1. leht 4-st
Konserv enne talvist seismajätmist
Postitatud: 10 Okt 2007, 14:10
Postitas StreetMoto
Tere, mõtlesin et pakun välja ühe teema neile, kes plaanivad jätta tsikli talveks seisma. Igaüks võib siis oma postidega nimekirja pikendada. Kõigepealt kõik see, mida elementaarset minu kogemuse järgi teha võiks:
- Aku laadida ja mitte hoiustada külmas garaazis. Soovituslikult üldse maha võtta ja regulaarselt laadida. Signaga isenditel tuleb laadimist teha tihemini.
- Tsikkel pesta ja puhastada porist, sodist ja muust mustusest, mis võiks pikapeale sisse sööbida alumiiniumile või varvile
- Kett puhastada ja määrida
- Paak silmini täis ja võimalusel lisada bensiinistabilisaatorit
- Silindrisse konserveerimisvahendit, et vältida rõngaste kinnijäämist ja kaitsta silindripinda täiendavalt
- Määrida kõik trossid ja liigendid
- Silitada tsiklit vahendiga, mis kaitseb värvipinda ja on vett-tõrjuva omadusega
- Vähendada veidi rehvirõhku, et mitte avastada kevadel murenenud rehve
- Kui tsikkel on tihti saanud näha päikest ja vett, siis määrida sadul naha hooldusvahendiga
- Teha ehk veel midagi, mis mul meelde ei tule

Koostöös Liqui-Molyga on StreetMotol välja pakkuda ka eelnimetatuks üsna soodne ja käepärane keemiakomplekt: http://www.streetmoto.ee/Liqui_Moly_konserv.pdf
Õlivahetus
Postitatud: 10 Okt 2007, 18:23
Postitas Rebaseonu
Õli võiks ju ka vahetada, mis see vana happeline õli seal talv läbi sööbib. 
Samas mul olekski küssa just õlivahetuse kohta ennem seismajätmist. Igal pool kust olen lugenud (k.a. tehasejuhendid) on jutt käinud umbes seda rida, et vahetada õli ja peale seda enam mitte käima panna. Samas minu loogika ütleb, et peale puhta õli sisse panemist võiks masinal lasta ikkagi veits käia, et puhas õli jõuaks igale poole, mitte ainult paaki/karterisse, vastasel juhul jääb paljudesse kohadesse siiski vana õli?
Postitatud: 10 Okt 2007, 18:33
Postitas StreetMoto
Nujahh, õlivahetus tundus mulle selle juures nii elementaarne, et ei tuölnud pähe kirjutadagi. Seda ka siis loomulikult. Aga vahetuse ja seismajätmise juures on see loogika, et väike käimapanek ei tee uuele puhtale õlile suurt häda. Õlitase vajab ju ka ikka kontrollimist ja seda ilma käivitamiseta teada ei saagi. Pigem vihjatakse juhendites sellele, et uue õliga ei ole tark tegu enne pikemat seismajätmist sõita. Milles siis häda? Sest uus puhas õli säilib karteris ületalve hästi ja kevadel käivitades on mootoril "kena värske tunne
" Kui aga peale sügisest vahetust teha veel mõned liired sõidud, siis jääb talveks sisse juba mootoris tööd teinud õli, mille omadused on kuskil uue ja vana vahepeal ning mis ei mõju mitte sama värskendavalt kevadel käivitamist vajavale rattale. Kokkuvõttes moodustab uus õli detailidele viisaka kaitsekile aga sadu kilomeetreid mootoris tööd teinud õli mitte nii hea.
.
Postitatud: 10 Okt 2007, 18:45
Postitas Bubba
Mis aja tagant akut talvel tasuks laadida? Kuus korra piisav ? Silindrisse millist konserveerimist vahendit ? Saab kuskilt tanklast mingit spetsiaalselt vahendit või kuskilt motopoest?
Postitatud: 10 Okt 2007, 18:52
Postitas dimi1974
Ostsin mingi aerosooli mida tuleb lasta õhupuastisse ja siis mootor seisma.
150 eesti raha.Bike&Boar Worldist.Optimate III laadija võidki külge jätta laeb täis ja mingil ajal ka tühjaks parandab ja teeb muid vigureid 800 eesti raha Motodepoost sain kätte.Saab ka netist www.motopood.ee
Postitatud: 10 Okt 2007, 18:53
Postitas mella
ohjah, ma olen väsinud iseendale sel nädalal juba viitamast 
http://www.pm.ee/bikehelp/tsikkeltalvekorterisse.html
Autoleht 16.11.2005
Postitatud: 10 Okt 2007, 18:54
Postitas StreetMoto
Kui signat masinal peal pole, siis piisab korra kuus laadimisest. Signaga isenditel kindlasti tihemini aga kui tihti, see sõltub suuresti sellest palju omanik on signa peale raatsinud kulutada. Odav signa tarbib ka ootereziimil olulisel määral voolu ja aku tühjeneb kiiremini. Meeles tuleb pidada, et teatud piirini tühjenenud aku enam ei taastu ja piisava aja tühjana seisnuna võib ta maha kanda. Üldiselt tuleb signaga tsikli peal akut paar korda kuus kasvõi tavalise testriga kontrollida (pinget mõõta).
Konserveerimisvahendi osas vaata minu esimese posti viimases lõigus olevat linki.
Kus konservi hoida...
Postitatud: 10 Okt 2007, 19:19
Postitas pruul
Vahest pole päris teemasse, aga seonduv kindlasti...
kas talvehoiuks eelistada välistemperatuuri ja -õhuniiskusega garaazi (kus ka kate pähe tuleb visata) või maaalust kütmata (permanentne ~+5-10 kraadi) ja ventileerimata garaazi, kus metall hästi roostetama kipub. Kaks s...a valikut, aga selle eest ikkagi kaks 
Postitatud: 10 Okt 2007, 19:22
Postitas mufista
Ahhh.... Kõige parem oleks kui te võtaksite tsikli omale voodisse...
Vähemalt soovitas üks sõbranna mulle seda... ja suht stoilise rahuga muide...

Re: Konserv enne talvist seismajätmist
Postitatud: 22 Okt 2007, 15:17
Postitas kris.
Uurisin veidi Streetmoto lehte aga ei leidnud vastust küsimusele, kas komplekti asju eraldi ka osta saab?
terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Postitatud: 22 Okt 2007, 16:21
Postitas StreetMoto
Kõiki vidinaid saab loomulikult ka eraldi. Kahjuks ei ole veel LM tooteid StreetMoto lehel üleval (Neemest tingitud tehnilistel põhjustel
). Eraldi on aga asjad veidi kallimad:
bensustabilisaator, 90 krooni
ketipuhastusspray, 120 krooni
konserveerimisspray, 120 krooni
väike valge ketimääre, 80 krooni
korrosioonikaitsevaha, 100 krooni
tsiklipesuvahend, 140 krooni
Seega komplekti puhul on sääst täpselt pesuvahendi jagu 
Postitatud: 22 Okt 2007, 16:53
Postitas Rubberoid
Vabandust aga...., miks hakkab iga sügis nutt ja hala teemal "kuidas konserveerida".
Õli võiks ju ka vahetada, mis see vana happeline õli seal talv läbi sööbib.
Loen neid poste ja hirm tuleb peale. Sügisel hooaja lõpus muutub õli äkki "happeliseks", õli omadused on äkitsi katastroofiliselt sitemaks muutunud jne.. Tundub nii, et sügisel peale hooaega hakkab alles põhitöö. Tsikli konserveerimine on nagu kosmoseteadus! Mind tegelikult ka huvitab, kas see igasusune õlide vahetus ja mootori keemiline "töötlemine" ka õigustatud on? (ma ei pea siin silmas seda et porise ratta peaks lihtsalt kuurinurka kevadet ootama lükkama). Kas on kuskilgi manuaalis kirjas peatükk a la "ratta konserveerimine põhjamaades enne pikemaajalist seismajätmist"??? Asi tundub ülereageerimisena. Ja nagu LHV foorumites toonitatakse - kõik kinnitamata/kontrollimata väited on pullikakk. Kas keegi on mõõtnud õli happelisust/määrdeomadusi 5000...10000km tagant? Kas vana õli valgub mootori osadest kiiremini välja kui uus õli? Kust kohast pääseb silindritesse niiskus, et rõngad jäävad kinni - summutist või?? Mitu % õhuniiskust on rattale kahjulik? Kas kuiv pori porilaudade sisepindadel on söövitava toimega? Ausõna huumor. Kui nii väidetakse võiks ka juurde kirjutada: sõber ütles, või perse tunneb nii, või kinnitamata/kontrollimata andmetel.
Tehke mulle lollile (pole keemik, füüsik, mehaanik) mõned lihtsad asjad selgeks.
PS! antud kirjatükk on kirjutatud selleks et tekitada diskusiooni ja et esitatud väited oleks kinnitatud või kontrollitud. Muidu hakkab asi teleturgu meenutama.
Re: Kus konservi hoida...
Postitatud: 22 Okt 2007, 18:51
Postitas vilosius
pruul kirjutas:Vahest pole päris teemasse, aga seonduv kindlasti...
kas talvehoiuks eelistada välistemperatuuri ja -õhuniiskusega garaazi (kus ka kate pähe tuleb visata) või maaalust kütmata (permanentne ~+5-10 kraadi) ja ventileerimata garaazi, kus metall hästi roostetama kipub. Kaks s...a valikut, aga selle eest ikkagi kaks 
Sama küsimus..
Postitatud: 22 Okt 2007, 18:54
Postitas mella
kui leiad 30 aastat vana originaalvärviga mosse, mis on kui tehasevärvavast välja lastu, tekib ka hulga küsimusi 
Postitatud: 22 Okt 2007, 20:02
Postitas spinna
Rubberoid kirjutas:Vabandust aga....,- kõik kinnitamata/kontrollimata väited on pullikakk.
Loomulikult on õli omadusi mõõdetud! Mu WW2 aegsete paadipõgenikest sugulaste poeg töötas näiteks aastaid Scania tehases laboris teadlasena. Töö temaatika kõik need aastad : ÕLID. 
Aga nii loominguliselt lähenedes ja piltlikult väljendades on sügisese õlivahetuse kevadeks jätmine rattale umbes sama ohtlik nagu sealiha söömine peremehele - mõlemal on tervis parem, kui asju õigesti ajada, aga maha ei sure neist oma "elukommete" tõttu kah kumbki. Vanas eas ehk annab tunda. Midagi sellist ehk.
Postitatud: 22 Okt 2007, 21:20
Postitas Ryndor
mõni mees kavatseb vist oma aparaati väetiselaos säilitada.
Kas see ei tundu pigem ülepingutamisena või on eestlastes säilinud nõuka-aegne mentaliteet, kus kõik metallne tuleb üle valada solidooliga ehk veelgi paremal juhul mässida tavotipaberisse (mõni ehk mäletab veel tehasest saabunud jalgrattaid ja punnvõrre).
Mitte et ma kedagi õpetaksin mida teha, mida mitte, kuid kas ei piisaks lihtsalt ratta pesemisest, vahatamisest ja talvel vahest mootori hääli kuulata, et ei ununeks ja asi korras. Pikk see talv ikka on?? Noh eks korraline hooldus on ikka omal kohal.
See aku jant küll nüüd küünlaid ei vääri, nagunii ta üle kahe-, kolme aasta ei kesta ja ega ta kullahinda nüüd ka ei maksa. Mu akul sai teine hooaeg, kevadel uus peale ja süda rahul 
Ma ei provotseeri hoolimatut suhtumist oma rattasse, igaüks talitab nii kuidas talle parem tundub, kuid liigne p*** on lihtsalt naljakas
Postitatud: 23 Okt 2007, 09:35
Postitas StreetMoto
Mitu % õhuniiskust on rattale kahjulik? Kas kuiv pori porilaudade sisepindadel on söövitava toimega? Ausõna huumor.
Oled sa mõõtnud õhuniiskust oma hoiustamiskohas. Mina olen, ja enamik tsikli talvekorteritest on see number 95% ümbruses. Tundub uskumatuna??? Ma ei räägi uutest majadest, kus küttega garaazid. Paljudel pole sellist võimalust. Näiteks minu koduses garaazis, kus on elektriline põrandakütegi sees ei saa kuidagi niiskust alla 85%. Kuiv pori - võta võrdluseks autoveljed. Millised näevad nad välja, kui neid regulaarselt pesta ja milliseks muutuvad isegi lakitud valuveljed, kui neid ei puhastata. Pori on tõepoolest pika peale sissesööbiv.
Kas see ei tundu pigem ülepingutamisena või on eestlastes säilinud nõuka-aegne mentaliteet, kus kõik metallne tuleb üle valada solidooliga ehk veelgi paremal juhul mässida tavotipaberisse
Kas te veidi üle ei pinguta??? Keegi pole rääkinud sellisest äärmuslikust tegevusest. Äkki on nimi "KONSERVEERIMINE" eksitav? No nimetame teda siis talviseks "hoiustamisettevalmistuseks", kui see parem on. See polegi mis tundid(päevade)epikkune tavoti, litooli ja jumal teab millega mässamine, kus kevadel võtad tsikli jälle hõbepaberi seest välja... Vaadakem tegevusi ükshaaval: tsikli pesu - normaalne ja mõistuspärane tegevus ju. Paak täis, et seest rooste ei läheks - ka normaalne ja seejuures bensustabilisaator lisada, et kevadine hala "miks mootor vahele jätab" ära jääks. See, et küünlaauku võiks tirts õli lasta on samuti normaalne - küünlaid on niikuinii aeg-ajalt kasulik kontrollida/vahetada. Keti pesemine ja puhastamine - esimene neist igapäevane tegevus, miks mitte enne talve seda teha. Kui keegi tahab, siis võin näidata teeninduses maha võetud kette, mis kätte võttes on nagu ahjuroobid - ei paindu mitte mingis suunas, sest seda pole kunagi pestud ja uuesti sisse määritud. Ja lõpuks - metallosadele kaitsevaha pihustamine - on ka elementaarne. Vanemate rataste omanikud teavad küll, palju kevadel ratast vaatama minnes talve jooksul pruuni tooni lisandunud on 
Lisaks siis aku kontroll ja õlivahetus. Ka normaalsed tegevused. Kevadine tsikliakumüük on ikka meie vabariigis selline, et ei jõua akusid nii palju peale tellida, kui vajadus on. Ja 90% sellest on tsiklisõbra oma lohakusest/laiskusest/teadmatusest/???
Postitatud: 23 Okt 2007, 09:45
Postitas Tips
Ei saa nüüd aru. Paak pilgeni täis? Olen kuulnud, et paak just tühjaks lasta, kuna muidu pidavat hakkama igasugused bensiinilisandid paagis settima. Või on lootust, et paak hakkab seespoolt korrudeeruma? See ikka roostevaba vms.
Postitatud: 23 Okt 2007, 11:03
Postitas mella
Tips kirjutas:Ei saa nüüd aru. Paak pilgeni täis? Olen kuulnud, et paak just tühjaks lasta, kuna muidu pidavat hakkama igasugused bensiinilisandid paagis settima. Või on lootust, et paak hakkab seespoolt korrudeeruma? See ikka roostevaba vms.
Sul on roostevabast terasest paak vä? Mul on plastikust. samas, ma ei lase ei täis ega tühjaks. Ma ei hoiusta ka 
Postitatud: 23 Okt 2007, 11:13
Postitas sang
Mõned mõtted ehk lisaksin siinjuures, kui lubate 
See aku jant küll nüüd küünlaid ei vääri, nagunii ta üle kahe-, kolme aasta ei kesta
Kui jandid, siis kestab üle paari aasta küll. Pealegi, mis jandiks nimetada (a)aku mahakiskumist tsiklilt kui tsikkel jääb külma kätte (b)aku ühendamist automaatlaaduriga Optimate/Battery Tender vms (c) kevadist aku reinstallimist.
Kas on kuskilgi manuaalis kirjas peatükk a la "ratta konserveerimine põhjamaades enne pikemaajalist seismajätmist"
Olen küll mõnes manuaalis näinud hoiatusi, et tee seda ja seda enne tsikli pikemaaegset seismajätmist (näiteks CB500 puhul soovitatakse karpad bensust tühjaks lasta, kui tsikkel seisab üle 5-6 nädala). Samuti öeldakse mitmete vedelike vahetamise intervalliks kas teatud läbisõit või 12 kuud. Kuna seda 12 kuud lugema hakata, pole tõesti vist fundamentaalvahet.
Kust kohast pääseb silindritesse niiskus, et rõngad jäävad kinni - summutist või??
See vist oli A.Palu motopiiblist, kus väideti umbes et kui kahetaktilisel ei lükka kolbi asendisse, mis suleb kõik silindri aknad, siis võib rooste minna.
Loogish ju, siis ei pääse rooste ussitama.
ja talvel vahest mootori hääli kuulata, et ei ununeks ja asi korras.
Seda küll ei soovita. Soojendad mootori üles, pääseb niiskus igale poole sisse ja jääb sinna pidama (vt ka järgmine lõik). Sel teemal sai ühel talvel siin foorumis jahutud küll ja veel ning üldine otsus oli, et lkui tsikkel seisab, siis las ta seisab.
Garaaži temperatuurist veelkord. Kukilt alg- või põhikooli aegadest on meelde jäänud, et külmas õhus on oluliselt vähem niiskust kui soojas. Ka konditsioneerid töötavad sama põhimõttega. Ise olen oma tsikleid hoidnud kütmata ja hea ventilatsiooniga garaažis ning pole küll täheldanud mingit roostet ega muid kõrvalnähte. Vaid üks miinus on: kogu hooldus tuleb veel plusskraadidega ära teha, sest juba +5 juures on plastosad nii rabedad, et tulevad tsikli küljest tükkidena ära.
konserv
Postitatud: 23 Okt 2007, 11:31
Postitas Üllar
See ju tsikliga kaasas olevas raamatus täpselt kirjas.
Honda 650 v näit.
-küünlad maha,silindritesse 15 ..20 ml õli ja lasta mootorit starterist vähe käia
-paak bens. täis panna
-akut iga kuu korra laadida
Postitatud: 23 Okt 2007, 11:34
Postitas Tsikkelröövel
Tips:
Kui paak on servani täis, siis ei toimu seal aurumist. Ja seega ei jää maha ka neid jääke, mis ei auru. Lisaks ka selle, et bensiini hapuks mineku põhiliseks käivitajaks on õhuhapnik, mis pilgeni täis paagi korral sinna lihtsalt ei satu. Ka on siis oksüdatsioonialdis bensiini vaba pind siis minimaalne.
Ja metallpaagid ei ole roostevabad. Pind ikka aja jooksul viga saab ja siis roostetab ka priimalt läbi.
Seega, paak servani täis ja mul pole veel kogemust, et sellisel juhul oleks bens kevadeks pahaks läinud. Samas tühjavõitu paagiga on see võimalik.
Karpad olen mina küll tühjaks lasknud, sest väikesed bensukogused riknevad ikka küll.
Õhuniiskus teeb talvel oma tööd rõõmsalt. Selles mõttes mingi konserveeriva määrdega ülepihustamine on vägagi asjakohane. Mina olen kasutanud aerosooli. Mingi niiskust tõrjuv selline. Õhukesest kilest küll, kevadel tõmbad 1-2-3 lapiga maha, kus veel jälgi on ja sõitma.
Aku... no lahti ikka ühendan. Mul garaažis on üldiselt ikka +5 +10 ja kerge küte ka. Kord kevadtalvel vast ikka laadin ka. Rohkem küll mitte. Tõtt öelda pole mul iial olnud probleeme akudega, ei saagi aru, mis moodi need õhtale lastakse. Rikked tsikli enda elektrisüsteemis?
Puhastamine ja õlitamine on elementaarne.
Mootoriõliga on aga nii, et kui õli on suhteliselt värske ja ressurss veel poole peal, siis mina küll pelgalt talve pärast vahetama ei hakka. Sõidan kevadel ressursi täis ja vahetan siis. Kusjuures mul pole kunagi olnud uusi rattaid. Vanem eksemplar on tänaseks 41 aastat vana, noorem aga 21. Võitegi siis neid võtta kellegi toodud näitena originaalkonditsioonis Mossena. Kunagi ei tohi tegemata jätta ebameeldivaid aga vajalikke toiminguid. Külma rahuga võib tegemata jätta meeldivama, aga vähemolulise tilulilu. Pole kunagi kasutanud mingeid bensiini stabilisaatoreid ega õlilisandeid etc. Ja pole kunagi tuvastanud kevadel probleemi, et masin ei käivituks normaalselt. Sest korras mootor käivitub ALATI. Ja alati kergelt. Küünalde piibud kipuvad vanadel ratastel mikropragusid sisse võtma. Kevadel siis löövad üle, kuni ära kuivavad. Neile tasuks siis vanadel ratastel eraldi tähelepanu pöörata. Näiteks võtke nende kaitsekummid talveks maha, sest kondents tuleb sinna kummi alla meelsasti. Aga ära, raip, ei aura.
Ütleme siis nii, et ülim hoolikus konserveerimisel ei kompenseeri mitte mingil kombel ekspluatatsioonil tehtud möödalaskmisi. Selline ühekordne ponnistus on nagu üks kaine päev joodiku elus - tegelikult tähtsusetu. Järjepidev normaalne hooldus annab kaugelt rohkem kui harv pingutamine.
Postitatud: 23 Okt 2007, 18:41
Postitas VW
Kuid kuidas te bikesid puki peale tõstate? Ainult tagumise ratta tõstate üless?
Postitatud: 23 Okt 2007, 19:28
Postitas yeekim
VW kirjutas:Kuid kuidas te bikesid puki peale tõstate? Ainult tagumise ratta tõstate üless?
Eelnevale lisaks oleks küsimus . kuidas keskhargita rattal esiratast alt ära saada? Ehk siis kuidas toestate, kas kahvlitõstuk on ainuke lahendus?
Edu
Postitatud: 23 Okt 2007, 19:40
Postitas Bullrider
Nu tsiklipukid ju saadaval ma loodan, et ka eestis poodides. Siuke elementaarne asjake kuurinurgas - lükkad alla ja plumps kangist rattad õhkõrnalt lendu...
Postitatud: 23 Okt 2007, 20:24
Postitas nostrak
olen mina ka paarkümmend aastat või tiba isegi üle igasugust tehnikat omanud ja halland, aga sellist komejanti ma küll teinud pole.
Pesin oma kaherattalise sõbra ilusti puhtaks ja panin garaazi seisma. Õnneks ta mul alati pluss kraadiga. Aga kuhugi niiskesse külma keldrisse ma teda küll viia ei raatsi, seal ei aita ka kõige kõvemad konservandid.
Aku maha ja valmis...õli parameetrid ei muutu seistes alla aasta oluliselt ja seega vähe sõitnud õliga ei juhtu seal mootoris ka midagi.
Esmatähtis ikka hoiuruumi mikrokliima.
Ja samas on ju ka piduri ja siduril õlid vaja vahetada, kui nii peeneks asi ajada 
Postitatud: 24 Okt 2007, 08:20
Postitas StreetMoto
Ehk siis kuidas toestate, kas kahvlitõstuk on ainuke lahendus?
1. Kahvlitõstuk, 2. hädajuhul telliskivid mõlema hargiotsa alla (üsna ebastabiilne lahendus paraku) või 3. teenindus 
Postitatud: 24 Okt 2007, 08:57
Postitas kris.
nostrak kirjutas:
Ja samas on ju ka piduri ja siduril õlid vaja vahetada, kui nii peeneks asi ajada 
Ja Sa väidad et üldse ei vaheta neid vedelikke? Ma ei mõtle igal aastal aga vastavalt tootja soovitusele ...
Muideks, liiga tiheda õlivahetuse jutul on tõepõhi all. Rääkisin ühe tuttava laevnikuga - nemad teevad enne mitu korda analüüsi kui vahetama hakkavad - küsimus ei ole mitte mõnesajas liitris vaid tonnides mõõdetavates kogustes. Tulemus - vastavalt mõõtmistele tehakse vahetust 2-3 korda harvemini kui soovitus. Tulemus - töötab nagu muiste. Ja kui kerkib garantii küsimus, on labori analüüsid ette näidata ning asi jokk. Mota õli loomulikult keegi analüüsima ei hakka, seepärast vahetataksegi igaks juhuks pigem veidi sagedamini.
terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Postitatud: 24 Okt 2007, 09:28
Postitas mella
Laevamootoritel ei ole käigukast ja sidur samas õlis kah. Lisaks sellele on laev igapäevaselt töös. st. paarikuist seismist ei ole.
Postitatud: 24 Okt 2007, 09:45
Postitas spinna
kris. kirjutas: Ja kui kerkib garantii küsimus, on labori analüüsid ette näidata ning asi jokk.
Enese rahustamiseks võib igasuguseid asju välja mõelda 
Teema on mulle tuttav ja arvestades, et mingi pisirike sellise mootori juures maksab tõenäoliselt rohkem kui minu ja Sinu mootorrattad kokku, siis jokkimise asemel lüüakse tavaliselt juuksekarv ka lõhki ning kui punktuaalselt kirjakohta järgitud ei ole siis on jokk hoopis valmistaja poolel. Seda kõike muidugi siis kui valmistaja poolt kaasa antud kirjanduses sisalduv "Fluids and lubricants" raamatuke sellist analüüsidepõhist vahetust võimalusena ette ei näe. Tavaliselt on selles kirjanduses ära toodud õlitüübid või isegi aksepteeritud õlitootjad ja nende konkreetsed tooted ning nende toodete või õlitüüpide puhul pruugitavad hooldusvälbad ja see kõik veel omakorda sõltuvalt mootori kasutuspiirkonnale ja kasutuspiirkonnast sõltuvatele iseloomulikule praktikale.
Mis aga näiteks sellise eluka konserveerimist puudutab, siis selle kohta on tavaliselt mootoriga kaasas terve paks raamat kus reeglina sisalduvad ka kõik need elemendid, mida siin teemal motikatega käsitletud on. Kaasa arvatud kohustuslik õlivahetus enne pikka seisakut hoolimata hooldusvälba faasist + eelnev pesuõliga läbitöötamine takkapihta ... 
Aga see kõik on hoopis teine eluvaldkond. Põnev teada sellegipoolest.
Nagu näiteks see fakt, et diiselmootori vedelkütust võib labidaga tõsta.....või et laadimisel pihustatakse silindrisse ühe paugu tarbeks ca 3l kütust 