Kas rentida...
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 523
- Liitunud: 28 Mär 2006, 17:37
- Tsikkel: Kawa
- Asukoht: Tartu
Kui tahad üheks-kaheks päevaks, võid ju Tallinnas järel käia, isu täis sõita ning tagasi viia. Saadki paar pikemat juppi veeretud.
Google abil leiad kenasti üles:
http://www.google.ee/search?hl=et&q=moo ... a+rent&lr=
Eraisikutelt võttes ole kindel, et saad vajadusel vabalt 25 000 remondiks välja käia. Kui sul selline papp olemas, siis leiad ka laenaja.
Ise rentisin sõbrale enda liigse 2004 SV1000 ratta suvaks 6000 eest kuus (kulujuppide vahetus minu poolt). Aga tal oli ka 70 000 arvel hallitamas juhuks, kui matsu pannuks.
Seega tutvusta oma rendieelarvet, remondieelarvet, sõiduperioodi, lubadel olevat kategooriat ning saad ka teated
-
Teema algataja - Postitusi: 523
- Liitunud: 28 Mär 2006, 17:37
- Tsikkel: Kawa
- Asukoht: Tartu
Ok, ilma kehtivate lubadeta sa firmadest ise rentida ei saa. Mõni lubadega sõber võib seda sinu nimel küll teha, aga sisuliselt ei ole mõtet. Päeva rent on alates 1500, seega 4 rendipäeva rahaga saad juba sobiva Jawa osta
Üldiselt - piiga vajab eraisikult alla 25 kW ratast. Kus on kõik hakkajad Tartu pojad?
-
Teema algataja - Postitusi: 523
- Liitunud: 28 Mär 2006, 17:37
- Tsikkel: Kawa
- Asukoht: Tartu
Vabandage mind - võibolla olen ma kõigest valesti aru saanud (võibolla inimesed kes kroomiga sõidavad saavad just nii aru) aga rentida oma ratast, või isegi anda inimesele keda sa ei saa kutsuda sõbraks (proovisõiduks näiteks) on täiesti võimatu - võrreldav oma naise laenamisega sõbrale.
Ja samas kui panga arvel ei ole seda 25000, mis on uuema kroomi puhul täiesti reaalne remondi raha väiksema küljetamise puhul - siis julgust võõrast ratast laenata, olen vist oma 5 aastase sõidu aja jooksul laenanud prooviks ratast kolmelt sõbralt ning ise samas igakord mõelnud, et kui midagi juhtub........
aga nagu alguses ütlesin, et eks kroomi ja plastmassi inimestel on vist väheke erinev suhtumise oma rattasse - ning paluks mind hülgeks mitte sõimata.
Oleneb mehest ja oleneb kroomist
Kui ratas selline, mis endale jubedalt meeldib, ja mida kavas pikemalt hoida, on ta tõesti võrreldav naisega - ei anna kohe mitte teisele "sõita"
Enamik tüüpe aga vahetab siin rattaid kõvasti tihedamini kui naisi - sellisel juhul ei saa mingist tõsisemast "tundest" rääkida.
Kuna piiga vajadustele vastab mingi võrrimõõtu ratas (alla 25 kW ei leia ühtegi tõsist kroomi , siis võib eeldada, et mõni vanema street ratta või Jawa omanik on täitsa valmis enda pilli hea tuleviku nimel ohverdama. Jawa küljetamine maksab umbes sama palju kui korraliku kroomi suunatuli
mototydruk, aga autokooli ratas? Kuskil autokoolis oled ju käinud ometi?
Intruder, mul pole ei kroomi, ega plasti, kuid mõtteviis on enam-vähem sama.
Sillakas, 80cc krossikas naisterahvale õppimiseks-õppesõiduks..?
Pole just päris "see" minuarust.
Ma iga kord krambitan, kui keegi pargib oma auto mu ratta kõrvale (minu arust siis liiga lähedale ). Rääkimata veel sellest, et kui keegi näiteks prooviks mu rattal istuda. Seda olen lubanud ka ainult 2 - l tsiklistil...aga iga kord suren...ja olen valmis lenksust ratast krabama, mis muidugi on suht mõttetu tegevus!
Kui keegi küsiks, et kle laena ratast, ma teen paar ringi....ilmselt kukus mul silmad peast imestusest - et mis mõttes!!!!
Eks see suhtumise asi ole..
Mulle pakuti teismelisena Taanis bike'i transportvahendiks.
Naise vend oli lahkelt BMW matkakat jagamas, mis minust ikka palju kordi suurem
Ise julgen suvalist ratast laenata, kui isikul on A-kat tehtud ning piisavalt pappi, et külililajatamine kinni plekkida.
Võib-olla olen pehmeke ka seetõttu, et endal tagumiku alt päris mitu kaherattalist läbi käinud ning pole istunud veel pilli seljas, mis horisontaalselt poleks pargitud olnud.
Oma naine on 900CBRi ja FZ1 1000 abil nii Tallinnas, Riias kui ka Stockholmis liikunud. Mõlemat korduvalt ka külili parkinud. See ei tähenda, et ma talle enam ratast ei annaks - annan küll.
Suhtumise juurde tagasi - kui julged ratast suvalises riigis nt ilma ketita parkida, tuleb ka see laenamine kergemini välja. Ehk kui vaatad ratast kui tarbeeset, mitte kui plaatinakangi, mida kõik sind ümbritsevad kodanikud lõhkuda ja varastada tahavad, muutub ka laenamine mentaalselt kergemaks.
CB500 - mitu ratast sul tagumiku alt läbi käinud? Lihtsalt huvi pärast küsin.
Mul oli esimese rattaga nii, et et esialgu ostsin signa peale ja kõige kallima keti ning luku, mille Stockholmist leidsin ning toppisin viimase abil igal pool parkides kuhugi tänavaposti külge. Nüüd, paar ratast hiljem, on mul pillid Koplis kenasti maja ees ning ei tule pähegi mõte, et keegi võiks neid himustama hakata. Äkki on asi naturaalses naabrivalves ? Naabripoisid joovad pea ööläbi maja ees ning vanamutid on nina pikal kogu aeg akendel passimas
-
- Postitusi: 559
- Liitunud: 03 Juun 2004, 16:35
- Tsikkel: EXC350, Lynx 600E
- Asukoht: TLN - Võru
- Kontakt:
Ma KTM-i võiks laenata, aga ei usu et sul sest kuigi palju abi oleks, see on naisterahvale päris kõrge ratas, muid rattaid(bike, touring bike, kroom jne) ei laenaks, algajad panevad alati matsu. Ei viitsiks pärast klaarida. Onju nii
Uh, mis imeline ratas see siis küll on? Nii emotsionaalse kui hinnalise külje poolest. Täitsa huvitav oleks teada.
Annushka kirjutas:Ma iga kord krambitan, kui keegi pargib oma auto mu ratta kõrvale (minu arust siis liiga lähedale
). Rääkimata veel sellest, et kui keegi näiteks prooviks mu rattal istuda. Seda olen lubanud ka ainult 2 - l tsiklistil...aga iga kord suren...ja olen valmis lenksust ratast krabama, mis muidugi on suht mõttetu tegevus!
![]()
Kui keegi küsiks, et kle laena ratast, ma teen paar ringi....ilmselt kukus mul silmad peast imestusest - et mis mõttes!!!!
Yerba kirjutas:Uh, mis imeline ratas see siis küll on? Nii emotsionaalse kui hinnalise külje poolest. Täitsa huvitav oleks teada.
Annushka kirjutas:Ma iga kord krambitan, kui keegi pargib oma auto mu ratta kõrvale (minu arust siis liiga lähedale
). Rääkimata veel sellest, et kui keegi näiteks prooviks mu rattal istuda. Seda olen lubanud ka ainult 2 - l tsiklistil...aga iga kord suren...ja olen valmis lenksust ratast krabama, mis muidugi on suht mõttetu tegevus!
![]()
Kui keegi küsiks, et kle laena ratast, ma teen paar ringi....ilmselt kukus mul silmad peast imestusest - et mis mõttes!!!!
Asi ei ole väärtuses, vaid selles, et ma hoian oma asju...
Või on asi usalduses..?
Olen näinud inimesi imelisi asju tegemas, kui sa neid usaldad.
Enamik, kellega kokku olen puutunud, püüavad enda usaldamist ka põhjendada ning käituvad endale antud varaga väga viisakalt ümber.
Kui sa pätile või narkarile tänaval külma rahuga telefoni või 25 eeki laenad, võid 90% juhtudest kindel olla, et selle tänusõnade saatel ka tagasi saad. Mina olen saanud.
Muus valdkonnas:
Igas suuremas maakodus kasutab 10-aastane plika (minu modellimõõtu kunagine tüdruk nt noorena) traktorit heinavedamiseks, mõni 6-aastane tatikas kütab pliiti, sel ajal, kui vanamemm lauda ees küülikut nülgib, kes vähegi kirvest jaksab tõsta, lõhub puid.
Mis aga mõnedes kodudes toimub - "tikud pole mängimiseks", "ära võta seda nuga, see on ohtlik", "jalgrattaga sõidad siis, kui suureks saad".
WTF - tikud polegi mängimiseks, tikud on põlemapanemiseks, noaga määritakse võid ja lõigatakse sinki, jalgrattaga sõidetakse posti järele, traktoriga veetakse heina ja küntakse - vanus pole nagu näitaja..
Muidugi on ka need ülejäänud 10%..
Nagu üks tüüp, kes joogise peaga sõbra bike'i selga hüppas ja vähem kui minutiga end surnuks sõitis. See käis meil paar kuud tagasi õnnetuste teema alt läbi..
Ehk usaldage, aga mitte alati.
Ei mõika.. kas siis ülejäänud asjadesse samamoodi suhtud? Pidev mure asjade pärast elamiseks liigset ja kasutut stressi ei ole hakanud tekitama?
Sellise egoga inimest pole varem küll näinud - saame tuttavaks
Annushka kirjutas:Yerba kirjutas:Uh, mis imeline ratas see siis küll on? Nii emotsionaalse kui hinnalise külje poolest. Täitsa huvitav oleks teada.
Annushka kirjutas:Ma iga kord krambitan, kui keegi pargib oma auto mu ratta kõrvale (minu arust siis liiga lähedale
). Rääkimata veel sellest, et kui keegi näiteks prooviks mu rattal istuda. Seda olen lubanud ka ainult 2 - l tsiklistil...aga iga kord suren...ja olen valmis lenksust ratast krabama, mis muidugi on suht mõttetu tegevus!
![]()
Kui keegi küsiks, et kle laena ratast, ma teen paar ringi....ilmselt kukus mul silmad peast imestusest - et mis mõttes!!!!Asi ei ole väärtuses, vaid selles, et ma hoian oma asju...
Dali kirjutas:Autokoolist peaks saama ju lisatunde võtta harjutamiseks...ja ARK platsile ei lase Sind keegi harjutama...kui on läbitud autokool siis ju selle autokooli rattaga lähed ju ka eksamile.
Olenevalt kohast. Tulin just paar tundi tagasi ARKi platsilt, tund aega tegin seal tsikliga 8-id, S-e, O-sid, I-sid ja muid huvitavaid kirjamärke. Ja eksamile lähen ARK-i rattaga (tuleb odavam kui autokooli omaga) :)
-
Teema algataja - Postitusi: 523
- Liitunud: 28 Mär 2006, 17:37
- Tsikkel: Kawa
- Asukoht: Tartu
Oma ratast ma välja ei laena, eriti peale viimast käigukasti vahetust. Kui, siis tõesti võibolla väga heale sõbrale kelle sõiduoskuses ja ratta igapäevase käsitlusega olen tuttav.
Suur küsimärk on ka see "tagatisraha". kontol
Ok, n.ö. laenajal on küll kontol mõned tugrikud, ok aga kui midagi juhtub.
Kes kindlustab, et saad oma raha suvalise inimese käest kätte? Ega kõik inimesed ei ole ausad...
Teed mingi notariaalse lepingu ennen, vaevalt? Teed suvalisel A4 paberitükil lepingu ja pärast hakkad kohtu kaudu mingeid kulusid nõudma, samuti vaevalt. Kui keegi peretuttav on advokaat, siis võibolla jah. Võibolla ma liigselt sinisilmne aga ratta laenamisse suhtun küll väga negatiivselt. Kusjuures omal kui lube tegin , ei olnud kordagi mõtet peas, et laenaks kellegilt ratta ning prooviks ise kusagil vaikselt. Esiteks ei olnud( ega ole tänaseni) 100% kindel oma sõiduoskuses. Milleks riskida võõra rattaga külje mahapanemises. Pigem maksta sõidukooli lisa sõidutundide eest ning teha ringid selle rattagi millega ka eksamile lähed. Kogenud sõitjana on savi mille sanga istud, harjub kiirelt. Rohelisena tundub agaeri rataste vahe ikka väääga suur olema. Proovitud/kogetud.
Aga edu sullle!
ps)Mototydruku teemat pole mõtet ära kustutada, ju kellegil ikka veel samalaadne idee peas mõlkumas;)
ps2) vahe on arvatavasti sees 200 000.- ja 20 000 maksva ratta omaniku "laenamis" valmidusel. Olen 100% kindel, et 200 000eek maksvat silmarõõmu ei anta niisama proovida algajale 20 000 rattaga ei pruugi asi nii range aga olla
-
- Mode
- Postitusi: 3133
- Liitunud: 26 Mai 2003, 21:00
- Asukoht: TLN
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
mototydruk kirjutas:kui saaksin , kustutaksin selle teema ära. tuleb vist osta oma ratas ja siis sellega harjutada ja teha mida parajasti soovin..kuna ostan suht odava-olen kindlasti nõus vajadusel kedagi aitama ka...minu uus mure on, kuidas ma lubadeta selle tsikli sinna platsile harjutamiseks saan
ma küll ei ole võib-olla kõike lugenud, aga miks sa koolis ei harjuta?
harimal kirjutas:CB500 - mitu ratast sul tagumiku alt läbi käinud? Lihtsalt huvi pärast küsin.
Ma olen selles suhtes jube igav vend, praegu oman elu neljandat ratast.
Kui nüüd lõpuni aus olla, siis neist esimene oli totaalrape Jawa 634 millega praktiliselt sõita ei saanudki, küll aga sai remondirõõmu ja sääremarja treenida. Mootorratturi staaži hetkel 7 hooaega (vahepeal oli 4a paus) ja ca 70k km.
Oma praeguse rattaga läheb neljas hooaeg, -ma eelistan endale alati osta enda jaoks "õiged" asjad mitte katsetada erinevaid.
mototydruk kirjutas:minu uus mure on, kuidas ma lubadeta selle tsikli sinna platsile harjutamiseks saan
Mõni A-katti omav tuttav viib. Kui ise lubasid tegin, siis sõbra üsna küpses eas onu viis meie jaoks ratta arki, kurtis veel, et nende tobedate kaasaja lõuaga kiivritega ei saa ju suitsu(priimat ofkoors..) teha. Avaneva lõuaga kiivrid olid sel ajal veel ulme.
intz kirjutas:Dali kirjutas:Autokoolist peaks saama ju lisatunde võtta harjutamiseks...ja ARK platsile ei lase Sind keegi harjutama...kui on läbitud autokool siis ju selle autokooli rattaga lähed ju ka eksamile.
Olenevalt kohast. Tulin just paar tundi tagasi ARKi platsilt, tund aega tegin seal tsikliga 8-id, S-e, O-sid, I-sid ja muid huvitavaid kirjamärke. Ja eksamile lähen ARK-i rattaga (tuleb odavam kui autokooli omaga)
No Tartus on siis jah sellised lood, et ARK plats pole harjutamiseks ja kui isegi õnnestub ARKi kinnioleku ajal sinna hiilida siis on üsna pea keegi platsis sest seal videovalve...Teine asi on Tartu ARK is see, et puudub nende enda ratas muideks mille üle siiralt imestasin sest autokooli tegin vääga ammu ja seda kooligi enam pole...tekkiski siis ka küsimus, et kui eksamit tahan teha siis ennem osta endale ratas või?
mototydruk kirjutas:kui saaksin , kustutaksin selle teema ära. tuleb vist osta oma ratas ja siis sellega harjutada ja teha mida parajasti soovin..kuna ostan suht odava-olen kindlasti nõus vajadusel kedagi aitama ka...minu uus mure on, kuidas ma lubadeta selle tsikli sinna platsile harjutamiseks saan
Soovitan tõepoolest omale ratas hankida sest olin sama murega kimpus ja ei olegi võtta kusagilt ratast ja kui niiguinii lubasid juba teed siis järelikult on ratast ju ka peale eksamit vaja;)
Platsile sõidetakse ikka!
-
- Postitusi: 216
- Liitunud: 28 Juun 2005, 22:52
- Tsikkel: Super Tenere, WR250, cr450f
- Asukoht: Tuusula, Viljandi
- Tänanud: 1 kord
- Kontakt:
Tohhokrt - no kuda keegi siis ratast ei laena - siukest väikest junni ka veel, millel niigi kahe käega väänama pead.?
Võibla inimene häbeneb hullult, et kooli rattaga isehakanud spetsialisti silme all sõita, äkki ka miski sõiduhirm ja siuksed algajate loomulikud mured lisaks. Muide see 80-85 se krossikaga harjutamine pole sugugi halb idee. On natuke teravam ja selge, et panebki algul ratast respecteerima. Selge, et viskabki mõned korrad seljast maha, läheb ligasemal pinnasel alt ära ja tõmmab ihuliikmed krampi ümber lenksu. Arvesta, et sellega õpid ratast per..ega tunnetama ja kunagi hiljem tunned sõidust kavõi tänaval ja kasvõi uimase kromkaga ainult sõidurõõmu, käed jalad teevad kõik vajaliku automaatselt. Silmaring laieneb ja saad näha, kuidas ratastega ka peale sileda asfaldi, mujal on võimalik sõita ja ehk oskad siis midagi ette võtta kui asfaldil sügisesi märgi lehelaike ületades ettearvamatuid asju juhtuma hakkab. Õppusel raske, lahingus kerge.
Kui ratast ei leia, siis võta teekond ette siia natuke põhjapoole. Mõni nädalavahetus tule kampa kui Tapa polygonidele minek. Sääl ruumi ja pinnast laialt, leitakse ka ratas kui väga vaja ja kompvekiks võid süümepiinadeta ühe ehtsa dakari-baja ratta seljas ratsutada ja selle isegi külili keerata, ilma, et keegi pärast viha peaks.
Selle krossika kohta allpool seisavad küsimused - vastused.
Küsimus: kas ratas on sõidukorras ja mis oleksid peamised vead? ( ahti66 ) 01.10.2007 | 09:14
Vastus: praegu garaazist välja ajdes kohe ei saanud käima. Käimalöömise vänt on küljest ära. Mõni kodar on katki. Kõik amordid ei tööta. Eks teda tuleb natuke putitada ,et sõitma minna. ( bil ) 01.10.2007 | 20:04
Ei tea, kas selline on harjutamiseks piisavalt hea? Arvan, et vaja on ratast, mis ikka toimib.
Mina soovitaksin Zidi - hinna ja kvaliteedi suhe on paigas ning meenutab ka mootorratast. Minu omal olid isegi laibakad küljes (Jawa 638) ning kui päike paistis, siis varjust vaatasin omal ajal küll, et näe, päris tsikli moodi kohe.
Endalgi sai Zidiga esimesed motoavastused teha ja käsitlus tuli üpriski kiiresti.
-
Teema algataja - Postitusi: 523
- Liitunud: 28 Mär 2006, 17:37
- Tsikkel: Kawa
- Asukoht: Tartu
-
- Postitusi: 330
- Liitunud: 28 Juun 2004, 11:08
- Tsikkel: MotoGuzzi
- Asukoht: Valgamaa
- Kontakt:
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.