1. leht 1-st
Engine Stop lüliti
Postitatud: 23 Aug 2004, 20:43
Postitas Dogman
Mul selline huvitav asi juhtus ükspäev, et tsikli aku läks ühe ööga tühjaks, kui muidu on seisnud mitu nädalat vahest ja pole midagi juhtunud. Samas panin tähele, et Engine Stop lüliti oli keegi näpumees sisse lülitand... kas see on kuidagi nii äkki elektriringis, et võib põhjustada aku tühjenemist?
Postitatud: 23 Aug 2004, 20:46
Postitas BlingBling
kindlasti kui ta on sisse lülitatud kaob mingi osa akult ära.
Postitatud: 23 Aug 2004, 21:10
Postitas Aatomik
Minu Kawa on igatahes mitugi ööpäeva seisnud Engine Stop sees ja pole küll tähele pannud, et kuidagi akut oleks koormanud. Äkki keegi käis ka midagi muud näppimas lisaks sellele lülitile?
Postitatud: 23 Aug 2004, 23:06
Postitas koi
Tere. Engine Stop lüliti on reeglina süüte ahelasse ühendatud jadamisi(e. järjestikku). Töötava mootori puhul on lüliti ühendatud asendis. Seiskamiseks ühendatakse lihtsalt vooluring lahti. Kuna tegemist on siiski häda seiskamise lülitiga, siis ei kasutata seal releesi, mille lülitumine seiskaks mootori. No see on minu teadmine.
Postitatud: 23 Aug 2004, 23:55
Postitas Habe
Ennemuiste võttis seesamune lüliti lihtsalt süütepoolilt voolu ära. Ma ei tea miks ta sinna pandud on

Mulle on ta siiani ainult pahandusi põhjustanud. Tõsi küll ainult üks kord. Hallil ajal juhtus ni, et keset hirmsat andmist IŽ Planeta 5 ga suri raisk möödasõidul välja. Jõudsin juba mitu küünalt vahetada ja kõrge/madalpinge otsinguil paagi maha kruvida, kui mööda juhtmeid selle "toreda" lülitini jõudsin. Lõpuks selgus et rida vahetades ja sidurdades või suunda näidates olin ta välja lülitanud.

Seega jääb mulle siiani arusaamatuks selle lüliti otstarve. Pole siiani tsiklil sihtotstarbeliselt tarvitanud ja autodel pole sellist lülitit sootuks! Aga aku tühjendamises ma teda küll ei süüdistaks, sest kui sul süüde niikuinii väljas oli , siis pole minuteada kusagil voolu.
Ainus seletus, mis ma oskan pakkuda- et keerasid süüte välja ja kogemata parktuled sisse. 'Mispeale aku tühjenes. Sest kui sütevõti on Off asendis ei tööta vähemalt minu rattal ükski voolutarvitaja. Seega on ka kõrvaline "abi" välistatud.
Postitatud: 24 Aug 2004, 08:44
Postitas spinna
Aga äkki oli nii, et keegi suretas stopplülitiga välja ja jättis süüte sisse?
Meie peres on küll üks selline aparaat, mida süütevõtmest suretada ei ole võimalik. Ainult stopplülitit kasutades. Aga näiteks mina unustan reeglina seal süüte sisse. Enda ratas käib küll ilusti võtmega seisma ja seda stopplülitit ma ei kasuta üldse.
Aga lüliti ise tõepoolest katkestab ahela, mitte ei lülita midagi sisse. Nii et sellepärast sul küll aku tühjaks ei jooksnud. Hmm...kui just ei ole mingi imeriist millel nagu diislil tõmmatakse mootori "lõhkumamineku" puhul elektrimagnetiga õhukanalid kinni, et kolvipeal tuli ära kustuks

Postitatud: 24 Aug 2004, 09:28
Postitas Andrez
Olen isegi üritanud selle lüliti otstarbes selgusele jõuda ja ainus lahendus oleks ohutus, et mootorit oleks võimalik seisata mõlemad käed lenksul. Minul ja vist paljudel (enamustel) lääne siklitel on ka siduril lüliti, et ka käivitamisel mõlemad käed lenksul oleks. Aku tühjenemist aga see "engine stopp" lüliti ilma süüteta põhjustada ei tohiks.
Postitatud: 24 Aug 2004, 09:54
Postitas Laisaar
Stop lüliti töötab väga hästi ka kukkumiste puhul. Millegipärast kipub käsi kukkudes sealt üle libisema ja mootori seiskama. Ei ole küll 100% kindel lahendus aga paljud kes on kukkunud on sellist juttu rääkinud. Endalgi 50% juhtudest nii läinud.
motopaks
Postitatud: 24 Aug 2004, 11:45
Postitas layr
Kas engine stop lüliti on mõeldud ainult hädakorral kasutamiseks või tuleb ikkagi sellest mootor välja suretada? Mingite juttude põhjal ei pidavat võtmest suretamine süütele head tegema...
Postitatud: 24 Aug 2004, 12:21
Postitas sys
BlingBling kirjutas:kindlasti kui ta on sisse lülitatud kaob mingi osa akult ära.
Mis asi kuhu kaob??? Antud lüliti on ju pärast süütelukku ja määrab sisuliselt seda, kas starteri releele ja süütesüsteemile antakse särtsu või mitte. Oma rattal hoian seda kogu aeg sees (mis tast klõpsida)... keerad süüte välja ja valmis... midagi ei kao kuhugi kuna sinna lülitisse ei jõua midagi.
Kukkumise jaoks on turvalisem nn safetywire't, (sarnane jettidele)... rattalt lahkudes katkestad ka süüte. Minu ratta manual toob näitena gaasitrossi kinnijäämisest.
Postitatud: 24 Aug 2004, 12:29
Postitas spinna
layr kirjutas:Kas engine stop lüliti on mõeldud ainult hädakorral kasutamiseks või tuleb ikkagi sellest mootor välja suretada? Mingite juttude põhjal ei pidavat võtmest suretamine süütele head tegema...
Keegi on sulle jama ajanud. Tavaliselt on süütelukk ja stopplüliti ühe juhtme peal järjest. Seega ei ole mingit vahet, kumba kasutada.
Aga minu kodune eksemplar on taastatud pauguratas, sellest mingi väike segadus. Mine tea, võib olla ongi mingil mehhanismil erinevates kohtades lülitus, aga mis seal juhtuda saaks? Või veel pullim variant : milline idikas ehitaks oma toote nii, et juhuslik nupuvajutus saadab aparaadi seina äärde? Ei usu seda kahjulikkuse jama.
Postitatud: 24 Aug 2004, 14:04
Postitas Stern
See stop lülit varieerub siis elektriskeemides või?
Vähemalt võin ma 100% kindlusega ütelda et IZP5 sildab see süütepooli, mille tõttu enam elektromotoorjõudu seal ei indutseerita. Teatavasti süütepool on nagu trafo ( alalisvoolu trafosid olemas pole). A tegelt see jutt läheks siin liiga spetsiifiliseks ja osad ei saa aru.
Postitatud: 24 Aug 2004, 14:43
Postitas Aatomik
Sildab süütepooli + klemmi ja selle teise mis kontaktidessä läheb? Oled sa ikka kindel? Siis tahaks küll seda meest teada kes nii "toreda" lülitusviisi välja mõtles. Kui väntvõll juhtub jääma sellisesse asendisse et kontaktid on suletud, süüde ja stop lüliti sees siis on ju süsteemis täielik lühis!
Postitatud: 24 Aug 2004, 14:55
Postitas spinna
Tjah.. ma vaatasin enne vastamist igaks juhuks siit foorumist manualidest skeeme, nendes oli küll süütelukk ja stopswitch samal juhtmel järjepannu.
Idee siis toide peale anda/ära katkestada kogu süütesüsteemil.
Kas ishil ikka sildab primaar- ja sekundaarmähise..... äkki sama värk : (mõlemil mähisel toide peale või toide kinni

)
soga, sry, üks toide ainult ongi..
Veelkord sorry, mõtlesin lolliks ennast

katkestada saabki ühte ja ainsat toidet.
Postitatud: 24 Aug 2004, 16:31
Postitas Andres
Ostsin just stop nupu, krossikale vaja peale panna. Asjal on 1 juhe taga, poes räägiti, et 1 ots tuleb ühendada süütepooli ja teine saab kontakti läbi lüliti lenksu lüljest (massi). Kas on ka õige jutt või, mulle tundub kuidagi jama. Lüliti kontakt on normaalselt avatud (s.t.vooluring katkestatud) lülitades läheb seega vool otse lenksu, mis on maandatud. Kas see jätab ratta seisma, kui juhe lihtsalt lühistada. Ise arvasin, et lüliti peab kuidagi massi lahutama. Aidake kes targem on.
Postitatud: 24 Aug 2004, 17:40
Postitas Stern
Aatomik vaata ise
http://moto.bilanss.ee/modules.php?name ... b2c8d35f5d
Juhe läheb süütepoolist27 suretusnuppu8 ja sealt massi. Asja mõte on selles, et süütepool ei saaks katkendvoolu(vahelduvvoolu seal ei ole aga katkendlikuks muudab selle generaatori võllil olev kontakt10), mis on süütepooli tööks hädavajalik. Vastasel juhul ei töötaks ta lihtsalt(alalisvoolu trafosid ei ole olemas) ja küünlal28 ei teki sädet, mis saavutataksegi selle lülitiga.
Postitatud: 24 Aug 2004, 19:14
Postitas Andres
Kas stop lüliti kontakt on normaalselt avatud või suletud.
Postitatud: 24 Aug 2004, 20:47
Postitas koi
Tere. To Andres. Sellel lülitil mis sina ostsid on norm asend avatud, kuna see on mõeldud paigaldamiseks pea suvalisele masinale. See lüliti ei lase tekkida katkevat voolu ,mis on sädeme tekkimiseks vajalik. Ja veel- vene ratastel oli vanasti ka häda suretus ehk sutsklapp, mis lasi silindrist lõbusa lurinaga surve välja. Pead aga vaatama, et õige juhtme külge selle lüliti paned, muidu kärsatad pool el. süsteemi maha. No natuke võiks suitsu ikka ka välja lasta!
Postitatud: 24 Aug 2004, 20:54
Postitas Andres
Tänud Koi, mure ongi see, et kuhu see ühendada, et midagi maha ei põleta. Poest öeldi, et pane nagu muruniitjale

Postitatud: 24 Aug 2004, 21:09
Postitas koi
To Andres. See lüliti juhe tuleb ühendada süütepoolil MIINUS klemmi külge, ehk sellele, mis on pooli ja kontaktide vahel. Kahjuks ei tea mis relv sul on, aga kui sul on seal elektroonikaga tegemist, siis ei soovita küll lisamaandusi külge ehitada. Jõudu.
Postitatud: 24 Aug 2004, 21:18
Postitas Andres
Relv on krossi KTM ja elektroonikat ei ole üldse, homme proovin asja ära sättida. Põhimõtte on siis selline, et seiskamiseks antakse maandus miinus klemmile.
Postitatud: 24 Aug 2004, 21:27
Postitas koi
Miinusesse jah. Vaata mõnd tavalist el. skeemi ja näed, et kontakt toksib seda juhet pidevalt miinusesse. Kui kontakt avaneb, tekib tänu süütepoolile kõrgepinge, mis lastakse küünla abiga jälle korpusesse (massi e. miinusesse). Loodan, et oli abi. Anna aga tuld!
Postitatud: 24 Aug 2004, 21:49
Postitas Andres
Sry. läksin Dogmani teemast välja, kuna jutt enamvähem ühtis ei hakanud uue püstitamisega saiti risustama. Tänud abi eest.
Postitatud: 05 Sept 2004, 18:35
Postitas Nobody56
lihtsa suretuse saab teha ka pooli kontakti ja massivahele kui panna sinna õige suurusega takisti. nagu arusain siis on mõte et lasete pooli voolualla ja sureb välja? vot see pole hea idee.. põletab pooli maha. seetõttu ei tohi syydet kauaks sisse jätta ja väntvõlli sellisesse asendisse millal poolil vool sees. Teisesks, izil on sutsklapp.. aga minu izi suretab see alles siis välja kui pöörded vabakäigul ja nii minimaalsed kui olla saab. muulajal tuleb seal põrguhäält ja ratas töötab edasi, ehk väiksema jõuga aga töötab kui seda all hoida. Eelistat sutsklappi siiski kasutada silindri läbipuhumiseks:)