Sõitmisest kainelt/joobes
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 76
- Liitunud: 13 Juun 2007, 08:13
- Tsikkel: VN900 Custom
- Asukoht: Tallinn/Pirita
Sõitmisest kainelt/joobes
Et mitte õnnetuste teemat risustada, aga et seal algatatud point selgeks rääkida:
ElCato kirjutas:
Mõte selles, et 1-2 h jooksul söögi kõrvale joodud 2 õlut ei mõjunud enesetundele kuidagi halvendavalt ega tekitanud ka kõige väiksemat promilli.
Suzumen kirjutas:
Selleks on tabelid, kui palju ja millise aja jooksul suudab keha alkoholi läbi töötada. Kindluse annab alkomeeter. Enda enesetunde hindamine on subjektiivne ja pole eriti tõsine argument.
Just see oligi esimese postituse point - et kui olukorda mõistusega hinnata, siis ei teki ka probleeme et satud minimaalse promilliga rooli. Arvestad olukorda, kehakaalu jne - alkomeetrit ei pruugi alati olla. Ja mõne õlu piires saab seda alati teha.
Kui oled ööläbi joonud, siis juba sellist aritmeetikat ei tee ja päästab korralik alkomeeter.
Pooldan täielikult kainelt sõitmist ja üritasin siis selgitada, et ka peale mõne õlu joomist on võimalik KAINELT sõita, kui arvestad vajalike asjadega.
-
- Postitusi: 774
- Liitunud: 07 Apr 2004, 14:15
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 5 korda
Kuna siin selline teema on üles võetud, siis mainiks ka ühte asja mis mind sellise teemaga kaasnevalt on häirinud. Näiteks kui kusagil uudisteportaalis on uudis, et politsei korraldas puhumisreidi ja tabati ntx 9 roolijoodikut, siis enamus kommenteerijate arvamus on, et jälle peedistati ühe õlle joonud tegelasi. Tegelikult algab aga joove eesti seaduste järgi alles 0,5-st promillist, alla selle on jääknähud. Jääknähtudega tegelane ei saa kuidagi roolijoodikuna kirja minna kuna jääknähud lähevad teise § alla. Teiseks mõõdetakse tänapäeval joovet mitte promillides vaid milligrammides väljahingatava õhu liitri kohta.
0- 0.2%/0,1 mg/l - selline haigus- või väsimusseisund, mis takistab liiklusolude täpset tajumist
0.2%/0,1 mg/l - 0,5%/0,25mg/l - jääknähud
0,5%/0,25mg/l- .... alkoholijoove
Ühe õlle joomisega söögi kõrvale ei saa suure tõenäosusega isegi mitte jääknähte välja puhuda, vähemalt kui uskuda kliinik.ee alkoholitesti.
-
- Postitusi: 1443
- Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
- Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
- Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
- Tänatud: 2 korda
riikides, kus lubatud 0,5 - 0,8 promilli, on tegelt õnnetuste arv sõidukite, või elanike arvu arvestades tunduvalt väiksem kui eesti riigis oma null tolerantsiga. kõik algab ikkagi liikluskultuurist. ja slle 0,5 prom võiks ikkagi legaliseerida. vaevalt, et pärast sada hakkab iga juht enne sõitu tiba alkot manustama, et lubatud tase saavutada, kui ikka lubatud, kuidas ma siis ikka nüüd ilma sõidan. kes sõitis siiani 0,00ga ,sõidab ka edaspidi samamoodi edasi. seadused võivad ju muutuda, inimesed mitte.
täiesti nõus , et sellistes maades on teine liiklus kultuur, ma usun kui eestis oleks lubatud 0,8 näiteks siis oleks see nagu 50ne kiiruse piirang kus nagunii kõik umbes 65ga sõidavad. muidugi kui söögi kõrvale üks õlle libistada siis tõesti ei tohiks ükski asi isegi jääknähte näidata. promill ei tee ratast kiiremaks, vaid sind ennast aeglasemaks
petz61 kirjutas:riikides, kus lubatud 0,5 - 0,8 promilli, on tegelt õnnetuste arv sõidukite, või elanike arvu arvestades tunduvalt väiksem kui eesti riigis oma null tolerantsiga. kõik algab ikkagi liikluskultuurist. ja slle 0,5 prom võiks ikkagi legaliseerida.
Mõned ajad tagasi jooksis netimeediast, vist ka TV uudistest või raadiost läbi uudis, et Itaalia ja Hispaania on hädas roolijoodikutega ja kasvava liiklusõnnetuste arvuga samas kontekstis ning riiklikult tehakse samme lubatud promillimäära tühistamiseks....
-
- Postitusi: 2403
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
- Tsikkel: FLTRXS
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 25 korda
Sekopää kirjutas:Kris, Sa põhjendada ei taha?
mina pooldan nulltolerantsi. ka 0,5promilliga halveneb paljude inimeste reageerimisvõime.
Tahad põhjendust et 0,5 promilli ei halvenda reageerimist?
Loomulikult halvendab, ma isegi väidaks et 100%-l halvendab aga selles pole küsimus. Surma(de)ga lõppenud õnnetused ei ole valdavas enamuses põhjustatud sellest, et sõidetakse korralikult aga näe, kurask, reageering oli 5% aeglasem kui kainelt ja nii see juhtusgi ...
Seda, et sellisel juhul hakatakse 0,8-ga sõitma ma ka ei usu kuna kontrollimine jääks ju alles ning karistused purjus peaga sõidu korral on üsna valusad ... mida nad +20km/h korral teps mitte ei ole, vähemasti esimesel korral. Miks peaks normaalne inimene järsku riskima hakkama? Mittenormaalsed sõidavad aga praegugi joogisena ja neil oleks sellest 0,5-st nagunii "pohlad"...
Või kui siiski suurendab 0,8-ga sõitjaid, siis palun näidake mulle surmadega lõppenud õnnetuste statistikat kus on selgelt näha kained, kuni 0,5, kuni 1,0 ja üle 1,0 joogised õnnetuste põhjustajad. Ütlen ausalt, mul seda ei ole, aga üliraskete tagajärgedega õnnetusi põhjustavad IMHO enamasti kas a) räigelt kiiruse ületajad, b) rämedalt purjus (üle 1,0) või c) a+b variant koos. Nendega võrreldes moodustavad kained või kuni 0,5 napsused juhid kaduvväikese osa.
terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
-
- Postitusi: 1112
- Liitunud: 13 Jaan 2006, 11:54
- Tsikkel: BMW R1150R , K-650
- Asukoht: Harku
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 8 korda
- Kontakt:
Krisi jutus on iva sees, aga minu arvates ka loogikaviga- miks on VAJA see 0,5 promilli verre tekitada ja ametlikult seda ka lubada? Prae juurde võib võtta alkovaba õlle, ja kui just päris arkass ei ole, siis peaks suutma õhtuni ilma alkota vastu pidada küll. Minu jaoks oleks 0, promilli lubamiseks ainult üks põhjendus- eelmise päeva peo järelmõjude alahindamine, mille korral politsei tõesti ei pruugiks kohe vaseliiniämbri järele kätt sirutada...
-
- Postitusi: 119
- Liitunud: 06 Jaan 2007, 20:20
- Asukoht: Kuressaare
- Kontakt:
Päikest !!!
Aga kust peaks teadma, et politseil see alkomeeter ikka öieti näitab
Selleaasta ölletoobri ajal Leisis puhusid ka köik hoolega (vilet) ja said alkolaksod kätte kuni üks noor sprditüdruk neile vasta hakkas ja uut alkomeetrit nöudma hakkas ning alles kolmas möötur näitas tüdruku kainust kes ka öigeks tunnistati. Sellest kirjutas ka Saarlane.ee-s. Mis peaks tegema need kess enne tüdrukut puhusid ja enesetääda ka kained vöi 0,5-ega olid.
Ei pistuli saa uske .... Nöutke parem asti ekpertiisi
ishijupp kirjutas:Krisi jutus on iva sees, aga minu arvates ka loogikaviga- miks on VAJA see 0,5 promilli verre tekitada ja ametlikult seda ka lubada? Prae juurde võib võtta alkovaba õlle, ja kui just päris arkass ei ole, siis peaks suutma õhtuni ilma alkota vastu pidada küll. Minu jaoks oleks 0, promilli lubamiseks ainult üks põhjendus- eelmise päeva peo järelmõjude alahindamine, mille korral politsei tõesti ei pruugiks kohe vaseliiniämbri järele kätt sirutada...
+358458693818
-
- Postitusi: 1277
- Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
- Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 45 korda
petz61 kirjutas:riikides, kus lubatud 0,5 - 0,8 promilli, on tegelt õnnetuste arv sõidukite, või elanike arvu arvestades tunduvalt väiksem kui eesti riigis oma null tolerantsiga. kõik algab ikkagi liikluskultuurist. ja slle 0,5 prom võiks ikkagi legaliseerida. vaevalt, et pärast sada hakkab iga juht enne sõitu tiba alkot manustama, et lubatud tase saavutada, kui ikka lubatud, kuidas ma siis ikka nüüd ilma sõidan. kes sõitis siiani 0,00ga ,sõidab ka edaspidi samamoodi edasi. seadused võivad ju muutuda, inimesed mitte.
Just nimelt. Ja näiteks Iirimaal, kus alles hiljaaegu oli lubatud 0,8, kehtestati nulltolerants. Põhjuseks - poola, leedu ja muu idabloki immigrandid, kes mõne aastaga õnnetuste statistika lakke ajasid... rõve...

Suzumen kirjutas:Küsimus taandub karistuse möödapääsmatusse. Kuniks see ei ole lahendatud pole liikluse paranemist loota.
Kõige lihtsam näide, miks toetan nulltolerantsi. Kui siiani vaadati seda +20 sõitu läbi sõrmede siis linnas alla 70 eriti keegi ei sõitnudki, kui vähegi võimalust oli. Kui nüüd politsei kehtestas nolltolerantsi kiiruseületamisel, siis enamus Tallinna inimesi võivad minu sõnu kinnitada: liiklus muutus tunduvalt aeglasemaks. Siit siis loogiline järeldus. Kui oleks see 0,5 promilli, siis varsti kõik sõidaks 0.8-1 promillise joobega (antud probleemi ees on riigid, kus selline 0,5 lubatud). Inimese loomuses on juba see, et olenemata palju antakse, ikka on vähe.
Loogiline oleks ikka see, et kui politsei kehtestaks nulltolerantsi ka nt. 0,5 promilli puhul, siis muutuks ka liiklus rahulikumaks, ehk ei ületataks seda 0,5 promilli samuti nii palju. Osad sõidavad nii kui nii edasi joobes, nagu ka praegu. Ei tasuks segamini ajada nulltolerantsi 0 promilliga, vaid mõista seda kui lubatu ületamise mittesallimist. Ka praegu on kuni 0,2 promilli näidud lubatud, 0,2-0,49 haiguslikud nähud ja sealt edasi joove.
WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
kris. kirjutas:Sekopää kirjutas:Kris, Sa põhjendada ei taha?
mina pooldan nulltolerantsi. ka 0,5promilliga halveneb paljude inimeste reageerimisvõime.Tahad põhjendust et 0,5 promilli ei halvenda reageerimist?
![]()
Loomulikult halvendab, ma isegi väidaks et 100%-l halvendab aga selles pole küsimus. Surma(de)ga lõppenud õnnetused ei ole valdavas enamuses põhjustatud sellest, et sõidetakse korralikult aga näe, kurask, reageering oli 5% aeglasem kui kainelt ja nii see juhtusgi ...
tahtsin põhjendust, miks Sa pooldad 0,5 promilliga sõidu lubamist.
Ise ülesid ka, et VALDAVAS ENAMUSUSES ei ole surmadega lõppenud õnnetused põhjustatud halvenenud reageeringu tõttu. Aga siiski on ka neid, mis on. Kas sellest ei peaks piisama? Ja kui keegi korralikult vigaseks sõidetakse, mis ei kvalifitseeru surmaga lõppenud õnnetuse alla, on see ikka jõle s*tt kannataja jaoks.
-
- Postitusi: 755
- Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
- Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 31 korda
Ei ole ka ju sellist definitsiooni seaduses nagu jääknähud, on alkoholi tarvitamise tunnused ja ei ole need ka 0.5promilli või 0.25 mg/l kohta. Valituse määruses ju kõik selgelt kirjas. Ja ei taandu kõik ainult aparaadi näidule vaid lugege määrus korralikult läbi.
1) alkoholi tarvitamise tunnused – alkoholisisaldus ühes liitris väljahingatavas õhus 0,10 kuni 0,24 milligrammi või 0,20 kuni 0,49 promilli veres; kehaliste või psüühiliste funktsioonide ja reaktsioonide häirumine või muutumine ei ole sedastatav;
2) kerge alkoholijoove – alkoholisisaldus ühes liitris väljahingatavas õhus 0,1 kuni 0,75 milligrammi või 0,20 kuni 1,50 promilli veres ja kehaliste või psüühiliste funktsioonide ja reaktsioonide häirumine või muutumine on sedastatav;
3) keskmine alkoholijoove – alkoholisisaldus ühes liitris väljahingatavas õhus 0,76 kuni 1,25 milligrammi või 1,51 kuni 2,5 promilli veres;
4) raske alkoholijoove – alkoholisisaldus ühes liitris väljahingatavas õhus rohkem kui 1,25 milligrammi või rohkem kui 2,5 promilli veres.
Pooldan ka kehtivat seadust selle koha pealt.
-
- Postitusi: 450
- Liitunud: 24 Nov 2004, 08:32
Ma pooldan seisukohta, et nulltolerants peaks olema 0,00 promilli juures. Ei ole ühtegi põhjust miks peaks lõuna ajal "paar õlut" või sõpradega "klaas veini" jooma. Halb komme ja harjumus, muud midagi. Ja kui ikka kuidagi ilma alkoholita ei saa elada, siis tuleb autojuht võtta.
Oma seisukoha põhjenduseks sobib väga hästi MotoGP 500cc maailmameister Kevin Schwantzi mõtisklus teemal: "kui ma olin esmaspäeval pudel õlut joonud siis pühapäeval võistlustel kui pill hakkas alt ära minema, ei viitsinud teda enam päästa. Kui ei olnud joonud, võitlesin edasi ja tihti päästsin tsikli ja kukkumine jäi ära."
Muidugi, sama kehtib ka meelemürkide kohta.
Telefoniga rääkimine autoroolis vähendab küll tähelepanu kuid ma pole kohanud veel uurimisi, kas seeläbi ka õnnetusi juhtub. Vahe joomise ja SMSi toksimise vahel on see, et joobnu ei saa sekundiga kaineks aga pilgu telefonilt tõstes on enamik meist valmis reageerima adekvaatselt.
-
- Postitusi: 851
- Liitunud: 23 Mai 2005, 17:06
- Tsikkel: Suzuki GSX-R 1000 K8 2008a.
- Asukoht: Tallinn, WSK
- Kontakt:
Suzumen kirjutas:Liikluskultuur saab tõusta vaid, kui inimesed jõuavad teadmiseni, et karistus on möödapääsmatu.
Pigem peaks inimesed jõudma teadmisele, et seadused on täitmiseks ning politsei oleks mitte karistav vaid pigem abistav organisatsioon.
Aga selleni on meil väääääga pikk tee minna.
Õigusabi.
Perekonnaõiguslike probleemide (elatise määramine, suhtluskorra määramine, elukoha määramine jms) puhul, saate abi siit:
http://www.puurits.ee
Hagide koostamine, konsultatsioonid, kohtus esindamine jms.
Re.
Eks kõik teavad kuhu see hinnang oma tegelikust joobeastmest purjus inimesel tihtipeale tüürib.
Inimene on juba oma loomult ülimalt laisk loom. Oma laiskuse tõttu on inimene leidlik. Kuna eeldatavalt valdab igaüks matemaatikat nelja põhitehte raames (liitmine, lahutamine, korrutamine ja jagamine), siis tõenäoliselt püüab ta ka välja arvutada nn "turvalise" doosi alkot, mille puhul rooli istudes südametunnistus ja kaasinimesed sulle kohe pasunasse ei sõidaks. Võtke nn "turvaline" kiiruseületamine näiteks (keegi ennem siin viitas sellele). Seega luba juua ja juhtida 0,5-ga ja kohe on meil neid üle määra joogiseid idioote roolis/lenksus kordi rohkem.
Hetkel on olukord piisavalt hull, sest roolijoodikud on kriminaalstatistikas üha olulisemad "kliendid". Iseenesest normaalne skandinaavia trend, sama laks on ka meie lähinaabritel. Ja arvud kasvavad. See et iga sõit surmaga ei lõpe ei ole argument.
Seega on 0,5-ga juhtimise lubamine hetkel rohkem nagu pidu katku ajal. Tsikli lenksu joomase peaga kargamine on sisuliselt enesetapp ja räme teiste inimeste huvidel tallamine. Paraku neid idioote leidub ja seda tõestab kahjuks ilmekalt ka see rubriik millest käesolev teema ära tõsteti. Isiklikult olen valmis südamerahuga joogise peaga tegelast roolis/lenksus vmt nähes talle kaikaga andma.
Täpsemat lugemist ka:
http://www.just.ee/orb.aw/class=file/ac ... e_2007.pdf
triplekix kirjutas:Pigem peaks inimesed jõudma teadmisele, et seadused on täitmiseks ning politsei oleks mitte karistav vaid pigem abistav organisatsioon.
Aga selleni on meil väääääga pikk tee minna.
Siitsamast foorumist alustades tuleb meelde, kuidas keegi üritas seletada, et ta sooviks 30 märgi mõjualas 30-ga sõita...
Lükati pikali, tambiti porri ja löödi suumulk mättaga kinni ....
Niipalju sellest 0,5-st promillist siis....
Aga jah, milleks seda üleüldse vaja on? Miks see üleüldse mingi teema on?? Ei mõista...
Suzumen kirjutas:Niikaua aga igal juhul nulltolerants.
Teeks siis lõplikult ühe asja selgeks- nulltolerants = lubatud pole normist kõrvalekaldumist mingil määral (antud juhul küll ainult ületamist).
Nulltolerants ei võrdu antud juhul 0,00 promilliga!
Nulltolerants on lubatud normi s.o. meie riigis selle piiri ( 1) alkoholi tarvitamise tunnused – alkoholisisaldus ühes liitris väljahingatavas õhus 0,10 kuni 0,24 milligrammi või 0,20 kuni 0,49 promilli veres; kehaliste või psüühiliste funktsioonide ja reaktsioonide häirumine või muutumine ei ole sedastatav; ) ületamise mitte sallimine:
Vastasel juhul võrduks teie terminoloogia puhul nulltolerants kiiruse kohta 0,00 km/h. Kas olete nõus?
EDIT: Väga ammendav materjal teema kohta:
http://www2.potsdam.edu/hansondj/index.html
http://www2.potsdam.edu/hansondj/Drinki ... iving.html
WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
-
- Postitusi: 138
- Liitunud: 19 Mär 2006, 18:18
- Tsikkel: ei ole
- Asukoht: Tartumaa, Vara
- Kontakt:
0,5 promilli mõjub kõigile erinevalt.
Algaja joodik ei suuda vb enam korralikult kõndidagi, rääkimata auto juhtimisest . Võimalik et leidub ka uimaseid kelle aeglast reaktsiooni alkohol kiirendab. Ja kui see algaja joodik ja vb algaja juht ka veel, mulle uimasena ette sõidab ja tsikli ära lõhub ja mina kaine olin, siis ajaks ikka kuradi vihale küll. Niiet las olla parem nii nagu praegast on 0,0 ja siis sõitma, või sõidad enne joomist isu täis. Olen proovind ka szvipsis peaga sõita, väga tore see ei ole.
-
- Postitusi: 1009
- Liitunud: 17 Dets 2004, 15:27
- Tsikkel: HD VRSCDX Night Rod Special
- Asukoht: Riia, Tallinn
- Kontakt:
HeitiKender kirjutas:Oma seisukoha põhjenduseks sobib väga hästi MotoGP 500cc maailmameister Kevin Schwantzi mõtisklus teemal: "kui ma olin esmaspäeval pudel õlut joonud siis pühapäeval võistlustel kui pill hakkas alt ära minema, ei viitsinud teda enam päästa. Kui ei olnud joonud, võitlesin edasi ja tihti päästsin tsikli ja kukkumine jäi ära."
Sellel härra Schwantzil (hea nimi ka mehel muidugi... Sakslastel ilmselt nalja palju võistlusi vaadates... ) pidi ikka maks ja kogu muu organism totaalselt läbi olema siis, kui nädalaga pudelit õlut välja ei saanud...
Aga muidu olen ka sellel arvamusel, et ega tsikliga ikka promilliga sõita ei ole ilus. Ohtlik nii endale kui teistele. Teine asi on muidugi reaalsus. Ilmselt jääks enamusel motokokkutulekutel laupäeva hommikused paraadid ära, kui seda reeglit täpselt järgitaks...
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.