1. leht 1-st

Kas 4-taktiline roller jääb palju 2-taktilisele alla?

Postitatud: 11 Juul 2007, 00:41
Postitas Factor
Lähipäevil saan siis endale 125 cm3 Piaggio rolleri. Tegu siis 4-taktilisega.
Küsimus ongi selles, kas ta jääb 2-taktilisele äkilisuses, kiiruses alla?
Kui palju vahet seal siis ikkagi on?

Aitäh!

Postitatud: 11 Juul 2007, 01:57
Postitas CasparT3
no tegelt 4 takti on ikka tuim küll kui võrrelda 2 takti mootoriga. Endal 2-takti 50ccm Aprilia ,Sõbral 4-takti 125ccm CPI Arn, Ma teen nii kiirenduses kui ka tippis ära . Siit siis ka vastus.

Postitatud: 11 Juul 2007, 02:21
Postitas remondimiis
CasparT3 kirjutas:
no tegelt 4 takti on ikka tuim küll kui võrrelda 2 takti mootoriga. Endal 2-takti 50ccm Aprilia ,Sõbral 4-takti 125ccm CPI Arn, Ma teen nii kiirenduses kui ka tippis ära . Siit siis ka vastus.
nuujahh, kui asi puutub "ärategemisse", tegelt on neljataktiline palju vastupidavam,sujuvam ja võtab vähem kütust.Need riisipirukatest CPI-d muidugi kurat neid teab,aga kui tahad sõita lihtsalt punktist A punkti B on korraliku firma 4T roller igatahes parem valik.

Postitatud: 11 Juul 2007, 13:58
Postitas rallitaja
4T on ka loodusesõbralikum - õli seal ju ei põletata. Põhimõtteliselt tänu sellele, et õli juurde valama ei pea, hoiab ka veidi raha kokku. Õli valad ainult teatud ajal - õlivahetusel või siis, kui seda alla normi on.

Postitatud: 11 Juul 2007, 14:10
Postitas Aksel
rallitaja kirjutas:
4T on ka loodusesõbralikum - õli seal ju ei põletata. Põhimõtteliselt tänu sellele, et õli juurde valama ei pea, hoiab ka veidi raha kokku. Õli valad ainult teatud ajal - õlivahetusel või siis, kui seda alla normi on.
Ega ikka ei hoia küll kokku... ma enda Kymco Agilityle ostsin õli mille 1L maksis ~150.- ja seda pidi vahetama iga 1000km tagant nagu ma aru olin saanud, kui Aprilia SR 50 R on 2T ja sinna peab umbes 1300-1400km tagant õli juurde valama hetkel kasutan õli mille hind on 1L 110.- vms.

4T üldiselt ei tohiks seda õli seal vähemaks jääda, kui kõik korras on. Näiteks kui õlirõngad kulunud siis võib õli võtma hakata ja tossama kah. :) Muidu minu Kymcoga võis 2000km kh sõita ja selle aja peal küll seda õli seal vähemaks ei jäänud (nüüd olen 17000 sõitnud ja pole ikka õli võtma hakanud).

Otsusta ise kummaga odavam tuleb... minu arust suht sama. :roll:

Postitatud: 11 Juul 2007, 14:23
Postitas rallitaja
Aksel kirjutas:
rallitaja kirjutas:
4T on ka loodusesõbralikum - õli seal ju ei põletata. Põhimõtteliselt tänu sellele, et õli juurde valama ei pea, hoiab ka veidi raha kokku. Õli valad ainult teatud ajal - õlivahetusel või siis, kui seda alla normi on.
Ega ikka ei hoia küll kokku... ma enda Kymco Agilityle ostsin õli mille 1L maksis ~150.- ja seda pidi vahetama iga 1000km tagant nagu ma aru olin saanud, kui Aprilia SR 50 R on 2T ja sinna peab umbes 1300-1400km tagant õli juurde valama hetkel kasutan õli mille hind on 1L 110.- vms.

4T üldiselt ei tohiks seda õli seal vähemaks jääda, kui kõik korras on. Näiteks kui õlirõngad kulunud siis võib õli võtma hakata ja tossama kah. :) Muidu minu Kymcoga võis 2000km kh sõita ja selle aja peal küll seda õli seal vähemaks ei jäänud (nüüd olen 17000 sõitnud ja pole ikka õli võtma hakanud).

Otsusta ise kummaga odavam tuleb... minu arust suht sama. :roll:
Oot-oot... Esimese 1000 tagant pidi vast õli vahetama, ülejäänud vahemaad ikka pikemad. Keegi vist manualist tiba valesti aru saanud... Sissesõidu ajal vahetad õli tihedamalt, peale esimest õlivahetust pikeneb maa veelgi ja siis peaks kogu aeg uks maa tulema. Sest no andke andeks- kui masin on näiteks 15000 km sõitnud ja õlivahetuse aeg, siis järgmine vahetus ei ole ju 16000?

Postitatud: 11 Juul 2007, 15:38
Postitas Kirs
Aksel kirjutas:
ja seda pidi vahetama iga 1000km tagant nagu ma aru olin saanud
Oled valesti aru saanud. Vaata enda Agility kasutusjuhendist. Iga 1000km tagant peaks-võiks kontrollida õlitaset mootoris. Esimene õlivahetus on 300km mõõdudes nii mootoris kui ülekandes. Siis mootoris ja ülekandes 1000km peal. Edaspidi iga 2000km ja ülekandes 5000km mõõdudes. Ja 15W-40 mineraalõli saab ka palju odavamalt.

Postitatud: 11 Juul 2007, 15:54
Postitas Aksel
holma kirjutas:
Aksel kirjutas:
ja seda pidi vahetama iga 1000km tagant nagu ma aru olin saanud
Oled valesti aru saanud. Vaata enda Agility kasutusjuhendist. Iga 1000km tagant peaks-võiks kontrollida õlitaset mootoris. Esimene õlivahetus on 300km mõõdudes nii mootoris kui ülekandes. Siis mootoris ja ülekandes 1000km peal. Edaspidi iga 2000km ja ülekandes 5000km mõõdudes. Ja 15W-40 mineraalõli saab ka palju odavamalt.
Ah ei tea... mina enda Kymco Agility eestikeelsest juhendist lugesin küll,et esimesed õlivahetused (reduktoris ja mootoris) on 300 peal siis mõlemal veel 1000km peal ja sealt edasi mootori oma iga 1000km tagant ning reduktori oma iga 5000km tagant... :roll: Aga noh see selleks. :P Peale 1000km oli see õli isegi juba nagu vesi vedel(külmana). :P

Postitatud: 11 Juul 2007, 16:12
Postitas Factor
On kellelgi 4-taktiline roller ja oskab öelda, kuidas on lood kiirenduse ja tippkiirusega. Nagu ma aru sain siis 2-taktilisel on need paremad.
Ma ei tea täpselt millise rolleri saan, aga tean seda, et tegu on 125 cm3 piaggio rolleriga, millel on 4-takti.

Teab keegi selliseid piaggio rollereid. Ehk oskate pilte või infot anda.

Aitäh!

Postitatud: 11 Juul 2007, 16:27
Postitas Kirs

Postitatud: 11 Juul 2007, 16:41
Postitas avenger
tegeltikult peaksid korralikud 4 t rollerid samakiired olema kui 2t aga pole korralikke mootoreid veel lihtsalt tehtud.

kuidas muidu 85cc klassis 4t 2taktilistega tempot peavad?

Postitatud: 11 Juul 2007, 16:50
Postitas Factor
Mul sugulane toob Norrast 4-5 Piaggio rollerit. Rollerid, mis ta toob on vähe kasutatud või uued. Suur tänu vastuste eest, ootan veel kommentaare.

Aitäh!

Postitatud: 11 Juul 2007, 16:53
Postitas iff
avenger kirjutas:
tegeltikult peaksid korralikud 4 t rollerid samakiired olema kui 2t aga pole korralikke mootoreid veel lihtsalt tehtud.

kuidas muidu 85cc klassis 4t 2taktilistega tempot peavad?
85 klassis sõidavad 150 cc nelarid

Postitatud: 11 Juul 2007, 17:03
Postitas Brabus
iff kirjutas:
avenger kirjutas:
tegeltikult peaksid korralikud 4 t rollerid samakiired olema kui 2t aga pole korralikke mootoreid veel lihtsalt tehtud.

kuidas muidu 85cc klassis 4t 2taktilistega tempot peavad?
85 klassis sõidavad 150 cc nelarid
4-taktilised on võimsamad minuarust.

Postitatud: 11 Juul 2007, 17:12
Postitas FleXer
Vaata, oleneb mootorist täielikult
nt. mz 125 sx (enduro) on 4t aga ta arendab 11 kw
kymco agility 125 arendab 7 kw
mz on täielikult üles poodud nii sisse kui väljalase
kymgo küljelt ma ei tea
aga järeldada võin seda et oleneb täiesti masinast ja mootorist
2t on üldjuhul võimsam alati aga tahab bensiini nagu loom

Postitatud: 11 Juul 2007, 20:45
Postitas Factor
Tänan FleXer.

Oskab keegi konkreetselt Piaggio masinatest ka midagi rääkida. Head/halba

Aitäh!

Postitatud: 11 Juul 2007, 21:00
Postitas avenger
Postitatud: K juuli 11, 2007 16:53 Teema:

--------------------------------------------------------------------------------

avenger kirjutas:
tegeltikult peaksid korralikud 4 t rollerid samakiired olema kui 2t aga pole korralikke mootoreid veel lihtsalt tehtud.

kuidas muidu 85cc klassis 4t 2taktilistega tempot peavad?


iff kirjutas:85 klassis sõidavad 150 cc nelarid :wack:



MIS NELARID MA EI RÄÄGI PIT BAIKIDEST. MA RÄÄGIN KROSSIKATEST. :lol:

Postitatud: 11 Juul 2007, 22:52
Postitas kullokas
Täienda oma teadmisi, enne kui avalikult pead haamerdama hakkad. Ka sinu viidatud (päris)krossis sõidavad 85-ste kahetaktilistega võidu 150-sed neljataktilised...

Postitatud: 13 Juul 2007, 19:06
Postitas Torch
Factor kirjutas:
Tänan FleXer.

Oskab keegi konkreetselt Piaggio masinatest ka midagi rääkida. Head/halba

Aitäh!
Sõidan Sfera 125 ccm , küsi julgelt mis huvitab.Abiks PS või 53439635

Postitatud: 14 Juul 2007, 00:35
Postitas Timmo
avenger kirjutas:
tegeltikult peaksid korralikud 4 t rollerid samakiired olema kui 2t aga pole korralikke mootoreid veel lihtsalt tehtud.

kuidas muidu 85cc klassis 4t 2taktilistega tempot peavad?
Teadmiseks , need 4t 85cc klassis on 125ccm.

--

Postitatud: 14 Juul 2007, 01:22
Postitas aerox-R
ee.. ee... no igatahes 4-taktiline, 100cc Honda Lead teeb full 70cc Aprilia SR kiirendamises kiiruseni 95km/h ikka väääga kergelt ära :wink:

Ja see CPI Arni jutt, et nii tippkiiruses kui ka kiirenduses teeb Aprilia SR ära... noo see Arn on omadega ikka päris kohvi :lol: , sest olen ise omanud CPI Arni ning see liikus nagu loom... 120km/h läks gps`i

4t on asjalik valik kui pole tahtmist masinat pidevalt näppida :)

Postitatud: 17 Juul 2007, 14:07
Postitas kullokas
Pagan küll, veel üks umbes targutaja. Timmo, ole mees ja loe motokrossi võistlustingimused enne läbi kui sõna võtad: http://www.msport.ee/index.php?PHPSESSI ... app_id=447
Et raske lugemistöö kergemaks muuta, võtsin jupi sealt ka välja:

8.4. 85 cc
- silindri kubatuur 2 takti kuni 85 cc, 4 takti kuni 150 cc...

Postitatud: 18 Juul 2007, 12:02
Postitas Serengeti
See pidi enamvähem nii olema et kui jagada 4taktilise kubatuur pooleks saad 2 taktilise kubatuuri. Ehk siis 250cc 4takti=125cc 2takti.
Samamoodi sõidavad krossis 250cc 4takti ja 125cc 2 takti koos.