1. leht 1-st
Pirita <-> Tallinn
Postitatud: 04 Juul 2007, 09:53
Postitas qetu
Sõidan pidevalt seda otsa ja küsimus, et kuidas oleks kõige kasulikum ja samas ka kõige õigem seda 70 tsooni sõita. Osad rollerid sõidavad mööda mere äärset rulli teed kuid see peaks olema minu teada keelatud. Auto teed mööda sõites (50 km/h) segab autosi kes ~80 km/h sõidavad. Tee ääres ei saa sõita sest on väga suured kanalisatsiooni augud.
Samas võiks sõita ka 70-ga kuid siis juba rikun eeskirju ( 50cc = 45 km/h)
Mida välja pakute?

Re: Pirita <-> Tallinn
Postitatud: 04 Juul 2007, 10:39
Postitas oldmoped
qetu kirjutas: Osad rollerid sõidavad mööda mere äärset rulli teed kuid see peaks olema minu teada keelatud.
Misasi on see sinu poolt mainitud "rulli tee"?
Millise liiklusmärgiga on see tähistatud?

Re: Pirita <-> Tallinn
Postitatud: 04 Juul 2007, 10:47
Postitas Pikk
qetu kirjutas:Sõidan pidevalt seda otsa ja küsimus, et kuidas oleks kõige kasulikum ja samas ka kõige õigem seda 70 tsooni sõita. Osad rollerid sõidavad mööda mere äärset rulli teed kuid see peaks olema minu teada keelatud. Auto teed mööda sõites (50 km/h) segab autosi kes ~80 km/h sõidavad. Tee ääres ei saa sõita sest on väga suured kanalisatsiooni augud.
Samas võiks sõita ka 70-ga kuid siis juba rikun eeskirju ( 50cc = 45 km/h)
Mida välja pakute?

Sõida ühtse liiklusvooluga kaasa. Olen üsna kindel, et keegi ei tule sind selle eest peetima. Kui tee tühi ja sa kedagi segamas ei ole, sõida lubatud kiirusega ohutus tsoonis. Jalgrattateele oleks ilus mitte ronida.
Re: Pirita <-> Tallinn
Postitatud: 04 Juul 2007, 11:05
Postitas oldmoped
Pikk kirjutas:Sõida ühtse liiklusvooluga kaasa. Olen üsna kindel, et keegi ei tule sind selle eest peetima. Kui tee tühi ja sa kedagi segamas ei ole, sõida lubatud kiirusega ohutus tsoonis. Jalgrattateele oleks ilus mitte ronida.
Pirita tee, russalkast kuni topini, on igale liiklejaklassile tehtud täiesti oma tee.
Autoteest merepoolses küljes olemas konkreetne jalgrattatee, mis on justnimelt ette nähtud vaid jalgratastele ja mopeeediklassi sõidukitele. Selle tõttu on seal autoteel jalgratta ja mopeediga sõit ametlikult KEELATUD.
Rulluisutajate, jalakäiate jne liikumine jalgrattateel on kah keelatud!
Jalakäiate, kepikõndijate jne jaoks on olemas lisaks veel oma tee - see mis asub päris mere ääres.
Autoteest lauluväljakupoolses ääres olev kergliiklustee, mis on ette nähtud jalakäiate ja jalgratturite liiklemiseks, sinna ametlikult sul mopeediga asja ei ole.
Kogu selles liiklusloogikas seal on küll sees paar ehitajapoolset apsakat, aga põhimõtteliselt on asi nii, nagu kirjutasin.
Loodan, et vahepeal ei ole liiklusmärke ümber tõstetud - selle teelõigu liiklusanalüüsi tegin eelmisel sügisel.
Postitatud: 04 Juul 2007, 12:25
Postitas qetu
Kuulge suur tänu, mul hakkas kah nüüd mõte liikuma ja tõesti on loogiline, et ratas ja mopeed (49cc) kuuluvad samasse klassi ning selle järgi tulebki rattateel sõita. Leidsin veel sellise seaduse netist:
Jalgratta ja mopeediga peab sõitma jalgrattateel, selle puudumisel sõidutee äärmisel parempoolsel rajal.
Saan ma nüüd õigesti aru, et sõita võin seal rattateed mööda nii edasi kui tagasi. Lihtsalt peaks hoo maha võtma kui teine rattur vastu tuleb. Ning kui on suurem kui 49 cc siis peab sõitma auto teel.
Ma kujutan ette rullitajate ja ratturite nägusi kui neist mööda sõita.

Postitatud: 04 Juul 2007, 14:22
Postitas ken100
Sain trahvi merivälja/prita teel.
Sõitsin teises reas liiklus voolus ühtlase kiirusega. Tegelikult oleks tohtinud sõita ainult tee parempoolses servas.
Küsisin politseinikult kas ma ei peaks tegelikult üldse jalgratta teel sõitma ja sellepuudumisel tee paremas servas aga see idee talle ei meeldinud, vastas et pigem paremas servas, et ratta teel (rusalkast kuni piritani) häirin ma jalakäiaid ja see joon seal vahel mida ma mainisin ei pidavat midagi tähendama, kuna tee olla ikka üks

Postitatud: 04 Juul 2007, 14:36
Postitas Brabus
Ma sain ka ükspäev hoiatada kui sõitsin seal rattateel. Seal autoteel on nii võimatu sõita. Kas sõidad 45-ga. Ajad kõik autojuhid närvi- lasevad piipu,näitavad fakki,teevad "rammimis" katseid vms. Või sõidad nagu autod 80 km/h :S Mina sõitsin seal mereääres "vanal" teel ja mitte ühtegi inimest seal polnud. Väga hea oli sõita,sai rahulikult 30-ga põristada

Aga siis võmm tegi märkuse ja sõitsin autoteed pidi,alguses 50-ga pärast lasin juba 80-ga ( Veoauto ees ).
Postitatud: 04 Juul 2007, 14:51
Postitas oldmoped
ken100 kirjutas:vastas et pigem paremas servas, et ratta teel (rusalkast kuni piritani) häirin ma jalakäiaid ja see joon seal vahel mida ma mainisin ei pidavat midagi tähendama, kuna tee olla ikka üks

Rusalkast piritani ei ole mitte kergliiklustee vaid konkreetne jalgrattatee ilma mittemingi jooneta ja jalakäiad seal kõndida ei tohi!!! Tohib sõita vaid jalgratta ja mopeediga.
Kõnnitee on jaakäijate jaoks seal kõrval omaette teena eraldi olemas.
Brabus kirjutas: Mina sõitsin seal mereääres "vanal" teel ja mitte ühtegi inimest seal polnud.
Just see "vana tee" ongi mõeldud jalakäijatele.
Ei taha mundrikandjate kohta üldiselt mittemidagi väga halvasti öelda... aga 75% liikluspolitseinikest on spetsiifilistes küsimustes, millega nad igapäev kokku ei puutu, täiesti lollid... samas topivad oma nina igaksjuhuks ikka igalepoole ja on tähsust täis, kuna arvavad, et neil on õigus.
Ega ka tee liikluskorralduse projekteerija targem palju ei ole - sellel samal jutukoleval teel muutub jalgarattatee paar korda bussipeatuste juures kergliiklusteeks. Mis tähendab mopeedijuhile seda, et enamus teest ta on
kohustatud sõitma seda jalgrattateed mööda, paar paarikümnemeetrist lõiku selle tee keskel, ilma igasuguse ümbersõidu või mahapööramisvõimaluseta on kehtivate liikluseeskirjade järgi tal aga seal sõitmine keelatud.
Postitatud: 04 Juul 2007, 16:45
Postitas qetu
Läheb järjest keerulisemaks...
Kuna siin toodud vastuste juures ei ole ühte konkreetset õiget lahendust siis helistasin liikluspolitseisse ja küsisin nende arvamust.
Sealt vastati, et peab sõitma rattateed mööda ja see osa mis on jalakäiiate osa (bussi peatused) tuleb autoteele minna. Küsisin, et huvitav kuidas üle kahe realise vastassuuna. Vastas, et mööda ülekäigurada mopeed käekõrval. Kuna siit tuleb kohe 100 küsimust siis vastas ta lihtsalt, et mis teha, tuleb eeskirjade järgi sõita.
Nii, et sõidan russalka juures rattateele, siis lähen ülekäiguraja juurest mis on tegelikult juba peale bussi peatust teisele poole teed (käekõrval) ja tulen sama teed pidi tagasi, kuna seal ma sõita edasi ei või. Ja kordan seda kõike samal teelõigul vähemalt 3 korda.
MIS TOIMUB?

Postitatud: 04 Juul 2007, 16:52
Postitas gangsta
Tegelikult vaidlustaksin oldmopedi vastuse, aga loodan, et ta näkku ei löö kui eksin.
Mopeediga tohib sõita rattateel, mis on ainult rattatee. Sõita ei tohi, aga teel, mis on jagatud kaheks ratta ja jalakäijate vahel. Kui nüüd minna pirita poolsesse teelõigu otsa siis seal on just nimelt see tee jagatud kaheks. Ühele poole joonistatud jalakäija ja teisele poole ratas.
Seda loogikat seletas mulle üks politseinik.
Jalgratta ja mopeediga peab sõitma jalgrattateel, selle puudumisel sõidutee äärmisel parempoolsel rajal, välja arvatud käesoleva määruse § 97 kohase manöövri ajal. Jalgrattaga võib sõita ka teepeenral, kui see on selleks kõlblik, ohustamata jalakäijat. Kuna seal rattateel sa ohustad liiklejaid eeldan, et pead sõitma tee paremas servas.
Postitatud: 04 Juul 2007, 17:49
Postitas H11henri
selles asi ongi et mõnes kohas on ainult rattatee ja vahepeal nad ühinevad, kus tekib see joon vahele ja seal ei tohi enam sõita, aga muidu kus rattatee on ainult seal tohib sõita!
Postitatud: 04 Juul 2007, 21:32
Postitas oldmoped
qetu kirjutas:MIS TOIMUB?

Analoogseid imelikke juhtumeid jalgrattateedega on Eestis päris palju. Samuti on erinevused jalgrattatee liiklusmärkide tõlgendamisel ja mopeedikeeldudel näiteks Eestis, Soomes, Rootsis jne.
Olen proovinud juba mõned aastad tuuleveskitega võidelda aga kuna meie mopeedikultuur ja nendega tegeleva ühiskonnagrupi suurus on olematu ja sellesse mitteolululisse seltskonda suhtutakse "normaalsete" inimeste poolt põhiliselt kui kurjategijatesse või vähemalt tüütutesse pläristajatesse (tõeliste mootorratturite poolt jälle nagu lasteaeda), siis siiani on mind enamvähem kas ignoreeritud, viisakalt prsse saadetud või lausa kurjategijaks tituleeritud, kes tahab tulla nende head ja ilusat hoole ja armastusega tehtud teed lõhkuma ja pensionäride kepikõndi häirima...
Sest kujutage selle sama pirita tee näitelgi ette, milline lärm ja kaos tuleks, kui seal autoteele paigaldada 10m mõjualaga märk "mootorõidukite liiklemise keeld" ning juht ja kaassõitjad peaksid oma masinat sealt üle lükkama, et edasi sõita saaksid

Postitatud: 04 Juul 2007, 23:22
Postitas *DDF*
oldmoped kirjutas:ken100 kirjutas:vastas et pigem paremas servas, et ratta teel (rusalkast kuni piritani) häirin ma jalakäiaid ja see joon seal vahel mida ma mainisin ei pidavat midagi tähendama, kuna tee olla ikka üks

Rusalkast piritani ei ole mitte kergliiklustee vaid konkreetne jalgrattatee ilma mittemingi jooneta ja jalakäiad seal kõndida ei tohi!!! Tohib sõita vaid jalgratta ja mopeediga.
Kõnnitee on jaakäijate jaoks seal kõrval omaette teena eraldi olemas.
Brabus kirjutas: Mina sõitsin seal mereääres "vanal" teel ja mitte ühtegi inimest seal polnud.
Just see "vana tee" ongi mõeldud jalakäijatele.
Ei taha mundrikandjate kohta üldiselt mittemidagi väga halvasti öelda... aga 75% liikluspolitseinikest on spetsiifilistes küsimustes, millega nad igapäev kokku ei puutu, täiesti lollid... samas topivad oma nina igaksjuhuks ikka igalepoole ja on tähsust täis, kuna arvavad, et neil on õigus.
Ega ka tee liikluskorralduse projekteerija targem palju ei ole - sellel samal jutukoleval teel muutub jalgarattatee paar korda bussipeatuste juures kergliiklusteeks. Mis tähendab mopeedijuhile seda, et enamus teest ta on
kohustatud sõitma seda jalgrattateed mööda, paar paarikümnemeetrist lõiku selle tee keskel, ilma igasuguse ümbersõidu või mahapööramisvõimaluseta on kehtivate liikluseeskirjade järgi tal aga seal sõitmine keelatud.
Seoses sellega tuleb mulle meelde juhtum RMK poistega. Tüüp keeras keset mesarada ette, tuli oma dziibist välja ja kukkus kohe sõimama, et künnad metsa ja värki särki, et siin ei tohi sõita

Lükkasin tema argumendid seadustega tagasi ja ta kohe kukkus helistama kuhugi, ning hiljem tuli, et jah mina ei saa midagi teha

Mõtles, et sattus ullikese otsa

Postitatud: 05 Juul 2007, 01:19
Postitas teller
Soovitaks siinkohal talupojamõistust kasutada, rahulikult autotee parempoolsel serval (aga mitte kanalisatsioonikaevu aukudes) sõita. Olen seal eelmisel suvel 45 km/h edasi-tagasi küll sõitnud, ei näidanud keegi keskmist sõrme ega lasknud signaali. Said kõik ilusti mööda sõidetud. Või sõitke 70ga liiklusvoolus (tegelikult voolab küll vist 75-80 km/h) ja võtke risk, et politsei asjale mitte soosiva pilguga ei vaata.
Jalgrattarajale ei soovita minna, seal on ratturid, rulluisutajad (merepoolsel rajal on vahedega plaadid, kus rullimine suht võimatu), jalutajad, sörkijad ja väikesed lapsed ratastega. See kamp on üldse kõige etteaimamatum liiklejateseltskond.
Postitatud: 05 Juul 2007, 05:05
Postitas Huck
teller kirjutas:Jalgrattarajale ei soovita minna, seal on ratturid, rulluisutajad (merepoolsel rajal on vahedega plaadid, kus rullimine suht võimatu), jalutajad, sörkijad ja väikesed lapsed ratastega. See kamp on üldse kõige etteaimamatum liiklejateseltskond.
Jah. Soovitada võime kõik midagi, aga seaduse järgi tohib jalgrattatee märgiga tähistatud teel liikuda ainult jalgratta või mopeediga. Ning kui see kulgeb sõidutee kõrval siis ainult seal tohibki sõita-
see tähendab, et kui jalgrattatee on olemas siis mopeediga sõiduteel sõita ei tohi. Seda on siin mitu-mitu korda õeldud

Postitatud: 05 Juul 2007, 07:34
Postitas gerry111
Liiklen samuti seal parempool tee ääres ja probleeme pole olnud. Inimeste sekka oleks seal ikka liig jõhker minna.
Roller/mopeed peaks saama igal sõiduteel sõita, segamata liiklust muidugi.
Postitatud: 05 Juul 2007, 08:03
Postitas xzburnoutzx
Ma ei saa päris probleemile pihta. Pirita tee on lai kui lennuväli kui tahad seal 45 km/h sõita. Mitte ükski politsei ei puutu sind, kui sa seal voolus sõidad. Ise mööda sama teed voolus äsanud viimased 3 aastat rolleriga. Selle jalgrattatee peal võib sõita küll, aga jalgratta tee pool, iseg ükskord roolivõimus räägiti sellest. Aga minuni päris probleem ei jõua, Eesti politsei ei pea kinni rollereid, kui need ilmselgelt kiirust ei ületa või mõni muu mure rollerit ennast ei vaeva. Ilmselge kiiruse ületamise all mõtlen sõitmist voolust mööda(va. ummikud.)
Postitatud: 05 Juul 2007, 10:59
Postitas oldmoped
Kogu probleem on selles, et liikluskorralduslikult on seal sisse projekteeritud see, et liikluseeskirjade mingit punkti sa pead mopeediklassi sõidukiga rikkuma.
99,9% tõenäosusega seda ei ole tehtud mitte meelega vaid lihtsalt inimlikust lollusest ja sellest, et mopeedidega, kui liiga pisikese ja liiga vaikselt karjuva grupiga lihtsalt ei arvestata.
Samuti võin oma pea panti panna, et kui seal istub liikluspolitsei, siis tõenäoliselt võtab ta rajalt maha ja hakkab peedistama mopeedi/rollerijuhti, olenemata sellest, kus too parajasti sõidab, selle asemel et teha näiteks liikluseeskirju selgeks sadadele idiootidest jalakäijatele ja rulluisutajatele, kes jalgrattatee vallutanud on, kuigi nende käitumine võrdub täpselt samaga, kui nad kõnniksid/uisutaksid kesed sõiduteed.
No krt, ei tohi lasta endale niimoodi pähe istuda.
Postitatud: 05 Juul 2007, 21:02
Postitas carlos36
gangsta kirjutas:Tegelikult vaidlustaksin oldmopedi vastuse, aga loodan, et ta näkku ei löö kui eksin.
Mopeediga tohib sõita rattateel, mis on ainult rattatee. Sõita ei tohi, aga teel, mis on jagatud kaheks ratta ja jalakäijate vahel. Kui nüüd minna pirita poolsesse teelõigu otsa siis seal on just nimelt see tee jagatud kaheks. Ühele poole joonistatud jalakäija ja teisele poole ratas.
Seda loogikat seletas mulle üks politseinik.
See joon afsmaldi peal ei määra midagi. Selle, kas teel tohib sõita vaid jalgratta ja mopeediga või jalgrattaga ja jalgsi (rulluisutajad jms), määrab ära liiklusmärk.

Numbri 431 kohal oleva märgiga tähistatud teel võib sõita ainult jalgratta või mopeediga. Teised numbrid, 432-435 näitavad et mopeediga ei tohi sõita. Ise täpselt ei tea missugune märk on seal Pirita teel.
Postitatud: 05 Juul 2007, 21:09
Postitas trussik
Kui teel kehtib märgi number 431 mõjuala, kas siis võib sõita mõlemas suunas, või ainult ühes suunas? Kuna see rattatee asub paremal pool, siis kas seal võib sõita ainult Piritalt kesklinna, või ikka mõlemas suunas.
Postitatud: 05 Juul 2007, 23:31
Postitas oldmoped
kuna pirita teel ei ole tegu mitte autoteest eraldatud teeosaga jalgratturitele vaid täiesti iseseisva ja omaette teega, siis on see kahesuunaline ja tuleb liigelda paremal teepoolel.
See, kuhupoole jääb sellest antud situatsioonis autotee, ei puutu üldse asja.
Postitatud: 06 Juul 2007, 16:20
Postitas Julge
trussik kirjutas:Kui teel kehtib märgi number 431 mõjuala, kas siis võib sõita mõlemas suunas, või ainult ühes suunas? Kuna see rattatee asub paremal pool, siis kas seal võib sõita ainult Piritalt kesklinna, või ikka mõlemas suunas.
Märgi mõjuala on ikka märgile järgnev ehk kui Pirita poolt tuled, siis peab olema seal pool märk ja kesklinna poolt tulles peab olema eraldi märk. Nagu liiklusmärgid ikka.