1. leht 2-st

Tsikli kinnitamine praamil

Postitatud: 15 Juun 2007, 18:23
Postitas RistoK
Tere Kõigile,

Sai minust kah nüüd värske tsikli omanik ja tekkis küsimus.

- kuidas tsikel praamil kinnitatakse või jäetakse see lihtsalt jalale
- kas peaks olema endal mingi väike kinnitus rihm kaasas või laevameestel endil kõik vajalik olemas

Postitatud: 15 Juun 2007, 18:45
Postitas TLH
Õnne sikliomanikuks saamise puhul!

Virtsu-Kuivastu liinil pole küll kunagi vajadust tundnud kinnituse järele, tsikkel seisab rõõmsalt ise ka jalal püsti.

Tsikli kinnitamine praamil

Postitatud: 15 Juun 2007, 18:56
Postitas musttank
Eesti soome liinil tõmbad lihtsalt koormarihmaga põranda külge kinni ja rihmad laevas olemas.

Postitatud: 15 Juun 2007, 19:33
Postitas timoriik
virtsu- kuivastu praamil olen lihtsalt küljejalale jätnud. ja käigu ka sisse pannud. aga suurel praamil vist pannakse ikka mingid rihmad peale. meenub ,et kunagi ammu väikse Harilaiu peal käis mu vana jawa küllili :twisted:

Postitatud: 15 Juun 2007, 21:38
Postitas mumm
meil tavaliselt kohvris kaasas koormakinnitusrihm. praamil maas omal kinnituskohad ja siis kindel tunne. seda nii eesti liinidel kui ka kaugemale liikudes.

mumm

Postitatud: 15 Juun 2007, 21:45
Postitas yeekim
Ise sa"tin oma masina praamil ikka vo~imalikult jalapoolse, ehk siis vasaku poordi vastu, et isegi siis kui kyllili kukuks (mida pole veel ka va"ikse tormakaga juhtunud) masin enam-va"hem pysti ja"a"ks.
See ka"igu sisse ja"tmine on ka hea mo~te, katsun meeles pidada.

Edu

Postitatud: 16 Juun 2007, 04:36
Postitas RistoK
Tänud infi eest !!
Olekski just plaanis Saaremaale sõita, võtan vist ikka mingi kinnitusrihma taolise asja kaasa.

Postitatud: 16 Juun 2007, 10:17
Postitas grahv
RistoK kirjutas:
Tänud infi eest !!
Olekski just plaanis Saaremaale sõita, võtan vist ikka mingi kinnitusrihma taolise asja kaasa.
Sõltub rattast ja koormast, aga eriti tugeva külglainetuseta pole küll mõtet selle väikse jupi peal kinnitama hakata. Aga arvesta, et laevatekk on kumer ja servade poole kaldu - kui tekk tõuseb küljejala suunas, siis võib olla mõistlikum ratas keskhargile tõmmata. ja kui võimalik siis pisut risti keerata. Aga üldjuhul lastakse siseliinidel rattad ikka "vasakusse" pardasse parkida.

Aga kui hakkad kinnitama, siis üle istme tõmmates ole ettevaatlik - nahk võib kergesti rebeneda. pane midagi vahele või otsi mõni muu kinnitusviis.

Postitatud: 16 Juun 2007, 11:10
Postitas borx
grahv kirjutas:
RistoK kirjutas:
Tänud infi eest !!
Olekski just plaanis Saaremaale sõita, võtan vist ikka mingi kinnitusrihma taolise asja kaasa.
Sõltub rattast ja koormast, aga eriti tugeva külglainetuseta pole küll mõtet selle väikse jupi peal kinnitama hakata. Aga arvesta, et laevatekk on kumer ja servade poole kaldu - kui tekk tõuseb küljejala suunas, siis võib olla mõistlikum ratas keskhargile tõmmata. ja kui võimalik siis pisut risti keerata. Aga üldjuhul lastakse siseliinidel rattad ikka "vasakusse" pardasse parkida.

Aga kui hakkad kinnitama, siis üle istme tõmmates ole ettevaatlik - nahk võib kergesti rebeneda. pane midagi vahele või otsi mõni muu kinnitusviis.
selle vastu hea ravim- võta oma sõidutagi, viska istmele rulli ja koormarihm peale, ei juhtu miskit halba ei sadula ei tagiga... ja ratas püsib...

terv.
Alar

Postitatud: 16 Juun 2007, 13:43
Postitas spinna
Risto! Kui sul keskhark olemas on, siis tõmba keskhargile. Ratas püsib ka laeva õõtsumise korral kindlalt paigal, võtab vähen ruumi ja möödaronijad takerduvad vähem peeglitesse ja muidu ratta taha. Rihma läheb ehk vaja siis kui tugevam torm on. Mina ei ole veel kordagi kasutanud igatahes.

Postitatud: 16 Juun 2007, 14:00
Postitas yeekim
Pakuks, et jalal oleval rattal on suurem toetuspind (esiratas, jalg, tagaratas) kui hargil oleval.
Aga sellise tormakaga, et ratas igal juhul liikuma hakkab, praamid ei so~idagi. Siiani olen ilma rihmadeta hakkama saanud.

Postitatud: 16 Juun 2007, 15:22
Postitas rasmus23
Lugesin ka seda teemat huviga, kuna on jaanipäeval rattaga kihnu minek (autoga ei saa kuna kõik kohad broneeritud), ja siit sai väga palju kasulikku teada, mida kõrva taha panna :wink:

aga samas mu gixeri kaal on 250kg, seega leian et rihma pole vaja, kuna ratas parasjagu raske(kuid kes teab)

Postitatud: 16 Juun 2007, 19:48
Postitas spinna
ants01 kirjutas:
Pakuks, et jalal oleval rattal on suurem toetuspind (esiratas, jalg, tagaratas) kui hargil oleval..
Keskhargil on ratas jäigemalt. Aga neid seisab praamil mõlemat moodi ja häda pole midagi.

Postitatud: 16 Juun 2007, 21:21
Postitas yeekim
Aamen!

Postitatud: 18 Juun 2007, 00:13
Postitas grahv
rasmus23 kirjutas:
rattaga kihnu minek
Vat Kihnuga on jälle omamoodi lood...

Sealsed lodjad on parasjagu nii väikesed, et kergegi laine paneb selle laevukese jonnipunnima. Isegi hoo pealt pööre kallutab tublisti. Ja kuna jätkuvalt on laevatekid servade poole kaldu, siis ähvardas üks paremasse pardasse pargitud väike vulcan tõesti üle võlli kummuli kukkuda... Aga kuna laevaparras oli üle vaatamiseks meeldivalt madal, siis osutus parimaks lahenduseks lihtsalt tsikli selga istumine ning sõidu ja vaate nautimine. Kui kedagi huvitab, siis http://www.mv.hiiumaa.ee/~hillar/kihnu/ Seekord siis Munalaiu sadamast.

Postitatud: 18 Juun 2007, 09:35
Postitas Divikas
Keskjalale ei soovita ma ratast laevas panna. Tegelikult on keskjalal ratas tunduvalt kukkumisaldim kui küljejalal. Lisaks võib ratas nii ka kergesti raudpõrandal libiseda kui laev kaile kinnitudes rappub. Parim kinnitusviis on küljejalal ja klots esiratta all ning rihmaga esiamort kergelt pinge alla. Ja loomulikult käik sisse. Tekib kolm tugevalt toetatud punkti. Hea kui on oma rihm olemas, reeglina on laeva rihmad nii määrdunud, et määrid nii ennast kui ratta ära. Seda pikema laevasõidu korral. Saaremaale minek on nii lühiajaline, et kui just tormi pole, pole rihmadega mõtet vaeva näha.

Postitatud: 18 Juun 2007, 10:44
Postitas canis lupus
Sai eile just Saaremaalt tuldud - Virstu-Kuivastu vahel pole kunagi rihmi kasutanud, pole vajadustki - lihtsalt käik sisse ja küljejala peale, samas võib ka keskhargi peale pole suurt vahet.

Pikematel sõitudel, suurema lainega kohtades - Taanis, ja Rootsist Eesti tõmbasin ikka rihmaga kinni - kindad rihma alla, et sadul terve püsiks.

Tegelt tsiklid ikka suht stabiilsed - väike kõikumine ei tee midagi. :twisted:

Nii, et reisige aga ringi.

Re: Tsikli kinnitamine praamil

Postitatud: 18 Juun 2007, 13:01
Postitas harimal
RistoK kirjutas:
- kuidas tsikel praamil kinnitatakse või jäetakse see lihtsalt jalale
- kas peaks olema endal mingi väike kinnitus rihm kaasas või laevameestel endil kõik vajalik olemas
Rootsi vahet sõites pole mul Tallinnast ega Paldiskist väljudes mingit võimalust jäetud - vennad ise ütlevad, et küljejalale, käik sisse, rool lukku ning tõmbavad rihmadega ratta üle sadula põranda külge. Rihma alla pannakse alati viisakalt mingi puhas riideräbal, et sadulat mitte lõhkuda.

Re: Tsikli kinnitamine praamil

Postitatud: 03 Mai 2016, 22:19
Postitas Kiks

Siin teemas väike uuendus. Kuidas tänapäeval on, kas rihmad peavad endal kaasas olema? Mis pikkusega rihm piisab? Arvestades rea laiust, siis 3 m on vist vähe...


Re: Tsikli kinnitamine praamil

Postitatud: 03 Mai 2016, 23:14
Postitas erkil

Minu arust on tänapäeval oluliselt suuremaks ülesõidu käigus ilmnevaks probleemiks tsiklistide ülim viisakus ning lühikese aja jooksul tekkiv kiindumus SLK poolt pakutava teenuse suhtes. Eelmisel suvel Eesti suuruselt teise, kuid muude parameetrite järgi selgelt esikohal olevale saarele sõites tekkis olukord, kus keegi ca 6-7st mahasõidu juurde kõrvuti pargitud tsiklist ei tahtnud esimesena praamilt lahkuda. Mootorid ammu soojas, ramp ka juba maas, aga ikka keegi ei liigu. Ma pidasin sellises pingutatud viisakuses ca 5 sekundit vastu. Pärast pidin küll selle jagu kauem oma neljarattalistel liikuvaid reisikaaslasi järgi ootama, aga see selleks.

Ehk kui on mure, et su armas kaherattaline võib ümber kukkuda, siis pöördu laevameeskonna poole. Küll nad sulle mõne vaba otsa leiavad.


Re: Tsikli kinnitamine praamil

Postitatud: 04 Mai 2016, 09:25
Postitas pühak
Kiks kirjutas:

Siin teemas väike uuendus. Kuidas tänapäeval on, kas rihmad peavad endal kaasas olema? Mis pikkusega rihm piisab? Arvestades rea laiust, siis 3 m on vist vähe...

2012 käisin viimati tsikliga Saaremaal. Siis olid küll tsikli kinnitusotsad meeskonnal olemas ja mõni meeskonnaliige oskas neid isegi korrektselt kasutada.


Re: Tsikli kinnitamine praamil

Postitatud: 04 Mai 2016, 10:08
Postitas Peet

Eelmine suvi käisime 6 rattaga Saares. Seisid kõige esimestena keskel. Kõik küljejalgadel. Rattad endurost superbikeni. Kõik jäid püsti ning mingit vajadust kinnitada ei olnud. Käigud olid "just in case" sees. Endal nii või naa rihm kotis kaasas kui sõidus käin. Kui ei lähe metsas vaja, siis praamil ei tea kunagi rataste-rihmade suhet. Narr kah, kui enda mopeed ainus kellele rihma ei jätku.


Re: Tsikli kinnitamine praamil

Postitatud: 04 Mai 2016, 10:39
Postitas AzA

Ma kasutan käigule lisaks nö. käsipidurit ... esialgu lihtsalt kaablisidemega tõmbasin piduriheebli kinni, see hooaeg hankisin korduvkasutatava lahenduse, lihtsalt nö krõpsuga lint.


Re: Tsikli kinnitamine praamil

Postitatud: 04 Mai 2016, 13:15
Postitas iSlanderADV

ma sõidan seda otsa tsikliga väga tihti ja pole kordagi ratas ümber läinud. Pole kordagi ka kinnitatud teda. Ühel korral oli korralik torm ja tõesti arvasin, et kui ratta juurde lähen, siis on ta autol kaelas, aga ei olnud häda midagi. Tavaliselt ei suunata tsikleid isegi mitte autode vahele vaid külgede peale eraldi kohtadesse.


Re: Tsikli kinnitamine praamil

Postitatud: 04 Mai 2016, 14:50
Postitas rd.

Mul kunagi on tugevama lainetusega Regula peal laevameeste poolt pandud tõkiskingad parema külje alla toeks. Saaremaa praamil üldiselt ei ole vaja kinnitamise peale mõelda, see nüüd päris pähklikoor ka pole. Küll aga tasub sadamasse jõudes ettevaatlik olla, maabumine käib päris kõva ja ootamatu jõnksuga. Näinud kuidas selle käigus tädike kukkus koos rattaga. Mõistlik on jalale toetudes ära oodata kuni laev paigale jääb.


Re: Tsikli kinnitamine praamil

Postitatud: 04 Mai 2016, 20:10
Postitas simp

piisab jah täitsa tõkiskingade(suured puust pakud) alla suskimisest. Vormsi praamil olen seda korduvalt teinud, seal rapub vähe rohkem.
kui vähegi rahulikum ilm on siis on täitsa okei lihtsalt lenks paremale välja keerata(kui jalg vasakul on), ei lähe ta kuhugi.


Re: Tsikli kinnitamine praamil

Postitatud: 30 Mai 2016, 13:42
Postitas jkristjan

See pole vist väga levinud, aga mul on selline keskhark http://www.royalmotorcycle.com/hotdeal/ ... 25a_27.jpg

Need alumised otsad on seest tühjad torud, sealt mahub 8mm polt läbi. Ehk siis näiteks võtad kaasa 2 pikka polti 4 mutriga või ühe pika keermelati või varda ja paned sealt läbi ja ongi näiteks meetri laiune jalg all rattal.

See on tegelt kõik kuiv teooria, ma tean, et kuskil pehme muru peal ja remonditöökojas kasutatakse neid auke nii, laeva peal ei ole proovinud :)

Ise olen veel mõelnud sellele, et kui kuskil ebastabiilses kohas vaja ratast hoida, kas oleks hea mõte esipidur näiteks nipukaga kinni tõmmata. Pärast enne järsku kohalt tõmbamist oleks muidugi hea kui tuleb meelde see lahti teha :)


Re: Tsikli kinnitamine praamil

Postitatud: 14 Juun 2016, 01:06
Postitas Gerd

Töötades ise Tal-Hel vahel olen viimasel ajal täheldanud tohutut tsikli kinnitamise buumi... Õnneks rohkem küll sommide hulgas, aga ka paljud eestlased.... Rihmasi veetakse risti-rästi, nagu hakatakse üle ookeani sõitma... Oma päris pikaaegse kogemuse põhjal võin öelda, et küsige madrustelt soovitusi, ärge hakake üleliigselt rapsima... Alati on mõni üliagar esimene ja siis on juba kõik tsiklistid järel, kes algselt ei plaaninud kinnitada. Minu põhisoovitus on käik sisse ja tõkiskingad alla... Ei liigu ta kuhugi. Tormiste ilmadega oleme soovitanud rihma üle visata, aga siis peab ikka korralikult puhuma kah :) Eriti kruiserid ja chopperid, mis küljejala seisavad on väga stabiilsed. Vahest olen soovitanud mõnel ülelastitud enduurokal rihma peale visata, kuna tunduvad ebastabiilsed... Niiet veelkord

  1. KÄIK SISSE
  2. KÜLJEJALALE
  3. TÕKISKINGAD
  4. KÜSIGE, kui ise ei julge otsustada
    Tervitustega madrus praamilt :)

Re: Tsikli kinnitamine praamil

Postitatud: 14 Juun 2016, 08:10
Postitas Piipz

Gerd räägib asja. Mina lähen praamile/laevale ja panen tsikli lihtsalt paika ja reeglina paneb laevameeskond selle ise kinni, kui selleks vajadus on. Tsikli ümberkukkumist ei soovi nad kindlasti isegi.

P.S. Gerd - aga miks mitte keskhark? Kui selle pealt peaks ratas maha kukkuma, siis oleks ülejäänud laev ammugi tagurpidi.


Re: Tsikli kinnitamine praamil

Postitatud: 14 Juun 2016, 08:32
Postitas Gerd

Mulle isiklikult tundub küljejalg stabiilsem... Pead ei anna :)