1. leht 1-st
Tekstiilist sõiduriietele õige suuruse valik
Postitatud: 06 Juun 2007, 12:53
Postitas kris.
Hei,
Istusin eile pikalt ühes poes ja passitasin tekstiili pükse ja tagi. Mõlemi puhul oli üks ja sama häda - 56 number tundus nagu veidi kitsas. Mitte et istuda või liigutada ei saaks aga no tunned et on ümber ... 58 kippus aga juba lötendama

. Elementaarne et riietus peab hästi istuma ja täpselt paras olema, aga kumb halb oleks teie meelest vähem halb - veidi suurem või väiksem?
Sõidustiil on touring tüüpi elik suurtel kiirustel liigun harva. Pigem aeglaselt aga selle eest pikad otsad

. Samuti on rattal massiivne tuuletõke ees ...
Ise kaldun pigem suurema numbri poole. Saab vajadusel lisa riidekihi alla panna, kuumaga ehk käib õhk veidi rohkem läbi jne. Mis oleks selle variandi negatiivsed pooled?
Eriti hea meelega kuulaks pika-matka-meeste kogemusi.
Aitähh teema mitte-läbustamise eest!
terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Postitatud: 06 Juun 2007, 13:21
Postitas sang
Suurema riietuse võimalikud negatiivsed küljed on, et see võib sõidu ajal hakata seljas ebameeldivalt loperdama ja et õhk käib liiga hästi läbi ehk hakkab külm. Riiet ostes veendu, et saad varrukaid-sääri-vöökohta piisavalt koomale tõmmata ja pükse-jopet omavahel ühendada.
Postitatud: 06 Juun 2007, 13:34
Postitas Divikas
Pigem ikka natuke suurem kui väiksem just sellepärast, et saad lisakihte alla panna. Pikkadel sõitudel ei tea eal millistes oludes lõpetad. Väike loperdamine ei tee samas midagi. Loperdamine oleneb palju ka materjali jäikusest. Mul on külmailma riie nagu plekist. Paljudel tekstiilriietel on ka võimalusi trukkide või krõpsudega käiseid pingutada. Pükstel kipuvad sääreotsad plagisema aga needki saab reeglina kinni tõmmata. Lisaks on tekstiilpükstel reeglina sisemised lisataskud puusadel ja püksid tasuks sellise suurusega vaadata, et kui neisse "pehmendused" panna, alles siis on püksid parajad. Olen tähele pannud, et ka "touring pleksiga" sõites hakkavad just puusakohad külmetama ja sellepärast on mul endal ka suvepükste sisemistes puusataskutes poroloonist padjad sees ja püksid sedajagu avaramad. Aga ei kurda, saab teksadele peale tõmmata kui vaja ja praeguste ilmadega ka ilma lasta.
Postitatud: 06 Juun 2007, 13:35
Postitas spinna
Kui on kaitsmeid sisaldavad rõivad, siis peavadki pigem tiba kitsana tunduma. Muidu nihkuvad kaitsmed põlvedelt ja puusadelt ära kui lohisemiseks läheb.
Postitatud: 06 Juun 2007, 13:42
Postitas Raitz
Pole nüüd vbolla kõige õigem rääkima, aga suurem jope tähndab seda, et kipub teine tuulega parajalt lapendama seljas. Sul vist see mure teisejärgulisem, arvestades su rattaga. Üldisemalt, 100km laperdamist ilmselt eriti ei häiri, kuid 500-600km päevas ja sedasi mitu nädalat järjest pole eriti mugav. Pisut loperdaval jopel on kaitsmed ka nõus kuhu iganes ära vajuma, kui neid vaja peaks olema. Ega see tuul nüüd sinna saba alla nii väga kipu pugema, see ikka rohkem vent süsteemis kinni, mitte numbris.
Isiklikult ostsin viimase jope selliselt, et ei passitanud teda mitte T-särgi peale, vaid oli fliis ja vist veel midagi, ehk selline umbes +10 riietus seljas. tundub, et igati heade mõõtudega sai. Eks paista, kuidas ta reisil toimib.
Pükstest: Praegused on sellised, et annab neid teksade peale tõmmata, IMHO väga hea lahendus. Järgmised tulevad ka kindlasti sellist mõõtu, mida koos teksadega kasutada saab. Ei kleepu nad selliselt palavaga vastikult ihu külge ja külmaga on hea ja soe.
Postitatud: 06 Juun 2007, 14:02
Postitas kris.
Loperdamise märkus on muidugist õige aga kui nüüd meenutan senise tagiga sõitmist, on põhiliseks probleemiks pigem liigne kuumus ja selle tulemusena üldse ilma tagita sõit. Elik hetkel on uue varustuse hankimise põhi argument just parem tuulutus ja ventilatsioon koos vihmakindlusega. On selles kellegil kogemusi jägada?
terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Postitatud: 06 Juun 2007, 14:13
Postitas qwerin
Endale riideid otsides käisin ja passitasi Motodepoos mitmeid kordi. Lõpuks aga tegi tütarlaps mulle kingi ning tõi oma peaga tagi koju, mis selga ajamisel tundus tiba kitsas- seda siis koos kaitsmete ja 2 voodriga.
Käisin siis vaatamas, et äkki tiba suurema vastu saab vahetada. Müüja aga ütles, et pole mõtet, see täitsa paras- ja ega see suurem ei tundunudki nii mugav, kui see esialgu kitsana tundunu.
Pükstega ka nii, et algul tundusid tiba kitsad jne, kuid hetkel olen eemaldanud need 2 voodrit ja jahedamal hommikul on teksade peale täitsa paras vedida.
Riieteks siis komplekt EVO-lt- nii püksid kui tagi on kokku kolmekordsed, st vihma ja nn soojavooder käivad veel see ning on eemaldatavad. Ütlen ausalt, minul baik tüüpi rattaga pole külm nendega veel hakanud. Sai siin kevadepoole suht hilja õhtuni sõidetud- pükste all polnud lisaks voodritele midagi, tagi all oli T- särk ja mingi õhuke pikkade käistega pusa.
Nüüd aga, soojade ilmadega võtsin ka tagilt voodrid ära ja nüüd laperdab seljas. Õlgade juurde tekivad sellised loperdavad servad ja sõites keegi nagu klopiks tekki kõrva ääres terve tee.
Postitatud: 06 Juun 2007, 14:48
Postitas Divikas
Enda jaoks olen leidnud lahenduse siiski selliselt, et oman topelt sõiduriideid. Külm ilm -5 +15 ja suht avar, väga jäigast materjalist ja max veekindel komplekt. Olen nendes sõitnud järjest 5 tundi miinuskraadidega, kohale jõudes suutsin veel omal jalal liikuda. Ja heledad sooja ilma riided aga ka neile mahuvad pusa ja teksad alla. Et eelarvet mitte lõhki ajada ostsin riided Soomest, seal on ka 50% ale tavaline ja kogu kama läks 5500 egut maksma.
Alguses üritasin ka leida sellist komplekti, mis iga ilmaga sobiks aga nüüd olen just sellise valikuga väga rahul. Asju saab omavahel kombineerida ja just konkreetsele ilmale sobiva lahenduse leida.
Postitatud: 06 Juun 2007, 15:21
Postitas randel
Et suurused 56 ja 58 on lisaks laiusele ka natuke erineva pikkusega siis tasuks vaadata kummal juhul kaitsmete asukohad paremini sobivad. Ise olen oma 190/90 mõõdu juures pidanud pigem laiemaid riideid valima kuna laiuselt parajate korral on näiteks sadulas istudes põlvekaitsmed liiga kõrgel. Lotendamisega pole probleemi olnud, kuigi sõidan suhteliselt tagasihoidliku gondliga matkaenduuroga.
Postitatud: 06 Juun 2007, 16:36
Postitas motoratsutaja
Sõiduvarustus peaks olema suhteliselt ümber, muidugi võib olla varu, et jahedama ilmaga on ikka riiete alla panemise ruumi ka vajadusel. Hea kui püksid ja jope saab omavahel lukuga ühendada, siis ei puhu tuul riiete vahele jaheda ilmaga, endal on ja väga hea asi. Riietus ei tohi jah olla liiga suur, kuna muidu kukkudes nihkuvad kaitsmed paigast ja siis pole nagu kasu midagi. Hea on kui jopel on olemas pingutamise jaoks rihmad näiteks küünarnukkidel ja vöökohas, kust saad korralikult jope ümber keha tõmmata. Tuulutuslukud on üsna muhedad asjad, ka need võiks ikka olla aga noh fakt on see, et nagunii hakkab palav kui seisma jääd, sõites on nagu norm olla. Endal on ilma tuulutuslukkudetta riided ja on päris palav, siin sai äsja sõidetud + 29 ja tuulevaikus ja jube palav on kui seista aga sõiduvarustus on ju enda turvalisus ja kui lühkaritega ja T-särgiga ning sandaalidega ringi uhada siis teab igaüks ise mis juhtub kui külg maha läheb

. Tekstiilist varustust hea lihtne hooldada ka, kaitsmed välja ja kerge kuumusega masinasse või siis märja kaltsuga puhastada. Vihmakindlus ka oluline et ikka 100 % vihma peaks. Ka on eraldi olemas vihma varustus selline õhuke mille saab peale tõmmata, aga see juba lisa riietumine. Mul on varustusel sees lisavooder nii pükstel kui jopel, mida saab lukuga eemaldada, hea mugav lihtne ja külma ilmaga väga asjalik.
Postitatud: 09 Juun 2007, 01:38
Postitas sott
Seisin sama probleemi ees mingi aeg tagasi, kui sai EVO komplekt ostetud (püksid ja jope). Jäin samamoodi kahe suuruse vahele pendeldama tunniks ajaks peegli ees. Kuulasin müüja soovitust ja võtsin selle mis rohkem ümber oli ehk siis ikka väiksema. Nagu juba eelnevalt mainitud, peaks kaitsmetega sõiduvarustus ikka suht ihuligi olema, vastasel korral pole neist tolku.
See, kui poes proovid on üks asi - tundub väike, ratta seljas sõites on ta ideaalselt paras. Justkui väiksevõitu numbri mulje tekitavadki kaitsmed, mis on omal kohal ja suht kanged, plus pingutuskummid ning rihmad käsivartel ja mujal. Tegelikult on seal sees ruumi veel küll - pinguteid ja kumme sab timmida nii, et kampsun läheb ka veel alla nagu naksti.
Ventilatsioon on uutel asjadel väga hästi edasi arendatud (käib üks pidev üksteise pealt mahaviksimine), näiteks sellel uuel EVO jopelgi on lisatud pikad ventilatsiooniavad käsivartele (lisaks rinnal ja serjal). Palav pole sõites veel küll hakanud, pigem timmin ventilatsioone veits kinni praeguse ilma juures veidi pikemat otsa sõites. Kindlasti on sarnaseid ja veelparemaid (loe kallimaid) variante aga EVO on matkasellile kindlasti üks parimaid hinna ja kvaliteedi suhte poolest.
Võta ikka see, mis veits ümber on ja et kaitsmed oleksid õigetes kohtades .
Jõudu,
Ott
Postitatud: 10 Juun 2007, 15:39
Postitas ulmo
Pigem olgu väiksem kui suurem. Ma ei tea küll milliseid vaatasid, kuid mugavam ja soojem on kui mitmekihilisel jopel kõigi kihtidega tunned, et on natuke väike.
Kui alumised kihid ära võtad, siis võib isegi liig suur tunduda.
Ise ostsin, polnud eelnevaid kandmiskogemusi ja takkajärgi tundub, et oleks pidanud valima number väiksema. Kolmekihiline jope on suht paras, kuid ühe kihiga (suvine soe) kipuvad kaitsmed küll väga lohvalt olema.
Postitatud: 10 Juun 2007, 16:47
Postitas jack ice
sama siin, sai ka algul nats kitsas evo 3kihiline komplekt nabitud, natuke sissesõitu ja täiega rahul, peaks motodepoo müüjatotse ka tänama soovituste ja prooviabi eest!
Postitatud: 11 Juun 2007, 14:39
Postitas Kipsi
Ma vaevlen jälle probleemi all, et tagi sai liiga suur ostetud, samas number v2iksemal oleks käed liiga lyhikeseks jäänud. Raske elu, kui oled pikanäpumees
