1. leht 1-st

Generaatori mähistamine

Postitatud: 17 Mai 2007, 16:10
Postitas Dimitri
Selline mure, et elektroonilise süütemängu üks mähis on läbi, ning sellele tuleb uus traat ümber panna. Küsimus järgmises - kus sellist tööd tehtakse tallinas või siis kui keegi teab mõnda sellist inimest kes asja jagab, andke ka märku.

Postitatud: 17 Mai 2007, 17:28
Postitas kinkz
Mähkisin suzuki dr bigi staatoril asuva cdi toitemähise uuesti mõned kuud tagasi, http://kinky.planet.ee/tsikkel/suzukidr/, võin õpetussõnu jagada, kui soovi on.

Postitatud: 17 Mai 2007, 19:07
Postitas Dimitri
Mul on see genekas poole väiksem ja ainult üks cdi toite mähis. Probleem on selles, et kuskil mähises on lühis ning st. on säde ülinõrk. Tahaks muidu teada otsast lõpuni, et mis ja kuidas. Sammuti kust ostsid materjale.

Postitatud: 17 Mai 2007, 20:24
Postitas kinkz
Mõõda ära mis ristlõikega see juhe sul seal on, mul oli 0.14 juhe aga mähkisin 0.15 mmse juhtmega.

Kui on võimalik, siis haruta mähis lahti ja loe keerud ära, kui ei saa, siis otsi kusagilt info mähise takistuse kohta. Variant on, et keerad keerdusid maha niikaua kuni jõuad hapu kohani, sealt joodad korraliku juhtme otsa lakid või katad asja ära ning uued keerud otsa. aga ilmselt on sul tegemist väikse ristlõikega juhtmega, et see ei ole nii lihtne.

Minul oli üks mähis täitsa kutu, samas teine oli ilus, mõõtsin teise mähise takistuse ja eeldasin, et nad on võrsed.
Siis leidsin vajamineva traadi pikkuse ja sealt keerdude arvu. M'hkimisel tegin pastaka sisust sellise rumpsaisi püstoli otsaga toru, et oleks hea ümber mähise tiirutada, hea elastne toruke - ei tee traadile liiga ja saab kenasti keerdu suunata.

Katkise mähise kättesaamisega oli paras häda, klomp oli ju korralikult kokku liimitud lakiga, lõpuks raiusin seda skalpelliga ja sain pooleks ning kangutasin lahti ja käes oligi, kuigi plastikust serv, mis ülevalt piiras, murdus ära, selle tegin hiljem uue.

Mähise katsin miski hingava fiibrist plaastriga, mis oli ühe külje pealt natuke liimine, seda tegin selleks, et kui kunagi on vaja asja lahti võtta, siis on lihtsam. Niidiga sidusin selle plaastri kohale kinni ja siis 2 komponentse epo liimiga mäkerdasin kõik selle ilusti kokku, et ükski keerd omapäi välja rippuma ei jääks ja oligi moos.

Aga enne kui sa seda kompotti lõhkuma hakkad, uuri kusagilt manuaalist, et missugune peab olema see õige mähise kogutakistus ja et kas ikka on mähise viga - kui saütled, et asi siiski töötab, kuigi sitasti..

Postitatud: 17 Mai 2007, 23:48
Postitas Dimitri
On soovitada poodi, kus saaks traati? Ise pooldan www.volta.ee. Muidu isoleer kiht peab olema mingist kindlast lakist vms ? Kujutan ette, et tuleb panna mõni võike klaasriide tükk ja selle siis epoksiid liimiga ära määrida.. vähemalt originaalis tundus küll, et midagi sarnast on tehase poolt tehtud..

Postitatud: 18 Mai 2007, 00:38
Postitas kinkz
Jah, mähisetraadid on lakitud sõltuvalt keskkonna temperatuurist.

Kas sul on staator karteri õli sees? Cdi toitemähisel ei tohiks miskit erilist kuuma saamise ohtu küll olla.

Oskad sa öelda missuguse läbimõõduga traadist see mähis sul on?

Võtad traadi ja mõõdad kas mikromeetriga või supleriga peaks ka enamvähem mõõdu teada saama.

Mul on kahtlane tunne, et volta müüb traati kilode kaupa ainult, www.tevalo.ee saab väiksemaid koguseid

Postitatud: 18 Mai 2007, 00:51
Postitas Dimitri
Mul peab olema ka kuskil 0.15mm, homme mõõdan täpsemalt ära. Mis puutub staatori olemasolu karteri õli sees :shock: , kas selline värk on ültse olemas? Mul see paikneb vasakus karteripooles, kuivas olukorras. Ei tea küll kuidas lood on töö temp-ga, aga arvatavasti see pole eriti suur.

Postitatud: 18 Mai 2007, 08:20
Postitas kinkz
Ah jah, vabandust sul ju kahetakti pill, dr bigil on kõik see generaatori kompott karteri õli sees.

Postitatud: 18 Mai 2007, 12:32
Postitas NOTORIUS
:? ise tegelen ka nende asjadega,kuid jah kui lasta teha seda firmades siis on küllaltki kulukas töö!!traati võid ka küsida ABB st!!!

Postitatud: 20 Mai 2007, 17:42
Postitas bozex
Kes teeks tallinnas, ära endal ka siis vist kaks mähist läbi 600-el suzukil, ise vast ei julge asja ette võtta.

Postitatud: 20 Mai 2007, 18:14
Postitas milko111
Ma tean, kus pärnus tehakse :)

Postitatud: 20 Mai 2007, 20:52
Postitas bozex
Vähe kasu, ei satu kohe kuidagi nii kaugele, pemiselt põhja eesti, et siis kas rakvere või tallinn

Postitatud: 20 Mai 2007, 21:07
Postitas keevitaja
bozex kirjutas:
Vähe kasu, ei satu kohe kuidagi nii kaugele, pemiselt põhja eesti, et siis kas rakvere või tallinn
Väike-Maarja külje all Triigis Neix OÜ. el. mootorite mähkimine. Ehk mähivad ka generaatoreid.

Postitatud: 20 Mai 2007, 21:08
Postitas heimland
5150851 sellel nr olen ise suuremaid mähkimisi lasnud teha.Hind olnud vägagi bro ja siiani kestavad ka mähised

Postitatud: 20 Mai 2007, 21:17
Postitas Dimitri
bozex kirjutas:
Kes teeks tallinnas, ära endal ka siis vist kaks mähist läbi 600-el suzukil, ise vast ei julge asja ette võtta.

Volta tehases tehtakse kindlasti sellist tööd ära (www.volta.ee)

Postitatud: 20 Mai 2007, 21:36
Postitas Laur
Tallinnas, Kadaka tee 3 juures, täpset aadressi ei tea, aga seal on suur katlamaja korsten, selle kõrval täpselt.
Lasin seal pisikese pooli mähkida, maksis 50,- EEKU.

Postitatud: 11 Juun 2007, 10:48
Postitas bozex
Sain siis geneka mähitud( kogu mähiste ring), töö lasin teha kadaka tee alguses, probleem nüüd selles, et sain nädal sõita ja genakal sama mähis läbi põlenud mis eelmine kordki, et mis võib viga kas kuskil lühis sees ve?
probleem hakkas peale kukkumist, kui üks kivi lõhkus geneka kaane ära, a uuesti mähkimisega lootsin et probleem kaob..
Igasugune abi on oodatud..!

Postitatud: 12 Juun 2007, 01:49
Postitas Töll
Kontrolli juhtmete isolatsioon üle, äkki on vastu sumpsi üles sulanud ja tekitab sealt lühise. Täna nägin ühte sellist varianti.

Generaatori mähistamine.

Postitatud: 12 Juun 2007, 05:20
Postitas miilits
Kui kellelgi on sellist probleemi, võib pöörduda minu poole, aitan ära organiseerida, Viljandis üks härra tegeleb sellega eraviisiliselt, probleemiks pole ka asja transport Tallinna ja Viljandi vahel. Ta on parandanud ka omal ajal kuskil Tallinnas tehtud töö praaki KZ1000-del, mille generaator minu andmetel veerleb õlis.