1. leht 1-st

Kokkujooks, silinder ja kolb kriimulised

Postitatud: 17 Mai 2007, 00:15
Postitas wtf
Nonii, üks suht jama on rolluga.
Esiteks rolleriks on 2006.a. Keeway Matrix 50
Peal on sportsumps, suurem düüs, kollane survekas, valged sidurivedrud, kergemad rullikud.


Ja nüüd hakkan pikka juttu rääkima, algusest peale.

Siin kuu aega tagasi umbes hakkasin rolleriga koolis koju tulema [16km], enne sõitsin natuke aega ka kooli juures ringi ning umbes poole tee peal järsku mootor seiskus ja veeres edasi, siis tõmbasin tee äärde, proovisin käivitada, starterist tegi aint plõks korraks ning vänt oli raske ja lõpuks hakkas käiama starterist, aga vaevaliselt.[masina läbisõit oli siis 4000km] Siis toodi mind koju ja igatpidi jamasin sellega[mootorit lahti ei võtnud ainult], aga tööle ei läinud. Kuid lõpuks õhtuks pika käiamise peale, sain tööle. Läks tööle, aga sitasti, tööle läks pikalt ja gaas pidi põhjas suht olema ning tühikäigul ei käinud üldse, suri välja, kuid lõppkiirus jäi samaks. Niimoodi ma sõitsin oma 300km maha, pikki otsasid jne. Ahjaa jõudu ka ei olnud eriti, aga noh sõitis.

Ja nüüd siin pühapäeval mõtlesin, et võtan mootori lahti, et miks mul jõudu pole eriti jne. Ja mis ma nägin, kolb oli ikka suhteliselt must, kuigi ei tohiks olla ning kriimuline, sooned sees ja kolvirõngad nagu pehmed või noh ülekuumenud jne ning ka silindris sooned sees/kriimud.

Nüüd siis täna sain uue kolvi ja silinder tehti ka korda. Panin ilusti kõik kokku ning läksin proovisüitu tegema. Kuna uus kolb, siis rahulikult, üle 35 ei lasknud ja noh lihstalt rahulikult proovisin, oli kohe parem kiirendus ja jõudu oli ka rohkem, kui enne. Mingi 2-3km sain sõita ja järsku bööö ja mootor suri välja, panin uuesti käima, läks kohe ilusti, kergelt ja 3 meetri pärast jälle bööö ja suri välja ning siis juba käivitades mootor vedas aeglasemini ringi ja ma ei lasknudki rohkem käivitada. Lükkasin koju, siis proovisin uuesti ja läks käima, kuis ei käinud hästi, proovisin korra veel sõita ja kohevarsti jälle böö ja suri välja, rohkem ei üritanud käivitada, lükkasin koju. Võtsin kodus lahti ja mis ma näen, silindrid jälle kiirmud sees mõnusalt ja kolvil kriimud, kraapsud ja suht sügav soon ka sees ning jälle natukene must mõnest kohast. Ning ühe kolvirõnga oli kolvi täiesti sisse nagu söönud või nii.



Et noh jälle kokkujooks :S
See, et must on, peaks suhteliselt tähendama seda, et ilma õlita sõitnud või õli pole peale tulnud või ma eksin ???
Mul õli on ja korralik[Valvoline 2taktiliste rollerite õli].
Kas siis äkki ei tule kudiagi õli peale? aga kudias ma peale esimest kokkujooksmist sain 300km ilma probleemideta läbida ???

Või mis mul võiks viga olla? Mis kõige esimesena teha/vaadata/kontrollida?

Mul mõistus otsas. Nüüd jälle uus kolb vaja ning silinder ära lasta teha.


Siin ka mõned pildid[vabandust, suht suured ja halva kvaliteediga pildid, mobiiliga täna õhtul tehtud pimedas]: http://morel.planet.ee/wtf/roller/ [vana_kolb on see, mis originaal oli, millega 1. kokkujooks toimus], silindri pildi on nüüd peale selle uue kolvi panemist ja uus_kolb on see, mille täna sain ja peale panin, peale proovisõitu].

[Äkki keegi ikka viitsis läbi lugeda[kuigi väga pikk ja segane tekst, sry] ja natuke mõelda ning midn aidata =) ]

Postitatud: 17 Mai 2007, 00:42
Postitas iff
kuidas õhufiltriga lood on?

Postitatud: 17 Mai 2007, 08:23
Postitas stop
küsimus selline, et kui kolvi sisse panid, siis ikka õlitasid ka seda?
Ja kas sa üldse kolvi õigetpidi sisse panid???(nool peab jääma väljalaske poole)
kontrolli kas õli ikka peale tuleb + hea soovitus vala bensiini sisse ka õli, siis turvalisem :roll:

Postitatud: 17 Mai 2007, 08:27
Postitas wtf
Õhufiltri võtsin lahti, korralik on.

Kui kolvi sisse panin, siis ikka enne õlitasin seda.
Panin küll, nool jäi allapoole ehk väljalaske poole.

Aga kuidas ma saaks seda kontrollida, kas tuleb peale ?

Postitatud: 17 Mai 2007, 09:57
Postitas Kirs
wtf kirjutas:
Aga kuidas ma saaks seda kontrollida, kas tuleb peale ?
Mismoodi kuidas? Ise segaksin õli otse bensiini, kontrollimise ajaks vähemalt, pumbast tulev ja karburaatorisse minev õlivoolik lahti(karburaatori juurest), mootor tööle ja siis ju näed kas tuleb sealt pumbast midagi karburaatori poole või mitte. Ei ole küll kahetaktiliste õlitusega(pumbaga) just kodus aga kujutan ette, et nii peaks saama kontrollida küll.
Kui ka sealt voolikust midagi peaks tulema, siis kas see kogus on jälle piisav õlituseks on iseküsimus. Tean, et õlipumpade tootlikkust saab ka reguleerida. Kas just sinu mudelil ei tea. Hooldemehed peaksid seda teadma. Võimalik, et pump üldse peetis või ei tule juba õlipaagist pumbale õli peale, kuna vajalikud avad mustusest ummistunud.

Kokkujooks...

Postitatud: 17 Mai 2007, 15:45
Postitas miilits
Kirjutad, et silinder tehti korda, kas silinder pesti ka happega puhtaks, kui ei siis on see alumiiniumiga koos ja see kleebib soojenedes nagu vedel liim ja mootor hakkabki kokku jooksma.

Re: Kokkujooks...

Postitatud: 17 Mai 2007, 17:09
Postitas wtf
miilits kirjutas:
Kirjutad, et silinder tehti korda, kas silinder pesti ka happega puhtaks, kui ei siis on see alumiiniumiga koos ja see kleebib soojenedes nagu vedel liim ja mootor hakkabki kokku jooksma.
Ausaltöeldes ma ei teagi, andsin kellegi kätte, kes suht palju 2-taktilistega tegelenud ja noh siis eile sain kätte selle.
Peab küsima.

edit: helistasin talle, jah, ta oli kõik ilusti ära teinud. Et ei oleks tohtinud mingil juhul olla alumiiniumiga koos.

nii, et ikkagi õlisüsteem tundub olevat.
Lähen kohe uurima garaazi, aga öelge, mitu mitmele peab bensiini-õli segama ? ei mäleta täpselt.

Postitatud: 17 Mai 2007, 18:23
Postitas n2utsu
Õli sega kuskil 1:40.

Postitatud: 17 Mai 2007, 19:18
Postitas krstjn
ma segan omal 2,5%

Postitatud: 17 Mai 2007, 21:53
Postitas wtf
Ja ongi nii, et õli ei tulnud üldse peale. :S :(

Segasin bensiini sisse õli ja panin lihstalt sama moodi kokku [kriibitud silinder ja kolb] ning noh läks tööle ja kuidagi töötab, aga sitasti.

Nii, et jah õlisüsteem ongi veaks.
Aga imelik see, et kuidas ma sain 300km sõita siis? kui õli peale ei tulnud?


Ja krt olin loll ka, oleks pidanud kohe, kui uue kolvi sisse panin, õli bensu sisse segama. Siis oleks kolb ja silinder korras.

Postitatud: 17 Mai 2007, 22:11
Postitas streetr6cer
wtf kirjutas:
Ja ongi nii, et õli ei tulnud üldse peale. :S :(

Segasin bensiini sisse õli ja panin lihstalt sama moodi kokku [kriibitud silinder ja kolb] ning noh läks tööle ja kuidagi töötab, aga sitasti.

Nii, et jah õlisüsteem ongi veaks.
Aga imelik see, et kuidas ma sain 300km sõita siis? kui õli peale ei tulnud?


Ja krt olin loll ka, oleks pidanud kohe, kui uue kolvi sisse panin, õli bensu sisse segama. Siis oleks kolb ja silinder korras.
Ju siis ikka natuke õli tuli, sest muidu oleks see roller esimese paari km-ga kokkujooksnud.

Postitatud: 17 Mai 2007, 23:38
Postitas mca15
On trehvanud paar tehaseveaga rollerit, kus õlipaagist tulev voolik oli kokku pitsitatud. Samamoodi paarsada kilomeetrit ja kriimud peal.
Vaata üle!

Postitatud: 18 Mai 2007, 00:15
Postitas wtf
mca15 kirjutas:
On trehvanud paar tehaseveaga rollerit, kus õlipaagist tulev voolik oli kokku pitsitatud. Samamoodi paarsada kilomeetrit ja kriimud peal.
Vaata üle!
Voolikud kuni nähtava kohani on kõik korralikud.
Peab võibolla mõnipäev jah seda süsteemi vaatama.

Aga igastahes siis teema suht suletud ma arvan.
Oligi mitte õli mitte-saamise süü. Krt, keerasin uue kolvi ka perse. :(


EDIT: No krt, eile noh panin kokku ja võtsin õlisüsteemi nagu vahelt ära ning segasin õli bensuga. Tegin proovisõitu [umbes 4km], töötas kõik korralikult, kiriendus suht norm jne.. Täna hommikul hakkasin kooli minema, 1,5km sain sõita ja jooksis jälle kokku.
No millest? nüüd peab saama õli ju, ma segasin bentsuga.

Mis jama see siis olla võiks? ?

Postitatud: 22 Mai 2007, 17:17
Postitas Garol
Palju sa õli panid?

Uuendus: Ega sul juhuslikult kolvirõngad valet pidi pole? Omal quinqi 06'ga oli nii, et rõngad olid tagurpidi ja juhtus põhimõtteliselt sama asi. Näkku ärge lööge :D

Postitatud: 22 Mai 2007, 17:47
Postitas oldmoped
Garol kirjutas:
Ega sul juhuslikult kolvirõngad valet pidi pole? Omal quinqi 06'ga oli nii, et rõngad olid tagurpidi ja juhtus põhimõtteliselt sama asi.
Mida tähendab kolvirõngal "valet pidi"?

Postitatud: 22 Mai 2007, 18:33
Postitas wtf
No segasin bensiiniga õli suhtele 1:40.

Ja võibolla mõtles seda, et noh kolvil on niisugused kolvirõngaste aukudes sees väike punkt ühel pool [et kolvirõngaste avad kohakuti ei läheks] ning kolvirõngastel on vahekohas üks pool nagu ümer, et see punkt sinna ilusti toetuks.
Äkki mõtles Garol seda, ma ei tea.
Aga panin küll need endal korralikult..


Aga noh nüüd sain rollu ikka sõitma. Pole jõudnud veel silindrit lasta ära teha, hetkel sõidan kriimulisega ringi. :wink:

Postitatud: 22 Mai 2007, 22:21
Postitas ping
Kas sul silindrimõõt on kolvile paras?
Lase ilma rõngasteta, sõrmega kolb kuumaõhu püstoliga nii kuumaks, et peale tatistades korralikult särtsuks (150 C) ja lase külmast silindrist läbi kukkuda. Kui kolvi mõõt on õige peab ta vabalt läbi minema (ei tohi kinni jääda).

Postitatud: 23 Mai 2007, 00:54
Postitas vare271
Ega sul karteris ei või midagi olla??Endal oli kunagi sama jama, 3 kolbi sõitsin pooleks ja kui mootori laiali tõmbasin, siis leidsin igasuguseid huvitavaid asju sealt karterist :wink: Peale seda enam probleeme polnud.

Postitatud: 23 Mai 2007, 18:40
Postitas Justice
minuteada tuleks õli ikka 1:20 nele sissesõiduajal teha, ja kui sissesõit tehtud siis 1:25-le

Postitatud: 23 Mai 2007, 19:02
Postitas Kirs
Justice kirjutas:
minuteada tuleks õli ikka 1:20 nele sissesõiduajal teha, ja kui sissesõit tehtud siis 1:25-le
Ole ikka, ega see vene vörr ei ole oma veneagse õliga. Tänapäeval kvaliteetsed õlid ja 1:30-1:40 le on igati piisav. Pole mõtet mootorisse ja summutisse nõge tekitada.

Postitatud: 26 Mai 2007, 20:27
Postitas Pohlakas
Kaldun arvama, et selle 300km, mil sõitsid kokkujooksnud mootoriga, lendas midagi karterisse ja väntvõll/keps kõver ja niikui kõver onkäib kolv valesti ning jooksebki kokku.

Kõigepealt proovi, kas kepsul loksu sees pole.

Postitatud: 27 Mai 2007, 00:54
Postitas ping
BatMan ja Kassnaine lendasid mootorisse ja kraapisid silindri ära?