Tsiklipidamise kulud
Teiseks võiksite ka kirjutada et palju teil ühe hooaja peale keskmiselt kokku võiks kuluda ja mis läbisõidu juures?
Rääkimata enduurod ja krossikad, kes pidevalt pori ja liivasees müttavadMotopaks kirjutas:
Baikidel kulub kette, hammakaid ja klotse rohkem.
motokas
Kus sa selliseid numbreid saadSigSauer kirjutas:Suzuki Bandit GSF 1200
küttekulu 10 litra 100le
pool kallas kogemata paagist mööda...Primo kirjutas:Kus sa selliseid numbreid saadSigSauer kirjutas:Suzuki Bandit GSF 1200
küttekulu 10 litra 100le![]()
Rattaks xj 600S Diversion
Bensiin 4.4-5.5(6)l/100km (oleneb sõidustiilist ,teeoludest jms.)
Tagarehv Bridgestone 1800.-
Kett 1300.-
Esi- ja tagahammakas kokku 700.-
Õlifilter 100.-
Mootoriõli (2.5l) 250.-
Esiamordi tihendid 325.-
Kindlustus 700.-
Ülevaatus 200.-
Hetkelist bensiini- ja kuluosade hinda ning läbisõidetud vahemaad arvestades jääb lõpptulem jämedalt 1kr/km lähedale.
SigSauer kirjutas:Suzuki Bandit GSF 1200
küttekulu 10 litra 100le
See on ju täitsa ulme juba. oma 900rr`ga peaks vist vhabsee bahni peal sõitma, et sellist kulu saada. 200ga lastes läheb miski 7L.
Aga teemast, et tsiklipidamine on kaugelt kallim kui auto pidamine. Hooldused tihti ja kuluosasid palju. Ei raatsi ise arvutama hakata palju läind on.
Bandit gsf 1200 maantee peal isegi arvestanud et võtab 8,2 l sajale,aga mul ka taga hammasratas 43 asemel 52 hammast.
riceboy kirjutas:Inimesed võiks ära mainida erinevate markide kuluosade hindu nagu näiteks kett, filtrid, piduriklotsid jne ja kui tihti neid vahetate!?
Ratas Kawa ZZ-R1100 touring bike. Hetke läbisõit 72000
kulud viimase 17000 km läbisõidu jooksul:
kõik rattalaagrid - 400
roolikannu laagrid - 1200
kett+hammakad - 3000 (saadud soodushinnaga ca 20%)
tagarehvid 2tk - 5200
esirehv - 1600
õlifiltrid 2tk - 160
õli - 800 (õlivahetus iga 10000km järgi, mitte 5000)
mootori tasakaalustusvõlli simmerling - 60
klapikambrikaane tihend - 800
küünlad 2 kompl. - 960
piduriklotsid - 1100
Kokku tuleb natuke vähem kui 1kr/km kohta
Hetkel vajaks vahetust esipidurikettad, hind kokku ca 7500
Sellel hooajal Honda viffer - natuke õli (k.a. ketiõli) ja bensiini 6l/100km, ees ootab rehvivahetus
Rattaks kawasaki kmx 125cc
see suvi sa läbitud 16000 km
selle ajaga läks...
tagumised piduriklotsid (350 eek)
esimene hammakas (75 eek)
kolb+rõngad (1500 eek)
õlid (umbes 500 eek)
tagumine sisekumm (250 eek)
tagumised rattalaagrid (70 eek)
kuna leidsin suht heas korras tagumise kasutatud rehvi streetmoto eest , siis kummide vahetamise kulusi ei lähe ...
Saab ka odavalt, kui ise otsida...
kui varustus ka sisse arvata, siis tuleb umbes + 5500 eek... (õiged saapad veel puudu)
Ärge siis unustage ka varustuse hinda juurde liitmast sellele kulule. Autoga sõites selline kuluartikkel nagu sõiduvarustus ju puudub.
Endal jämedalt võttes hooldus/remont ja bensiin mõlemad üsna võrdselt veidi alla 70 s/km. Kui absoluutselt kõik tsikli soetamise ja ülalpidamisega seotud kulud kokku võtta, siis hetkel ca 4.50 kr/km, aga see kukub pidevalt. Hooaja alguses oli veel 6 kr/km ringis
joel kirjutas:Ärge siis unustage ka varustuse hinda juurde liitmast sellele kulule. Autoga sõites selline kuluartikkel nagu sõiduvarustus ju puudub.
Endal jämedalt võttes hooldus/remont ja bensiin mõlemad üsna võrdselt veidi alla 70 s/km. Kui absoluutselt kõik tsikli soetamise ja ülalpidamisega seotud kulud kokku võtta, siis hetkel ca 4.50 kr/km, aga see kukub pidevalt. Hooaja alguses oli veel 6 kr/km ringis
Siis ta Sul kukub jah, kui motika tulevane müügihind on soetamishinnaga võrdne.
Kui riietust ja ratta soetamist mitte arvestada, siis :
Õlid+
Filtrid+
Rehvid+
piduriklotsid+
Küünlad+
BENSIIN+
kindlustus+
ülevaatus= 1,5- 2,0 kr/km
Kui arvata sisse soetusmaksumus ja riided, siis võiks ju arvestada ka mõne väikese kukkumise ja trahvidega?
Võiks küll jah. Mul oli isegi A kati tegemine sisse arvestatud Kui esimene hooaeg välja jätta (A kat tegemine, tsikli ja enamiku varustuse ostmine), siis järgmised 2 hooaega on mul ikka alla 2 kr/km jäänud.
siiski on see teema TSIKLI PIDAMISE kuludest. Muidu võiks ka lõunad naisele, tattood, jms servast asjasse puutuva sisse arvestada ja öelda, et vaat kus esimene kilomeeter oli kallis, aga teine juba poole odavam
Kulu on kõige mõistlikum minu arvates mõõta kroonides kilomeetri kohta kuna võib osta ratta ning sõita sellega 1000 km hooaja jooksul ning sellisel juhul kujuneb see ülikalliks lõbuks. Ning samas võib sõita igapäevaselt ning hooaja jooksul 15 000 km kanti ning sellisel juhul kujuneb ratas juba ratsionaalseks täienduseks autole.
Endal siis 2 hooaega GS500`ga ning läbitud 15200 km. Kulud mis olid seotud selle konkreetse rattaga (ehk ei ole arvestatud selliseid asju nagu paagi kott, või kiiver jne) moodustasid ilma kütuseta umbes 16 000 krooni ning kütus veel 9253,72 krooni juurde.
Ehk kütusega tuli km hind 1,66 krooni.
Kulud koosnesid siis:
Tagumine rehv 2tk
õli filter 3tk
Õhufilter 1tk
Esimesed piduriklotsid 3komplekti
Pidurivedelik 1l
Kindlustus 2hooaega
Mootoriõli 9l
Aku happe 1l
Aku 1tk
Keti õli 1l
Esihargi õli 2l
Hargi simmerid 2komplekti
Hargi tolmtihendid 1komplekt
Hargi puksid 1komplekt
Küünlad 2tk
Parklatasud umbes 12kuud
Kett ja hammasrattad 1komplekt
Peegel 1tk
Esirehv 1tk
Freaksmart kirjutas:Kulu on kõige mõistlikum minu arvates mõõta kroonides kilomeetri kohta kuna võib osta ratta ning sõita sellega 1000 km hooaja jooksul ning sellisel juhul kujuneb see ülikalliks lõbuks. Ning samas võib sõita igapäevaselt ning hooaja jooksul 15 000 km kanti ning sellisel juhul kujuneb ratas juba ratsionaalseks täienduseks autole.
Endal siis 2 hooaega GS500`ga ning läbitud 15200 km. Kulud mis olid seotud selle konkreetse rattaga (ehk ei ole arvestatud selliseid asju nagu paagi kott, või kiiver jne) moodustasid ilma kütuseta umbes 16 000 krooni ning kütus veel 9253,72 krooni juurde.
Ehk kütusega tuli km hind 1,66 krooni.
Täitsa huvitav arusaam sul ülikallidusest... kas sa ikka rehvid, ketid, küünlad jne. lahutasid maha? Ei ole küll kuulnud, et neid ka nagu õli iga hooaeg vahetama peaks, kui läbisõit 1000km on
Andrez kirjutas:Täitsa huvitav arusaam sul ülikallidusest... kas sa ikka rehvid, ketid, küünlad jne. lahutasid maha? Ei ole küll kuulnud, et neid ka nagu õli iga hooaeg vahetama peaks, kui läbisõit 1000km on
Kuid kindlustus on sul siiski sama, rehvid lähevad paari kolme aastaga ka kõvaks ning tuleb igal juhul vahetada, parkla eest maksad ka samamoodi nagu sõidaks iga päev.
Hoolduse hind (mõtlen töömehe maksumus) on ka konstantne nt õlivahetusel.
Täpselt kõige üle arvet pole pidanud, kuid mälu järgi on summad umbes sellised:
Ratas - 105000
Varustus - 30000 (kahele)
Kütus - 4600
Kindlustus - 9500
Rehvid - 3800
Hooldus - 2000
Kokku kulu ca 22 krooni kilomeetri kohta, läbisõit praegu kuskil 7200.
Muidugi ei amortiseeru ratas ühe aastaga ega ka varustus, lisaks on alles ka rattal originaalis all olnud rehvid.
Nuh, kõik oleneb mille jaoks keegi tsiklit kasutab. Ma ostsin puhtalt nädalavahetustel maal käimiseks ja teinekord niisama lõbusõidu tegemiseks. Iga ilmaga ratta selga ei roni. Motikas lihtsalt selline vaba aja alternatiivne liiklusvahend.
Kuludest - kui ka kõik autokoolid, tsiklisoetamise kulud ja varustused kokku liita, siis suve jooxul läbitud 2000 kilomeetri peale tuleb keskmiseks kilomeetri hinnaks kusagil 42,5 EEKi.
Andrez kirjutas:Ei ole küll kuulnud, et neid ka nagu õli iga hooaeg vahetama peaks, kui läbisõit 1000km on
Õli tuleks ikka vahetada vähemalt korra aastas või (vastavalt masinale) x km järel. Aga see nagu oma valik, politseid see ei koti:)