1. leht 2-st

Piduri õhutamine

Postitatud: 19 Apr 2007, 21:38
Postitas Lauri23
Oli siis vaja piduriõli vahetada ja läks õhk kuidagi vahele. Lasin siis vana vedeliku välja ja uue peale. Ise tõmblesin siis heebliga ja tuttav keeras alt õhutus polti. Millegipärast ei tekkinud piduriga vändates mingit vastusurvet. Alt tuli küll piduri õli välja. Ei kujuta ette miks vastusurvet ei tekkinud.
Samas ei saa 100% öelda et ka enne pidur töötas. See on kasutatud ratas a ma ei usu eriti, et ma proovides tagupidurit üldse ei kasutanud.

Re: Piduri õhutamine

Postitatud: 19 Apr 2007, 22:07
Postitas mella
Piduril vaata, et peasilindrist oleks voolikud õhutamise ajal kõik madalamal.
Siis valad püti täis ja keerad alt lahti. Ja senikaua lased joosta (valad peale), kuni alt õhku ei tule. Sisi keerad alt kinni. Seejärel pumpad rõhu üles j ahoiad heebli põhjas, alt lased korra lahti ja kohe kinni. Seejärel vabastad heebli. Ja nii mitmeid kordi. Vahel tahab aeglaselt sisse ja kiirelt lahti. Kui alt on nippel lahti, siis heebliga ei udja. Nii peaks 10 minutiga õhu välja saama.

Kui ei saa, tuleb kasutada tagurpidi nippi - alt suure süstla ja voolikuga seni õli sisse, kuniks ülevalt õhku ei tule.

Postitatud: 19 Apr 2007, 22:14
Postitas frefighter
Mulle siin foorumis soovitati ka seda süstla varianti- mul oli siduriga sama jama- süstal ruulib (pumpama võidki jääda, kui palju õhku sees)!

Postitatud: 20 Apr 2007, 10:04
Postitas Tsikkelröövel
Ma mõneti segaduses, pole kunagi olnud mingit jama õhu kättesaamisega pidurisüsteemist (ei autodega ega tsikliga). Võib - olla lihtsalt head masinad sattunud.
Üks soovitus (sest reeglina pole sõpra, kes niplit keerab) - alla õhutusnipli otsa tuleb panna voolik, soovitav läbipaistev. Ja see omakorda puhtasse anumasse. Siis on käed vabad, et ühe käega kallata pidurivedelikku mahutisse pidevalt juurde ja teisega piisavalt intentsiivselt heeblit liigutada, et õhumullid alt koos vedelikuga välja tulevad (läbipaistev voolik tagab, et näed, mis toimub). Puhas nõu selleks, et see uus pidurivedelik, mis süsteemist läbi ajad, raisku ei läheks - nii võid uhta täpselt niipalju, et mulle enam ei tule, olgu või terve liiter.

Postitatud: 20 Apr 2007, 10:22
Postitas Piipz
minu viimane piduriõhutus nägi välja selline, et panin alla läbipaistva vooliku, keerasin ülevalt lahti, kallasin potsiku täis ja keerasin alt nipli lahti ja ootasin kuni ülemine potsik tühjaks hakkas jooksma, siis kallasin peale koguaeg. niiviisi pesin süsteemi läbi. ja lõpuks alt nippel kinni. ei mingit heebliga ragistamist.

Postitatud: 20 Apr 2007, 10:50
Postitas Tsikkelröövel
Heebli liigutamine lihtsalt kiirendab protsessi (kui nippel lahti). Samas, kui süsteemis on mingi probleemne koht (mingi põlv, kuhu õhk saab koguneda), siis suurema vedelikuvooluga lööb ka sealt õhu minema. Tõsi, see viimane oli rohkem vist vene autode teema, ei usu, et viimase kahe aastakümne tsiklitel sellist lollust tehtud on.
Põhimõtteliselt saab ka nii, nagu Piipz ütles.

Iseküsimus aga, et kust see õhk üldse sisse pääses? Hooletus vedeliku vahetusel? Mõni tuksis mansett kusagil?

Postitatud: 20 Apr 2007, 11:23
Postitas saqu
Tegelikult on üksi õhutamiseks müügil selline ühesuunalise vooluga klapiga voolik, mis siis kergendab tööd oluliselt. Ei pea õhutusniplit kinni keerama pumpamise ajal. Voolik peaks sellegipoolest olema ikka otsapidi pidurivedelikuga nõus. Kui spets asja ei leia, võiks ka proovida autode aknapesu või tuledepesu voolikule vahele pandavaid tagasivoolu takistavaid klappe, mida on saada küll pea igas korralikus autopoes. Kuidas see plastik kannatab pikemaajalist kontakti pidurivedelikuga ei oska öelda, ühe korra peab kindlasti vastu ja maksab ka vast paarkümmend kr. :wink:

Postitatud: 20 Apr 2007, 11:41
Postitas mella
Tsikkelröövel kirjutas:
Heebli liigutamine lihtsalt kiirendab protsessi (kui nippel lahti).
Oled selles väites ikka väga kindel? Kui vähegi heeblit näpid, on pealejooks kohe takistatud. Mina sel ajal heeblit ei puutuks ;)

Mis sellesse õhutusklappi puutub - selle järele tekib vajadus kas erilisel pudrunäpul, esmakordsel õhutajal või profil, kes päevas mitmeid kordi õhutab.

Postitatud: 20 Apr 2007, 11:57
Postitas saqu
mella kirjutas:
Mis sellesse õhutusklappi puutub - selle järele tekib vajadus kas erilisel pudrunäpul, esmakordsel õhutajal või profil, kes päevas mitmeid kordi õhutab.
Põhimõtteliselt õigus, kuigi siin ka mõned väiksed plussid siiski:
esiteks ei pea sa õhutusniplit paarkümmend korda kinni lahti kruttima (kandid ja keermed ka kuluvad natuke :) )
teiseks ei pea koguaeg üles alla tõmblema, pumpad rahulikult ja valad õli vaikselt peale :D
Talvel oli garaazis päris jahe ja pidurivedelik ei voolanud sugugi nii kergesti kui vaja oleks ja siis oleks sellest kasu olnud küll. Muidu saab ka jah lihtsalt läbivoolata lastes ilma pumpamiseta hakkama.
Ega mul endal pole ka seda asjandust ja siiani ilma hakkama saanud, aga variandina on ta olemas ja kui mul juhuslikult ta garaazis vedeleks, siis vajadusel kasutaks küll. :wink:

Postitatud: 20 Apr 2007, 14:40
Postitas Habanero
Mina teen nii:
Avan nipli (või eemaldan selle üldse), panen näpu ava ette ja mängin sellega klappi ning samas vajutan heeblit. Kiire, mugav ja tõhus. Peaasi on kontrollida, et paagis õli jätkuks.

Postitatud: 20 Apr 2007, 16:12
Postitas Tsikkelröövel
Mella, minu meelest küll (veelkord, asi toimib kindlasti ka isevooluga, nagu sul oli). Heeblit vajutades läheb ju survega. Heeblit tagasi lastes korraks vool aeglustub, aga alt otsast mingit tagasivoolu küll ei teki, ka lahtise nipliga. Ja kui ka tekiks, on ju vooliku ots juba läbi voolanud pidurivedelikus, st tagasi voolaks ka vedelik, mitte ei tõmmataks õhku.
Ma lihtsalt tegin nii oma rattal ja tulemus oli kiire ja korralik, no pole vajadust olnud alt niplit kinni keerata pumpamise ajaks etc. Võimalik muidugi, et räägime midagi üksteisest mööda.

Millest nii kole probleem selle tagasivoolu tõkestamisega (näpp ette etc)?
Kõrgemalt surub ju vedelik niikuinii peale, st altotsast õhk sisse ei pääse ja kui peale valades mahutit ikka täis hoiad, ei pääse ülevalt ju ka? Korras mansettide ja jätkude korral on õhu sattumine piduritesse minu meelest üldse välistatud.

Postitatud: 20 Apr 2007, 16:29
Postitas saqu
Tsikkelröövel kirjutas:
Millest nii kole probleem selle tagasivoolu tõkestamisega (näpp ette etc)?
Kõrgemalt surub ju vedelik niikuinii peale, st altotsast õhk sisse ei pääse ja kui peale valades mahutit ikka täis hoiad, ei pääse ülevalt ju ka? Korras mansettide ja jätkude korral on õhu sattumine piduritesse minu meelest üldse välistatud.
Kui sa ikka tead seda tööpõhimõtet, siis se osa vedelikku, mida kolb surub oma käigu jooksul, tuleb eebli vabastamisel ja kolvi liikumisel tagasi, kolviga kaasa samas koguses (no miinus mingi hulk gravitatsiooni arvelt, kui all nippel lahti), kui niplit kinni ei keera, siis tuleb kolvi liikumisega tagasi oma algasendisse, sisse õhk nipli kaudu (kui vooliku ots ei ole õli täis ja õli sees). Niplit ei pea sulgema siis, kui toimetad ilma eeblit liigutamata. Seljuhul toimib sinu jutt.

Postitatud: 20 Apr 2007, 16:41
Postitas mella
Ma vihjasin võimalusele, kus heebli tagasi lastes tekib alarõhk (kui teises otsas pole klappi) ja alt siseneb jälle õhk. Kinnise ringi korral tõmmataks siis kolbe tagasi veidi. Et siis kumb on kõvem, kas kolvi tagasijooksu alarõhk või allavoolava vedelikusamba vastupanu.
See on küll mul tõestamata väide, sest alati on piduriõhutused toimunud negatiivse ajabilansi tingimustes ja katsetamiseks pole olnud aega.

Habanero trikki olen isegi kasutanud, kui kiire käes ja teist meest käepärast pole ;)

Postitatud: 20 Apr 2007, 17:04
Postitas Lauri23
Õhk sattus sisse tänu sellele et lolli peaga sai pidurivedelik pumbates otsa. Täna viisin ratta töökotta seoses sellega, et vaja üks klapp panna ja selle jaoks silindrisse auk puurida. (125 kuubikuliste värk) Ütlesin et nad pidurit ka vaataks. Võibolla tõmbab kuskilt õhku sisse vms.

Postitatud: 30 Mai 2007, 15:06
Postitas Regula
Mul jäi piduriõli kuidagi väheks seal õli paagis üleval. Oli natuke üle LOW kriipsu, ja pidur oli nii halb juba, et sõidad linnas, vajutad nii põhja kui heebel läheb vastu grip'i ja siis jääb niimoodi enamvähem seisma, ehk siis maksimaalne pidurdamine ja ei lähe isegi stoppisse, seda ütlen lihtsalt sellepärast, et pidur peaks ikka nii võtma, et korralikult pidurdaks. Siis valasingi paaki õli juurde, aga sinna Voolikusse ta ikkagi ei läinud, lihtsalt paak on nüüd täis aga heebel käib ikka samamoodi põhjas ära ja kui paak on lahti täiesti, ja pidurit vajutada, siis ta ei tee midagi, käitub samamoodi nagu kui paak täis oleks.
Niisis küsingi, et kuidas ma Voolikusse seda õli juurde saaksin? Siis käiks heebel palju vähem ja ikka nii, et näppude jõuga seda põhja ei suudagi vajutada.

Postitatud: 30 Mai 2007, 15:13
Postitas bandit 1200
Pese süsteem läbi ja õhuta ära peaks aitama küll.

Postitatud: 30 Mai 2007, 15:14
Postitas Regula
Kui kalli hinna eest seda keegi remondimees teeks ei tea?

Postitatud: 30 Mai 2007, 15:18
Postitas Piipz
200 eek / süsteem.
mina oleksin nõus kõike õhutama, väljaarvatud kahesüsteemsed (blackbird jms)

Postitatud: 30 Mai 2007, 15:47
Postitas saqu
Regula kirjutas:
Niisis küsingi, et kuidas ma Voolikusse seda õli juurde saaksin? Siis käiks heebel palju vähem ja ikka nii, et näppude jõuga seda põhja ei suudagi vajutada.
Võta peasilinder lenksu küljest lahti, nii et voolik oleks sirge ja anum oleks kõige kõrgem punkt. Vaata, et reservuaari piduritoru poolne ots oleks kogu aeg vedelikga kaetud ja lase seista, see õhk tuleb ise üles välja, kui sa pole seda mulli kuidagi supordi sisse saanud. :roll:
Kui oled, siis pead õhutama ka alt.

Postitatud: 30 Mai 2007, 15:52
Postitas StreetMoto
Kui kalli hinna eest seda keegi remondimees teeks ei tea?
http://www.streetmoto.ee/hinnakirjad/TE ... etMoto.pdf

Postitatud: 30 Mai 2007, 19:40
Postitas StreetMoto
Mhmmm, kusjuures on täiesti arvestatav kogus tegelasi, kes tulevad oma aparaadiga kohale ja siis võtavad riiulist kruvikeerajad ja võtmad jne ning hakkavad oma tsiklil kõiksugu asju sudima ning remontima. Seejuures võtab mehhaanikul tellitud tegevuse teostamine 3x kauem aega. Mis teha - peab olema mingi õigus ajaraiskamise eest raha kasseerida ju ... :-)

Postitatud: 11 Nov 2007, 12:56
Postitas Sebastian

Küsimus. Vahetasin ära esipidurite õlitopsi ja lenksu vahelise vooliku. Sain enamvähem ilma õlikaoutuseta hakkama, kuid loogilselt võttes pidi sinna nüüd ju õhk vahele sattuma. Pidureid vajutades võtavad nad sama hästi. Kas õhk pole lihtsalt veel alla jõudnud?


Postitatud: 11 Nov 2007, 14:14
Postitas mella

võib juhtuda, et õhk alla ei jõuagi. st, ronib mööda voolikut üles ja läbi reservuaari välja tagasi.


Postitatud: 11 Nov 2007, 16:08
Postitas Sebastian

Aitäh, siis peaks korras olema.


Postitatud: 11 Nov 2007, 18:27
Postitas Piipz

ma isiklikult pumpaks igaks juhuks veel paar korda läbi. kui on kuskil mingi salamull, siis ei tahaks küll sellisega maanteel hätta jääda.


Postitatud: 11 Nov 2007, 18:34
Postitas Sebastian

Jah ise muretsesin ka selle pärast, et mis siis kui kevadel kuskil ristmikul üldse ära kaob... tuleks vist tõesti õli juurde osta ja kindluse mõttes pumbata :roll:
e: hakkasin praegu mõtlema, et ei teagi mis marki õli seal sees on. Kas ostan dot 4 või miskit kangemat?


Postitatud: 11 Nov 2007, 18:39
Postitas Piipz

õlikopsiku kaane peal kirjas ei ole või? kui sa kindel pole, et mis sinna läheb, siis võta pigem dot 5.1 (mitte dot 5).


Postitatud: 11 Nov 2007, 18:44
Postitas Sebastian

Kaane peal on kästud kasutada dot 4-ja.
Okei selle uurin ma ise järgi, viimati vahetati seda õli vist motoboxis, niiet...


Postitatud: 12 Nov 2007, 17:09
Postitas Tsikkelröövel

Ei. Ma arvan, et see õhk tuli sul siiski juba reservuaari kaudu välja. Sest väidad, et ei tunne piduritel midagi viga olevat. Asi selles, et kui õhk on süsteemis sees, ei ole vahet, kus ta on. Üleval või all. IGAL JUHUL on siis pidur vedel. Põhjus selles, et gaas on kokkusurutav. Vedelik ei ole.


Postitatud: 12 Nov 2007, 17:52
Postitas Sebastian

Jah nii see on, et pidurid sama timmis kui enne vooliku vahetamist. Mina ka nüüd ei tea...odavam ja samas mugavam on jätta ta nii nagu on :roll: