1. leht 1-st

Kas 50 ccm derbi senda on mopeed või mootorratas.

Postitatud: 14 Apr 2007, 17:47
Postitas 4hti
lukku

Postitatud: 14 Apr 2007, 17:53
Postitas -ShadowofDeath-
No kui sa 62km/h radarisse lendasid, siis on ta mootorratas. Mopeed-kahe-või kolmerattaline mootorsõiduk, mille kubatuur ei ületa 50cc ja tehase maksimum kiirus ei ületa 45km/h.

Postitatud: 14 Apr 2007, 18:40
Postitas Urbanstyle
Sul silindri peal kirjutatud ei ole et 49,9 ccm?

Postitatud: 14 Apr 2007, 19:39
Postitas olli
-ShadowofDeath- kirjutas:
No kui sa 62km/h radarisse lendasid, siis on ta mootorratas. Mopeed-kahe-või kolmerattaline mootorsõiduk, mille kubatuur ei ületa 50cc ja tehase maksimum kiirus ei ületa 45km/h.
Justnimelt tehase lubatud kiirus ei tohi ületada 45km/h!
Ja ma usun, et sellel masinal ta tõesti ei ületagi.
Järelikult on rikkumiseks tehase lubatud kiiruse ületamine mitte lubadeta sõit.

Postitatud: 14 Apr 2007, 19:40
Postitas yammu
Huvitav, ise sõitsin kh radarisse 57km/h...Peatati kinni ja ise uskusin ka, et saan kiiruseületamise eest, kuid konstaabel sõnas, et pidas mind kinni sest tagutuli ning suunatuled ei tööta. Küsisid kui palju välja läheb vastasin, et 55 :) . Seepeale ütlesid, et jah radaris näitas 57. Aga ütlesid, et ära siis täisgaasiga sõida ja vaheta tagapirn ära ja soovisid head teed.. Ei küsinud ei juhiluba ega masina dokumente :roll: .
Aga sa oleks pidanud vaidlustama, et vaadake silindri peale ja , et sa ei ole seal midagi tuuninud, et kõik on nii nagu ostsid.

Postitatud: 14 Apr 2007, 21:39
Postitas Kirs
Asi on ju täiesti simpel...kui ratta(mopeedi) kiirus fikseeriti üle 45km/h tunnis pole vastu mögiseda ju eriti mõtet. Seadusandluses kõik ilusti sini-must-valgel kirjas.

Postitatud: 14 Apr 2007, 22:19
Postitas 4hti
Jah silindri peal on kirjas 49 ccm. Piirajad on küll muidu maha võetud. Ja usu mind ületab kahekordselt lubatud kiirust.
Tänud abi eest:)

Postitatud: 14 Apr 2007, 23:14
Postitas olli
holma kirjutas:
Asi on ju täiesti simpel...kui ratta(mopeedi) kiirus fikseeriti üle 45km/h tunnis pole vastu mögiseda ju eriti mõtet. Seadusandluses kõik ilusti sini-must-valgel kirjas.
Seadus fikseerib mopeedi mõiste läbi valmistajakiiruse (Valmistajakiiruse all mõistetakse valmistaja poolt sõidukile määratud suurimat kiirust.)!
See, palju ta tegelikult välja jookseb, ei muuda tehase poolt lubatud kiirust sugugi suuremaks.
Järelikult kui sellel võrril tehase poolt on ette nähtud maksimaalseks kiiruseks 45km/h, siis see, et ta tegelikult rohkem läheb, ei muuda teda kohe seaduse silmis mootorrattaks.
Eksimine toimus hoopis selle paragrahvi vastu:
§126. Juht ei tohi sõita kiiremini:
1) valmistajakiirusest.

Mitte, et ma keda õigustada püüaksin, kuid valede asjade eest endale pähe lasta istuda ka ei tohiks.

Postitatud: 15 Apr 2007, 02:09
Postitas yammu
4hti kirjutas:
Jah silindri peal on kirjas 49 ccm. Piirajad on küll muidu maha võetud. Ja usu mind ületab kahekordselt lubatud kiirust.
Tänud abi eest:)
No a mis sa rõõmsameelega ütlesid politseinikule, et ooo mul läheb välja kahekordselt tehasekiirusest vä ?
Järgminekord ole targem ja tee loll nägu pähe, ehk aitab välja hädast.

Postitatud: 15 Apr 2007, 02:17
Postitas 4hti
Muide tegin küll lolli näo pähe ütlesin et ei tea kas on piirajaidki ja 65-70 läheb välja. Aga protokolli sain ikka.

Postitatud: 16 Apr 2007, 17:48
Postitas kert993
kle aga palju sa trahvi said :?

Postitatud: 16 Apr 2007, 19:32
Postitas Zidist
Trahvi suuruse peaks saama mingi aja möödudes teada. See aeg on umbes 30 päeva.

Postitatud: 16 Apr 2007, 21:58
Postitas n2utsu
Minul oli selline vahejuhtum et sõitsin maanteel umbes 115-120 km/h ja äkki tuleb politsei auto kõrvale ja tagaistuja lehvitas saua et ma teeäärde tõbaksin.
Algul küsisid lube ja dokumente, need näitasin ilusti ette ja siis hakkasid sellest kiirusest rääkima. Natuke aega rääkisin juttu et rohkem nii ei tee jne, lõpuks lasid minema, ütlsid et kui korra veel nii kiiresti sõidan siis tuleb protokoll. Aga ma arvan et need politseinikud hakkasid sel õhtul roolijoodikuid otsima ja ei viitsinud minuga tegeleda.
Võrus pole nendel seadusemeestel vigagi.

Postitatud: 17 Apr 2007, 22:52
Postitas dahenk
Endalgi taoline probleem silme ees. Liikuriks on mul ka 49cc viiekäiguline mopeed, iseenesest tegelt juba uunikum isegi :D Pole ta enduuro ega bike, pigem midagi vahepealset. Dokumente tal muidugi pole ja kuidas sa tõestad politseinikule et see sul mopeed on, sest too annab juba väiksema tsikli mõõdud välja. Eesti seaduste järgi pole mopeed veel mootorsõiduk ning dokumente minu aru saamist järgi tal olema ei pea (muidug hea oleks kui oleksid)

Kui paljusid on tegelt vahele võetud seetõttu, et nad on mopeediga, mille valmistaja kiirus on 45km/h, sõitnud radarisse üle 45km/h kiirusega ning siis on mopeed mootorrattaks tembeldatud? Kui palju on üldse võimalik trahvi saada valmistaja kiiruse ületamise eest? Või on kellelgil üldse probleeme tekkinud tõestamisega, et too liikur on mopeed?

Postitatud: 17 Apr 2007, 23:13
Postitas 4hti
Loe alguses...mul oli selline probleem:D
Kuid ema tegi vastu lause kaa eile võtsi arki lehelt väljavõtte mis on mopeed jms. Loodan et trahvi ei saa:D Aga eks ma annan teada mis asjast saab :wink:

Postitatud: 18 Apr 2007, 00:11
Postitas Maus
Kõlab nagu Eesti rahvalaul - ema tegi vastulause ...

Aga mis saab; kes teab - võin Pääskülas hea koha näidata, kus rongi alla võib sõita, stantsi mootoril pole vaja.

Postitatud: 18 Apr 2007, 11:54
Postitas rolluguy
see on mopeed, sa võid samahästi öelda et tuul lükkas ja läx natuke üle, kui hakata võtma 45km/h järgi siis ei wasta just eriti ükski mopeed sellele, sest wähemalt 60 läheb kõigil ju.Mina vaidleks kyll.

Postitatud: 18 Apr 2007, 12:39
Postitas AsiOnAeroxis
Derbi Zenda on siiski mopeed. Aga lugu on nüüd nii, et kui peaksid isegi saama rohkem kui 600 krooni, kasvõi penn rohkem siis anna asi kohtusse. Põmst, sa olid ikkagi jalakäia, vms. Ühesõnaga oli üks mees kes asja mulle selgeks tegi, olles ise töötanud ennem aastaid Motopolitseis ;).

Kui sa loed seda praegu, siis btw mu aeroxist ei ole midagi järgi :(.

Postitatud: 18 Apr 2007, 14:47
Postitas yammu
AsiOnAeroxis kirjutas:
Derbi Zenda on siiski mopeed. Aga lugu on nüüd nii, et kui peaksid isegi saama rohkem kui 600 krooni, kasvõi penn rohkem siis anna asi kohtusse. Põmst, sa olid ikkagi jalakäia, vms. Ühesõnaga oli üks mees kes asja mulle selgeks tegi, olles ise töötanud ennem aastaid Motopolitseis ;).

Kui sa loed seda praegu, siis btw mu aeroxist ei ole midagi järgi :(.
Esiteks on masin Derbi Senda, mitte Zenda. Kui politsei väga tahab siis võid lisada sellele 600'le ühe 0 otsa(lubadeta sõit, arvele võtmata, liikluskindlustuse puudumine ning kiiruse ületamine.
Arvatavasti oli see siiski esimene rikkumine tal, ning protkoll vormistati kiiruse ületamise eest, seega 180.- läheb see kogu pidu maksma.

PS! Ja kuidas läheb teemasse see, et su aeroxist ei ole enam midagi järele, kedagi ei huvita su aerox.

Postitatud: 18 Apr 2007, 14:51
Postitas oldmoped
Senda on algselt mopeed igaljuhul... samas kui tehase piirajad on eemaldatud, saab hea tahtmise korral väänata mopeedi omavolilise ümberehituse mootorsõidukiks ja kõik siis muu sellega kaasneva, eriti veel siis, kui kasvõi üks tuuningvidin masinal juba peal on.

Postitatud: 18 Apr 2007, 16:54
Postitas *DDF*
oldmoped kirjutas:
Senda on algselt mopeed igaljuhul... samas kui tehase piirajad on eemaldatud, saab hea tahtmise korral väänata mopeedi omavolilise ümberehituse mootorsõidukiks ja kõik siis muu sellega kaasneva, eriti veel siis, kui kasvõi üks tuuningvidin masinal juba peal on.
OT: Kas siis ei või olla tuning juppe või? Ma ausalt kuulen küll esimest korda, ma tean, et autol võib, aga mopeedi kohta ma täpselt ei tea :oops:

Postitatud: 18 Apr 2007, 17:14
Postitas Mix
Et kui hääästi lapsepäraselt seletada... siis:
Auto on juba valmistajatehases mootorsõidukiks (meil parasjagu kehtiva liiklusseaduse järgi) ehitatud. Autot tuunides sa teda enam rohkem autoks ei muuda. Iseasi - kui peaksid auto lendama või ujuma suutma panna - siis pead ta ka neis vastavates ametites arvele registreerima.
Mopeed on valmistajatehases loodud mopeediks - tehasekiirus kuni 45 km/h ja töömaht vähem kui 50cc. Kui tuunimine muudab kasvõi ühe neist parameetritest suuremaks, siis oled sekkunud tehase konstruktsiooni sel moel, et aparaat muutub seaduse silmis automaatselt mootorsõidukiks (mootorrattaks) - ja kuulub registrisse võtmisele jne..
Seni, kuni saavutad üle 45 km/h kiiruseid lihtsalt ratta hea korrashoiu arvelt ja tehase konstruktsiooni muutmata, seni jääb ta mopeediks ja kiiremini sõites oled lihtsalt ületanud oma sõidukikatekooriale seadusega lubatud max kiirust. Tuuningu abil (liikluses) kiiremini sõites võid saada karistatud kasvõi lubadeta ja registreerimata tsiklikasutuse eest.
-
-

Postitatud: 18 Apr 2007, 18:04
Postitas *DDF*
Mix kirjutas:
Et kui hääästi lapsepäraselt seletada... siis:
Auto on juba valmistajatehases mootorsõidukiks (meil parasjagu kehtiva liiklusseaduse järgi) ehitatud. Autot tuunides sa teda enam rohkem autoks ei muuda. Iseasi - kui peaksid auto lendama või ujuma suutma panna - siis pead ta ka neis vastavates ametites arvele registreerima.
Mopeed on valmistajatehases loodud mopeediks - tehasekiirus kuni 45 km/h ja töömaht vähem kui 50cc. Kui tuunimine muudab kasvõi ühe neist parameetritest suuremaks, siis oled sekkunud tehase konstruktsiooni sel moel, et aparaat muutub seaduse silmis automaatselt mootorsõidukiks (mootorrattaks) - ja kuulub registrisse võtmisele jne..
Seni, kuni saavutad üle 45 km/h kiiruseid lihtsalt ratta hea korrashoiu arvelt ja tehase konstruktsiooni muutmata, seni jääb ta mopeediks ja kiiremini sõites oled lihtsalt ületanud oma sõidukikatekooriale seadusega lubatud max kiirust. Tuuningu abil (liikluses) kiiremini sõites võid saada karistatud kasvõi lubadeta ja registreerimata tsiklikasutuse eest.
-
-

Eino ma auto asjadega olen kursis. Lihtsalt mopeedide kohalt ei oska sõna võtta, ma sain ennem aru, et kui panen läikiva sport sumpa külge siis võin trahvi saada, kuigi ma ei ole suurendanud kubatuuri ning roller ie liigu üle 45 km/H.

Tähendab, et võin igast asju külge panna peaasi, et kubatuur ning valmistaja kiirus jäävad samaks!

Postitatud: 25 Apr 2007, 00:01
Postitas Urbanstyle
Mul endal ka probleem, registreerin ära.
Aprilia Rx 50 , eelmise põlvkonna mudel ei meenuta üldsegi mitte 50ccm.
ja kuna masin läheb 80+ km/h. ning registreeritud ei ole siis kardan et inimesed peedsitavad. Vastutulevat politseid väga ei karda, ega ees tsiklitel numbrimärki olema ju ei pea.

Postitatud: 25 Apr 2007, 07:25
Postitas oldmoped
*DDF* kirjutas:
et kui panen läikiva sport sumpa külge siis võin trahvi saada, kuigi ma ei ole suurendanud kubatuuri ning roller ie liigu üle 45 km/H.
Seljuhul tekib küll küsimus, et miks sa selle sumpa sinna panid?
:D

Aga kui nüüd tõsiselt rääkida, siis reaalselt saab probleeme tulla ka igasuguse autode ja mootorrataste kodusel teel teostatud ja registreerimata järgiaitamisega ja samuti nende igasuguste liba 25kw masinatega. Kui ark tehnoosakond, liikluspolitsei ja ülevaatuspunktid võibolla väga torkima ja ekspertiisi saatma ei hakkagi, kuigi masin ei vasta kirjas olevatele tehnoandmetele... siis igasuguse juhtunud äksidendi puhul on see tahtmise korral raha kokku hoida, ideaalne võimalus kindlustusseltsil väljamakse mittetegemiseks, kuna kindlustuse sõlmides on teadlikult esitatud valed andmed...

Postitatud: 25 Apr 2007, 15:16
Postitas Lauri23
Saad ikka kõva trahvi. Noki jah nende kallal oma kirjadega ja saad maksimumi. Tegu on mootorattaga millel puudub kindlustus,ülevaade ja pole isegi registreeritud+puuduvad juhiload. Võidakse täiega keerata. Kui kutsutakse kuhugi tehnilisse kontrolli, pane piirajad peale

Postitatud: 25 Apr 2007, 16:36
Postitas *DDF*
oldmoped kirjutas:
*DDF* kirjutas:
et kui panen läikiva sport sumpa külge siis võin trahvi saada, kuigi ma ei ole suurendanud kubatuuri ning roller ie liigu üle 45 km/H.
Seljuhul tekib küll küsimus, et miks sa selle sumpa sinna panid?
:D

Aga kui nüüd tõsiselt rääkida, siis reaalselt saab probleeme tulla ka igasuguse autode ja mootorrataste kodusel teel teostatud ja registreerimata järgiaitamisega ja samuti nende igasuguste liba 25kw masinatega. Kui ark tehnoosakond, liikluspolitsei ja ülevaatuspunktid võibolla väga torkima ja ekspertiisi saatma ei hakkagi, kuigi masin ei vasta kirjas olevatele tehnoandmetele... siis igasuguse juhtunud äksidendi puhul on see tahtmise korral raha kokku hoida, ideaalne võimalus kindlustusseltsil väljamakse mittetegemiseks, kuna kindlustuse sõlmides on teadlikult esitatud valed andmed...

No näiteks mul "mädaneb" originaal sumpa alt ära, ja on teada ju, et originaal jupid esindusest tellides on sama kallid kui tellida nn. tuuning juppe.