esipidurid blokeeruvad

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
margus

esipidurid blokeeruvad

Lugemata postitus Postitas margus »

Tervist,

Ratta esipidurites toimub järgmine anomaalia, kui mõnda aega, nt 10 minutit, normaalselt sõita (esipidurit kasutades) juhtub selline asi, et esipiduri klotsid blokeeruvad nii täielikult vastu ketast, et ratas ei liigu enam. Lõplik blokeerumine toimub mingi 15-20 sekundi jooksul ratta vabalt liikumise ajal (pidur pole alla vajutatud).

Põhimõtteliselt siis mingil hetkel kolvid ei lähe lõpuks enam sadulasse sisse tagasi vaid jäävad klotse vastu ketast suruma niikaua kuni ratas enam ei liigu ?

Kui esimest korda selline asi juhtus sai teeninduses kanalid läbipumbatud ning uus õli sisse pandud, kuid paistab, et see ei aidanud.

Kas piduriklotside ümberpaigutamise tõttu ei või selline asi tekkida ?
Ümber paigutusid nad seetõttu, et enne jamade tekkimist olin nad puhastamiseks välja võtnud ning samasse kohtadesse samad klotsid ilmselt tagasi ei sattunud.

Kas peaks hakkama pidurisadulaid vahetama või prooviks alguses lihtsalt klotsid ära vahetada ?

Teema algataja
valek9

Lugemata postitus Postitas valek9 »

Mul on oli sama jama, vahetasin klotsid ära ja kõik oli korras. Mõtlesin et äkki olid valed klotsid või midagi ,aga nüüd hiljuti jälle sama jama. Tähendab et peab klotse vahetama :shock:

-innu-87-
Postitusi: 46
Liitunud: 03 Juun 2004, 00:34
Tsikkel: aprilia sxv 550
Asukoht: Rapla

Lugemata postitus Postitas -innu-87- »

Mulle targad mehed rääkisid, et kui klotsid liiga kulunud siis akkab ka pidur vastu käima, sest piduri kolvid tulevad enda pesast liiga välja ja pärast ei jäksa enam vaakumiga tagasi sisse tõmbuda.(mul endal oli sama jama)
Kasutaja avatar

CB500
Postitusi: 2189
Liitunud: 25 Juul 2003, 21:52
Asukoht: CB900F Hornet

Lugemata postitus Postitas CB500 »

vaakum neid pidurisadula kolbe nüüd küll tagasi ei tõmba.. :roll:

Margus, kui kulunud vanad klotsid on? Ega sadulad kinni pole juhuslikult?
või mõni kolb kinni? Kolbide tolmukatted on terved?
Kui vahetada, siis alusta ikka klotsidest. Kui see ei aita vaja sadulate kallale minna.. remontimiseks, sest neid vahetada :nono: pidurisadulad üldjuhul ikka päris kallid asjad on.
it's a honda. ride it like you stole it, change the oil once in a while. enjoy.
Kasutaja avatar

sokk
Postitusi: 224
Liitunud: 06 Mai 2004, 21:34
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas sokk »

See on jah õige jutt, et liiga õhukeseks kulunud klotsid lubavad kolvid pidurisadulast liiga välja suruda ja siis ei pruugi nad enam tagasi minna. Jäävad piltlikult öeldes risti.
Silma järgi peaks olema ju näha kui õhukesed need olemasolevad klotsid sul on, võrreldes uutega. Tootja annab tegelikult ka klotside min. paksuse mõõdu, seda järgida peaks olema üpris tervislik.
Kui lasid kanaleid puhuda, kas sadula/kolvi õli- ja tolmutihendid olid korralikud? Need asjad tasub ka üle kontrollida.

terv, sokk

octavio
Postitusi: 120
Liitunud: 29 Veebr 2004, 15:17
Asukoht: raplamaa

Lugemata postitus Postitas octavio »

aga kas teist selle peale ei tule et on ujuvad kettad ja need võivad samuti kinni olla ja blokeerubki kogu värk!!?
suzuki gsx600f

Teema algataja
margus

Lugemata postitus Postitas margus »

esiteks tänud vastajaile

klotsid ei tohiks liiga kulunud olla, klotsi on alles silmajärgi üle poole cm ja ma usun et hoolduses oleks ka seda mainitud, kui nad liiga kulunud oleks,samas võibolla rikkusin nad ära, kui valedesse slottidesse peale puhastamist tagasi panin

octavio: mis tähendab ujuvad kettad :) ?
Kasutaja avatar

hevimees
Postitusi: 166
Liitunud: 20 Apr 2004, 22:15
Tsikkel: VFR1200F,VFR800V-TEC
Asukoht: muuga
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas hevimees »

võta piduri sadulad maha kolvid välja puhasta korralikult ära ja pane spets silikoonõliga kokku .Piduri töötades tekkinud kulumisest on tekkinud kindlasti mustuse rant tööpindadele mida ei pruugi silmaga näha . kui klots on veidi kulunud ja mansett satub just sinna randi piirkonda siis hakkabki kinni jääma. Paned uued ja mingi aeg jälle ok ja ei saagi klotse üle poole kasutada.Hilisema plokeerumise põhjustab tavaline materjalide paisumine kuumaga. Mille põhjustab liigne hõõrdumine.Tööpinnad väga täpsed ja pisemgi mustus võib mõjuda.
Heavymetal nonstop! 56479145

Siller
Postitusi: 1001
Liitunud: 11 Apr 2004, 18:52
Tsikkel: Rattatu
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Siller »

kolvid seal sees äkki kulunud?või äkki piduri klotsid omadega õhtal.

octavio
Postitusi: 120
Liitunud: 29 Veebr 2004, 15:17
Asukoht: raplamaa

Lugemata postitus Postitas octavio »

ujuvad kettad tähendavad seda et et piduri kettad peavad olema lahti st loksuma.Kui kettad on tugevasti kinni(ei liigu, logise) siis see on 100% üks põhjus miks sul pidurid blokeeruvad.Loksuva ketta mõte ongi selles et ta lükkaks need kolvid sisse poole tagasi, mis omakorda hoiab ära piduriketaste ja klotside kulumise,blokeerumise kui ka kiskumise!!! Kes on targem rääkigu täpsemalt aga vastu ärgu vaielgu keegi :twisted: :D
suzuki gsx600f

Teema algataja
GPX 600 R

Lugemata postitus Postitas GPX 600 R »

Ujuvad kettad on minu teada alles nii alates 98a. ratastel. Parandage kui mööda panin.
Kasutaja avatar

andriano
Postitusi: 258
Liitunud: 21 Mai 2003, 05:18
Asukoht: Estonia

Lugemata postitus Postitas andriano »

GPX 600 R kirjutas:
Ujuvad kettad on minu teada alles nii alates 98a. ratastel. Parandage kui mööda panin.
Parandame...vaheta need numbrid omavahel ära,siis on nats täpsem.
Kõik sai alguse siit... kaherattalised!

Teema algataja
GPX 600 R

Lugemata postitus Postitas GPX 600 R »

Hmm, kuid mis ratastel nii ammu ujuvad olid? Ma pole ise küll tähele pannud...
Ühel 91a. ZX 10- l olid küll, kuid rohkem ei tea..

Teema algataja
Asjapulk

Lugemata postitus Postitas Asjapulk »

Üldiselt on nii, et on kahte tüüpi pidureid:
1. sadul ujub ja ketas on paigal.
2. ketas ujub ja sadul on paigal.

Aga asja juures on oluline, et klotsid kah liikuma saaksid. Kas need pinnad, kuhu klotsid toetuvad, on ikka piinlikult puhtad? Klots ise peab kah liikuma andma. Rooste ja saast kiiluvad vahest need asjad kinni.
Kui ketas on ujuv, siis on väga väike tõenäosus, et see kinni jääb, kuid ujuv sadul jääb hõlpsalt kinni. Sadul ujub tavaliselt poltide või miskite muude juhtpindade seljas ja veidi soola ja seismist anavad väga vastiku kombinatsiooni. Kontrolliks ehk kõigepealt seda versiooni? Kas ühe poole klotsid on rohkem kulunud, kui teise poole omad? Ma mõtlen siis ühel sadulal. Ja muidugi ka kolvid ise, nagu eelpool mainiti.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”