Tsikli ostmine Rootsist
Moderaator: Moded
Tsikli ostmine Rootsist
Valid välja mõnel rootsi kuulutuslehel tsikli ja teed müüjaga kaupa.
Hinnad on uuemas otsas Saksaga sarnased, odavam ots on märksa kasinam. Valik on ka väiksem kui Saksas, kuid seeeest on sinna lihtne minna oma silmaga katsuma. Rootsimees räägib täitsa talutavalt ja meelsasti inglise keelt.
Kust otsida (minu otsingud on orienteeritud ühele kindlale mudelile):
http://www.blocket.se/li?q=450+exc&ca=1 ... s=&pe=&vt=
http://www.enduromx.com/mcs/mcsvr.asp?O ... c&OF=1&H=1
http://www.smr-mc.se/
http://hojbutiken.e-butik.se/?artnr=ktm+525+%2D03
http://www.ongrus.se/sale.asp
Enne tsikli ostmist kontrolli, kas sa tsikli arvele saad. Selleks on vaja VIN koodi ning 2004+ tsiklitel ka EEG kontrollnumbrit ehk Euroopa tüübikinnitust, mis algab minul näiteks "E1*92/xx*xxxx*xx".
Eks nõutakse ka silti raamil, kus see number on kirjas, kuid piisab, kui registridokumendis on see number sees.
Kontrolli VIN ja EEG järgi ARK-st, kas neil on selline massin registreeritav.
Pädev isik on Vello (6201250). Teised võivad teile igasugust vastukäivat infot anda kuni selleni, et sellise numbriga asja ei saa registreerida.
Kui tsikli tood, peavad sul olema Eestis ette näidata MÕLEMAD reg. tunnistuse osad. Nii sinine kui kollane A4.
Kui rootsimees väidab, et tema "vägverket" tahab passi endale, on selline soovitus: Lasku endale teha uus reg tunnistus ENNE, kui sa järele lähed. Siis saad täita seal vastavad lahtrid ning allkirjastada kohapeal. Vastasel juhul saadab ta need Eestisse allkirjastamisele. Ka on võimaliks rootsi Vägverketil küsida ARK-st Originaalregistridokumendid endale tagasi, kuid see on jube asjaajamine ning ajakulu. Numbrid tahab rootslane kohe endale jätta. Aga mis ka ei ole, sul PEAVAD mõlemad originaaltunnistuse pooled olema. Samas, minu juhtumil tehti regtunnistuse duplikaadid peale müüki - vajalik rootslasel koos numbritega arvelt maha võtmiseks. Kuna regtunnistuse ühel osal on peal ostja andmete koht ning allkiri, peab hilisemal duplikaadi tegemisel need korra eestisse saatama või lased rootslasel oma allkirja "ära teha"

Mina konsulteerisin Rootsi Vägverketis järgmise härrasmehega (inglise keeles) Gunnar Dekander tel. 0243 792484. Kui see number ei päde, otsige vägverketi lehelt.
EDIT: Kasutaja "Ducatu" leidis Vägverketist eesti keelt rääkiva ametniku

"Juhuks kui kellelgi peaks olema vajadus Rootsi "vägverket"-iga eesti keeles asju ajada siis loodan, et ei keegi pahanda kui ma jätan siia kontaktid. Telefon +4619192515 ja e-post riina.uibo@vv.se "
Protsess on ise lihtne: täidate ostu-müügi lepingu (contract of sale) annad raha ja asi korras. Lisaks pea silmas, et kui tsikkel on alla poole aasta vana või sõitnud alla 6000km, loeb toll selle uueks ning küsib käibemaksu.
Toomine: Kõige odavam on tuua Stockholmi või Kapellskäri sadamast. Veeretad laeva ja maksad tsikli hinna. Sõita EI TOHI!
Lihtsam on, kui number küljes ja rootsi kindlustus. Hiljem saadad numbrid Rootsi tagasi. (seda tuleks veits enne uurida).
KA Stocki lähedusest pole probleemi - paar lääni jään 200km sisse ja sinna järele jõuab laeva sisenemise-väljumise ajal vabalt.
Kui "jala" minna, läheb otse Tallinki sadamast bussid päris mitmesse kohta üle Rootsi ja hinnad on imeodavad. Aga tagasi pead muidugi siis tsikliga saama

Ka on võimalik rootsis teha ajutine reg. sinu nimele, kuid see on kallim ja võtab kauem aega.
Kõige lihtsam on tuua ilma numbrita kärus, kastis või kongis. Aga sel juhul arvesta transakuludele edasitagasi veel otsa. Kui kastiga sõiduautoga minna, maksab edasitagasi alla 3000kr.
Eestis sõidad ARKi, teed regeelse ülevaatuse ja kui veab (tüüpkood on olemas), saad tunniga numbri kätte. Minul läks 50 min alates ARKi jõudmisest. Kuna kodutöö oli tehtud, lahkusin sealt juba reg tsikliga.
Kui tüübikoodi pole, läheb kauem (päevi). Kui 2004+ masinal pole eurokoodi, läheb asi väga kalliks (ca 2000EUR ja soomes).
JA saadad Eesti tsikli reg tunnistiuse koopia rootslasele (tõendus, et tsikkel läks riigist välja).
Lühidalt kõik. Inglisekeelne OM leping on mul PDF-na olemas. Kel vaja, küsib.
Lisaks vaata http://www.vv.se/templates/page3____13856.aspx
Re: Tsikli ostmine Rootsist
mella kirjutas:Toomine: Kõige odavam on tuua Stockholmi või Kapellskäri sadamast. Veeretad laeva ja maksad tsikli hinna. Sõita EI TOHI!

Re: Tsikli ostmine Rootsist
sõitmine eeldab nt. reg. numbrit ja liikluskindlustust. Mis siis kui mõne auto alla ajad.CB500 kirjutas:mella kirjutas:Toomine: Kõige odavam on tuua Stockholmi või Kapellskäri sadamast. Veeretad laeva ja maksad tsikli hinna. Sõita EI TOHI!Mispärast sõita ei tohi?
Re: Tsikli ostmine Rootsist
exc-d on ju enamuses sellest väiksema läbisõiduga. Maksid siis ka või?mella kirjutas:Lisaks pea silmas, et kui tsikkel on alla poole aasta vana või sõitnud alla 6000km, loeb toll selle uueks ning küsib käibemaksu.
Re: Tsikli ostmine Rootsist
Läbisõit võib olla, aga vanus on ju paar aastat ja see määrab seljuhul.oma_jope kirjutas:exc-d on ju enamuses sellest väiksema läbisõiduga. Maksid siis ka või?mella kirjutas:Lisaks pea silmas, et kui tsikkel on alla poole aasta vana või sõitnud alla 6000km, loeb toll selle uueks ning küsib käibemaksu.
WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
http://www.toll.ee/index.php?id=330&keel=eeoma_jope kirjutas:ega sul viidet seadusele/määrusele käepärast pole?mella kirjutas:Ei määra vanus.. kui üks tingimustest käseb tolli maksta, maksad ka.
Minu oma oli väga kibeda sõitja käes olnud ja km rohkem peal.
Tõepoolest. Tänan hoiatamast. Jabur muidugi, et sisuliselt võistlusseades ja vastava mootoriressursiga rattad autodega ühte patta pannakse.mella kirjutas:http://www.toll.ee/index.php?id=330&keel=eeoma_jope kirjutas:ega sul viidet seadusele/määrusele käepärast pole?mella kirjutas:Ei määra vanus.. kui üks tingimustest käseb tolli maksta, maksad ka.
Minu oma oli väga kibeda sõitja käes olnud ja km rohkem peal.
Ja kas ma saan õigesti aru, et kuni 2003 aastakäikude puhul pole vaja tüübivastavuse pärast muretseda? (ktm-i toodangu puhul)
Muretseda tasub alati ja mõistlik on kindla ostusoovi korral ARK-ga konsulteerida. Aga ma nii sain aru, et kuni 2004 aastani oli lihtsam.oma_jope kirjutas:Ja kas ma saan õigesti aru, et kuni 2003 aastakäikude puhul pole vaja tüübivastavuse pärast muretseda? (ktm-i toodangu puhul)
Muidugi, kui ikka registreerimiseks ett enähtud variant osta. Kui paberitega SX mudelile tuled külge panna, ei oska ma arvata, kuidas käituda tuleb.
Minul vedas - üks 450EXC oli registris olemas, millega VIN kood sarnanes ning oli sama EU tüübinumber.
Mäletasin tõepoolest valesti, minu viga.mella kirjutas:Ei määra vanus.. kui üks tingimustest käseb tolli maksta, maksad ka.
Minu oma oli väga kibeda sõitja käes olnud ja km rohkem peal.
Aga odomeetriga natuke lihtsam susserdada, kui vanusega....

WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
-
- Postitusi: 239
- Liitunud: 22 Juun 2007, 12:44
- Tsikkel: FighTLR, Scrambler (domikas)
- Asukoht: Kangru-Uuesalu
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 62 korda
Oligi juhtunud see mille eest esimeses postituses hoiatatakse:
"(Kui tsikli tood, peavad sul olema Eestis ette näidata MÕLEMAD reg. tunnistuse osad. Nii sinine kui kollane A4. Kui rootsimees väidab, et tema "vägverket" tahab passi endale, on selline soovitus: Lasku endale teha uus reg tunnistus ENNE, kui sa järele lähed. Siis saad täita seal vastavad lahtrid ning allkirjastada kohapeal. Vastasel juhul saadab ta need Eestisse allkirjastamisele. Ka on võimaliks rootsi Vägverketil küsida ARK-st Originaalregistridokumendid endale tagasi, kuid see on jube asjaajamine ning ajakulu. Numbrid tahab rootslane kohe endale jätta. Aga mis ka ei ole, sul PEAVAD mõlemad originaaltunnistuse pooled olema. Samas, minu juhtumil tehti regtunnistuse duplikaadid peale müüki - vajalik rootslasel koos numbritega arvelt maha võtmiseks. Kuna regtunnistuse ühel osal on peal ostja andmete koht ning allkiri, peab hilisemal duplikaadi tegemisel need korra eestisse saatama või lased rootslasel oma allkirja "ära teha" )
Mina olin peale seda muidugi täiesti nõutu, et mis siis nüüd. ARKi tädi ütles, et mis muud kui nemad teevad Rootsi päringu, et kas antud mootorratas ikka on seal arvelt maha võetud, ekspordiks lubatud ja kas antakse luba meil registreerimiseks. Lisaks öeldi, et päringu kinnituse saamine võib aega võtta nädalaid ja isegi kuid ja nagu ma ühelt sõbralt kuulsin oli üks tema tuttav sellist paberit oodanud 4 kuud. See oleks tähendanud aga vähemalt ühe mootorratta kadumist meie teedelt sellel hooajal.
Mina muidugi ARKi kirjatuvide lendulaskmist ega ka lendamist ootama ei jäänud ja ajasin vajaliku paberi välja ühe päevaga. Sellest esimesest postitusest kasutasin Rootsi "vägverket"i telefoninumbrit ja imekombel sattus mulle telefoni otsa naisterahvas, kes teatas peale põgusat ingliskeelset juttu, et temaga võib ka eesti keeles rääkida. Järgmise tööpäeva hommikul oli nii minu kui ka ARKi reg.osak. juhataja e-postis vajalik kinnitus olemas. Igaks juhuks lasin endale ka faksida sama dokumendi.
Hilisema tüübikinnitusega aitas seesama asjalik Vello kelle kontakt ka esimeses postituses.
Juhuks kui kellelgi peaks olema vajadus Rootsi "vägverket"-iga eesti keeles asju ajada siis loodan, et ei keegi pahanda kui ma jätan siia kontaktid. Telefon +4619192515 ja e-post riina.uibo@vv.se
Mõne nädalataguses äripäevas oli juttu ARK-st kui kõige meelsamini pistist võtvast asutusest. Mina soovitan ausa kodanikuna aga mitte provokatsioonidele alluda ja odavamat, turvalisemat ja kiiremat teed kõigile. Nii ARK-ga suheldes kui ka maanteel tsikliga liigeldes.
Hmm, aga kas ilma transiitnumbrita kah saaks? Näiteks müüja toob tsikli kärus sadamasse, ostja lükkab selle laevale, Tallinnas lükkab maha ja kärru. Oskab ehk keegi öelda, kas sel juhul pääseks ilma transiitnumbriteta? Gold Wingi nii loomulikult ei tooks, aga noh, põhimõtteliselt?Sel moel tuleb küll transiitnumbritega jamada, kuid samas on laevapilet jälle tsiklile odavam

Tip: Lase rootsimehel hind eurodes öelda, saad odavamalt..
-
- Postitusi: 1488
- Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
- Tsikkel: GasGas EC300
- Asukoht: Eesti, mu kodu.
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 7 korda
- Kontakt:
Ostnud olen nad läbi tsiklipoe. Lugu lihtne, reg. eelne ülevaatus on ennem mind ära olnud tehtud, minu vaev oli ARKi minna ostu müügi lepinguga ja asi ants.
Sel aastal Ténérét regades astusin mina Saue ARKi näpus tsikli passi üks pool ja muud vajalikud paberid. Anna siis kõik tädile, vaatab natuke pabereid ja kohe hakkas tulema jutt, et ei saa ikka, sest pole passi teist poolt ja me ei tea kas see on arvelt maha võetud või mitte... Mina ajasin järjekindlalt, et see ratas on rootsist arvelt maas ja selle pärast mul ei olegi seda passi teist poolt. Tädi ikka, et ei nii ei saa ja minge hankige see teine pool. Vaidlesime mõne minuti, siis tädi ütles, et kontrollime, kas see ratas on rootsist arvelt maas... Minu meelest ta tegi seda arvuti tagant lahkumata

SAAB ilma selle rootsi teh. passi teise pooleta registreerida küll.
Ma ei saa aru, miks krt oli vaja sellist kometit, ma oleks peaaegu juba minema hakanud nende paberitega seda krdi passi teist poolt otsima aga lõpuks sai ka ilma selleta

Nõme on kui ühe sõiduki ostja peab alandlikult seal pugema ja vaidlema samas kui "autoärikatele" ulatatakse hunnikutega parajasti numbereid ja teh. passe ja käitutakse nendega nagu omapoistega...
Tere....
ise hetkel tegelenud Rootsist autode toomisega. Ise ostab autosid küll oksjonilt ja seega maksan ja dokumendid vormistatakse minu eest. Eeskiri oleks jah, et peaks sõiduki vedama treileril sadamasse ja sealt edasi sõites laevale......ja Tallinnas treileriga edasi ARK ( Tln. ei lubata muud moodi, kui vaid pampriga / auto). Ise isiklikult toonud Rootsist nüüdseks 3 autot, ilma reg. märkideta ( prinditud numbrid akendel) ( kuu aega tagasi veel oleks saanud laenata vanat reg. nr. ja siis selle postiga tagasdada aga nüüdseks kuu aega seda ei tehta /mingi seaduse muutus) ja ISE sõitnud auto kätte saamis kohast 30km Stockholmi sadamasse ..... õnneks pole politseile vahele jäänud.
ise kasutab www.kvd.se oksjonit.
ABI oleks selline, et tunneb Rootsis paari taxi juhti, kes nõus abistama odava hinna eest...... sõit sihtpunkti ja ka tagasi,kui vajadus.
51908223 Tiit
Kas keegi lähiajal rootsi ei liigu ? Oleks vaja ratas ülevaadata ja äratuua.
Toomine endal poleks probleem , kuid ise rataste teemal võhik ja oleks vaja ,et keegi ratta ülevaataks ja ütles "Sellega on OK" . Kellegil pole tuttavat kuskil Jönköpingngi ligidal (320km on stockholmist) ,kes jagaks ratastest midagi. Ratas ise Yamaha WR400F.
Keegi oskab nõu anda kuidas probleemi lahendada ? Ratas olemas , müüja väidab ,et korras aga siiski tahaks kindlust saada. Ise võiks järgi minna (keegi kaasa ei taha tulla ,kes jagab ratastest midagi. Kaasatulija saaks endalegi ratta tuua nt vms).
Pikk jutt = si** jutt. Loodan ,et saite aru.
-
- Postitusi: 2130
- Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
- Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
- Asukoht: Rakvere
Läbisõit kuidagi kummaliselt väike. Kirikuõpetaja oma vist?
http://www.blocket.se/vi/8786352.htm?ca=4_s&last=1
-
- Postitusi: 471
- Liitunud: 04 Okt 2005, 00:35
- Asukoht: Sadulas: Keila-Kadrina
- Tänanud: 33 korda
- Tänatud: 127 korda
Re: Tsikli ostmine Rootsist
Hai,
tõstaks selle ürgvana teema üles hoopis sellise küsimusega, et kas keegi on toonud svenssonite juurest ka sellist enduroratast, mis on seal olnud nn "enduroregistris" ?
Ehk siis väidetavalt "...not fully registered, you can drive just between practice and races" vms., et mis dokumendid võiksid/peaksid siis sealtpoolt kaasas olema, et siin ikkagi asi valutult arvele saada?

-
- Postitusi: 471
- Liitunud: 04 Okt 2005, 00:35
- Asukoht: Sadulas: Keila-Kadrina
- Tänanud: 33 korda
- Tänatud: 127 korda
Re: Tsikli ostmine Rootsist
Ma siiski korra veel kordaks oma küsimist, ons kellelgi kogemust selle rootsi nn enduroregistriga?
See ülalmainitud eesti keelse kontakti nr vägvärketis vist ka enam ei kehti, proovisin korra sealtki uurida, aga seal vaid rootsi keelne naisrobot midagi seletamas....

Re: Tsikli ostmine Rootsist
ktm perekonna tsiklile saab Jälgimäelt tellida raha eest uue sertifikaadi vms millega saab siis Arkis arvele. Juhul kui seda serti tsklimüüjalt ei saa.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.