parem valgustus rollerile
Moderaator: Moded
-
Teema algataja
parem valgustus rollerile
tervist.
oleks huvitatud rollerile parema valgustuse külge installeerimisest.
plaanid liikusid šiguli kaheniidilisele pirnile.
Kuid küsimus oleks, kas rolleri generaator suudaks selle pirni ära toita?
Ette tänades.
oleks huvitatud rollerile parema valgustuse külge installeerimisest.
plaanid liikusid šiguli kaheniidilisele pirnile.
Kuid küsimus oleks, kas rolleri generaator suudaks selle pirni ära toita?
Ette tänades.
-
- Postitusi: 4071
- Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
- Tsikkel: BMW
- Asukoht: Saaremaa/Tallinn
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 23 korda
Kõigepealt tee kindlaks oma rollerile tehasepoolt ettenähtud esitules kasutatava pirni parameetrid ja alles siis tegutse edasi. Tavaliselt rolleritel max 35w pirnid ees. Sõiduautodel 45w ja rohkem. 35w-st võimsamad lihtsalt võivad üles sulatada esitule reflektori ja klaasi(kui on plastist) Muidugi saavad vatti ka kaablid, lülitid.
-
Teema algataja
-
- Postitusi: 402
- Liitunud: 02 Dets 2005, 04:49
- Tsikkel: Yamaha XT 660 X
- Asukoht: Tabasalu/Harkujärve/Saaremaa
- Kontakt:
Enda kogemused kunagised:
10w võib isegi suurem olla, pole veel hullu, aga päris 55/60 H4 pole mõtet sisse pookima hakata, aga mingid vene 45w tuled võiks isegi sobida!
Alati on võimalik tagumine tuli LEDiks teha, ja saad jälle peaegu 5w puhast võitu!
Xenon pirnid on 35w, aga see on suht suur investeering, ise sai kunagi lammarist 1500 ühe komplekti, sest seal nii starterit, kui ka pirni vaja!
NB! Ilma starterita pirnid pole õige Xenon-HID pirnid! See mingi hiina jura mis ikka kas 55/60 või siis eriti ekstreemne 90/100 mis põletab su juhtmestiku lihtsalt maha!
10w võib isegi suurem olla, pole veel hullu, aga päris 55/60 H4 pole mõtet sisse pookima hakata, aga mingid vene 45w tuled võiks isegi sobida!
Alati on võimalik tagumine tuli LEDiks teha, ja saad jälle peaegu 5w puhast võitu!
Xenon pirnid on 35w, aga see on suht suur investeering, ise sai kunagi lammarist 1500 ühe komplekti, sest seal nii starterit, kui ka pirni vaja!
NB! Ilma starterita pirnid pole õige Xenon-HID pirnid! See mingi hiina jura mis ikka kas 55/60 või siis eriti ekstreemne 90/100 mis põletab su juhtmestiku lihtsalt maha!
Ise olin kunagi samasuguse probleemi ees. Originaalis käis ette ainult 15W pirn. Ja ka lambi materjaliks oli plastik. Alguses katsetasin 20W, hiljem 25W ja ei juhtunud midagi.
Kuna tegu oli alnult nn lähituledega mis ei valgustanud pimedas sõites praktiliselt midagi tegin väikese ümberehitse. Panin lisalüliti vahele ja kahe niidiga pirni (mõlemad niidid 45W). Igaljuhul kusail 2 kuu jooksul ei juhtunud ikka midagi reflektoriga ega ka klaasiga.
Kuna tegu oli alnult nn lähituledega mis ei valgustanud pimedas sõites praktiliselt midagi tegin väikese ümberehitse. Panin lisalüliti vahele ja kahe niidiga pirni (mõlemad niidid 45W). Igaljuhul kusail 2 kuu jooksul ei juhtunud ikka midagi reflektoriga ega ka klaasiga.
Malaguti Firefox F15, Piaggio Zip
-
- Postitusi: 4071
- Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
- Tsikkel: BMW
- Asukoht: Saaremaa/Tallinn
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 23 korda
Minu mäletamismõõda peaks mõlemad 35w olema. Juhendile saad viite teemast Mootori skeemid.oltc1100 kirjutas:mul on ka väike probleem. nimelt on mul sr 50 ditech 2003 a masin millel pole kaug- ja lähitulesi, on ainult ühed millega on pimedas halb näha. mul ongi küsimus et kui võimsad pirnid on originaalis. ma võtsin lahti ja vaatasin et mõlemad pirnid on 20w, aga kas originaalis on ka 20w?
tänu.holma kirjutas:Minu mäletamismõõda peaks mõlemad 35w olema. Juhendile saad viite teemast Mootori skeemid.oltc1100 kirjutas:mul on ka väike probleem. nimelt on mul sr 50 ditech 2003 a masin millel pole kaug- ja lähitulesi, on ainult ühed millega on pimedas halb näha. mul ongi küsimus et kui võimsad pirnid on originaalis. ma võtsin lahti ja vaatasin et mõlemad pirnid on 20w, aga kas originaalis on ka 20w?
-
Teema algataja
sr50'ne esituli on jah nadi võitu...ise lahendasin selle halogeen tulega.oltc1100 kirjutas:mul on ka väike probleem. nimelt on mul sr 50 ditech 2003 a masin millel pole kaug- ja lähitulesi, on ainult ühed millega on pimedas halb näha. mul ongi küsimus et kui võimsad pirnid on originaalis. ma võtsin lahti ja vaatasin et mõlemad pirnid on 20w, aga kas originaalis on ka 20w?
Pilt ka siis sellest tulest :
Valgust annab palju paremini kui originaal, aga pimedaga väga hea sõita pole ikkagi, kaugtuld oleks ikkagi vaja.
Derbi Senda Sm X-Treme '05
Vene raudvara K-650
Vene raudvara K-650
Nagu aru saan on on valgust juurde vaja?
Halogeen pirni valgustugevus sõltub pingest. 10% pingelangu (12V puhul 1,2V) vähendab valgust 20%. 20% pingelangu puhul veel rohkem. Kui panna ette pirn mis geneka üle koormab ja seelle tagajärjel langeb pinge siis võib saada vähem "valget" valgust kui oli ennem õige võimsusega pirniga (saad palju "punast" valgust). Soovitan hakatuseks mõõta kui kõrge pinge (Volt) jõuab põleva esitule klemmile. Olgugi, et näiteks auto (mootorratta) pirni karbile on kirjutatud 12V, siis kuna aku laadimis pinge on 14V ja tulesid toidetakse alalisvooluga on need pirnid ettenähtud ka 14 V põlema.
Enamus rollerite elektri skeeme erineb (mootorratastest) sellepoolest, et esituld toidetakse vahelduvvooluga ja ülejäänud asju alalisega. Esitule pirnile minev vahelduvpinge on väiksem kui aku laadimispinge. Rolleris kasutatakse erinevaid pingeid. Rollerile saab ka 70W autotule etteehitada aga selleks tuleb vastavalt masinale ka elektrisüsteem ümber ehitada.
Enne kui midagi ümbertegema hakkate pidage meeles, et iga läbi lastud elektrivigur võib maksta tuhandeid ja tuleb kaua tellida ning enda lollusest rikutud masinat ei hakka küll keegi väikse raha eest parandama.
Halogeen pirni valgustugevus sõltub pingest. 10% pingelangu (12V puhul 1,2V) vähendab valgust 20%. 20% pingelangu puhul veel rohkem. Kui panna ette pirn mis geneka üle koormab ja seelle tagajärjel langeb pinge siis võib saada vähem "valget" valgust kui oli ennem õige võimsusega pirniga (saad palju "punast" valgust). Soovitan hakatuseks mõõta kui kõrge pinge (Volt) jõuab põleva esitule klemmile. Olgugi, et näiteks auto (mootorratta) pirni karbile on kirjutatud 12V, siis kuna aku laadimis pinge on 14V ja tulesid toidetakse alalisvooluga on need pirnid ettenähtud ka 14 V põlema.
Enamus rollerite elektri skeeme erineb (mootorratastest) sellepoolest, et esituld toidetakse vahelduvvooluga ja ülejäänud asju alalisega. Esitule pirnile minev vahelduvpinge on väiksem kui aku laadimispinge. Rolleris kasutatakse erinevaid pingeid. Rollerile saab ka 70W autotule etteehitada aga selleks tuleb vastavalt masinale ka elektrisüsteem ümber ehitada.
Enne kui midagi ümbertegema hakkate pidage meeles, et iga läbi lastud elektrivigur võib maksta tuhandeid ja tuleb kaua tellida ning enda lollusest rikutud masinat ei hakka küll keegi väikse raha eest parandama.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.