1. leht 2-st
125 mootor, vähe kiirust ?!
Postitatud: 13 Okt 2006, 14:05
Postitas joelum
selline värk, et endal masin rex cruiser 125, CDI mootoriga ja kuidagi tunne et jõudlust ja tippkiirust jääb väheks.. muidugi 8kW ka aint.
tean et seda marki masin peaks 120km/h vähemalt(!) minema, kuid mul hakkab 90 juures juba pehmelt öeldes jonnima. tahaks nagu ikka maanteel normaalselt sõita mitte traktoritega võidu lasta. tekkis mõte et kas tuleks ette võtta väike remont, et vahetaks kolvi, rõngad, tihendid.. selline kamm. oleks sellest kasu? muidugi kui keegi teab mingit paremat varianti..
piirajaid tal peal ei tohiks olla, eelmine omanik väitis nii. ise pole aga vaadanud. 4 takti masin loomulikult.
loodan et tekst tuli arusaadav

Postitatud: 13 Okt 2006, 14:12
Postitas RKsilver
pane taha väiksem hammakas siis saad kiirust juurde

Re: 125 mootor, vähe kiirust ?!
Postitatud: 13 Okt 2006, 14:38
Postitas Mix
joelum kirjutas:...tean et seda marki masin peaks 120km/h vähemalt(!) minema.
Kust sul selle ratta kohta sellised andmed, et "vähemalt" 120km/h...?
-
-
Postitatud: 13 Okt 2006, 14:41
Postitas Hexor
Eks selle 125 4t olegi nii et miski 110 on juba päris lagi ka.
Endal sama probleem kuskil 90 läheb normaalselt ning sealt edasi kaob jõud ja seda kõike 5 käiguga. 6 käiku ei ole mõtet üldse sisse lappata sest siis sureb kohe maha. Väga palju oleneb maanteel ka tuulest.
:D
Postitatud: 13 Okt 2006, 15:09
Postitas Whitebalance
Alati arvatakse, et kui masin edasi ei lähe on mootor peetis puhhh.. Ja alati vaadatakse suurimat kiirust mis sellega on kätte saadud keegi pani mäest alla sai 120km/h wow kohe peabki minema!! Parem pane turbo peale tuleb ka rahaliselt sama välja, kui terved väntvõllid,klapid, puurimised, oonimised, kolb ja rõngad jne.. Või siis lepi sellega mis on ja suuremat hammakat pole küll mõtet panna, kui juba praegu ei suuda 6 käiku kasutada !! Parem haka raha koguma ja osta karmim masin, kui 18 saad !!
Postitatud: 13 Okt 2006, 17:59
Postitas dirtyboy18
125 kohta pole 90 midagi imeliku
ma sõitsin selle 125 4takti yamuga pärnu maanteel ja higistasin kõigest 95 välja ja dirtbike 125 läheb mul ka 95
aga kui kiirust juurde tahad siis kas tuuni seda aga on m6tte hoopis vaatata naq 600cc ma arvan
Postitatud: 13 Okt 2006, 19:41
Postitas Urmas568
mul läheb 125 ccm MZ (4takti) 120km/h ilusti välja kui meeletut suurt vastutuult pole. Siis jõudu isegi nati oleks aga pöörded punase lähedal ja käike ka pole enam jäänud. Täitsa rahul sellega. Kuigi lähitulevikus vaatan võibolla võimsama ratta, kuna 18 sünnipäev läheneb.
Postitatud: 13 Okt 2006, 22:07
Postitas Aerox70
sa peakasid panema just väiksema hammaka siis ta jõuab 6 käiguga ka vedada ja tippkiirus võib ka tõusta
Postitatud: 13 Okt 2006, 22:18
Postitas Pihelgas
Aerox70 kirjutas:sa peakasid panema just väiksema hammaka siis ta jõuab 6 käiguga ka vedada ja tippkiirus võib ka tõusta
põhjenda, miks?
Postitatud: 13 Okt 2006, 22:50
Postitas -ENERGY-
Aerox70 kirjutas:sa peakasid panema just väiksema hammaka siis ta jõuab 6 käiguga ka vedada ja tippkiirus võib ka tõusta
pigem suurema ikka kui ta ei jõua 6 käiguga vedada...kui panna veel väiksem siis ei tee ta enam 6 käiguga mitte kui midagi
Re: 125 mootor, vähe kiirust ?!
Postitatud: 13 Okt 2006, 23:11
Postitas No_name
Hello !
Urmas568 kirjutas:mul läheb 125 ccm MZ (4takti) 120km/h ilusti välja kui meeletut suurt vastutuult pole. Siis jõudu isegi nati oleks aga pöörded punase lähedal ja käike ka pole enam jäänud. Täitsa rahul sellega. Kuigi lähitulevikus vaatan võibolla võimsama ratta, kuna 18 sünnipäev läheneb.
Taha väiksem hammakas kuid mitte palju. Hamba võrra. Kuna mootor sl pöördes aga jõudu üle. Tuleks lõpp kiirust selle arvelt juurde ,et pöörded langevad samal kiirusel ja oli ennem jõudu veel ülegi.
joelum kirjutas:selline värk, et endal masin rex cruiser 125, CDI mootoriga ja kuidagi tunne et jõudlust ja tippkiirust jääb väheks.. muidugi 8kW ka aint.
tean et seda marki masin peaks 120km/h vähemalt(!) minema, kuid mul hakkab 90 juures juba pehmelt öeldes jonnima. tahaks nagu ikka maanteel normaalselt sõita mitte traktoritega võidu lasta. tekkis mõte et kas tuleks ette võtta väike remont, et vahetaks kolvi, rõngad, tihendid.. selline kamm. oleks sellest kasu? muidugi kui keegi teab mingit paremat varianti..
piirajaid tal peal ei tohiks olla, eelmine omanik väitis nii. ise pole aga vaadanud. 4 takti masin loomulikult.
loodan et tekst tuli arusaadav

Taha hammakas suurem. Jõuab sl 6 käigu kah peenemaks käija ja võib selle arvelt juurde saada max kiirust. Pead leidma õige kompromissi ,et ei muutuks uimaseks ,ega käi peeneks.Või teine halb varjant jõudu jääb üle ja mootor iga käiguga peene ja käigud muutuvad väga lühikeseks.
Sellised asjad seoses hammakatega. Esimest hammakat pole mõtet üldsegi näppima hakata. Puhasta õhu filter ja säti väljalaset.
Postitatud: 14 Okt 2006, 00:19
Postitas koi
Tere.
Vat hullult tahaks minagi teada, mis asja kujutab endast "säti väljalaset"?
Kui oleksid soovitanud, et kratsi kukalt, oleks kõigile arusaadav - mõtle!
Seleta nüüd ära oma "säti"!
Re: 125 mootor, vähe kiirust ?!
Postitatud: 14 Okt 2006, 09:24
Postitas Aerox70
Tsiteerin:Esimest hammakat pole yldse mõtet näppima hakata.
Kas sellepärast et esimest hammasratast on kordi lihtsam vahetada ja maksab kordi vähem ja tulemus on sama?

Postitatud: 14 Okt 2006, 09:42
Postitas mella
Esimesega tasub mängida siis, kui umbkaudu on kogu ülekanne paigas. Mina näiteks 600-sel singlil ainult esimest vahetangi, et ketti ei peaks puutuma. Kui aga võrril on 6 käik kasutu, tuleb ilmselt suuremaid muutusi teha kui esimesega võimalik.
Postitatud: 14 Okt 2006, 11:22
Postitas saqu
mella kirjutas:Esimesega tasub mängida siis, kui umbkaudu on kogu ülekanne paigas. Mina näiteks 600-sel singlil ainult esimest vahetangi, et ketti ei peaks puutuma. Kui aga võrril on 6 käik kasutu, tuleb ilmselt suuremaid muutusi teha kui esimesega võimalik.
Tuletaks jälle meelde, et ülekande muutmisel kehtib reegel 1 hammas ees võrdub u. 3 hammast taga. Seega ikka peenhäälestus tagahammakaga. Loomulikult, kui on vaja muuta üle 1-2 hamba ees, siis arvatavasti pole see enam tehniliselt võimalik ja tuleks minnna tagahammaka kallale, mis omakorda tähendab ka keti lühemaks või pikemaks tegemist.

Postitatud: 14 Okt 2006, 11:27
Postitas No_name
Noo eks igaüks on oma peremees ja teab mis teeb.
See oli vaid minu mõte. Mina olen nii teinud olen rahul. 125ccm on kordi jõudu vähem kui 600ccm ja sellel see ca 3-4 hammast võib juba väga palju muuta. Tagumisega annab minul paremini sättida sellest kah minu ütles.
Eks kõik on siin oma moodi targad ja tahavad seda teistele näidada nii ,et ärge hakake kohe näkku panema !
Tsiteerin:sa peakasid panema just väiksema hammaka siis ta jõuab 6 käiguga ka vedada ja tippkiirus võib ka tõusta. Noo mis valemi läbi väiksem taga hammakas annab jõudu juurde kui praegu just puudus ?
Täpsustaks ehk. Ette vb jah kuid taha kyll mitte.
Postitatud: 14 Okt 2006, 11:58
Postitas asdf123
No_name kirjutas:Noo eks igaüks on oma peremees ja teab mis teeb.
See oli vaid minu mõte. Mina olen nii teinud olen rahul. 125ccm on kordi jõudu vähem kui 600ccm ja sellel see ca 3-4 hammast võib juba väga palju muuta. Tagumisega annab minul paremini sättida sellest kah minu ütles.
Eks kõik on siin oma moodi targad ja tahavad seda teistele näidada nii ,et ärge hakake kohe näkku panema !
Tsiteerin:sa peakasid panema just väiksema hammaka siis ta jõuab 6 käiguga ka vedada ja tippkiirus võib ka tõusta. Noo mis valemi läbi väiksem taga hammakas annab jõudu juurde kui praegu just puudus ?
Täpsustaks ehk. Ette vb jah kuid taha kyll mitte.
Väiksem tagahammakas annab sulle tippkiirust juurde ja kaob kiirendus. Seega siis kas suurem ette või väiksem taha

Postitatud: 14 Okt 2006, 14:04
Postitas No_name
asdf123 kirjutas:No_name kirjutas:Noo eks igaüks on oma peremees ja teab mis teeb.
See oli vaid minu mõte. Mina olen nii teinud olen rahul. 125ccm on kordi jõudu vähem kui 600ccm ja sellel see ca 3-4 hammast võib juba väga palju muuta. Tagumisega annab minul paremini sättida sellest kah minu ütles.
Eks kõik on siin oma moodi targad ja tahavad seda teistele näidada nii ,et ärge hakake kohe näkku panema !
Tsiteerin:sa peakasid panema just väiksema hammaka siis ta jõuab 6 käiguga ka vedada ja tippkiirus võib ka tõusta. Noo mis valemi läbi väiksem taga hammakas annab jõudu juurde kui praegu just puudus ?
Täpsustaks ehk. Ette vb jah kuid taha kyll mitte.
Väiksem tagahammakas annab sulle tippkiirust juurde ja kaob kiirendus. Seega siis kas suurem ette või väiksem taha

Loeks äkki teema algust. Asi selles ,et masin ei käi peeneks , kuuendat pole mõtet sisse ladudagi. Noo ja selelst ,et taha suurem hammakas siis käib peenemaks ja tuleb selle võrra tipp kiirust juurde. Muidu teorroas oleks jah nii ,et taha väiksem kiirust juurde aga praegu ei kehti see kuna jõud lännu

Postitatud: 14 Okt 2006, 14:13
Postitas RKsilver
tegelikult aitab natuke kanalite lihvimine ja sumbuti [Motobot: õige on "summuti"] (valjemaks) tegemine
Postitatud: 14 Okt 2006, 15:31
Postitas Pihelgas
kutsa99 kirjutas:tegelikult aitab natuke kanalite lihvimine ja sumbuti [Motobot: õige on "summuti"] (valjemaks) tegemine
no perse küll (sorri)! Kas keegi vastutab kah oma sõnade eest või lahmitakse täpselt seda, mis näppude alt parasjagu tuleb?
Ühe venna käest nõudsin seletust hammasratta vahetuse kohta - nagu eeldada võis, polnud tal aimugi esi- ja tagahammasratta muutmise erineva mõju kohta. Nüüd järgmine mees teatab, mis TEGELIKULT õige on! Pane siis kirja, mis kanaleid lihvima peab, kuidas tulemus avaldub ja sama sumbuti [Motobot: õige on "summuti"] valjemaks tegemise kohta.
Postitatud: 14 Okt 2006, 15:42
Postitas stonefree
pane puri peale, saad kiirust juurde

Tegelt mul oli endal ka suht sarnane probleem, ei tahtnud tsikkel enam liikuda korralikult: tagarattase ainult esimesega ronis, sedagi vaevaliselt ja üle 260 spidol praktiliselt ei läinud, rajal sõitsid 600cc lõdvalt kiirendusega mööda

Mõtlesin juba teab mida aga peale õhufiltri puhastamist ja küünlavahe korrastamist liigub jälle normaalselt.

S.o. vaata elementaarsed asjad üle kõigepealt. Seejärel võid suuremale tagahammakale, väljalaske vahetamisele jms mõelda.
:D
Postitatud: 14 Okt 2006, 18:34
Postitas Whitebalance
4 taktilisel masinal, tekib vasturõhk sumbutis, seega sumbuti [Motobot: õige on "summuti"] vahetamine tooks juurde võibolla mõned hp-d aga nagu testid on näidanud siis sumbuti [Motobot: õige on "summuti"] hea sumbuti [Motobot: õige on "summuti"] ostmine maksab suht palju ja selle rahaga on võimalik juba suuremaid võimsusi saada kätte siis erinevate ülelaadimis või ajastus seadmetega! Aga niikunii sa ei hakkaks ostma sellele Yoshimurat alla, et kui oled tegija mees tee ise sellest on siin foorumis räägitud(võid mingi odava ka osta)!! Leiti veel, et väljalaske süsteemide vahetamises on suurem kasutegur raskukeseme allpoole viimisel, kui võimsuse saavutamises!! Ühesõnaga otsusta ja tegutse !!
Postitatud: 14 Okt 2006, 19:15
Postitas Hotrod
Ja ka viimasest postitusest ei suutnud täpselt aru saada..
Whitebalance kirjutas:Leiti veel, et väljalaske süsteemide vahetamises on suurem kasutegur raskukeseme allpoole viimisel, kui võimsuse saavutamises!!

Postitatud: 15 Okt 2006, 23:57
Postitas koi
Whitebalance - postita kaine peaga!!
:D
Postitatud: 16 Okt 2006, 00:17
Postitas Whitebalance
Ära aja teemat läbuks

:D:D.. Joodik ..
Postitatud: 16 Okt 2006, 09:02
Postitas Tsikkelröövel
Mis hammasrataste juttu puudutab, siis siin on nii nagu no_name ütles - kui 6. käiku ei saa kasutada, sest jõudu ei jagu, on õige just taga väiksem hammakas (esimesel on hambaid nii vähe, et seal nende arvu muutmine mõjub liiga palju). Siis muutub 6. käik kasutatavaks, kusjuures ta on ikkagi kiirema ülekandega, kui originaalkonfiguratsioonis oli 5.
Eks kesisema mootoriga autogi saavutab tippkiiruse 4. käiguga, mis siis, et 5. käik on justkui "kiirem".
Postitatud: 16 Okt 2006, 09:15
Postitas Regula
Kui 6 käik jääb nõrgaks, ja taha veelgi väiksem hammakas panna, kas siis mitte 6-s veel nõrgemaks ei jää. Mina arvasin et taha tuleks just paar hammast suurem panna, siis jõuaks ka kuues käik oma pöörded lõpule viia ja tippu jõuda.
Aga võibolla ma siis eksin.
Postitatud: 16 Okt 2006, 09:18
Postitas Tsikkelröövel
Regula - loomulikult. Ma olen juba nagu mõni jobu, mõtleb "paremale" ja keerab "vasakule"

/pistab pea prügikasti/
Postitatud: 16 Okt 2006, 14:35
Postitas joelum
vabandust, tüübid.. mul on 5 käiku

ma pole varem netti saand ja loen nüüd kõike korraga. 120km/h tean, sest ühel tuttaval oli täpselt sama marki masin ja temal läks spido lõppu (130). ühegi käiguga ma kiirenduse üle eriti ei kurda aga jah, viiendaga tuleks nagu mingil hetkel sein ette.. eelmine omanik ütles, et piirajaid või asju küll sellel peal ei tohiks olla, äkki peaks ise üle vaatama, kus ja mis need olla võivad?
-et siis raban täna õhupuhasti(karpa ka puhastada?), sumpsi ja küünla maha ja vaatan mis juhtub?(tähenärijatele loomulikult seda, et enne käima panemist panen loomulikult detailid uuesti külge

)
Postitatud: 16 Okt 2006, 15:58
Postitas sang
120km/h tean, sest ühel tuttaval oli täpselt sama marki masin ja temal läks spido lõppu (130).
ära mine paanikasse kellegi külajutust. Kui sa ise oleks saanud teise täpselt sama marki tsikliga 130 sisse ja enda tsikkel lendaks vaid 90 välja, siis oleks põhjust muretsemiseks. Aga mingit tuttava juttu, et oh kurat kus lendasin, see ei ole midagi väärt ja selle võid kohe ära unustada. See on soovunelm, mitte reaalsus. Tuleb meelde üks lapsepõlves loetud jutt, kus kaks meest muudkui kiitsid, kui pikad hüpped nad sooritasid, kui üksi suusamäele sattusid, üks ikka 10 meetrit ja teine 15. Kui aga koos suusatades mäeni jõudsid, ei julgenud kumbki neist hüppama minna
Selle tänaõhtuse rabamisega võib veel juhtuda nii, et parandad korras tsiklit seni kuni katki läheb. Kui õhupuhasti pole igivana ja/või saasta täis, kui küünal on hooaja alguses uus pandud, siis neist pole midagi vaadata. Ehk siis vaid küünla värvust, et kas segu liiga rikas/lahja pole. Sumpsi võid sa seitse korda maha kakkuda ja peale tagasi panna, ega seal sul teha nagunii midagi pole ja sellest mootor paremini käima hakka (kui just täiesti täispigitanud ei ole).
Ehk siis enne mõtle hoolikalt järgi ja alles siis mine torkima.