1. leht 2-st

Suur enduuro!!!

Postitatud: 21 Sept 2006, 22:55
Postitas Allar
Plaan siis endale lähemal ajal muretseda suurem enduuro ratas, mis oleks vähemalt 500ccm ja sobiks ikka korralikumaks sõiduks... ise olen suht suurt kasvu 190/100 ja noh kui kahekesi sõita matkale siis võiks ju mingi mugavus ka olla... ehk keegi oskab midagi soovitatada :?: hinnaklass võiks 50000kr ümber olla.

Postitatud: 21 Sept 2006, 23:28
Postitas Tihver
africa twin

Postitatud: 21 Sept 2006, 23:38
Postitas efendi
DR BIG

Postitatud: 21 Sept 2006, 23:41
Postitas mella
Honda Africa Twin või BMW R1xxxGS sarjast.

Suzuki DR ma jätaks välja, kui vähegi raha on.

Postitatud: 22 Sept 2006, 00:49
Postitas Oil-Cooled
Kui pikemaid matkasid tahad teha (eriti kahekesi) siis soovitaks BMW R....GS seeriat. Honda Africa Twin'il on suht hale mootor ja ebamugav iste.
Kui aga mingil määral ka võsa vahel kavatsed sõita siis on DR 800 või võrreldav ühesilindriline sobivam.

Postitatud: 22 Sept 2006, 01:20
Postitas Raigo
ei see mootor nüüd nii hale ka pole!
Pöörde vahemik ja moment on täpselt nii ,et 100-ga sõites on konel piisavalt momenti ,et ka kahekesi kulgeda ja ka möödasõite teha. Twini originaalsadula kohta ei oska midagi kosta,kuna pole saanud seda proovida. Aga kõva kriitika on ta saanud küll. Kui pappi on sitaks ,siis bmw,kui suts vähem,siis twin,kui rohkem metsa ka,siis DR.
Samas,see metsavärk on ikka nii kinni tihendis.

Postitatud: 22 Sept 2006, 08:35
Postitas pops
Raigo kirjutas:
Samas,see metsavärk on ikka nii kinni tihendis.
Loll küsimus aga mis see "metsavärgi tihend" on?

Postitatud: 22 Sept 2006, 08:59
Postitas sang
Kui pappi on sitaks ,siis bmw,
Nii hull see asi nüüd kah ei ole :) bemarisse investeerid ostses, kui juba tsikkel olemas, siis on teda odav ülal pidada, ei lagune ja kulujupid on kah odavad. Esimeste aastate (1994-1995) GSi saab mõistliku hinna eest kätte.

Ma ise olin umbes samasuguse valiku ees paar aastat tagasi ja lõpuks valisin ikka GSi. Lihtsalt see tsikkel on kõige parem nende nõudmiste puhul. Africa Twin on küll hea, aga kui sa võrdled kasvõi tehn andmeid, siis on GS ikka iga nurga pealt kõvem. Seni olen ostuga väga rahul olnud, tsikkel on hea nii üksi kui kaksi, nii linnas kui maanteel, sobib ka kruusa- ja pinnasteedele väga hästi. Päris muda talle väga ei maitse, aga kahest biker.ee enduuroväljasõidust olen siiski elusalt ja tervelt tagasi tulnud.

Kui tahad GSi saada mõistliku hinna eest, siis surfa usinalt http://www.mobile.de ja http://www.motoscout24.autoscout24.de saitidel, parimad pakkumised on just sügisel ja talvel. Soovitan soojalt leida keegi saksa keelt rääkiv sõber, kes helistaks sulle kõige rohkem meeldivate pakkumiste tegijatele, nii on kõige suurem tõenäosus soovitud tsikkel õuele saada. Ingliskeelsetele e-mailidele ei kipu saksmannid eriti vastama, isegi saksakeelsetest e-mailidest lähevad umbes pooled kui musta auku.

Postitatud: 22 Sept 2006, 09:08
Postitas Vadi
ainult kiidan jutule takka

sang kirjutas:
Kui pappi on sitaks ,siis bmw,
Nii hull see asi nüüd kah ei ole :) bemarisse investeerid ostses, kui juba tsikkel olemas, siis on teda odav ülal pidada, ei lagune ja kulujupid on kah odavad. Esimeste aastate (1994-1995) GSi saab mõistliku hinna eest kätte.

Ma ise olin umbes samasuguse valiku ees paar aastat tagasi ja lõpuks valisin ikka GSi. Lihtsalt see tsikkel on kõige parem nende nõudmiste puhul. Africa Twin on küll hea, aga kui sa võrdled kasvõi tehn andmeid, siis on GS ikka iga nurga pealt kõvem. Seni olen ostuga väga rahul olnud, tsikkel on hea nii üksi kui kaksi, nii linnas kui maanteel, sobib ka kruusa- ja pinnasteedele väga hästi. Päris muda talle väga ei maitse, aga kahest biker.ee enduuroväljasõidust olen siiski elusalt ja tervelt tagasi tulnud.

Kui tahad GSi saada mõistliku hinna eest, siis surfa usinalt http://www.mobile.de ja http://www.motoscout24.autoscout24.de saitidel, parimad pakkumised on just sügisel ja talvel. Soovitan soojalt leida keegi saksa keelt rääkiv sõber, kes helistaks sulle kõige rohkem meeldivate pakkumiste tegijatele, nii on kõige suurem tõenäosus soovitud tsikkel õuele saada. Ingliskeelsetele e-mailidele ei kipu saksmannid eriti vastama, isegi saksakeelsetest e-mailidest lähevad umbes pooled kui musta auku.

Postitatud: 22 Sept 2006, 09:11
Postitas mx77
Kas äkki ei oleks ikka kõige õigem KTM LC8 Adventure?

Sellel on ikka bemmiga võrreldes korralikud amordid all ja on tõeliselt maastikukõlbulik.

Postitatud: 22 Sept 2006, 09:24
Postitas racerx
50 000 eest LC8 ? Sa oled ületöödanud jälle ? :)

Postitatud: 22 Sept 2006, 10:09
Postitas mx77
Sorry, hinnasoov jäi kahe silma vahele :).

Postitatud: 22 Sept 2006, 10:13
Postitas m6mmik
kellele ema kellele tütar :) ise 2 hooaega mööda euroopat ja eesti teid twiniga kihutanud. originaalsadul on kaigas küll ag aellu olen jäänd. mootor siiamaani vedand 100000km ja omab tehasetihendeid, seega lahti pole kakutud. kestab kui põrguline ja üldiselt võiks öelda et pole see mootor nii mannetu midagi kui just üle ei taha tõmmata. see, et metsas asi tihendisse puutub, sellega olen nõus :) (tihend siis sadula ja lenksu vahel). üldiselt ise ma seda lähiaegadel välja ei vaheta :)

ps! miks arvatakse et alla liitristel tsiklitel peab igal pool jalaga hoogu juurde lükkama??? proovige kunagi 80ccm ktm krossikat taltsutada, kardan et suurem osa ei saa sellega hakkama

suur enduro

Postitatud: 22 Sept 2006, 10:26
Postitas jUHO
Tere allar3x,

Hea plaan Sul.
Pisut segadust tekitab see korralik sõit :) kas korralik sõit = vastavalt eeskirjadele, või = see hoopis eeskujulikult, või = paljude km-tega või mis.. ?
Igatahes Allar (on vist Sinu nimi) Sa oled suur mees ja kui otsid ratast millega ka kahekesi pikemalt sadulas istuda, siis esmalt pööra pilk pooletoobistelt ja uuri ligi liitriseid. Neid "suuri" ei maksa peljata, kui Sul just 10a pikkust sõidupausi sees pole olnud, siis suudad taltsutada ka raskemat ratast.
Soovitada oskavad Sulle kindlasti kõik, aga see on umbes sama hea nagu Sulle kõige maitsvama toidu pakkumine teiste poolt. Pead ikka ise pisut küsimuste-vastustega tegelema. Uurides erinevaid rattaid, sea enda jaoks paika mingid kindlad Sulle olulised kriteeriumid, siis pane nad tähtsuse järjekorda (n: N kw võimsust, mugav kahele mõeldud sadul, suur paak, ostu-müügi hinna min vahe, kaal, kütusekulu, ABS, mugav kolavedamise võimalus, võimalikult pikk hooldevälp, ketiõlitus iga paagitäiega jne jne) ja hakkabki tõenäoliselt kumama "TÄNA SULLE ÕIGE" ratas, ajapikku kindlasti soovid ja asjade väärtushinnangud muutuvad eks siis vahetad välja.
Nüüd kisub pikaks juba. Igatahes selgita enda jaoks olulised asjad ja ma pakun, et Sa valid kardaaniga ratta, ning kaal ei lase sellel olla Moto Guzzi. Vastus peitub mella postis :)

Postitatud: 22 Sept 2006, 10:55
Postitas zzrider
Teema algataja on kehtestanud küll hinnapiiri, kuid kui seda veidi eirata, siis kas Honda Varadero XL 1000V poleks siin üks valikuvõimalus? Olen põmslt ise sama mõtet veeretanud jupp aega (suur enduro) ja uurinud samu asju. 99/00 aastakäigu rattad maksavad ca 70k..

Postitatud: 22 Sept 2006, 11:22
Postitas randel
Panen siia siis ka oma arvamuse, muidu jääb veel mulje et ainsad suured endurod on gs ja twin :wink:
Minu taustast ka natuke:
Kasvult annan kah peaaegu täismehe mõõdu välja (190/90) Olen omanud 1100GSi ja 1150GSi ja nüüd sõidan Triumph Tiger 955i'ga.
Ise olen viimasega siiani kõige rohkem rahul. Twiniga sõitnud pole. Minu jaoks on hetkel Tigeri plussid GSi ees järgmised:
tundub kergem ja elavam, ilmselt on siin oma osa GSi pikiasetusega bokseril mis ei lase nii kergesti suunda muuta vaid tahab mingil määral tagant sundimist.
mootor on natuke baigilikum ehk siis käib kõrgematel pööretel, samas on piisavalt jaksu ka madalatel pööretel. KW on ka rohkem, aga vahe tuleb välja alles kõrgetel pööretel. BMW tundus minu jaoks kohati liiga tsiviliseeritud ja võïbolla natuke autolik olevat.
Keti õlitamine on keskhargi olemasolul 30sekundi töö, ei tunne veel siiani puudust kardaani järele.
ABSi järgi ma puudust ei tunne, maastikul võib ta kohati "üllatada". Samas on plusse kindlasti rohkem kui miinuseid ja ise eelistaksin võimalusel ABSiga ratast, samas ei pea seda esmatähtsaks.
Triumphi kohvrid on veidi suuremad kui GS-l, samas ei ole vahe suur.
GSi plussiks on kindlasti see, et igasuguse lisavarustuse valik on kordi suurem ja järelturul on ta samuti hinnatum/tuntum.
Nii GSi kui Tigeriga olen sõitnud 24tunniga rohkem kui 1000miili ilma probleemideta. Kahekesi sõita on mõlemaga mugav ja ruumi pakkide jaoks samuti palju.
Valik on sinu :D

Postitatud: 22 Sept 2006, 11:34
Postitas m6mmik
mida kuradit ma peaksin tegema baigiliku mootoriga metsa alla ja mitteasfaldil, kus suht oluliseks osaks pean VÄÄNDEMOMENTI ja vägevat altotsavedu? miks huvitav jeepidele ei panda kõrgeltveomootoreid peale?

varadero on tegelt enduurost ikka suht kaugel. touring oleks vähe õigem tema kohta öelda

Postitatud: 22 Sept 2006, 11:48
Postitas Oil-Cooled
50000, see siis 3200 eurot. Selle eest saab vanat tüüpi BMW R100GS mudeli:

Pilt

Cagiva Elefant oleks ka suht huvitav valik, itaalia tehnika nõuab siiski pisut rohkem keelega lakkumist.

Pilt

Postitatud: 22 Sept 2006, 11:56
Postitas m6mmik
buumeri ja cagiva inseneritöö vahe on oma 10 aastat ja peale, seega sama raha eest saaks cagivat ostes tunduvalt uuemat tehnoloogiat, näiteks vedrustus pidurid juhitavus jne. olin kunagi sama valiku ees, et kas bmw või midagi muud
nüüd oman twini. rõhutan alla liitrist ratast mis käib väga käredalt edasi :) seda nii shoti kui norra mägedes ja täislastis ja kahekesi ja üksi ja igatpidi :)

Postitatud: 22 Sept 2006, 11:57
Postitas randel
Ma ütlesin et Triumphi mootor on baigilikum, ehk sallib rohkem kõrgeid pöördeid kui GS, samas ei ole tegemist madalatel pööretel jõuetu mootoriga, pigem minu jaoks hea kompromissiga mõlemast.
Ja teiseks - kui palju siis selline 1000kuubine "enduro" tegelikult maastikule satub? Mina satun sinna heal juhul 5% läbisõidust ja pean lugu pigem pehmemast vedrustusest meie halbadel teedel kui üliheadest maastikuomadustest. Muidu oleksin ju pigem omale mingi 250-600cc krossika valinud. Kruusateel sõitmine pole ju maastikusõit
Aga nagu ma juba ennist ütlesin, igaüks valib ikka selle mis omale meeldib.

Postitatud: 22 Sept 2006, 12:10
Postitas m6mmik
just just. aga maastikule satub see suur enduuro täpselt niipalju kui juht seda keerab. alguses muidugi vähem aga ajapikku ikka rohkem. ja üldiselt on suure enduuro eelis see et peale metsas müramist sa tuimalt 200 km kodutee ette võid võtta. olen seda teinud ja kavatsen seda taktikat ka edaspidi kasutada. palju on rattaid millega saab sõita asfaldil, kruusal, põllul ja kui vaja ka metsateel ja seda igal pool 100 ja peale ilma et juhitavus kaoks?. jutt käib ikka ratastest mis hinnaklassi 50000 ja alla jäävad. samas ma ju räägingi et 1000ccm ühe ratta jaoks on tegelt ikka väga ja väga palju

Postitatud: 22 Sept 2006, 12:36
Postitas Vadi
Nimet tiiger vist 17'' esirattaga ... ? Ehk sealt see tiba leebem käsutamine "vasakule" "paremale" - kuid igaljuhul on Tiger tore ja vahva ratas
randel kirjutas:
Panen siia siis ka oma arvamuse, muidu jääb veel mulje et ainsad suured endurod on gs ja twin :wink:
Minu taustast ka natuke:
Kasvult annan kah peaaegu täismehe mõõdu välja (190/90) Olen omanud 1100GSi ja 1150GSi ja nüüd sõidan Triumph Tiger 955i'ga.
Ise olen viimasega siiani kõige rohkem rahul. Twiniga sõitnud pole. Minu jaoks on hetkel Tigeri plussid GSi ees järgmised:
tundub kergem ja elavam, ilmselt on siin oma osa GSi pikiasetusega bokseril mis ei lase nii kergesti suunda muuta vaid tahab mingil määral tagant sundimist.
mootor on natuke baigilikum ehk siis käib kõrgematel pööretel, samas on piisavalt jaksu ka madalatel pööretel. KW on ka rohkem, aga vahe tuleb välja alles kõrgetel pööretel. BMW tundus minu jaoks kohati liiga tsiviliseeritud ja võïbolla natuke autolik olevat.
Keti õlitamine on keskhargi olemasolul 30sekundi töö, ei tunne veel siiani puudust kardaani järele.
ABSi järgi ma puudust ei tunne, maastikul võib ta kohati "üllatada". Samas on plusse kindlasti rohkem kui miinuseid ja ise eelistaksin võimalusel ABSiga ratast, samas ei pea seda esmatähtsaks.
Triumphi kohvrid on veidi suuremad kui GS-l, samas ei ole vahe suur.
GSi plussiks on kindlasti see, et igasuguse lisavarustuse valik on kordi suurem ja järelturul on ta samuti hinnatum/tuntum.
Nii GSi kui Tigeriga olen sõitnud 24tunniga rohkem kui 1000miili ilma probleemideta. Kahekesi sõita on mõlemaga mugav ja ruumi pakkide jaoks samuti palju.
Valik on sinu :D

Postitatud: 22 Sept 2006, 12:49
Postitas tsiklonaut
Vadi kirjutas:
Nimet tiiger vist 17'' esirattaga ... ? Ehk sealt see tiba leebem käsutamine "vasakule" "paremale" - kuid igaljuhul on Tiger tore ja vahva ratas
19" ikka vanadel. Uutel 2007 Tiger'i on fookust nüüd oluliselt muudetud, mõeldud konkureerima TDMi ja Multistrada klassi 17" esirattaga.

Postitatud: 22 Sept 2006, 13:14
Postitas tsiklonaut
Rahu ainult rahu. Igaühe vajadused on puhtalt individuaalsed.

Täiesti normaalne on kui mõni tahab rohkem "peetivamat" suurt matkaenduurot mida Tiger esindab, sest tean nii mõndagi vuntsi kes ostavadki just sellise ratta n.ö. sport-touring moodi matkamise pärast, puhtalt asfalteedel sealjuures: põhjus on isteasendis-mugavuses, mis paneb ka sport-toureritele ära nii mõnegi mehe eelistustele - jalad on mugavamalt, keha sirgelt, kätelt surve ära võetud, kõrgem nägemine üle liikluse jms. Lisa sellele veel sportlik Triumph triple mootor kui thad omale n.ö. ülihead-sporttourerit, rääkimata maarjamaa peateede oludest ja linnatänavatest, mis hambad välja lööb kohati.

Küll aga ka mina esindan ka seda sorti sõitjat, kes eelistab alt käivaid mootoried pika puuga üle kõrge noodiga karjujate. Ja asi ei peagi maastikusõidus või lahtisel pinnasel olema, leian, et selline traktori-vedu annab oluliselt mugavama kulgemise ka igapäevaoludes, linnas-maanteel ja veel eriti hea kahekesi täislastis. N.ö. "hommikul paned käigu sisse, õhtul võtad välja" juhtum. Aga no maitsed on erinevad, teised tahavad just teravust, pööret, käiku tampida ja raju panna jällegi. Maitse üle ei vaielda.

Miks need suured kahepütised matkaendurod hästi alt käivad on kompromiss n.ö. "de-tuunimiselt", peamiselt surveastme arvelt. KW on neil tegelt suht vähe kui vaatad, üks uus sportlik 600cc ridaneli paneb kilovattides pika puuga ühele vanale 1000cc matkakale, aga no pöörete vahemik on Kuupeale välja muidugi, vääne@mis rpm rääkimata. Seega tõesti, kui kahekesti ja täislasti lased, üks 1000cc+ suur matkakas ei ole küll mingi surmariist päris kindlasti, täiesti adekvaatne, võrreldav mõne 600cc teise klassi rattaga ja minumeelest oluliselt turvalisem-kontrollitavam sõita kui bike või rajum sport-tourer just tänu heale alt käimisele.

Ka minul oli omal ajal valik Affy Twinni, Capo Nordi, Varadero, V-Stromi ja GSi vahel. Finishisse said vaid kaks, "võistlus" oli AT ja GSi vahel. Peale jäi GS.

Igaüks särab mingis asjas. Eks rahakoti suurus ja individuaalsed vajadused aitavad välja sortida selle kõige õigema pilli.

Jõudu valimisel-uurimisel-proovimisel-ostmisel! :)

Postitatud: 22 Sept 2006, 13:26
Postitas Vadi
Jutt konkreetselt Randeli rattast käib :wink:
tsiklonaut kirjutas:
Vadi kirjutas:
Nimet tiiger vist 17'' esirattaga ... ? Ehk sealt see tiba leebem käsutamine "vasakule" "paremale" - kuid igaljuhul on Tiger tore ja vahva ratas
19" ikka vanadel. Uutel 2007 Tiger'i on fookust nüüd oluliselt muudetud, mõeldud konkureerima TDMi ja Multistrada klassi 17" esirattaga.

Postitatud: 22 Sept 2006, 14:20
Postitas randel
Vadi kirjutas:
Jutt konkreetselt Randeli rattast käib :wink:
tsiklonaut kirjutas:
Vadi kirjutas:
Nimet tiiger vist 17'' esirattaga ... ? Ehk sealt see tiba leebem käsutamine "vasakule" "paremale" - kuid igaljuhul on Tiger tore ja vahva ratas
19" ikka vanadel. Uutel 2007 Tiger'i on fookust nüüd oluliselt muudetud, mõeldud konkureerima TDMi ja Multistrada klassi 17" esirattaga.
Minu Tiger jah eelmise omaniku poolt ümber ehitatud 17" esirattale, originaal ikka 19". Kindlasti annab see ka natuke juurde paremale juhitavusele.

Postitatud: 22 Sept 2006, 15:29
Postitas m6mmik
gs ja at vahel valides peenematel rahakottidel ikkagi at peale jääb just hinna suhtes.

Postitatud: 22 Sept 2006, 17:27
Postitas Oil-Cooled
Yamaha Super Tenere 750 on ka samas hinnaklassis nagu Africa Twin. Suhteliselt samasugune, topkiirus on +/- 10km/h kõrgem, viimistlus on jälle pisut halvem. Iste on samamoodi ebamugav, eriti tagaistujale.

Postitatud: 22 Sept 2006, 18:45
Postitas totu
S-Tenere suht vähelevinud, küll peaks pakkuma arvestatavaid kompromisse kõigile eelmainitud isenditele, samuti ressurssi ja vastupidavust(suuremate masinate eelis). keegi mainis 10 aastast pausi pikaks, omal on just see elukas peale 20 aastast pausi ja niipea vahetamise mõtet ei ole. Headeks omadusteks kindlasti pikk vedrukäik, reguleeritav tagaamordi jäikus, kõrge kliirens ja enduuro kohta korralikud kilovatid. Kõlbab sõita igal pool, oleks vaid tihend. Ise ei läheks pikemale reisile ühegi tsikliga, auto on mugavam.

Postitatud: 09 Okt 2006, 17:05
Postitas isakene
SuperTenere poolt samuti kahe käega... võimsust puudu ei ole, mootor veab nii alt kui ülalt ja sõita kõlbab igal pool. Sel suvel Põhja-Norras käidud ja isegi mägedes ja täislastis (2 sõitjat +3kohvrit) ei jäänud jõust puudu. Kes sadula üle kurdab, siis mu meelest väsitasid tavalised 600-sed honda ja kawa palju rohkem, suur ratas ikkagi ja isteasend mugavam. Ja sellele, kes ütleb, et ront ja maastikku sõita ei saa, tuletaks tagasihoidlikult meelde, millise rattaga 6 korda Dakari rallit on võidetud... 8)