Trosside tegemine

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
Eskimo
Postitusi: 83
Liitunud: 16 Jaan 2004, 12:43
Kontakt:

Trosside tegemine

Lugemata postitus Postitas Eskimo »

Tere

On kellelgi kogemusi, kas trosse saab asendada K-Rautast trossi ostes, need kõridesse ajades ja otsad külge jootes või peavad siiski tsiklitrossid olema(näiteks odavad vene trossid originaalkõridesse). Tsiklitrossid kuidagi pikema " vindiga".

Priit



DerbiPR
Postitusi: 351
Liitunud: 24 Apr 2004, 21:47
Asukoht: Võru

Lugemata postitus Postitas DerbiPR »

on küll võimalik ise tross teha..Kui tross on näiteks katki läind siis võtad koos kõriga küljest..Siis ostad tavalise trossi mõõdad vana trossiga sama pikkuse ära ja teed otsad sellised nagu vaja..Sõber teeb kõikaeg neid kellel katki lähvad jne..teeb ta neid 50 kr

Nitrous
Postitusi: 102
Liitunud: 01 Mai 2004, 15:15

Lugemata postitus Postitas Nitrous »

kui ise hakkad tegema siis mõõdad trossi pikkuse ära lööd yhte otsa näiteks 10 mutika otsa kinni (haamriga) ja ongi olemas (kui mutikas jääb liiga suureks siis lased käia peal natuke väiksemaks, kui käia pole siis teed viilida) , eile vahetasin samamoodi endal siduritrossi ära :D ja ei ole mingit 50 eeq vaja maksta vaid maksad mingi 6 eeq trossi eest :wink:
Parem hilja kui mitte kedagi!
Mini > Jawa638 > Mini > Cz125 > Cz125 > Pocket Bike > yamaha 125
Kasutaja avatar

yzone
Postitusi: 26
Liitunud: 08 Nov 2003, 16:23
Tsikkel: M620
Asukoht: viimsi

Lugemata postitus Postitas yzone »

Minul on mingi kardinapuu tross ja mõlemas otsas on need jublakad millega juhtmeid ühendatakse :idea:
Kasutaja avatar

Aatomik
Postitusi: 403
Liitunud: 04 Dets 2003, 23:33
Asukoht: Soome / CBR600F
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Aatomik »

Nätsu ja värvilist traati on ka hea lisaks panna. :P
Pilt
Kasutaja avatar

eintz
Postitusi: 199
Liitunud: 09 Jaan 2004, 18:35
Tsikkel: DR650 "Sinine Kits"
Asukoht: LAITSE
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas eintz »

Nitrous kirjutas:
kui ise hakkad tegema siis mõõdad trossi pikkuse ära lööd yhte otsa näiteks 10 mutika otsa kinni (haamriga) ja ongi olemas (kui mutikas jääb liiga suureks siis lased käia peal natuke väiksemaks, kui käia pole siis teed viilida) , eile vahetasin samamoodi endal siduritrossi ära :D ja ei ole mingit 50 eeq vaja maksta vaid maksad mingi 6 eeq trossi eest :wink:

1. mõtlesid vist ikka 6-st mutikat, seda mis 10 võtmega keeratakse :)
2. igal mutikal on seespool keere ja vahest võib see üsna terav olla, nii et seda mutikat kokku lüües võid trossi otsast jupi maha lüüa.

3. kodus saab pidurivedelikku ka teha, selleks läheb meil vaja vana õli, värvi, vanaema juurest toodud õunamahlad, segad kokku ja õige viskoossuse saamiseks lisad natuke maasika moosi...
Suuu Zuuu Kiiiiiiii - aga kui ma suureks saan, siis kiman teist kõigist mööda :d <- nüüd ka mudas :)

Nitrous
Postitusi: 102
Liitunud: 01 Mai 2004, 15:15

Lugemata postitus Postitas Nitrous »

eintz kirjutas:
Nitrous kirjutas:
kui ise hakkad tegema siis mõõdad trossi pikkuse ära lööd yhte otsa näiteks 10 mutika otsa kinni (haamriga) ja ongi olemas (kui mutikas jääb liiga suureks siis lased käia peal natuke väiksemaks, kui käia pole siis teed viilida) , eile vahetasin samamoodi endal siduritrossi ära :D ja ei ole mingit 50 eeq vaja maksta vaid maksad mingi 6 eeq trossi eest :wink:

1. mõtlesid vist ikka 6-st mutikat, seda mis 10 võtmega keeratakse :)
2. igal mutikal on seespool keere ja vahest võib see üsna terav olla, nii et seda mutikat kokku lüües võid trossi otsast jupi maha lüüa.

3. kodus saab pidurivedelikku ka teha, selleks läheb meil vaja vana õli, värvi, vanaema juurest toodud õunamahlad, segad kokku ja õige viskoossuse saamiseks lisad natuke maasika moosi...
jah mõtlesin 6-st mutikat ja nii palju kui mina ja mu tuttav trosse ise teinud oleme, nii umbes paarkymmend tykki pole ykski neist selle pärast katki läinud et mutika sisemine vint oleks trossi puruks lõiganud
[MITTE YKSGI] selle 4-5 aasta jooksul.
Parem hilja kui mitte kedagi!
Mini > Jawa638 > Mini > Cz125 > Cz125 > Pocket Bike > yamaha 125
Kasutaja avatar

eintz
Postitusi: 199
Liitunud: 09 Jaan 2004, 18:35
Tsikkel: DR650 "Sinine Kits"
Asukoht: LAITSE
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas eintz »

OT: aga minul on päris mitu tükki katki läinud.

Ei vaidlegi, et nii saab trossi teha, olen isegi teinud, aga tihti veavad sellised lahendused alt, läheb see mutikas pooleks siis kui pole vaja jne.
Nii et kasulikum on ikka kas osta uus tross või siis mingi õige trossi ots sinna külge joota.
Suuu Zuuu Kiiiiiiii - aga kui ma suureks saan, siis kiman teist kõigist mööda :d <- nüüd ka mudas :)

Nitrous
Postitusi: 102
Liitunud: 01 Mai 2004, 15:15

Lugemata postitus Postitas Nitrous »

njah igayks eelistab talle sobivaimaid variante :wink:
Parem hilja kui mitte kedagi!
Mini > Jawa638 > Mini > Cz125 > Cz125 > Pocket Bike > yamaha 125

GPX 600 R

Lugemata postitus Postitas GPX 600 R »

:lol:
Tross maksab mõnisada eeku mehed, kas see on palju maksta enda turvalisuse ja selle eest, et öösel kell 3 Tartu mnt. 97- ndal kilomeetril mitte teele jääda?
Kasutaja avatar

Freaksmart
Postitusi: 774
Liitunud: 07 Apr 2004, 14:15
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 5 korda

Lugemata postitus Postitas Freaksmart »

Just.
Jawa oma maksab aint 75 eek. Ega vast ei tasu riskida!?

Kui veel arvestada seda, et see ise tehtud tross mutriga, läheb just siis katki kui ei oota seda (olen ka ise trossi paradanud, aga alati läks katki, siis ostsin poest, ja see üks peab nüüd juba kauem vastu kui kolm isetehtud trossi koos)
Jawa 634 (15kw); Jawa 638 (17kw); Suzuki GS500E (34kw); Hyosung GT650 (60kw); BMW F800S (63kw)

jaffivend

Lugemata postitus Postitas jaffivend »

no mis probleem..lähed rattapoodi...seal olemas tross...25eek...hea pikk tagumise piduri tross + veel jublakas otsas ja puha...Milles probleem ma ei saa aru?

Teema algataja
Eskimo
Postitusi: 83
Liitunud: 16 Jaan 2004, 12:43
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Eskimo »

To:
DerbiPR: küsimus ei olnud otstes, vais selles et K-Rauta trossil ja tsiklitrossil on nö. sammu vahe.
Yzone: panen ma jah liitrisele rattale kardinapuu trossi. E tahaks kusagil Euroopas uut kardinapuud otsida.
Nitrous: mutikaid ei pane ja keevitused, jootmised ka olemas. Niimoodi lappisin ma punnvõrri trosse 1981. aastal
GPX600: ostaks ju trossi aga Braueri pood laiutas käsi. Osta esindusest pea
700 EEKi? Ju uurin alternatiive ka.
jaffivend: mootorratta trossid on jämedamad , kui jalgratta omad.

Loodan edaspidi konstruktiivseid vastuseid.

Priit
Kasutaja avatar

andriano
Postitusi: 258
Liitunud: 21 Mai 2003, 05:18
Asukoht: Estonia

Lugemata postitus Postitas andriano »

to esk:leia oma probleemidele siis ise vastused...
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

Siis ei jää enam tõesti muud üle kui hülgenahast tross kokku keerutada ....


Ise eelistan ikka originaali : vähemalt 5 aastat mureta. Kui originaali ei saa, siis võimalusel lõikan trossi suts lühemaks ja kõri samapalju lühemaks ja joodan tinaplönni otsa. Siis peab niikaua vastu, kuni originaal kohale jõuab. Üldiselt, kui tross kuskilt katki läheb, siis on see märk, et kõige nõrgem koht juba andis järele ja peale parandust annab varsti järele järgmiseks kõige nõrgem koht jne. Nii et õige vastus on 700 krooni eest originaaltross osta. Ma arvan...
Suzuki GSX 750 Inazuma
Kasutaja avatar

yzone
Postitusi: 26
Liitunud: 08 Nov 2003, 16:23
Tsikkel: M620
Asukoht: viimsi

Lugemata postitus Postitas yzone »

Eskimo kirjutas:
To:
Yzone: panen ma jah liitrisele rattale kardinapuu trossi. E tahaks kusagil Euroopas uut kardinapuud otsida.
.

Priit
Muide.. korrakik 3mm tross on :lol:

Ranno

tross

Lugemata postitus Postitas Ranno »

Võta kodara mutter , see mis velje sisse käib, see ona vasest ja üle nikeldatud tavaliselt, aja see trossi otsa aja karvad mutri seeśt harali ja jooda kinni. Enne muidugi puhasta õlist või põleta ots puhtaks et joota saaks. Trossi kohapealt on ju olulised tema füüsikalised omadused, et ta ei veniks, kannataks tõmmet, ei kuluks kõris ja kannataks paindumist, kui need on tagatud ei peaks ju muret olema.
Kasutaja avatar

retro
Postitusi: 924
Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
Asukoht: Kohatu
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 30 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas retro »

soendaks vana teemat

kuhu võiks minna, kõri ja vana trossi jäänused näpu vahel ning pärast terve trossiga välja jalutada?

ise jootmisega väga sina peal ei ole (joomisega on vähe teine lugu), s.t. ise ei viitsiks mingit roppust uue trossi otsa aretama hakata.

velotrossid vist peenemad, s.t. velopoode pole mõtet tüüdata?
samas ega toore klapi juhtimiseks meeletuid jõude vaja ei ole, aga siiski...

vashooder
Postitusi: 209
Liitunud: 22 Mär 2006, 19:46
Asukoht: tartumk. võnnu

Lugemata postitus Postitas vashooder »

ei ole see asi niihull ka,
kui trosss olemas ja tinutuskolb ja see kodarajulla ja kõigetähtsam...mõistus
siis tinutad sinna trossile need kodara jullad külge ja tuld!!! :twisted:
Kasutaja avatar

Kalapea
Postitusi: 1059
Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
Tsikkel: Mõni Ducati
Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
Tänatud: 94 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Kalapea »

Sellise tööjaoks on abiks gaasipits millega sa saad ajada trossi ja otsa punaseks ning sinna vahele sulatada vaske.Sobib isegi 70kr väike gaasipits.

joel
Postitusi: 1798
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 109 korda

Lugemata postitus Postitas joel »

vashooder kirjutas:
ei ole see asi niihull ka,
kui trosss olemas ja tinutuskolb ja see kodarajulla ja kõigetähtsam...mõistus
siis tinutad sinna trossile need kodara jullad külge ja tuld!!! :twisted:
Ühe väga olulise komponendi jätsid mainimata - jootevedelik! Ma kunagi tegin trossi otsa ja lase või gaasilabmiga punaseks, aga tina hoiab ennast ikka ilusa tilgana nagu elavhõbe, kuigi viiliga ja noaga puhastasin nii hästi ära kõik, kui vähegi oskasin. Aga tilgake saltserit ja tina ronib viimase kui kiu vahele iseenesest. Ainult pärast tuleb mingi lahustiga ära puhastada, sest saltser on happeline ja hakkab aja jooksul jootekohta oksüdeerima, kui ära ei puhasta.
Joel

madispilt
Postitusi: 140
Liitunud: 05 Mai 2011, 00:23
Tsikkel: FJ600 '88
Kontakt:

Re: Trosside tegemine

Lugemata postitus Postitas madispilt »

Ärataks vana teema üles. Nimelt vaja siduritrossilt oma 30mm maha võtta. Kes eestis teeb? Ise ei hakka kohe kallale minema kui on keegi kellel spets riistad olemas.

Kvaliteetset ringraja varustust saad siit.
Kasutaja avatar

riho.tauts
Postitusi: 1
Liitunud: 16 Jaan 2023, 18:04

Re: Trosside tegemine

Lugemata postitus Postitas riho.tauts »

Vaja on jämedale trossile kinnitada ühte otsa keermelatt ja teise silmus splindi jaoks.
Trossiga soovin riputada treppi, et mitte panna posti.

KXBTVL
Postitusi: 80
Liitunud: 24 Juun 2017, 12:31
Tsikkel: Honda CB750 ;Honda CRF450X
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 15 korda

Re: Trosside tegemine

Lugemata postitus Postitas KXBTVL »

Liiga lihtne see ülesanne ei ole.JÄMEDALE trossile on vaja tunduvalt suurema läbimõõduga keermelatti(et sinna ava puurida ja hiljem kinni pressida).Kas selline disain üldse sobib? Silmusega vist veelgi rohkem mõtlemist.
Kasutaja avatar

Vint
Toetajaliige
Postitusi: 1935
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome- Riihimäki
Tänanud: 136 korda
Tänatud: 178 korda
Kontakt:

Re: Trosside tegemine

Lugemata postitus Postitas Vint »

No see oleks ainuke mis pähe tuleb. Võid veel keermelati keevitada sinna kinni. https://www.puuilo.fi/haklift-nostosilm ... gLVFfD_BwE
Pead aga eraldi silmuse tegema trossi lukkudega ja loodetavasti on keerdtrepi moodulite sees piisavalt ruumi.

Hundiohakas
Postitusi: 33
Liitunud: 16 Juun 2013, 10:37
Tsikkel: KTM adventure
Asukoht: Pärnumaa
Tänatud: 2 korda

Re: Trosside tegemine

Lugemata postitus Postitas Hundiohakas »

riho.tauts kirjutas: 16 Jaan 2023, 18:06
Vaja on jämedale trossile kinnitada ühte otsa keermelatt ja teise silmus splindi jaoks.
Trossiga soovin riputada treppi, et mitte panna posti.
Keermelatt aasaga ja pleisid mõlemasse otsa.

morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Trosside tegemine

Lugemata postitus Postitas morse »

Selliseks otstarbeks on olemas ka spetsiaalsed tarvikud, mida ehituspoest ei leia. Ma pole kindel kas Eestis üldse on müüjaid ja teostajaid sellistele lahendustele. Ju keegi on aga neid asju tehakse ilmselt mingi suurema toote/teenuse osana.

Siin üks näide: https://jakob.co.uk/products/view/stain ... ire-ropes/

KXBTVL
Postitusi: 80
Liitunud: 24 Juun 2017, 12:31
Tsikkel: Honda CB750 ;Honda CRF450X
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 15 korda

Re: Trosside tegemine

Lugemata postitus Postitas KXBTVL »

Hundiohakas kirjutas: 18 Jaan 2023, 10:00
riho.tauts kirjutas: 16 Jaan 2023, 18:06
Vaja on jämedale trossile kinnitada ühte otsa keermelatt ja teise silmus splindi jaoks.
Trossiga soovin riputada treppi, et mitte panna posti.
Keermelatt aasaga ja pleisid mõlemasse otsa.
Teemaalgataja ütleb,et jäme tross.Pleiside tegemine lihtne??????
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6608
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 399 korda

Re: Trosside tegemine

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Hoi!

Iga pootsman teeb selle pleisi valmis :bsmile:
Võib ka ise teha, nt. torust teed malspiigi ja siis juba YT abiks.

edu

Ilmselt kodanik kuugel-mooglitas "trosside valmistamine" ja siis sattus selle teema peale, kus jutt käib ikka teistest asjadest...

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Kasutaja avatar

kiilas
Toetajaliige
Postitusi: 528
Liitunud: 31 Juul 2021, 19:12
Tsikkel: R 1250 GS Adventure
Asukoht: Rapla
Tänanud: 53 korda
Tänatud: 82 korda

Re: Trosside tegemine

Lugemata postitus Postitas kiilas »

riho.tauts kirjutas: 16 Jaan 2023, 18:06
Vaja on jämedale trossile kinnitada ühte otsa keermelatt ja teise silmus splindi jaoks.
Trossiga soovin riputada treppi, et mitte panna posti.
Kui jäme on jäme?
Mitme trossi vajadusest on jutt?
Aasa ei pleisiks vaid ühendaks pressitava (Al)hülsiga.
Keermelatile tuleks keevitada toru taha(või treida ühes tükis) mis samuti pressitakse trossi otsa kinni(vahepehmendusena võib kasutada õhukeseseinalist Al või vask hülssi)

Need minu ideed mis ei pruugi teistele meeldida, aga meil on arvamusvabadus riigis :ner:
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”