1. leht 1-st

Väntvõlli vahetamine Derbil.

Postitatud: 17 Aug 2006, 01:23
Postitas Reimpz
Nii, oleks vaja vahetada siis Derbi Predator 50-nel väntvõll.Ise vaevalt sellega toime tuleks sest see mul esimene roller ja pole veel nii asjatundja.Otsustasin mitte kuhugi esindusse viia , sest see lihtsalt liiga kirves.Plaan oli lasta vahetada ühel vennal ja ma oleks ise juures, et mis seal siis järgida tuleks(tema teeb ka esimest korda) ja aidata teda kaasa.Rollerite teema all oli ka mootrite skeemid, aga endale margile ei olnud midagi ja ei oska ise ka nii netist otsida.Äkki keegi leiab mulle skeemigi ja siis seletaks mis seal tuleb jälgida,teha.
Ja kas uue väntvõlli puhul tuleb teha ka sissesõitu ? Kuskilt olen kuulnud et on vaja ja siis teised jälle väidavad et ei ole.Kumb see siis õige on? Ja kui tulebki kui palju siis ?



Ette Tänades,
Reimpz

Postitatud: 17 Aug 2006, 06:40
Postitas RKsilver
see vahetus tee parem ikkagi mingi asjatundjaga, sest muidu võib olla oht,et pihku jääb rohkem kruvisid kui ennem oli ja asi ei tööta õieti :roll:

Postitatud: 17 Aug 2006, 12:20
Postitas aprilia sr 50
kutsa99 kirjutas:
see vahetus tee parem ikkagi mingi asjatundjaga, sest muidu võib olla oht,et pihku jääb rohkem kruvisid kui ennem oli ja asi ei tööta õieti :roll:
Kusjuures vähemalt minu Katanal isegi ei ähvardanud palju kruvisi/mutreid/polte üle jääda...seal ei olegi midagi jääda.
Vahetus iseenesest ei ole raske...kõigeraskem oli süütetrummlit(kui seda nii nimetatakse)maha saada. Uute laagrite pealepanek oli natuke raske aga, väntvõll läks mul küll kenasti oma kohale tagasi.
Enne kokkupanemist pesin silindri ja kolvi ja kõik muu naftas puhtaks ka.
Väntvõllile endale ei pea sissesõitu tegema, küll aga laagritele. Jälgida tuleks, et kuskile mingit lõtku ei jääks ja et kõik tihendid korralikult tagasi omakohale saaksid.

Postitatud: 17 Aug 2006, 12:29
Postitas madis
ma ei tea täpselt kuidas rolleritel on aga üldiselt tuleb kõik mittevajalik küljest võtta. seejärel tõmmitsaga mootor laiali tõmmata. väntvõll ja laagrid välja võtta. olenevalt mootori läbisõidust ka simmerid vahetada.
uute laagrite väntvõlli sissepanemine käib ka üsna lihtsalt.
1)viskad väntvõlli ja laagrid kilekotis külmkappi
2) kuumutad karteri laagripeasa 90kraadini
3)ja laagrid peaks ilma sundimiseta sisse libisema
4)seejärel kuumutad laagrid jälle 90kraadini
5)paned väntvõlli jälle sisse
6)paned kõik ilusti kokku
seda räägib minu derbi manuaal

Postitatud: 17 Aug 2006, 12:35
Postitas ping
C3 laagrid ongi tehtud lõtkuga, et kuumusega pooma ei hakkaks.

Postitatud: 17 Aug 2006, 13:25
Postitas aprilia sr 50
madis kirjutas:
ma ei tea täpselt kuidas rolleritel on aga üldiselt tuleb kõik mittevajalik küljest võtta. seejärel tõmmitsaga mootor laiali tõmmata. väntvõll ja laagrid välja võtta. olenevalt mootori läbisõidust ka simmerid vahetada.
uute laagrite väntvõlli sissepanemine käib ka üsna lihtsalt.
1)viskad väntvõlli ja laagrid kilekotis külmkappi
2) kuumutad karteri laagripeasa 90kraadini
3)ja laagrid peaks ilma sundimiseta sisse libisema
4)seejärel kuumutad laagrid jälle 90kraadini
5)paned väntvõlli jälle sisse
6)paned kõik ilusti kokku
seda räägib minu derbi manuaal
Kusjuures see kuumutamise/külmutamise asi ei olnud mul küll vajalik.
Laagrid läksid kohe suht vabatahtlikult peale. Ja väntvõll läks oma kohale ka hästi tagasi :roll:

Postitatud: 17 Aug 2006, 15:15
Postitas madis
no see on alternatiiv, kui laagrid ja väntvõll ei taha peale minna.

Postitatud: 18 Aug 2006, 20:30
Postitas Reimpz
Nii, ja soovitatavalt millised laagrid samuti ära vahetada, ja ei tea kas neid on saada Brauermotost ?
Kas Väntvõllo otsa laagrid või mis ? :roll:

Postitatud: 18 Aug 2006, 23:16
Postitas madis
kui mootor juba nii lahti võetud siis tuleks väntvõlli laagrid ja ka simmerlingid ära vahetada. hind läheb vast mingi 500kr kanti

Postitatud: 19 Aug 2006, 12:14
Postitas aprilia sr 50
madis kirjutas:
kui mootor juba nii lahti võetud siis tuleks väntvõlli laagrid ja ka simmerlingid ära vahetada. hind läheb vast mingi 500kr kanti
Kui juba vahetamisks läheb, siis võiks ka tihendid ära vahetada.

Postitatud: 26 Aug 2006, 13:37
Postitas Reimpz
nii, on plaan enne väntvõlli vahetamist käia tartus brauermotos ja küsida sealt endale siis uued väntvõlli laagrid ja simmerlingid( kas simmerlingid ongi tihendid või mis?) Aga kuidas ma neid seal küsin, kas neil mingit eraldi tüüpi pole vms ? Või nad otsivad lihtsalt mootri järgi mulle ? Või noh mingit nimetust või kuidas see värk käib ?

Postitatud: 26 Aug 2006, 15:04
Postitas aprilia sr 50
Reimpz kirjutas:
nii, on plaan enne väntvõlli vahetamist käia tartus brauermotos ja küsida sealt endale siis uued väntvõlli laagrid ja simmerlingid( kas simmerlingid ongi tihendid või mis?) Aga kuidas ma neid seal küsin, kas neil mingit eraldi tüüpi pole vms ? Või nad otsivad lihtsalt mootri järgi mulle ? Või noh mingit nimetust või kuidas see värk käib ?
Pmst ma ei soovitaks neid laagreid sealt osta, kuna braueris pannakse neile 3kordne hind. Mine SKF-i poodi ja kui on võimalik, siis võta väntvõll kaasa. Siis leiad endale sobivad laagrid soodsama hinnaga. Tihendid osta jah brauerist ja samamoodi võta väntvõll kaasa või mõõda vana tihendi diameeter ära.

EDIT: Tartus saab näiteks SKF laagreid osta Ringtee tänavas olevast laagritepoest.

Postitatud: 27 Aug 2006, 10:36
Postitas crazyman14
krdi jobu,sa karel ei pannud ju ise oma katanaale peale neid,sa ei saa isegi sumpa alla panekuga hakkama,oma sri mäletad :lol: :lol:
madisel on väga õigus niimodi peab panema,muidu võib laagrit kahjustada ja siis jälle peab mootori alt võtma ja lajali :twisted:

Postitatud: 27 Aug 2006, 11:09
Postitas aprilia sr 50
crazyman14 kirjutas:
krdi jobu,sa karel ei pannud ju ise oma katanaale peale neid,sa ei saa isegi sumpa alla panekuga hakkama,oma sri mäletad :lol: :lol:
madisel on väga õigus niimodi peab panema,muidu võib laagrit kahjustada ja siis jälle peab mootori alt võtma ja lajali :twisted:
Ära sa hüppa midagi.. :twisted: mul läks ilma kuumutamiseta nagu lupsti.

Postitatud: 27 Aug 2006, 15:04
Postitas Kirs
Sellel isendil ei ole raamlaagrid ühe mõõduga. Üks on palju levinud tähisega 6204 C3 mõõtudega 20x47x14 ja teine BB1-3056C mõõtudega 25x52x13. Ise sain vähelevinud mõõtudega laagri sealt: http://www.kavial.info/lang/5/ Laager oli NTN(jaapan)