1. leht 1-st
Elektriyhenduse parendamine - APPI.
Postitatud: 01 Aug 2006, 09:56
Postitas uuggu
kas keegi oskab soovitada kuidas puhastada piibu ja syytebooli sees olevaid orke, mis annavad yhenduse kyynlajuhtmega?
kas on miskeid möginaid või vahendeid, mis parendaks sädeme kindlat kohalejõudmist ning vähendaks juhtme oksydeerumise mõju?
või teab keegi muid häid nippe?
probleem selles, et yhte pütti aegajalt ei jõua säde ja nats turtsub mootor. piibu ja kyynlajuhtme vaheline ots oli koledalt oksydeerunud. tegin siis juhtme lühemaks ja kruvisin piibu kylge. nyyd on asi tiba parem, aga oleks vaja puhastada neid orke ja ka booli kyljes.
tegu bike R4 mootoriga.
Postitatud: 01 Aug 2006, 10:13
Postitas makuke
arvan, et uue piibu ja küünlajuhtme ostmine tuleb odavam kui see mögin.
Postitatud: 01 Aug 2006, 10:15
Postitas makuke
aga kuui puhatamaise soov kindel siis tee nii: keera peeneteraline liivapaber rulli nii, et kare jääks sissepoole. tee" tuutu" nii suur, et see mahuks küünla või selle süütepooli ora ümber ja siis keeruta liivapaberit. parem oleks liivapaberi rullike ennem teibika kinni otsast panna, et vajalik "rull" lahti ei keriks..
Postitatud: 01 Aug 2006, 10:15
Postitas sang
WD 40 lähimast pensukast
Postitatud: 01 Aug 2006, 11:55
Postitas hannes56
on olemas selline toode Valvolinelt olemas nagu elektriseadmete ühenduste puhastaja. täpset ingliskeelset nime ei mäleta, aga asi on jah vedelik, pihustad peale, mida puhastada soovid ja ootad nõks ning asi peaks toimima. vähemalt minu suunatulede pistikute ühendused tegi korda.
Postitatud: 01 Aug 2006, 13:18
Postitas anomaalia
Algatuseks mõõda oma juhtmed ,piibud ja süütepool testriga üle. Õiged takistuste väärtused süütepooli jaoks leiad tsikli remondi manuaalist.
Juhtmete mõõtmisel jälgi jätkuvust ja saadud tulemuste sarnasust.
Piipude mõõtmisel jälgi raadiohäirete summutus takisti asukohta. Kui see takisti asub piibus, siis testriga mõõtmisel peaks takistus jääma 4-6k oomi kanti. Kui takistus on suurem, vaheta piibud välja. Samuti peavad piipude mõõtmisel kõik saadud tulemused olema suht-koht võrdsed. Takistita piipudel kontrolli nende jätkuvust. Kui sa pole ammu süüteküünlaid vahetanud, siis võiks selle ka ette võtta.
Omal oli näiteks ühe piibu takistus 800 k oomi, silinder üldiselt töötas kuid teatud pööretel hakkas läbi juhtme massi taguma. Vahetasin kõik piibud ja juhtmed välja ning probleem lahenes.
Loodan et oli abiks
Postitatud: 03 Aug 2006, 01:46
Postitas Hans
Hei,
On 2 täiesti erinevat ahelat: kõrgepinge-väiksed voolud, madalpinge-suured voolud ja käituvad nad täiesti erinevalt.
Sul tegemist kõrgepingeahelaga ja sel juhul pole probla mitte oksüdeerunud kontaktides (kõrgepinge levib ka õhus

), vaid ilmsel selles, et kuskilt "lööb üle" . Proovi küülnajuhtmed ja/või piibud ära vahetada.
Hans
PS. Ülelööke on hea jälgida, kui paned ratta käime pimedas

Postitatud: 03 Aug 2006, 08:56
Postitas Tsikkelröövel
Igasuguste elektriliste ühenduste oksüdeerumise ja niiskuse eest pikaajaliseks kaitsmiseks on olemas voolu juhtiv konsistentne määre, mida kasutatakse liinitöödel (tarnib Ensto). See tuub on jube kallis, aga seal on teda sees ka mitme elu jagu. Samas mõne liinielektriku käest saaks niipalju kui vaja, ikka.
Postitatud: 03 Aug 2006, 10:05
Postitas mella
vaata, kas sul süütemängust tulevad madalpinge juhtmed üldse on normis ja ühendused ka. Siis kontrolli kontakte ja kondekaid. Kui ikka jama, vaheta poolid omavahel ära. Kui haige säde läheb teis esilindrisse, on viga poolis.
Küünlad on ikka korras? see, et mingi säde tuleb, ei tähenda, et küünal korras on.
Postitatud: 03 Aug 2006, 10:10
Postitas Holms
Oksiidi eemaldamiseks sobib KENT Electric Cleaner II ja hiljem puhastatud ühenduste katmiseks kaitseks niiskuse eest olen kasutanud silikoonmääret KENT S100. Kui oksiidi on tekkinud paras hunnik, olen peale esmast leotamist suurema osa oksiidist mehaaniliselt eemaldanud ja siis uuesti üle pihustanud.
Postitatud: 03 Aug 2006, 11:14
Postitas uhh
Nagu Virago535 mainis, on probla siiski pigem ülelöömises. Igasugune puhastamine ei pruugigi sel juhul aidata. Asi nimelt selles, et materjalide omadused aja ja keskkonna mõjul muutuvad (mikropraod jne.), seetõttu leiab kõrgepinge lihtsama tee (lühise kujul) kaugelt enne, kui silmaga midagi märgata on. Peale juhtmete-piipude käib see ka küünalde kohta, mille isolaator võib hakata aja jooksul üle lööma isegi siis, kui silmaga vaadates kõik korras tundub olevat.
Postitatud: 03 Aug 2006, 11:29
Postitas uuggu
kyynlad uued ja mitu korda ymber tõstet. booli kõrgepingeosa takistus oli nagu manuaalis. mõõdetuna siis piipust piipu. äkki tõesti peksab yle. juhet veel saaks kuskilt, aga ma ei kujuta ette kust sihukesi piipe saaks. lähen kammin tartu poed läbi täna.
Postitatud: 03 Aug 2006, 16:11
Postitas retro
Kui asi puudutab niiskusega küünlajuhtmete ülepeksmist, võib kasutada Motip-i spray-d. Juhtmed-piibud bensiini vms enne ilusti puhtaks ja siis selle spray'ga (selline halli-punasega purk, must küünla pilt peal, ametlik nimi "vedel isolaator") hoolega üle lasta. Autodel, mis niiskega enam ei käivitunud, mitu korda aidanud. Tegemist siiski ajutise, kuid odava (50-60kr purk) lahendusega, mis leevendab probleemi kuni uued juhtmed saabuvad. Ühel autol ei jõudnudki uusi juhtmeid tellida - lased korra kuus juhtmed jälle üle ja probleem tagasi ei tekkinud. Ajutiselt aitab niiskust tõrjuda ka WD40-ga pritsimine.
Postitatud: 03 Aug 2006, 18:24
Postitas uuggu
pold siis tartus kuskilt saada uusi piipe ja juhtmeid mis sobiks minu rattale. originaaljuhtmed olid vasksydamikuga, ka selliseid autojuhtmeid ei leidnud. ostsin siis 4 juppi autode uusi silikoon-kyynlajuhtmeid, lõikasin otsad maha ning ehitasin juhtmed kudagi vanade piipude ja syyteboolide kylge. tsikkel käivitus ja esialgu töötas kenasti, vahele ei jäta enam. sõita pole veel saanud, kuna yhtteist veel teha vaja ja aparaat garaasis laiali.
EDIT: proovisõit tehtud, ei kõlba ikka auto juhtmed. jätab ullemini vahele kui kunagi varem.
Postitatud: 04 Aug 2006, 16:37
Postitas Tsikkelröövel
Ei mina usu, et seal juhtmed süüdi on.
Postitatud: 04 Aug 2006, 17:18
Postitas uuggu
krt, pole jah. panin nyyd õiged juhtmed, ikka sama jama. yhtede juhtmete raha maha visatud. oleks vist auto omad ka ok olnud. igatahes on juhtmed uued nyyd.
nyyd kahtlustan juba karpasid. sest karpade kaudu jooksis bena õhufiltrisse ja põrandale. õnneks sain jaole niiet umbes 3 litra aint maha läks. mul oli kraanil vaakumklapp katki ammusest juba, jäi lahti kraan kogu aeg. nyyd panin teise kraani. jälle 500 läinud, krt. vähemalt püsib bena paagis.
ei tea, mida teha edasi. kuna ennem pole tilkagi läbi jooksnud bena, siis loodan, et nõelklapid terved ja aint miski s**t vahel. aga samas on tunne nagu yhte pytti ei syytaks, sumpast tuleb ka jube bena lehk.
asi hakkas peale vihmas sõitu. kuna ka kyynlajuhe oli oksydeerunud, siis kahtlustasin yldse syytesysteemi. aga vist on ka muud viga.
oskab keegi kommenteerida?
Postitatud: 09 Aug 2006, 08:22
Postitas uuggu
ei aidanud karpade puhastamine kah. ikka yks pütt jätab vahele. proovin veel uut piipu.
on ideid kust viga otsida? enne syyteboole äkki jama kuskil? syyteboolide takistused olid nagu manuaalis kirjas. nagu ma aru saan siis peaks olema nii, et kui nõrkvoolus miski jama, siis ei töötaks 2 silindrit, mis yhe booli peal on.
abi teretulnud.
Postitatud: 09 Aug 2006, 08:40
Postitas Hans
2 silindrit on ühe pooli taga? Kas ei ole ikka nii, et igal silindril on oma? Kui vana ratas? Kompressioon on ikka normis? Kuidat tolle silindri küünal välja näeb?
Hans
Postitatud: 09 Aug 2006, 09:28
Postitas uuggu
1 ja 4 ning 2 ja 3 silinder koos - ehk kask booli, ehk siis välimised ja sisemised silindrid koos. pill on 95 aasta suzu gsx-r. manuaali järgi on nii, et yhe booli kyynlad annavad korraga sädet ja samast ringist, niiet peaks korraga jebima. 1 püti kyynal on tahmasem tunduvalt kui teised. oli seal ka see oksydeerumine. aga yldse oli nii, et vanad kyynlad olid kohvipruunid, panin samasugused uued ja on hallikad.
Postitatud: 09 Aug 2006, 10:10
Postitas ping
Vaheta süütepoolid omavahel ära. Kui viga kolib teise silindrisse on üks pool vigane kui mitte otsi viga mujalt.
Silindri väljalülitamiseks ei tohi töötavalt mootolilt piipu maha tõmmata vaid enne käivitust ühendada uuritava silindri kõrgepinge juhe kerega massi.
Postitatud: 09 Aug 2006, 13:46
Postitas Hans
No kui sul 2 silindrit ühe pooli taga ja vaid 1 jamab, siis ei saa viga olla poolis. Veaotsing algab sealt, kus kahe silindri küülnajuhtmed lahknevad. Poole vahetada pole mõtet, proovi sama pooli kahte otsa omavahel vahetada (selle, mille küljes on ka too "haige" silinder). Kui haigus kolib teise silindrisse, on kõrgepingejuhe/künnal peetis. Kui haigus ei liigu, siis viga küünlast edasi-klapid, segu jne.
Hans
Postitatud: 09 Aug 2006, 19:41
Postitas uuggu
nyyd proovitud igasuguseid asju, uut pooli uute juhtmetega ja piipudega, karpad puhtad. ikka jama. hakkan kahtlustama mootorit ennast. pean mõõtma surved yle silindrites ja midagi veel. ma ei tea mida. igatahes pole enam minekut ja töriseb jne.
Postitatud: 09 Aug 2006, 20:08
Postitas amakas
tjaa...eks sa pead ikka oma kogu seadistuse ajaloos tagasi minema

paremad palad el.süsteemi pettusteks on juba mainitud
Postitatud: 09 Aug 2006, 23:32
Postitas ksenofobov
ise endal 6nnestus n2pida 87a gsx1100r i sisse / v2ljalaset omajagu. kui poolide juhtmete vahetamisel on muutusi, on prbleemseks kohaks see, mis eelneb syytepoolile ja pool ise, kui ei muutu, on probleem pooli taga: sisse/ v2ljalaskes. kas karpa "nikon" vist vaakumkaane jms kruvid on ikka korralikult sees? kollektorid kuivad? ma ei pannud t2hele, milline silinder sul jebunnis aga minu G l peale vihma jukerdasid 22rmised: niiskus sattus v2limiste kyynlajuhtmete/piipude peale ja kuni vesi kuivas, oli ylel88ke. samuti olid eelmised omanikud unustanud panna kollektori fiksaatorid ning keskmiste silindrite karbusside vaakumkaaned olid puuduvate kruvide t7ttu lahti. tagatipuks sai puhastatud ka peale j22nud n6elklappi. tulemus: ratas k2is eriti sitalt niiske ja jaheda ilmaga: kylmalt l2rmas, haises kollektoril p6leva 6li/pentsu j22kide j2rgi ja kui soojenes, t6usid p88rded tyhik2igul lakke. kas sinu mootoris on heledatt tiksu/k6linat mis v6iks viidata uurimist vajavale klapile ehk kinnistele r6ngastele?
Postitatud: 10 Aug 2006, 01:05
Postitas uuggu
akkan ise ka juba mootorit kahtlustama. krt, mu on kõik tehtud - karpad puhtad, uued kyynlad/juhtmed/poolid proovitud. õhufilter uus, kõik vaakumi augud kinni ja karpad kollektori ja õhufiltri otsas värskelt ja ilusti kinni. tsikkel nyydseks igati puhas ja kuiv peaks olema. proovin mõne spetsialisti leida. ma pole asjatundja, aga see, et asi nii äkitse algas tundub imelik miski klapi või kolvirõnga jama kohta. aga mine tea...