1. leht 1-st

Düüs ummistub

Postitatud: 13 Juul 2006, 16:52
Postitas hnuuma
Terv,
Selline jama siis ,et pea düüs ummistub koguaeg ära.Augu ette tekib mingi läibipaistev klimp ja enam tööle ei lähegi.Juhtub igakord peale mootori seisma jätmist.Proovitud erinevate kütustega ja erinevate õlidega aga ikka sama jama.Se ummistumine hakkas siis kui sai suurem kolb pandud.Ratas on Suzuki Ts 50x (enduro).õli segan otse baaki.
Heiki :evil:

Postitatud: 13 Juul 2006, 17:31
Postitas oltc1100
sa sega enne paaki kallamist bensiin ja õli läbi, ikka korralikult ja siis vala paaki. õli seguneb bensinis halvasti ja siis läheb mingi hetk suurem õli kogus karburaatorisse ja see ummistab düüsi. karras loksutad veits aega bena ja õli, siis seguneb paremini

Postitatud: 13 Juul 2006, 17:36
Postitas hnuuma
õli seguneb bensinis halvasti

Bensiin lahustab õli ja ei segune ta midagi halvasti.Segu teen ma ALATI 5 liitrises kanistris valmis ja panen 1:45 õli.Varem sellist jama polnud.Raputan kanistri korralikult läbi ka loomulikult ja siis valan baaki.

Postitatud: 13 Juul 2006, 17:38
Postitas oltc1100
õli ei lahustu bensiinis ega vees ja teistes vedelikes, ta lihtsalt jaotub ühtlaselt

Postitatud: 13 Juul 2006, 17:42
Postitas hnuuma
oltc1100 kirjutas:
õli ei lahustu bensiinis ega vees ja teistes vedelikes, ta lihtsalt jaotub ühtlaselt
Võibolla, võibollamitte aga oma probleemile pole ma ikka lahendust saanud.Käisin tuttavajutul kes parandab ehitab mootorrattaid ja ta ütles ,et asi võib olla bensiinis.Sai ka erinevaid bensiine proovitud aga ikka sama jamps.

Postitatud: 13 Juul 2006, 17:46
Postitas oltc1100
ma olen kuulnud et bensiin sisaldab mingit vaiku ja see ummistab ka düüsi, eriti suvel kuuma ilmaga on asi kõige hullem

Postitatud: 13 Juul 2006, 17:48
Postitas hnuuma
Ise olen ka sellest vaigust midagi kuulnud.Peaks ostma mingi karburaatori puhastus vedeliku mis selle vaigu eemaldaks.Vaatab mis siis teeb.

Postitatud: 14 Juul 2006, 09:34
Postitas Mix
hnuuma kirjutas:
...Peaks ostma mingi karburaatori puhastus vedeliku mis selle vaigu eemaldaks...
No see vaigustumise probleem peaks ikka pikaajalisema seismisega tekkima. See rohkem ratta talvitumisega kaasnev probleem.
Sina aga kirjutasid oma esimeses postis, et iga kord kui ratta seisma jätad... Et siis kui pikaks ajaks seisma?
Krt! Aastatega ka ikka igasugustest tanklates igasuguseid bensiine saadud ja õlisid on kah erinevaid kasutatud, kuid solkkütuse probleem pole sellisel moel küll kordagi avaldunud.
Veel: kirjutasid ka, et silinder on suuremaks vahetatud-tehtud ("kolb suurem")...
Mul tekkis üks mõte: :roll: :wink:
Kas sul karburaator on silindrist (mootorist üldse) ikka piisavalt termoisoleeritud? Kui karburaatori ja silindri vahel on metallist kollektor, kas kõik tihendid on ikka paigas. Võimalik, et peaksid mõne tihendi paksemast materjalist tegema või lihtsalt teise veel juurde panema, et silindrist vähem kuumust karburaatorile üle kanduks. Eraldab ju nüüd varasemaga võrreldes võimsamaks tehtud mootor ka rohkem soojust ja seda kandub rohkem ka karburaatorile. Bensiini kergemad fraktsioonid lenduvad ja alles jäävad need samad "vaigud" ja bensiinis olev õli, mis kõik koguneb ujukiruumi põhja. See kõik juhtub veel mõnda aega pärast seda, kui kuumaks aetud mootoriga ratas on seisma jäetud. Sõiduajal toimuv mõningane jahutus ja vibratsioon ei lase sademel tekkida, kuid seisma jättes võib halvimal juhul bensiin isegi keema minna karburaatoris. Pluss veel see, et nii-kui-nii on praegu juba kuu aega olnud meie olude kohta päris kuum suvi ja tehnikal võivad ilmneda probleemid, millega me pole harjunud kokku puutuma...
Veel: Alati sule ka bensiinikraan, kui ratta pärast sõittu seisma jätad (ütlen juhuks, kui sul sellist harjumust pole).

Postitatud: 15 Juul 2006, 00:25
Postitas koi
Tere.

Mix-i jutt loogiline.
Ise küsiksin, et kui oled katsetanud erinevaid õlisi, siis milliseid? Kas need õlid on ikka kahetaktilisele mõeldud? Neljataktilise mootori õli ei sobi segu tegemiseks (loodan, et asi pole selles).
Veel võiksid korra paagi maha võtta ja kallata selle sisu täiteava kaudu kuskile puhtasse nõusse - siis näed, kas paagi põhjas oli samasugust ollust, mis düüsi ette satub.

Postitatud: 15 Juul 2006, 01:36
Postitas brooker
Tere,
Mul endal suht sama jama, düüs lhb mustaks kuuaega tgsi puhastati ja jlle sitane, roller endl ja ei lind kh käima ja kiirus oli tunduvalt väiksem!!! Nyyd tlb vic ise hakkata puhastama iga kuu![/u]

Postitatud: 15 Juul 2006, 01:45
Postitas hnuuma
Õli panen alati 2T ja täis sunt.Proovin ennem Mix-i varjandi ära ja panen ühe tihendi juurde.

Postitatud: 15 Juul 2006, 09:50
Postitas olli
Vooliku vahele käiv bensiinifilter ka paha ei teeks. :wink:

Postitatud: 15 Juul 2006, 09:55
Postitas Kalapea
Olen 95% kindel ,et karburaatorisse tekib vesi, sest enne kui sa seisma jätad lakub mootor ka natuke bensiini endasse, aga seda just niipalju ,et ei avaneks nõel. Ja kui sul on pandud karburaatori ventileerimis ava kinni siis on kõige suurem võimalus kondentsi tekkimiseks sest peale mootori seismajätmist hakkab karburaator jahtuma.

Segage tilk bensiini+õlisegu ja vesi omavahel, vaadake mis saab.

Postitatud: 15 Juul 2006, 15:18
Postitas hnuuma
Vooliku vahele käiv bensiinifilter ka paha ei teeks. Wink
Bensiini filter on olemas.Kahjuks tihendi juurdepanemisest abi ei olnud.Proovib siis veega.

Postitatud: 15 Juul 2006, 17:42
Postitas hnuuma
Veega ei hakanud igaks juhuks proovima.Krt kõik asjad juba läbi proovitud.Mõte ei võta enam :shock: .Oskab keegi midagi pakkuda veel?
Tuleb vist mehhaaniku kätte viia.