1. leht 1-st

Nõu esimese motomatka ettevalmistamiseks (Odessa)

Postitatud: 05 Juul 2006, 20:18
Postitas kristox
Plaan eesti metsade suvine hõng seljataha jätta ja esimene pikem kõrbeva asfalti nuusutamise tripp ette võtta. Reisiseltskond: kaks sõpra, kaks KLE500 (15a. vanad - rattad siis, mitte sõbrad). Plaanitav trajektoor: Tartu-Minsk-Kiev-Odessa ja umbes samamoodi tagasi, kokku ca. 3000km.

Kuna meile mõlemale see esimene motoretk piiri taha, võtsin nõuks targematelt nõu küsida, mida ettevalmistamiseks peaks kindlasti tegema ning kas ja milliseid varuosi soovitate kaasa võtta. Õnneks on tsiklid identsed, nii et võiks isegi mõelda midagi olulist kaasa pakkida.

Mõlemal rattal on tavalised hooldustööd tehtud: õlivahetus, rehvid, piduriklotsid. Midagi otseselt katki ka pole (va. ühe ratta parempoolne peegel küljest), laguneb nagu 15a vana ratas ikka. Kas tasuks nt. varuks õhukummid kaasa võtta või küünlad? Kui seal mootoriga midagi näiteks peaks juhtuma, siis vist pole muud kui mõneks ajaks paikseks jääda - vaevalt et seal kellelgi laotäis KLE juppe varuks on.

Teiseks: on kellelgi kogemusi Valgevenes ja Ukrainas reisimisega, kokkupuuted militsionääridega, pättidega jms? Kas on eraldi rattakindlustust vaja, kust saab, palju maksab jne?

Postitatud: 05 Juul 2006, 22:01
Postitas Jack
Vaat nõu ei oska küll anda sellise koha pealt, aga lugedes jäi üks küsimus hinge kriipima - miks te mingit tsiviliseeritumat maad esimeseks sihtpunktiks ei valinud, kohe ekstreemspordi peal väljas! :wink:

Postitatud: 05 Juul 2006, 22:25
Postitas kristox
Seda vana ja rahulikku Kesk- ja Lääne-Euroopat on oma noore elu jooksul juba oksendamiseni tuuritatud auto ja häälega. Ei usu hästi, et ratta seljast need trimmitud hekid oluliselt põnevamad tunduksid. Maitse asi muidugi.

Ukraina pole nii pommikas midagi, et väga ära ehmatama peaks. Valgevenes paraku pole käinud ja väike pelg on sees küll.

Postitatud: 05 Juul 2006, 22:42
Postitas arnoldal
Soites läbi Valgevene on vaja viisat,- läbi Poola , aga mitte!

Postitatud: 05 Juul 2006, 23:01
Postitas kristox
arnoldal kirjutas:
Soites läbi Valgevene on vaja viisat,- läbi Poola , aga mitte!
Seda me teame jah. Leidsin isegi mitteametliku hinnakirja
http://www.orionreisid.ee/viisad.php?tgt=17&lang=1
kuid seal pole midagi juttu selle kohta, mis bürokraatiat rattale vaja on ja kuidas seda saab. Viisa hind suurusjärgus 1K eek veel ei morjenda Poola kaudu sõitma.

Postitatud: 06 Juul 2006, 01:05
Postitas kalle
Jack kirjutas:
- miks te mingit tsiviliseeritumat maad esimeseks sihtpunktiks ei valinud, kohe ekstreemspordi peal väljas! :wink:
See on pigem kinni inimeste eelistustes ja huvis, mitte selles mitmes kord kuhugi minnakse. Kellele see suund ei meeldi, see ei lähe sinna ka siis kui juba 100 sõitu tehtud ja kõik ongi ok. (kehtib ka nt Poola kohta)

Lühidalt..Venemaa, Ukraina jm selle suuna matkad on selline teema, millel on omad võlud ja seda polegi mõtet liigselt võrrelda ja põhjendada..kellele sobib ja on huvi, siis go for it.. te ei kahetse...

Olen ise teinud vene-ukraina suunale kolm reisi ja lähen veel.. Valgevene veel nägemata.
Ma viimasel ajal siin enam eriti sõna ei võta... kristox, kui on huvi, pane es või parem saame kuskil kokku ja arutame teemat, juttu jätkub.

Kk

Postitatud: 10 Juul 2006, 19:09
Postitas udu
Ukrainas sai ratastega käidud eelmine aasta -
sukeldusime riiki poolast ja sihtisime samuti odessat ja krimmi poolsaart.
tagasi tulime läbi slovakia üle karpaatide.
enamus teid, mida sõitsime olid halvad ja raputasid tsiklid läbi korralikult.
samas mingid uued kiirteed olid head.
selle raputamise peale tulid leegitorud lahti ja küljekohvri raamid põrusid kahel rattal puruks ja üks valuvelg loperguseks.
mägedes ei tahtnud mõned karpad hästi toimida.
kohalik miilits koinib täiega, sai tehtud vist 2 tunni jooksul 5 peatust nende pärast, samas on nad üdini äraostetavad.
Miilits vist ei tohi kinni pidada, kui rikkumist ei ole olnud,
aga rikkumiseks sobib ka see, et sõitsid üle pideva joone ntx.
pisiasjade eest piisab 20 grivnast :)
kallimad väljaminekud olid vist 100 dollarit.
ukrainas kehtis tavaline roheline kaart ja kaskot sulle nagunii keegi sinna ei tee :)

Postitatud: 10 Juul 2006, 19:17
Postitas shadows
Krimmi poolsaar on vägaväga ilus koht.
Pikalt looklevad viinamarja väljad , soe Must meri ja palju muud.
Kuigi Lada on ikka veel seal moes on ikkagist, Simferoopol suhteliselt tsiviliseeritud.
Soovitan.

Postitatud: 10 Juul 2006, 23:51
Postitas kristox
aitäh kõigile.

Valgevene viisa võttis aega 1 tööpäev ja kiirmeetodil kahe sisenemisega transiit maksab 50 euri. Saatkonnast öeldi ka, et roheline kaart kehtib ja et piiril küsitakse loodusmaksu, aga see pidavat olema vähe. Hea teada, et greenpeace on vähemalt sealkandis kanda kinnitanud ;)

Valgevene moto-reisikirju otsides jäi mul silma ainult üks tegelane. Vana, kes on oma HD-ga sõitnud läbi 170 riigi (ehk veel ~20 riiki jäänud). Kirjutas ka, et Ukraina pidi olema üks hullemaid koinimise/pügamise/pättimise riike üldse.

Tagavaraosadest tulevad praeguse seisuga kaasa paar küünlaid ja sisekummid. Jääb vaid loota, et midagi olulist tee peal küljest ära ei põru.

Postitatud: 11 Juul 2006, 00:33
Postitas Hans
Bon Voyage 8)

Ära siis pärast unusta muljetamast :idea:

Hans

Postitatud: 11 Juul 2006, 01:21
Postitas kalle
kristox kirjutas:
Kirjutas ka, et Ukraina pidi olema üks hullemaid koinimise/pügamise/pättimise riike üldse.

Sõltub kuidas keegi asju näeb, aga ma ei võtaks seda asja liiga tõsiselt. Vähemalt ei tasuks sellele liigselt ette mõelda, kuigi eks teile ilmselt tehakse paar korda ära. Sellest ajast kui ise käisin on asjad ehk paremuse poole läinud, igatahes üritati seal kõvasti miilitsale kombeid õpetada, peale oranzi ülestõusu, kuidas see õnnestus on endal kogmata.
ps. on see ka miilitsatega läbirääkimiste küsimus.. vene keele oskus tuleb kasuks.. kuigi nt venemaal on sommid ka pääsenud sest miilits ei viitsind neise selgeks teha mida ja kui palju.

Igatahes veelkord.. minu tuju miilitsad ära ei suutnud rikkuda (kohtusime ikka piisavalt) nende sõitude ajal, kohati vastupidi. Ja kõik muu..selle jutuga jõuan varsti selle juurde tagasi kes mida reisit üldse ootab ja kogema läheb, kokkuvõttes on mul ainult head mälestused.

ps teede olukord..igatahes on teie rattad hea valik sinna kuigi nt ise ühe reisi tegin 80 aasta kawa kz1000ga ja ei saand ma küll midagi kõveraks ega küljest ära, ega osand väga nutta.. kevadised Tallinna teed on hullemad usu mind.
Ma ei tea kuidas keegi, aga mina häälestan end veidi ringi kui vene-ukr reis tulekul. Ja ehk on mul kogu see kupatus kergem seedida, sest ka nö euro euro sileduse keskel otsin ikka pigem võsa ja põlluäärt kus nt telkida jm jne.

Pealehakkamist ja vaimu paistab teil jaguvat.. küll siis saab ka sõit ja elamused just sellised mida sedasorti suunda minejad hinnata oskavad.

edu,
Kk

Postitatud: 11 Juul 2006, 10:04
Postitas Jannes
kristox kirjutas:
Kirjutas ka, et Ukraina pidi olema üks hullemaid koinimise/pügamise/pättimise riike üldse.
Eelmine nädal sai paari päeva jooksul veeretud Užgorodist Lvovi, küll autoga, kuid mitte üks ment ei seganud. Vaevu isegi vaatasid meie poole, kusjuures kiirused kippusid ikka ületuma.
Küll oli aga lõbus läbida neid kontrollpunkte - viimases istus neli sõdur-poissi putka ääres ja igavles... imede maa...

Jannes

Postitatud: 23 Juul 2006, 23:27
Postitas kristox
Olgu siis järelkajana öeldud, et kahene KLE ekipaaž jõudis täna Musta Mere äärest tagasi Eestisse. Marsruut kujunes Tartu -> Ida-Läti -> Valgevene -> Chernobyl zone -> Kiev -> Dniepri kallast mööda alla -> Krimm -> Odessa -> tagasi. Kokku 5000 km.

Müts maha jaapani disainerite ees, kes sellise ratta kokku panid. Sai mõnuga võetud igasuguseid teid ja põgusalt maastikku. Peale ühtede tahmanud küünalde olid rattad täiesti tibens-tobens. Sama ei saa öelda hiina kohvri kohta, mis Krimm-Odessa "kiirtee" august välja põrgates minema lendas. Plastmastvennõe veshi. Aga see on muidugi minoorne detail.

Reisist veel niipalju, et sarnast marsruuti (läbi Valgevene) soovitan väga soojalt. Mööda väiksemaid teid läbi nõukogude viljaaida täristada meenutas legendaarset Smokey and the Bandit triloogiat (või misiganes läbi-ameerika-sõidu filme). Ainult ilma bändzhota. Ja samuti on valgevene hea võimalus lihtsalt 15-20 aastat ajas tagasi rännata.

Krimm on muidugi võimas, nagu ka eelkõnelejad mainisid. Kes plaanib sinnapoole minna, siis 26 augustil toimuvat seal idakaldal ka suur tsiklistide kokkutulek. Ning kui keegi maastikuvõimeliste ratastega läheb, siis saime kohaliku metsavenna käest althõlma näpunäiteid metsaraja-serpentiini kohta, mis viis 6km üles nende kuulsate kaljude tippu platoole. Miljoni taala vaade.

Koinimist valgevenes polnud ollagi, pigem tulid pollarid ja piirivalvurid ise vaatama palju spidokal on lunisid, et tagarattale ajaks. Üldse olid meie rattad igal pool suursündmus ja vanamehed jätsid poe ees õlled kus see ja teine. Peale tuunitud Izhide nägime valgevenes üldse kahte lääne tsiklit, ukrainas mõned rohkem. Odessa ainsa motopoe omanik kostis küsimise peale, palju KLE-sid siin liigub, veidi pettunult "vobshe netu, zdes takih ne panemajutsa, tolko sportbaikõ i tshopperõ". Kievi liikluses tõmbas kõrvale üks seitsmesajane tutikas bemm, kutt ajas end poolenisti aknast välja ja hüüdis "A skolko u tebja kjubiki?", vastuseks käemärk 5, mees noogutas "klassnõi!" ja gaasitas edasi.

Et siis kellel vähegi võimalust ja huvi, igal juhul tasub minna. vaatamist ja seiklust rohkem kui rutsi eest.

Postitatud: 24 Juul 2006, 16:53
Postitas dubweiser
kas teil oli eelnevalt viisat ka vaja? mis teema sellega on, et läbi poola pole viisat vaja? kuidas ööbisite, telgi teema on seal ok.?


seda ka veel, et kas teil on pikemat reisikirja ja pilte plaanis üles panna? või juba on?

joel











kristox kirjutas:
Olgu siis järelkajana öeldud, et kahene KLE ekipaaž jõudis täna Musta Mere äärest tagasi Eestisse. Marsruut kujunes Tartu -> Ida-Läti -> Valgevene -> Chernobyl zone -> Kiev -> Dniepri kallast mööda alla -> Krimm -> Odessa -> tagasi. Kokku 5000 km.

Müts maha jaapani disainerite ees, kes sellise ratta kokku panid. Sai mõnuga võetud igasuguseid teid ja põgusalt maastikku. Peale ühtede tahmanud küünalde olid rattad täiesti tibens-tobens. Sama ei saa öelda hiina kohvri kohta, mis Krimm-Odessa "kiirtee" august välja põrgates minema lendas. Plastmastvennõe veshi. Aga see on muidugi minoorne detail.

Reisist veel niipalju, et sarnast marsruuti (läbi Valgevene) soovitan väga soojalt. Mööda väiksemaid teid läbi nõukogude viljaaida täristada meenutas legendaarset Smokey and the Bandit triloogiat (või misiganes läbi-ameerika-sõidu filme). Ainult ilma bändzhota. Ja samuti on valgevene hea võimalus lihtsalt 15-20 aastat ajas tagasi rännata.

Krimm on muidugi võimas, nagu ka eelkõnelejad mainisid. Kes plaanib sinnapoole minna, siis 26 augustil toimuvat seal idakaldal ka suur tsiklistide kokkutulek. Ning kui keegi maastikuvõimeliste ratastega läheb, siis saime kohaliku metsavenna käest althõlma näpunäiteid metsaraja-serpentiini kohta, mis viis 6km üles nende kuulsate kaljude tippu platoole. Miljoni taala vaade.

Koinimist valgevenes polnud ollagi, pigem tulid pollarid ja piirivalvurid ise vaatama palju spidokal on lunisid, et tagarattale ajaks. Üldse olid meie rattad igal pool suursündmus ja vanamehed jätsid poe ees õlled kus see ja teine. Peale tuunitud Izhide nägime valgevenes üldse kahte lääne tsiklit, ukrainas mõned rohkem. Odessa ainsa motopoe omanik kostis küsimise peale, palju KLE-sid siin liigub, veidi pettunult "vobshe netu, zdes takih ne panemajutsa, tolko sportbaikõ i tshopperõ". Kievi liikluses tõmbas kõrvale üks seitsmesajane tutikas bemm, kutt ajas end poolenisti aknast välja ja hüüdis "A skolko u tebja kjubiki?", vastuseks käemärk 5, mees noogutas "klassnõi!" ja gaasitas edasi.

Et siis kellel vähegi võimalust ja huvi, igal juhul tasub minna. vaatamist ja seiklust rohkem kui rutsi eest.

Postitatud: 24 Juul 2006, 18:10
Postitas Jannes
dubweiser kirjutas:
kas teil oli eelnevalt viisat ka vaja? mis teema sellega on, et läbi poola pole viisat vaja? kuidas ööbisite, telgi teema on seal ok.?
Valgevene territooriumile sisenemiseks on igal juhul viisat vaja, ka läbi Poola. Mõelge loogiliselt ja kuulake vähem külaeitede jutte.
Ukraina on viisavaba.

Oot, kas suletud alas sees ka käisite ja Pripjatis? Sellisel juhul oleksite pidanud kõigepealt Kievist läbi käima...
Me avastasime (eba)meeldiva üllatusena, et seal on lausa järjekord :evil:

Postitatud: 24 Juul 2006, 18:17
Postitas kristox
dubweiser kirjutas:
kas teil oli eelnevalt viisat ka vaja? mis teema sellega on, et läbi poola pole viisat vaja? kuidas ööbisite, telgi teema on seal ok.?
seda ka veel, et kas teil on pikemat reisikirja ja pilte plaanis üles panna?
Viisat on vaja valgevenesse (25EUR double transit, saatkonnast). Ukrainasse viisat vaja pole. Ööbisime enamasti telgis ja Kievis/Odessas ühe sõbra juures. Telk on väga ok, sest ruumi on seal väga palju ja kui õhtul suurelt teelt 1-2km mööda põlluäärt või metsarada kõrvale sõita, siis võid peaaegu kindel olla, et hommikul ärkad looduskaunis kohas. Valgevenes ilma telgita vist üldse ei saa, sest me nägimegi seal ainult 2-3 gostinnitsat terve reisi jooksul ja ma ei tea millist paberimäärimist seal võib vaja olla ööbimiseks. Krimmis peaks olema võimalik ka üsna soodsalt hotell/korter üürida. Pakkumine on suur ja täituvus pidi hetkel olema suht madal. Lõime muide täna kulud ka kokku: tuli 7K ninalt. Sealhulgas viisa, restod, peno ja kaks klubiööd top-notch kohtades.

Reisikirja ja piltidega on nõndapsi, et neid praegu pole. Piltidega on nii, et neid saab olema vähe, sest kui kohver jeed pani @120km/h, lendas ka fotkari objektiiv pilbasteks. Panen paari päeva pärast ehk mõned pildid ja teekonna kaardi ülesse. Võibolla ka paar sõna, aga ei julge lubada.

Postitatud: 24 Juul 2006, 18:25
Postitas kristox
Jannes kirjutas:
Oot, kas suletud alas sees ka käisite ja Pripjatis?
Pripjatis ei käinud aga suletud alas küll - ma arvan, et seal on tegelikult mitu suletud ala ja me käisime välimisest läbi. Möödasõites oli ikka hoolega mahajäetud maju ja komplekse. Eemalt paistis mingit koltuvat industriaali ka, aga see ei tohiks olla chernobyl, too oleks pidanud vaateväljast välja jääma. Alasse sisse viis veidi seletamist ja pjat baks'ov altkäe. Aga veidi kõhe oli nii et kolama ei läinud ja transiitisime tsoonist läbi ennast.

Tsoonist ja mootorratastest räägib lähemalt Elena. Korrektsioon: Jannes juhtis mu tähelepanu sellele, et Elenka stoori on vähemalt mingis osas feik, täpsemalt siin. Pilte võib ikka vaadata.

Postitatud: 15 Aug 2006, 14:44
Postitas tp
Need mõned pildid siis reisist, mis kristo sisse skännis ja eile üles pani
http://forte.redlab.ee/~kristox/Krim/

Õnne oli ikka ka, et rattad kogu selle reisi vastu pidasid, sest peale seda olen eestis sõitnud all 100 km ning korra juba mootorit pidanud remontima ja eile läks maanteel esikumm (kogemus, mida isegi vaenlasele ei soovi. mingi õnneliku juhuse läbi õnnestus püsti jääda, kuigi sõit käis ühest tee servast teise, hea et keegi parasjagu vastu ei tulnud)