1. leht 1-st
Lubatud sõidukiiruse ületamine tsikliga
Postitatud: 21 Juun 2006, 12:03
Postitas Aatomik
Ohtlikud situatsioonid oleks siis näiteks ettekeeramised, tagant otsasõidud jne.
Tunnistan, et küsitlus on ehk pisut "kuiv", kuid osasid poste lugedes jäin mõtlema, et huvitav oleks teada, milliseks sellise küsitluse statistika kujuneks.

Postitatud: 21 Juun 2006, 12:24
Postitas Len
Täna umbes 30 minti tagasi juhtus nii, et buss keeras ette ja mul oli kiirus 80km/h. Eks ka kergelt minu viga, et kiirus oli linna jaoks suur aga räägin siis lähemalt. Sõitsin Pärnus Jannseni tänaval, paremas reas, vasakul oli autode rivi ja möödusin neist sujuvalt kiirusega 80km/h. Nägin et autode vahel on mingi reisi buss, olin tal peaaegu taga, just mõtlesin, et ta võib rida vahetada, aga ta suunda ei näidanud, siis ok, lähen ühtlase kiirusega mööda. Jõudsin bussi taga nurgast umbes taga ratasteni, kui see loll hakkas ilma suunda näitamata ja ilmselt peeglisse vaatamata (või ta ei näinud mind

) järsku rida vahetama, oleks et ta sujuvalt seda teeb vaid suht järsku keeras ette, ma oleks kõnnitee serva ja bussi vahele jäänd. Näppisin suure jõuga pidureid, sain taga otsa kah maast lahti, aga vedas, et sain vähemalt bussi külje alt ära ja see tola keeras ette.
Postitatud: 21 Juun 2006, 16:14
Postitas FireBlade
See on nii nõme mul on roller ja ükski auto ega miski muu ei pane mind t2hele;)
Postitatud: 21 Juun 2006, 16:18
Postitas korke
ära nüüd nutma ka hakka selle pärast ja ära muretse pisike ...küll ma märkan sind
FireBlade kirjutas:See on nii nõme mul on roller ja ükski auto ega miski muu ei pane mind t2hele;)
Postitatud: 21 Juun 2006, 16:36
Postitas Alex
tahaks kah ilgelt viriseda kuna närv siiani must.Täna, Tallinna ringteel, Kiili-Tuhala ristis ootas rekka võimalust vasakpöördeks ehk Tuhala poole.Allakirjutanu tuli Viljandi mnt. poolt ja kuna ennegi seda teed sõitnud, võtsin kiiruse enne risti 105 pealt 75(seal kiiruse piirangu märk 70)nägin kaugelt suunatuld vilgutavat ja kohal seisvat krusa ja heietasin peas mõttelõnga, et ega sellise kolakaga vasakpöörded just kerged ei ole.Mõnikümmend meetrit enne ristmiku tundus, et masin hakkab vaikselt liikuma ja peale minu möödumist saab ta oma manöövri lõpetatud.Samas hakkas kiivri all vaikselt häirekell lööma, et kas tõesti ta ei näe mind kuna liikumine järjest intensiivistus.Nii oligi!Tee ääres on seal asfalt üles pundunud ja moodustab ca 30 cm hüpeka.Kuna elu ilgelt armas, tuli sellest üle"hüpata"Rekka kabiiniga kohakuti jõudes oli vahe stange ja minu saapa vahel...krt teab kui suur aga jube väike.Õhus"hõljuvat"ratast märkas ilmselt ka autojuht, sest nagu ma pilgu peeglisse heitsin oli näha, et kogu ristmikul liiklus seisis ja rekka oli lääbakil üle kahe sõiduvööndi.
ma ei oskagi kohe öelda milles asja moraal on...sõidukiirus oli ju nagu ok...ees põleb kaks H4 pirni, ise ei ole ka kogult kõige väiksem aga...
veel kord sai minu jaoks kinnitust tõde, et tsiklile üritavad kõik ette-taha-üle ja alla keerata.Ja sellises olukorras ei jõua ei tulesi vilgutada,signaalitada ega ka pidurdada.Viimast tõsi ma isegi ei üritanud vaid teepervele maandudes lisasin veits gaasi, et tuiavat ratast uuesti kontrolli alla saada.
huh...jagatud mure on pool muret ja kohe kergem hakkas.Kui modedele see tekst ei meeldi, siis kustutage ära:)
Alex@süütab täna küünla ja tänab oma inglit kes liikus minuga võrdse kiirusega.
Postitatud: 21 Juun 2006, 21:12
Postitas Erci
Väga kehv küsitlus ja kehvad vastusevariandid, eriti lauses see "alati".
Postitatud: 21 Juun 2006, 23:01
Postitas Kuzmitz
Ohtlik situatsioon ei pruugi ju tekkida lubatud kiiruse ületamisel! Kes ikka sõidab, sellel tuleb neid ette nii lubatud, kui ka lubamatul kiirusel. Ja minu meelest on iga ohtlik moment omamoodi, ei saa öelda, et alati olen mina süüdi või alati ettekeerav autojuht. Kes teeb, sellel juhtub. Vahel läheb hästi, vahel mitte...
Postitatud: 21 Juun 2006, 23:27
Postitas margus
Kuzmitz kirjutas:Ohtlik situatsioon ei pruugi ju tekkida lubatud kiiruse ületamisel!
Nõustun ja täiendaks, et ohtlik situatsioon võib tekkida just siis, kui kiirust ei ületa. Nimelt ei meeldi mulle ei auto ega tsikliga piirkiirusega sõita kaubiku, rekka või bussi taga, mis oluliselt mu vaatevälja varjab või lihtsalt kahtlaselt käitub. Jah üks võimalus ilma kiirust ületamata on ju tee äärde seisma jääda, nina nokkida ja oodata kuni eessõitja kaugusesse kaob aga teine variant on sellest kiirelt mööduda ja veel kiiremalt pikem vahe sisse sõita.
Põhjuse kiiruse oluliseks ületamiseks tsikli peal olin sunnitud avastama pühapäeval, kui Keila-Joalt Tallinnasse sõites võttis mingi poolearuline vahtralehega golf mulle sappa kinni ja selle asemel, et mööda sõita hoidis minuga kuni 5 meetrist pikivahet kiirusel ~110.
Postitatud: 22 Juun 2006, 01:40
Postitas maru
njh, tundub mullegi ,et kui ma ise ei ole ette vaatlik siis päevas oleks mul 2-3 laksu kindlasti.ma ei saa aru kas tõesti ei nähta või ongi lambaid nii palju liikluses.
Postitatud: 22 Juun 2006, 09:01
Postitas spinna
Nende ettekeeramiste tekkemehhanismid on üsna kirjud. Palun, siin teile üks huvitav variant täna hommikul Kuivastu-Kuressaare mnt. toimunust :
Sõidan oma Pesukott-Partneriga linna poole. Jõuan järgi 90...95 kmh sõitvale autodegrupile. Ees läheb VAZ, selle ees sajakonna meetri pärast mingi sõiduauto ning sõiduauto ees jälle pikema vahe pärast veok. Kaugustes eespool on näha erksamat sorti riietuses jalgrattur. Jään VAZ taha 90..95- ga kulgema, kuna kiiret pole kuskile ja antud isend ei haise kah. Tagant tuleb uuemat sorti Toyota Corolla ja sõidab meist mööda. Ei kihuta, nii umbes 100-ga, möödasõidul ehk tõstb 110 peale. Normaalne. Mingu, mind ei sega. Jätkan sõitu ja näen endiselt kõiki kulgejaid sealhulgas jalgratturit. Corolla teeb viisaka möödasõidu eespool kulgevast sõiduautost. Ikka veel näen kõiki liiklejaid, kaasa arvatud jalgratturit. Corolla jõuab veokile järgi ning jääb hetkeks selle taha. Ilmselt hindab möödasõiduvõimalust. Vastu ei tule kedagi. Veok läheneb jalgratturile tagant. Corolla paneb suuna sisse ja läheb möödasõidule. Veokil on valida, kas hakata Corollat suruma või sõita jalgrattur laibaks. Corollal on vaieldamatu eesõigus, kuna ta oli juba möödasõidul, kui veokas suuna sisse lükkas. Ometigi otsustab veoki juht jalgratturi ellu jätta ja "surub" Corolla teepeenrale. Corolla pidurituled süttivad, hetke pärast on situatsioon lahenenud, jalgrattur selja taha jäetud ning veok tõmbab ruttu paremale serva tagasi. Topeltmöödasõidust saab taas tavaline möödasõit. Corolla juht võib-olla isegi kirub "idioodist veokijuhti" , lõpetab möödasõidu ja kõik jätkavad rahulikult sõitu. Kaasa arvatud täiesti elus ja terve jalgrattur.
Olulisi kiiruseületusi ei tehtud ga situatsioon tekkis. Kes süüdi on? Jalgrattur oli tegelikult niivõrd selgesti jälgitav juba pikemat aega, et minul oli näiteks juba ammu enne kogu jama selge mis hetkel ja kuskohal umbes veok on sunnitud möödasõidu tegema. Kui plekimõlkimiseks oleks läinud, oleks ilmselt Corolla juht de jure õigeks jäänud, aga tegelikult põhjustas ju tema oma "silmaklappidega" või siis "mina ja maailm" sõidustiiliga kogu selle jama. Nii et kiirus kiiruseks, liiklus on laiem protsess kui oma nina ees toimuv. Tuleb hinnata ka teiste olukorda ja vajadusel oma eesõigusest loobuda terviku sujuvamaks ja ohutumaks eksistentsiks.
Postitatud: 22 Juun 2006, 19:00
Postitas Roth
Üks põhjus lühiajaliseks kiiruseületamiseks linnas on lihtsalt soov autodest distantseeruda, et siis lubatud kiirusega edasi kulgeda. Iga päev on ikka neid kes külje pealt "sisse vajuvad" nagu kirjutavad ka len ja margus, väga ohtlikke ettekeeramisi kohe nagu ei meenugi, siiani olen saanud ikka aegsasti hoo maha või kõrvalt mööda põigata.
Postitatud: 22 Juun 2006, 20:49
Postitas mella
yhel ilusal 6htul ummik vabaduse pst.l. linnast v2lja 2 rida seisavad, 22rmine, bussirida on vaba. vastassuunast tulija tahab keerata (selleks etten'htud kohas) vasakule, l2bi 2 vastassuunas seisva liiklusega rea. k6ik ok, tehakse ruumi, masin mahub l2bi. aga bussirida on vaba ja enne sinna s6itu j22b masin korraks vaatama, et kas sealt kedagi ei tule, loomulikult ei paista ilma juba osaliselt ritta s6itmata midagi. ja siis, kui paistma hakkab, on BUSSIREAS hea kiirusega tulev tsikkel juba paratamatus. tsikkel saab esipiduri loha, kyliti maha ja otse autole esirattasse esitulega. kusjuures yle poole rajast on vaba aga tsiklist m66duda ei oska.
kusjuures autojuht j22b syydi. hoolimata sellest, et tsikkel oli bussireas ja yletas kiirust. Sest autojuht ei veendunud vasakp66rde ohutuses.
Ja isegi siis oleks autojuht ilmselt syydi, kui ta seisaks selles kohas juba minuti. sest ta oleks pidanud ENNE man66vrit veenduma, et sinna ratta mitte kunagi tsiklit ei teki
moraal: 2rge ronige seisvast kolonnist paremalt m66da, kui ei n2e, mis eespool toimub. ja ERITI ristmike l2heduses. ja ERITI siis, kui te enda valitud kiirusel vaid otse suudate s6ita.
ja arvestage, et politsei tuleb kohale 2 tundi (sest neid on ilmselt 1 ekipaaz vaid linna peale), teeb m6kk-m6kk-m6kk, ajab rinna kummi ja lolli juttu (sest seadusi nad ilmselt ei oska muud, kui kiirusyletuse paragrahvi) ning seej'rel ootate avariigruppi 4 tundi. (sest neid on ilmselt veel v'hem).
Postitatud: 23 Juun 2006, 00:25
Postitas piloot
Situatsioonid tekivad tavaliselt siis, kui neid kõige vähem oodata oskad ja oled oma arust nende vältimiseks piisavalt ettevaatlik olnud. Näiteks üks möödunud aastane ja piisavalt terav elamus:
Esiteks asi toimus nii kähku, et isegi auto marki ei suutnud tuvastada, ainult värvi. Sõidan kodu poole ja kiirus tublisti üle lubatu(mitte üle mõistuse), eemalt paistab tee ääres paremal seisev auto, vastassuunas eemalt tuleb teine, lasen parema käega vähe järgi, et vastutulev jõuaks vabalt seisvast mööda, ise mõeldes, et mine tea, hakkab teine veel heast peast liiklema ja lasen suurema kaarega vastassuunast mööda. No ja liiklema ta hakkas, ilma suunata kusjuures ja minu üllatuseks mitte samas suunas kuhu olin arvanud ja kuspoole mina suundusin, vaid taat asus tagasipöördele, mina asusin juba sel hetkel vastassuunas .... Taadi manöövri kiirust hinnates, tagantjärele ei tea kas suutsin üldse midagi hinnata, vist tegutsesin kuidagi automaatselt, järeldasin et kui sellest nüüd kuidagi puhtalt välja tuleb siis ainus võimalus on üritada tagant mööduda, või siis üle katuse

Niipalju nägin, et taadil olid silmad küljeaknast vaadates suured nagu seibid

ja omal vist samasugused... aga õnneks see ehmatus tema hoogu ei mõjunud ja tema tagant ma kiudagi läbi nihverdasin, kurss oli ka juba selline, et teepeenralt pidi ikka lisa võtma aga jah, seekord läks hästi aga kunagi ei oska järgmist situatsiooni ette näha, üritada ju võib ja peab.
Ja veel mida olen tähele pannud, just kaubikute tagant möödasõidule minnes mahub vastassuunas tulev auto uskumatult hästi kaubiku peegli taha ära...
Postitatud: 30 Juun 2006, 18:24
Postitas Len
Nii

oleks väike küsimus, täna sai siis väheke pätti tehtud. Räägin enne loo ära ja küsin siis... Magasin sisse ja oleks tööle hiljaks jäänd, siis saigi tsikliga käbe mindud ja linnas sellise koha peal, kus ei tohtinud lendasin eravärvides politsei autost mööda 130km/h-no lihtsalt suur auto rivi oli ees ja ei jõudnud oodata, tõesti oli kiire

. Loomulikult tuli polla järgi ja pidas kinni, algul ütles: " dokumendid, see on ülim nahhaalsus, kohe teeme protokolli"

aaga siiski läks õnneks. Kontrollis läbi arvuti ära, mul ühtegi rikkumist enne polnd. Siis tuli välja minuga rääkima, vabandasin hästi palju ja viisakalt, et 2. päev alles tööl ja oleks hiljaks jäänd , et enam ei tee nii...jne

. Siis piirduti õnneks hoiatusega, aga öeldi, et paneb nime kuskile kirja, et mingi puane märge jääb taha, st. et kui nii veel teen siis saan max. trahvi ja load läind

. Siit küsimus: Kui kauaks see märge sinna jääb

, et millal,siis jälle võib gaasi mõnuga keerata

Postitatud: 30 Juun 2006, 18:26
Postitas E6ert
1 aasta peaks olema.

Postitatud: 30 Juun 2006, 18:35
Postitas Len
KURAT küll

Selle pika loo kustutasin ära(muidu siin ei jõua ära kuulata...) vb. oli jah väike idiootsus, üritan tagasi hoida teine kord

Postitatud: 30 Juun 2006, 18:47
Postitas E6ert
Ime, et sul load alles on

Postitatud: 30 Juun 2006, 19:18
Postitas gangsta
ja julgeb veel uhkustada ka.

Postitatud: 30 Juun 2006, 19:29
Postitas remy
ei taha küll olla mingi vinguja kuid sa ei tea kunagi kuhu poole auto keerab, et sinuga kokkupõrget vältida... keerate mõlemad ühele poole ja nuh siis ...
päris nii sõita ikka ei ole kena ja teed teiste rattameeste margi ka täis.
Postitatud: 30 Juun 2006, 19:33
Postitas Len
Ma ütlesin ju, et auto seisis seal(parkis). Ma ei uhkusta, lihtsalt räägin, pidage lolliks kui tahate

Egas kogu aeg ka nii tee...
Kui vaadata kuidas pärnus siin enamus nö. kaagid 600cc ja suuremate bikedega sõidavad, siis see pole suht midagi veel.

Postitatud: 30 Juun 2006, 19:41
Postitas E6ert
Mina ei pea kedagi lolliks... Peasi ,et keegi ohus ei ole/ sinu ohutus on sinu enda asi.
Postitatud: 30 Juun 2006, 19:44
Postitas Len
Täpselt, ma võin lollitada aga samas mõistuse piires...
Postitatud: 30 Juun 2006, 20:38
Postitas VäleKonn
Tuleb tunnistada, et tsikliga peab kiirust mõIstlikult ületama. Täna proovisin olla paavstist usklikum ja oleks peaagu suunatuld mitte näidanud rida vahetava autoga kokku põrganud. Oleks ma kiiremini sõitnud,ei oleks sellist situatsiooni tekkinud.
Postitatud: 30 Juun 2006, 21:38
Postitas 417
endal on nüüd üle kümne aastase pausi umbes 2500 km kulgetud ja tundub et tänapäevaste bikedega on lubatud sõidukiiruse ületamine kui mitte võimatu siis ...................
ta nagu ise setib selle spido 130 kanti
Kuna tahan olla ikkagi sedusekuulelik siis järgmisena soetan supermoto, äkki sellega õnnestub mitte oluliselt maanteel ületada lubatud kiirust.
Postitatud: 01 Juul 2006, 00:04
Postitas Karupoiss
417 kirjutas:endal on nüüd üle kümne aastase pausi umbes 2500 km kulgetud ja tundub et tänapäevaste bikedega on lubatud sõidukiiruse ületamine kui mitte võimatu siis ...................
ta nagu ise setib selle spido 130 kanti
Kuna tahan olla ikkagi sedusekuulelik siis järgmisena soetan supermoto, äkki sellega õnnestub mitte oluliselt maanteel ületada lubatud kiirust.
S!ttagi mees...
Minul oli eelmine tsikkel KTMi supermoto ja maanteel sai ikka 200 väga kiiresti ette. Vahel kogemata linnaski...
Kui tahad maanteel kiirust mitte ületada, siis pane piiraja saja peale!

Postitatud: 01 Juul 2006, 00:11
Postitas piiks
Len kirjutas:Ma ütlesin ju, et auto seisis seal(parkis). Ma ei uhkusta, lihtsalt räägin, pidage lolliks kui tahate

Egas kogu aeg ka nii tee...
Kui vaadata kuidas pärnus siin enamus nö. kaagid 600cc ja suuremate bikedega sõidavad, siis see pole suht midagi veel.

See lihtsalt rääkimine ongi ju uhkustamine. Ma sõitsin ka eile kuuesajaga, aga näe ei räägi sellest lihtsalt siin. Ei ole selline uhkustaja tüüp.
Postitatud: 02 Juul 2006, 11:46
Postitas PsychoDad
Aga igast kiirustajatele teadmiseks, et Paide kandis sõidab ringi hõbehall 98-00 mudeliaasta Mazda 626. Sees kaks poissi kellel saate oma isiku kütkestavaks muuta, veits rulli keerates. Nii et neiud kes kaaslast otsivad siis minge kihutama sinna.
Postitatud: 06 Juul 2006, 10:26
Postitas maru
eilegi juhtus nii,sõidan lubatud kiirusel järvevanal teisesreas rekka kõrval,kui hakkab mind reast välja suruma,muud ei jäänudki üle kui kiirendada.sellist olukorda on mul ennemgi olnud.olin vist rekka suhtes nn. pimedas nurgas, aga krt seda teab.