1. leht 1-st

tsikli transport kärukonksu otsas?

Postitatud: 15 Juun 2006, 15:16
Postitas oma_jope
kas Eestis tohib tsiklit kärukonksu otsas vedada?
näiteks nii: http://motojackrack.com/ http://ultimatemxhauler.com/

kas ja millised on piirangud liiklusvahendi haakekonksule riputatava massi osas? Liiklusseadusest ma sellist teemat ei leidnud.

Postitatud: 15 Juun 2006, 15:29
Postitas korke
igal haakekonksul on olemas oma piir kaal kui palju kilosi võib peale mõjuda. Tavaliselt on see 200kg või 250 kg :)

Re: tsikli transport kärukonksu otsas?

Postitatud: 15 Juun 2006, 15:33
Postitas Mix
oma_jope kirjutas:
kas Eestis tohib tsiklit kärukonksu otsas vedada?
...kas ja millised on piirangud liiklusvahendi haakekonksule riputatava massi osas? Liiklusseadusest ma sellist teemat ei leidnud.
Ei räägi küll päris teemasse, kuid - kunagi ammu mingis liiklussaates räägiti jalgrataste samal moel transportimisest. Siis oli manitsemise teemaks rohkem see, et tuled ja numbrid kippusid tagasõitjale nähtamatuks jääma.
Jalgrataste olematu kaalu juures muidugi mingitest massipiirangutest juttu ei tehtud.

Postitatud: 15 Juun 2006, 15:56
Postitas Cowboy
korke kirjutas:
igal haakekonksul on olemas oma piir kaal kui palju kilosi võib peale mõjuda. Tavaliselt on see 200kg või 250 kg :)
Tean siiani et sinna konksu otsa m6juv kaal ulevalt alla ei tohi uletada 50kg.
Teepeal olen nainud kuidas eu ja poola politsei on kaalunud haake esimest otsa.
Kas on midagi ehk muutunud? Voi on minu info piduriga haake kohta?
Kindlasti teavad karavani vedajad tapselt raakida oma kogemustest.

Ulemised lingid on head, kasutatud on pisibussi ja maasturit. Ja kinnitus ka korralik.
Aga kui tsikli tagaratas veereb jargi, kuidas see m6jub sidurile ja kaigukastile,
kas peab keti/rihma/kardaani lahti uhendama?
Mida utleb marja siduri manuaal tuhikaigu kiiruse kohta.
Veokit tohib slepis vedada kuni 20km/h max 1km ja pikemaks veoks tuleb kardaan lahti kruvida.

Postitatud: 15 Juun 2006, 16:03
Postitas CB500
korke kirjutas:
igal haakekonksul on olemas oma piir kaal kui palju kilosi võib peale mõjuda. Tavaliselt on see 200kg või 250 kg :)
Minuteada ka need ülevalt alla lubatud massid nii suured ei ole.
Ise olen kuulnud mingit 70kg numbrit, aga need võivad ka erined konksust ja tootjast.

Postitatud: 15 Juun 2006, 16:06
Postitas joel
Natsa OT, sest praegu käis jutt sellistest konksudest, kus terve tsikkel õhus on...

Tagaratas maas võib tsiklit vedada küll, ma arvan. Käigukast on ju mootori taga otsas ja kui esiratas kuskile kõrgemale toetatud on, siis kuivale ta igal juhul ei jää. Sidurile ei tee pukseerimine üldse midagi, sest see seisab ju paigal kui vabakäik sees on.

Veokad ja automaatkastiga sõiduautod on pukseerimise suhtes seetõttu õrnad, et neil on käigukastis vedava võlli pealt käitatav õlipump. Kui mootor seisab, siis õlitust ei toimu. Tsiklitel ma usun, et käigukasti laagrid ja hammasrattad on ikka otse õli sees ja õlipump on vaid mootori õlituseks.

EDIT: Mis puutub kärukonksule vertikaalsuunas mõjuvaid lubatud jõude, siis mõne konksuga auto pagassaluugilt meenub kleepekas "max 75kg". Aga need konksud tunduvad siiski olevat oma raamiga põhja alla kinnitatavad ja mitte kärukonksu munaka otsa istuvad. Siis võib ju piisavalt kõva raami peal asi olla ja vast lihtsalt auto kandevõimet ei tohi ületada.

Postitatud: 15 Juun 2006, 16:42
Postitas boob
Käru konksu kohta ütleks omadest kogemustest niipalju, et olen offroadi käigus saanud päris mitut masinat vintsida/tõmmata kärukonksust ja ükski konks pole veel küljest tulnud. Jõud on vahel olnud ka 10tonnised ja suuremad :twisted:
Sõiduauto kärukonks, mis on kinnitatud pagasniku põhja külge, kindlasti niipalju ei kannata, aga see oleneb juba kinnituskohast ja roosteastmest...

Postitatud: 15 Juun 2006, 16:47
Postitas joel
See vintsimisel 10 tonni rakendub ju hoopis teises suunas ja pole mingi eriline näitaja.

EDIT: Tegelikult võib see konksule rakendatav kaalu piirang olla hoopis muul põhjusel vajalik. Kui kärukonksule väga palju kola riputada, siis ajab see auto kaalujaotuse paigast ja esiots läheb väga kergeks.

Postitatud: 15 Juun 2006, 19:29
Postitas margus
joel kirjutas:
Tagaratas maas võib tsiklit vedada küll, ma arvan.
Paraku liikluseeskiri väidab vastupidist,
(http://www.autonet.ee/liikluseeskiri.php?peatykk=22)

§ 218. Pukseerida ei tohi:
...
6. soolomootorrattaga ega soolomootorratast.

Postitatud: 15 Juun 2006, 20:50
Postitas makuke
pukseerimise all mõeldakse seda, et mootorrattur on köiega auto järel.
Isa sõber (praegune liikluspolitseinik) ütles, et tohib küll selle raamipeal tsiklit vedada aga kui tsikkel on laiem kui auto siis tuleb panna märgistused külge (punane rätt vms.).

Postitatud: 15 Juun 2006, 23:23
Postitas -erx-
minul rattas maualis kirjas et pikemalt ei tohi mittetöötava mootoriga pukseerida, kuna seisva mootoriga ei ole õlitus korrektne.

Postitatud: 17 Juun 2006, 19:46
Postitas vashooder
ma arvan kll et see vedamine on lubatud, sest tuttaval isa veab samasuguse jullaga oma rattast aga noh too ratta oma
ja temal on seal küljes kohe tuled olemas

Postitatud: 17 Juun 2006, 21:38
Postitas mikk46
-erx- kirjutas:
minul rattas maualis kirjas et pikemalt ei tohi mittetöötava mootoriga pukseerida, kuna seisva mootoriga ei ole õlitus korrektne.
no aru ma ei taipa mida sul seal vaja õlitada on kui mootor seisab. :?:

Postitatud: 17 Juun 2006, 23:47
Postitas vashooder
ega tagarattas maas loha ei jookse mõemad rattad on üleval, pill olex naq tsiklitõste pukkipeal aga aint auto konksus