2. leht 3-st

Postitatud: 07 Aug 2006, 23:41
Postitas Märkö
Ei võtnudki kaua aega reageerida....aga muidu jah Õllemotole ikka ;)

Postitatud: 13 Nov 2006, 11:48
Postitas Rubberoid
Werder cruisersi kodukalt grupisõidu märguanded
http://www.werder.ee/etikett.htm

Postitatud: 26 Apr 2007, 11:26
Postitas Bean
Eeelnev jutt on kõik justkui õige, kui sõidetakse maanteel... aga, mis siis saab kui sõidetakse linnas?? Ma algajana sattunud nüüd paar korda grupis linnasõidule ja mitte, et mul s**t ratas oleks või et järgi ei jõuaks, aga mul jääb nagu julgusest puudu, et karjaga foori taga autodest mööduda.. Tavaliselt kui mina, sõites grupi lõpus, lõpuks autodest hakkan mööda saama, siis on ammu roheline tuli süttinud, autod liikuma hakanud ja vot siis liikuvate autode vahel teistele järele jõuda.. et mida ma valesti teen, kui ei suuda grupis püsida.. seetõttu ma olengi loobunud niisama linnas ringi kruisimisest.. üksi on hoopis teine tera.. :)

Postitatud: 26 Apr 2007, 11:28
Postitas Soultrain
Siin veel tõlgituna ja väga puust ette ja punaseks tehtud grupisõiduga seonduv.

http://www.emca.ee/index.php?id=23

Postitatud: 04 Juun 2007, 01:06
Postitas cyber
Linnas ongi väga raske gruppi koos hoida.
Kui liider hakkab autode vahelt läbi pressima, siis laguneb grupp enamasti veelgi kiiremini.

Postitatud: 04 Juun 2007, 08:48
Postitas AN-400
Mari Öö kirjutas:
Intruder kirjutas:
Meenutades...eelmisel aastal mariga juhtunud...kus kaks sassi ees hakkasid vajutama ja siis teised pressisid järgi...
meenutan siis jah: keerasime tanklast välja, üsna kohe oli kõigil 120 sees. mina jäin kuskile keskele ja tasapisi püüdsin tempos püsida, aga siuh ja siuh mindi mööda. keegi mind ei tundnud ja mina jälle ei teadnud, kuhu täpselt sõidetakse, nii pidingi kas järele pressima või koju tagasi keerama. see õhtu ei saanudki teisiti lõppeda, olen korduvalt mõelnud.

nüüd ei kipugi enam gängima, kruisin üksi või jürgi jawaga paaris. tundub kindlam, ja jawa 90-100 km/h pole midagi nii halba, et mul igav hakkaks.
sama siin. olen erinevate tuttavatega koos pundis sõitnud ja iga kord sama asi, kaovad kõik täiega kohe minema justkui nende rattad ei võimaldagi tehniliselt teistmoodi. vot ja siis pressi järele, kima autode vahel, süsti ja tee veel jumal teab mida veel... ja siis hiljem jääb punt kuskil teeääres seisma ja küsitakse vingus ninaga et käike ei leia üles vä 8) . kuna taolised asjad kordusid tihti siis hakkasin seltskonda valima.

Postitatud: 04 Juun 2007, 09:01
Postitas Hingeotsija
Yksi on hea syya, kahekesi hea magada,hulgakesi hea tööd teha.

Tsiklisõit on, kui magustoit, mida peab yksi või paari hea sõbraga naudisklema :)

Postitatud: 04 Juun 2007, 09:10
Postitas Laisaar
olen nüüd 2 korda Piratica meestega sõitmas käinud. Sõit samade reeglite alusel nagu emca lehel kirjas. Alguses oli natuke harjumatu käemärkide jälgimine ja kasutamine aga tegelikult on niimoodi palju lihtsam ja turvalisem sõita. Tehke omale ka igaks juhuks need käemärgid ja reeglid selgeks, teinekord kui grupis samu märke kasutatakse on lihtsam jälgida ja sõit kulgeb vahejuhtumiteta.

motokas

Postitatud: 15 Juul 2007, 19:34
Postitas Õnnekas
Soojendame vana teemat

Sõit pundis.

Postitatud: 15 Juul 2007, 20:04
Postitas miilits
Karja juht või esimene gruppi vedav masinist peab alati sellega arvestama, et tagapool tulijate kiirus hakkab kõikuma ja ees 120-ga sõites venitab ta grupi kindlasti laiali. Tark vedaja panab enda selja taha masinad, millede kiirendus on alla 5+ ja "viletsama" gruois sõitja samuti etteotsa, siis saab ka gruppi koos hoida. Vastasel korral on see grupp ikkagi laiali.

Postitatud: 30 Juul 2007, 16:38
Postitas numan
Treffi ajal sai pundiga sõita rohkem/pikem kui tavaliselt ja ohsakurja neid autojuhte kes ca100km/h kiirusega sõitvast kolonnist mööda kihutavad ja siis tsiklite vahele pressivad :evil: Mõte hakkas liikuma mingi vilkurite ja pasunatega masina ehitamise suunas mil oleks suur "motokolonn" märk seljas, see masin võiks kurja häält teha kui keegi üritab mööda minna. On ju olemas märk mis seletab tagasõitljale kui pikk rekka veos ees sõidab, miks mitte tsiklirong :roll: aga kollase vilkuri ja võimsama signaalipasuna peaks vist soetama küll :twisted:

Postitatud: 01 Okt 2007, 00:04
Postitas Rein
baltroon kirjutas:

Läbisin eilse päeva jooksul ca. 400km oma tsikli seljas. Olen põhimõtteline kiiruse ületaja. Ja seda just nimelt tsikli seljas. Sõidan kiirusega 110-130km/h. Ja kavatsen sedasi ka jätkata. MIKS? Sest sõites eile Rakverest Jõgevale sattusin kokku uute tuttavatega tsikli seljas ja otsustasime selle vahemaa läbida koos kruiisides. Viisakusest teise mehe vastu, sõitsin tema tempoga, mis jäi täpselt lubatud piiridesse. JA MIS TOIMUS? Ma kogesin selle 74km jooksul rohkem surmahirmu, kui oma tavapärasel sõidul, sest hetkega olin muutunud autojuhtide jaoks täiesti tühjaks kohaks maanteel. Möödasõidud pimedates kurvides on ju minu arvates ikka täiesti mõistusevastane. Ja seda mitte üks kord vaid korduvalt ja mitte isegi üksikute autode kaupa, vaid lausa kolonnides. Mis juhtub, kui sellest pimedast kurvist tuleb vastu teine sarnane juhmakas. Kindel on, et mind rammitakse kiirelt kraavi ja, jah, mul ei ole ümber plekk kuubikut ning kaitsvat turvavööd.

Mõtlesin, et kas kas kirjutan, või mitte, aga ok kirjutan.
Jutt siis sellest, kuidas minu seljataga oli sõitmine Rakverest Jõgevale.
Kellegil ilmselt puudus sõidukogemus, kui mitu ratast peab koos sõitma. Kiviõlist ära sõites leppisime kokku, et enne Rakveret Uno-X tanklas teeme peatuse. Alustasime siis liikumist Rakvere suunas. Mina koos oma naisega ühe ratta peal, siis oli veel paar sportlikku ratast, koos kaasreisijaga ja paar ratast siis ainult juhiga. Kilomeetrike sõidetud ei suutnud teised enam minu tempos püsida, nii 90-110 ja lendasid ees minema. Kiviõlist Rakvere-Narva maanteeni oli enam vähem veel ok suure ja raske rattaga kahekesi pardal järel püsida. Peale Rakvere peale ära keeramist ja vaadates ees kaugenevaid täpikesi loobusin ees sõitvate autode vahel kuni 140 km/h kiirusel slaalomit sõitmast, lootuses leida teisi rattureid kokkulepitud tanklas ootamas, tiksusime koos naisega rahulikult norm kiirusel edasi. Texaco tanklas polnud kedagi, võtsime suuna Rakvere poole ja leidsime seltskonna Statoili tanklast. Käisime söömas ja tiksusime Jõgeva poole edasi. Edasine on juba eespool kirjas ;). Mis on point tekib küsimus :P. Point on selles, et grupis sõites tuleb arvestada teiste kaaslaste võimalustega. 2 inimest rattal ei ole enam see, mis üksinda sangas. Arvestades ka seda, et tee oli vihmast märg ja auto rataste alt lendav veeudu piiras ka oluliselt nähtavust. Kui on kokkulepitud peatumine või mis iganes tegevus, tuleb sellest ka kinni pidada. Grupis sõites on paratamatult juhuseid, kui maanteel on ka kiiremaid liiklejaid, kui on grupi kiirus. Tuleb ise rohkem peeglisse vaadata ja vastavalt võimalusele kas siis lisada kiirust, et möödasõitev juht saaks sinu taha reastuda, ja kui näed võimallust, et ta saab mööda sõita, siis talle juba varakult ise märku anda, või siis natuke gaasi järgi anda, et ta saaks sinu ette reastud. Juhtumisi sattusin nii umbes 30 rattalist gruppi vedama oma esimesel sõidu hooajal ja saime pea 100 kilti sõidetud täiesti probleemivabalt, see oli küll üllatuseks, et nii 4-5 rattaga pole võimalik koos sõita ;)


Postitatud: 01 Okt 2007, 07:04
Postitas Õnnekas

Rein sinu lugu lugedes tekkis küsimus, et mis grupp see selline üldse oli?
Kui kokkulepetest kinni ei peeta, siis lakkab see kooslus olemast grupp. Kui grupist lahkuvad mõned kõvatajad, siis kindlasti ei pea sa neid jälitama hakkama, vaid pead vedama rahulikult allesjäänud grupiliikmed õnnelikult sihtkohta. Ja kindlasti pead oma grupi liikmetega enne sõitu reeglid läbi rääkima ja kui asi läks viltu, siis tuleb sellest ka pärast sõitu samade inimestega üle rääkida, et vältida tulevikus samu vigu. Ma olen kindel, et sa leiad palju parema seltskonna, kellega sõitmas käia.


Postitatud: 01 Okt 2007, 07:26
Postitas Rein

See oligi juhuslik kooslus, mis tekkis sõiduks Kiviõli Jõgeva. Ja peale poolt kilomeetrit loobusingi järgi sõitmisest. See kiri lihtsalt vastukaja hr Baltrooni kirjale ja teistele lugejatele, et pundis sõitmine ei tähenda seda, et pead suutma maanteel autodest kiiremini liikuma, pigem seda , et peab arvestama grupi liikmete ja kaasliiklejatega.


Postitatud: 16 Mär 2008, 13:34
Postitas onex

Pole kunagi veel grupis sõitnud aga tahaks kindlasti selle kah ära proovida. Lugedes korralikult läbi selle teema/teemad on asi päris selge, kuid kas grupis sõites saan hakkama :roll:


Postitatud: 16 Mär 2008, 14:08
Postitas dimi1974
onex kirjutas:

Pole kunagi veel grupis sõitnud aga tahaks kindlasti selle kah ära proovida. Lugedes korralikult läbi selle teema/teemad on asi päris selge, kuid kas grupis sõites saan hakkama :roll:

Varsti saad ära proovida aga oma kogemustest tean ole sa nii korralik grupisõidu reeglitest kinni pidav kui tahes on keegi ikka kõvataja kes tuleb ja sõidab sul küljepeal je siis laseb hooga ette ja annab pidurit.Nii,et valvsust siiski ja sa ei kahetse seda.Tore on suurema seltskonnaga sõita. :D


Postitatud: 16 Mär 2008, 16:46
Postitas Habib
Rein kirjutas:

Mina koos oma naisega ühe ratta peal...

Krt, kui naisega koos siis ürita ikka kahe ratta peal püsida... :)


Postitatud: 23 Mär 2008, 19:47
Postitas cruisergirl
dimi1974 kirjutas:

Varsti saad ära proovida aga oma kogemustest tean ole sa nii korralik grupisõidu reeglitest kinni pidav kui tahes on keegi ikka kõvataja kes tuleb ja sõidab sul küljepeal je siis laseb hooga ette ja annab pidurit.. :D

Ise kaldun arvama, et alati ei pruugi olla need kõvatajad, kes kõrvale sõidavad, vaid lihtsalt ei teata grupisõidu reegleid.
Tasub ikka ja jälle üle lugeda :D
http://www.emca.ee/index.php?id=23


Postitatud: 23 Mär 2008, 20:09
Postitas dimi1974
cruisergirl kirjutas:
dimi1974 kirjutas:

Varsti saad ära proovida aga oma kogemustest tean ole sa nii korralik grupisõidu reeglitest kinni pidav kui tahes on keegi ikka kõvataja kes tuleb ja sõidab sul küljepeal je siis laseb hooga ette ja annab pidurit.. :D

Ise kaldun arvama, et alati ei pruugi olla need kõvatajad, kes kõrvale sõidavad, vaid lihtsalt ei teata grupisõidu reegleid.
Tasub ikka ja jälle üle lugeda :D
http://www.emca.ee/index.php?id=23

:?: :?: :?: :idea:


Postitatud: 23 Mär 2008, 20:11
Postitas Soultrain

To dimi1974: informatiivne postitus,kõik said ilmselt aru,mida sa nende asjadega öelda üritasid...


Postitatud: 23 Mär 2008, 20:13
Postitas vincent

Üks tore õppevideo grupisõidust -


Postitatud: 23 Mär 2008, 21:34
Postitas Rein
Habib kirjutas:
Rein kirjutas:

Mina koos oma naisega ühe ratta peal...

Krt, kui naisega koos siis ürita ikka kahe ratta peal püsida... :)

:P
Selle nalja eest 10 punkti viiest :P :P


Postitatud: 24 Mär 2008, 12:13
Postitas dimi1974
Soultrain kirjutas:

To dimi1974: informatiivne postitus,kõik said ilmselt aru,mida sa nende asjadega öelda üritasid...

Sorry,selgitan siis.Enamjaolt kui sõitma hakkame siis mainitakse ikka ära kas sõidame malelauda ja kas ikka teatakse krupisõidu reegleid kui vaja muuta rivi reaks.On ju siis kõigile selge kui keegi vastuväiteid ei jaga.Ja asi toimib mingi aja.Ühel hetkel lihtsalt inimestel kannatus saab otsa ja hakkavad enda esile tõstmisega teisi ohtu seadma.Näidatakse oma bike tõmmet ja mida veel.Aga seda teab ju igaüks küll ta tõmbab ja tõmbab ka kellegi teisel rivis,kes seda aga ei temostreeri.Kui ta seda ei tee ei tähenda see seda,et ta häbeneb oma tsiklit vaid tal on mõistusega asjad korras.Ma ei taha kedagi solvata aga nii ta on.Olen kõvataja pärast tee äärde vajunud auklikule ja kruusasele pinnale kusjuures mul ka kaasreisija peal ja sel hetkel kadus see bike ära ette rivi algusesse ja lõpuks ta oli üldse kadunud kui tahtsin näha inimest kes selle tsirkuse põhjustaja oli.Eks ta sai oma veast aru aga mina oleks kukkunud ja lolliks jäänud.Malelauda sõites on see tavaline asi,et keegi ees sõidab ja keset rada,et häda korral kui pidurdada vaja ei saa saa ei vasakule ega paremale tõmmata.Aga sellegipoolest on pundis sõitmine põnev. 8)


Postitatud: 24 Mär 2008, 12:21
Postitas Pihelgas

Tegelt on paraad ja grupisõit kaks erinevat asja.


Postitatud: 25 Mai 2008, 09:16
Postitas FCK

Jutupaunikud, minge hüpake raamatupoes läbi ja hankige Mootorratta ABC, väike raamat aga kõik ilusti puust ja punaseks tehtud :D


Postitatud: 25 Mai 2008, 10:40
Postitas Õnnekas
FCK kirjutas:

Jutupaunikud, minge hüpake raamatupoes läbi ja hankige Mootorratta ABC, väike raamat aga kõik ilusti puust ja punaseks tehtud :D

Avastasid jalgratta :roll:


Re: Sõit pundis

Postitatud: 31 Juul 2008, 14:32
Postitas nessus

Ma olen sattunud (algaja nagu ma olen) korra võõrasse gruppi. Jäin sinna lõppu, sõideti malelauda. Nende sõidukiirus ja rytm määrasid minu liikumiskiiruse. Reastasin ennast nende eeskujul õieti ja sõitsime niimoodi ca 70 km koos. Oleks olnud naljakas hakata ennast mööda pressima sealt kymnesest grupist. Grupi juhi käemärgid ja enda loogiline mõtlemine aitasid teha mööda sõite. Juht teatas varakult grupile käemärkide ja suunaga maha keeramisest. Väga meeldiv kogemus. Jutu mõte: Grupisõit ei tundunud midagi ilm võimatut. Tuleb jääda rahulikuks ja jälgida teisi sõitjaid. Ja sõita nendega kes, tahavad grupis sõita.

Järgmisel korral taas ja ilma hirmuta :)

Kood: Vali kõik

       See kiiruse suhte jutt eelpool on ysna õige. Ma olen täheldanud sama asja. Kui sõita piirangute järgi (soolona), tekib tunduvalt rohkem pidurdusi, kiirendusi ja ohtlikumaid olukordasid. yletades väheke 10-20 km/h, on sõit palju mugavam ja sujuvam. Kolmas variant on sõita 10- 20 km/h aeglasemalt. (see ei sobi ju mitte.... :roll: )

Re:

Postitatud: 31 Juul 2008, 15:46
Postitas numan
vincent kirjutas:

Üks tore õppevideo grupisõidust -

Siin ka eesti tiitriga http://www.youtube.com/watch?v=X7v0rsLR0fw üllatusega avastasin, et siia teemasse ma pole veel seda toppinud 8)
Aga lõbusaid kilomeetreid kõigile :)


Re:

Postitatud: 31 Juul 2008, 15:58
Postitas Julge
Pihelgas kirjutas:

Tegelt on paraad ja grupisõit kaks erinevat asja.

Täiesti.
Ma ei kujuta küll ette, kuidas mingit Treffi või sügisballi paraadi linnas malelauas sõidetakse... Viimasel ajal nagu 4 ratast kõrvuti olnud...
Aga korralikus malelauas 10-15 tsikliga lasta on ikka väga uhke!

Julge


Re:

Postitatud: 03 Aug 2008, 20:34
Postitas rzz
piret kirjutas:

Suure kambaga sõites on oht, et kogu seltskond ei püsi alati koos. Esimene ei jõua kogu aeg kõigi tsikleid peeglist kokku lugeda ja nii võib tekkida olukord, et saba ei tea kuhu pea läks... Selleks vaata alati peeglisse, kui sa tead, et keegi peab veel sinu taga sõitma ja tuleb pööramise koht, siis palun jää sinna ristmikule ootama, kuni sa oled veendund, et sinust tagapoololija on sind märganud. Kui sa jääd selletõttu eessõitvast pundist maha, siis pole ju midagi, sest ideaalis jälgis sind samamoodi sinust eespool sõitja ja ootab teid juba järgmise nurga peal järele. Jne jne.

Just. Kogemus (küll autokolonni puhul aga siiski) on näidanud, et mõistlik on kolonni kiirust ja sõidurütmi valida tagumise sõitja järgi. Kui Sinu taga sõitev kodanik sul peeglist ära kaob, võtad hoo maha ja ootad, kuni ta järele jõuab. Kui saba jääb toppama, pidurdatakse selle metoodika järgi ka "pea" maha ning kolonn püsib koos. Kui grupijuht raiub ees ja "saba" peab ise vaatama, kuidas järgi saab, laguneb see grupp suht kiiresti maha. Samuti peaks juht silmas pidama grupi suurust ja -liikumiskiirust just peateele väljasõitudel ning asulate puhul fooriga ristmikel. Kui kogu manza ristmikku ületada ei jõuta, tuleks saba peale manöövrit järgi oodata või (asula puhul) linna piiril kohtumispaik eelnevalt kokku leppida, et uuesti grupp kokku saada.

Ideaalis võiks olla grupi viimane liige nö "kontroll-liige", kellel on side "veduriga" ning vajadusel saab paluda kolonni peatamist (kui mingi suurem äpardus on juhtunud või keegi maha on jäänud).