Kiired küsimused tsikli ostu kohta saksast
Moderaator: Moded
Kiired küsimused tsikli ostu kohta saksast
Võitsin ebay.de's oksjoni. Kõik OK. Müüa andis oma aadressi ning telefoni. Ütles, et raha võin sulas üle anda kui tsiklile järgi tulen.
Helistasin arcotransi ning ütlesid, et toovad tsikli 4700EEK eest ära.
Kuidas edasi tegutseda? Transpordi firmale maksan toomis tasud. Kuid mis paberid ma müüja käest enne raha ülekandmist saama pean?
Prindin selle välja?
http://www.gebrauchtwagen-zeitung.de/ka ... ertrag.pdf
Saadan faxiga müüjale, ta kirjutab alla (ma ei oska saksa keelt muffigi, keegi saaks tõlkida kuhu mida panna?


Müüja saadab tagasi.
Ütlen, et kannaks arvelt maha. (kas enne seda kannan talle raha või peale?)
Rekka tuleb, võtab tsikli peale. Omanik annab teh passi juhi kätte.
Jõuab eestisse. Arki, teh-pass ja ostu-müügileping käes võtan arvele?
1) Kohe peale oksjonit saatsin müüjale oma andmed Kaufvertragi jaoks. (Nimi, postiaadress, sünnikuupäev, telefon, e-mail, faksinr.) Ütlesin, et tahan saada tema pangarekvisiite (IBAN, BIC ja SWIFT), ütlesin, et tahan saada Kaufvertragi originaali postiga enne kui raha maksan. Ütlesin, et ta peab ratta Saksa registrist maha võtma enne kui vedaja sellele järgi tuleb.
2) Järgmise päeva hommikuks oli saabunud faks minu nimele, milles olid:
a. Kaufvertrag
b. Ratta tehniline pass (VIN kood!)
c. TÜV paber (mis osutus hiljem täiesti tarbetuks)
d. kaaskiri koos saaja IBANi ja pangarekvisiitidega (SWIFT kood ja BIC)
3) Kohe hommikul uurisin ARKst ratta tüübikinnituse olemasolu kohta (Saksamaa tüübikinnitus on näha ka Saksa tehnilisest passist – ARK väitel kui see on olemas, siis saab ka Eestis arvele) ARK telefon 6201250. Palusin ARKl teha Saksamaa registrisse järelpärimine mootorratta tausta kohta. ARK väidetel oli rattaga kõik korras. Uurisin maaletoojalt VIN koodi järgi ka ratta väljalaskeaastat ning varuosade tellitavust. VIN koodi esimesd kolm märki näitavad tootjat, järgmised kuus mudelit ja modifikatsiooni ning viimased kaheksa on konkreetse ratta põhised.
4) Pärastlõunal saatsin Kaufvertragi allkirjastatud koopia faksiga müüjale. Lisasin oma ID kaardi koopia igaks juhuks.
5) Järgmisel hommikul helistasin müüjale ja ütlesin, et saatsin Kaufvertragi eelmisel õhtul faksiga talle ära. Müüja kinnitas, et sai Kaufvertragi kätte ning on Kaufvertragi originaali saatnud mulle postiga ära. Kinnitasin, et paari-kolme nädala jooksul võtab transportija ratta müüja juurest peale.
6) Kaufvertragi originaal tuli postis paari päevaga. Samal päeval tegin EU makse (30 kr

7) Paari päevaga saabus müüjalt kinnitus, et raha on käes.
8 ) Edasi läks paar nädalat ootamist, saatsin müüjale vedaja nime (tuttava tuttav, kes äratoomise äriga tegeleb - ei olnud Arco Trans). Vedajale väljastasin nimelise volikirja, mis lubas tal minu nimel minu tsiklit üle piiride toimetada ja minu eest tsikliga seotud paberitele alla kirjutada. Saksakeelse volikirja blanketi andis ta mulle ise.
9) Lõpuks oli tsikkel kohal. Arveldasin vedajaga ja viisin tsikli ARKi. ARKis vaadati tsikli VINi ja raami värvust, dokumentidest pidin esitama Kaufvertragi, Saksa tehnilise passi, oma ID kaardi ja riigilõivu kviitungi. ARK väljastas numbri ja tehnilise passi. Kõik.

Vastates Sinu küsimustele:
- Enne raha ülekandmist peaksid saama originaal Kaufvertragi Sinu ja müüja vahel. Seda läheb ARKis vaja. Lisaks ei tee paha Saksa tehnilise passi koopia (vaevalt, et müüja Sulle originaali enne raha ülekandmist saadab).
- leppige müüjaga kokku, et tema ise prindib Kaufvertragi välja, täidab oma osa ära ja saadab Sulle (kui ta tahab originaaleksemplari - mida ta vaevalt et tahab - siis las trükib ja täidab kaks) http://www.mobile.de/_pdf/kaufvertrag.pdf
tema on Verkäufer, Sina oled Käufer (Vorname, name - nimi; Strasse - tänav; PLZ - postiindeks; Ort - linn, maakoht, ESTLAND; Geburtsdatum - sünniaeg; BPA - pole aimugi, mis see on; edasi on ratta andmed, selle all hind eurodes, siis jupp, milles müüja kinnitab, et sõiduk on vaba kolmandate isikute nõuetest, jutt sellest, et müüja ei vastuta võimalike defektide eest ja ei anna garantiid, edasi: Kaup on müüja oma kuni pole makstud; edasi: kättetoimetamine on kokkuleppe asi. Quittung kinnitab, et müüja on raha saanud ja Sina oled tsikli, võtmed ja muud vidinad saanud. - raha saamist peaks ka EU makse jälg Sinu arvel edukalt tõestama).
- ehk siis, kui saate kokkuleppele, et Müüja Kaufvfertragi välja prindib ja Sulle saadab, siis on enamus juba täidetud - saada oma andmed ja müüja täidab äkki Sinu andmed ka - alla kirjutad joonele, mis on enne Quittung'it ja mille all on Unterschrift Käufer. Saada talle Kaufvertragist (Sinu allkiri all) faksiga koopia.
- nüüd oota postiga Kaufvertragi originaali ja kui see käes, kanna raha. Enne uuri müüja kontonumbrit (IBAN) ja SWIFT ja BIC koode. IBANi saab ka Saksa pangarekvisiitde järgi tuletada, netis on kalkulaatorid olemas http://www.ibanrechner.de/
- ole kindel, et sakslane on tsikli Saksa ARKist ENNE maha võtnud kui vedaja sellele järgi läheb.
- Suhtle vedajaga. Kindlasti on ka neil mingi praktika ja võibolla oskavad midagi tarka soovitada. Juhul kui tsikkel tuleb lahtises autos, on soovitav vältida igasuguseid katteid, kilesid, presente jne, sest kriibivad värvi. Samuti peaks rihmad kinni tõmbama raamist, mitte üle sadula, aga eks vedaja tea paremini.
- Eesti ARKi läheb Kaufvertrag, Saksa teh. pass, kviitung riigilõivude (kokku 1300 kr kui mälu ei peta) maksmise kohta ja Sinu dokument.
Peale ARKi tee liikluskindlustusleping kohe ära (isegi siis kui sõitma ei hakka - maksta pole siis vaja, lihtsalt leping, mitte poliis).
Kui oled inglise keele oskaja, on tõlkimisel abi http://babelfish.altavista.com
Muud ei oska nagu midagi praegu öelda...
Edu!
Pets
VL1500
Lihtsalt huvitavaks lugemiseks, siis näide, kuidas mingil juhul teha ei tohiks:



...ja arkile tegin pärast ise inglisekeelse lepingu, kus ka "müüjaks" kehastusin ise.
Lollidel vahest veab, kas pole

[/quote]Kas müüja võib mulle faxiga ka ostu-müügi lepingu saata, aga originaali paneb koos teh-passiga tsikliga kaasa?
Ma päris täpselt ei mäleta, kas lepingut mitte piiridel ette polnud vaja näidata ja sellepärast originaal sai sakslaselt võetud.
Küsi vedajalt, kas Sa pead neile andma originaali või faxi või pole üldse midagi vaja.
Oskab keegi seda kommenteerida?
Pets
VL1500
Tsikli toomise protsessi käigus ei lähe lepingut vaja, leping on vajalik ARKis.
Põhimõttelislt käis kõik nii nagu schalter rääkis. Ainult tigupostiga ja tüübikinnituse pärimisega ei hakanud jändama. Ise saatsin sakslasele selle kraufti ja ta faksis selle täidetuna tagasi, orikas tuli koos rattaga. Raha kandsin kiirmaksena. Saatsin ka koopia
sakslasele. ARK-is veõti arvele see ratas ilusasti. Mingeid muresid ei olenud.
Oma närvidele on vast kasulikum see tigupostivärk ja tüübikinituse uurimine. Samas kui perse tahetakse lohku tõmmata siis tõmmatakse ta niikuinii.
Kiitus siin kohalka Isakesele, kes mu ratta kenasti ära tõi.
Edit: Kasutasin usinalt ka telefoni.
Psihh
From Seewald faxmachine, with love...
-
- Postitusi: 682
- Liitunud: 11 Mär 2004, 08:28
- Tsikkel: Ducati Multistrada 1200S
- Asukoht: Niinsaare
- Tänatud: 1 kord
Ei ole küll otseselt teemaga seotud, aga minu meelest on see suht mõttetu lisakulu, see kiirmakse. Tavamakse läheb 2-3 päeva, ega kiirmakse oluliselt kiiremini lähe. Meilt Saksa raha kandes jõuab see sama kiiresti kohale, kui neil pangast panka kandes.PsychoDad kirjutas:Raha kandsin kiirmaksena.
Ida-Virumaa – lähemal kui tundub, lahedam kui arvad!
Ducati Multistrada 1200S
Honda NC 750X DCT (müüdud, teenis mind truult täpselt 3 aastat ja 21000km)
Honda XRV 750 MooramaaPaar (müüdud, teenis mind truult 10 aastat ja 68000km)
Iga tsikli jaoks on oma tee!
leidsin tsikli mobile.de'st, võtsin e-mailitsi müüjaga ühendust (ei olnud eraisik), jutud räägitud saatis ta mulle e-mailiga arve. vahepeal tuli väike paus sisse ning seejärel saatsin raha teele (ülekande kulud 30.-) seejärel leppisin isakesega kokku kes oli heameelega nõus ratta ära tooma. helistasin veel korra türklasele kah ning asi klaar. nagu psychdad'gi käisin siis minagi 20.mail rakveres ning seal taheti siis seda saksa teh.passi ja müügilepingut. kohaliku arki bürokraatia tõttu jäi mul tehniline ülevaatus tegemata kuna seal ainult üks teenindaja ja järjekord venis ning teh.üle. punkt pandi vahepeal kinni. nii ma siis vurasingi ilma selleta tartusse. aga muidu võib rahul olla sest asjaajamist oli suht vähe.
Antud juhul tuleks küsida, kas Brief on hetkel eelmise omaniku või juba müüja käes. Kui eelmise omaniku, on asi kahtlane.
On sul võimalik paluda briefist faksi teel koopiat?
Seal peab olema viimase omaniku nimi ja aadress. Selle järgi saad kontrollida.
Ühtlasi veel üks suht tähtis asi - kas müüja rääkis puhast või aktsendiga saksa keelt? Omadest kogemustest tean soovitada vältida pimesi ostuprotsesse aktsenditajatega

Teh pass on praeguse müüja käes ikka. Müüja ei rääkinud eriti head inglise keelt. Eelmise omaniku nimi ja aadress on seal olemas. (saatis mulle scannitud pildina)jami kirjutas:Üldiselt on nii, et kelle käes on teh pass ehk saksa keeles Brief, on praktiliselt ratta (ehk siis jälle auto) omanik.
Antud juhul tuleks küsida, kas Brief on hetkel eelmise omaniku või juba müüja käes. Kui eelmise omaniku, on asi kahtlane.
On sul võimalik paluda briefist faksi teel koopiat?
Seal peab olema viimase omaniku nimi ja aadress. Selle järgi saad kontrollida.
Ühtlasi veel üks suht tähtis asi - kas müüja rääkis puhast või aktsendiga saksa keelt? Omadest kogemustest tean soovitada vältida pimesi ostuprotsesse aktsenditajatega
Kui ta pole seda arvele võtnud, ei saagi ta nimi Briefis olla!!
Siis talita täpselt Schalteri nõuannete järgi.
Kui oled müüjaga ka otse suhelnud, kas tabasid mingit murjaniaktsenti!?
Muide, mis ta nimi ebays oli, ma luuraks ta järele väheke (muidugi kui soovid).
Vaja ainult minu ning tema vahelist kaufvertragi ning teh.passi? Või Tema ning eelmise omaniku vahelist samuti?jami kirjutas:No aga mis jama siis!?
Kui ta pole seda arvele võtnud, ei saagi ta nimi Briefis olla!!
Siis talita täpselt Schalteri nõuannete järgi.
Kui oled müüjaga ka otse suhelnud, kas tabasid mingit murjaniaktsenti!?
Muide, mis ta nimi ebays oli, ma luuraks ta järele väheke (muidugi kui soovid).
hannes kirjutas:Ei ole küll otseselt teemaga seotud, aga minu meelest on see suht mõttetu lisakulu, see kiirmakse. Tavamakse läheb 2-3 päeva, ega kiirmakse oluliselt kiiremini lähe. Meilt Saksa raha kandes jõuab see sama kiiresti kohale, kui neil pangast panka kandes.PsychoDad kirjutas:Raha kandsin kiirmaksena.
Mul oli järgmine päev kohal.
http://cgi.ebay.de/Honda-Transalp-XL-60 ... dZViewItemjami kirjutas:No aga mis jama siis!?
Kui ta pole seda arvele võtnud, ei saagi ta nimi Briefis olla!!
Siis talita täpselt Schalteri nõuannete järgi.
Kui oled müüjaga ka otse suhelnud, kas tabasid mingit murjaniaktsenti!?
Muide, mis ta nimi ebays oli, ma luuraks ta järele väheke (muidugi kui soovid).
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.