1. leht 1-st
Probleemid elektriga.Paluks kiiret abi!!!
Postitatud: 03 Mai 2006, 08:41
Postitas ENZO
Lugu siis selline.et on olemas ratas KTM 600LC4 aastast 92.Süüte tüüp SEM ja probleem selline:pirnid kipuvad aeg ajalt läbi põlema,kuna pinge liiga kõrge.Samas saab mõni kord rahulikult mitusada kilomeetrit maha sõita ja kõik on korras.Panin voltmeetri peale ja pinge on sõites kuskil 13 ja 15 voldi vahel,kuid äkki viskab 35-40voldi peale.Väikestel kiirustel ja kiirendustel on kõik korras.Samas panin tähele,et ühtlasel sõidul kuskil 90km/h viskab pinge üles jal hetkel,kui pinge tõuseb hakkab ka mootor nagu pidurdama st.ei käi nii nagu peab.....eks ta mõjutab ka siis süüdet(Süüte juhtmed (3tk)tulevad eraldi pooli pealt ja lähevad otse süütepooli)?.Pingeregulaatorisse siseneb kaks juhet ja väljub ka kaks.Küsimus on siis selline:Äkki on kellelgi kogemusi pingeregulaatori(alumiiniumkarp)asendamise või ümberkohandamisega saadaolevatega(motorollerid jms),või on kellelgi selline asi müüa.Igasugune info teretulnud.Originaal uus tükk on natuke liiga soolane...äkki annab midagi muud aretada....ei viitsi pirne kotiga kaasas tarida

Postitatud: 03 Mai 2006, 09:10
Postitas Hans
Kui oskad-viitsid ise mässata ja tinutada v on sul mõni hea tuttav elektrimees, siis võin saata skeemi, mille järgi on mu rattale ehitatud alaldi-regulaator. Töötab 3-faasilise geneka korral.
Hans
5016486
Postitatud: 03 Mai 2006, 09:15
Postitas ENZO
Asi selles,et minu oma on 2-faasiline.
Postitatud: 03 Mai 2006, 09:17
Postitas Devcon
Mina kontrolliksin algatuseks üle aku ühendused ja juhtmed.Selline mulje jääb,et mingi aku ühendus on kehv.Kui töötava mootoriga "kaob" aku tagant ära,siis laadimispinge kargab kohe üles.
Postitatud: 03 Mai 2006, 09:19
Postitas Asjapulk
Ära huupi pulka vaheta. kontrolli kõigepealt pingeregulaatori massiühendus üle ja tee seda suure halogeenpirniga. Ka akuklemmid peavad korralikult kinni olema. Kui kõik korras, siis kahtlusta regulaatorit. See 35-40 V võib ka süütemooduli hukata + aku, nii et tasub kiirustada.
Postitatud: 03 Mai 2006, 09:38
Postitas ints0000
Pinge regulaaator peab suutma igas olukorras pinge alla 15V hoida. Arvatavasti on seal sees midagi värina vms tulemusel lahti tulnud ja halb kontakt või lihtsalt mõni element rikkis.
Vaata kõik ühendused üle ja proovi see regulaator välja vahetada.
Postitatud: 03 Mai 2006, 09:51
Postitas ENZO
Asi selles,et polegi mingit akut ja laadimist.....genekas toodab voolu ainult tulede jaoks ja regulaator peaks pinget lubatud piires hoidma.põhimõte nagu delta mopeedil
Postitatud: 03 Mai 2006, 13:26
Postitas andriano
Siin pisut juttu soojenduseks
http://www.tevalo.ee/foorum/index.php?s ... regulaator.Sul arvatavasti ergutusmähisega gene.Ühefaasise lihtsa pingestabika paneb iga "traatsaba" kokku.
Postitatud: 03 Mai 2006, 15:38
Postitas ENZO
kas siin on mõni "traatsaba",kes selle asjanduse mingi summa eest kokku paneks...endal kahjuks pole elektriasjanduses nii palju nuppu.Teine asi oleks see sealt Andriano antud heast informatsioonist koht,kus inglismannidelt saaks selle asjanduse kätte 35naela eest.Kas kellelgi on aimu kuidas need asjad käivad ja mis summa eest ja kui kiiresti selle siia kalli kodumaa pinnale toimetatud saaks.Ühesõnaga kui kindlad sellised kaugelt maalt ostmised on?
Postitatud: 03 Mai 2006, 19:44
Postitas ints0000
Kahjuks pole kursis, mis gene sel ratal on. Sain aru, et gene on selline millel pole ergutusmähist vaid on pöörlev püsimagnet.
Ehk õnnestub näiteks minski/voshoodi kommutaatorit(12V) kasutada pinge reguleerimiseks. samas peaks ka kõik sama tööpõhimõttega rolleri generaatorite regulaatorid sobima.
Muide sellel regulaatoril peab väga hea ühendus massi ja generaatorist tuleva otsaga olema, sest sellistel generaatoritel lühistatakse ülejääv pinge massi ja kui halb ühendus/külmjoode on, siis põlevadki tuled läbi.
Postitatud: 03 Mai 2006, 23:51
Postitas schalter
80% laadimisvigadest pidi olema halva (massi)ühenduse pärast.
Ehk on vea kindlakstegemisel sellest ingliskeelsest õpetusest abi.
http://www.electrosport.com/Images/fault_finding.pdf
Postitatud: 04 Mai 2006, 08:07
Postitas ENZO
Laadimisega pole mingisugust pistmist,kuna akut ei ole.Tegu on krossienduroga.Voolu annab pöörlev magnetratas ja tundub,et süütepooli jaoks rattal on eraldi magnetriba...sealt väljuvad süütepooli kolm juhet punane,roheline ja must.... mootor käivitub ka siis,kui pingeregulaatorisse minev juhe lahti ühendada...st. et ühtegi muud elektriasja seal taga ei ole.Pingeregulaatorisse mineval osal on on oma magnetriba,millest väljub kolm juhet:kaks kollast mis on kokku ühendatud ja üks sinine juhe(pistikus mis siseneb regulaatorisse on kaks otsa).Olen vaadanud Viljandi motopoodi ja seal on regulaatoreid küll,aga need on kõik kolmefaasilised.Ega keegi ei tea,kas Tallinna pool on kuskil kahefaasilist müügil nähtud???
Postitatud: 04 Mai 2006, 08:49
Postitas ENZO
Täpsustuseks veel nii palju,et regulaatorisse siseneb kaks juhet ja väljub kaks....+ots läheb kondensaatori + poolele ja - ots miinus poolele.....samasest otstest väljuvad juba juhtmed el.süsteemi....süütelukk,tuled jne.Kondensaator kontrollitud ja korras.
Postitatud: 04 Mai 2006, 09:01
Postitas ENZO
Krt.mainimata jäi,et kondensaatori miinus poolelt läheb ka juhe kere külge ehk massi.Juhe paistab korras olevat....
Postitatud: 06 Mai 2006, 15:45
Postitas totu
Regulaatori halva massi (kinnituse vist) moodi viga. Teoreetiliselt peaks sobima ühefaasilise, nt. Planeta Spordi regulaator, oli täna kloostrimetsas täitsa olemas. Kondensaator on süsteemis nö. aku asemel ja akusüsteemi regulaator peab toimima suurepäraselt. Ka Minski oma teeb töö ära, tuledele piisab. 6V regulaatori korral peab pirnid asendama.
PS. Kui kellelgi 3 faasiline, sama jubin üle, võime vahetada mõõduka (mõistliku) summa vastu.