Projekt-muruniiduki mootoriga

Moderaator: Moded


Teema algataja
biggo

Projekt-muruniiduki mootoriga

Lugemata postitus Postitas biggo »

Tere,
On plaan ehitada muruniiduki mootorist võrr. Mootor on 1.5 Kw ja 6000 pööret minutis. Küsimus on selline siis, et kas on mõtet hakata seda asja üldse aretama ja mis rattaraami te soovitate (jalgratta raam mis oleks tugev). Endal on keevitamis võimalus ka olemas, nii et saan ka raamile tugevndusi juurde keevitada. Samuti tahaks teada kas keegi teab kust saab võrri velgi koos kummidega?
Kui kellegil on veel midagi tarka lisada, siis on see teretulnud.
Aitäh

Teema algataja
biggo

Lugemata postitus Postitas biggo »

ja palun mitte panna selliseid kommentaare nagu "osta endale roller" või bike!
Kasutaja avatar

oldmoped
Postitusi: 2418
Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
Tsikkel: Misasi see veel on?
Asukoht: Läänemaa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas oldmoped »

paljudel muruniidukite mootoritel on see probleem, et väntvõll asub vertikaalses asendis ja vaja selletõttu nurkreduktori paigaldus.
hälvik

Teema algataja
biggo

Lugemata postitus Postitas biggo »

minu teada pole seal väntvõlli?

Kasjok
Postitusi: 351
Liitunud: 04 Sept 2005, 21:51
Tsikkel: YZ450F

Lugemata postitus Postitas Kasjok »

:shock:
“The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten” - Benjamin Franklin
Uudishimu tapab
Kasutaja avatar

xzburnoutzx
Postitusi: 1256
Liitunud: 26 Aug 2004, 11:53
Asukoht: Tallinn/Dragster
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas xzburnoutzx »

Palun seleta, kuidas käib sisepõlemismootoris kolb ringi? Tõesti huvitaks, äkki see Michelini mehike lükkab seda edasi-tagasi :lol: Loomulikult on väntvõll olemas, iseenesest vaata selline mitte uue ratta raam talle. Alumiiniumraam isenenesest oleks tore aga kas ta massile vastu peab on küsimus. Vene rattad käivad kõik.
Kasutaja avatar

Kalapea
Postitusi: 1059
Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
Tsikkel: Mõni Ducati
Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
Tänatud: 94 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Kalapea »

Kas mitte muruniidukil polnud väntvõlli otsas koonus mis tõstab õli üles ja siis õlitab mootorit.Ning kui keerata mootor nurga alla siis puudub või on liiga palju õlitust.Ja kui õlitust pole siis töötab mootor max 15min.
Kasutaja avatar

Primo
Postitusi: 2924
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Primo »

biggo kirjutas:
minu teada pole seal väntvõlli?
IRWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWW


Kui viitsite, siis kustutage minu post, aga ma ei suutnud ennast talitseda :mrgreen: :wack: :mrgreen: :wack:
Challenge the Adventure.Ride The World
Kasutaja avatar

oldmoped
Postitusi: 2418
Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
Tsikkel: Misasi see veel on?
Asukoht: Läänemaa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas oldmoped »

xzburnoutzx kirjutas:
Palun seleta, kuidas käib sisepõlemismootoris kolb ringi?
Kui tegu ei ole just wankelmootoriga, siis ei käigi...
hälvik

Teema algataja
biggo

Lugemata postitus Postitas biggo »

Tahaks veel teada kas on vaja mingeid tugevamaid velgi või peab seda raskust ka jalgratta velg? Ja öelge kas on mõtet seda teostada just mootori võimsuse poolest?
Kasutaja avatar

sander
Postitusi: 380
Liitunud: 23 Apr 2004, 13:42
Tsikkel: Husqvarna

Lugemata postitus Postitas sander »


stop
Postitusi: 634
Liitunud: 12 Juun 2005, 21:56
Tsikkel: Aprilia
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas stop »

Pane traielratta veljed alla, need kannatavad ära küll. :roll:
Kasutaja avatar

Alpss
Postitusi: 311
Liitunud: 29 Dets 2005, 16:21
Asukoht: Tartu/ Yamaha Aerox 50 Race Replica
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Alpss »

Kui sa jalgrattaveljed paned siis sul tuleb jalgratasmuruniiduk :lol:
Yamaha Bw's 50 1996a. -> Yamaha Aerox R 50 2003a. -> Yamaha Aerox 70 2001a. -> Yamaha Aerox 70 Race Replica 2006a. -> Gilera Runner 70 DD 2004a. <-
Kasutaja avatar

Primo
Postitusi: 2924
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Primo »

Nii, ma teen oma eelnevale postile täienduse.Muruniidukeid wankelmootoritega ei ole ma eluseeski näinud ja mootorrattaidki on toodetud selle mootoriga kahe tootja poolt - Hercules aastatel 1974-1977 ning 1980'e algusaastatel Nortoni poolt.Internetis sobrades ei leidnudki ma ühtegi muruniidukit wankeliga :)

Ehk siis...IRWW

Biggo, võta seda naljana, sest sinu post kõlas tegelikult väga naljakalt :D
Challenge the Adventure.Ride The World
Kasutaja avatar

GReddy
Postitusi: 481
Liitunud: 17 Aug 2004, 17:29
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas GReddy »

irww jah aga soovin edu meisterdamisel , ise ikka lõbusam teha kui osta:).

Raul90
Postitusi: 250
Liitunud: 20 Sept 2003, 19:59
Asukoht: Pärnu, Paikuse
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Raul90 »

Muidu endal täiesti olemas selline paras mootor, millest annaks aretada küll liikurit. Veo ots tuleb küljepeale välja. (mingi motoploki mootor vist). Kui tahta saaks sellisest väga eduka kardi või mopi ehitada..
Malaguti Firefox F15, Piaggio Zip
Kasutaja avatar

oldmoped
Postitusi: 2418
Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
Tsikkel: Misasi see veel on?
Asukoht: Läänemaa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas oldmoped »

Enamus mootoriga tõukerattaid ja pocketbikesid on trimmeri, sae või muruniiduki mootoritega... õigemini samade mootoritega, mida ka nendel aiatööriistadel kasutatakse. Samuti müügil nende igasuguste universaal 2t ja 4tmootorite jalgrattalepaigalduskomplektid - tavaliselt pannakse mootor koos bensiinipaagiga pakiraamile ja jõuülekanne toimub otse väntvõlli otsast kummirulliabil. On olemas loomulikult ka vahekasti ja kettülekandega isendeid.

Pilt

2t ja kummiveoga

Pilt
4t ja ketiveoga

Pilt

olemas lausa ka sellistele mootoritele külgekruvitavaid variaatorkomplekte

jne jne jne

aga minu raudne lemmik on:
Pilt
hälvik

Teema algataja
biggo

Lugemata postitus Postitas biggo »

mina mõtlesin mootori raami keskele panna. bensu paagi paneks pakikale või kuhugi. Aga kas on võimalik, et mootoriga mingi jama tekib kui mootor panna külje peale?
Kasutaja avatar

oldmoped
Postitusi: 2418
Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
Tsikkel: Misasi see veel on?
Asukoht: Läänemaa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas oldmoped »

kui tegu on 4t mootoriga ja sellel on väntvõlli normaalasend vertikaalne, siis seda mootorit EI TOHI ega EI SAA mittemingiljuhul horisontaalselt kasutada.
hälvik

Teema algataja
biggo

Lugemata postitus Postitas biggo »

täna sai siis muruniiduk käima pandud ja hääl on rets. Nädalavahetusel on plaanis jalgratas muretseda ja niidukil mootor pealt ära kruttida.
Kasutaja avatar

Kirs
Postitusi: 4072
Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
Tsikkel: BMW
Asukoht: Saaremaa/Tallinn
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 23 korda

Lugemata postitus Postitas Kirs »

Kas sulle ei õeldud, et niiduki mootori väntvõll sees vertikaalselt.(või sul mingi iksniiduki mootor?) Kuidas sa mõtled selle ülekande korraldada?
Kasutaja avatar

Villem
Postitusi: 797
Liitunud: 18 Juul 2005, 00:52
Tsikkel: XT660R, GasGas EC250
Asukoht: Saue
Tänatud: 9 korda

Lugemata postitus Postitas Villem »

Karta on, et see mootor eriti kaua ei kesta. Muruniidukite mootorid on tavaliselt siiski võimalikult odavalt tehtud ja seega kestvusega neid õnnistatud ei ole. Vähemalt mitte need tavalised muruniidukid mis poodides müügil.
Näiteks, mu niiduk, mis praeguseks 3a vana, otsustas eelmisel suvel rämedalt õli sööma hakata ning läbi karteri tuulutuse kompressori moodi puhuma. Võtsin silindril pea maha ja mis ma avastasin:
kogu silinder on üks valu, eraldi hülssi kui sellist ei eksisteeri - kolb loksus silindris päris mõnuga;
klapid olid oma pesad täiesti ära kulutanud ning klapisääred olid täitsa läbi.
Edasi võtsin mootori pooleks ning sain teada, et vändalaagrid ja kepsulaagergi oma töölepingu lõpetamise seisus olid.
Veel niipalju, et õli on alati õigel ajal ning veidi ennemgi vahetatud ning täiesti korraliku õli kasutatud. Muruniiduki mootor lihtsalt ei ole loodud kestma.
Kasutaja avatar

oldmoped
Postitusi: 2418
Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
Tsikkel: Misasi see veel on?
Asukoht: Läänemaa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas oldmoped »

Villem kirjutas:
Edasi võtsin mootori pooleks ning sain teada, et vändalaagrid ja kepsulaagergi oma töölepingu lõpetamise seisus olid.
sul veel vedas, et laagrid... osad on lihtsalt puksidel
hälvik
Kasutaja avatar

oldmoped
Postitusi: 2418
Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
Tsikkel: Misasi see veel on?
Asukoht: Läänemaa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas oldmoped »

holma kirjutas:
Kas sulle ei õeldud, et niiduki mootori väntvõll sees vertikaalselt.(või sul mingi iksniiduki mootor?) Kuidas sa mõtled selle ülekande korraldada?
märksõna: "druzba" reduktor
;)
hälvik

Teema algataja
biggo

Lugemata postitus Postitas biggo »

Nurkreduktor-oskab keegi öelda selle asja umbkaudse hinna?
JA kui see niiduk on pidanud 10 aastat vastu siis peab veel natuke
:D
See ei ole tavaline muruniiduk, see teeb nii jõhkrat häält, et väiksed koolilapsed jooksid minema.
Ungari toodang
Üks küsimus siis veel. Kas keegi teab kas või kuidas on võimalik teha nii, et "vabakäik" oleks, st. et see mootor töötab aga ringi ei käi. Muidu kohapealt ma arvan et suht si** ära sõita. Nagu käima tõmban kohe liigub.

Teema algataja
biggo

Lugemata postitus Postitas biggo »

kas jalgratta hammasrattad ja kett peavad vastu? või peab ostma võrri hammakad ja keti?
Kasutaja avatar

oldmoped
Postitusi: 2418
Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
Tsikkel: Misasi see veel on?
Asukoht: Läänemaa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas oldmoped »

Kas ei ole sellest keti laiusest tunduvalt tähtsamaid ja keerulisemalt lahendatavaid probleeme, mis tulevad enne ketipaigalduseni jõudmist lahendada?
Nagu näiteks : kuidas ikkagi pöörlemissuuna muutus lahendada; kuidas sidur tekitada; kuidas ülekandesuhe sobivaks saada jne jne.

Kui need lahendatud, siis lõpptulemusena see, kas sa paned korraliku(!!!) jalgrattaketi või mopeedi oma ei mängi küll mingit rolli.
hälvik

oltc1100
Postitusi: 294
Liitunud: 19 Mai 2004, 14:07
Tsikkel: R6
Asukoht: Võru/Tartu/Tallinn

Lugemata postitus Postitas oltc1100 »

aga miks sa ei võiks mootorsae mootorit peale panna, oleks ju asi lihtsam. ja igal sisepõlemis mootoril on võntvõll olemas

Teema algataja
naasamma

Lugemata postitus Postitas naasamma »

oldmoped kirjutas:
Villem kirjutas:
Edasi võtsin mootori pooleks ning sain teada, et vändalaagrid ja kepsulaagergi oma töölepingu lõpetamise seisus olid.
sul veel vedas, et laagrid... osad on lihtsalt puksidel
On veerelaagrid ja liugelaagrid. See, mida sina puksideks nimetad, on lihtsalt liugelaagrid.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mopeedid”