1. leht 2-st
Ülevaatus ja kõik sellega seonduv
Postitatud: 20 Apr 2006, 16:29
Postitas joosep77
Minu küsimus oleks siis selline et kas ülevaatusele minnes peab olema tsiklil küljes peeglid? See võib lolli küsimusena tunduda, aga oman endurot ja sai eelmine sügis üks peegel koos heebliga ära lõhutud ja teist moodi heebel ostetud kus ei ole peegli auku. Loodan saada täpseid ja konkreetseid vastuseid
Ette tänades!
Joosep
Postitatud: 20 Apr 2006, 16:48
Postitas Nongrata
Täpselt ja konkreetselt vastab sulle ülevaatuspunkti töötaja. Helista või sõida läbi.
Postitatud: 20 Apr 2006, 16:54
Postitas salamahti
Vasak peab alati olema ja parem siis, kui valmistajakiirus on >100. Nii on meelde jäänud kuskilt.
Postitatud: 20 Apr 2006, 16:54
Postitas retro
Postitatud: 20 Apr 2006, 17:26
Postitas udu
Ma tegin eelmisel aastal oma 2000 aasta Vulcanile ülevaatust.
Rattal oli puudu parempoolne peegel,
lubasin ülevaatajale, et kohe keeran külge ja sai läbi küll

Postitatud: 20 Apr 2006, 18:50
Postitas andreas
aga küsimus kui nr laud on nagu teises kohas aga on nähtav kas siiiis hakkavad ka inisema

noh loogiliselt ei tohiks ollla aga olen näinud päris palju neid bike milllel pole just omal kohal see nr laud

Postitatud: 20 Apr 2006, 19:35
Postitas pritsu
Nagu eelpool korduvalt räägitud, oleneb palju konkreetse ülevaatuspunkti töötajast. Mõnest kohast saad läbi, mõnest mitte. Palju sõltub ka su enda meeleolust ja suhtumisest. Konkreetseid nõuandeid ei oska vist keegi siin pakkuda. Minge kohale ja uurige järgi. Enamus kohtades norm vanad ja seletavad sulle oma nõudmised ära.
Postitatud: 20 Apr 2006, 22:49
Postitas onu Reemus
Tegin oma rattale ülevaatuse eelmine nädal.Maksma läks 200 EEK-u.
Vaatas tzikli numbreid,mulle otsa ning arvas,et kuna ma elusalt kohale jõudsin,ju on pidurid ka olemas.Rohkem nagu polnudki midagi.Aga olen kuulnud ka vendadest kes hakkavad usinasti CO-d mõõtma aga teise sumpsi pole midagi pista.

Postitatud: 21 Apr 2006, 00:53
Postitas Paralax
Võtke ülevaatusele tükk sidet ja vatti kaasa. Minult küsiti, kui tegemas käisin. Lasti küll ilma läbi, aga väidetavalt pidi seaduse järgi nõutama. Kerge kobin kukkus ka tugevalt tumendatud esiklaasi kohta. Aga kuna sealt sõidu ajal niiguinii läbi ei vaadata, siis lasti läbi. Ka küsiti kiivrit näha ja kontrolliti E märgistust.
Postitatud: 21 Apr 2006, 08:36
Postitas zzrider
onu Reemus kirjutas:...Vaatas tzikli numbreid,mulle otsa ning arvas,et kuna ma elusalt kohale jõudsin,ju on pidurid ka olemas.Rohkem nagu polnudki midagi...
Ehk ütled ka, kus see koht asub?
Postitatud: 21 Apr 2006, 08:59
Postitas Nobody56
Kristiines kontrolliti tulesi ja visuaalset poolt, kuna ratas sõidab, järelikult pidurdab. 200 krooni ja olemas. (muidugi 3mndat aastat seal käinud ja samad inimesed) Eelmine aasta küsiti ka sideme ja plaastri kohta. Taheti ratast ka käima panna, kõik.
Postitatud: 21 Apr 2006, 09:16
Postitas Piipz
kellelgi valjude sumpsidega on probleeme olnud? sõps käis kristiine keskuse juures ülevaatusel oma gixxeriga, meeletult röökiv eagle sportsumps all. küsimuse peale, et miks see nii kõva häält teeb, ütles sõps, et see peabki nii olema, R mudel ju, et ongi nii kõva häälega. onu ütles, et ahah ja et kõik on siis korras.
osade väljalaskesüsteemidega antakse kaasa spetsiaalsed DB killerid, et ülevaatuse ajaks vaiksemat heli saaks
btw, keegi sokke on endale sumpsi toppinud selleks ajaks?
Postitatud: 21 Apr 2006, 09:32
Postitas Ivo
väga OK ülevaatus oli eelmisel aastal vana narva mnt.-l, tallinnas. Ülevaatust toimetanud "muheda vana" nime ei mäleta aga tegu laheda motovennaga(sõitis Moto Guzziga). Ütles ainult nii palju, et uuel aastal millalgi (s.o. 2006) vahetab ARK-i ülevaatuspunkti. Tõsiselt tore ja asjalik ülevaatus- ei mingit norimist.
Postitatud: 21 Apr 2006, 09:59
Postitas nitse
Ma pole kunagi tsiklitki kaasa võtnud

Postitatud: 21 Apr 2006, 10:03
Postitas zzrider
nitse kirjutas:Ma pole kunagi tsiklitki kaasa võtnud

Mida siis? Rohkem raha?

Teadmiseks mida kontrollitakse
Postitatud: 21 Apr 2006, 11:38
Postitas janark
1. PIDURISÜSTEEM
1.1. Mehhaaniline seisund
1.1.1. Jalgpiduri pedaali ja käsipiduri hoova šarniirid
1.1.2. Piduripedaali seisund, -pedaali ja -hoova vabakäik
1.1.3. Piduri peasilinder
1.1.4. Jäigad piduritorud (ainult vedelikajami korral)
1.1.5. Elastsed pidurivoolikud
1.1.6. Piduri hõõrdkatted
1.1.7. Piduritrumlid, pidurikettad
1.1.8. Piduritrossid, -vardad, -hoovastik
1.1.9. Piduri töösilindrid (ainult vedelikajami korral)
1.1.10. Automaatne kulumise kompensaator (kui on ette nähtud)
1.2. Sõidupidur
1.2.1. Toimimine
1.3. Seisupidur
1.3.1. Toimimine
1.4. Mitteblokeeruvad pidurid – ABS (kui on paigaldatud)
2. ROOLISEADE
2.1. Mehhaaniline seisund ja juhtraua mõõtmed
2.2. Rooli vabakäik (käändmikjuhtimisel)
2.3. Roolisüsteemi kinnitused (lõtk roolikannu laagrites)
3. NÄHTAVUS
3.1. Vaateväli
3.2. Tuuleklaasi või gondli seisund
3.3. Tahavaatepeeglid
3.4. Klaasipuhasti (kinnisel kabiinil)
4. TULED, HELKURID JA ELEKTRISÜSTEEM
4.1. Kaug- ja lähituled
4.1.1. Seisund ja toimimine
4.1.2. Reguleeritus
4.1.3. Lülitid
4.2. Valgustusseadmete seisund, toimimine, värvus ja optiline tõhusus
4.2.1. Tagumine ääretuli
4.2.2. Pidurituli (-tuled)
4.2.3. Suunatuled
4.2.5. Udutuled
4.2.6. Numbrituli
4.2.7. Tagumine helkur
4.2.8. Märgutuled
5. TELJED, VELJED, REHVID, VEDRUSTUS
5.1. Teljed
5.2. Veljed ja rehvid
5.3. Vedrustus
6. RAAM VÕI ŠASSII
6.1. Raami kinnitused
6.2. Üldine seisund (sh tugihark ja/või külghark)
6.3. Heitgaasitorustik ja summuti
6.4. Kütusepaak ja torustik (voolikud)
6.5. Haakeseadme ohutus (kui see on paigaldatud), külghaagise ühendused
7. MUU VARUSTUS
7.1. Juhiistme paigaldus, sõitja jalatoed ja käepidemed
7.2. Aku paigaldus
7.3. Helisignaal
8. SÕIDUKI IDENTIFITSEERIMINE
8.1. Registreerimismärk
8.2. Tehasetähis/VIN-kood
Postitatud: 21 Apr 2006, 11:49
Postitas poison
Ivo kirjutas:väga OK ülevaatus oli eelmisel aastal vana narva mnt.-l, tallinnas. Ülevaatust toimetanud "muheda vana" nime ei mäleta aga tegu laheda motovennaga(sõitis Moto Guzziga). Ütles ainult nii palju, et uuel aastal millalgi (s.o. 2006) vahetab ARK-i ülevaatuspunkti. Tõsiselt tore ja asjalik ülevaatus- ei mingit norimist.
Tunnen seda vana - Allan nimeks ja nüüd on ta tööl TÜVpunktis Viljandi mnt ääres kui Rapla poole sõita...miskise lauge vasaku kurvi peal tee paremale ja kohe ongi...mõni aeg tagasi oli seal miskine metallitööde värk ja vasakul Viljandi mnt-l on vist uusehitused kohe hakkamas
Postitatud: 21 Apr 2006, 12:31
Postitas Hans
Kiiu küla, Kuusalu vald, Harjumaa (35 km Tallinnast itta):
vaatas VIN koodi üle ja nägemist
Hans
Postitatud: 02 Dets 2006, 20:48
Postitas minenohh
kas keegi oskab ka öelda, kui sügav peab olema rehvimustri sügavus? ma vaatan et sõidetakse ikka väga plessidega ringi.
Postitatud: 02 Dets 2006, 22:44
Postitas Tarts
minenohh kirjutas:kas keegi oskab ka öelda, kui sügav peab olema rehvimustri sügavus? ma vaatan et sõidetakse ikka väga plessidega ringi.
Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded
Kood 503. Rehvi kulumine ja mustri sügavus
Nõuded: 1) mustri jääksügavus peab olema vastavalt direktiivile 89/459/EMÜ vähemalt:
• L kategooria sõidukil ≥ 1,0 mm;
• M[1], M[2], M[3], N[1], N[ 2] ja N[3] kategooria sõidukil ≥ 1,6 mm;
• haagisel vastavalt seda vedava veduki mustrisügavusele esitatavatele nõuetele;
2) rehvi edasine kasutamine on keelatud, kui turvise mustri jääksügavus on punktis 1 esitatust väiksem joonisel 30 toodud viirutatud pinna ulatuses, mille laius b on üle 1/2 turvise veerepinna laiusest B ja pikkus a üle 1/6 turvise veerepinna ümbermõõdust 2R või kui mitme kulumislaigu korral nende pikkuste summa on nimetatud väärtusest suurem. Joonisel näidatud viirutatud ala ei pea asuma veerepinna keskel;
http://wlex.lc.ee/wlex.cgi?do=show&url= ... 3d12745502
Postitatud: 05 Dets 2006, 15:20
Postitas mgm
sry aga ma ei saanud aru et kas siis kui rehv on vaid keskelt suht sile siis võib temaga ikkagi sõita kui äärtel mustrit piisavalt???? Ja teine küsimus et kas see kui tagarehv liialt kulunud on ohtlik viga või see leebem varjant?? ?sest neid väikeseid vigu ju võib paar olla ja siiski veel saab ÜV tehtud!!
Postitatud: 05 Dets 2006, 15:26
Postitas Tarts
a küsiksin täpsustamiseks kohe vastu, et mis sinu jaoks olulisem on, kas ÜV läbi saamine või ellu jäämine?
Postitatud: 05 Dets 2006, 15:37
Postitas mgm
NO muidugi on ellujäämine tähtis, aga ei tahaks kohe kummi vahetama hakata sest leedukas kellelt ratta ostsin on rahvale natuke showd teinud ja rehvi keskosa muutnud liialt libedaks!!! aga jah ma näiteks usun et kui liikluseeskirjade järgi sõita siis ei tohiks väga eluohtlik see olla!!1 muidugi vesiliugu tuleb karta! Aga küsimus polnud minupoolt et kas sellise rehviga on ohutu vaid et kas ma saan sellega veel paar sõitu teha või pean kohe vahetama sest ülevaatusele on vaja minna
Postitatud: 05 Dets 2006, 17:45
Postitas minenohh
jah ma ka ei saanud sellest aru.
Postitatud: 05 Dets 2006, 18:15
Postitas efendi
Kuulge nüüd "paarisõidumehed", vaadake et te ennast kooma ei kihuta nii... kui jõudsite ratta osta, siis jõudke ka rehve osta - äkki hakkate varustuse pealt ka kokku hoidma?
Rehvi kohta on asjad kirjas minuteada tehnoülevaatuse nõuetes ja liikluseskirjades. Sry ei viitsi praegu seda välja otsima hakata, igatahes on asi põhimõttes - või on siiani veel selliseid inimesi kes sülitavad enese ja teiste ohutusele - sel juhul olete samaväärsed talvel suverehvidega sõitjatele.
Kui rehve ei jõua osta siis pole vaja ka sõita.
Postitatud: 05 Dets 2006, 20:44
Postitas onu Reemus
Lase see rehv leeduka moodi lõpuni ja osta uus.See pole koht,kus koonerdada

.Pärast ei jõua ära nutta.
Postitatud: 06 Dets 2006, 02:20
Postitas Erci
Tsikliga sõites võib LE ja LS järgi suverehvidega aastaringselt sõita:) On julgeid?
Postitatud: 06 Dets 2006, 09:55
Postitas K2bi
t*** ma ei salli neid inimesi kes tahavad üv läbi nikerdada kuigi tehnika ei luba seda.
ja tagarehv ei ole juu nii meeletult kallis !? kui kohe tutikat ei jöua osta siis küsi rinka meeste käest . neil on küljed maas keskel on muster nagu uus.
Postitatud: 06 Dets 2006, 11:22
Postitas zhark
efendi kirjutas:...või on siiani veel selliseid inimesi kes sülitavad enese ja teiste ohutusele - sel juhul olete samaväärsed talvel suverehvidega sõitjatele.
eriti veel TAK-i ja Atko bussi juhid, kellelt ei nõutagi rehvide vahetust enne kui omadega täica öhtal need. lasevad aasta otsa ühtede pasteldega ning talvel libedaga vajuvad isegi nõmme mäest teinekord alla sest papul muster puudu
Postitatud: 06 Dets 2006, 11:31
Postitas Rennes
Haugud vähe vale puu all. Kui sa arvad, et bussiJUHIL midagi öelda on sel teemal millal ta uued rehvid saab, siis sa oled küll naiivne. Pigem on siin ikka juhtkond süüdi, kes viimast võtab kõikidest asjadest.