1. leht 1-st
kütuse reservilüliti
Postitatud: 22 Mär 2006, 13:08
Postitas Ztarter
Tekkis huvi kuidas see asi töötab. Rattaks on Yamaha FZR 1000 -94.
Reservi anduril oli paagis juhe lahti tulnud. Tinutasin kinni. Nüüd peaks süsteem teoreetiliselt töötama. Kui ma saan õigesti aru, siis kui kütus paagis langeb alla teatud taseme, siis see andur katkestab... bensupumba ? süüte ? või mille ? Ja siis vajutad lüliti res asendisse ja asi toimib jälle ?
Postitatud: 22 Mär 2006, 13:14
Postitas Rennes
Kas see andur mitte ainult reservituld ei süüta? Miks ta midagi katkestama peaks?
Postitatud: 22 Mär 2006, 13:16
Postitas Ztarter
Ma ei ole armatuuris sellist tuld veel tähele pannud, selleks arvasin, et katkestab midagi. Ja kui see süütaks tule, siis miks on reservi lüliti ?
Postitatud: 22 Mär 2006, 14:12
Postitas Volts
Äkki annab see pilt sulle reservkraani funktsioonist mingi ettekujutuse -->

Postitatud: 22 Mär 2006, 14:35
Postitas Rennes
A kui ta katkestaks, siis milleks? Ja mismoodi reservi keeramine selle katkestuse taastaks? kraanil ju andurit ega juhtmeid pole?
Postitatud: 22 Mär 2006, 14:46
Postitas Ztarter
Kraanil endal eraldi reserv asendit ei ole. On ainlt on ja off ning mitte mingeid juhtmeid ega lüliteid. Ma ise arvan, et katkestab äkki selleks, et saaks aru, et jah nüüd on reserv ja siis lülitad lüliti res asendisse. Arvan selleks, et ei ole saanud veel sõitma ning ei tea kas see süsteem ja nupp toimivad.
Postitatud: 22 Mär 2006, 15:18
Postitas Volts
Oled päris kindel ,et sellel kraanil reserv asendit ei ole? Neti avarustest hakkas silma järgnev jutt, äkki on abiks...
"Their is no gas gauge! There is a 4.9 gallon tank that is split in two. The first 3.9 gallons, and the 1 gallon reserve. Their is a fuel knob on the left side of the bike. When you run out of gas, quickly (while riding) reach down and flip the switch from the down position to the up position which is "reserve." That will give you between 35 and 50 miles to find a gas station!"

Postitatud: 22 Mär 2006, 15:25
Postitas Ztarter
Aga kui oleks kraan reserviga, siis miks on vaja veel lülitit ning andurit paagis ?
Postitatud: 22 Mär 2006, 15:41
Postitas Andrez
Mu vanakesel on paagis täpselt samasugune andur(nagu pildil) ja paneb ta kellal põlema "fuel" tulukese, hoiatamiseks, et bena hakkab reservini jõudma.
Postitatud: 22 Mär 2006, 15:44
Postitas Volts
Minul on näiteks paagis andur mis paneb armatuuris tulukese põlema kui tase reservini langeb. Tuluke süttib -> kraan reservile, väga lihtne ja lollikindel süsteem.
Postitatud: 22 Mär 2006, 16:09
Postitas C4
Volts kirjutas:Minul on näiteks paagis andur mis paneb armatuuris tulukese põlema kui tase reservini langeb. Tuluke süttib -> kraan reservile, väga lihtne ja lollikindel süsteem.
kust sellist andurit saada võiks ja kuidas seda paigaldada ??? tahaks enda masinale väga seda...
Postitatud: 22 Mär 2006, 16:35
Postitas WsaN
C4 kirjutas:kust sellist andurit saada võiks ja kuidas seda paigaldada ??? tahaks enda masinale väga seda...
Minu masinal on põhimõtteliselt sama süsteem, ainult, et kraani vahel pole. Paaki on lihtsalt "pulk" ehk andur sisse torgatud..selle küljes on 2 juhet. Asi reageerib vist sellele, kas on bensuga koos või mitte. Kui bensune on, siis tuli ei põle, kui kuiv on, siis põleb. Arvan sellepärast nii, et kui tuli põleb ja mõnest suuremast august/jõnksust läbi sõidan, kustub tuli natukeseks ajaks ära.
Postitatud: 22 Mär 2006, 16:51
Postitas Mix
WsaN kirjutas:[....Asi reageerib vist sellele, kas on bensuga koos või mitte. Kui bensune on, siis tuli ei põle, kui kuiv on, siis põleb. Arvan sellepärast nii, et kui tuli põleb ja mõnest suuremast august/jõnksust läbi sõidan, kustub tuli natukeseks ajaks ära.
Arvan siiski, et "bensuga koos" ehk siis märg olemist ei kasutata. Pakun, et tegu on miski ujukiga varustatud süsteemiga. Kui bensutase paagis juba liialt langeb, siis vajub ka ujuk alla ja liidab (või lahutab) mingid kontaktid (või näiteks liigutab magnetit herkoni ees).
Loksutamisele reageerib selline ujukiga mehanism ka hästi - vähemalt seni, kuni veel miski bensiinikogus paagis loksumas on. Tühja paagi korral peaks aga tsikli kummuli keerama, et ujuk "täis paaki" näitaks.
Postitatud: 22 Mär 2006, 16:53
Postitas Ztarter
Aga kas siis keegi teab, mis see lüliti teeb, millel on asend on ja res ?
Re: kütuse reservilüliti
Postitatud: 23 Mär 2006, 10:03
Postitas erkip
Ztarter kirjutas:Tekkis huvi kuidas see asi töötab. Rattaks on Yamaha FZR 1000 -94.
Reservi anduril oli paagis juhe lahti tulnud. Tinutasin kinni. Nüüd peaks süsteem teoreetiliselt töötama. Kui ma saan õigesti aru, siis kui kütus paagis langeb alla teatud taseme, siis see andur katkestab... bensupumba ? süüte ? või mille ? Ja siis vajutad lüliti res asendisse ja asi toimib jälle ?
Kui tuli põlema läheb saab veel 5-10 km sõita ,siis vajutad reservile ja sul on 3,5 liitrit et bensukasse jõuda.
Mingit mehaanilist kraani tal ei ole.
Postitatud: 23 Mär 2006, 10:36
Postitas Ztarter
Vaatasin eile õhtul. kraanil on ainult asend on ja off, võtab täitsa põhjast. Armatuuril on tuled suund, õli, neutral, high beam. Kütuse märgutuld ei ole. Kui lülitad reserv lüliti reservile, käib bensu pumbas mingi plõks.
Postitatud: 23 Mär 2006, 10:45
Postitas stonefree
loll küsimus aga kas paagi ametlik suurus on arvestatud koos reserviga või ilma? Ma kogu aeg arvasin, et koos aga hiljuti jäi mulje, et ikka ei ole.
Postitatud: 05 Apr 2006, 12:09
Postitas Ztarter
Asi sai selgeks. Ikkagi reservile minnes lülitab andur pumba välja ning see on tunda kohe, siis vajutad reservile nupu ja on 3,5 liitrit paagis veel. Peale tankimist lülitad nupu jälle ON asendisse ja kordub sama süsteem. Millalgi 94. aastal mudel uuenes ning sellest ajast peaks olema FZR 1000 juba ka bensiini märgutulega, mis minu omal puudub.