1. leht 1-st
vaene ratas
Postitatud: 30 Nov 2005, 05:21
Postitas m2ger
Tervist!
Kui nüüd ausalt öelda, siis on ju päris palju asju, mis seoses rattaga endale mõtteainet pakuvad.
- summutid
viimane kord ülevaatusel kukuti kisama, et arvatavasti on mul kärjed läbi põlenud. Uute hind öeldi minule, et tuleb pea sama, kui see, mis ma oma ratta eest välja käisin. soovisk kuidagi odavamalt läbi ajada. minu eesmärk pole see, et asi palju lärmi teeks, vaid et ta ilusti sõidaks ja keegi kobiseda ei saaks. seega midagi oleks vaja nende summutajatega ette võtta. Minu vaatluste järgi kuidagi lihtsalt nad lahti ei käi. seega saab olema tegu nende lahti ja tagasi kokku panekuga kui seda teha. sel juhul on küsimus mida seal just teha annab? mõned räägivad, et igale rattale on enamvähem oma summutaja joonised, aga kust neid leida oleks kah kena teada, seega ehk teadjad ütlevad(link näiteks).
- kroom
et siis kui need summutajad korda saavad, siis tahaks ka torud mootorist summutajani ära kroomida, mõnes foorumis ma siin mõned andmed leidsin, aga alati võib neid veel tuua, et kus ja mis hinnaga.
-üldsegi, palju need seadused ja eeskirjad lubavad oma rattaga mässata, näiteks värvi osas. kui mul on musta punase kirju ratas, registreeritud mustana, siis ma mõtlen, et mõne punase jubina mustaks värvimine ei tohiks keelatud olla, või siis kroomimine.
-veel tagasi summutite juurde, et need võivad minu poolest ka natuke suureneda. peaasi, et ma nad õigesse kohta jälle kinni saan. plaan on ja oli metecist sinna eraldi läikivad plaadid peale lasta teha.
-igapäevane hooldus
kui ma vaatan, et asi liiga porine pole, kett liiga kuiv ja lõtv, õli liiga vähe masinas, kas siis sellest piisab? mida veel nii aegajalt täpsemalt vaadata ja teha?
mäger
Honda CD450s
tartu
Postitatud: 30 Nov 2005, 09:09
Postitas tsiklimees
No on ikka naljahamehed küll seal ülevaatuspunktis. Päris kõvad spetsid igatahes, kui öeldakse kõrvaga kuulates ära, et sõelad läbi ja originaalis sellist häält ei tee.
Meil oli ka Jõhvis selline juhtum, kus öeldi, et liiga valjut häält teeb, kuigi oli originaalsumps ja 5 aastat vanal tsiklil vähe ebatõenäoline, et seal oleks midagi juba läbi põlenud.
Postitatud: 30 Nov 2005, 12:13
Postitas m2ger
no jah, minu ratsul on juba aastaid rohkem kahjuks seljataga, kõva lärmi teeb ta küll
m2ger
honda cb450s '87
tartu
vabandan kõikide kirjavigade pärast, mis on tulnud, tulid nüüd ja tulevad edaspidi.
Postitatud: 30 Nov 2005, 13:29
Postitas sang
-üldsegi, palju need seadused ja eeskirjad lubavad oma rattaga mässata, näiteks värvi osas. kui mul on musta punase kirju ratas, registreeritud mustana, siis ma mõtlen, et mõne punase jubina mustaks värvimine ei tohiks keelatud olla, või siis kroomimine.
vt foorumi teemat tsikli värvist (ei viitsi praegu linki otsida). Kokkuvõtlikult: värvi kuidas tahad, ARK saab ikka kolmandat moodi aru su tsikli värvigammast. Kui sa ühe musta detaili vahetada punase või kroomi vastu, siis ei pane seda keegi tähele.
-veel tagasi summutite juurde, et need võivad minu poolest ka natuke suureneda. peaasi, et ma nad õigesse kohta jälle kinni saan. plaan on ja oli metecist sinna eraldi läikivad plaadid peale lasta teha.
teiste summutite paigaldamisel ei ole põhiprobleemiks mitte sobivad kinnituskohad vaid õige küttesegu tagamine. Ehk siis kui on standardist erinev sumpa, siis tuleb hakata jändama karpa düüsidega, et segu liiga lahjaks/rikkaks ei läheks.
-igapäevane hooldus
kui ma vaatan, et asi liiga porine pole, kett liiga kuiv ja lõtv, õli liiga vähe masinas, kas siis sellest piisab? mida veel nii aegajalt täpsemalt vaadata ja teha?
aegajalt võiksid näiteks tsekata akupinget ja laadimisvoolu, piduriklotside seisukorda, trosse võiks kord aastas õlitada. Arvesta, et kõik mis liigub ka kulub ning seega on mõtet aegajalt kontrollida kõiki liikuvaid osi: laagrid-hoovad-teljed-veljed jne jms.
Põhireegel on, et hästi kestab hästi hooldatud tsikkel ehk siis vaheta õli ja muid määrdeid-vedelikke ning kuluosi (ntx küünlad) vastavalt ettenähtule.
Postitatud: 30 Nov 2005, 16:53
Postitas loodusevingerpuss
mina käi parem põlvas ülevaatusel. ise käin seal ja pole probleemi olnud. Tartus hakati kohe tulede ja värkide pärast vigisema.
Postitatud: 30 Nov 2005, 21:38
Postitas m2ger
ei no see on ju selge, et ülevaatuselt ikka kuskil läbi saab, aga see pole asja point. liiga lärmakas ei tohi masin olla ja töötama peab korralikult.
vaene rattas
Postitatud: 30 Nov 2005, 21:43
Postitas timoriik
Mul samma rattas, samuti 87a. kui ülevaatusel käisin ei pidanud isegi mootorit käima panema. (Pärnu amserv).Oma rattal samuti praegust summutid maas. ühel on purgis auk sees. lihtsalt roostene koht oli, toksisin kruvikaga paar korda ja oligi auk sees. nüüd läheb plekist paik peale. auk tekkis siseküljele alla.teine summ aga paistab kõvasti kõbusam olema. Lahti jah need püttid ei käi.

vaene
Postitatud: 30 Nov 2005, 21:48
Postitas timoriik
Arvan, et kui pütt lahti lõgata ja leida asjalik keevitaja /plekksepp. saa vana pütti järgi uued teha.
Postitatud: 01 Dets 2005, 12:08
Postitas petz
kui ikka rohkem ja rohkem rääkida ülevaatajast ja ülevaatuspunktist, kus tehnika on lihtsalt läbi saanud, ja see jutt ka kaugemale ja kõrgemale jõuab, keerame sitta just nendele ülevaatajatele, kes ülevaatust tehes on mõistvalt asjasse suhtunud ja nii mõnegi kohapealt silma kinni pigistanud. pigem peaks selle kohapealt üle-üldse vait olema ja mitte lärmama, et kui lihtsalt või kus ja millises seisus masinaga läbi sain. ja kui sellised normaalsed mehed on lõpuks kinga saanud, läheb tulevikus ülevaatuse kirja saamisega raskeks või võimatuks nii mõnegi ümberehitatud või ära tehtud motikaga ja kui ikka arki kodulehel olevaid nõudeid jälgida on asi suht karm , sest igasugune muutmine on tegelikult üsnagi piiratud. mõtlen just muudatusi ja pisemaid ümberehitusi ( raam pidurid summuti. esihark rehvid jne.)
Postitatud: 01 Dets 2005, 13:55
Postitas loodusevingerpuss
Kui üldse vahetada sumpat, siis pigem sellepärast et vastusurvet paika saada. heli on ju täiesti ebaoluline, kiirenduseks vaja ikka kw
Postitatud: 01 Dets 2005, 14:57
Postitas m2ger
ikkagi vastu vaidlemiseks viimasele kommentaarile, et minu jaosk on see heli oluline. enamasti liigun ma ringi just mitte autoga, seega tänava helid jõuavad otse minuni ja sooviks tihtipeale natuke vaiksemat keskkonda. võibolla olen ma liiga rahumeelne, et eelistan vaikset podisemist suurele kiirendusele, aga õigupoolest olen ju ikkagi mina see, kes peab selle ratta seljas istuma ja müra endaga kaasas kandma. mõneti on vist ikka õigem need sumpad rahule jätta, aga ma veel mõtlen, olenevalt teiste kommentaaridest
Postitatud: 01 Dets 2005, 15:06
Postitas Kri$o$
tegelikult sõltub sellest kui kaua ja palju sõita kavatsed. kuigi olen noob, siis eelistan "vaiksemaid" sumpasid, kui ikka pika maa lörisevate sumpadega cruiseriga ringi sõidad (200 - 250km) siis mingi moment hakkab see häirima (vähemalt mind hkkas). linna vahel cruisimiseks sobivad ka valjuhäälsed sumpad.
Postitatud: 01 Dets 2005, 17:06
Postitas loodusevingerpuss
siiski ma arvan et remontida pole erilist mõtet neid. parem otsi kuskil kasutatud originaal sumps. Mingil Leedu leheküljel nägin meeletu hulk sumpasid mida müüdi kusagil 50 eurot tükk või oli veelgi odavam.
Re: vaene
Postitatud: 03 Dets 2005, 08:00
Postitas tali
timoriik kirjutas:Arvan, et kui pütt lahti lõgata ja leida asjalik keevitaja /plekksepp. saa vana pütti järgi uued teha.
You! Mine Karmi juurde, teeb Sulle täpselt sellised torud ja summid, nagu tahad

vaene rattas
Postitatud: 03 Dets 2005, 22:04
Postitas timoriik
õige, mine Karmi jutule. olen tema tehtud summe näinud ja kuulnud. üv nii palju, et kui sinna sõitsin oli ruumi uks pärani. tüüp kuulis , et hääled korras. ma arvan sellest talle piisas, et pärast ei käskinud käivitada, ma ei ütleks , et lihtsalt läbi sain . kont: pidureid, tulesid, kiige lõtkusid, rehve, kiivrit.

Postitatud: 03 Dets 2005, 23:47
Postitas Laur
Sorry ot. aga palju on neid ülevaatuspunkte kes tõsti "soundi" mõõdavad?
Käisin oma "devil" sumpaga ülevaatusel ja ei kobisetud midagi.
Postitatud: 04 Dets 2005, 14:44
Postitas Tihver
01.11.2005 käisin ülevaatusel samal päeval Saksast Eestisse jõudnud tsikliga ja mõõdeti helitugevust. Ülevaatuse koht siis Laki tänaval Veski Kõrtsi vastas. Väga positiivne suhtumine on seal ja tehti ülevaatus ilma kehtivat kindlustuspoliisi omamata ära. Seadusega ei pidavat saama seda nõuda, lihtsalt ARK on andnud korralduse, et ilma läbi ei lastaks. Nemad peavad seda, aga valeks ja seal saab ka ilma kindlustuseta.
Postitatud: 08 Dets 2005, 23:00
Postitas mina
Kui ma enda rattaga ülevaatusel käisin mõõtsid üv.tegelased kul oma aparaadiga heli aga ei pogisenud küll midagi, aga kui politse mööda sõitis ennem üv. punkti jõudmist keris kohe akna alla ,et kuulda mis hääl on kah.Muidugi mull on rattal mölemal poole pea meetrised roostevabad torud mille läbimõõt ligi 100mm, arvatavasti tuli noist torudest päris meeletu db välja ,aga ega ma uurima ka hakanud, mine tea äkki ei lasegi ülevaatuselt läbi

Müüdud
Postitatud: 20 Mai 2008, 13:38
Postitas m2ger
umbes aasta tagasi müüsin selle armsa ratta maha, ma ei tea mis mul hakkas. ostsin auto asemele. nüüd sooviks teada kas tartu lähedal keegi mootorrattaid laenutab. nii väga igatseks väikestki sõitu teha.