1. leht 1-st

Izh planeta 2 vs Minsk 125

Postitatud: 06 Okt 2025, 23:41
Postitas Carsw
Tahaksin soetada järgmiseks suveks mingit kruiiseerit ja olen praegu peamiselt vanade venelaste lainel ja praegu ainult kolme valikuga kas Minsk 125, izh Planeta 2 või Voshod 3M, Minskiga olen ise sõitnud ja endale meeldis kuid tahaks ka izhi proovida ja Voshodist ei tea mina ise midagi, kuid olen kuulnud, et need midagi tarka ka pole.

Re: Izh planeta 2 vs Minsk 125

Postitatud: 07 Okt 2025, 08:20
Postitas mellpoiss
Küsi alustuseks endalt, kas tahad sõita või putitada?

Re: Izh planeta 2 vs Minsk 125

Postitatud: 07 Okt 2025, 08:22
Postitas cossie
Minsk ja voshod ei ole maanteel väga mõistlikud. Korralik isend jookseb max 90-100 välja, aga see on ka põhjagaasiga punnitamine. Selle kohapealt on iž mõistlikum.
Tehnika poolepealt on väiksemad muidugi kergemad ja neil pole akut, genekat (laadimisjamasid) Lisaks on neil ka kontaktivaba süüde, üleüldse elekter lollikindlam.
Mul on siin näiteks oma voshodist teema ka kui otsida

Re: Izh planeta 2 vs Minsk 125

Postitatud: 07 Okt 2025, 08:44
Postitas Carsw
cossie kirjutas: 07 Okt 2025, 08:22
Minsk ja voshod ei ole maanteel väga mõistlikud. Korralik isend jookseb max 90-100 välja, aga see on ka põhjagaasiga punnitamine. Selle kohapealt on iž mõistlikum.
Tehnika poolepealt on väiksemad muidugi kergemad ja neil pole akut, genekat (laadimisjamasid) Lisaks on neil ka kontaktivaba süüde, üleüldse elekter lollikindlam.
Mul on siin näiteks oma voshodist teema ka kui otsida
Olen eluaeg pidanud kuulama, et izh on Nii jube raske, aga kui palju raskem on planeta 2 Minskist? Ja kui hea on üldine sõidu kogemus?

Re: Izh planeta 2 vs Minsk 125

Postitatud: 07 Okt 2025, 09:18
Postitas Maaks
Minsk 125cc =~105kg
https://www.retromoto.lv/katalogs/minsk ... nsk-3-112/
https://en.wikipedia.org/wiki/Minsk_(motorcycle) (uuemad on hiina toodang)
IŽ Planeta 2 (346cc) =155kg
https://www.retromoto.lv/katalogs/izh/iz-planeta-2/
Sõidukogemusest niipalju, et kui sõidavad, on kõik hästi - kui ei sõida, siis Minskit on kergem lükata :-)

Re: Izh planeta 2 vs Minsk 125

Postitatud: 07 Okt 2025, 10:01
Postitas Carsw
Maaks kirjutas: 07 Okt 2025, 09:18
Minsk 125cc =~105kg
https://www.retromoto.lv/katalogs/minsk ... nsk-3-112/
https://en.wikipedia.org/wiki/Minsk_(motorcycle) (uuemad on hiina toodang)
IŽ Planeta 2 (346cc) =155kg
https://www.retromoto.lv/katalogs/izh/iz-planeta-2/
Sõidukogemusest niipalju, et kui sõidavad, on kõik hästi - kui ei sõida, siis Minskit on kergem lükata :-)
Aga kui palju on Planeta 2 suurem kui Minsk, sest ma pole kõige pikem aga Minskiga sain muhedalt sõidetud.

Re: Izh planeta 2 vs Minsk 125

Postitatud: 07 Okt 2025, 10:05
Postitas jyrx
Carsw kirjutas: 06 Okt 2025, 23:41
Tahaksin soetada järgmiseks suveks mingit kruiiseerit ja olen praegu peamiselt vanade venelaste lainel ja praegu ainult kolme valikuga kas Minsk 125, izh Planeta 2 või Voshod 3M, Minskiga olen ise sõitnud ja endale meeldis kuid tahaks ka izhi proovida ja Voshodist ei tea mina ise midagi, kuid olen kuulnud, et need midagi tarka ka pole.
Ma ise võtaks Jawa. 634 on hea pill, aga kui rahalised võimalused lubavad, siis ma ise vaataks 638 poole. 638-l saab saba tõsta ja sumpsid ka ägedasti üles painutada.

Re: Izh planeta 2 vs Minsk 125

Postitatud: 07 Okt 2025, 10:30
Postitas Maaks
Carsw kirjutas: 07 Okt 2025, 10:01
Maaks kirjutas: 07 Okt 2025, 09:18
Minsk 125cc =~105kg
https://www.retromoto.lv/katalogs/minsk ... nsk-3-112/
https://en.wikipedia.org/wiki/Minsk_(motorcycle) (uuemad on hiina toodang)
IŽ Planeta 2 (346cc) =155kg
https://www.retromoto.lv/katalogs/izh/iz-planeta-2/
Sõidukogemusest niipalju, et kui sõidavad, on kõik hästi - kui ei sõida, siis Minskit on kergem lükata :-)
Aga kui palju on Planeta 2 suurem kui Minsk, sest ma pole kõige pikem aga Minskiga sain muhedalt sõidetud.
Internet arvab, et Minski mõõdud on sellised:
Dimensions and weight
Length 1985 mm
Width 745 mm
Height 1080 mm
Seat height 780 mm
Wheelbase 1290 mm
Ground clearance 160 mm
Curb weight 125 kg
Fuel tank capacity 13 l
Iz Planeta 2 mõõdud:
Размеры:
длина – 2 130 мм
ширина – 780 мм
высота – 1 025 мм
Колёсная база – 1 430 мм
Клиренс – 135 мм

Re: Izh planeta 2 vs Minsk 125

Postitatud: 07 Okt 2025, 13:07
Postitas kalju1
Kui on soov vene (nõuk.) tsiklitega tegemist teha ei tohiks vene keel probleem olla. Selle tehnika ja tänapäevaste varuosade ning remonditeemadega tutvumiseks on youtube hea kanal. Siit saad teada 1001 põhjust miks selle tehnikaga tegemist teha ei tasu. Kui on olemas töökoda ja suur soov siis on aasta(kümne)teks hobitegevus kindlustatud.
Ühe ukrainlase kahetaktiliste mootorite remontimise videod: https://www.youtube.com/@ReD-FoX9791/videos koos kommentaaridega.

Re: Izh planeta 2 vs Minsk 125

Postitatud: 07 Okt 2025, 13:39
Postitas Carsw
Kas Keegi Voshodi kohta oskab midagi öelda, sest kuulen, et see ei aita mitte kuhugi aga loen et eestis ja venemaal ikkagi mõni kiidab, kui õudne see on siis?

Re: Izh planeta 2 vs Minsk 125

Postitatud: 07 Okt 2025, 13:40
Postitas Carsw
kalju1 kirjutas: 07 Okt 2025, 13:07
Kui on soov vene (nõuk.) tsiklitega tegemist teha ei tohiks vene keel probleem olla. Selle tehnika ja tänapäevaste varuosade ning remonditeemadega tutvumiseks on youtube hea kanal. Siit saad teada 1001 põhjust miks selle tehnikaga tegemist teha ei tasu. Kui on olemas töökoda ja suur soov siis on aasta(kümne)teks hobitegevus kindlustatud.
Ühe ukrainlase kahetaktiliste mootorite remontimise videod: https://www.youtube.com/@ReD-FoX9791/videos koos kommentaaridega.
Töökoda on olemas ja yks täitsa kompu Delta ka :wink:

Re: Izh planeta 2 vs Minsk 125

Postitatud: 07 Okt 2025, 15:43
Postitas Maaks
Töökoda on tore asi, aga kas sa soetad selle riista remontimiseks või sõitmiseks? Kui poldid/ mutrid meeldivad, siis miks mitte - motohobi seegi :-)
EDIT: Mul isiklikult pole vene ratastega mitte mingit kogemust (punnvõrr välja arvatud), aga ma ei kahetse mitte midagi ja jään ilmselt elu lõpuni klaveritootja ratastega sõitma :D
Selles mõttes, et omanud ei ole. Sõitnud naabripoisi IŽ-i rondiga olen, Kavrovetsiga (jänestega) samuti ja ka selle 2-e käigulise mopiga (millel käik tavaliselt sees ei püsinud). Ja mingi Muravei laadse tootega sai samuti sõidetud natuke. Hea et selle pisikuga ei nakatunud :lol:

Re: Izh planeta 2 vs Minsk 125

Postitatud: 07 Okt 2025, 18:16
Postitas henri
Kõikvõimaliku vene tehnika sekka oli Minsk esimene mootorratas millega lõpuks legaalselt liiklema sain hakata. Kui kiirus kõrvale jätta siis sellest töökindlamat ja lihtsamat vene tsiklit vist ei ole olemas (mida ei saa vashodi kohta väita). Planeta2 on minskiga võrreldes vanamoodsama tehnikaga (kui iz, siis alates 4 seeria on juba täitsa tänapäevane).

Ja lõpetuseks, tänaseks on Minsk minu käes olnud umbes 25 aastat, käivitub alati esimesest vändalõögist, pole kunagi tee peale jätnud ja pole mingit remonti kah vajanud.

Kõikide nimekirjas olnud rataste võrdlus jaapani omadega on internetiruumi raiskamine.

Re: Izh planeta 2 vs Minsk 125

Postitatud: 07 Okt 2025, 18:54
Postitas urmas66
Suures plaanis pole neil vene ratastel üldse mingit vahet. Suuruse vahe on kõige märgatavam. Kui tänapäevaste materjalidega korda teha, siis töötavad nad kõik(ühtemoodi). Kui tahad,et mootor töötaks ka siis kui sina tahad,siis tuleb lahti võtta, uued laagrid,simmerid,tihendid jne ning elektrooniline süüde,mida e-bay-s vist kõigele nõuka tehnikale olemas. Kõik laagrid ja simmerid on tänapäevstega asendatavad.
Kõigil neil on amordid olematud ja seega ka juhtimine algelisel tasemel. Iž on oma suuruselt tänapäeva ratastega võrreldes ikka väike ja kerge ratas. Mingit vahet erinevatel põlvkondael neil tehniliselt peaaegu ei ole, sest kõik on mingi 50-ndate väljalasete faceliftid. Vanemad on minu meelest pigem ägedama välimusega ja samas tehniliselt ise kaasa aidates saab nad kõik ühele tasemele putitada.

Re: Izh planeta 2 vs Minsk 125

Postitatud: 07 Okt 2025, 19:32
Postitas cossie
Kasutaja hmm oskab kindlasti voshodidest (kõik 175 masinad laias laastus) täpsemalt rääkida, otsi ka tema postitusi

Re: Izh planeta 2 vs Minsk 125

Postitatud: 07 Okt 2025, 22:42
Postitas vpu
henri kirjutas: 07 Okt 2025, 18:16

Ja lõpetuseks, tänaseks on Minsk minu käes olnud umbes 25 aastat, käivitub alati esimesest vändalõögist, pole kunagi tee peale jätnud ja pole mingit remonti kah vajanud.
Minu esimene mootorratas oli ka Minsk, kuid see on tehniliselt kõige hullem kogemus, mis mul oli. Isegi ei tea, kas nende põlvkondadel oli vahet või minu oma lihtsalt vana. Ajalisellt sain suve jooksul rohkem remontida kui sõita ning kaugematest otstes käe kõrval tagasi lükata.

Teema algatajale, kui oled suuremat kasvu, siis minsk võib väikseks jääda. Jawa pole küll venelane, kuid samuti klassik ja kõige töökindlam neist.

Re: Izh planeta 2 vs Minsk 125

Postitatud: 08 Okt 2025, 18:47
Postitas zombi
Mina tagasihoidlikult leian, et Minsk on paras katastroof, maanteele sellega eriti asja ei ole- allamäge ja pärituulega saad ehk 90 kmh ka kätte... Ise alustasin kunagi iidsel ajal Kavrovetsiga- kolm päeva sõitsin, ühe remontisin. Ja nii järjepidevalt. Üldiselt ei taha kahetaktilistest enam kuuldagi- neljataktilisega lased kütte otse paaki ja ei pea kanistrite-õlidega mässama.
Jah, kui nendest üldse midagi, siis vast Jawa. Vene tehnikaga... saad palju-palju isetegemise rõõmu.

Re: Izh planeta 2 vs Minsk 125

Postitatud: 08 Okt 2025, 19:47
Postitas Carsw
2-taktilisel hääl kena lihtsalt ja venelasega püüad alati pilke.

Re: Izh planeta 2 vs Minsk 125

Postitatud: 08 Okt 2025, 20:05
Postitas Hundiratas
Carsw kirjutas: 08 Okt 2025, 19:47
2-taktilisel hääl kena lihtsalt ja venelasega püüad alati pilke.
Ma ei taha mingi selgeltnägija ega prohvet nüüd olla, aga see teema lõppeb suure tõenäosusega sellega, et ostad miskit japsi chopperi/cruiseri ja tagaistmele võtad vene naise. Pühapäeviti kirikus käid Deltaga. :bsmile:

Re: Izh planeta 2 vs Minsk 125

Postitatud: 08 Okt 2025, 22:21
Postitas hmm
Ehheh. Cruiserit... :shock: siis pigem iz49, see ratas on meil reisidel tõestanud, kui väga mugav/mõnus/lahe ja ka suhteliselt töökindel masin.
On kuklas isegi väike mõte selline loom endale hankida kunagi... või siis korrektsem asi nagu DKW
Kui mugavusest rääkida, siis see üheistmeline kummist sadul on parim 8) igasugused pikad svamm+nahk iste on peale 1000km läbimist kannikale kibe aga kummist iste ei ole.

Selles teemas (P2,Minsk,Voshod) pole eriti midagi võrrelda, iz ja minsk on iseloomult erinevad rattad ja laias laastus liiguvad sama moodi.
Ainuke vahe on selles, et minsk kiljub 80km/h kiirusel oluliselt tugevamalt, kui ülejäänud. No jah voshod/kovrov on samuti häälekad. Izhil on materjali varu piisavalt ehk ta on lihtsalt tugevam - nt jupiter 3 on võimalik tõkkepuu pooleks sõita :twisted: ilma, et juhiga ja rattaga midagi juhtuks.

Nüüd mis minskit ja izhi eristab voshodist on mootori poolest see, et minsk/izh ei pea iga asja pärast kartereid poolitama, voshodil/jawal jne, kui peaks midagi kõhu sees toimuma tuleb karter lahti võtta. Tänapäeval on asi selles osas lihtsam, et genekaaluse laagir paned lahtivõetava rulllaagri ning sellega rikud igasuguseid kontaktpindasid vähem.

Siin ka eelnevalt öeldud, et tänapäevaste võtetega kordatehtud mootor töötab piisavalt hästi ning ka 4000km tripid saab tehtud. Mees peab lihtsalt oma ratast tundma ning ei tohiks just vedelpüks olla. Väga oluline õhupuhasti karburaatorist kaugemale viia ning originaal õhupuhasti paberversiooni vastu kompunnida või siis õlitatav svamm.
Kõik need pudistavad küttesegu väga korralikult karpasse tagasi...
Nende masinate juures siis korralikud laagrid, kõik pinnad kontrollida s.h. karterid peavad olema koos töödeldud, süüde kontaktivaba, soovitavalt VAPE (UA süüde toimib ka, kuid arhailisem), Vene kontaktivaba süüte korral on valgustusvool ikkagi vahelduvvool, karburaator korrektne läänekas, tänased rehvid ja õlid.

Minu kovrovets/voshod masin kaalub 90kg... ise olen seal 70kg juures. Ratta baas on 1958a. kovrovets K58 ehk 125cc oma, seega 19" 2,75 rehvidega... väikeste mootoritega asjandustel on sõitja kaal väga oluline tegur kogu selles võrrandis. Voshod3 mootori aistevahel, kontaktivaba süüde, mikun VM24 karpa, 105km/h ~100km järjest suutis masin mööda TLN-Narva mnt sõita küll. max kiirus 115 GPSi järgi.

Rännanud olen sellega nii 2019 Eestist-Doonau äärde, siis järgmisel korral2020/21 Tatrates ning ka 2023a. Rumeenia-Serbia-Bulgaaria mustamere ääres... viimasest on ka pisike video olemas:

Sõitmise kokkuvõte: https://foorum.motokuur.ee/viewtopic.php?t=25477

2021a sõitude kokkuvõte: https://foorum.motokuur.ee/viewtopic.ph ... 10#p106510
2020: https://foorum.motokuur.ee/viewtopic.ph ... 24#p104724
2019: https://foorum.motokuur.ee/viewtopic.ph ... 95#p103995

Kui peaksin olemas olevatele kogemustele tuginema ja "cruiserit" endale (pikkust seal 170cm juures, kaalu ka vastavalt vähe) valima:
1. iz49
2. Jawa 360
3. Jawa 559 (vanemad 250 jawad on ka lahedad, kuid pole nii jõulised ning oma omadustel taanduvad minski võimete piirile)
4. Kovrovets K58, millel Voshod3 mootor (raam on sama nii K58, Kovrov K175 kuni Voshod 3M välja. Muudetud on detailide kinnituskohti ja lisatud tugevdusi)
5. Voshod 2 (just musta värvi ja rohke kroomiga...minu kiiks)
6. Minsk MMVZ, No minsk M106 alates teeks valiku... 105 oli ka neljakäiguline, kuid 106 on oluliselt jõulisem mootor ning muud detailid tugevamad.
7. Voshod 2M, 3, 3M
8. Iz J2/P2 - no hakkaks pigem siis iz56st pihta.

kokkuvõtvalt,kui jääda oma valikute juurde ja soovid tõesti sõita tänapäevaste kiirustega, siis ehk iz P2, natuke aeglasemalt minsk MMVZ, tuunida ja kerget/tugevat asja, siis K58 baasil voshod3M /Sova 200 mootoriga.
Kui kogu eelnevat kokkuvõtta, siis kõikidest valikutest kõige töökindlam on jawa 360/ ehk ka 559, minu silmis kõige sobivam cruiseriks siis iz49. Jawad lihtsalt kestavad ja on murevabad, kui asi on koos. Minsk/voshod/iz leiavad sulle ikka mingit tegevust.


PS Ma väiksekasvulisele 634/638 ei soovitaks, see iste ja masina kõrgus on väga ebamugav. Mugavaks muutuv kasvust 1.80+
viimased 2a oleme reisidel käinud uute ratastega (triumph Bonneville, BMW F850GS) ja need vanakesed on olnud kodus.

Re: Izh planeta 2 vs Minsk 125

Postitatud: 09 Okt 2025, 01:00
Postitas morse
Eelkirjutajatega üldiselt nõus.

Kruiisi mõttes on värske rehviga Jawa täitsa päris motika moodi (vahet pole, kas 360 stiilis pill või 634 suunas kõrgem masin). Jawaga on selline fenomen, et kui pole mõnda aega tänapäevasemaid rattaid garaažist välja ajanud, siis hakkab tunduma, et tegemist on väga hea tehnikaga.

Teemaalgataja valikud on täiesti teisest maailmast. Nendega saab sõita aga tahtmist peab nats rohkem olema kui Jawamehel.

Aga hmm’i poolt soovitatud 49 on muidugi klass omaette - see on nii lahe pill, et ma annan talle andeks, et ta Izh on. Käib kah palju mahedamalt kui teised siin mainitud vene pillid.

Re: Izh planeta 2 vs Minsk 125

Postitatud: 09 Okt 2025, 09:26
Postitas morse
Carsw kirjutas: 07 Okt 2025, 08:44
Olen eluaeg pidanud kuulama, et izh on Nii jube raske, aga kui palju raskem on planeta 2 Minskist? Ja kui hea on üldine sõidu kogemus?
Minu arvates kõik vene ja tšehhi masinad kubatuuriga kuni 350 kuubikut on väga kerged masinad. Kaalu ja kohmakuse küsimus tekib natuke 4T bokseritega (kui neid soolona kasutada) aga seda, et Izh raske oleks - no ei. Piltlikult kõik masinad peale kergenduurode, mida sa tänapäeval poes näed, on ju raskemad kui Izh või Jawa (mingist Vosast rääkimata).

Re: Izh planeta 2 vs Minsk 125

Postitatud: 09 Okt 2025, 21:25
Postitas tarmoel
Kaal küll probleemiks ei peaks olema, tehase varustuses planeta kaalub 155kg, Minsk 100kg ja voshodid veits rohkem kui 110kg. See IZi suure kaalu jutt on vanast ajast kui IZ oli kõige raskem sooloratas. Lääne kergete kruiserite (Virago 535, Shadow VT 600) kaal algab 200-st kilogrammist. Kui ratas liigub pole kaalul tähtsust, lükkamisel teine lugu...