XECU ECU remap tööriist Desert X'ile

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
Kuningas Pingviin
Postitusi: 45
Liitunud: 24 Okt 2019, 04:42
Tsikkel: Ducati Desert X
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 3 korda

XECU ECU remap tööriist Desert X'ile

Lugemata postitus Postitas Kuningas Pingviin »

Kas keegi juhtumisi sellise vidina on omale juba tellinud Desert X'ile? Või midagi muud kasutanud?
Kuidas muljed? Ning kas juhtumisi a'la 6-paki eest kevadel laenata ei tahaks? :)

(Loodan, et sai õige alafoorum - tundus kõige lähedasem temaatiliselt)

701
Toetajaliige
Postitusi: 528
Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
Tänanud: 174 korda
Tänatud: 98 korda
Kontakt:

Re: XECU ECU remap tööriist Desert X'ile

Lugemata postitus Postitas 701 »

Mul tekkis kohe küsimus, et miks just see toode? Puht teadmishimust.
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/

Teema algataja
Kuningas Pingviin
Postitusi: 45
Liitunud: 24 Okt 2019, 04:42
Tsikkel: Ducati Desert X
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 3 korda

Re: XECU ECU remap tööriist Desert X'ile

Lugemata postitus Postitas Kuningas Pingviin »

Niipalju kui aru saanud, siis tuimalt läpakaga ühendamist ja fuel mapi pealelaadimist a'la TuneECU'ga vmt ei anna Desert X puhul teha, ning see tundus selline okei kättesaadav lahendus senise uurimise pealt olevat, millega saaks seda kaasaegse fuel mapi veidruseid siluda enamvähem normaalseks, elik siluda jõukõverat enamvähem lineaarseks, mitte see, kus allpool pole suurt midagi, ning siis tuleb palju peale. Mootori enda eripära poolest võiks ta teoorias rohkem toimida nagu mu endine 990 Adventure (pärast mõningat tööd sellega), niiet eeldaks, et üks pakutavatest mappidest võiks sobida.

Kuid ega jah - kindel pole kas see on parim lahendus sellele, selles osas olen ka alternatiividele/soovitustele avatud. Aga kuna see on out of the box lahendus, siis oleks ka lihtne laenata ja testida. Ühtlasi, alternatiivid tunduvad kallimad, seega enne kui kallima lahenduse peale raha kulutama hakata, siis tahaks veenduda, et see suurem kulu on ka seda väärt.
Kasutaja avatar

Snowhite
Mode
Postitusi: 888
Liitunud: 10 Apr 2009, 15:13
Tsikkel: 1260MS-e, 500EXC
Asukoht: Tallinn, Harku
Tänanud: 21 korda
Tänatud: 39 korda
Kontakt:

Re: XECU ECU remap tööriist Desert X'ile

Lugemata postitus Postitas Snowhite »

Rapid bike evo - plug n play paigaldus ja pärast paarsada km umbes sõitu, et automaatselt seadistaks end.
iga kord kui tehniliselt midagi muudad, siis ta korrigeerib veel lisaks järgi. Tehniline tugi on suhteliselt normaalne ja erinevalt PCV-st silub see süsteem ikkagi ilusti ka closed loop ala. Kütusekulu muidugi tõuseb aga sõita on mugavam/parem. Võimsust ducade puhul essugi juurde ei tule aga alumise otsa turtsatusi väheneb.

Pilt

Reisirataste ettevalmistus, vedrustuse seadistus ja ümberehitus, hooldus ja tehniline tugi/koolitus.
http://www.vugtec.com
Porganditele tehnilist abi ja hooldust saab ka!


Teema algataja
Kuningas Pingviin
Postitusi: 45
Liitunud: 24 Okt 2019, 04:42
Tsikkel: Ducati Desert X
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 3 korda

Re: XECU ECU remap tööriist Desert X'ile

Lugemata postitus Postitas Kuningas Pingviin »

Kaalusin ka seda, põhiline põhjus miks hetkel pigem ei kaldu selle poole on kuna see jääb ratta külge, ning seega üks lisa point of failure. Ühtlasi päris palju negatiivset tagasisidet sellele lugenud teistest foorumitest (kellel ei töötanud rahuldavalt, kellel oli keeruline seda kuhugi rattale ära mahutada, jne), seega esialgu jätsin selle pigem nö tagavaravariandiks.

Aga kas oled juhtumisi võrrelnud seda Rapid Bike Evo lahendust nende variantidega mis sisaldavad ECU flashimist? Kui on sisuliselt samaväärne, siis võiks tegelikult ikka ka seda tõsisemalt kaaluda, hinnavahe märgatav. Kontekstiks - lahtisem väljalase, ning vajadusel ka veidi avatum õhufilter. Muidugi eks aeg näitab, kas kindlalt ka selle peale jään, XECU puhul on erinevad fuel mapid, mis arvestavad ka tüüpilisi erisusi väljalaske konfis.

XECU ja ShiftTech'i lahendused põhilised mis esile tulnud senise uurimise pealt - teine küll kallim, aga ebaselge kas ka kuidagimoodi parem. XECU'le kirjutasin otse selles osas ka, et ehk saavad detaile jagada, aga paraku seda kuuleb alles uue aasta alguses, seega mõtlesin ka siinsetelt inimestelt küsida, et ehk keegi läbi proovinud seda, või siis ka teisi variante.
Kõige raskem ongi just võrdlust saada, kuna üldiselt keegi ei hakka erinevaid variante läbi proovima, kui just ühe või teisega midagi kehvasti ei lähe. :)

Kütusekulu kasvust möödapääsu pole niiehknaa, niiet see on juba sisse arvestatud selles osas.
Kasutaja avatar

Snowhite
Mode
Postitusi: 888
Liitunud: 10 Apr 2009, 15:13
Tsikkel: 1260MS-e, 500EXC
Asukoht: Tallinn, Harku
Tänanud: 21 korda
Tänatud: 39 korda
Kontakt:

Re: XECU ECU remap tööriist Desert X'ile

Lugemata postitus Postitas Snowhite »

Kõige "puhtam" lahendus on muidugi võtta jalad selga ja ratas õiges ehituse seades dünos seadistada.
Saab kõik maksimumini kontrollitud ja sätitud.
OEM lahenduses on head seda, et see on samuti iseõppiv - talle saab lihtsalt tolerantsid teise koha peale kirjutada. tulemuseks siis closed loop alas väga palju normaalsem toimetamine. open loop ala (praegu eur 5 masinatel) siis alates 5500 rpm umbes. Lihtsalt mõnede tootjate rataste ja mudelite puhul on palju võita, mõnede puhul suht köömes see, mis paremaks läheb või juurde tuleb. Põhiliselt lärm ja kütusekulu on see, mida selliste tuunimistega saavutatakse.
Rapid bike EVO mahutamisega on vahel muresid. aga saab hakkama. toimivusmured on pigem ikka kasutajapõhised. Aga tugi on neil normaalne. Kui liiga kirveks ei lähe üritus, siis ega see pole mingi eluaegne kohustus pole - võtad, proovid ja saad targemaks.

Pilt

Reisirataste ettevalmistus, vedrustuse seadistus ja ümberehitus, hooldus ja tehniline tugi/koolitus.
http://www.vugtec.com
Porganditele tehnilist abi ja hooldust saab ka!


Teema algataja
Kuningas Pingviin
Postitusi: 45
Liitunud: 24 Okt 2019, 04:42
Tsikkel: Ducati Desert X
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 3 korda

Re: XECU ECU remap tööriist Desert X'ile

Lugemata postitus Postitas Kuningas Pingviin »

Hea point, düno peale ei mõelnudki, alati eeldasin et suurusjärguliselt kallim, aga kiire otsimise pealt tundub, et jääb samasse hinnaklassi. Ehk oskad Tallinnas/Tallinna lähistel soovitada mõnda kohta? Guugeldades leidsin mitu (Dynosaurus, MRTTech, HERSTuning tundusid põhilised), aga ei tea ka kas mõned kohad on rohkem soovitatud/kohad mida vältida (kui neid üldse on)/jne.

Ja kui closed loop ala oluliselt paremaks saab, ning open loop ala sisuliselt ei muutu, siis see on täiesti okei - ülemises otsas ei tule võimsusest ligilähedaseltki puudu. :)
Kasutaja avatar

Snowhite
Mode
Postitusi: 888
Liitunud: 10 Apr 2009, 15:13
Tsikkel: 1260MS-e, 500EXC
Asukoht: Tallinn, Harku
Tänanud: 21 korda
Tänatud: 39 korda
Kontakt:

Re: XECU ECU remap tööriist Desert X'ile

Lugemata postitus Postitas Snowhite »

See koostöö tegijaga vaja enne kirjalikult/suuliselt natuke läbi nämmutada, et mida ja kuidas ja mis pärast saab, kui miski ei toimi või näiteks kokku jookseb, kas siis on mingigi tugi, või saadetakse lihtsalt puu taha oma murega. (üldjuhul siis kõik garantiid niikuinii nullib ära kohe)
Ja muidugi võiks olla referentsi tegijal, et on juba varem seda sama mootorit teinud - või vähemalt on kindlasti võimekus toda konkreetset duca aju teha.
Kati on ka selline "kuumavereline", näppides peab jääma ikka toimivuspiiridesse ja pärast seda vaja kontrollida ka, et hooldusvajadus naeruväärselt kõrgeks ei lähe.
Aga see on tegijaga väike suhtlus ja kui sobib, siis - tuld.

Pilt

Reisirataste ettevalmistus, vedrustuse seadistus ja ümberehitus, hooldus ja tehniline tugi/koolitus.
http://www.vugtec.com
Porganditele tehnilist abi ja hooldust saab ka!


Teema algataja
Kuningas Pingviin
Postitusi: 45
Liitunud: 24 Okt 2019, 04:42
Tsikkel: Ducati Desert X
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 3 korda

Re: XECU ECU remap tööriist Desert X'ile

Lugemata postitus Postitas Kuningas Pingviin »

Selge, tänud info eest.

701
Toetajaliige
Postitusi: 528
Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
Tänanud: 174 korda
Tänatud: 98 korda
Kontakt:

Re: XECU ECU remap tööriist Desert X'ile

Lugemata postitus Postitas 701 »

Nüüd tekkib mul jälle väike segadus, et miks seda aju üldse näppida vaja on, kui võimsusest puudus pole?
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/
Kasutaja avatar

Snowhite
Mode
Postitusi: 888
Liitunud: 10 Apr 2009, 15:13
Tsikkel: 1260MS-e, 500EXC
Asukoht: Tallinn, Harku
Tänanud: 21 korda
Tänatud: 39 korda
Kontakt:

Re: XECU ECU remap tööriist Desert X'ile

Lugemata postitus Postitas Snowhite »

701 kirjutas: 01 Jaan 2025, 01:56
Nüüd tekkib mul jälle väike segadus, et miks seda aju üldse näppida vaja on, kui võimsusest puudus pole?
Kui olla rahul stock seadega ja sõita põhiliselt väljaspool closed loop ala, siis polegi selleks mingit vajadust.
Kui muuta sisse ja väljalaset ja näppida veel midagi, siis closed loop, mis on eco ja ökotamiseks tehaset poolt võimalikult lahjaks seadistatud, võib tekitada häireid sõidus. Seda rohkem on muidugi tunda ja häirib pigem 1 silindriliste puhul, kus alt otsast on EUR 4 ja EUR 5 ja 5+ puhul phmt jõud kõik ära kaotatud megalahja seguga (AFR 16 jne). Japsid teevad seda paremini - neil on väga vähe võita sellest näppimisest. Europiidide puhul võivad olla 0-5000rpm alumise otsa võidud päris suured ja sealt võidab siis ka käiguühtlust ja saab madalal pöördel sõidutempi veidi alla. Lisaks on progemisega võimalik oluliselt siluda gaasirutska reageerimist on-off kasutusel. Väheneb see nõksutamine ja turtsumine ja sellised "kogemata väljasuretamised".

Aga mudu head uut aastat. :bsmile:

Pilt

Reisirataste ettevalmistus, vedrustuse seadistus ja ümberehitus, hooldus ja tehniline tugi/koolitus.
http://www.vugtec.com
Porganditele tehnilist abi ja hooldust saab ka!


701
Toetajaliige
Postitusi: 528
Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
Tänanud: 174 korda
Tänatud: 98 korda
Kontakt:

Re: XECU ECU remap tööriist Desert X'ile

Lugemata postitus Postitas 701 »

Ma ei tea, ma olen selle DDXiga 20+ tuh ilma katalüsaatorita ja igasuguse mapimiseta ringi sõitnud. Persetüno järgi seal midagi olulist ei muutunud, kui ehk natuke erksust ja jõudu tuli juurde peale kati eemaldamist just alumisse otsa. Kisa kah muidugi ja kati jagu kaalukaotust. Kui ma midagi tahaks, siis tõesti alumise otsa väänet, et veaks tühikäigul nagu aiatraktor. Kui mingi lahendus seda pakuks, siis oleksin isegi huvitatud. Kuigi "kogemata väljasuremist" on sellel ikka tunduvalt vähem nt, kui 701l. Keegi lihtsalt uut aju ei müü, kus oleks seaded peal ilma selle eurojurata?
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/
Kasutaja avatar

Snowhite
Mode
Postitusi: 888
Liitunud: 10 Apr 2009, 15:13
Tsikkel: 1260MS-e, 500EXC
Asukoht: Tallinn, Harku
Tänanud: 21 korda
Tänatud: 39 korda
Kontakt:

Re: XECU ECU remap tööriist Desert X'ile

Lugemata postitus Postitas Snowhite »

701 kirjutas: 01 Jaan 2025, 11:56
Ma ei tea, ma olen selle DDXiga 20+ tuh ilma katalüsaatorita ja igasuguse mapimiseta ringi sõitnud. Persetüno järgi seal midagi olulist ei muutunud, kui ehk natuke erksust ja jõudu tuli juurde peale kati eemaldamist just alumisse otsa. Kisa kah muidugi ja kati jagu kaalukaotust. Kui ma midagi tahaks, siis tõesti alumise otsa väänet, et veaks tühikäigul nagu aiatraktor. Kui mingi lahendus seda pakuks, siis oleksin isegi huvitatud. Kuigi "kogemata väljasuremist" on sellel ikka tunduvalt vähem nt, kui 701l. Keegi lihtsalt uut aju ei müü, kus oleks seaded peal ilma selle eurojurata?
Kõiki erinevaid lahendusi on turul olemas. Eraldi ajud, piggyback süsteemid ja ümberprogemised jne.
Desert x puhul mingist alumise otsa "aiatraktori" vedu ei ole ega hakka kunagi tulema. Need on high rpm - high hp mootorid. Vt kolvikäiku - sellest ei hakka väänet ega silndri survet madalal pöördel kunagi tulema. See, et ta nii hästi sõidab, on isegi super tulemus. Tegemist on iseloomukate ja sportlikult sõitmise masinatega. Üldjuhul on itaallased ennast väljendanud ka selliselt, et mootorrrattaga sõitmist alla 6000rpm ei toimu, sest see on phmt alles "kõrgendatud tühikäik".
:bsmile:

kui tahta traktori tunnet, siis on vaja vana japsi või suurt rida silkusid, mis tegelevad raske vända hoos hoidmisega. (mööndustega - üks paks sakslane on ka paras traktor).
Multidel 1200/1260 samuti alla 3400 rpm on päris probleemne käik ja V4 puhul pisut sumedam - aga käiguühtlus selgelt näitab, et mootor ei soosi sellist madalat pööret.

Pilt

Reisirataste ettevalmistus, vedrustuse seadistus ja ümberehitus, hooldus ja tehniline tugi/koolitus.
http://www.vugtec.com
Porganditele tehnilist abi ja hooldust saab ka!


701
Toetajaliige
Postitusi: 528
Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
Tänanud: 174 korda
Tänatud: 98 korda
Kontakt:

Re: XECU ECU remap tööriist Desert X'ile

Lugemata postitus Postitas 701 »

See sõidab minu meelest suhteliselt hästi. Igatahes, kui teemaalgataja saab oma modifikatsioonid tehtud, siis kuulaks hea meelega tagasisidet. Mis iganes see ka pole..
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/

Teema algataja
Kuningas Pingviin
Postitusi: 45
Liitunud: 24 Okt 2019, 04:42
Tsikkel: Ducati Desert X
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 3 korda

Re: XECU ECU remap tööriist Desert X'ile

Lugemata postitus Postitas Kuningas Pingviin »

Eks kirjutan mingi postituse kui modifikatsioonid tehtud, kuid ilmselt mitte niipea. :)

Aga jah, nii oversquare mootoriga mingit väga ulme tõmmet alt pole muidugi oodata, aga KTM 990 Adv mootor oli veelgi lühema käigu ja laiema kolviga, ning ikka tõmmet oli alt omajagu rohkem, seega ma kahtlustan, et siin ikka Euro5 normid need mis eelkõige segavad - aga eks saab teada, kui muudatused tehtud. Igatahes, palju kasulikku infot, veidi mõtlemisainet, mis nö tee siis ette võtta.

Ikka mina
Postitusi: 143
Liitunud: 12 Veebr 2024, 08:14
Tsikkel: KTM 380 2t, Suzu 450, KTM
Tänanud: 40 korda
Tänatud: 35 korda

Re: XECU ECU remap tööriist Desert X'ile

Lugemata postitus Postitas Ikka mina »

Kas tehno ülevaatuselt läheb läbi ehk vastab normidele (Euro5 ja muud lollused) või hakatakse mönuga kottima kui seaded muudetud?
Kuna ei tea siis küsin targematelt.
Kasutaja avatar

Snowhite
Mode
Postitusi: 888
Liitunud: 10 Apr 2009, 15:13
Tsikkel: 1260MS-e, 500EXC
Asukoht: Tallinn, Harku
Tänanud: 21 korda
Tänatud: 39 korda
Kontakt:

Re: XECU ECU remap tööriist Desert X'ile

Lugemata postitus Postitas Snowhite »

Ikka mina kirjutas: 03 Jaan 2025, 08:05
Kas tehno ülevaatuselt läheb läbi ehk vastab normidele (Euro5 ja muud lollused) või hakatakse mönuga kottima kui seaded muudetud?
Kuna ei tea siis küsin targematelt.
Kui on muu originaaliks jäetud ja vaid aju progetud või kasutatud lisamoodulit, siis pole probleemi.
Kui on pool sumpat minema visatud ja toru otsast sisse piiludes klapid paistavad - siis on ju siililegi selge, et ei vasta mingitele nõuetele see enam ja kisa on 1km kauguselt samuti kosta. See tähendab, et ilma õigesse kohta pöördumata ükski enesest lugupidav ÜV punkt ametlikult ülevaatust ei tee.
Meil veel ei ole heitgaasi normi lugemist aga küll varsti tuleb neile EUR 5+ ratastele ka see nagu rohelistele kombeks.

Pilt

Reisirataste ettevalmistus, vedrustuse seadistus ja ümberehitus, hooldus ja tehniline tugi/koolitus.
http://www.vugtec.com
Porganditele tehnilist abi ja hooldust saab ka!


Teema algataja
Kuningas Pingviin
Postitusi: 45
Liitunud: 24 Okt 2019, 04:42
Tsikkel: Ducati Desert X
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 3 korda

Re: XECU ECU remap tööriist Desert X'ile

Lugemata postitus Postitas Kuningas Pingviin »

Vana ratta puhul vaadati, kas E tähis peal summutil (sel oli ka aftermarket summuti kui selle ostsin, ning sel katalüsaator oli otsapurgis juba stockis, niiet seal polnud suurt midagi vahel minu masina puhul), ning keegi mainima ei hakanud, et valju (mida see kindlasti oli). See oli küll Euro3 ajastu ratas.

Aga muidugi mõistlik jätta stock jupid alles, kunagi ei tea millal vaja võib minna.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”