1. leht 2-st
Tehnoülevaatus ja müratase
Postitatud: 22 Mär 2024, 23:20
Postitas Theo606
Mitmeid kordi foorumis arutatud teema, aga võtan uuesti üles - kuidas ülevaatuselt läbi saada, kui all on lärmav summuti, mille müratase on väga tõenäoliselt lubatust kõrgem?
Rattaks VTX 1800, alles ostsin, all on mingid torud mis lärmavad korralikult. E märgist peal pole. Kuidas ülevaatuselt läbi saan?
Tuhnisin foorumis ringi ja konsensus tundus olevat selline, et ilma E märgiseta pole mõtet ülevaatusele minnagi, ja kui E märgis on peal, aga müratase ikka kõrge, siis võivad kahtluse korral mõõta. Samas ma ei mõista kuidas see versioon loogiline on - saan aru, et USA-s mingit E märgist ei eksisteeri. Sel juhul, kuidas USA-st tulnud rattad omale E märgise peale saavad, et Eestis ülevaatust läbida?
Igatahes küsimus on, kuidas võimalikult kerge vaevaga ja odavalt oma rattale ÜV saada - minna lihtsalt proovida mõnes väiksemas ÜV punktis olemasoleva summutiga? Laenata kelleltki stock VTX summuti? Panna olemasolevatele db killerid (E märgist siiski pole)? Kuidas teised valjema väljalaske omanikud ülevaatuse läbivad?
Re: Tehnoülevaatus ja müratase
Postitatud: 23 Mär 2024, 00:14
Postitas zombi
USA'st tulnud rattad enne registreerimist saavad/teevad tüübikinnituse. Sealt kandist tulevatel asjadel peale "E" märgistuste ka muid muresi, mis euroopas ei kipu sobima, näiteks suunatulede värv jms. Otsi/installeeri originaalsummuti ja asi koššer.
Re: Tehnoülevaatus ja müratase
Postitatud: 23 Mär 2024, 01:44
Postitas Forumist
Kui ta juba niimoodi arvele on saadud, siis miks sa enam muretsed... mine kus lähemal on.
Re: Tehnoülevaatus ja müratase
Postitatud: 23 Mär 2024, 10:22
Postitas Theo606
Forumist kirjutas: ↑23 Mär 2024, 01:44
Kui ta juba niimoodi arvele on saadud, siis miks sa enam muretsed... mine kus lähemal on.
Eelmine omanik ütles, et selle summutiga ÜV läbi ei saa. Siiani oli tehtud "tuttava" kaudu.
Re: Tehnoülevaatus ja müratase
Postitatud: 23 Mär 2024, 10:54
Postitas yeekim
Teeme nüüd nii, et igatsugu sõnad "tuvused" jmt, unustame avalikes vestluses ära!
Re: Tehnoülevaatus ja müratase
Postitatud: 23 Mär 2024, 19:28
Postitas Ain
Hea oleks ikka tuttava nimi ka panna ja kus TÜV punktis saab!
Re: Tehnoülevaatus ja müratase
Postitatud: 23 Mär 2024, 19:59
Postitas will111
Mida jaurate, suured moraalijüngrid? Kui see oli eelmine omanik, kes tutvuse kaudu tegi siis mis see praegune omanik siin enam asjasse puutub, et teda kottida on vaja?
Müra saab vähemaks paigaldades sumpsi db killerid. Kas sellest piisab ka või mitte, seda ei tea keegi. Seda näitab ainult mõõtmine. ÜV läbimine siiski ei pruugi õnnestuda sest e tähist arvatavasti hakatakse otsima nagunii. Võib lüüa torud killereid, terasest pesukäsnasid ja asju täis ning minna ja proovida. Võib läbi saada, võid mitte läbi saada. Üldiselt oleks mõistlik paigaldada mingi selline sumps lihtsalt, millel on esiteks tähis olemas ja teiseks, mis ei tee haiglast lärmi ehk summutab ka midagi. Ei pea olema tingimata originaal.
Summuti "laenutust" tehakse ka, aga no eks pead ise mõtlema, kas tõesti viitsid iga aasta sellega jaurata, lihtsalt sellepärast, et ülejäänud aja saaks endale ja teistele ajudele käiva tühja ämbriga ringi läristada

Re: Tehnoülevaatus ja müratase
Postitatud: 23 Mär 2024, 20:12
Postitas Ain

Aga sumpsi laenutus oleks päris äge äriprojekt tegelikult! Lisaks veel esi- ja suunatuled, sabalahendused rihmadega jne..Äpp näiteks... Sumpsijagamisäpp.. Sõidujagamine ju juba on! Slõugan oleks- Tahad sumpsi saada? Tule! Meie aitame!
Re: Tehnoülevaatus ja müratase
Postitatud: 23 Mär 2024, 20:18
Postitas Theo606
Aga kuidas originaalsummutiga läbi saadakse, kui seal ka E tähist peal pole? On mingi muu tähis, mis tõestab, et vähemalt on originaal, ja siis pole E tähist enam vaja? Sest kust peaks ülevaataja teadma milline on originaal ja milline mitte.
Tõtt öelda ma ei kujuta ette, kas sellele rattale üldse E märgisega summutit eksisteerib. Tundub päris surnud ring, aga kuidagi peavad need rattad ju ÜV läbima. Kui kellelgi on originaalsummutit rentida ja sellega ÜV läbitav on, siis palun andke märku.
Re: Tehnoülevaatus ja müratase
Postitatud: 23 Mär 2024, 20:44
Postitas Ivoonu
Mul on all E tähisega torud. Lärmakas on, koledalt lärmakas. Lähen tagasisi tehasest päritud torude peale. Äge on küll aga kõrvakuulmises on juba mõningad ikaldused.
Re: Tehnoülevaatus ja müratase
Postitatud: 23 Mär 2024, 21:59
Postitas franz125
Theo606 kirjutas: ↑23 Mär 2024, 20:18
Aga kuidas originaalsummutiga läbi saadakse, kui seal ka E tähist peal pole? On mingi muu tähis, mis tõestab, et vähemalt on originaal, ja siis pole E tähist enam vaja? Sest kust peaks ülevaataja teadma milline on originaal ja milline mitte.
Tõtt öelda ma ei kujuta ette, kas sellele rattale üldse E märgisega summutit eksisteerib. Tundub päris surnud ring, aga kuidagi peavad need rattad ju ÜV läbima. Kui kellelgi on originaalsummutit rentida ja sellega ÜV läbitav on, siis palun andke märku.
Alusta sellest et tee kindlaks või ütle mis VTX-ga tegu R,S,N või C mudel.R-l ja S-l on 2 sumpat ja ühesugused kinnitused(vt.minu avatari)Ma võin homme vaadata mis kirjad neil peal on,midagi seal oli.E-d ilmselt mitte.Siit saad vaadata ja lugeda erinevate mudelite kirjeldusi.
https://www.autoevolution.com/moto/honda/vtx/
Sumpade kinnitused on erinevad,väikesed muudatused on ka raamides.
Re: Tehnoülevaatus ja müratase
Postitatud: 23 Mär 2024, 22:10
Postitas Mait.V
Ain kirjutas: ↑23 Mär 2024, 20:12

Aga sumpsi laenutus oleks päris äge äriprojekt tegelikult! Lisaks veel esi- ja suunatuled, sabalahendused rihmadega jne..Äpp näiteks... Sumpsijagamisäpp.. Sõidujagamine ju juba on! Slõugan oleks- Tahad sumpsi saada? Tule! Meie aitame!
See ei ole kusjuures üldse halb äriplaan, võiks olla summutilaenutus ja vaiksemaks tegemine niiöelda hädaabi juhtudel. Äri saab laiendada ka motospordis, sest pea iga etapp pärnus on 5-10 sõitjal suur probleem, et ei lasta rajapäeval peale, heli liiga vali ja pole kuskilt ka db killerit võtta vms.
Võib tunduda praegult jabur idee aga arvan et asjal oleks täitsa turgu kui keegi teeks Eestis siukse korraliku legaalse summutiabi bisnissi igas mõttes.
Re: Tehnoülevaatus ja müratase
Postitatud: 23 Mär 2024, 22:18
Postitas Theo606
franz125 kirjutas: ↑23 Mär 2024, 21:59
Theo606 kirjutas: ↑23 Mär 2024, 20:18
Aga kuidas originaalsummutiga läbi saadakse, kui seal ka E tähist peal pole? On mingi muu tähis, mis tõestab, et vähemalt on originaal, ja siis pole E tähist enam vaja? Sest kust peaks ülevaataja teadma milline on originaal ja milline mitte.
Tõtt öelda ma ei kujuta ette, kas sellele rattale üldse E märgisega summutit eksisteerib. Tundub päris surnud ring, aga kuidagi peavad need rattad ju ÜV läbima. Kui kellelgi on originaalsummutit rentida ja sellega ÜV läbitav on, siis palun andke märku.
Alusta sellest et tee kindlaks või ütle mis VTX-ga tegu R,S,N või C mudel.R-l ja S-l on 2 sumpat ja ühesugused kinnitused(vt.minu avatari)Ma võin homme vaadata mis kirjad neil peal on,midagi seal oli.E-d ilmselt mitte.Siit saad vaadata ja lugeda erinevate mudelite kirjeldusi.
https://www.autoevolution.com/moto/honda/vtx/
Sumpade kinnitused on erinevad,väikesed muudatused on ka raamides.
VTX 1800C 2002a
Re: Tehnoülevaatus ja müratase
Postitatud: 24 Mär 2024, 10:37
Postitas franz125

Selline jutt on oem sumpal.
Re: Tehnoülevaatus ja müratase
Postitatud: 24 Mär 2024, 11:51
Postitas ranel
Kindlasti on see E tähise märk alates mingist aastaarvust nõutav. Kel viitsimist, võib kusagilt riigiteatajast selle üles otsida. Tavaliselt igasugu sellised nõuded tulid astumisega Euroopa Liitu ehk siis 2004.a lõpust.
Vastasel juhul vanad Jawad jms ei saaks ükski ülevaatuselt läbi.
Re: Tehnoülevaatus ja müratase
Postitatud: 24 Mär 2024, 12:48
Postitas simp
will111 kirjutas: ↑23 Mär 2024, 19:59
Mida jaurate, suured moraalijüngrid? Kui see oli eelmine omanik, kes tutvuse kaudu tegi siis mis see praegune omanik siin enam asjasse puutub, et teda kottida on vaja?
Eks ikka selle pärast, et järgmisena postitab ehk uus omanik tsiklist pildi, kus on numbrimärk näha ja siis on ainult vormistamise küsimus
Theo606 kirjutas: ↑23 Mär 2024, 20:18
Aga kuidas originaalsummutiga läbi saadakse, kui seal ka E tähist peal pole? On mingi muu tähis, mis tõestab, et vähemalt on originaal, ja siis pole E tähist enam vaja? Sest kust peaks ülevaataja teadma milline on originaal ja milline mitte.
Tõtt öelda ma ei kujuta ette, kas sellele rattale üldse E märgisega summutit eksisteerib. Tundub päris surnud ring, aga kuidagi peavad need rattad ju ÜV läbima. Kui kellelgi on originaalsummutit rentida ja sellega ÜV läbitav on, siis palun andke märku.
Ei hakka keegi seda E märki ülevaatusel otsima, kui põhjust pole antud. St, kõrva/silma ei hakka. Niimoodi saavadki.
Ehk siis minu soovitus oleks, otsi DB-killer sisse ja ilmselt pole ka probleemi.
Re: Tehnoülevaatus ja müratase
Postitatud: 25 Mär 2024, 10:37
Postitas Theo606
Viimased vastused kõlavad loogiliselt. Lootsingi, et see umbes nii käib. Tegelen edasi siis DB killerite muretsemisega. Tänud vastajatele.
Re: Tehnoülevaatus ja müratase
Postitatud: 25 Mär 2024, 11:38
Postitas Turist
Ülevaatuselt läbi trikitamine ja pärast müraga edasi sõitmine (nagu tihti tehakse) võiks selle müra teemaga seonduvalt olla tsikli omaniku jaoks kõige väiksem probleem.

Tasuks mõelda selle peale, et suur osa elanikkonnast peab lubatust suurema müraga tsiklitega sõitmist (natuke seda teemat tsiteerides:
https://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?t=105875&start=60 )
teistele kõrge kaarega pähe ku*emiseks ja selle eest võib nii kaudses kui otseses mõttes

saada. Mida rohkem
k*sejaid, seda tõenäolisemalt ka mootorrattaga sõitmist hakatakse enamusele sobivas suunas reguleerima. Ja see
k*semine ei ole ainult mõttetu müra tekitamine, vaid ka liikluses käitumine üldisemalt.
Re: Tehnoülevaatus ja müratase
Postitatud: 26 Mär 2024, 11:30
Postitas kris.
Kui USA ratas ja üksik tüübikinnitus, siis E tähe olemasolu nõuda ei saa ... juhul kui tegemist on tootjapoolse originaalosaga.
Kui on tegemist aftermarket lisaga, peab see vastama E-nõuetele.
terv
kris.
Theo606 kirjutas: ↑22 Mär 2024, 23:20
Samas ma ei mõista kuidas see versioon loogiline on - saan aru, et USA-s mingit E märgist ei eksisteeri. Sel juhul, kuidas USA-st tulnud rattad omale E märgise peale saavad, et Eestis ülevaatust läbida?
Re: Tehnoülevaatus ja müratase
Postitatud: 26 Mär 2024, 13:32
Postitas Macintosh
Ma siin kedagi hukka mõistma ei hakka, ma ei saa muuta kedagi peale iseenda. Minu isiklik eelistus on vaiksem tsikkel. Lühiajaliset ja korra on ju tore proovida mõnda, mis tehase seades vähe kõvema mürtsu teeb aga seda muuda müra on tsikli sadulas piisavalt, et juurde tahtmist ei teki. Sellise kaaslasega koos, kellel tühjad summutid ei viitsi ka eriti sõita, eriti tema järel. Ma üldiset mürafoonist parem ei räägigi. Müra väsitab. Teaduslik fakt, olgu siis sadulas või sadulast maas.
Aga küsiks küll, et milleks teil on vaja , et tsikkel kõva mürina saatel liigub? (palun, seda loud pipes save lives demagoogiat pole vaja, see pole tõsi)
Re: Tehnoülevaatus ja müratase
Postitatud: 26 Mär 2024, 13:58
Postitas Piipz
Macintosh kirjutas: ↑26 Mär 2024, 13:32
Aga küsiks küll, et milleks teil on vaja , et tsikkel kõva mürina saatel liigub?
Ma ei oska sulle öelda

Küll aga ma enam ei saa väga pläristada. Esiteks uus elukoht ja naabrid on võõrad, teiseks ma olen osa oma kuulmisest juba minema pläristanud. A vist lihstalt ainult sellepärast pläristasin, et äge oli?
Re: Tehnoülevaatus ja müratase
Postitatud: 26 Mär 2024, 15:20
Postitas Holms
Tõenäoliselt suuremal osal polegi otsest tahtmist seda kõvemat mürinat sõidu ajal tekitada. Paljud rattad on juba siia müüki jõudes ära "tuunitud" ja kes selle probleemiga varem kokku pole juhtunud, see avastabki alles mõne nädalase sõitmise järel, et tühikäigul madalalt tümpsuv/popsuv/matsuv tsikkel teeb sõidu ajal hoopis teistes vahemikes häält, mis ka endale pinda käima hakkab. Uued originaalid (mõtlen suurematel kroomidel) maksavad aga tuhat kuni poolteist, kasutatuid liigub kohapeal harva ja ebays pakutavad sageli kukkumise jälgedega. Omad kogemused, kaks hooaega vaigistasin neid all olnuid, siis õnnestus mõistliku hinna eest korralikud kasutatud originaalid leida. Edaspidi väldin juba eos neid aftermarket sumpsidega pakkumisi kui orikaid kaasa ei tule.
Re: Tehnoülevaatus ja müratase
Postitatud: 26 Mär 2024, 17:15
Postitas Theo606
Macintosh kirjutas: ↑26 Mär 2024, 13:32
Aga küsiks küll, et milleks teil on vaja , et tsikkel kõva mürina saatel liigub?
Mina ostsin ratta, torud olid küljes. Tahaks võimalikult vähese vaeva ja rahaga ÜV peale saada ja natuke sõitu nautida. Pole peale 7a tagasi lubade saamist õieti sõitnudki, vb ~2000km kokku. Mul ei ole vaja, et ta lärmaks, aga ta juba lärmab. Kui see probleemiks osutub, siis küll tegelen sellega. Siiani (olles antud rattaga sõitnud 20km) pole osutunud.
Igaühe enda asi mis häält tsikkel teeb ja kuidas oma ÜV läbib. Mõnel on tsikkel tõsine tarbeese ja pidev müra on tüütu. Teine sõidab 7 aasta peale 2000km ja sellise tempoga on ju tore, kui neil kahel pühapäeval kuus kui väikse tiiru teed, mingi emotsioon ka tekib. Mind siiani kellegi mürisev tsikkel pole häirinud, politsei ka asjas probleemi ei näe (
https://auto.geenius.ee/rubriik/mototeh ... vaatusele/), aga ometigi siin mõni näeb. Elan küll tee ääres kus päris tihe tsikliliiklus ja pidevalt keegi akna all kiirendab, aga mul ei tule pähegi tsiklimeest süüdistada, ise ostsin siia elamise.
Re: Tehnoülevaatus ja müratase
Postitatud: 26 Mär 2024, 19:18
Postitas Ain
Theo606 kirjutas: ↑26 Mär 2024, 17:15
Macintosh kirjutas: ↑26 Mär 2024, 13:32
Aga küsiks küll, et milleks teil on vaja , et tsikkel kõva mürina saatel liigub?
Igaühe enda asi mis häält tsikkel teeb ja kuidas oma ÜV läbib.
Esimese osaga kindlasti paljud nõus pole...Endal tuleb meelde päris mitmeid juhuseid kus olen mõelnud, et milleks selline lärm sõites? Samuti olen sõitma sattunud paari sellise rattaga mis kõvema häälega. Rohkem sellistega ühes grupis pigem ei sõidaks. Äärmisel juhul vast nendest eespool. Lisaks need kõrvatropi ja peavalu jutud.. mis pigem panevad muigama. Huvitav kas sellised rattad kokkuvõttes ostes on ka odavamad?
Re: Tehnoülevaatus ja müratase
Postitatud: 27 Mär 2024, 07:26
Postitas Romka
Ma ei tea kas siia tiktoki linki võib panna, aga kuskil maailmas testitakse ülevaatusel summuteid nii>
Re: Tehnoülevaatus ja müratase
Postitatud: 27 Mär 2024, 10:40
Postitas yeekim
Mõõtmise juures on sada nõuet, mis peavad korrektsel mõõtmisel täidetud olema, taadeldud seadmed, ruumi/patsi suurus jne, jne:

- Untitled.jpeg (6.7 KiB) Vaadatud 3377 korda
Re: Tehnoülevaatus ja müratase
Postitatud: 27 Mär 2024, 11:36
Postitas Ikka mina
Omavahel öeldes krossirajal on hea kui Akrapovitsh all lõugab, see lisab väheke pauku juurde ja kuuled kohe kui midagi valesti (käik vms) aga ma ei kujuta ette et tavarattal sama sound on

- tõesti, milleks ennast piinata?
Muide, ma vist vanaks saamas/jäämas

- nimelt on tekkinud naabrusesse mopeedi kulgur - tore, noor, entusiastlik tegelane aga krt küll, kui ka teised samasugused kogunevad selli juurde naaber tänavasse (üle aia) ja võidu koha peal tühjalt rutskat väänatakse oma pool tundi siis ajab käima küll. Eriti kui oled just lapselapse magama saanud.
Veel paar korda ja lähen mõnitan korra maija ja kutsun ässad korralikule sõidule krossirajale.
Siis saab pulli kui tõesti julgevad tulla ja sõita

Tühjad torud - anna tuld kui meeldib AGA mõtle natuke ka teistele (elanikud, teised stiklistid) ja ära vales kohas pauguta, muud midagi

Re: Tehnoülevaatus ja müratase
Postitatud: 27 Mär 2024, 14:02
Postitas kiilas
Ikka mina kirjutas: ↑27 Mär 2024, 11:36
Omavahel öeldes krossirajal on hea kui Akrapovitsh all lõugab, see lisab väheke pauku juurde ja kuuled kohe kui midagi valesti (käik vms)
Ka krossikatel mõõdetakse juba ammu enne võistlusi db, kas just igal riigisisel, aga suurematel võistlustel ja rahvusvahelistel kindlasti.
Re: Tehnoülevaatus ja müratase
Postitatud: 27 Mär 2024, 15:36
Postitas 701
kiilas kirjutas: ↑27 Mär 2024, 14:02
Ikka mina kirjutas: ↑27 Mär 2024, 11:36
Omavahel öeldes krossirajal on hea kui Akrapovitsh all lõugab, see lisab väheke pauku juurde ja kuuled kohe kui midagi valesti (käik vms)
Ka krossikatel mõõdetakse juba ammu enne võistlusi db, kas just igal riigisisel, aga suurematel võistlustel ja rahvusvahelistel kindlasti.
Sommid traieli võistlusel kah mõõdavad üsna usinalt. Nad võivad oma raja kasutusloast ilma jääda, kui kisa normist suurem.
Re: Tehnoülevaatus ja müratase
Postitatud: 27 Mär 2024, 15:52
Postitas Maaks
Teemaväline
kiilas kirjutas: ↑27 Mär 2024, 14:02
Ikka mina kirjutas: ↑27 Mär 2024, 11:36
Omavahel öeldes krossirajal on hea kui Akrapovitsh all lõugab, see lisab väheke pauku juurde ja kuuled kohe kui midagi valesti (käik vms)
Ka krossikatel mõõdetakse juba ammu enne võistlusi db, kas just igal riigisisel, aga suurematel võistlustel ja rahvusvahelistel kindlasti.
Ma enne starti mõõtmisi ei ole näinud ise (mis ei tähenda, et seda ei tehta), aga pistelist kontrolli sõidust tulles küll. Äkki see selleks, et sõites midagi "kogemata" küljest ei lendaks

EDIT FIM reeglid müra mõõtmiseks on natuke teised kui TÜV-is
EDIT2 Kui juba tarka panemiseks läks, siis otsisin välja ka lubatud dB-d. Mu üllatuseks on stardis lubatud 114dB ja finišis 115dB (2021a reeglid)