Haagis matkamiseks

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded


hmm
Postitusi: 427
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 108 korda

Re: Haagis matkamiseks

Lugemata postitus Postitas hmm »

See laius on sul hea... 2m ehk siis kohe on ruum risti haagisega normaalmõõdus (inimesele) hoirsontaalsele pinnale olemas. Mul 165... seega konksus saab pikutada, normaalselt magada ei saaks. Kui soovin pikutada, siis peaks pikki haagise kaubapinnast 2m lavatsile broneerima, mis kohe vähendab/vajab paremat läbimõtlemist ülejäänud kaubale jääva pinnalaotuse osas. Seega haagise sisemine laius võiks sellisel juhul olla min 190cm.
risti olev lavatsi pind võtab enda alla laiuselt kogu ala ja pikuti ~60cm... no 80 kui laiutada.

Laiusest veel, et kas sõidukite välispeeglist ikka näed haagise seinadest mööda... või on vaja juba laiendusi.

Mul diisli peal ka tagavara ratas... selle saab ju põhjaalla taha poole viia, mis aitab kaalujaotusele kaasa, kui midagi diisile lisaks rajada. Veekindel vineer on raske... pigem klaasplast või alumiinum - need jällegi kallimad. Samas 4mm paksune vineer pole teb mis suurema kaaluga, kui alumiiniumist karkass + al leht peale. Samas palju see veekindel vineer nüüd veekindel on... no kattematerjal annab talle ilmastikukindlama oleku, kuid iga kruviauk seda ka vähendab + liitekohad. Need saab jah mastiksiga täita/katta, aga ehitada lihtsam (primitiivsemad vahedid) kui alumiiniumiga mässata.
5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913

Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Kasutaja avatar

claw
Postitusi: 505
Liitunud: 23 Juul 2013, 02:24
Tsikkel: pilusilm ja venelane
Asukoht: Tartu
Tänanud: 83 korda
Tänatud: 78 korda

Re: Haagis matkamiseks

Lugemata postitus Postitas claw »

Junzu kirjutas: 28 Dets 2023, 10:59
Maaks kirjutas: 28 Dets 2023, 09:13
Enamusel tavalistel sõiduautodel (registrimass +/- 2t) on lubatud max 1500kg (piduritega) haagis. Kindlasti on erandeid (Passat =1800kg, RAV=2000kg), aga enamus neid erandeid mahuvad B96 =4250kg alla ja BE on mõttetu :D
BE kindlasti kasulik Landcruiseri vms. omanikule, sest sellel on lubatud haagise mass 3t :D
Läheb juba teemast väga kõrvale aga tavaline tänapäeva pereauto autorongi reg mass on enamasti üle 4250kg. Toon näiteks siis täitsa tavalised pereautod, mis iga kuu ostutabelite tippudes figureerivad: Passat - üle 4500kg, Superb - 4400kg, A6 - 5100kg jne. Lisaks väiksemad linnamaasturid (Tiguan - 4800kg, Q5 - 4800kg), mahtuniversaalid (minibussid) Viano, Transporter - millel juba sõiduki täismass on üle ca 3tonni. Rääkimata siis täismõõtmelisest linnamaasturitest - a'la X5, Q7, GLS jne - neil kõigil 3500kg haagis lubatud. Need pole mingid vähelevinud erandid vaid linnapildis väga sagedased sõidukid.
Seega ma julgeks vastu vaielda, et on mõttetu ja pole vaja. Kui juba piduritega haagist vaatad, siis tasub ära teha. Kui ainult kerghaagisega sõita, siis pole üldse pointi ka B96 poole vaadata.

Siit edasi arutades liiguks korra kerghaagise kandevõime juurde (täismass maksimaalselt 750kg). Kui vähegi suuremat/raskemat nodi vedada, siis on kandevõime kohe lõhki. Toon oma Respo kaanega käru näiteks. Mul siis klassikaline 2 sillaga kastihaagis, 3,5m pikk, 1,5 lai. Kaan ka peal. Kaalu peal käies näitab tühimassiks 500kg (mõni sõiduauto ei tohi sellist ka tühjalt vedada - kasvõi Suzuki Jimny, mis pole sõiduauto). Ehk kauba jaoks jääb alles 250kg. 250kg pole mitte midagi sellise haagise jaoks. 2 kerget mootorratast ja rohkem midagi panna ei tohi. ATV-d enam vedada teoorias ei tohi (kergemad japsid on 300+kg, 1000ne outlander pea 500kg suuremate rataste jms nodiga). Suuremat chopperit või 1250GS-i samuti ei tohi enam. Mootorsaan läheb napilt piiridesse.
Aga ikka veetakse. Olen näinud kuidas sellisel kärul on 2 tonnine ekskavaator peal. Ma ei kujuta ette, mida veel suurema ja kõrgema porte ja kaanega kerghaagisega veetakse, ainult penoplasti saab vedada.
Siit ka mõttekoht kui ehitada veidi kobedamat matkahaagist kerghaagisest - see 750kg piir kipub väga kiiresti ettetulema.
Kui just haagisega matkamisest või reisimisest rääkida, siis on tugevaks teguriks kerghaagise kasuks see, et saad ka teisi rooli panna, kel B96 või BE puudub. Vedada jah eriti midagi suurt ei saa. Aga vastasel juhul pead hoolitsema, et kellelgi teisel ka vastavad load on, vaevalt üksi terve tee sõita tahad.
Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2454
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 192 korda
Kontakt:

Re: Haagis matkamiseks

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

claw kirjutas: 28 Dets 2023, 11:51
Kui just haagisega matkamisest või reisimisest rääkida, siis on tugevaks teguriks kerghaagise kasuks see, et saad ka teisi rooli panna, kel B96 või BE puudub. Vedada jah eriti midagi suurt ei saa. Aga vastasel juhul pead hoolitsema, et kellelgi teisel ka vastavad load on, vaevalt üksi terve tee sõita tahad.
Jälle ei ole otsene ehituse teema, aga siiski pean täpsustama, et B-kat lubab ka raskemat kui kerghaagist, lihtsalt autorongi mass peab jääma alla 3500kg. Näiteks minu Subaru registrimassiga 1880kg ja minu haagis registrimassiga 1600kg on sõidetav tavalise B-katiga, ei mingit 96 ega BE-d vaja pole. Kui panen sama käru Traficule (reg mass 2960kg) sappa, siis pole abi ka kood 96-st, vaja BE-d.

Aga ehitamise juurde niipalju, et kõik sõltub vedamisvajadusest. Arvestades, et normaalses korras doonorhaagis maksab vähemalt samapalju kui normaalses korras kaubik, siis mina näiteks tegin oma elamise kolmele inimesele tavalisse Traficusse. Ehitasin vineerist riiulitega rakise, mis toetub eest tagumise maha lastud istmerea ja külgedelt rattakoobaste peale. Kõrvuti mahub 3 inimest, platvormi pikkuseks 2m. Magamisplatvorm on akende alaserva kõrgusel, seal all riiulid ja päevasel ajal keeran tagaistmete seljatoe üles, tekib kolmene istmerida ning lisaks on söögilaud. Kütteks Webasto. Traficul põhja all palju ruumi, seega ka puhta vee mahuti ja kraanisüsteem mahub vabalt. Katusele päikesepaneelid, lisaaku samuti põhja alla. Kui vaja tsikleid või nodi vedada, siis istmerida käib ilma tööriistadeta välja ja magamisaluse rakis samuti. Ainus, mis peab kodus olema, on mingi vaba ruum istmerea ja magamisrakise hoiuks. Asja suureks plussiks on manööverdamis- ja parkimismugavus, sest suure haagisega metsavahel või parklates koha leidmine/tagasipöörded on küllaltki ebameeldivad. Lisaks puudub võimalus, et mingi idioot haagise auto tagant tuuri paneb. Miinuseks vast niipalju, et minu tavakerega Traficus peab kogu aeg küürus olema. Kui võtta kõrge salongiga variant, siis ka see lahendatud. Ja no mingiks miinuseks võib lugeda ka selle, et kui selle "elamuhaagise" saad oma suva järgi mistahes autole sappa riputada, siis kaubik on ainult üks. Et mõttekoht plusside/miinuste kaalumiseks kaubik vs haagis. Iseehitamist jagub mõlemas.
Viimati muutis StreetMoto, 28 Dets 2023, 14:16, muudetud 1 kord kokku.
StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee

morse
Postitusi: 1389
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 216 korda

Re: Haagis matkamiseks

Lugemata postitus Postitas morse »

Hakkasin ennast eelmine aasta B96 lubadele järjekorda panema. Kõigepealt sõbrad ütlesid, et tee BE ja siis see tädi, kes telefoni vastu võttis, ütles ka, et tihti tehakse B96 ära ja kunagi hiljem tehakse veel BE otsa - et parem tee kohe BE.

Noh. Lasingi ennast ära rääkida. Autokool oli täitsa lõbus. Eksam läks häsi. Paar korda on BE-d isegi vaja läinud :)
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 1468
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 218 korda

Re: Haagis matkamiseks

Lugemata postitus Postitas Ain »

morse kirjutas: 28 Dets 2023, 12:29
Hakkasin ennast eelmine aasta B96 lubadele järjekorda panema. Kõigepealt sõbrad ütlesid, et tee BE ja siis see tädi, kes telefoni vastu võttis, ütles ka, et tihti tehakse B96 ära ja kunagi hiljem tehakse veel BE otsa - et parem tee kohe BE.

Noh. Lasingi ennast ära rääkida. Autokool oli täitsa lõbus. Eksam läks häsi. Paar korda on BE-d isegi vaja läinud :)
Eks kõik sõltub jah konkreetse inimese vajadustest. 50€ ja veidi üle poole tunni sõitu et saada 4250 autorongile pole sisuliselt midagi.. Endal näiteks tähendab see 96, et võin autole sappa panna 1845kg. täismassiga haagise. Avensisel näiteks poleks olnud midagi vaja kuna auto ise 1970 ja max piduritega haagis lubatud 1300.. ehk siis kokku autorong 3270. Need kellel suured maasturid või bussid on loomulikult lahendus E kat.
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.

Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis

hmm
Postitusi: 427
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 108 korda

Re: Haagis matkamiseks

Lugemata postitus Postitas hmm »

Ok lubade osa võiks ehitamise osast eraldada - viib fookuse välja. minu teada on siin kuskil selline teema olemas ka.
just lubade pärast on mu O2haagise registrimass 1100kg, mis lubab vedava sõiduki regmassi kuni 2400kg ehk suurem osa viiekohalisi M1 sedaane+universaale (nt volvo V90 2300kg, .
Nii kui vedav sõiduk läheb tummisemaks st istmekohtade arv 5+ mahtuniversaali või maasturi poole M1G, siis 2400kg on vägagi piiripealne asi ja väga üksikud sõidukid täidavad seda tingimust, üldjuhul ikka 3000+kg on need numbrid.
Volvo XC60 AWD 2,4 140kw 2017 on kurivaim 2505kg... no krt see 5kg, kuid juba aasta uuem Volvo XC60 2.0 140kW on 2390kg... hind loomulikult on + mõned tuhanded e. oluliselt rohkem, kui E kati tegemiseks...
Chrysler pacifica 2747, Sharan 2550, Tesla Model Y Long Range 2518kg jne...

Aga jah eesmärke, mille põhjal reisimise/ringi liikumise platvorm valida on väga palju, kuid peamine on ikkagi enda hingerahu/soov millega põhjendada tehtud otsust.
Laias laastus (loomulikult saab neid variatsioone edasi arendada ning muutujaid+hingerau juurde mõelda):
1. Vaja igapäev midagi vedada + paar korda reisida - kaubik!!
2. Mõni kord midagi vedada ja tihti reisida - kerghaagis + sõiduauto + majutus.
3. Kohati vaja vedada palju, veeta kohas, kus pole majutust - No pigem frugoonhaagis O2, sõiduk siis mis on... kehtivatele lubadele vastav.
4 ....
5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913

Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 1468
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 218 korda

Re: Haagis matkamiseks

Lugemata postitus Postitas Ain »

Mis sooja saamisesse puutub siis need mis karavanides kasutatakse on minu arusaamist mööda ikkagi soojusvahetid. Ehk siis saab sooja ja see kuivatab õhku. Elektrit ei ole osadel seadmetel vaja.. ainult gaas.
https://www.truma.com/product-category/ ... s-heaters/
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.

Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Kasutaja avatar

zorten22
Postitusi: 472
Liitunud: 27 Veebr 2008, 21:42
Tsikkel: TL1K, TT600R
Asukoht: Tartu-Põlvamaa
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 42 korda

Re: Haagis matkamiseks

Lugemata postitus Postitas zorten22 »

Mõni väiksemat kasvu tegelane mahub võibolla ka siia:
Pilt
...

vanalendur
Postitusi: 498
Liitunud: 10 Juul 2012, 21:17
Tsikkel: D Monster
Asukoht: Tartu/Riia
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 39 korda

Re: Haagis matkamiseks

Lugemata postitus Postitas vanalendur »

StreetMoto kirjutas: 28 Dets 2023, 12:17
Asja suureks plussiks on manööverdamis- ja parkimismugavus, sest suure haagisega metsavahel või parklates koha leidmine/tagasipöörded on küllaltki ebameeldivad. Lisaks puudub võimalus, et mingi idioot haagise auto tagant tuuri paneb. Miinuseks vast niipalju, et minu tavakerega Traficus peab kogu aeg küürus olema. Kui võtta kõrge salongiga variant, siis ka see lahendatud. Ja no mingiks miinuseks võib lugeda ka selle, et kui selle "elamuhaagise" saad oma suva järgi mistahes autole sappa riputada, siis kaubik on ainult üks. Et mõttekoht plusside/miinuste kaalumiseks kaubik vs haagis. Iseehitamist jagub mõlemas.
Kui igapäevaselt seda kaubikut vaja pole siis miinuseks suuremad kulud isegi kui ostu/ehitus hind samasse kanti jääb. Kindlustus, ülevaatus, varsti ka automaks. Kõik mis liigub see kulub aga kõik mis seisab läheb niisama perse. Piduritega haagisel võibolla mädanevad pidurid ära, piduriteta kerghaagisega pole seda muret ka.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7201
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1859 korda
Tänatud: 517 korda

Re: Haagis matkamiseks

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Mul on lahenduseks auto+spetstelk auto külge. Tellisin inglismaalt,maksis mingi a´570€ koos lahtitollimisega.
Autos on magamisase(madrats 7cm poroloon) ja kui teise istmerea ette kokku keeran, siis minu keskmise pikkusega Vito või siis ka sama V-Class saab 1,2x2,5m vaba põranda. Kolmas rida tuleb välja võtta,muidu läheb keeruliseks või kui on see variant, et 2-3 rea istemetest magamisase,siis ei pea.
Mul on telk 3x3m täispuhutavate kaartega ja lisana saab sellele veel ka kummalegi poole 3-se magamistoa tõmblukkudega panna. Telk käib kokku päris kiirelt, aga enne on mõistlik see autoga ühendus kodus nö parajaks sättida, siis läheb kiiremini. Telgis on laud toolid ja toiduvalmistamise võimalus. Paarkolm inimest saab seal magada ehk koos saaks reisida 4-5 inimesega või vanemad ja kuni 3last ühes autos reisida. Telgi sisekõrgus on mingi 2m kanti ehk autost(1,86m) kõrgem igaljuhul. Kui suurem kaubik võtta, siis saaks tsikli ka sinna sisse. Minu buss on liiga madal, et minu tsiklit sisse ajada ja vaheseina ka pole ehk poleks just mugav. Kuid asja mugavus on selles,et see telk käib kokku ja peale reisi on auto jälle endine ehk midagi ei pea maha kruvima või tegema. Sellised telgid on ka universaalkerega sõiduautodele,lihtsalt kinnitus auto külge on natuke teine. Tagaluuk saab lahti olla nö telgi sees ja saad autos magamise teha ning telgis nö elamise. Telk on korralikust paksust materjalist ehk veekindlus 100%. Haagisega välismaale ei viitsiks minna kuigi mul kõik katid olemas ehk võin vedada mida vaja.
image.png
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 1468
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 218 korda

Re: Haagis matkamiseks

Lugemata postitus Postitas Ain »

Teemaalgataja rääkis esimeses postis suht täpselt mis tema mõtted ja plaanid on...
Telk on ikka oluliselt teine teema.. Mul oli kunagi haagissuvilaga kaasas taoline asi. Meie kliimas minuarust eriti mõtetu asi. Jah kui lähed kuhugi karavaniparki mitmeks nädalaks kohale siis veel. Eriti hea oli veel kunagi see kui kogu see krempel oli üleval ja tuli julm vihm... Telk puruks.. all laud puruks.. Auto omaga on hullem see, et ei saa autoga ka liikuma. Tuleb vihm.. Lappa kogu see porno märjana kokku.. ainus mida tõesti kasutasin ja kiidan oli markiis. Meie kliimas väga mugav asi.
Ma ise kunagi ostsingi haagise võimalikult väikse ja kompaktse. Väljavalituks osutus tookord KIP Kompakt 400. Hästi lihtne asi. Istus järgi autol hästi. Mingi hetk ei leidnud kasutust enam ja sai maha müüdud. Teemaalgataja mõte ise aretades on universaalsus mis on väga mõistlik. Omada käru ja haagissuvilat koos kui kumbki palju kasutust ei leia on suht mõtetu.
Pilt
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.

Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis

skümme
Postitusi: 27
Liitunud: 03 Juun 2018, 03:24
Tsikkel: TDM850
Tänanud: 18 korda

Re: Haagis matkamiseks

Lugemata postitus Postitas skümme »

Äkki saad selliste märksõnadega otsingust ideid:
https://www.youtube.com/results?search_ ... er+trailer

Teema algataja
oil
Postitusi: 774
Liitunud: 15 Apr 2014, 09:39
Tänanud: 24 korda
Tänatud: 75 korda

Re: Haagis matkamiseks

Lugemata postitus Postitas oil »

Ruumi jagub postitamiseks, seega kõik ideed ja senitehtu kirjeldused on huvitavad lugeda, isegi telkide kohta. Tõsi, mitte mingil juhul ei hakka telkide ja muu säärasega mässama. Kahetoaline telk on tavakasutamiseks olemas ja see leiab kasutamist omal ajal ja põhjusel.

Haagiselamud iseenesest toredad küll, aga kohe nende poole ei vaata.

Käisin juba vahtimas ja katsumas Tiki 3500 mm küljeuksega furgoonhaagist. Tundus olema täpselt paras asi. Alist saab külgedele kaks suurt lükandakent sääsevõrkudega umbes 260 eest, lakke mingine katuseaken ning juba tundub hädavajalik olemas olema. Miski suurema mahutavusega aku panen ka külge, et valgustus oleks nupust iga kell kättesaadav, tugevus reguleeritav. Väljapoole ka mõned LED'id ja markiis, et oleks vajadusel ümber putka valge. Tavaline kastihaagis on olemas enduurokate ja pere jalgrataste ning kõige muu vedamiseks, seega furgoonhaagis jääb puhtaks ja vaid elamiseks.

Praegu ei kiirusta kuhugi, alles vaatan kõike vajalikku manti kokku. Kui sellega on ühel pool, siis tuleb peale passida, mil haagisemüüjatel hullud päevad hakkavad, et üks furgoon ligi võtta ning vajalikud modifikatsioonid teha.

Teema jääb lahti igaühele, igasugune reisijutt ja isiklike eelistustegi heietamine hea lugemine siia talvisesse aega :)
Kasutaja avatar

Junzu
Postitusi: 478
Liitunud: 27 Aug 2007, 23:11
Tsikkel: KTM EXC 300 ja 890 Adventure R
Asukoht: Tartu
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 9 korda

Re: Haagis matkamiseks

Lugemata postitus Postitas Junzu »

Tegelikult võid korra enda peas mõelda, kui tihti sa seda haagist kasutad? Võibolla on esialgu mõistlik rentida? Neid Respo matkakaid on päris palju rendil. Kogemuste ja ehitusideede mõttes oleks rent esialgu hea - saad teada, kas üldse meeldib selline "elamine", kui palju ruumi soovid, millest tunned puudust jne jne.
SM570R 04' ->Z750 05'->Z1000 03'->R1 04'->R1 04'->GSX1300R 00'->Z750 04' & CB600f 01'->Z1000 03'->Z1000 03'->Buell XB9R->ZX10R 05'-> KTM SM950 04' & R6 07'->KTM 950SM 07'->KTM 990SD 07' ->Z1000 2011'->TE300i 19'->EXC300 22' & 890 Adventure R 23' & FE350 20'

Teema algataja
oil
Postitusi: 774
Liitunud: 15 Apr 2014, 09:39
Tänanud: 24 korda
Tänatud: 75 korda

Re: Haagis matkamiseks

Lugemata postitus Postitas oil »

Junzu kirjutas: 31 Dets 2023, 07:59
Tegelikult võid korra enda peas mõelda, kui tihti sa seda haagist kasutad? Võibolla on esialgu mõistlik rentida? Neid Respo matkakaid on päris palju rendil. Kogemuste ja ehitusideede mõttes oleks rent esialgu hea - saad teada, kas üldse meeldib selline "elamine", kui palju ruumi soovid, millest tunned puudust jne jne.
Kasutan-kasutan, sellega probleemi pole :).

lermo
Postitusi: 472
Liitunud: 13 Veebr 2006, 19:41
Tsikkel: BMW R45|FT500"Krants"|XT600
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Tänatud: 13 korda
Kontakt:

Re: Haagis matkamiseks

Lugemata postitus Postitas lermo »

Kui tavaline kastihaagis olemas, siis midagi sellist:
M: Honda FT500 Cafe-racer '84
Tel: 53453529
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7201
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1859 korda
Tänatud: 517 korda

Re: Haagis matkamiseks

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

oil kirjutas: 30 Dets 2023, 20:06
Ruumi jagub postitamiseks, seega kõik ideed ja senitehtu kirjeldused on huvitavad lugeda, isegi telkide kohta. Tõsi, mitte mingil juhul ei hakka telkide ja muu säärasega mässama. Kahetoaline telk on tavakasutamiseks olemas ja see leiab kasutamist omal ajal ja põhjusel.
Unustasin lisada,et telki on mul ka nö teise versioonina võimalik kasutada ehk suurem kaubik+telk+motikas või kaks motikat kaubikus. Ehk saad teha mitu asja ühes. Mul muidugi see eelis,et enne telki olid kõik muud asjad juba olemas.

Üldse ei suru enda kogemust peale vaid lihtsalt annan teada, et mis minul analoogseks tegevuseks olemas. Igaüks teeb oma valiku. Aga veelkord mainin ära, et haagises majutus pole mu meelest parim, mis maailmas saada on. Olen sõbra käest laenanud mõned korrad eestis sees väiksemapoolset karavani, aga kaugemale sellega küll ei viitsiks minna.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Junzu
Postitusi: 478
Liitunud: 27 Aug 2007, 23:11
Tsikkel: KTM EXC 300 ja 890 Adventure R
Asukoht: Tartu
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 9 korda

Re: Haagis matkamiseks

Lugemata postitus Postitas Junzu »

Sai siis üks auk haagisesse lõigatud:
IMG20231229161908.jpg
Ja siis uuesti auk täidetud:
IMG20231229173851.jpg
IMG20231229173902.jpg
Järgmisena ootavad led tuled ja päikesepaneelid paigaldust.
SM570R 04' ->Z750 05'->Z1000 03'->R1 04'->R1 04'->GSX1300R 00'->Z750 04' & CB600f 01'->Z1000 03'->Z1000 03'->Buell XB9R->ZX10R 05'-> KTM SM950 04' & R6 07'->KTM 950SM 07'->KTM 990SD 07' ->Z1000 2011'->TE300i 19'->EXC300 22' & 890 Adventure R 23' & FE350 20'

Kiks
Toetajaliige
Postitusi: 74
Liitunud: 30 Mai 2009, 21:16
Tsikkel: zr-7, nc700sd
Asukoht: Kuusalu
Tänatud: 4 korda

Re: Haagis matkamiseks

Lugemata postitus Postitas Kiks »

lermo kirjutas: 01 Jaan 2024, 08:58
Kui tavaline kastihaagis olemas, siis midagi sellist:
Selline lisamoodul olemas olevale haagisele on ennegi mõtet pakkunud, kuid nullist ehitama hakata on prototüübile kohaselt kooliraha rikas.
Põhimõtteliselt, kui selline valmistoode oleks ääremail saadaval, siis minu poolt läheks sinna üks positiivne avaldus.

Teema algataja
oil
Postitusi: 774
Liitunud: 15 Apr 2014, 09:39
Tänanud: 24 korda
Tänatud: 75 korda

Re: Haagis matkamiseks

Lugemata postitus Postitas oil »

Junzu kirjutas: 02 Jaan 2024, 21:13
Sai siis üks auk haagisesse lõigatud:
Kuskohast akna soetasid, kui uurida tohib?
Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2506
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 182 korda
Tänatud: 341 korda

Re: Haagis matkamiseks

Lugemata postitus Postitas Maaks »

oil kirjutas: 02 Jaan 2024, 23:41
Kuskohast akna soetasid, kui uurida tohib?
Kiire otsing leidis: https://www.karavanitarvikud.com/shop/e ... ugid-aknad
aga ilmselt on neid Eestis teisigi ...
https://www.autoelamu.ee/tarvikud/Katuseluugid-Aknad
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Kasutaja avatar

Junzu
Postitusi: 478
Liitunud: 27 Aug 2007, 23:11
Tsikkel: KTM EXC 300 ja 890 Adventure R
Asukoht: Tartu
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 9 korda

Re: Haagis matkamiseks

Lugemata postitus Postitas Junzu »

Mina ostsin matkasuvilad.ee-st.
SM570R 04' ->Z750 05'->Z1000 03'->R1 04'->R1 04'->GSX1300R 00'->Z750 04' & CB600f 01'->Z1000 03'->Z1000 03'->Buell XB9R->ZX10R 05'-> KTM SM950 04' & R6 07'->KTM 950SM 07'->KTM 990SD 07' ->Z1000 2011'->TE300i 19'->EXC300 22' & 890 Adventure R 23' & FE350 20'

lermo
Postitusi: 472
Liitunud: 13 Veebr 2006, 19:41
Tsikkel: BMW R45|FT500"Krants"|XT600
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Tänatud: 13 korda
Kontakt:

Re: Haagis matkamiseks

Lugemata postitus Postitas lermo »

Kiks kirjutas: 02 Jaan 2024, 22:40
Spoiler
lermo kirjutas: 01 Jaan 2024, 08:58
Kui tavaline kastihaagis olemas, siis midagi sellist:
Selline lisamoodul olemas olevale haagisele on ennegi mõtet pakkunud, kuid nullist ehitama hakata on prototüübile kohaselt kooliraha rikas.
Põhimõtteliselt, kui selline valmistoode oleks ääremail saadaval, siis minu poolt läheks sinna üks positiivne avaldus.
Ei pruugi rikas olla, kui läbimõeldudt läheneda. Internet on kuutide ehituslugusid täis, ise teeksin korpuse PIR plaadist ja kataks paadiehituses kasutatava riide/plastiga. Uurisin kunagi ka ühest paaditehasest proto valmistamise hinda, see ei olnud tänu vormi ehitamise kuludele kõige sõbralikum.
M: Honda FT500 Cafe-racer '84
Tel: 53453529
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2195
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 555 korda

Re: Haagis matkamiseks

Lugemata postitus Postitas Jesper »

See ärakäiv moodul jääb küll haagise puhul arusaamatuks lahenduseks. Pmst kui on vaja vaheldumisi vedada nii voodit kui kaupa, siis miks voodikuudil ei võiks lihtsalt oma rattad, raam, tuled ja number küljes olla - tõenäoliselt tuleks odavam, kergem ja kindlasti selles suhtes mugavam, et ei pea koguaeg seda kuuti peale ja maha upitama.

Ma ise olen aegamööda järeldusele jõudnud, et nuputa neid igasugu "mitmeotstarbelisi" asju palju tahad, lõpuks jäävad ikka kõik asjad laiskusest ühte asendisse, stiilis klappvoodi lahti, klapplaud kinni, ärakäiv konks statsionaarselt külge, leathermanist kasutad ainult tange jne :)

Iseenesest tõesti vbl mõne jaoks ei ole küsimus stiilis nädalavahetuse väljasõiduks pool reedet haagist ümber ehitada, aga kui sa pole päris kindel, et sina nende hulka kuulud, siis imho mõistlikum on alustada monofunktsionaalsetest asjadest. Neid optimiste on pool vabariiki täis, kellel mingi uuena meeletult kallis automaja aianurgas maa sisse vajunud on, läbisõiduga stiilis 5k, sest praktikas selgus, et puhkuse ajal bussijuhi mängimine polegi nii lõbus kui poes tundus.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Vaba teema”