Aku laadimine
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 14
- Liitunud: 22 Juul 2021, 22:03
- Tsikkel: Kawasaki Z650
- Tänanud: 9 korda
- Tänatud: 1 kord
Aku laadimine
-
- Postitusi: 8428
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 431 korda
- Kontakt:
-
- Postitusi: 8428
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 431 korda
- Kontakt:
-
- Postitusi: 8428
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 431 korda
- Kontakt:
Re: Aku laadimine
sa küsisid, ma vastasin, milles probleem?
või soovisid sa elektrofüüsika kursust? sorry, ei pannud tähele. siia ka sellised tekkinud kes küsivad kui palju on 2+2 ja kui vastad et 4, siis soovivad põhjendust, et miks mitte 5.
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8847
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 139 korda
- Tänatud: 359 korda
- Kontakt:
Re: Aku laadimine
Ma ei oska ka paremini vastata, kui mx77 aga ma vähemalt proovin - ei juhtu midagi su aku ega ka motikaga, kui sa selle akut laed olenemata sellest, kas on sul klemmid küljes, või mitte. Ma pole kunagi lahti võtnud ei autol ega ka tsiklil, ei näe siin probleemi.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6743
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 684 korda
- Tänatud: 442 korda
Re: Aku laadimine

-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2653
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 191 korda
- Tänatud: 395 korda
Re: Aku laadimine
Aga proovime siis teistpidi: EI või laadida klemme lahti ühendamata (sest see oleks liiga lihtne), JAH võib kahjustada (siia ei oska päris õiget põhjendust tuua, aga kindlasti läheb midagi kusagil pekki aku ja laadija pingete "liitumise" tulemusel)

Sul on teist värvi laadija @Piipz

-
- Postitusi: 230
- Liitunud: 28 Apr 2017, 16:05
- Tsikkel: Eff Zett Quus
- Tänanud: 166 korda
- Tänatud: 33 korda
Re: Aku laadimine

-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: Aku laadimine
Minul on mingi samalaadne nn tark laadija ühendatud läbi sigaretisüütaja pesa, mis on läbi kaitsme otse aku juhtmetega ühendatud starteri relee akupoolsest klemmist(loe otse akujuhtmete külge). Kuna minu ratta aku juurde ei pääse,akut eemaldamata, siis tegin sellise lahenduse. Laen seda akut juba aastaid nii ja kõik on ok.Samamoodi laen kodus murutraktorit klemme eemaldamata. Samamoodi laeme tööjuures juba aastaid ka eletroonikat pungil täis veoautosid ja pole ühtegi probleemi olnud.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2462
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 202 korda
- Kontakt:
Re: Aku laadimine
PS! see kõik on VÕIB, aga ei PRUUGI juhtuda. Arvamuse ja arusaama on kujundanud 15 aastat motohotelli pidamise kogemust, kus igal talvel laeme 60-80 täiesti erineva tsikli akusid alustades 90-ndate alguse "nullvoolutarbega" tsiklitest lõpetades käesoleva aasta toodanguga, mis tarbivad tihti seistes isegi kuni 10mA konstantselt. Kel teadmised olemas, võib siit välja arvutada, mitme ööpäevaga näiteks 8,6Ah aku end utiiliks ammendab.
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
Teema algataja - Postitusi: 14
- Liitunud: 22 Juul 2021, 22:03
- Tsikkel: Kawasaki Z650
- Tänanud: 9 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Aku laadimine
-
- Mode
- Postitusi: 810
- Liitunud: 05 Mai 2015, 21:54
- Tsikkel: honda putukas :P
- Asukoht: Tartu / Pohjanmaa
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 15 korda
Re: Aku laadimine
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: Aku laadimine
Kuna sul ei ole motohotell, siis ühele rattale aegajalt pilk peale visata pole vast keeruline. Ehk saad selle talvega ka arusaama ja ülevaate selle konkreetse laadija töötamisest või mitte töötamisest. Minu ratas on tõesti see nn vana "nulltarbimisega" nagu Neeme ka mainis, aga samas akujuhtmele juurdepääs on keerulisem kui pimesoolele läbi pärasoole läheneda.Aivar9 kirjutas: ↑27 Okt 2023, 15:31Suur tänu kõigile, kes võtsid vaevaks minu küsimusele asjaliku vastuse anda. Kuna tsikkel on päris uus ja ei taha kohe midagi nässu keerata, siis otsustasingi targematelt nõu küsida. Klemm akult maha võtta ei ole mingi kunst, aga ei taha seda teha, sest siis on ka mälu tühi kohe.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 3227
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 35 korda
- Tänatud: 222 korda
Re: Aku laadimine
Millest ta tühjaks läheb?Hodo jääb,trip vast ainult.Või on seal mingeid x seadistusi?sest siis on ka mälu tühi kohe.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Postitusi: 53
- Liitunud: 12 Juul 2016, 17:54
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 5 korda
Re: Aku laadimine
Roolinurk, elektriaknad, istmemälud, Vikerraadio sagedus, siduri sujuv hankimisepunkt

Aga et off topic ei oleks siis kontrolli multimeetiga et laadimisepinge liiga kõrge ei oleks (üle 14.2 ei tohi vist agm kunagi minna, vedela happega pliiakul oli absoluutne max 14,7 V, võib olla ei ole ta nii nutikas midagi) muidugi kui ta hoiab talv läbi nii kõrget pinget siis on suveks aku läbi keedetud) vahepeal peaks ta laskma akul laadimata istuda vahemikus 12,4…12,7 V. Akule oleks parim ta sügisel täis laadida, korra talvel laadida ja säilitatava teda vahemikus 10 … 20deg C. Mitte säilitada põrandaküttega põrandal. Siis ta teeb talve jooksul kaks tsüklit ja tühjeneb ise minimaalselt. Liitiumit säilitamiseks täiesti täis ei laeta, erinevaid soovitusi aga kusagil 50…80% SOC peaks olema mõistlik. Liitiumit ei tohi laadida külmas, külm on alla 10deg C üks kõik mida tootja lubab.
Re: Aku laadimine
vihaste miinustega muidugi päris mõistlik laadida ei ole tõesti, või siis tuleks aku natuke eelsoojendada vähemalt.
-
- Postitusi: 3227
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 35 korda
- Tänatud: 222 korda
Re: Aku laadimine
Haahhaaa kui halenaljakas,ära päevatööd veel ära lõpeta.Roolinurk, elektriaknad, istmemälud, Vikerraadio sagedus, siduri sujuv hankimisepunkt
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Postitusi: 1524
- Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 89 korda
- Tänatud: 231 korda
Re: Aku laadimine
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
-
- Postitusi: 53
- Liitunud: 12 Juul 2016, 17:54
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 5 korda
Re: Aku laadimine
Ma pole keemik ja Google või chatgpt arvatavasti selgitab paremini aga ma olen aru saanud et umbes sama efekt mis siis kui laed aku liiga täis või liiga kõrge pingega - annoodi ja katoodi vaheline separaator saab haiget ja siis kaob mingi osa aku mahtuvusest. Akule oleks mugav teda alguses soojendada tühjemaks laadimisega ja siis võib hakata täis laadima. Ma ei tea miks aga tühjemaks laadimine külmas neid ei hävita aga täis laadimine hävitab. Li-ion tehnoloogias ei ole toimunud mingit märkimisväärset läbimurret selle ajaga kui need leiutati. Kvaliteet on ühtlasem, hind odavam - mingit läbimurret ei tule ka.will111 kirjutas: ↑27 Okt 2023, 23:40mis siis alla 10c juhtub? liitiumelement soojeneb ise päris arvestataval määral kui seda laadida, ka vähem kui 1c charge rate puhul. seega ta ju tegelikult saavutab selle 10c temperatuuri (ja enamasti ka kõrgema) päris lõdvalt ja kiirelt kui laadima hakata nagunii.
vihaste miinustega muidugi päris mõistlik laadida ei ole tõesti, või siis tuleks aku natuke eelsoojendada vähemalt.
Re: Aku laadimine
ma küsisin rohkem sellest nurgast, et mis siis juhtub kui +10 asemel võtad ja laed näiteks +5ga, ja seejuures mitte just niiväga suure vooluga. mulle teadaolevalt ei juhtu midagi, vähemalt pole oma akude puhul mingisugust kiirendatud mahtuvuse vähenemist senimaani täheldanud. akusid laen ruumis, kus suurem osa ajast ongi temperatuur kuskil seal +5 +10 vahel. ühesõnaga mina olen nii aru saanud, et külmas ei tohi hakata laadima suure vooluga - siis juhtub see mida kirjeldasid. külm = 0 või alla ja suur vool on näiteks 1c antud kontekstis, loomulikult ka veel suuremad voolud millega mõned laadijad laevad (näiteks tööriista akusid). küll aga ei juhtu mitte midagi kui laed näiteks 0.25c ja laadimist alustades on aku temp ütleme 5c. see tõuseb väga kiirelt nagunii paari kraadi võrra kõrgemale. aga eks mõne protsendi jagu väga pikas plaanis aku eluiga kannatab nagunii jah, kui sa ei lae/tühjenda seda just TÄPSELT ideaaltingimuste juures kogu eluea jooksul. see on aga nii ehk naa suht ebareaalne väljavaade 99% reaalse kasutusjuhu puhul.
ja on ikka toimunud arenguid, ma ei tea kas läbimurre või mitte aga lithium-titanate cell näiteks on ikka hoopis teine muusika võrreldes näiteks tavalise "vanakooli" lithium-ioniga. nii tühjaks kui ka täislaadimise usable temperature range on oluliselt laiem, lisaks paljudele teistele omadustele. kahjuks väga kallis on see keemia (endiselt), muidu oleks ammu juba enesele ühe korraliku paki ehitanud


-
- Postitusi: 53
- Liitunud: 12 Juul 2016, 17:54
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 5 korda
Re: Aku laadimine
NiMH - odavad rakendused kus laadija kogu aeg järgi, näiteks elektrihambaari, mänguasjad, raadiosaatjad jne. Element ise pigem kallis, aga lihtne kasutada. Kõige vanem tehnoloogia nendest neljast.
LiPo - droonid ja muud rakendused kus vaja suurt erivõimsust, tegemist väga ebastabiilsete akudega, võivad süstida kui saavad viga, kui saavad liiga tühjaks, kui saavad liiga täis, kui on lihtsalt halvas tujus, Eestis vähemalt üks maja maha põlenud sellise akupakki pärast. Enda koju neid ei too ja laste puldiautodes kasutan NiMH.
LIFePO4 - suur erivoimsus, väike mahtuvus, võib laadida sarnaselt pliiakule, üpris turvaline. Kui nael sisse taguda käitub sarnaselt plii akule - tuld pritsib ja kuumaks läheb tänu lühisele, keemia ise ei sütti. Tsikli starterakud kasutavad seda tehnoloogiat. Külmas võimsust välja ei anna, tahab väiksema tarbijaga natuke soojendamist ja siis paneb mootori käima. Laadimise kohta
ma täpselt ei tea. Eluiga pigem lühike, vananeb ka siis kui ei kasuta. Element kallis. Vähemalt vaikses koguses lihtsalt saadav.
Li-Ion - kõige tavalisem keemia põhineb mingil liitiumi ühendil ja söel, kõik need liitium titaanid ja muud vähem tuntud keemiad kuuluvad siia alla aga ma pole kunagi nende eksootilisteks kokku puutunud. Kvaliteet sõltub sellest kui ühtlase kihi suudab tootja rullida, kui puhast materjali kasutab ja mida vähem niiskust sees seda parem. See on see aku mida leiab telefonist elektriautoni. Neid on laias laastus kolme sorti: suure mahtuvusega, suure võimsusega, vahepealsed. Erinevus sõltub kas kiht on pressitud õhemaks ja pindala on rohkem või kiht on paksem ja pindala vähem. Erinevaid pakendeid väga palju, nii pehmeid kandilisi kui kõvasid silindreid. Teatud temperatuuril süttib ja siis kustutada ei õnnestu, aga kui elekroonika korralik ja lühiseid ei ole siis pigem turvaline. NASA võttis sellised akud kasutusele 90ndatel ja kontrollitud tingimustes väga kvaliteetselt tehtud cellid pidid neil siiani olema 90ndate algusest saadik kosmoses kasutusel. Kommerts kasutuses loetakse celli elueaks tootmisest viis aastat ja pärast seda celli tootja ei vastuta mahtuvuse eest - arvatavasti lihtsalt isolaator vananeb ja korpusest tuleb niiskust sisse. Külmas laadimine tekitab nii mehaanilist kui keemilist stressi - kui vaadata Jaapani celli tootjate OMidele jagatavat infot siis alla 10 kraadi piiravad laadimisvoolu ja alates viiest kraadist keelavad laadimise. OMid nagu makita või teised sarnased võivad lubada pikemat eluiga, laadimist madalamal temepratuuril või mida iganes aga see on täpselt sama olukord nagu agrekaaditootjad ja autotootjad - ZF enda andmelehtedes nõuab kõigi käigukastid oli vahetamist ja autotootjad lubavad eluaegset õli. Telefoni ja arvuti akudel olen ise küll tunnetanud et juba ühe kordne külm või täiesti tühjaks saamine vähendab mahtuvust tuntavalt. Tööriistade pärast ei põe aga näiteks telefoni aku vahetamine on kallis lõbu.
Re: Aku laadimine

suurte koguste kohta ma ei oska tõesti kommenteerida. väikeses koguses aga olen isiklikult küll suhtkoht kõiksuguseid erinevaid keemiaid ostnud ilma igasuguse märkimisväärse tarneraskuseta, mõnel juhul reaalseks kasutuseks (näiteks just paar päeva tagasi sai päris mitu tööriistaakut "taastäidetud") ja mõnel juhul lihtsalt katsetamiseks ehk nö. huvi pärast.
lifepo4 eluiga pole päris kindlasti mitte lühike! seda kasutatakse minuteada pea kõigis akupankades, mis on tänapäeval näiteks eramajades energiasalvestuseks. kui teda "rahulikult" kasutada on eluiga väga pikk, 3000+ tsüklit vabalt. tänaseks tean ka isiklikult ühte sellist pakki, mis on need ~3000 tsüklit ära teinud ja toimib veel täiesti hästi ehk mahtuvus ei ole väga palju kukkunud. väidetavalt teevad ka 6000 aga noh, eks see on võibolla osaliselt illusioon umbes nagu mõne automudeli puhul kütusekulu 3.2l/100. aga lifepo4 element tänasel päeval pole ka enam üldse kallis, õigepoolest on ta pigem juba väga odav. paraku teda ei saaa väga kiiresti laadida ja ei saa kohe päris kindlasti mitte ka väga kiiresti tühjendada. lifepo4 elementidest tahtsin teha elektritsiklile akupaki näiteks...aga natuke rohkem süviti arvutades/arvestades selgub ikkagi, et see ei tule kuigi otstarbekas kahjuks. kaalub ta liiga palju oma energiatiheduse juures ning C rate on ka vilets. hinna poolest oleks muidu täna juba täiesti okei neid osta, alla 1000eur saab vabalt päris korraliku mahtuvusega paki ja hea lihtne on elemendid omavahel järjest kokku ühendada ka.
-
- Postitusi: 215
- Liitunud: 25 Mai 2012, 19:48
- Tsikkel: Ühe pütane porgand
- Asukoht: Pärnumaa
- Tänanud: 35 korda
- Tänatud: 25 korda
Re: Aku laadimine
Pigem lased oma aku läbi siis, kui lükkad liiga võimsa ampriga laadija järgi(dumb auto laadija jms).
Erinevatel akutüüpidel on omad laadimise põhimõtted vastava laadijaga.
Ma olen suutnud hävitada 3 Exide akut ära(Kõige odavamad 15-25€). Kestavad 2 aastat üldiselt. Võtad sügisel aku maha. Viid tuppa. Laed täis. Temp ~15 kraadi juures hoiustamisel.
Kevadel aku surnud. Proovisin teinekord akut laadida paar korda talve jooksul. Kevadel jälle aku surnud...

-
- Postitusi: 3227
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 35 korda
- Tänatud: 222 korda
Re: Aku laadimine
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Postitusi: 215
- Liitunud: 25 Mai 2012, 19:48
- Tsikkel: Ühe pütane porgand
- Asukoht: Pärnumaa
- Tänanud: 35 korda
- Tänatud: 25 korda
Re: Aku laadimine
Reaalsuses tuleks välja vahetada ka pingeregulaator, kui vahetada aku liitiumi vastu. Üldiselt on akudel oma control unit(BMS) sees mis tegeleb selle majandamisega laadimise ajal. Kui seda pole siis saab vabalt aku läbi lasta.franz125 kirjutas: ↑29 Okt 2023, 09:19Ei juhtu selle LiFePo4 akuga ka tobulaadijaga laadides midagi.Mul neljandat hooaega Vtx-l peal ja toimib siiani ja pole see tsikkli laaddimissüsteem mingi nutikas.Äi pole ka 1,5c juures käivitamis raskusi olnud.Ka kuu ajase seismise peale pole laetus vähenenud.Eks näis,kaua kestab.
Liitium tahab 14+ volti saada. Tavaline aku ~13v.
Healthy motorcycle charging system p**s out about 14 volts at 2,000 rpm, and a lithium battery needs between 13 and 14 volts to charge. If your bike produces less than that because of a tired charging system, the lithium battery will not charge, and it will ultimately run out of juice, leaving you high and dry. (This charging system issue is a contributor to the myth about lithium batteries not lasting as long as lead-acid batteries.)
Since many battery chargers – including the smart ones – are designed for the 12.8-volt requirements of lead-acid batteries, they will not charge most lithium batteries.Additionally, smart chargers expect to be connected to six 2 volt cells, but lithium batteries typically have four 3.3 volt cells. So, they’re not really speaking the same electrical language. Batteries with special circuitry can work with this lower voltage. However, it won’t be an optimum set up. Consequently, it is a good idea to get a smart charger designed for lithium batteries.
A 12v lithium LiFePO4 battery fully charged to 100% will hold voltage around 13.3-13.4v. Its lead acid equivalent will be approximately 12.6-12.7v. A lithium battery at 20% capacity will hold voltage around 13V, its lead acid cousin will be approximately 11.8v at the same capacity. As you can see, there is very narrow window of voltage with lithium, less than 0.5V over 80% capacity.
Täpsem info liitiumi laadimis algoritmist leiab siit:
https://www.batteryworld.com.au/news/pr ... id-charger
-
- Postitusi: 8428
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 431 korda
- Kontakt:
Re: Aku laadimine
kui spets liitiumaku laadijat ei ole, siis sobibki ainult tobulaadija. nutilaadija teeb liitiumakuga kähku üks-null.franz125 kirjutas: ↑29 Okt 2023, 09:19Ei juhtu selle LiFePo4 akuga ka tobulaadijaga laadides midagi.Mul neljandat hooaega Vtx-l peal ja toimib siiani ja pole see tsikkli laaddimissüsteem mingi nutikas.Äi pole ka 1,5c juures käivitamis raskusi olnud.Ka kuu ajase seismise peale pole laetus vähenenud.Eks näis,kaua kestab.
-
- Postitusi: 3227
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 35 korda
- Tänatud: 222 korda
Re: Aku laadimine
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: Aku laadimine
Mul on originaal Yamaha pingekas ja see laeb stabiilselt a´14,1-14,2V juures. Mul on ise pandud voltmeeter ka peal. Eelmine Fullbat AGM ehk pliiaku kestis ligi 9a ja praegune on samalaadne Varta ning on ka vist juba 4-5 aasta kasutusel. Minu teada laevad pea kõik 12V süsteemiga autod-tsiklid a´14V juures.renx kirjutas: ↑29 Okt 2023, 16:50....Reaalsuses tuleks välja vahetada ka pingeregulaator, kui vahetada aku liitiumi vastu. Üldiselt on akudel oma control unit(BMS) sees mis tegeleb selle majandamisega laadimise ajal. Kui seda pole siis saab vabalt aku läbi lasta.
Liitium tahab 14+ volti saada. Tavaline aku ~13v.....
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.