Võrtsjärve Enduro 2023 - soovitused algajale

Siia siis kõik krossi ja enduroga seonduv.

Moderaator: Moded


Teema algataja
Erx27
Postitusi: 24
Liitunud: 24 Mär 2023, 10:20
Tsikkel: KTM 640 Adventure
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 17 korda

Võrtsjärve Enduro 2023 - soovitused algajale

Lugemata postitus Postitas Erx27 »

Tervist,

plaan osaleda Võrtsjäve Endurol 23.sept. Tegu on minu esimese enduroga. Sõit on ühel ringil ja rada pidi olema algajale läbitav.

Kuna minu jaoks on tegu tundmatus kohas vette hüppamisega siis olen igasuguste õpetussõnade eest tänulik.

Näiteks:
Mida peaks algaja arvestama (treenima, ostma, õppima, sättima), et tõenäosus rada läbida maksimeerida?
Kas peaks arvestama võistluse käigus tankimisega (üldiselt on ratas üle 80km läbinud ühe tankimisega), kas see võistlusolukorras muutub?
Mis oskust lihvida, mis kõige rohkem sealsel maastikul aitab?
Mida kindlasti kaasa varuda?

Aitäh

Eric

will111
Postitusi: 5263
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 382 korda

Re: Võrtsjärve Enduro 2023 - soovitused algajale

Lugemata postitus Postitas will111 »

Selle ajaga vast enam väga midagi treenida ei ole. Kui palju küttekulu täpselt mingis olukorras on, see sõltub väga spetsiifiliselt sellest olukorrast. Kui nikerdad 3kmh mingite kivihunnikute otsas ja langenud puude vahel siis loomulikult võib arvestada, et küttekulu ka kümnekordistub sest sa lihtsalt ei liigu edasi, vaid sisuliselt seidab kohapeal :)

maastikul aitab kui seisad ratta peal püsti, mitte ei istu sadulas, seega eks treenima peaksid jalgu...aga no veel kord, ega selle ajaga neid enam vist väga ei treeni. kindlasti aitavad ka terava nupuga ehk suht värsked rehvid ning õiged vedrustuse seaded ja ratta geomeetria.
Kasutaja avatar

zorten22
Postitusi: 472
Liitunud: 27 Veebr 2008, 21:42
Tsikkel: TL1K, TT600R
Asukoht: Tartu-Põlvamaa
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 42 korda

Re: Võrtsjärve Enduro 2023 - soovitused algajale

Lugemata postitus Postitas zorten22 »

Trenni enam tõepoolest teha ei jõua, aga mammuti asemel kerge ratta osta küll.
...

will111
Postitusi: 5263
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 382 korda

Re: Võrtsjärve Enduro 2023 - soovitused algajale

Lugemata postitus Postitas will111 »

aga kas on mõtet? või on võistluse peaauhind nii meeletu, et muudab uue ratta ostmise mõtekaks? :D

anyway, kui kirjutatakse,et rada on lihtne ja algaja jaoks läbitav siis ma eeldan, et ega seal mingit ulme turnimist tegelikult pole. jättes ratta vahetamise variandi kõrvale siis üks variant kiirem olla on alati ka see kui llhtsalt kardad vähem (kukkumist). sellisel juhul tasub paigaldada rattale vajalikud kaitseelemendid ning ka endale midagi selga tõmmata. seda kõike jõuab teha küll, ka suht lühikese ajaga. mingid põlve ja persekaitsmed ning ülesse otsa kaitsmevest. ratta puhul lenksule rauad on ilmselge MUST HAVE, et oleks mingit lootust heeblid tervena hoida. muude asjadega juba oleneb täpsemalt rattast, et mis sinna külge veel kruvida ja kuhu täpsemalt, eks seda pead ise uurima ja otsustama. igasuguste järveäärsete ja ümber sõitude puhul ma kujutan ette, et on neid kohti piisavalt kus pinnas võib muutuda suht järsult enamvähem kuivast ja pidavast täiesti libedaks lögaks. kui hakata mõtlema enda kukkumiste peale läbi aegade siis päris suur osa on just sellise asja pärast olnud...pidamine muutub väga ootamatult väga suurel määral. Päästa suht võimatu sest isegi väga kiire reaktsioon ning meeletud jõu ja ilunumbrid siis enam tavaliselt ei aita. Nii et treeni ettenägelikkust :D

701
Toetajaliige
Postitusi: 443
Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
Tänanud: 124 korda
Tänatud: 76 korda
Kontakt:

Re: Võrtsjärve Enduro 2023 - soovitused algajale

Lugemata postitus Postitas 701 »


Aga palun! Siit peaks selgeks saama, mis ees ootab. Kaasa võta kindlasti energiabatoone, joogivett. Bensu varumise kohta saad infot võistlusjuhendist ilmselt.
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/

Fox
Postitusi: 155
Liitunud: 06 Mai 2015, 09:23
Tsikkel: XChallenge
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 26 korda

Re: Võrtsjärve Enduro 2023 - soovitused algajale

Lugemata postitus Postitas Fox »

will111 kirjutas: 12 Sept 2023, 05:43
aga kas on mõtet? või on võistluse peaauhind nii meeletu, et muudab uue ratta ostmise mõtekaks? :D
Et sa ise läheksid pigem mõne vana mammutiga kangutama sinna mutta :shock: ?
Vaata algatuseks näiteks 701 postitatud video otsast lõpuini läbi. Ma pean end ka pigem algajaks endurotajaks ja olen suht kindel, et 200+ kaaluga ratast mina sealt rajalt ilmselt läbi ei veaks kuigi füüsiline vorm on mul hea.
Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2506
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 182 korda
Tänatud: 341 korda

Re: Võrtsjärve Enduro 2023 - soovitused algajale

Lugemata postitus Postitas Maaks »

Kas seal siis ei ole eraldi klasse? Tundub tõesti natuke ebaõiglane 500...600cc rataste suhtes, kui keegi läheb 80cc-ga peale :-)
EDIT: 2021a juhendist - mammutid (130+kg!) olid omas klassis ja pidid ainult 1-e ringi "kannatama" :mrgreen:
Masinaklassid:
EMV :
E 1 , E 2 , E 3 , Juunior (EESS-PRO) 3ringi
Seenior 40+ (EESS-40 +) 3ringi

EKV :
Hobi 2t, Hobi 4t (EESS HOBI) 3 ringi
Algajad C 2t, Algajad C 4t (EESS BEGINNERS) 2 ringi
Veteran 50+ , 60 + (EESS 50 +) 2/1 ringi
Naised EW (EESS NAISED ) 2 ringi
Uustulnuk E-Rookie 2 ringi
KORRALDAJA KARIKALE: (LITSENTS 5 EUR)
Kärnatajad (EESS KÄRNATAJAD) 2ringi
MAMMUTID 130+kg ( Ktm lc4, Husqvarna 701 ja sarnased) 1ring
ÄSSAD (üks ring 2h) (LÄBIVAD ÜHE RINGI ) 1ring
EDIT2: Klassid on seal (LK8) lahti kiljutatud
https://msport.ee/wp-content/uploads/20 ... 23docx.pdf
Viimati muutis Maaks, 12 Sept 2023, 09:16, muudetud 1 kord kokku.
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2195
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 555 korda

Re: Võrtsjärve Enduro 2023 - soovitused algajale

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Pmst kui võtad will111 postitused ette ja teed kõik täpselt ristivastupidi, siis hakkab enam-vähem looma :wack:

Põhiasi on, et loe reeglid läbi, siis tead, mis peab seljas-jalas olema ning kus seista ja millal astuda, võta 2-3l vett kaasa ja ära enne alla anna kui korraldaja reaalselt käseb sul rajalt maha tulla - pärast finišit on aega puhata maa ja ilm, aga pooleli jättes kahetsed :) Ära hakka mingit poodi tühjaks ostma või ratast tuunima, sõida sellega, millega harjunud oled, muidugi kui reeglitesse mahub.

Tüüpiliselt see Lärmi "algajatele läbitav" tähendab jah umbes midagi sellist, et "algaja kulutab 40min kontrollajaga ringi peale 3h," anoh ma pole ammu käinud, äkki on tõepoolest viimasel ajal cowbelli veidi maha keeratud, kui lausa mammutite klass on. A vahet pole, läheb nagu läheb, järgmine kord juba tead, mida oodata.

Ahjaa, kui selle võistluse süsteem on selline, et kiiremad hakkavad mingi hetk tagant tulema, siis tee neile kitsastes kohtades ruumi - mööda lähevad nad nagunii, aga kõigil on lõbusam kui ei pea trügima. Ja mis puudutab kitsaid kohti, siis enduroreeglid on sellised, et rada on piiratud lintide ja märkidega, ehk siis nende vahel või piires võid sa valida misiganes trajektoori takistustest mööda või üle saamiseks, ei pea tingimata minema otse sealt, kus jälg ees on.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8375
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 317 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Võrtsjärve Enduro 2023 - soovitused algajale

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Erx27 kirjutas: 11 Sept 2023, 21:27
Tervist,

plaan osaleda Võrtsjäve Endurol 23.sept. Tegu on minu esimese enduroga. Sõit on ühel ringil ja rada pidi olema algajale läbitav.

Kuna minu jaoks on tegu tundmatus kohas vette hüppamisega siis olen igasuguste õpetussõnade eest tänulik.

Näiteks:
Mida peaks algaja arvestama (treenima, ostma, õppima, sättima), et tõenäosus rada läbida maksimeerida?
Kas peaks arvestama võistluse käigus tankimisega (üldiselt on ratas üle 80km läbinud ühe tankimisega), kas see võistlusolukorras muutub?
Mis oskust lihvida, mis kõige rohkem sealsel maastikul aitab?
Mida kindlasti kaasa varuda?

Aitäh

Eric
Millega plaanid sõita ja mis sul olemas on?

Teema algataja
Erx27
Postitusi: 24
Liitunud: 24 Mär 2023, 10:20
Tsikkel: KTM 640 Adventure
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 17 korda

Re: Võrtsjärve Enduro 2023 - soovitused algajale

Lugemata postitus Postitas Erx27 »

Millega plaanid sõita ja mis sul olemas on?
Ratas on TE300i, isiklik turvavarustus olemas (kiiver, saapad, põlvekaitsed, vest, prillid).
Rehvid Michelin Enduro, sisekummiga. Tagarehv selline keskmise kulumusega vist.
Imavat matti ei ole :)

Sõitmas olen käinud mõned korrad männikul ja jõelähtmel, ehk sellist sügavat raba ei ole sõitnud.

Teema algataja
Erx27
Postitusi: 24
Liitunud: 24 Mär 2023, 10:20
Tsikkel: KTM 640 Adventure
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 17 korda

Re: Võrtsjärve Enduro 2023 - soovitused algajale

Lugemata postitus Postitas Erx27 »

Küsin ka motoprillide kohta. Kuna võistlus sügisel siis kas prillidel peaks olema pinlock ja kiled või see sellises olukorras ei aita? Või võetakse prill mingi hetk niikuinii ära? Igaks juhuks puhastuslapp kaasa?
Kasutaja avatar

Junzu
Postitusi: 478
Liitunud: 27 Aug 2007, 23:11
Tsikkel: KTM EXC 300 ja 890 Adventure R
Asukoht: Tartu
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 9 korda

Re: Võrtsjärve Enduro 2023 - soovitused algajale

Lugemata postitus Postitas Junzu »

Erx27 kirjutas: 12 Sept 2023, 12:44
Küsin ka motoprillide kohta. Kuna võistlus sügisel siis kas prillidel peaks olema pinlock ja kiled või see sellises olukorras ei aita? Või võetakse prill mingi hetk niikuinii ära? Igaks juhuks puhastuslapp kaasa?
Osta topeltklaasiga prillid. Need ei lähe väga kergesti uduseks (niiske ilmaga ja räigelt kogapeal rapsides lähevad lõpuks ikka). Soovitav prillid hoida nii kaua peas kui võimalik. Igasugused oksad ja teiste rataste alt lendav sodi võib palju kahju teha.

Rehvid võiks küll üle vaadata, uus rehv aitab kõvasti kaasa, kui on oht kinni jääda (Võrtsu endurol suur tõenäosus turbasse kinni jääda). Selle vastu aitab suurem hoog ja hoia rutskat peal...

Trenni annab küll teha - 10 päeva on aega. Eriti algajal on iga sõidukord oskuste omandamisel väga väärtuslik. Füüsiliselt ei jõua midagi teha aga tehnikat õppida saab küll. Harjuta palgist üle saamist, püsti sõitmist lainetes (Võrtsul on kurikuulus "jõukas" kus saad paari kilomeetriga paarsada kükki ja kätekõverdust teha - algajal on see väga väsitav) jms enduro elemente.

Ise olen 2 aastat sõitnud - video on üleeelmise aasta esimesest katsest. Eelmine aasta üks pikk ring, mitte eraldi katsed (sel aastal samuti üks pikk ring).

SM570R 04' ->Z750 05'->Z1000 03'->R1 04'->R1 04'->GSX1300R 00'->Z750 04' & CB600f 01'->Z1000 03'->Z1000 03'->Buell XB9R->ZX10R 05'-> KTM SM950 04' & R6 07'->KTM 950SM 07'->KTM 990SD 07' ->Z1000 2011'->TE300i 19'->EXC300 22' & 890 Adventure R 23' & FE350 20'

701
Toetajaliige
Postitusi: 443
Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
Tänanud: 124 korda
Tänatud: 76 korda
Kontakt:

Re: Võrtsjärve Enduro 2023 - soovitused algajale

Lugemata postitus Postitas 701 »

Erx27 kirjutas: 12 Sept 2023, 12:24
Imavat matti ei ole :)
Imavaks matiks kvalifitseerub suvaline porivaip või sellega sarnane uksematt.
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/

morse
Postitusi: 1389
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 216 korda

Re: Võrtsjärve Enduro 2023 - soovitused algajale

Lugemata postitus Postitas morse »

Ma pole võistlusel käinud aga niisama erinevate tsiklitega higistamas vahest olen. Nagu teadjamad eespool ütlesid, siis hea ja tutikas rehv on julm eelis! Tasub kaaluda!

Prilli osas mulle meeldisid kallimad Oakleyd, mida sain proovida.

Minu arust pole veel öeldud, et lenksu asendi seadmisest võib ka teinekord abi saada (eeldusel, et praegune üldse vajaks muutmist). Meil oli näiteks mägedes turnides lenksu ettepoole keeramisest palju abi (konkreetselt Võrtsu kohta ei kehti).

Väga põnev on lugeda. Anna teada, kuidas läheb!
Kasutaja avatar

renx
Postitusi: 181
Liitunud: 25 Mai 2012, 19:48
Tsikkel: Husaberg
Asukoht: Pärnumaa
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 15 korda

Re: Võrtsjärve Enduro 2023 - soovitused algajale

Lugemata postitus Postitas renx »

Ausalt öeldes mine sõida see asi lihtsalt läbi. Saad niimoodi kõige paremini teada. Kogemus on parim õpetus.
Loe võistluse reeglid läbi.
Arvestades mitu korda sõitmas oled käinud, siis raske saab sul kindlasti olema, kui enne seda tuleb palju vihma/maapind pehme. Kindlasti on palgiületusi jne Lärmil kombeks panna. Kui sa palki/aukus juurikaid ületada ei oska, siis ma ei soovita üldse minna. Tee trenni Piksepini etappidel talve jooksul. Seal saad hea koolituse endale. :D
Võrtsu on aastast aastasse väga erinev olnud. Mina olen osalenud seal 3 korda kindlasti. Lisaks väga mitmed aastad fotograafina ja igakord täiesti erinev.
XT600->XT660Z Tenere->KTM 690->Beta 250RR->Husaberg TE250->DR650->XT660R
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2195
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 555 korda

Re: Võrtsjärve Enduro 2023 - soovitused algajale

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Irw, ma nüüd lugesin need EESS-i/Võrtsjärve Enduro "reeglid" läbi ja... oh jah. Ilmselgelt algajale neist abi ei ole, aga ma ausalt öeldes ei oskagi laksust viidata mingile materjalile, mis enam-vähem põhipointe selgitaks, pmst jah, lähed kohale ja küsid, et kuhu koguneda ja kus suunas braapida :)

Mis puudutab prille, siis mingi hetk keelati rebitavad kiled enduros ära, sest rahvas loopis neid metsa alla, aga ei oska kommenteerida, et mis see reglement du jour on. Ma panin beebipuhastuslappe taskusse, ega need mingi imerelv pole, aga samas on ka ilgelt nõme 3h poolpimedana pressida kui keegi sulle esimeses kurvis poripläraka otse silmade vahele lennutab.

701
Toetajaliige
Postitusi: 443
Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
Tänanud: 124 korda
Tänatud: 76 korda
Kontakt:

Re: Võrtsjärve Enduro 2023 - soovitused algajale

Lugemata postitus Postitas 701 »

Rullikiled toimivad kah.
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/

will111
Postitusi: 5263
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 382 korda

Re: Võrtsjärve Enduro 2023 - soovitused algajale

Lugemata postitus Postitas will111 »

morse, on abi ja üllatavalt palju muudab! või noh...lihtsalt huupi muutmisest muidugi ei pruugi alati abi olla, aga abi on siis kindlasti kui leiad selle optimaalse lenksu asendi/nurga enda jaoks ning konkreetse sõidustiili jaoks ülesse. mul oli palju aastaid koguaeg täpselt samas asendis, nüüd see suvi sai võetud ja muudetud ning proovitud natuke erinevaid nurkasid erinevatel sõitudel...ütleks, et täiesti selgelt tajutav vahe ning erinevatel asenditel on omad plussid ja miinused, mis väga konkreetselt joonistuvad välja. parim asend oleneb sellest mis maastikul ja mismoodi sõidad. kas oled rohkem ronija ja hüppeja või tahad sõita kiirelt kurve. panin täpselt sama tähele mis sina, turnides oli ettepoole keeratud lenks PALJU parem kui minu tavaline asend ehk pigem kergelt tahapoole suunatud.

lisaks veel seda, et juhul kui lenksu asendit muudad ning muutus on ikkagi märkimisväärne siis ära unusta ka heebleid uuesti paika seadistada. väga kehva on sõita kui need on liiga püsti või liiga all kuskil.

renx, mis läbimõõduga palke ta sinna tavaliselt ületamiseks paneb? :D kui mingid 50cm'sed siis päris räige ikka...eriti kui 100 venda on seda enne sind juba ületanud, palgil koorik maas ja pind sitaks libe
Kasutaja avatar

Junzu
Postitusi: 478
Liitunud: 27 Aug 2007, 23:11
Tsikkel: KTM EXC 300 ja 890 Adventure R
Asukoht: Tartu
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 9 korda

Re: Võrtsjärve Enduro 2023 - soovitused algajale

Lugemata postitus Postitas Junzu »

Tegelikult võiks teemaalgataja öelda, kaua ta sõitnud on? See on selge, et esimene võistlus tulekul aga palju metsas käidud? Oled mingi pundiga koos sõitmas käinud, kes ise võistlevad? Nemad oskavad ehk kõige paremini vastata. Internetis jube raske õpetada kui ei näe meest sõitmas.
SM570R 04' ->Z750 05'->Z1000 03'->R1 04'->R1 04'->GSX1300R 00'->Z750 04' & CB600f 01'->Z1000 03'->Z1000 03'->Buell XB9R->ZX10R 05'-> KTM SM950 04' & R6 07'->KTM 950SM 07'->KTM 990SD 07' ->Z1000 2011'->TE300i 19'->EXC300 22' & 890 Adventure R 23' & FE350 20'
Kasutaja avatar

renx
Postitusi: 181
Liitunud: 25 Mai 2012, 19:48
Tsikkel: Husaberg
Asukoht: Pärnumaa
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 15 korda

Re: Võrtsjärve Enduro 2023 - soovitused algajale

Lugemata postitus Postitas renx »

will111 kirjutas: 12 Sept 2023, 23:38

renx, mis läbimõõduga palke ta sinna tavaliselt ületamiseks paneb? :D kui mingid 50cm'sed siis päris räige ikka...eriti kui 100 venda on seda enne sind juba ületanud, palgil koorik maas ja pind sitaks libe
See nii erinev iga aasta. Kindlasti väiksemad, kui Leigo palgid mis olid ilmselt 80cm kõrgused ja nõlvade peal. Kuid Võrtsu(ja leigo) on alati olnud ülejäänud EMF võistlustega tase või isegi kaks kõrgemal raskuse ja huvitavuse suhtes.
Probleem ongi see, et maastik pehme+palgid libedad+puuritakse eest ära. Et isegi 20cm palgi ületus on juba üpris keeruline olnud. Rääkimata juurikatest. Ma viimati sõitsin seal 2020.
Turbas sai oma 2t pauna siniseks jne. Äge võistlus, kuid nautimiseks peaks olema paar aastat kogemust. Muidu pärast kirud seal igat takistust. :bsmile:
XT600->XT660Z Tenere->KTM 690->Beta 250RR->Husaberg TE250->DR650->XT660R

Teema algataja
Erx27
Postitusi: 24
Liitunud: 24 Mär 2023, 10:20
Tsikkel: KTM 640 Adventure
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 17 korda

Re: Võrtsjärve Enduro 2023 - soovitused algajale

Lugemata postitus Postitas Erx27 »

Junzu kirjutas: 13 Sept 2023, 06:36
Tegelikult võiks teemaalgataja öelda, kaua ta sõitnud on? See on selge, et esimene võistlus tulekul aga palju metsas käidud? Oled mingi pundiga koos sõitmas käinud, kes ise võistlevad? Nemad oskavad ehk kõige paremini vastata. Internetis jube raske õpetada kui ei näe meest sõitmas.
Hei, aitäh vastuste eest.
Sõidukogemust pole kahjuks sisuliselt üldse. Ratta soetasin umbes kuu aega tagasi, peale seda mõned korrad Männikul ja kaks korda Jõelähtmel kulgenud. Aga noh, entukat on (praegu veel) omajagu :)

Vaatasin ka viidatud videod läbi ja tundub, et tagumise rehvi peaksin uue vastu vahetama. Kas oskate anda rehvisoovitust, mis mutta sobib ja mida kohalikust kaubandusvõrgust saada oleks? Road legal ei pea olema. Pärast võistlust kasutaksin peamiselt liivas. Tean, et see on Pandora laegas, aga noh... teeme lahti.

arxman
Postitusi: 26
Liitunud: 02 Mär 2015, 10:29
Tsikkel: Tenere 700,Ural M67,FE450
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Võrtsjärve Enduro 2023 - soovitused algajale

Lugemata postitus Postitas arxman »

Soovitan Mitas XT-754. Kohalikus kaubanduses ka olemas.

will111
Postitusi: 5263
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 382 korda

Re: Võrtsjärve Enduro 2023 - soovitused algajale

Lugemata postitus Postitas will111 »

mina kasutan (st. juba 3 viimast rehvi järjest on olnud sama) pirelli mx extra-x (taga)rehvi. olen proovinud läbi miski 10-15 erinevat ja see on ainuke mis tegelikult täitsa meeldib. ei oska öelda, kas ta nüüd on parim igaühele ja kindlasti ei oska öelda kas ta on parim igale maastikule...kuid vaatasin ka siin eespool Junzu postitatud videot ja ütleks, et sellisel maastikul peaks performima küll sest sõidan ka ise suht ligilähedasel pinnasel enamasti. PS. äge video ja lahedad kommentaarid vahepeal :lol:

miks see rehv mulle meeldib - 1. sest tollel on hea külgpidamine ja ühtlane pidamine kallutades, nupud on selliselt asetatud, et need ei lähe liiga vertikaali ehk ei kao külgedele ära. 2. sest see on VÄGA hea vastupidavusega võrreldes paljude sarnastega. suht taskukohane rehv on ka.

esirehvina kasutan metzeler mc360 ja see on samuti lemmik/parim siiani proovitud esimene, suht samad põhjused. külgpidamine on hea, nuppude asetus on optimaalne sõitmiseks ilma külgtoetuseta radadel (ehk mujal kui krossirajad ning kaussi sõidetud metsarajad) ning vastupidavus on fenomenaalne.
Kasutaja avatar

mathiasm
Postitusi: 27
Liitunud: 14 Okt 2019, 21:37
Tsikkel: KTM 640 Enduro
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 5 korda

Re: Võrtsjärve Enduro 2023 - soovitused algajale

Lugemata postitus Postitas mathiasm »

Põnev teema - ma plaanin ka esimest korda elus minna siia, turbaraba hirmutab kõige rohkem. Babywipes on hea tip, neid poleks ise taibanud kaasa võtta. Camelbag'i ka pole, plaanin vedeliku seljakotti panna, tegijamad mehed joovad jooksvalt, mina ilmselt siis, kui kuskil sopas kinni ja sundpeatus käes...
Kasutaja avatar

Junzu
Postitusi: 478
Liitunud: 27 Aug 2007, 23:11
Tsikkel: KTM EXC 300 ja 890 Adventure R
Asukoht: Tartu
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 9 korda

Re: Võrtsjärve Enduro 2023 - soovitused algajale

Lugemata postitus Postitas Junzu »

Eestis sellistel pasa sõitudel on Mitas 745 kunn. Viimasele HardEsti Sadala etapile panin ka uue 754 alla ja vedas igast kulla klassi tõusust üles väga kenasti. Mul on garaazis hetkel 5 erinevat tagarehvi mudelit (Michelin, Mitas, Metzeler jne). Igapäevaselt trenni tehes sõidan ka sellega - ta rsk ei kulu ära ka. Panin eelmisel aastal enne klaperjahti alla ja siiamaani kasutan trennis. Mitase supersoft on paari korraga õhtal, nupud nagu küljest rebitud (eriti kui Aidus või Sirgalas käia). Ühesõnaga kui oled laisk siis lükka see alla ja ongi hästi. Juurika peal võibolla on ka paremaid rehve aga seal loeb pigem sõidutehnika. Loeb ka see, mis seal rehvi sees on ja mis rõhuga sõita. Ma kasutan enamasti tublissi taga, vahel panen pooliku mousse ka sisse kui kivide peale lähen. Üldiselt 754 on päris paksu karkassiga ja torkele vastupidavam - võrtsule mousset ei pane. EF07 näiteks on palju õhem ja pea igakord olen Idas tagasi tulnud katkise rehviga - siis aitab mousse. Veel on võimalik ainult mousse panna. Uus mood on Lucioli sisekumm (7mm paks lohv millel on rehvilukud ka küljes). See päris hea asi - saad ka rõhku muuta vastavalt rajale ning on päris torkekindel. Ma panen Võrtsule arvatavasti mingi 0,4bar taha - ees on Michelini StarCross5 moussega.

Joogokott tasuks jah voolikuga muretseda (taivosterist saad nt ainult sisu osta ka, ei pea tervet seljakotti ostma). Aga noh, kui aega on siis võid pikutada ja pikniku pidada. Babywipside asemel võtaks ma salvrätte vms. Kui märg ilm, siis vaja kuivaks tõmmata prillid, muidu veetilgad moonutavad jubedalt ja vähemalt minul on päris ebamugav sõita. Rulliga prill on ka hea alternatiiv.

Männiku on suht sarnane Võrtsule. Seal leidub samuti pehmet turvast ja juurikaid ning laineid. Palkide pärast ma väga ei muretseks. Võrtsul need pole eriti suured ja kui on, siis saad kasvõi kuidagi ümber neist vajadusel. Põhiline on, et proovi palki võimalikult risti ületada, väikese hooga ja ära istu sadulas vaid ole püsti.
SM570R 04' ->Z750 05'->Z1000 03'->R1 04'->R1 04'->GSX1300R 00'->Z750 04' & CB600f 01'->Z1000 03'->Z1000 03'->Buell XB9R->ZX10R 05'-> KTM SM950 04' & R6 07'->KTM 950SM 07'->KTM 990SD 07' ->Z1000 2011'->TE300i 19'->EXC300 22' & 890 Adventure R 23' & FE350 20'

will111
Postitusi: 5263
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 382 korda

Re: Võrtsjärve Enduro 2023 - soovitused algajale

Lugemata postitus Postitas will111 »

vaatasin ka huvi pärsat selle 745 pilti nüüd netist. tundub tõesti hea asi, no külgmised ja profiil on ülisarnane pirelli extra-x'le tegelikult, aga keskmised nupud ilmselt lahtise sita, muda ja libeda löga peal toimivad paremini. palju seal neid erinevaid nö. segusid siis on sellel rehvil? ütled, et supersoft on suht kohe ribadeks aga see, mida praegu kasutad ei kulu üldse. või sa peadki silmas seda, et see rehv küll ei kulu üldse ehk nupu servad ei lähe ümmarguseks...kuid selle asemel lihtsalt rebib nupud kõige täiega küljest ära sõites? :D

morse
Postitusi: 1389
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 216 korda

Re: Võrtsjärve Enduro 2023 - soovitused algajale

Lugemata postitus Postitas morse »

Joogikott on tõepoolest teema. Sõber sõnastas hästi ära, et vanasti, kui tal joogikotti polnud, siis oli järgmisel päeval selline tunne nagu oleks räige pohmakas. Mingi kõige lihtsam ja odavam voolikuga lahendus on täitsa hea asi.

Militaarpoest Tallinnas Paldiski maanteel saab ka osta. Ise sain kusagilt motopoest.

will111
Postitusi: 5263
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 382 korda

Re: Võrtsjärve Enduro 2023 - soovitused algajale

Lugemata postitus Postitas will111 »

kui kaua see sõit muidu reaalselt umbes kokku aega võtab? sellisel keskmise tempoga vennal. hakkan juba mõtlema, et äkki peaks ise ka minema :D aga üle ~3h järjest küll ei tahaks sellist sõitu tsikli seljas harrastada, siis ikka lõpus on lihtsalt surma tunne ja piinlemine.
Kasutaja avatar

renx
Postitusi: 181
Liitunud: 25 Mai 2012, 19:48
Tsikkel: Husaberg
Asukoht: Pärnumaa
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 15 korda

Re: Võrtsjärve Enduro 2023 - soovitused algajale

Lugemata postitus Postitas renx »

Täiesti tavaline fim(13mm max nupp) rehv all olnud kõik sõidud. Pole rehvi pärast küll kunagi hätta jäänud, kõik oma oskuste taga.
Muidu liivas sõitsin X-grip dirt digger'ga tsikli säästmise nimel(mitte EMF klassi sõidud) . Muudel tingimustes pole vahet. Rehv ei sõida, sina sõidad. Sinu eesmärk ei tohi olla see, et võtad suurima kärnaga rehvi mudas puurimise jaoks.
Vaatasin 745 pilte ja neil mitu erinevat variatsiooni.
Mina ei vali endale mitte kunagi sellist rehvi, kus nuppude vahe lõppeb ilma nuputa. 100% kehv külgpidamine tänu sellele. Sellisena enamus 745 pilte ette viskas ( väga natuke on V muster aga sellega mulle see rehv ennast ei müü).
Tagarehv alati olnud mitas e07 ja gibsoni tech 6.2. Ees alati eelistanud mitas c19 90/100r21. Alati UHD lohviga. 0.75-0.9 bar. Pole kunagi lõhkunud sõidu ajal, ainult vahetades heebliga katki läinud.
XT600->XT660Z Tenere->KTM 690->Beta 250RR->Husaberg TE250->DR650->XT660R
Kasutaja avatar

Junzu
Postitusi: 478
Liitunud: 27 Aug 2007, 23:11
Tsikkel: KTM EXC 300 ja 890 Adventure R
Asukoht: Tartu
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 9 korda

Re: Võrtsjärve Enduro 2023 - soovitused algajale

Lugemata postitus Postitas Junzu »

renx kirjutas: 14 Sept 2023, 08:56
Täiesti tavaline fim(13mm max nupp) rehv all olnud kõik sõidud. Pole rehvi pärast küll kunagi hätta jäänud, kõik oma oskuste taga.
Muidu liivas sõitsin X-grip dirt digger'ga tsikli säästmise nimel(mitte EMF klassi sõidud) . Muudel tingimustes pole vahet. Rehv ei sõida, sina sõidad. Sinu eesmärk ei tohi olla see, et võtad suurima kärnaga rehvi mudas puurimise jaoks.
Vaatasin 745 pilte ja neil mitu erinevat variatsiooni.
Mina ei vali endale mitte kunagi sellist rehvi, kus nuppude vahe lõppeb ilma nuputa. 100% kehv külgpidamine tänu sellele. Sellisena enamus 745 pilte ette viskas ( väga natuke on V muster aga sellega mulle see rehv ennast ei müü).
Tagarehv alati olnud mitas e07 ja gibsoni tech 6.2. Ees alati eelistanud mitas c19 90/100r21. Alati UHD lohviga. 0.75-0.9 bar. Pole kunagi lõhkunud sõidu ajal, ainult vahetades heebliga katki läinud.
Eks igalühel omad eelistused. Minupärast võid bike-ga ka sõitma minna. :bsmile:

Teemaalgata ütles, et tal pole oskusi (seega jääb palju oskuste taha kinni - ja korralik rehv aitab palju). Ma ei hakanudki foorumi ässadele rehve müüma. Jagasin kogemust, mis rehvi mina alla panen (ja paljud teised, kes ka reaalselt rajale võistlema lähevad). Loomulikult sõidetakse ka FIM-iga, krossikaga, mammutiga - tore!

Võrtsu rajal on kohti, mis on just mudas puurimised. Eelmine aasta näitaks põlend metsa lõik. Samuti turbaväljad, kus pidi 3 või 4 käik põhjas läbi vajutama, et kinni ei jääks. Seal juba oleneb rehvist ka, kas läheb läbi või hakkad kaevama/lükkama. Muidugi raja valik on A ja O aga võistlustel pole selliseks unistamiseks tihtipeale aega ja pead lootma enda oskustele ning rehvile.

PS! Rehvi mudel on 754, mitte 745.
SM570R 04' ->Z750 05'->Z1000 03'->R1 04'->R1 04'->GSX1300R 00'->Z750 04' & CB600f 01'->Z1000 03'->Z1000 03'->Buell XB9R->ZX10R 05'-> KTM SM950 04' & R6 07'->KTM 950SM 07'->KTM 990SD 07' ->Z1000 2011'->TE300i 19'->EXC300 22' & 890 Adventure R 23' & FE350 20'
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Kross ja enduro”