Kuidas leida vampiiri?
Moderaator: Moded
Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7406
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1093 korda
- Tänatud: 1098 korda
- Kontakt:
Kuidas leida vampiiri?
Tsikkel on 2 kuud kasutuseta seisnud ja selle ajaga on aku pinge ca 6 voldi peale kukkunud. Kusagil on vampiir.
Mingit elektriga lisavarustust eriti pole. Ainuke on USB väljund millel eraldi lüliti. Kuidas ma vampiiri üles leian?
Mingit elektriga lisavarustust eriti pole. Ainuke on USB väljund millel eraldi lüliti. Kuidas ma vampiiri üles leian?
Re: Kuidas leida vampiiri?
Kindel, et lihtsalt aku nõrgaks jäänud ei ole?
2 kuud on suhteliselt pikk aeg siiski. Eks ECU ise võib ka sealt imeda suht korralikult, muidugi ei peaks päris nii palju aga no rattad on erinevad. Kui ise mingit varustust lisanud ei ole ning kõik on originaal siis justkui pole ju kuskilt mingit vampiiri väga otsida..äkki mingid ledid põlevad ning jäävad pidevalt peale? Miski kell kuskil ekraani peal vilgub?
2 kuud on suhteliselt pikk aeg siiski. Eks ECU ise võib ka sealt imeda suht korralikult, muidugi ei peaks päris nii palju aga no rattad on erinevad. Kui ise mingit varustust lisanud ei ole ning kõik on originaal siis justkui pole ju kuskilt mingit vampiiri väga otsida..äkki mingid ledid põlevad ning jäävad pidevalt peale? Miski kell kuskil ekraani peal vilgub?
-
- Postitusi: 463
- Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
- Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 44 korda
- Tänatud: 121 korda
Re: Kuidas leida vampiiri?
Kaitsmekarbist mõõdad igast kaitsmest läbivat elektrimokekuli.. amprites...
Kõigepealt mõõdad akust molekulide liikumist vampiiri poole. Siis kaitsmekarbist iga kaitsmega jaotatud ahela tarbimist. Kui kaitsmete alt tarbimine 0 aga akult molekulid liiguvad, tuleb leida see ahel, mis aku ja karbi vahelt liigub...
Kõigepealt mõõdad akust molekulide liikumist vampiiri poole. Siis kaitsmekarbist iga kaitsmega jaotatud ahela tarbimist. Kui kaitsmete alt tarbimine 0 aga akult molekulid liiguvad, tuleb leida see ahel, mis aku ja karbi vahelt liigub...
5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
-
- Postitusi: 8434
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 432 korda
- Kontakt:
Re: Kuidas leida vampiiri?
Immo? Tänapävastel asjadel on mõned asjad otse aku taha ühendatud. Mu krossibussil kipub aku pika seismiseks tühjenema. Mõõtsin aku pealt, miski 0,6 A vool. Lappasin kõik teadaolevad kaitsed läbi, ei leidnud tarbijat.
-
Teema algataja - Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7406
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1093 korda
- Tänatud: 1098 korda
- Kontakt:
Re: Kuidas leida vampiiri?
► Näita Spoilerit
Re: Kuidas leida vampiiri?
Aku koormustester maksab poes vist 25-30 EUR kanti aga kui ei taha endale osta siis akupoed saavad enda omaga ka kontrollida. Aku iseenesest võib üsna ootamatult otsad anda, mul lõppes üks aasta vana Yuasa kolme kuuga nii ära et tuli minema visata.
Kui aku ise kindlasti korras on siis võib aku pealt klemmi lahti võtta ja ja ampermeetri vahele ühendada. (9.90 EUR multimeeter autopoest) Tõenäoliselt ta näitab mingit tarbimist. Süüdet pole vaja sisse panna, las ollagi nii. Sellepärast pole vaja süütelukku keerata et tarbimine ongi väljalülitatud süütega. Siis võib hakata kaitsmed ükshaaval välja tõmbama ja vaatama kas midagi muutub. Kui tarbimine langes siis selles ahelas on midagi. Kui on ilma kaitsmeta ahelad ja õiged otsad üles leiab võb need ka korraks lahti ühendada.
Kui aku ise kindlasti korras on siis võib aku pealt klemmi lahti võtta ja ja ampermeetri vahele ühendada. (9.90 EUR multimeeter autopoest) Tõenäoliselt ta näitab mingit tarbimist. Süüdet pole vaja sisse panna, las ollagi nii. Sellepärast pole vaja süütelukku keerata et tarbimine ongi väljalülitatud süütega. Siis võib hakata kaitsmed ükshaaval välja tõmbama ja vaatama kas midagi muutub. Kui tarbimine langes siis selles ahelas on midagi. Kui on ilma kaitsmeta ahelad ja õiged otsad üles leiab võb need ka korraks lahti ühendada.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: Kuidas leida vampiiri?
Adekvaatse tulemuse aku testmisel saab ainult, enne testi laadijaga täislaetud akut testides ehk paned vähemalt õhtul laadima ja siis hommikul testid. Pooltühja akut testides ei saa õiget tulemust.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
Teema algataja - Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7406
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1093 korda
- Tänatud: 1098 korda
- Kontakt:
Re: Kuidas leida vampiiri?
Arvestades aku hinda pole tsikliakut küll mõtet testida. Mõõtmine annab tulemuseks 3.72mA süüde väljas tarve. Kaitsmete eemaldamine ei muutnud midagi. Ainuke mida välja ei võtnud on peakaitse. Kuuga läheb seega 2.4A. Ma ei oska aru saada, kas seda on palju või vähe.
Aku on 18A ja käivitusvool 230A.
Aku on 18A ja käivitusvool 230A.
Re: Kuidas leida vampiiri?
Lihtne akutester on umbes niisugune julkar ja see võib kuskil lähedal kellelgi kodus olla ning ta ei tahagi mingit hingehinda.
Minul on ka, aga ma olen kaugel.
https://www.puuilo.fi/axxel-akkutesteri-6-12-v
Aku on siis 18 Ah ehk on võimeline väljastama 1A 18 tundi järjest. 0,5A 36 tundi, 0,1 A 180 tundi ja nii edasi. Niipalju kui ma diltandina tean aga kindlasti on spets valem millega kiiremini ja täpsemalt saab.
Minul on ka, aga ma olen kaugel.
https://www.puuilo.fi/axxel-akkutesteri-6-12-v
Aku on siis 18 Ah ehk on võimeline väljastama 1A 18 tundi järjest. 0,5A 36 tundi, 0,1 A 180 tundi ja nii edasi. Niipalju kui ma diltandina tean aga kindlasti on spets valem millega kiiremini ja täpsemalt saab.
Re: Kuidas leida vampiiri?
Autoakudega on kogemus, et kui juba korra nii tühjaks on saanud ja mõnda aega niimoodi seisnud, siis pole selle akuga teha enam midagi, isegi kui enne üliheas korras oli. Üldiselt sellise tarbimisega peaks ikka 2 kuud välja vedama kui aku korras ja 100% täis oleks olnud.
Re: Kuidas leida vampiiri?
Aku sulfateerub niimoodi ja osadel laadijatel on impulsslaadimise reziim millega peaks saama plaadid uuesti korda. . Iseasi et kas saab.
Võib ka juutuubi kirjutada slaavi tähtedega аккумулятор сода ja tuleb hulgaliselt videoid kus venelased taastavad lõppend akusid soodalahusega. Sõjaaeg
. Vana elektrolüüt välja, soodalahus umbes 20 minutiks sisse , siis loputatakse ja pannakse uus elektrolüüt. Nende arvates toimib.
Ei tea et kas see aku ikka maksab nii palju?
Võib ka juutuubi kirjutada slaavi tähtedega аккумулятор сода ja tuleb hulgaliselt videoid kus venelased taastavad lõppend akusid soodalahusega. Sõjaaeg

Ei tea et kas see aku ikka maksab nii palju?
Re: Kuidas leida vampiiri?
Mis see aku hind üldse asjasse puutub kui küsimus on liig suures tarbimises?
Kui immo on rattal küljes ning koguaeg midagi veel kenasti vilgub ka siis eks asi olegi juba pea kindlalt teada, pole seal suurt midagi rohkem mõõtagi. Aku kaotab oma laengust kahe kuuga täiesti arvestatava % nagunii juba "iseenesest" ehk siis isegi kui seal ei oleks üldse midagi taga. Kui õigesti mäletan siis oli see umbes nii 10-15% ühes kuus. Nii et kui seal on ka tarbimine ja aku ei olnud ka päris kurguni täis ega ka mitte täiesti uus ja kõige paremas vormis siis ei midagi niiväga erilist ega ebatavalist, et 2 kuuga kukub suht uppi. Eks seepärast ka räägitakse, et "enne pikemaks perioodiks seisma jätmist lae aku täis". ~5mA ei pruugi tunduda väga suur tarbimine aga 2 kuud on samas ka umbes 1500 tundi, nii et omajagu aega imeda. Näiteks umbes sellise 10Ah aku tõmbaks see ikka täiesti tühjaks ära
Kui immo on rattal küljes ning koguaeg midagi veel kenasti vilgub ka siis eks asi olegi juba pea kindlalt teada, pole seal suurt midagi rohkem mõõtagi. Aku kaotab oma laengust kahe kuuga täiesti arvestatava % nagunii juba "iseenesest" ehk siis isegi kui seal ei oleks üldse midagi taga. Kui õigesti mäletan siis oli see umbes nii 10-15% ühes kuus. Nii et kui seal on ka tarbimine ja aku ei olnud ka päris kurguni täis ega ka mitte täiesti uus ja kõige paremas vormis siis ei midagi niiväga erilist ega ebatavalist, et 2 kuuga kukub suht uppi. Eks seepärast ka räägitakse, et "enne pikemaks perioodiks seisma jätmist lae aku täis". ~5mA ei pruugi tunduda väga suur tarbimine aga 2 kuud on samas ka umbes 1500 tundi, nii et omajagu aega imeda. Näiteks umbes sellise 10Ah aku tõmbaks see ikka täiesti tühjaks ära
Re: Kuidas leida vampiiri?
Aku hind niipalju et kas ikka on mõtet surnud akut elustama hakata.
Ma mõõtsin enda rattal hommikul, seisab ja immo tuli vilgub. Ka kuskil 3,5 milliamprit kuid pulseeruvalt, võib- olla selle tule vilkumisega seotult. Keskmiselt pigem 1,6.
Kevadel seisis umbes kuu aega niimoodi ja ei juhtunud midagi, aku oli pärast üle 12 v.
Ühes kuus on iseenesest üsna vähe tunde. Keskmiselt 720
Aku on ka kas 18 Ah või oli 14 sest ei leidnud poest õiget mõõtu.
Ühel autol mõõtsin mingi aeg tagasi , 0,45 A oli ja 74 Ah aku läks tühjaks. Sel oli keskluku juhtimise blokk mis rikkis ja kaitsmete väljatõmbamisega sai aru.
Ma mõõtsin enda rattal hommikul, seisab ja immo tuli vilgub. Ka kuskil 3,5 milliamprit kuid pulseeruvalt, võib- olla selle tule vilkumisega seotult. Keskmiselt pigem 1,6.
Kevadel seisis umbes kuu aega niimoodi ja ei juhtunud midagi, aku oli pärast üle 12 v.
Ühes kuus on iseenesest üsna vähe tunde. Keskmiselt 720
Aku on ka kas 18 Ah või oli 14 sest ei leidnud poest õiget mõõtu.
Ühel autol mõõtsin mingi aeg tagasi , 0,45 A oli ja 74 Ah aku läks tühjaks. Sel oli keskluku juhtimise blokk mis rikkis ja kaitsmete väljatõmbamisega sai aru.
-
Teema algataja - Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7406
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1093 korda
- Tänatud: 1098 korda
- Kontakt:
Re: Kuidas leida vampiiri?
Kui aku polnud tuttuus ja oletada, et tervis oli 80% juures siis 2 kuise seismise järel oleks pidanud seal teoorias saadaval olema mitte rohkem, kui ~9A. Arvestades seda, et arvutatud voolust on reaalsuses kätte saadav ca 60% siis kõvasti vähem (3.2Ah).
3.75mAh*24h*30päeva*2kuud=5.4A
18Ah*80%=14.4Ah
14.4*60%=8.6Ah-5.4Ah=3.2Ah
Ma ei tea kuidas see voltidesse ümber võiks arvutuda.
Ja mida ma endiselt ei tea, kas 3.75mAh immo enegrgiatarvet on palju või vähe. Ükski mõõdetav ahel mingit erisust ei andnud, kui kõik kaitsemed olid väljas siis oli tarve endiselt 3.75mAh. Kusjuures alguses, kui ahel sisse lülitub siis on 2.5Ah ja tõuseb vaikselt vahemikku 3.6-3.7mAh.
3.75mAh*24h*30päeva*2kuud=5.4A
18Ah*80%=14.4Ah
14.4*60%=8.6Ah-5.4Ah=3.2Ah
Ma ei tea kuidas see voltidesse ümber võiks arvutuda.
Ja mida ma endiselt ei tea, kas 3.75mAh immo enegrgiatarvet on palju või vähe. Ükski mõõdetav ahel mingit erisust ei andnud, kui kõik kaitsemed olid väljas siis oli tarve endiselt 3.75mAh. Kusjuures alguses, kui ahel sisse lülitub siis on 2.5Ah ja tõuseb vaikselt vahemikku 3.6-3.7mAh.
Ei ole mingit mõtet.
-
- Postitusi: 1527
- Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 89 korda
- Tänatud: 232 korda
Re: Kuidas leida vampiiri?
Aku on Yuasa või mingi hiinakas?
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
-
Teema algataja - Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7406
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1093 korda
- Tänatud: 1098 korda
- Kontakt:
-
- Postitusi: 1527
- Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 89 korda
- Tänatud: 232 korda
Re: Kuidas leida vampiiri?
Mina teeks katse ja paneks Yuasa.
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2462
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 202 korda
- Kontakt:
Re: Kuidas leida vampiiri?
Siin on jälle palju ülemõtlemist, peab laskuma natuke robustsemale tasemele. Aga et keegi ei saaks taas öelda, et mis targutate, siis proovin konkreetselt ja lihtsalt
1. Keegi ega miski ei suuda hinnata kaasaegse kiirmõõtevahendiga palju on akus jääkenergiat, seega väide 80% oli alles, on info mõttes tühine.
2. Maci arvutus ampertundide kasutusse on korrektne korrutades pideva voolutarbe 3,75mA (mitte mAh) ajaga ehk tundidega. Ja vastus kohe juurde - 3,75 mA on Harju keskmise mõttes palju, sest 24h neelab seega 0,09Ah ning 30 päeva ehk kuu juba 2,7 Ah. (Head signad võtavad kindlalt alla 1mA). Aku omab temale kirjutatud mahtuvust uue ja täislaetuna. Kasutatud isendi mahtuvust ei saa mõõta muudmoodi kui pika ja kestva koormustestiga, kus näiteks 24-ks tunniks ühendatakse akule koormus 1A ja lõpetatakse siis kui akupinge hakkab järsult kukkuma. Energiat andnud tunnid korrutatud 1A koormusvool võrdub aku mahtuvus. Ükski kaasaegne ja äge 10 või 100 või 500 eurone kiirmõõtevahend seda ei ütle.
3. Tsikli aku jaoks on vajalikud ampertunnid selleks, et peaks vastu jõude seismisele (Mac-i näide 2 kuud seisvast sõidukist)
4. Tsikli käivitamiseks ei ole ampertunnid kui sellised vajalikud, seal vaja käivitusoolu väärtust ehk ampreid, mida aku suudab anda lühiajaliselt. Vajalikud numbrid jäävad tüüpiliselt vahemikku 100-200A, kuid taas ei ole mina näinud ühtki mõõtevahendit, mis seda numbriliselt meile ütleks. Koormuse talumise hindamiseks on koormustester, mis imiteerib käivitusel tarbitavat voolu ning samal ajal näitab skaalal aku klemmipinget. Kui see langeb alla 10V, siis enamasti tsiklimootor ei käivitu. Aku koormustest StreetMotos võtab 20-30 sekundit ja on tasuta.
5. Kuidas leida vampiiri plaan on teoorias ülilihtne ja Maci poolt juba sisuliselt mingis osas teostatud ehk elektriahele mõõtmine alates akust ja eraldi iga hargnemise kohal. Itiinimesele vist lihtsam öelda, et see elektriskeem on nagu Windowsi failisüsteem oma kaustadega. Kui tahad teada, mis sul arvutis ruumi võtab, siis uuri iga kausta mahtu ja nii selle vampiiri leiadki. Aga nagu failisüsteemis on peidetud kaustad/failid ja kohustuslikult mahtu röövivad failid, siis sama on elektrüsteemis. Eeliseks on see, et elektrisüsteemile on võimalik lisada massilüliti, mis tarbimise konkreetselt nulli viib, arvutis võrdub see tegevus ilmselt Format C:-ga
6. Ahsoo, ja ampetunde voltidesse ümber arvutada ei saa
Need ikka kaks väga erinavat asja. Nagu koolitustel selgitan, siis voldid on need, mis võrduvad veesurvega teie kodus kraani ventiili taga (ehk kui kaugele kastmisvooliku veejuga purskub) ja ampertunnid on need, mis näitavad sisuliselt palju Ülemiste järves vett on (ehk mitu peenart te üldse kasta saate enne kui järv tühjaks saab)...
1. Keegi ega miski ei suuda hinnata kaasaegse kiirmõõtevahendiga palju on akus jääkenergiat, seega väide 80% oli alles, on info mõttes tühine.
2. Maci arvutus ampertundide kasutusse on korrektne korrutades pideva voolutarbe 3,75mA (mitte mAh) ajaga ehk tundidega. Ja vastus kohe juurde - 3,75 mA on Harju keskmise mõttes palju, sest 24h neelab seega 0,09Ah ning 30 päeva ehk kuu juba 2,7 Ah. (Head signad võtavad kindlalt alla 1mA). Aku omab temale kirjutatud mahtuvust uue ja täislaetuna. Kasutatud isendi mahtuvust ei saa mõõta muudmoodi kui pika ja kestva koormustestiga, kus näiteks 24-ks tunniks ühendatakse akule koormus 1A ja lõpetatakse siis kui akupinge hakkab järsult kukkuma. Energiat andnud tunnid korrutatud 1A koormusvool võrdub aku mahtuvus. Ükski kaasaegne ja äge 10 või 100 või 500 eurone kiirmõõtevahend seda ei ütle.
3. Tsikli aku jaoks on vajalikud ampertunnid selleks, et peaks vastu jõude seismisele (Mac-i näide 2 kuud seisvast sõidukist)
4. Tsikli käivitamiseks ei ole ampertunnid kui sellised vajalikud, seal vaja käivitusoolu väärtust ehk ampreid, mida aku suudab anda lühiajaliselt. Vajalikud numbrid jäävad tüüpiliselt vahemikku 100-200A, kuid taas ei ole mina näinud ühtki mõõtevahendit, mis seda numbriliselt meile ütleks. Koormuse talumise hindamiseks on koormustester, mis imiteerib käivitusel tarbitavat voolu ning samal ajal näitab skaalal aku klemmipinget. Kui see langeb alla 10V, siis enamasti tsiklimootor ei käivitu. Aku koormustest StreetMotos võtab 20-30 sekundit ja on tasuta.
5. Kuidas leida vampiiri plaan on teoorias ülilihtne ja Maci poolt juba sisuliselt mingis osas teostatud ehk elektriahele mõõtmine alates akust ja eraldi iga hargnemise kohal. Itiinimesele vist lihtsam öelda, et see elektriskeem on nagu Windowsi failisüsteem oma kaustadega. Kui tahad teada, mis sul arvutis ruumi võtab, siis uuri iga kausta mahtu ja nii selle vampiiri leiadki. Aga nagu failisüsteemis on peidetud kaustad/failid ja kohustuslikult mahtu röövivad failid, siis sama on elektrüsteemis. Eeliseks on see, et elektrisüsteemile on võimalik lisada massilüliti, mis tarbimise konkreetselt nulli viib, arvutis võrdub see tegevus ilmselt Format C:-ga

6. Ahsoo, ja ampetunde voltidesse ümber arvutada ei saa

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Re: Kuidas leida vampiiri?
Mac, neid terviseid ei saa kindlasti mitte päris nii arvutada ega arvestada. Loeb vaid see, mis oli aku (süsteemi) pinge seisma jäädes. Aku nn. tervis lihtsalt määrab kui heas seisus see täna veel on, võrreldes nö. täiesti tuttuuega.
Kui sul aku päris täis ei olnud ja päris uus ka ei ole siis näiteks võis seal olla ~18Ah asemel kasulikku mahtu ütleme 12Ah. Need on poolenisti laest võetud ümmargused numbrid, kuid võivad olla siiski üsna realistlikud. Nüüd arvesta veel, et kogu see kasulik maht 12Ah ei ole sul ka tegelikult lõpuni kasutatav startimiseks (tulukuse põletamiseks või usb otsas millegi laadimiseks oleks..) ja üsnagi lihtsad arvutused juba näitavadki, et eks 2 kuuga võib sellise tarbimise + omaa tühjenemisega vabalt kukkuda alla kriitilise piiri.
Vooludeks ja voltideks ei ole seal mõtet midagi ümber arvutada. Aku nö. järele jäänud laengut näed aku hetkepinge järgi, ja seda kas aku sul veel käivitab näed aku pinge järgi starterit andes. Pikemalt ja täpsemalt kirjutas Streetmoto juba ka vahepeal ära nagu ma siit alt näen, aga point on jah üsna lühike...ei ole mõtet seal niiväga täpselt midagi arvutada 1) immo tarve on liiga suur 2) võibolla oli aku ise ka selline poolpidune, kuid seda tuleks siis kuidagi välja selgitada 3) täiesti võimalik, et aku ei olnud seisma jäädes optimaalselt laetud, vaid kuskil seal 70% peal näiteks.
Windowsi failisüsteemiga võrdlus on päris tabav
Windowsis vampiiri otsinguid on ka ikka korduvalt läbi viidud 
Kui sul aku päris täis ei olnud ja päris uus ka ei ole siis näiteks võis seal olla ~18Ah asemel kasulikku mahtu ütleme 12Ah. Need on poolenisti laest võetud ümmargused numbrid, kuid võivad olla siiski üsna realistlikud. Nüüd arvesta veel, et kogu see kasulik maht 12Ah ei ole sul ka tegelikult lõpuni kasutatav startimiseks (tulukuse põletamiseks või usb otsas millegi laadimiseks oleks..) ja üsnagi lihtsad arvutused juba näitavadki, et eks 2 kuuga võib sellise tarbimise + omaa tühjenemisega vabalt kukkuda alla kriitilise piiri.
Vooludeks ja voltideks ei ole seal mõtet midagi ümber arvutada. Aku nö. järele jäänud laengut näed aku hetkepinge järgi, ja seda kas aku sul veel käivitab näed aku pinge järgi starterit andes. Pikemalt ja täpsemalt kirjutas Streetmoto juba ka vahepeal ära nagu ma siit alt näen, aga point on jah üsna lühike...ei ole mõtet seal niiväga täpselt midagi arvutada 1) immo tarve on liiga suur 2) võibolla oli aku ise ka selline poolpidune, kuid seda tuleks siis kuidagi välja selgitada 3) täiesti võimalik, et aku ei olnud seisma jäädes optimaalselt laetud, vaid kuskil seal 70% peal näiteks.
Windowsi failisüsteemiga võrdlus on päris tabav


-
- Postitusi: 1824
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 117 korda
Re: Kuidas leida vampiiri?
Käivitusvoolu numbriliselt ütlevad vahendid on täiesti olemas. Need mõõdavad aku sisetakistust ja sisetakistuse põhjal arvutavad, millise käivitusvoolu korral kukub täis laetud aku pinge mingist kriitilisest piirist allapoole. Neid kriitilisi piire on erinevaid ja vastavalt erinevad ka käivitusvoolu numbrid (CCA - Cold Cranking Amps, MCA - Marine Cranking Amps, EN jne) Näiteks BA-101 näidatavad CCA numbrid korreleeruvad päris hästi reaalse aku tervisega - uue aku puhul näitab enam-vähem sama suurusjärku, mis aku peale kirjutatud, käi(vi)tumise järgi hinnates suremise äärel olevad akud on ka mõõdetud numbri järgi olnud suremise äärel ning mõõtmistulemuse järgi poolpidused, aga veel töökõlblikud akud on seda ka reaalsuses olnud. Sama aku korduvad mõõtmised annavad ka päris hästi kokkulangevaid tulemusi. Põhiliselt olen seda riistapuud küll autoakude jaoks pruukinud, aga ka paari tsikliaku puhul on numbrite suurusjärk usutav olnud.StreetMoto kirjutas: ↑10 Juul 2023, 14:334. Tsikli käivitamiseks ei ole ampertunnid kui sellised vajalikud, seal vaja käivitusoolu väärtust ehk ampreid, mida aku suudab anda lühiajaliselt. Vajalikud numbrid jäävad tüüpiliselt vahemikku 100-200A, kuid taas ei ole mina näinud ühtki mõõtevahendit, mis seda numbriliselt meile ütleks. Koormuse talumise hindamiseks on koormustester, mis imiteerib käivitusel tarbitavat voolu ning samal ajal näitab skaalal aku klemmipinget. Kui see langeb alla 10V, siis enamasti tsiklimootor ei käivitu. Aku koormustest StreetMotos võtab 20-30 sekundit ja on tasuta.
Joel
Re: Kuidas leida vampiiri?
See kõik on tore, aga päeva lõpuks on lihtsalt nii, et mootor tahab käivitumiseks mingisugust teatud powerit (väändemomenti x teatud pöörded). Seda powerit peab mootorile suutma tekitada starter. Järelikult starter vajab sisendina seda powerit miinus tema enda ebaefektiivsus ehk kadu. Starteri power ehk maakeeli võimsus = pinge x amprid. Heas korras ja laetud aku annab vajalikud amprid välja, ilma et pinge väga palju kukuks ja vool väga palju tõuseks. Surnud või tühi aku ei anna...järelikult vajalikku võimsust ei ole võimalik kuskilt kätte saada ning ongi asi ants! Võib mõõta igasuguseid imeasju, tuletada ja arvutada ja meeletuid seadmeid osta aga üldiselt ütleks nii, et neid ei ole vaja. Reeglina näeb kõik vajaliku ära kõige tavalisema testriga aku peal pinget mõõtes. Muidugi umbes sama asja kuuleb ka kõrvaga ära kui on piisavalt kogemust ja võrdlusmomenti.
Konkreetselt käivitusvoolu numbriliselt ja amprites saab mõõta ka ampertangidega. Korduvalt seda tehtud/mõõdetud ja tulemused on tavaliselt kuskil 50-80A. Kindlasti pole see mingi udupeense täpsusega mõõtmine, vaid ikkagi selline ligikaudne. See muidugi oleneb ka päris palju mootorist, temperatuurist ja veel mitmest muust asjast. Aga selle suurusega pole tavaolukorras eriti midagi peale hakata, minul oli vaja mõõta et teaks millist (täiesti teist tüüpi) asendusakut tsiklile on võimalik peale installida.
Konkreetselt käivitusvoolu numbriliselt ja amprites saab mõõta ka ampertangidega. Korduvalt seda tehtud/mõõdetud ja tulemused on tavaliselt kuskil 50-80A. Kindlasti pole see mingi udupeense täpsusega mõõtmine, vaid ikkagi selline ligikaudne. See muidugi oleneb ka päris palju mootorist, temperatuurist ja veel mitmest muust asjast. Aga selle suurusega pole tavaolukorras eriti midagi peale hakata, minul oli vaja mõõta et teaks millist (täiesti teist tüüpi) asendusakut tsiklile on võimalik peale installida.
-
Teema algataja - Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7406
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1093 korda
- Tänatud: 1098 korda
- Kontakt:
Re: Kuidas leida vampiiri?
Lugesin täna tehase remondimanuali, seal on väga selgelt öeldud, et kui tsikkel seisab pikemat aega siis tuleb aku maha võtta. Pikem aeg on täpsustatud ka: rohkem, kui 2 nädalat.
Ja süüdlase leidsin ka üles: USB väljund, millel lüliti peal ja mis peaks lülitist kogu USB kupatuse välja lülitama, lülitab välja vaid USB ploki peal oleva ledi. Eriliselt jabur. Kui USB lahti ühendada siis kukub vooltarve 0.38mA peale.
Ja süüdlase leidsin ka üles: USB väljund, millel lüliti peal ja mis peaks lülitist kogu USB kupatuse välja lülitama, lülitab välja vaid USB ploki peal oleva ledi. Eriliselt jabur. Kui USB lahti ühendada siis kukub vooltarve 0.38mA peale.
-
- Postitusi: 463
- Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
- Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 44 korda
- Tänatud: 121 korda
Re: Kuidas leida vampiiri?
krt... peab kah siis igaks juhuks vampiiride voolu söögiisusid mõõtma...
5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
-
Teema algataja - Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7406
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1093 korda
- Tänatud: 1098 korda
- Kontakt:
Re: Kuidas leida vampiiri?
Igaks juhuks tasuks üle kontrollida: mul on see vidin https://www.patareid.ee/et/products/moo ... ulge-5v1a/
Ma ei saa välistada, et sinna on vesi sisse sattund ja ei tööta enam, nii nagu peab. Aga võib ka disaini viga olla.
Ma ei saa välistada, et sinna on vesi sisse sattund ja ei tööta enam, nii nagu peab. Aga võib ka disaini viga olla.
-
- Postitusi: 755
- Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
- Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 31 korda
Re: Kuidas leida vampiiri?
Ma julgen arvata, et 3,7 mA ei ole liiga palju tarbimist tänapäeva mootorrattal. Tulebki mingi aja tagant laadida või aku maha võtta, nagu manuaal ütleb.
Lisaks kohe süüdet välja keerates ei ole mõtet ampreid mõõta, mõnel blokil / ajul läheb kuni 10 min, et nn tuttu minna ja tarbimine langeb.
Lisaks kohe süüdet välja keerates ei ole mõtet ampreid mõõta, mõnel blokil / ajul läheb kuni 10 min, et nn tuttu minna ja tarbimine langeb.
___________________________
-
Teema algataja - Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7406
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1093 korda
- Tänatud: 1098 korda
- Kontakt:
Re: Kuidas leida vampiiri?
► Näita Spoilerit
-
- Postitusi: 756
- Liitunud: 22 Aug 2006, 13:13
- Tsikkel: Neegrikaksik
- Asukoht: Faeht / Reval / Waldeck
- Tänanud: 124 korda
- Tänatud: 76 korda
Re: Kuidas leida vampiiri?
Takkajärgi targutusena ütleks, et kõik (eriti otse akult võetavad) lisavidinad peavad olema konkreetselt lahti lülitatavad (punkt!), meie valges maailmas siis ohtuse mõttes pluss poolelt. Mugavamad inimesed võivad (lasta) võtta selleks ka relee lülituse süüteahelast aga kui tahad ise majandada või siis mitte vajadusel süüdet sees hoida, pane lülitiga. Olen oma erinevatel sõidukitel korduvalt eelmiste omanike vaimuvälgatusi ümber teinud ning sellega säästnud loodetavasti palju närve. Viimasel ajal pole tsikkel hooaja sees vist üle 4 nädala seisnud ning pole kunagi akule mõelnud, hooaja väliselt on klassika - maha, tuppa, päevaks impulsslaadija taha, kevadel viskad peale ning varsti on hambavahed jälle igasugu lendavaid putukaid täis
.

Minu jaoks on see kõik siin üks sotsiaalne eksperiment
Suu võib käia, mootor peab käima!
'96 XRV750
'97 XL600V
'89 Jawa 638

Suu võib käia, mootor peab käima!
'96 XRV750
'97 XL600V
'89 Jawa 638
-
Teema algataja - Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7406
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1093 korda
- Tänatud: 1098 korda
- Kontakt:
Re: Kuidas leida vampiiri?
Tõsi-mis-tõsi, lisaseademd peavad olema alati lülitatavad. Ma oma pühas lihtsameelsuses uskusingi, et USB on seadme peal oleva lülitiga vooliringist lahti ühendatav. Aga võta näpust, selgus, et lüliti on mõeldud hoopis kontrolltule LEDi välja lülitamiseks.
Loo moraal on selles, et kõik tuleb alati ikka ise üle kontrollida. :-D
Loo moraal on selles, et kõik tuleb alati ikka ise üle kontrollida. :-D
► Näita Spoilerit
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: Kuidas leida vampiiri?
Mul on Midlandi,juhtmevaba laadijaga, telefoni hoidja ja lülitist välja lülitades igaljuhul laadimine katkeb. Mul küll ühendus süüte alt, aga huvi pärast käisin tsikli juures kontrollimasMacintosh kirjutas: ↑11 Juul 2023, 14:23Tõsi-mis-tõsi, lisaseademd peavad olema alati lülitatavad. Ma oma pühas lihtsameelsuses uskusingi, et USB on seadme peal oleva lülitiga vooliringist lahti ühendatav. Aga võta näpust, selgus, et lüliti on mõeldud hoopis kontrolltule LEDi välja lülitamiseks.
Loo moraal on selles, et kõik tuleb alati ikka ise üle kontrollida. :-D

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.