1. leht 1-st

Mix: bias/diagonaal ja radial

Postitatud: 19 Mai 2023, 10:42
Postitas kiilas
Tere kaasfoorumlased. Interneti avarustes on kirjutisi ja arvamusi mitmeid, mingitest vanematest aegadest pärit info järgi ei tohiks eri teljel kasutada bias ja radial karkassiga rehve(eriti autode puhul), samas tsikkel on pisut teine teema ja osadel tsikitel ei olegi muud võimalust kui mixida. Ok, kui kuskil Audrus tuleb mingi vahe välja, aga normaalsel kasutusel ma pole siiani aru saanud vahest ees radial taga bias või mõlemad radialid.

Re: Mix: bias/diagonaal ja radial

Postitatud: 19 Mai 2023, 11:30
Postitas Macintosh
Tänavarehvidega ei tohiks sul seda küsimust tekkida, niiplaju kui mina tean siis diagonaalrehve valmistatakse täna vaid offroad rehvidena. Küll ilmselt tänavalegaalsetena aga sellest hoolimata. Tsiklitel on samuti soovitav et, kas ainult radiaalrehvid või ainult diagonaalrehvid. Põhjust ei tea. Vähem soovitatav kombinatsioon on diagonaalrehv ees ja radiaalrehv taga. Aga need on kõik soovitused. Diagonaalrehv sobib madalamatele kiirustele ja radiaal suurematele. Aga samas, kunagi tulid näiteks HD Crossbones tsiklid radiaaliga ees ja diagonaaliga taga otse tehasest. Vist on sama asja harrastanud teisedki tootjad nimelt kruiiserite peal.

Täiendatud:
leidsin internetiavarustest sellise selgituse: The reason not to mix radial and bias-ply tires is because a ply tire grows in circumference at speed due to centrifugal force. Radials don't do this due to their construction. A ply rear and a radial front can reduce rake at speed , due to the rear tire growing , and cause instability.

Re: Mix: bias/diagonaal ja radial

Postitatud: 19 Mai 2023, 12:20
Postitas kiilas
Macintosh kirjutas: 19 Mai 2023, 11:30

Täiendatud:
leidsin internetiavarustest sellise selgituse: The reason not to mix radial and bias-ply tires is because a ply tire grows in circumference at speed due to centrifugal force. Radials don't do this due to their construction. A ply rear and a radial front can reduce rake at speed , due to the rear tire growing , and cause instability.
No selle loen ise ka välja, aga... tänased diagonaalid tsiklitel tunduvad megakõva karkassiga olema(ilmselt käib su tsiteering vanemate pehmete diagonaalide kohta). Nagu mainisin, siis mina nt pole küll mingit anomaaliat täheldanud(hetkel taga Trailmax Missioni diagonaal/bias, ees Bridgestoni radial).

Re: Mix: bias/diagonaal ja radial

Postitatud: 19 Mai 2023, 12:25
Postitas Tort
Soovitus on ilmselt sellest ajast, kui tüüpiline diagonaal oli palju vedelam kui radiaal. Et nina ja perse käituks samamoodi, muud midagi. Sama lugu sõiduauto talverehvidega erinevat telgedel.

Re: Mix: bias/diagonaal ja radial

Postitatud: 19 Mai 2023, 13:53
Postitas Holms
Kuda nende tänapäevaste tsiklirehvidega on, ei tea aga umbes pool sajandit tagasi oli sõiduauto all kasutatav diagonaalrehv jäigem kui tolleaegsed radiaalrehvid. Kogetud omal nahal, et radiaal ees ja diagonaal taga tähendas isegi tolleagses( et kui kahe kraavi vahel seisis, siis oli OK) mõistes juhitamatut sõidukit. Diagonaalrehv ees ja radiaal taga oli kruusal veidi vedelam aga kannatas sõita.