Mutt mootorrattad

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
Sadness
Postitusi: 303
Liitunud: 27 Juun 2004, 15:25
Tsikkel: Mutt
Asukoht: Põlvamaal põlvest põlve
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 7 korda

Mutt mootorrattad

Lugemata postitus Postitas Sadness »

Kas kellelgi on kogemust vististi värskelt Eestisse toodama hakatud inglise mootorrattaga Mutt?

Endale jäi sihuke asi silma: https://muttmoto.ee/toode/razorback-250-gloss-red/

Üldiselt scrambleritest - kas vastab tõele väide, et selline tüüp on ka maastikukõlbulik?

Mitmeid aastaid ei ole kuidagi varasemad lemmiktüübid kõnetanud, aga nüüd see scrambleri värk kuidagi isegi pakub huvi...
----
Voshod 3M "Freyja"~Jawa 638 "Punane Needus"~Iž Planeta 5 "Sarvik"~ Kawasaki EN500 Vulcan "Etna"~(Yamaha XTZ Super Ténéré "Rühkija")~Suzuki LS650 Savage "Putukas"~Mutt Mushman "Krants"
Kasutaja avatar

Juhan
Postitusi: 8
Liitunud: 07 Dets 2017, 13:16
Tsikkel: KTM 350EXC
Tänanud: 2 korda

Re: Mutt mootorrattad

Lugemata postitus Postitas Juhan »

Antud masinaga tuttav ei ole, esimese asjana jäi silma väljalaske asukoht - kui summuti on põhjakaitsest allpool, siis tõsiseltvõetav off-road ratas see olla ei saa.
Üldiselt tundub kena masin, ega see kogemata või olla üks järjekordne Inglise ratas, mis tegelikult Hiinast on?
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2195
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 555 korda

Re: Mutt mootorrattad

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Eks ilmselt lõviosa metallitööst on Hiinas tehtud, aga firma omanikud-eestvedajad pole päris mingid roosa lipsu ja tõuksiga aferistid, vaid pidasid enne custom-rataste töökoda, niiet kõige hullem rämps vast ka pole. Minuarust nad on päris mitu aastat juba seda asja ajanud ka, äkki 2020 alustasid? Lihtsalt nüüd tuli Eestisse esindus.

Peale selle, kui sa tahad täna osta alla 500cc klassikut, ilma viiesuunaliselt reguleeritava elektrilise peeglisoojenduse kontrolleri ja 100kg kaaluva roboti okse kujulise plastihunnikuta raami ümber, siis mis need ülejäänud variandid on? Mulle tunduvad nad suht ainsa kasiinona linnas, kuigi tõsi, pole päris kõigi linnas leiduvate ATV-poodide tsiklivalikut läbi töötanud, vbl mõni on veel, aga suht kindlalt samamoodi Hiina.
Viimati muutis Jesper, 10 Mai 2023, 13:27, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

Vint
Toetajaliige
Postitusi: 1940
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome- Riihimäki
Tänanud: 137 korda
Tänatud: 180 korda
Kontakt:

Re: Mutt mootorrattad

Lugemata postitus Postitas Vint »

Tutvustus ütleb kodulehel et Suzuki GN 125 & 250 mootoritega.
https://muttmoto.ee/meist/

Mootorratta kirjeldust on küll valus lugeda.

vanalendur
Postitusi: 498
Liitunud: 10 Juul 2012, 21:17
Tsikkel: D Monster
Asukoht: Tartu/Riia
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 39 korda

Re: Mutt mootorrattad

Lugemata postitus Postitas vanalendur »

Juhan kirjutas: 10 Mai 2023, 13:12
Antud masinaga tuttav ei ole, esimese asjana jäi silma väljalaske asukoht - kui summuti on põhjakaitsest allpool, siis tõsiseltvõetav off-road ratas see olla ei saa.
Üldiselt tundub kena masin, ega see kogemata või olla üks järjekordne Inglise ratas, mis tegelikult Hiinast on?
See väljalase on tõesti üks paras nali. All show and no go.

Kodulehega pole kuigi palju vaeva nähtud, ratta kirjeldust lugedes oli tunne, et iga hetk võib pingutusest aju ära rebestada.
Kasutaja avatar

kiilas
Toetajaliige
Postitusi: 533
Liitunud: 31 Juul 2021, 19:12
Tsikkel: R 1250 GS Adventure
Asukoht: Rapla
Tänanud: 53 korda
Tänatud: 82 korda

Re: Mutt mootorrattad

Lugemata postitus Postitas kiilas »

Kui õieti aru olen saanud, siis nad tahavad oma mudelivalikuga ka laupäeval Pärnus kohal olla.
Kasutaja avatar

zorten22
Postitusi: 472
Liitunud: 27 Veebr 2008, 21:42
Tsikkel: TL1K, TT600R
Asukoht: Tartu-Põlvamaa
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 42 korda

Re: Mutt mootorrattad

Lugemata postitus Postitas zorten22 »

Pole ühtegi sellist elus lähedalt näinud, aga millegipärast piltide põhjal tunduvad sellised rattad alati nagu kääbikukasvu inimeste jaoks. Teab keegi kommenteerida?
...

Tort
Postitusi: 2022
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 166 korda

Re: Mutt mootorrattad

Lugemata postitus Postitas Tort »

Jesper kirjutas: 10 Mai 2023, 13:25
Peale selle, kui sa tahad täna osta alla 500cc klassikut, ilma viiesuunaliselt reguleeritava elektrilise peeglisoojenduse kontrolleri ja 100kg kaaluva roboti okse kujulise plastihunnikuta raami ümber, siis mis need ülejäänud variandid on?
Näiteks Royal Enfield Himalayan - https://royal-enfield.ee/himalayan/

Eeltoodud väljalaskele lisan USD amordi ja tegelikult pole seal vist üldse midagi vedrustuse kohta kirjas.

hmm
Postitusi: 427
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 108 korda

Re: Mutt mootorrattad

Lugemata postitus Postitas hmm »

RE (s.h.Himalayan) on kõrge ka raske ratas võrreldes muttidega, hind on jah sama kuid hing on rohkem aasia poole, kui saareriigi keskne.
muti 125 on hinnalt jällegi 1k rohkem ülejäänud sortimentidest, mis siin turul (benelli jne...) kuigi need viimased püüavad tänapäevaseid plastikkatetega rattaid kopeerida.
Muti istmekõrgus ~780 on suht OK ja keskne tee, nt RE interceptoril on see 810, triupmh bonneville 790.

Kiirelt peale vaadatas hakkasid rattad meeldima - kuigi kas just nii kärnaste rehvidega igapäev vuraks... kuid hinnake tõmbas huvitust tagasi, kuniks jättis külmaks.
5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913

Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Kasutaja avatar

Vint
Toetajaliige
Postitusi: 1940
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome- Riihimäki
Tänanud: 137 korda
Tänatud: 180 korda
Kontakt:

Re: Mutt mootorrattad

Lugemata postitus Postitas Vint »

Suzuki gn seeria on 80' tehnika, wikipedia järgi. Võrreldes nüüd Mutti siis natuke tänapäevasem välimus.
Ilmselt lihtne ja loogiline ratas, vastupidavus on eri asi. ( Raam, liigendid ja muud sõlmed )

Ratas on pigem ( isikliku hinnangu järgi ) teisejärguliseks sobiv, kus käid poes piima järel ja joristad ajaviiteks üle heinamaa koju. Või mõned muud selle taolised lühikesed otsad, põhimõttega et lähen hüppan kusagilt läbi ajaviiteks.
Noorusest meenutades, tuttaval oli Honda 125 mis iganes, ei mäleta enam täpset mudelit. Ta sõitis ja hooras seda suht muretult, samal ajal kui meie saime suve jooksul vahelduva eduga Vene tehnikat putitada.

Eri asi on nüüd see sobivus ja tarve, et kellele?
Siin tuli kunagi arutletud järgmise põlvkonna üle. Osaliselt sai ka tõdetud, et toonased olud olid sobivad motondusega tutvumiseks, kuna tehnikat liikus palju. Selles mõttes on ettevõtmine tervitatav aga muidu- ei ole väga tõsiselt võetav neile kes rohkem sõidavad.

Juhul kui asjaosalised ise satuvad lugema, soovitaks keskenduda noorte kaasa haaramisele. Luua näiteks järelmaksu võimalus ja tuua hinda võimalikult palju alla. Samas rattad peaks olema nö pommikindlad ja lihtsad ning minimaalsete hooldus kuludega.

Tort
Postitusi: 2022
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 166 korda

Re: Mutt mootorrattad

Lugemata postitus Postitas Tort »

hmm kirjutas: 10 Mai 2023, 13:52
RE (s.h.Himalayan) on kõrge ka raske ratas võrreldes muttidega
On tõesti aga küsimus oli ju maastikusuutlikkuses ja selle Himaalajaga sõidab igal juhul sügavamale. YT-s reviewsid üksjagu. See konkreetne Mutt on parketikas.
Kasutaja avatar

Vint
Toetajaliige
Postitusi: 1940
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome- Riihimäki
Tänanud: 137 korda
Tänatud: 180 korda
Kontakt:

Re: Mutt mootorrattad

Lugemata postitus Postitas Vint »

Pigem külavahe teedele, kruusale. Sinna sobiks hästi, kõik ei ela linnas.

hmm
Postitusi: 427
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 108 korda

Re: Mutt mootorrattad

Lugemata postitus Postitas hmm »

Vint kirjutas: 10 Mai 2023, 14:08
Pigem külavahe teedele, kruusale. Sinna sobiks hästi, kõik ei ela linnas.
Eks see ole vaatenurga asi... 360 kraadi + minutid ja sekundid +... kui 3d-sse ei lähe.

Tegelikult uue masina soetamisel sa ei tea täpselt, mis sa tegelikult saad, vaid pigem soetad emotsiooni pealt (välimus + tehniline eeldamine). Proovisõit annab juba natuke parema ülevaate, kuid sa ju ei testi teda piisavalt.

Minu 67kraadi ja 12minuti vaatenurgast meeldib, kui ratas on kerge. Ma kaifin <100kg rattaid, mis suudavad 90km/h sõita.
Kui kaal enam välja ei anna, siis tuleb mängu välimus ja võimsus, kuid piiravaks saab ikkagi kaal mis minu osas ei tohiks 200kg väga palju suuremaks minna.

Samas on see sama MUTT ikkagi saareriigi kiiksudega ja see pole ju "odavusele" suunatud.
Saarlased odavusega/ökonoomsusega ei ole kunagi hiilanud.
5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913

Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc

Dusterx
Postitusi: 420
Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
Asukoht: Kehra
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 80 korda

Re: Mutt mootorrattad

Lugemata postitus Postitas Dusterx »

https://jawa.ee/toode/jawa-350-scrambler/ Vähemalt on veidigi mootorit.

Dusterx
Postitusi: 420
Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
Asukoht: Kehra
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 80 korda

Re: Mutt mootorrattad

Lugemata postitus Postitas Dusterx »

Krt, vaatasin veits videosid ja leidsin, et roostetavad juba paariaastasena, ilmselt on kogu kvaliteet kahtlane...

will111
Postitusi: 5263
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 382 korda

Re: Mutt mootorrattad

Lugemata postitus Postitas will111 »

No hiinast nad ju tulevad, mis sa tahtsid, arvasid või lootsid? :D

Dusterx
Postitusi: 420
Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
Asukoht: Kehra
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 80 korda

Re: Mutt mootorrattad

Lugemata postitus Postitas Dusterx »

India pidavat olema...
Kasutaja avatar

Teema algataja
Sadness
Postitusi: 303
Liitunud: 27 Juun 2004, 15:25
Tsikkel: Mutt
Asukoht: Põlvamaal põlvest põlve
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 7 korda

Re: Mutt mootorrattad

Lugemata postitus Postitas Sadness »

Om kuis om, aga Eesti esimene mitte-demo-Mutt on müüdud ja ostetud, registreeritud ja käima pandud ja jõudis eile kodugaraaži. Teadaolevalt elavad nii demorattad kui esimesed ostetud masinad kõik lõunaosariikides. Ehk jõuavad enne lund mõne sõidugi teha.
----
Voshod 3M "Freyja"~Jawa 638 "Punane Needus"~Iž Planeta 5 "Sarvik"~ Kawasaki EN500 Vulcan "Etna"~(Yamaha XTZ Super Ténéré "Rühkija")~Suzuki LS650 Savage "Putukas"~Mutt Mushman "Krants"
Kasutaja avatar

cossie
Postitusi: 809
Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
Tsikkel: B-12T
Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
Tänanud: 123 korda
Tänatud: 70 korda
Kontakt:

Re: Mutt mootorrattad

Lugemata postitus Postitas cossie »

Sai suvel kogu mudelivalik läbi proovitud. Pikka sõitu ei teinud, natuke kruusa-natuke asfalti.
Ütleme nii, et pigem ikka hiina asi: nupud, lülitid jms....
Suurim asi mis häiris oli vedrustus, see on kõigil sama jäikuse ja tundub et ka töökäiguga.
Ratastel on erinev välimus ja natuke isteasend, võib scrambler välja näha, aga tegelt on maastikurehviga linnarattad nad kõik.... jäigad.
Muidugi mul pole samasuuruste ratastega väga kogemusi, kui siis ainult voshod
ja suzuki gn125 chopper.
Mootorid on täitsa ok, 125 ja 250 vahe ikka märgatav.
Metsa nendega ei läheks, ja sellise jäikusega isegi mitte kruusateele

eetarga
Postitusi: 779
Liitunud: 21 Mai 2013, 17:33
Tsikkel: Cagiva GC, Aprilia Tuareg
Asukoht: Viitina
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 83 korda
Kontakt:

Re: Mutt mootorrattad

Lugemata postitus Postitas eetarga »

Teeme väike täiendus:

Ütleme nii, et pigem ikka hiina asi: nupud, lülitid jms....

Tegu on põhimõtteliselt Shineray toodanguga. Shineray toodab erinevaid tsiklid ja nende põhikomponendid.
Nende levinud brandid on Lääne-Europas näiteks Mash, Jawa Moto, SWM ja Mutt.

Iga Euroopa “maaletooja” kasutab enda jaoks kõige “parem” müüdav brand ja kujundab detaillid. Nii on näiteks Mash pigem Prantsuse turu peale mõeldud, SWM Itaaliast, Jawa Moto müüakse sealt kus Jawa nimi rahvale veel midagi ütleb ja loogiline, et “Mutt” kasutatakse Inglismalt ja maaletooja kujundab välimus nii, et toode jälgib Inglise tsikli stiil. Mootorid, või vähemalt nende alumine osa, seda kraam tuleb kõik Kiinast. Kas tegu on Honda (SWM) või Suzuki (MUTT) koopiadega, seda otsustab jälle Europa maaletooja.

Juhul kui turg nõuab kõrgem heitgaaside standardit siis kasutatakse tihti Athena sissepritsusüsteemid ja nende ajude programmeerimist toimbi näiteks endises Husqvarna tehases Itaaliast (Vareses). Seda tehas osteti Shineray poolt nagu Euroopa hüppelaud ja arenguosakond.

Erandlik on osa toodetud mootorid (näiteks Mash 125 ja 250cm³), neid ostab isegi Shineray Jinan Qingqi tehasest.

Ristpidine müük toimib samuti, nii on nüüd Mutt ka Eestis, näiteks Mash müüakse ka Saksamaalt, jne.

Olen kokku puutunud Shinernay tehase toodanguga ja pean tunnistama, et kvaliteet on seinas seinani. Aga vähemalt on toodete edasiareng tagatud ja varuosad on suht soodsalt.

Vähemalt enamus mootorid on "bullet-proof" - seda ma saan küll õelda.

Ja kui “tsiklitoorik” maksab alibaba järgi Kiinas mingi 1000 kuni 1500 $ , mis me siis ootame?
Lihtne Kiina tarbekaup – vaevalt, et neid lükatakse 30 aasta pärast kuskil muusemuisse.
Heilige Mutter von der gesegneten Beschleunigung, verlaß' uns jetzt nicht!
Kasutaja avatar

Teema algataja
Sadness
Postitusi: 303
Liitunud: 27 Juun 2004, 15:25
Tsikkel: Mutt
Asukoht: Põlvamaal põlvest põlve
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 7 korda

Re: Mutt mootorrattad

Lugemata postitus Postitas Sadness »

Olles selle "hiinaka" endale ostnud, ei saa mõistagi eeldada, et ma seda maha tegema hakkaks... :) Aga oma kogemuse põhjal senistest muljetest püüan ausalt rääkida.

Proovisõitu tegin kruusateel Razorbacki ja Hiltsiga. Esimene neist tagumise monoamordiga ja veidike kõrgem. Mõlema puhul tundsin, et jäigemapoolne vedrustus töötas just aukudest läbi sõites hästi, silus ära ilma erilise õõtsumiseta.

Ratta kõrgus ja kaal 181 cm kergekaallasele ideaalne.
Enda Mushmani kokkupaneku põhjal ütleks, et koostekvaliteet on üsna kena, kõik klappis sinna, kuhu vaja, peale sabaraami. Seda ei õnnestunud kuidagi külge monteerida. Hiljem vaatasin, et vanematel mudelitel on lapikum tagatuli ja uute mudelite demopiltidel sabaraami polegi. Lühidalt: sabaraam jääb kuuris tolmu koguma.

Kaasapandud pisike tööriistakomplekt on eht hiinakas, pooli vajalikke võtmeid seal polnudki. Kasutusjuhendi (ilmselt taasa vanema mudeli oma) järgi peaks tööriistad asuma all paremal karbi sees, aga seal on aju ja ühtki tööriista sinna ei pane. Ka ei klapi näiteks tagaamordi reguleerimisjuhend manuaalis reaalsusega.

Kuskilt arvustustest olen märganud kriitikat nõrgapoolse esitule osas. Mushmani halogeen küll valgustab nagu kulda.
Esimesed sõidud oma Mushmaniga. Kõrrepõllul raputas ja võdistas nagu põrguline, kui väheke rutskat sai keeratud. Kuna mu kehakaal on ka väike ja juhendi andmetel on vedrustus standardis keskmises asendis, siis kindlasti reguleerin tagavedrustuse kõige pehmema peale. Metsateel ja metsas käitus masin ilusti. Mõtlesin, et vööni heinas sõites raudselt pärast on mootorikaitsed igasugust jura täis, aga ei olnud. Kruusateel igati norm.

Maanteel 80ga lastes (sissesõit) oleks oodanud rohkem müra ja vibra kärnkummidest, aga ei tajunud seda üldse.
Standardasendis käiguvahetushoob (vist sai veel ise see külge pandud) on ebamugav, saapanina oli tüütu vahele ajada ülespoole käiguvahetuseks. Tuleb kõrgemale tõsta.

Moodsa aja asjadest kiidan regullitavaid heebleid, sissepritset ja eriti ABSi, mis ei lase esiratast alt ära sõita. Üllatusena tuli, et masinal näib olevat katalüsaator koos lambda-anduriga.

Minu peamine ootus tsiklile oli see (nagu ülalpool ka kirjeldatud), et sellega saaks minna külast linna poodi õlle järele ja siis tagasiteel naljaviluks üle heinamaa tulla; lisaks minna vahepeal uudistama, kuidas metsas kasenoorendik elab; mööda kruusa naabrile külla sõita tikke laenama. Ja vahepeal teha mõni selline paarisajakildine väljasõit nt suuremasse linna motoklubisse. Seda viimast pole veel proovinud, mu jaoks liiga külm, aga esimestele ootustele paistab kenasti vastavat.
----
Voshod 3M "Freyja"~Jawa 638 "Punane Needus"~Iž Planeta 5 "Sarvik"~ Kawasaki EN500 Vulcan "Etna"~(Yamaha XTZ Super Ténéré "Rühkija")~Suzuki LS650 Savage "Putukas"~Mutt Mushman "Krants"
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”