Teemaväline: Triumph Tiger 800-ga lihtsalt ei saa valesti minna.
Olen ka ise mõelnud, kas julgen osta midagi muud kui Jaapani tehnikat ehk siis näiteks Tigeri, aga hiljuti ühte reviewd vaadates sain aru, et standardid/normaalsus võivad olla inimeste jaoks erinevad. Üks vana näitas siis oma Tiger 800 ja kiitis, et kõik on korras, probleeme pole... välja arvatud, et võtab natuke õli... ja et see natuke on siis umbes liiter 1000 miili kohta. Et siis ikka nagu see Saksa auto teema, et väga hea ja kvaliteetne, null probleem. Väja arvatud siis see, et mootor vahetati. Ja siis tegelikult veel vahetati ka käigukast. Ja siis tuleb meelde, et ABS pump, generaator, starter, konditsioneeri pump ja poolteljed vahetati ja tagumised uksed, katus ja kompuuter ja amordid-trossid-torud-voolikud-radiaator. Aga peale nende küll ei ole nelja aasta jooksul mingeid probleeme olnud. Peale selle ühe korra, kui roolivõimendi rikke pärast tuli pukseerida. Aga sellest pole midagi, sest nagunii tol hetkel konditsioneer ja istmesoojendus võitlesid teineteisega ja saigi ühe korraga lasta need ka korda teha.
Olen ka ise mõelnud, kas julgen osta midagi muud kui Jaapani tehnikat ehk siis näiteks Tigeri, aga hiljuti ühte reviewd vaadates sain aru, et standardid/normaalsus võivad olla inimeste jaoks erinevad. Üks vana näitas siis oma Tiger 800 ja kiitis, et kõik on korras, probleeme pole... välja arvatud, et võtab natuke õli... ja et see natuke on siis umbes liiter 1000 miili kohta. Et siis ikka nagu see Saksa auto teema, et väga hea ja kvaliteetne, null probleem. Väja arvatud siis see, et mootor vahetati. Ja siis tegelikult veel vahetati ka käigukast. Ja siis tuleb meelde, et ABS pump, generaator, starter, konditsioneeri pump ja poolteljed vahetati ja tagumised uksed, katus ja kompuuter ja amordid-trossid-torud-voolikud-radiaator. Aga peale nende küll ei ole nelja aasta jooksul mingeid probleeme olnud. Peale selle ühe korra, kui roolivõimendi rikke pärast tuli pukseerida. Aga sellest pole midagi, sest nagunii tol hetkel konditsioneer ja istmesoojendus võitlesid teineteisega ja saigi ühe korraga lasta need ka korda teha.
Minu Tiger õli ei võta ja koostekvaliteet on super. 2012.a rattal endiselt midagi ei oksüdeeru, logise ega kooru.
Kunagi nägin mingit testi, kus hinnati erinevate tootjate mootorite kvaliteeti sealt tuleva õli põhjal (et kui palju on õlis metalliosi ja muud sodi) - Triumph oli üsna üleval otsas, kui mitte parim (täpselt ei mäleta).
Aga, mis puudutab standardeid, siis on sul tuline õigus. Kuigi pean ütlema, et üldiselt on tegemist hea rattaga (näiteks on Tiger 800 mu meelest üks mugavamaid asju, mille peal istunud olen - võrreldes näiteks Aprilia Tuaregi, African Twini, KTM 790 Adventure jms aparaatidega, mis iseenesest pole ka ju halvad rattad), ei ole ta mu meelest näiteks tõsiseks offroadiks kõige parem valik. Pigem selline all-rounder, hoolimata kodarveljest rohkem teel sõitmise suunitlusega (sh kruusateel). Ise panin enda oma seepärast müüki, et kisub rohkem metsa poole ja Tenere T7 tundub selleks sobivam valik (kuigi, see vajab ilmselt kohe vedrustuse uuendamist).
Teemaväline: Triumph Tiger 800-ga lihtsalt ei saa valesti minna.
Olen ka ise mõelnud, kas julgen osta midagi muud kui Jaapani tehnikat ehk siis näiteks Tigeri, aga hiljuti ühte reviewd vaadates sain aru, et standardid/normaalsus võivad olla inimeste jaoks erinevad. Üks vana näitas siis oma Tiger 800 ja kiitis, et kõik on korras, probleeme pole... välja arvatud, et võtab natuke õli... ja et see natuke on siis umbes liiter 1000 miili kohta. Et siis ikka nagu see Saksa auto teema, et väga hea ja kvaliteetne, null probleem. Väja arvatud siis see, et mootor vahetati. Ja siis tegelikult veel vahetati ka käigukast. Ja siis tuleb meelde, et ABS pump, generaator, starter, konditsioneeri pump ja poolteljed vahetati ja tagumised uksed, katus ja kompuuter ja amordid-trossid-torud-voolikud-radiaator. Aga peale nende küll ei ole nelja aasta jooksul mingeid probleeme olnud. Peale selle ühe korra, kui roolivõimendi rikke pärast tuli pukseerida. Aga sellest pole midagi, sest nagunii tol hetkel konditsioneer ja istmesoojendus võitlesid teineteisega ja saigi ühe korraga lasta need ka korda teha.
Ma vist olen seda youtube videot näinud, kus se sakslane rääkis õlikulust. See tsikkel oli mingi 150k läbisõiduga, või isegi veel rohkem. Õlivõtmine oli alles lõpupoole hakanud. Kui see oli ikka sama video. Üldiselt Triumph tiger 800 on ikka väga pommikindel. Usa foorumites on 100k+ miilidega sõitjad ja õlikulujuttu ei aeta. Ühe näite põhjal pole mõtet karta. Saksa tehnika oleks jah ammu laiali ja prügimäel juba selleks ajaks, või kõik välja vahetatud.
Ma vist olen seda youtube videot näinud, kus se sakslane rääkis õlikulust. See tsikkel oli mingi 150k läbisõiduga, või isegi veel rohkem. Õlivõtmine oli alles lõpupoole hakanud. Kui see oli ikka sama video. Üldiselt Triumph tiger 800 on ikka väga pommikindel. Usa foorumites on 100k+ miilidega sõitjad ja õlikulujuttu ei aeta. Ühe näite põhjal pole mõtet karta. Saksa tehnika oleks jah ammu laiali ja prügimäel juba selleks ajaks, või kõik välja vahetatud.
Ma vaatasin covid ajal advrideris ühte venda, kes huvi pärast oma +150k miili (240K km!) läbi sõitnud Tiigri mootori uudishimust lahti kakkus arvates, et noh, nii palju sõidetud, peaks kap remondi tegema. Kap remont jäi tegemata. Reguleeris klapid ära ja sõitis edasi. Analoogne viide leidub ka https://www.tiger800.co.uk/ foorumis.
Võti on sõidustiilis ja õigaegsetes ning korrapärastes hooldustes. Pole vaja pidevalt piirajas lasta ja õlivahetusi võimalikult pikaks venitada. Õli ja vahetus ei maksa midagi ja võtab max tunni. Mu endagi masinal on +70K km ees. Ma pole mingeid eriti huvitavaid arenguid märganud, sõidan põhiliselt pikki vahemaid ja normaalses tempos ning pöörete vahemikus. Sõidan teisega soovi korral samapalju veel möödaminnes.
Ma ei saa üldse aru, mis õlikulust räägitakse, ma panen 3.5 liitrit sisse ja vahetuses võtan 3.5 liitrit välja. No äkki on tiba vähem, sest ma ei mõõda milliliitri täpsusega. Nende anumtega, millega mina toimetan pole vahe igathes arusaadav.
Küsimus nende masinate puhul mis õli võtavad on tavaliselt juba algusest peale probleemne. Või siis on keegi masinga viletsalt ümber käinud.
Sama asi autodega, vahel satub sekka mõni mäda õun mõni võtab õli. Mul näiteks majapidamsies Nissani besniinimootoriga masin, mis on üldjuhul on murevabad aga meie oma võtab õli. Nissani esinduse sõnul täiesti normaalses koguses. Vastavalt juhendile. Kui kulu on väiksem, kui 1L/1500km kohta siis on elu lill. Mis minu arust on kerge pullisõnnik, sest mul on olnud autosid, kuhu läheb 4L sisse ja vahetuses tuleb 4L välja.
...Et siis ikka nagu see Saksa auto teema, et väga hea ja kvaliteetne, null probleem. Väja arvatud...
Pole mõtet muretseda. Keegi oli kas suure karmavõlaga või hea fantaasiaga. Ma olen autodega sõitnud ~40 aastat. Valdavalt rootsi ja saksa. Ostnud ls-ga 70-90k ja sõitnud min 100k. Õlivahetused alati 10k pealt, muu vastavalt nõuetele. Üks võimsam turbokas hakkas 200k ls juures rohkem õli küsima. Kapremo ei teinud, sõidab nüüd sugulase käes. 27 k km juba, heitgaasid korras.
Re: Triumph Tiiger 800 töökindlus
Postitatud: 11 Apr 2023, 22:50
Postitas 701
Vaatasin kah täna neid Tigreid põgusalt. Mida ma ei jõudnud ära imestada, miks nad on pannud maastikusuunitlusega matkarattale piduri ja siduri õlianumaks sellesse klaasist pissiproovitopsiku? Esimene õnnelik oks saab selle sealt minema pühkida. Kõigil neil oli sidur trossiga, kas see on hea või halb oleks ilmselt järgmine saagimise teema. Küll oli aga osadel neist trossiga sidur üle viidud õli peale. Ainiult alumine ots oli kangiga nagu trossiga lahenduse puhul. Sellele ma küll mingit muud seletust ei osanud leida, kui et pissiproovitopsikuid on vaja realiseerida. Või on sel lahendusel mingi muu mõistlik põhjus?
Vaatasin kah täna neid Tigreid põgusalt. Mida ma ei jõudnud ära imestada, miks nad on pannud maastikusuunitlusega matkarattale piduri ja siduri õlianumaks sellesse klaasist pissiproovitopsiku? Esimene õnnelik oks saab selle sealt minema pühkida. Kõigil neil oli sidur trossiga, kas see on hea või halb oleks ilmselt järgmine saagimise teema. Küll oli aga osadel neist trossiga sidur üle viidud õli peale. Ainiult alumine ots oli kangiga nagu trossiga lahenduse puhul. Sellele ma küll mingit muud seletust ei osanud leida, kui et pissiproovitopsikuid on vaja realiseerida. Või on sel lahendusel mingi muu mõistlik põhjus?
Eeem, millest sa räägid? Tiger 1200 või Tiger 800/900? Ilmselt vist 1200. Ma sellega tee pealt (suvalise kattega) kõrvale ei roniks, sõidetav aga liiga raske selleks otstarbeks. 800/900 kannatavad veel minna aga pigem pole ka need päris maastikule sobilikud rattad. Sama kehtib kõikide 200+kg rataste puhul. Sõidetavad aga pole just parim kogemus. Näidaku siis tootja mida tahes oma ägedates offroad vidodes ja marketingimaterjalides.
Käivad ikka. Ma olen enda omaga nii keset löga metsas ukerdanud kui ka KTM 640 järel Kukemetsa karjäärist mingi osa läbi sõitnud... isegi ühe ca meetrise drop-i tegin jalgade värisedes selle sama KTM-i järel ära (kusjuures, püsti jäin). Aga räme võimlemine oli. Ja nagu @Macintosh eespool ütles - otseselt äge selline tegevus ei ole. Pigem nagu ellujäämiskursus.
Ilmselt väga palju sõltub muidugi oskustest ka. Ma olen alles ühe hooaja maastikul sõitnud ja vähemasti selle tagasihoidliku kogemustepagasiga oli ikka keeruline küll.
Aga see selleks. Kuna algne teemakäsitlus räägib siin tegelikult vastupidavusest, siis mainin praeguste ja tulevaste gen 1 Tiigri omanike jaoks ära, et minu omal suri starter (see kurikuulus tüüpviga) just hiljuti 32 000km peal ära. Lahti võttes rõõmustasin, et ainult harjad olid viltu kulunud. Mõõtsin mähised ja kommuka ära (takistused kõrvuti paaris, 180 kraadi meetodil paaris ning välistasin võlli ja mähiste vahelise lühise) ning ladusin uued harjad sisse. Tühjalt käis ilusti ringi, aga kui tsikli peale panin, tegi "köh-köh" ja põles maha. Hiljem tuli välja, et ühe kommutaatori lamelli oli lahti löönud. Ei teagi, kas ei pannud algul tähele või juhtus pärast uute harjade sisse panemist. Hetkel ootan uut starterit, kuna liimida ja mähkida ei viitsi. Originaali eest taheti Motohoovis ca 800 eur, Rick's Motorsport oli tellides ca 300 eur ja Ebays Dacar Moto (100% positiivse tagasisidega ning 130k müügiartikliga Itaalia müüa, kust olen elektroonikajuppe tellinud ka varemgi) küsis 177 EUR. Võtsin 177 eur Dacar Moto pakutava starteri. Täpselt sama müüakse ka British Legends'i lehekülje alt ca 200 eur eest. Näis, kuidas toimib. Sel nädalal peaks kohale jõudma.
...siis mainin praeguste ja tulevaste gen 1 Tiigri omanike jaoks ära, et minu omal suri starter (see kurikuulus tüüpviga) just hiljuti 32 000km peal ära. Lahti võttes rõõmustasin, et ainult harjad olid viltu kulunud. Mõõtsin mähised ja kommuka ära (takistused kõrvuti paaris, 180 kraadi meetodil paaris ning välistasin võlli ja mähiste vahelise lühise) ning ladusin uued harjad sisse. Tühjalt käis ilusti ringi, aga kui tsikli peale panin, tegi "köh-köh" ja põles maha. Hiljem tuli välja, et ühe kommutaatori lamelli oli lahti löönud. Ei teagi, kas ei pannud algul tähele või juhtus pärast uute harjade sisse panemist. Hetkel ootan uut starterit, kuna liimida ja mähkida ei viitsi. Originaali eest taheti Motohoovis ca 800 eur, Rick's Motorsport oli tellides ca 300 eur ja Ebays Dacar Moto (100% positiivse tagasisidega ning 130k müügiartikliga Itaalia müüa, kust olen elektroonikajuppe tellinud ka varemgi) küsis 177 EUR. Võtsin 177 eur Dacar Moto pakutava starteri. Täpselt sama müüakse ka British Legends'i lehekülje alt ca 200 eur eest. Näis, kuidas toimib. Sel nädalal peaks kohale jõudma.
Ma olen ka jõunud strateri harjad ära vahetada, see on esimese põlvkonna tüüpviga. Kilomeetreid oli vaid märksa rohkem spidokal, kui see esile kerkis. Ma sain jaole enne, kui kommutaatori lamellid lahti. Käivitades tundus nagu ei jaksaks aku straterit ringi vedada. https://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?t=101885
(
Kas see on orginaalosa (Denso/Triumph) või on tegu mingi täiendatud mudeliga nagu on seda Rick's Motorsport versioon?
Originaalosa see kindlasti pole. Brändiks on mingi mulle tundmatu "DCM" ( Manufacturer Part Number DC421215215, Number of reference number OEM T1316677 ). Aga selle raha eest mõtlesin, et proovin ära. Originaalist, arvestades kui vähe need kestavad, ikka vast hullem pole. Põhjus, miks julgesin osta, on see, et Dacar Moto mulle varem vähemasti releede jms pudinate puhul saasta pole müünud.
Edit: lisaks veel niipalju, et laisa inimesena mina starteri kätte saamiseks paaki maha võtta ja poolt ratast laiali lammutada ei viitsinud. Kuidas täpsemalt starterit kiiremini kätte saada, näeb siin (video saksakeelne): https://www.youtube.com/watch?v=oIFy7pvF1kY
Re: Triumph Tiiger 800 töökindlus
Postitatud: 17 Apr 2023, 21:14
Postitas Heikik
Väike update.
Odav starter oli (nagu arvata võis) hiinakas. Aga see selleks. Ratta küljes selgus, et pöörles valetpidi (päripäeva, mitte vastupäeva - ehk siis, starteri sidurit ei rakendanud ja käis tühja). Võtsin vanalt starterilt korpuse (sobis 1:1) ja muutsin seeläbi polaarsuse ära, aga ega ta korralikult ikkagi ei tööta. Nõrk on. Ja sisse vaadates väga kvaliteetne ei tundu. Võrreldes originaaliga - mähis pole eposse valatud, ühendused on kahtlased jne.
Next up - Rick's Motorsports...kui keegi muidugi mulle seda müüa tahab. Streetmotol ladu tühi, Tartu Depoo ei paku veel ühtegi juppi ja Tln oma ei saa kätte (telefonile ei vasta keegi ja kirjale ootan vastust).
Vahepeal võin Tartus pakkuda suveks vormi saamise egiidi all Triumphi käima lükkamise trenni. Väga hea koormus on. Soovitan proovida.
Postituse põhiline point - ärge odavaid startereid tellige. Ja Hiina asjad on, nagu Hiina asjad ikka.
Re: Triumph Tiiger 800 töökindlus
Postitatud: 18 Apr 2023, 08:21
Postitas morse
Kui käima ei saa, siis ära hakka lükkamisega ennast väsitama. Tee nii:
Odav starter oli (nagu arvata võis) hiinakas. Aga see selleks. Ratta küljes selgus, et pöörles valetpidi (päripäeva, mitte vastupäeva - ehk siis, starteri sidurit ei rakendanud ja käis tühja). Võtsin vanalt starterilt korpuse (sobis 1:1) ja muutsin seeläbi polaarsuse ära, aga ega ta korralikult ikkagi ei tööta. Nõrk on. Ja sisse vaadates väga kvaliteetne ei tundu. Võrreldes originaaliga - mähis pole eposse valatud, ühendused on kahtlased jne.
Ehk lõppkokkuvõttes said ikkagi Dacar Moto käest kerge tünni. Kas sa ei viistinud nendega jännata või mis oli see põhjus, miks sa leppisid tootega, mis ei vasta nõuetele?
Ehk lõppkokkuvõttes said ikkagi Dacar Moto käest kerge tünni. Kas sa ei viistinud nendega jännata või mis oli see põhjus, miks sa leppisid tootega, mis ei vasta nõuetele?
Tünks, jah. Ma ei olegi leppinud - algul mõtlesin, et suudan ehk sitast saia teha, kuna kiirelt pole mujalt startereid saada (ega ka mõistliku hinnaga). Aga hetkel käib arutelu refundi üle. Tahavad, et vigase starteri neile tagasi saadan...
Odav starter oli (nagu arvata võis) hiinakas. Aga see selleks. Ratta küljes selgus, et pöörles valetpidi (päripäeva, mitte vastupäeva - ehk siis, starteri sidurit ei rakendanud ja käis tühja). Võtsin vanalt starterilt korpuse (sobis 1:1) ja muutsin seeläbi polaarsuse ära, aga ega ta korralikult ikkagi ei tööta. Nõrk on. Ja sisse vaadates väga kvaliteetne ei tundu. Võrreldes originaaliga - mähis pole eposse valatud, ühendused on kahtlased jne.
Next up - Rick's Motorsports...kui keegi muidugi mulle seda müüa tahab. Streetmotol ladu tühi, Tartu Depoo ei paku veel ühtegi juppi ja Tln oma ei saa kätte (telefonile ei vasta keegi ja kirjale ootan vastust).
Vahepeal võin Tartus pakkuda suveks vormi saamise egiidi all Triumphi käima lükkamise trenni. Väga hea koormus on. Soovitan proovida.
Postituse põhiline point - ärge odavaid startereid tellige. Ja Hiina asjad on, nagu Hiina asjad ikka.
Tartus ma olen Tigerile mitmeid juppe juba tellinud, ainuke point on selles, et neil vist varuosainimest hetkel pole ja pead minema varuosakoodiga ise kohale ja selle järgi saavad tellitud küll.