1. leht 2-st

Sõita Bolti või siis mitte.

Postitatud: 20 Mär 2023, 19:21
Postitas Nozzu
------------------------------------------------------
Teema poolitatud siit: https://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?p=880831#p880831
------------------------------------------------------


Vastupidi. Rohkem on vaja sõita. Ja õnneks mõtlesin ma just välja skeemi kuidas tasuta sõita. Ja kui joppab, siis isegi makstakse natuke peale.

Lifehack mida ma lahkelt ka teiega jagan.

Bolt Rider:
bolt.jpg

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Postitatud: 20 Mär 2023, 20:01
Postitas KXBTVL
Selle töö jaoks pisut kohmakas sõiduriist.Aga eks tehke proovi.

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Postitatud: 20 Mär 2023, 22:09
Postitas will111
tea midagi, suht hea igalt poolt vahelt läbi manööverdada ja kasvõi metsast shortcuti teha :D velovendadele teeb kiiruse poolest ilmselt lõdvalt ära ka...kuigi ma pole selle industry'ga nii kursis, et ei oska arvata kas selle eest ka boonust saab või rohkem makstakse kui kiiremini kohale jõuad

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Postitatud: 20 Mär 2023, 22:17
Postitas Nozzu
Ma ei ole ka elus kulleritööd teinud. Aga olen näinud, et isegi autodega pakutakse seda teenust. Et kui nii võtta, siis pole see KLR nii kohmakas midagi.
Ja pealegi, vaadake kui kenasti värvid klapivad :)

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Postitatud: 20 Mär 2023, 23:23
Postitas will111
Natuke küll teemaväline, et mismoodi see bisnes üldse käib, makstakse per käik kuidagi? on see tasu ka seotud siis läbitud vahemaa või kulutatud ajaga vms? ja mis tasu üldse tänapäeval sellise töö eest reaalselt makstakse?
kunagi mõtlesin ka, et võiks hilistel õhtutundidel näiteks natuke mingit kullerit teha huvi pärast. suvel või soojemal ajal ja mõistliku ilmaga, niisama lihtsalt tühja enam eriti tsikliga sõita ei viitsi...aga siis nagu oleks mingit return ka ja vähemalt kõik seonduvad kulud peaks ometi kaetud saama

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Postitatud: 21 Mär 2023, 08:41
Postitas hmm
Sorry jälle OT, kuid päris hea lahendus...kui sõita tahad ja nii sama ei viitsi tiirutada mööda linna, nii aga saad vähemalt mingi sihi ja ülesande ja sõidad kaua tahad.

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Postitatud: 21 Mär 2023, 08:43
Postitas Assamait
Respect Nozzu... Aga valesse majja oled astunud :D House Fuddy oleks vb parem - kott on väiksem, mingit kuradi marketit, kust kast õlle tellitakse, pole :D Repressioonidega ei ähvardata söögi alla ja söögi peale. Vähemalt siis, kui ma mõlema majaga seotud olin, oli Fuddys parem tasu ja pikemad otsad :!: Su ratas sobib paremini kui minu oma ;)
ja mis tasu üldse tänapäeval sellise töö eest reaalselt makstakse?
Minu kogemus sügisest, parimatel hetkedel 20+€ tunnis (miinus 20% ettevõtluskonto maks).

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Postitatud: 21 Mär 2023, 08:56
Postitas Nozzu
Ja tasustamise süsteem, nagu ma aru olen saanud, käib siis nõnda, et äpp pakub sulle mingi konkreetse summa delivery eest. Mis siis sõltuvalt nõudlusest ja pakkumisest, jääb kuskile 2.50 kuni 4.00 euro vahele. Sellele lisandub mingi koefitsent sõltuvalt kliendi kaugusest toidupakkujast? Plus, kui hästi läheb, võib klient visata tippi.
Raha läheb eraisikuna teenust osutades spetsiaalsele LHV ettevõtluskontole kust siis automaatselt võetakse tulumaks maha. Ehk siis, et mõistlik tunnitasu tuleks, peaks tegema tunnis kolm kuni neli tellimust. Mis tipptundidel (tööpäevadel 12.00-14.00 ja äkki ka õhtul 18.00-20.00) ilmselt on isegi võimalik.

Aga Assamait, mida sa nende repressioonidega silmas pead? Ma sellepärast selle afääriga kaasa läksin, et arvasin, et saan tõesti kullerdada täpselt siis, kui ise heaks arvan ning täita neid tellimusi, mis tunduvad sobilikud.

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Postitatud: 21 Mär 2023, 09:00
Postitas Assamait
Nozzu kirjutas: 21 Mär 2023, 08:56
Aga Assamait, mida sa nende repressioonidega silmas pead? Ma sellepärast selle afääriga kaasa läksin, et arvasin, et saan tõesti kullerdada täpselt siis, kui ise heaks arvan ning täita neid tellimusi, mis tunduvad sobilikud.
Kui Boltis olin, siis oli kord nii, et kui Süsteem saadab su näiteks õismäelt lasnamäele restosse (ja selle eest tasu polnud!), siis polnud õigust keelduda... Vist kaks tellimus nädalas (või kuus?) oli peaaegu õigus keelduda... Aga kogu materjalides oli läbiv lause - "võidaks rakendada konto blokeerimist".

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Postitatud: 21 Mär 2023, 09:01
Postitas Nozzu
► Näita Spoilerit
Fui :(

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)

Postitatud: 21 Mär 2023, 20:27
Postitas daub
Nozzu kirjutas: 21 Mär 2023, 08:56
... Plus, kui hästi läheb, võib klient visata tippi....
Selle toidupoole äpiga on blotil see tipi teema suhteliselt valesti üles ehitatud ka. Taksosõidu eest saab tippi jätta pärast, aga toiduäpil ainult tellimuse vormistamisel. Ei tea kes see tippi pimedalt ette jätab? See oleks ju justkui tunnustus hea/meelidva teeninduse eest.

Re: Sõita Bolti või siis mitte.

Postitatud: 21 Mär 2023, 22:24
Postitas Assamait
Tipp tipiks, aga kulleri vaatest ikaldus on (oli, info eelmise aasta kevad-suvest) Bolti sularahas arveldamine. Sulas arveldamisest ei saanud kuller keelduda. Kui umbkeelne klient annab kullerile 20€ 18€se tellimuse eest, siis mõistata, mis oli kliendi soov - kas 2€ tipiks anda või Bolti ülim perverssus - sularahas arveldamise "arvepidamine" - võtad 20€ vastu, tellimus oli 18€, paned äppi kirja, et 20€ said ja nüüd oled arvestuslikult 2€ Boltile võlgu. Kui nüüd oled piisavalt Boltile "sees", siis tuleb tellimus "kuller tasub restoranis 17,68€" ja äpp näitab uut seisu sellest, kes kellele sees on.

Re: Sõita Bolti või siis mitte.

Postitatud: 21 Mär 2023, 22:33
Postitas will111
Suht nüri, kes pagan küll selle arenduse neil arendanud on :S Tundub nagu ÜLIMALT loogiline, et rakendus tehakse nii palju "targaks" et kullerit ei saadetaks öismäelt lasnasse mingi toidu järgi...et äkki on kedagi seal lähemal keda saata või nii?! Ja isegi kui ei ole (mis on suht võimatu) siis no järgmise asjana tundub loogiline, et kuller saab omale määrata mingid max raadiused rakenduses. pole ju loogiline, et sa pead sõitma a'la 15km ja võibolla pool tundi kuskile mingit toitu üles korjama ning siis veel võibolla 10km sinna otsa, et seda kohale viia. klienti võibolla jah ei huvita, et ta saab oma tellimuse kätte alles tunni aja pärast aga kullerina väga ei motiveeri mingeid deliveyd teha, millele pead oma taskust peale maksma selle asemel, et kasvõi midagigi teenida.
ma saadaks selle asjanduse üsna kiirelt p*rse kui rohkem kui kaks korda mingit sellist absurdi peaks läbi tegema ning loobumise võimalust ka ei ole. lihtsalt toodad omale miinust ning kulutad oma aega ja masinat. selline jama peaks olema välistatud rakendusse sisse progetud algoritmiga

Re: Sõita Bolti või siis mitte.

Postitatud: 21 Mär 2023, 22:42
Postitas Assamait
will, siin suur erinevus Boltil (info kevadsuvest) ja Fudyl (hands-on info aastavahetusest, muu info jooksev):
  • Bolt - kui süsteem ütleb, et kusagilt on tellimus, siis suht tuleb minna. Süsteem veendunud, et lähemalt kedagi ei leia. Polnud mingit kaugele minemise hüvitust.
  • Fudy - äpp spämmis tellimustega üle kogu linna (kui lähemalt kullerit ei saanud), aga info oli selline, et "kui olete samas linnaosas, ärge keelduge, võime teid platvormilt blokeerida". Lisaks tuli Fudyle mingi hetk restosse sõidu tasu 1€/km (linnulennu-mõõdu järgi! (lol) )

Re: Sõita Bolti või siis mitte.

Postitatud: 21 Mär 2023, 23:25
Postitas will111
mhmh, no see viimane variant tundub juba suht mõistlik ja inimlik. isegi see linnulend pole tegelikult üldse mitte halb variant sest eur/km on ikkagi juba täitsa okei tasu...ka siis kui tegelikult pead selleks läbima 3km...mida tsikli või eriti näiteks jalgrattaga minnes loomulikult reeglina ei juhtu.

kas see fudy äpp muidu näitas/näitab kohe nende spämmitavate tellimuste juures ära ka mingisuguse (kasvõi liigkaudse, või linnulennu) summaarse vahemaa, mida läbima pead konkreetse tellimuse vastu võtmisel? ehk siis sinu hetke locationist toidu järele + kliendi juurde km, või näiteks ligikaudne kuluv aeg?

Re: Sõita Bolti või siis mitte.

Postitatud: 22 Mär 2023, 08:57
Postitas Assamait
Assamait kirjutas: 21 Mär 2023, 22:24
Tipp tipiks, aga kulleri vaatest ikaldus on (oli, info eelmise aasta kevad-suvest) Bolti sularahas arveldamine. Sulas arveldamisest ei saanud kuller keelduda. Kui umbkeelne klient annab kullerile 20€ 18€se tellimuse eest, siis mõistata, mis oli kliendi soov - kas 2€ tipiks anda või Bolti ülim perverssus - sularahas arveldamise "arvepidamine" - võtad 20€ vastu, tellimus oli 18€, paned äppi kirja, et 20€ said ja nüüd oled arvestuslikult 2€ Boltile võlgu. Kui nüüd oled piisavalt Boltile "sees", siis tuleb tellimus "kuller tasub restoranis 17,68€" ja äpp näitab uut seisu sellest, kes kellele sees on.
Unes nägin, et läks pisut lappama, aga pointile saite pihta küll, ma loodan :D
will111 kirjutas:
kas see fudy äpp muidu näitas/näitab kohe nende spämmitavate tellimuste juures ära ka mingisuguse (kasvõi liigkaudse, või linnulennu) summaarse vahemaa, mida läbima pead konkreetse tellimuse vastu võtmisel? ehk siis sinu hetke locationist toidu järele + kliendi juurde km, või näiteks ligikaudne kuluv aeg?
Minu meelest oli nii, et tellimuse faasis näitas ainult kaugust restoni ja tellimuse oletusliku valmimiseni jäänud aega või staatust "valmis". Klient jäi saladuseks. Kui tellimus pardale võetud, siis sai teada "üllatuse".
Tellimust deliverdades näitas kaugust restoni ja arvestuslikku aega... Seda, mida klient näeb ja vannub "kuller raisk juba 10 minutit hiljaks jäänud".
Selle 1€/km inimlikkuse osas rahul pole. Kui ikka linnulennult on paarsada meetrit, aga peab ümber Õismäe Suure Hiina Müüri aelema ja otsima, siis (crash)

Minu parimad tellimused on olnud Keskturu juures Viimsi poolsaare tippu (sain veel 10€ sulas tippi :bsmile: ) ja kusagilt kesklinnast Kangrusse.

Re: Sõita Bolti või siis mitte.

Postitatud: 24 Mär 2023, 19:50
Postitas Nozzu
No mul vihmases Pärnus esimene Bolti deliveri tehtud. Tunnike seisin Kaubamajaka parklas ratta kõrval. Ja just siis, kui otsustasin, et selles bisnissist täna ika asja ei saa, sain tellimuse.
Samast, Kaubamajakast, Poisi einest. Friikad ja wrap vms. Tuli viia Pärnust välja, Tammistesse. Kilomeetreid 4.91 ja brutotasu 5.21. Täitsa tore.
Mis ma oma esimese tellimusega aga teada sain, on see, et see lahmakas Bolti kott ei sobi default seades selliste väikeste pakkide vedamiseks. Pisikesse paberkotti pakitud tellimus hakkab seal sees omasoodu ringi sõitma. Et seda vältida, võtsin jaki alt sooja fliisi ning toppisin Bolti kotti, tellimuse kõrvale, nõnda et see püsiks vastu seina.
Aga kellelgil kogenumal kulleril miskit soovitust äkki, kuidas efektiivsemalt see Bolti kott seestpoolt lahtriteks jagada? Mingid ümbertõstetavad vaheseinad tekitada vms.

Re: Sõita Bolti või siis mitte.

Postitatud: 24 Mär 2023, 19:55
Postitas MustVälk
Ma olen alati mõelnud, et kas peavad asjad ikka seal boldi kotis olema?

Re: Sõita Bolti või siis mitte.

Postitatud: 24 Mär 2023, 23:47
Postitas will111
Hmm...aga palju neto tasu oli? Ja kui ootamine, kauba ülesvõtt, ära viimine ning lõpuks siis eeldatavalt ka koju jõudmine kõik ajaliselt kokku liita siis palju umbes aega läks?

Re: Sõita Bolti või siis mitte.

Postitatud: 25 Mär 2023, 11:06
Postitas Assamait
MustVälk kirjutas: 24 Mär 2023, 19:55
Ma olen alati mõelnud, et kas peavad asjad ikka seal boldi kotis olema?
Pidid, minu ajal. Reeglites kirjas, et kuller peaks ainult oma koti avama ja laskma kliendil kauba võtta kotist :D Reaalsuses, no ei töötanud.
Nozzu kirjutas: 24 Mär 2023, 19:50
Aga kellelgil kogenumal kulleril miskit soovitust äkki, kuidas efektiivsemalt see Bolti kott seestpoolt lahtriteks jagada? Mingid ümbertõstetavad vahe
Kas Bolti kotiga mingit vaheseina pole kaasas? Ei mäleta... Vist oli... Fudi kotis igatahes vahesein, mis tavaliselt diagonaalis, et väikesed tellimuse ei lendaks.

Re: Sõita Bolti või siis mitte.

Postitatud: 25 Mär 2023, 15:50
Postitas Nozzu
will111 kirjutas: 24 Mär 2023, 23:47
Hmm...aga palju neto tasu oli? Ja kui ootamine, kauba ülesvõtt, ära viimine ning lõpuks siis eeldatavalt ka koju jõudmine kõik ajaliselt kokku liita siis palju umbes aega läks?
20 % kui ma ei eksi, läheb maha. Mis see siis teeb, misk 4 eurot neto. Ootamine oli miski 45 minutit, kauba pealevõtt ja kohaletoimetamine 20 minutit. Tagasi koju teist sama palju. Tunnihinnaks tegi see siis alla kolme euro. Ja sealt veel nõksu kütuseraha kah maha. Ehk jah, suht meeleheitel või väga täbaras olukorras peab olema, et seda tööd raha pärast teha. Aga niisama funina on ju tore.

Re: Sõita Bolti või siis mitte.

Postitatud: 25 Mär 2023, 15:52
Postitas Nozzu
Assamait kirjutas: 25 Mär 2023, 11:06
MustVälk kirjutas: 24 Mär 2023, 19:55
Ma olen alati mõelnud, et kas peavad asjad ikka seal boldi kotis olema?
Pidid, minu ajal. Reeglites kirjas, et kuller peaks ainult oma koti avama ja laskma kliendil kauba võtta kotist :D Reaalsuses, no ei töötanud.
Nozzu kirjutas: 24 Mär 2023, 19:50
Aga kellelgil kogenumal kulleril miskit soovitust äkki, kuidas efektiivsemalt see Bolti kott seestpoolt lahtriteks jagada? Mingid ümbertõstetavad vahe
Kas Bolti kotiga mingit vaheseina pole kaasas? Ei mäleta... Vist oli... Fudi kotis igatahes vahesein, mis tavaliselt diagonaalis, et väikesed tellimuse ei lendaks.
Ujaaa...vahesein, muidugi, tänud! See on täitsa olemas, aga ma ei taibanud seda diagonaali panna, hoidsin horisontaalis. Kotil võiks ju üleval ja all kah takjaribad olla, et saaks seda vaheplaati paigutada ka vertikaalselt. Aga diagonaalis töötab kah ilmselt. Proovin järgi.

Re: Sõita Bolti või siis mitte.

Postitatud: 25 Mär 2023, 16:52
Postitas will111
tundub jah üsna kehv bisnes kui nö. päris tööna seda võtta :D kuigi eks see olenebki kohast/ajast ja õnnest ka jube palju. Ilmselt kuskil tallinnas mingil heal hetkel võid teenida paari tunniga ka täitsa nii 20-30e (äkki isegi net0)...aga noh, see on see vahe et kas me räägime mingist tipphetke teenistusest või me räägime sellest, et mis see tegelik KESKMINE teenistus on kõigi nende tundide ja päevade kohta, millal pead nö. valvel ja valmis olema. väga raske uskuda, et see keskmine mingi nipiga saaks üldse olla üle 5-7e neto...

selle sõitmise pärast tegemisega on muidugi jälle see asi, muidu nagu tore idee ja kõik, aga jube palju on ilmselt ikkagi sellist ootamist/hängimist, kust ja kuhu sõitma pead on kõik ette määratud. eks näis, võibolla suvel pulli pärast proovin korra ise ka, et mis maailm see selline siis on. aga no ei tundu asi, mida päriselt tahaks teha pikemalt, isegi mitte selle mõtteta, et nö. tasuta sõita saaks. aga kellele hirmsasti meeldib lihtsalt niisama sõita, linnas ja liikluses ning mööda üsna suvalisi marsruute siis jah, miks mitte...kuu või paar ehk kannatab sellist pulli teha ikka :D

Re: Sõita Bolti või siis mitte.

Postitatud: 26 Mär 2023, 11:46
Postitas pühak
Suvel võiks tsikliga Bolti taksot sõita. Mingi 3-4 eri suurusega kiivrit kaasa ja tuld. :D

Re: Sõita Bolti või siis mitte.

Postitatud: 26 Mär 2023, 18:05
Postitas Tuuletallaja
Siis on kaks võimalust:
1) kas saad kuhjaga feimi ja sulli ning telekasse või midagist sellist või
2) ei saa üldse kliente, sest mootorrattad on ju ohtlikud :wink:

Re: Sõita Bolti või siis mitte.

Postitatud: 26 Mär 2023, 20:10
Postitas kalju1
Et taksot sõita peab olema teenindaja kaart ja sõidukil taksokaart. Esimese saab vormistada ettevõtlusregistris, teise väljastab peale kontrolli kohalik omavalitsus. Bolti poolt aktspteeritud sõidukite nimekirja leiad nende kodulehelt (mina seal ühtegi tsiklit ei näinud, ka kaheukselised autod ei kvalifitseeru).
Et Boltilt väljamakseid saada, pead tekitama firma, FIE või ettevõtluskonto. Eelarvestamiseks: kliendi hinnalt -20% Boltile, ülejäänust -20% riigile. Mis üle jäi on sinu, sellest maksad kütuse, muud autokulud. NB kindlustus taksokaartiga sõiukile on ca. 2,5 korda kallim. Huvilisi?

Re: Sõita Bolti või siis mitte.

Postitatud: 26 Mär 2023, 21:14
Postitas urmas66
kalju1 kirjutas: 26 Mär 2023, 20:10
Et taksot sõita peab olema teenindaja kaart ja sõidukil taksokaart. Esimese saab vormistada ettevõtlusregistris, teise väljastab peale kontrolli kohalik omavalitsus. Bolti poolt aktspteeritud sõidukite nimekirja leiad nende kodulehelt (mina seal ühtegi tsiklit ei näinud, ka kaheukselised autod ei kvalifitseeru).
Et Boltilt väljamakseid saada, pead tekitama firma, FIE või ettevõtluskonto. Eelarvestamiseks: kliendi hinnalt -20% Boltile, ülejäänust -20% riigile. Mis üle jäi on sinu, sellest maksad kütuse, muud autokulud. NB kindlustus taksokaartiga sõiukile on ca. 2,5 korda kallim. Huvilisi?
Praegu pidavat neil mitte kõige rasvasem teenistus olema, aga peale koroona piirangute kehtestamist oli neil ikka kõva eldoraado. Isegi sai palju kasutatud. Ühe tuttava sõber olevat minimaalselt 3-4k puhast iga kuu teinud.Kui palju ja tihti sõitis ei tea.

Re: Sõita Bolti või siis mitte.

Postitatud: 26 Mär 2023, 21:19
Postitas discgolfar
kindlustus tõesti kallis, sõber sai tavakindlustuse aastaarve autole, mis oli 700 eur

Re: Sõita Bolti või siis mitte.

Postitatud: 27 Mär 2023, 12:33
Postitas will111
mismoodi nendel autoga takso sõitjatel läheb, ei tea ega kujuta ette...suuuur kahtlus muidugi on, et kogu see ilus jutt mingitest 4k puhaskasumitest on täpselt samasugune MULL ja mõttetu muinasjutt nagu suuremal osal soome ehitajatel jutt sellest kuidas nad koguaeg ilgeid rahamägesid kokku ajavad. reaalsus on arvatavasti ikka just see, et mingi üks kaks või kolm korda kuus on hea päev ja saadakse ehk tõesti a'la 600 päevas kätte või mida iganes...ja selle siis tasakaalustab tavaline/keskmine päev mingi 150'ga + osad päevad kui heal juhul nulli tullakse. Eks muidugi võib ju tasu arvestada ka nii, et tüüp istubki sisuliselt 24/7 oma autos ja hängib kuskil ehk on kogu aeg tööl ja siis teenib sellise elustiiliga 3k kuus. tore jah, aga tunnihind tuleb ikka suht madal ja elad põhimõtteliselt kodutu elu :wack:

aga tsikliga takso sõitmise võib koheselt ära unustada...täiesti ilmselge, et sulle ei anta never ever, mitte mingil juhul ega ühelgi tingimusel luba sellist asja teha. loomulikult võib poolillegaalselt ja omaalgatuslikult sellist "teenust" pakkuda otse ning ilma igasuguse vahendajata. aga päris head reklaami pead siis tegema ning mingisugused püsikliendid omale leidma kuidagi :D

ise olen mõelnud, et päris hea ja tasuv töö võiks olla tsikliga (või mingi muu sarnase kiiruse ja läbivusega sõiduvahendiga) linnas / linna lähedal teha FIE'na otse kas näiteks mingitele konkreetsetele eraisikutele ehk püsiklientidele või siis mõnele firmale sellist üleüldist kullerteenust/veoteenust. Ehk et vead/tood regulaarselt mingid väiksemad (või vajadusel ka suuremad, autoga) pakid, vajadusel kuskilt ka mingid toidud. Samuti vead vajadusel inimese/inimesed ära. Suht hea töö, mida teha kui need kliendid asuvad kuskil lähedal ning muul ajal teed näiteks kodus vaba graafikuga oma tööd.

Re: Sõita Bolti või siis mitte.

Postitatud: 27 Mär 2023, 14:51
Postitas Macintosh
► Näita Spoilerit
Kõikides nendes ärides on lühiajaline "eldoraado hetk", kus tarbija teadlikkkus ja nõudlus on suur aga teenusepakkuja pole veel järgi jõudnud või on muud, välised olud tinginud vähe juhte ja kõrge nõudluse (COVID). Siis teenitakse 4K. Jutud ringlevad veel kaua ja ilma kontekstita, ammu pärast seda, kui massiliselt liituvad uued, 4K teenistust lootvad juhid on supi lahjaks teinud.