1. leht 1-st

Cruiseri rehvi astmeline kulumine

Postitatud: 18 Veebr 2023, 11:04
Postitas Fxz
Ei oska seda kohe õigesti fraseerida, aga rehv kulub ebaühtlaselt ehk siis üle ühe mustrinurga on kõrgem. Tegu cruiseriga. Millest selline asi tekib?

Re: Cruiseri rehvi astmeline kulumine

Postitatud: 18 Veebr 2023, 12:01
Postitas yeekim
Ehk- rehv on treppis!

Re: Cruiseri rehvi astmeline kulumine

Postitatud: 18 Veebr 2023, 12:05
Postitas Fxz
yeekim kirjutas: 18 Veebr 2023, 12:01
Ehk- rehv on treppis!
Järelikult :D Liiga lihtne, et selle peale tulla :D

Re: Cruiseri rehvi astmeline kulumine

Postitatud: 18 Veebr 2023, 12:07
Postitas yeekim
Põhjuseid(ja arvamusi) on erinevaid: rehvi vanus, amordid, pidurdusharjumused...

Re: Cruiseri rehvi astmeline kulumine

Postitatud: 18 Veebr 2023, 18:30
Postitas Assamait
yeekim kirjutas: 18 Veebr 2023, 12:07
pidurdusharjumused
Tahad sa sellest täpsemalt rääkida? Loha pidurdamine?

Endal olid ka rehvid treppis... Aga põhjus ilmselt amortides... Rehve kulutasin veel ühe hooaja peale amortide remonti, siis olid piisavalt kulukad, et välja vahetada.

Re: Cruiseri rehvi astmeline kulumine

Postitatud: 18 Veebr 2023, 20:22
Postitas Vint
Põhjuseid võib jah, erinevaid olla. liigub lausa müstilisi legende, laagritest amortideni.
Ma võtaks võrdluseks autod. Kui esi silla reguleeringud on metsas või mingi varras järgi andnud, näeb samasugust ilmingut.
Tsikli puhul võib isegi sõidu stiil mõjutada, kus antakse kurvides minna ja tehakse kiireid pidurdusi, st rehvi koormatakse külg suunas ja võib vabalt olla et rehvi valik pole sõidustiilile vastav.

Järgnev on muidugi puhas spekulatsioon aga isiklikult kaldun arvama, et asi on kokkujooksus, mida mootorrataste puhul harva isegi mõteldakse.
Ilmselt teatud rehvid annavad rohkem möödapanekut andeks, kui teised. Ka võivad tolerantside kõikuvused olla laiemas skaalas kui autodel.
Plus oma tehtud tuuning või kõrgema profiiliga rehv.

Oma kogemustest, Domikal läks üks esimene treppi, vahetasin tootjat ja teine pidas ilusti vastu. Rehvi kõrgust, mustrit jms muidugi toona ei vaatanud. Lihtsalt järelmõte, seoses teemaga.

Re: Cruiseri rehvi astmeline kulumine

Postitatud: 18 Veebr 2023, 22:29
Postitas Forumist
Kokkujooks võib vist probleemiks olla küll, kui tegu on nt trike või ATV vms-ga.

Re: Cruiseri rehvi astmeline kulumine

Postitatud: 18 Veebr 2023, 22:43
Postitas villy
Fxz kirjutas: 18 Veebr 2023, 11:04
Ei oska seda kohe õigesti fraseerida, aga rehv kulub ebaühtlaselt ehk siis üle ühe mustrinurga on kõrgem. Tegu cruiseriga. Millest selline asi tekib?
Mõni rehv kulubki nii agressiivse pidurdamise tulemusega. Olen eri rehve kasutanud sama ratta alla ja osadega nii juhtub ja teistega mitte. St ei ajaks tingimata amordi jms süüks. VAheta esiteks mõne muu rehvi vastu kui muud asjad tunduvad ok.

Re: Cruiseri rehvi astmeline kulumine

Postitatud: 19 Veebr 2023, 08:59
Postitas cossie
Iga kord kui näen treppi kulunud (esi)rehvi, on ka amordid alati hooldamata olnud. Enda rattal olen regulaarselt õli neis vahetanud ja pole kordagi ebaühtlaselt kulunud...

Re: Cruiseri rehvi astmeline kulumine

Postitatud: 19 Veebr 2023, 10:44
Postitas Vint
Forumist kirjutas: 18 Veebr 2023, 22:29
Kokkujooks võib vist probleemiks olla küll, kui tegu on nt trike või ATV vms-ga.
Võib olla ka kaherattalisega.


Tagumine ratas on põhiline, mida näpitakse ketipingutuse tõttu. Sõltuvalt masinast on lihtne mööda panna, näiteks ainult keti asendit vaadates.
Möödapanekud tulevad nähtaval esimese ratta rehvis, sest seda peab sõidu ajal vastu vastu hoides hakkama kompenseerima. Efekt on sama kui auto kokku jooksus, kus rehvi muster kulub ebaühtlaseks.
Nii võib puhtalt juhuste kokku langevus olla, et mõne ketipingutusega joppab ja teisega mitte.

Re: Cruiseri rehvi astmeline kulumine

Postitatud: 19 Veebr 2023, 11:23
Postitas Snowhite
Fxz kirjutas: 18 Veebr 2023, 11:04
Ei oska seda kohe õigesti fraseerida, aga rehv kulub ebaühtlaselt ehk siis üle ühe mustrinurga on kõrgem. Tegu cruiseriga. Millest selline asi tekib?
Sõltuvalt rattast ja rehvitüübist võib muidugi minna veel äärmustesse aga põhiliselt on see ...
rehvirõhk,
sõidustiil,
amordi hooldus,
vedrustuse seadistus,
ratta geomeetria,
laagrite seisund,
rataste tasakaalust,
velje sirguses (kodarad jms),
JA - väga vahel harva on tegemist ka rehvitootja käkiga. Aga seda viimast umbes 1 /100000

Re: Cruiseri rehvi astmeline kulumine

Postitatud: 19 Veebr 2023, 11:52
Postitas Fxz
Jah, jätsin täpsustamata, et tegemist tagumise rehviga, esimene on ok.
Siinkohal ei oska kommenteerida, et mis võik olla valesti, sest selle ratta soetasin sügisel ja pole ise jõudnud õieti sõitagi ca 200+km. Aga eks siis panen esialgu uue rehvi ja siis saab hakata jälgima, et kas on ikka treppi kulumine või mitte..
Millist tootjat võiks vaadata, kelle hinna ja kvaliteedi suhe oleks paigas. Hetkel all 170/80-15M/C ja Transpordiameti lehelt vaadates on ka 77S ette nähtud..

Re: Cruiseri rehvi astmeline kulumine

Postitatud: 19 Veebr 2023, 11:58
Postitas Vint
Aga alusta põhilistest asjadest, et- igasugused lõtkud ja laagrid oleks ok. Ei ole muid kulumise ilminguid jne.
Selle järel rehv vahetusse ja katsetama.
Ütlen ausalt, et variante võib olla mitmeid ja tegelik põhjus jääb ikkagi sulle leidmiseks. Me ennustame siin kohvi paksu pealt, sügame kõhtu oma tunde järgi.

Re: Cruiseri rehvi astmeline kulumine

Postitatud: 19 Veebr 2023, 12:00
Postitas Fxz
Vint kirjutas: 19 Veebr 2023, 11:58
Aga alusta põhilistest asjadest, et- igasugused lõtkud ja laagrid oleks ok. Ei ole muid kulumise ilminguid jne.
Selle järel rehv vahetusse ja katsetama.
Ütlen ausalt, et variante võib olla mitmeid ja tegelik põhjus jääb ikkagi sulle leidmiseks. Me ennustame siin kohvi paksu pealt, sügame kõhtu oma tunde järgi.
Lõtkud asjad kõik kontrollitud ja masin tuli just hooldusest, kus hooldemees tagarehvile osutaski.

Re: Cruiseri rehvi astmeline kulumine

Postitatud: 19 Veebr 2023, 13:22
Postitas will111
Kui tegu on tagarehviga siis on kaks peamist võimalikku põhjust. Muidugi kui pildi ka lisaksid oleks ehk lihtsam.

Üks põhjus on vedrustus. Teine on see, et teatud rehvid, teatud kasutustingimuste juures võivadki kuluda niimoodi ebaühtlaselt. Muidugi võivad need põhjused ka mingis osas "koosmõjuda", ja ilmselt nii ongi. Võimalik, et eelmine omanik on sõitnud üsna vale rõhuga rehvi peal olnud kogumassi kohta...see muide on ka osa vedrustusest (rehv=vedru, rehvirõhk= vedru jäikus). eriti kruiseri puhul :D Lisaks sellele muidugi on tagumine vedrustus praktiliselt 100% kindlalt AMMU hoopis teistsuguste omadustega kui ta uuena oli (teisisõnu, õli amordis on väga vana ning amort ise, ehk selle sisu on samuti päris vana ja palju tööd teinud).

Re: Cruiseri rehvi astmeline kulumine

Postitatud: 19 Veebr 2023, 13:25
Postitas Fxz
will111 kirjutas: 19 Veebr 2023, 13:22
Kui tegu on tagarehviga siis on kaks peamist võimalikku põhjust. Muidugi kui pildi ka lisaksid oleks ehk lihtsam.

Üks põhjus on vedrustus. Teine on see, et teatud rehvid, teatud kasutustingimuste juures võivadki kuluda niimoodi ebaühtlaselt. Muidugi võivad need põhjused ka mingis osas "koosmõjuda", ja ilmselt nii ongi. Võimalik, et eelmine omanik on sõitnud üsna vale rõhuga rehvi peal olnud kogumassi kohta...see muide on ka osa vedrustusest (rehv=vedru, rehvirõhk= vedru jäikus). eriti kruiseri puhul :D Lisaks sellele muidugi on tagumine vedrustus praktiliselt 100% kindlalt AMMU hoopis teistsuguste omadustega kui ta uuena oli (teisisõnu, õli amordis on väga vana ning amort ise, ehk selle sisu on samuti päris vana ja palju tööd teinud).
Kui masina ligi taas pääsen, teen ka rehvist pildi... hetkel jah sõnutsi raske seletada, kui üks pilt ütleb rohkem kui tuhat sõna!

Re: Cruiseri rehvi astmeline kulumine

Postitatud: 22 Veebr 2023, 21:36
Postitas lauri.j??rgen
Googledamine andis tulemuseks tasakaalustamata rehvi, liigendite lõtkude, kulunud vedrustuse koosmõju. Kiigelaagrite, amordi kinnitusteste lõtke kontrolli nii et ratas on maast lahti.

Re: Cruiseri rehvi astmeline kulumine

Postitatud: 22 Veebr 2023, 21:41
Postitas Fxz
lauri.j??rgen kirjutas: 22 Veebr 2023, 21:36
Googledamine andis tulemuseks tasakaalustamata rehvi, liigendite lõtkude, kulunud vedrustuse koosmõju. Kiigelaagrite, amordi kinnitusteste lõtke kontrolli nii et ratas on maast lahti.
Ratas tuligi hooldusest, kus (loodetavasti ikka) kontrolliti kõik üle ja sealt mehhaanik ütleski, et tagarehv on ebaühtlaselt kulunud.

Re: Cruiseri rehvi astmeline kulumine

Postitatud: 07 Aug 2024, 16:45
Postitas Neenets
Mul vist pole tegu astmelise kulumisega aga veider on ikka, et miks siis nii. 12 000 sõitnud rehv. Tagumine on korras.

Re: Cruiseri rehvi astmeline kulumine

Postitatud: 07 Aug 2024, 17:55
Postitas StreetMoto
See esirehv on ka täiesti normaalselt kulunud. Parempoolses liikluses kulub esirehvil keskosast vasakule jääv osa, vasakpoolse liikluse korral keskosast parempoolne osa. Teed ehitatakse teatavasti kaldu ja ringe läbime samuti vaid ühtpidi. Tagarehv kulub maanteesõitjatel keskelt, matkameestel keskelt ja mõlemalt poolelt kolmandiku kohast ning sportlastel servadest...

Re: Cruiseri rehvi astmeline kulumine

Postitatud: 07 Aug 2024, 21:46
Postitas Neenets
Tänan, loogiline. Vajab vist ka vahetust ? Millist soovitaksite Eestis saadaolevatest.

Re: Cruiseri rehvi astmeline kulumine

Postitatud: 08 Aug 2024, 06:51
Postitas Leivo
Dunlop D404 8)

Re: Cruiseri rehvi astmeline kulumine

Postitatud: 08 Aug 2024, 11:42
Postitas kulibin
Kulub see D404 samamoodi, ka Metzeler jne., mul hetkel Bridgestone ees, u. 8000 peal, ja miskipärast kulub küljelt vähem. Võib olla seepärast et koos rehviga vahetati ka rattalaagrid, muud pole tehtud midagi. Sellel rattal, mis pildil, on nagu mulgi ainult üks esipiduriketas, mul oli kahtlus, et ehk seetõttu tekkivad mingid lisajõud/väänded. Ei ole leidnud kinnitust- kokkutulekutel olen takseerinud teiste esirehve, vahet pole kas üks või kaks. Aga sellist kulumist ei ole märganud kõikidel ratastel, vahest ühel kümnest. Kulumisjälge vaadates tundub et meie teekate peaks olema päris kummis. Mul oli enne 800-ne Intruder, sai sõidetud mitu esirehvi siledaks aga mitte selliselt. Jälgin oma esirehvi nüüdsest tihedamini, pärast asfaldil sõitu on kulumisjälg hästi näha, veidi küll tsentrist väljas aga mitte nii nagu pildil näha.

Re: Cruiseri rehvi astmeline kulumine

Postitatud: 08 Aug 2024, 12:44
Postitas Leivo
Ikka kuluvad. Kus nad pääsevad. Mina ei ole üle 20k kilomeetri ühestki oma rataste rehvist välja pigistanud.
Kulumaterjal nagu klotsid, kettad, laagrid jne

Re: Cruiseri rehvi astmeline kulumine

Postitatud: 08 Aug 2024, 13:16
Postitas Neenets
Pildil pole teist piduriketast näha, tegelikkuses ilma ei saagi 1800-se rattaga pidurdada vist päris hästi. All olev rehv on 150/80R16M/C Bridgestone G853

Re: Cruiseri rehvi astmeline kulumine

Postitatud: 09 Aug 2024, 04:56
Postitas will111
Selle, mis ja miks ja mismoodi rehvid kuluvad erinevatel sõitjatel kirjeldas Streetmoto väga õigesti ja täpselt ära. Ning jah, kulumise "kuju" sõltub PALJU rohkem sõitjast ning sõidustiilist kui täpsest rattast tegelikult. Ehk et ka täiesti konkreetse sportratta rehvid võivad vabalt kuluda nii nagu nimetatud maanteesõitjatel - sest suurem osa sportrataste omanikke ongi tegelikult lihtsalt maanteesõitjad ja otsekihutajad.
Mingit muud müstikat ja kõikvõimalikke huvitavaid, põnevaid põhjuseid sellele rehvi kulumise teemale pole mõtet otsida, välja mõelda ega kokku fantaseerida. MITTE MINGIT tähtsust ei oma, kas sul on 1 või 2 piduriketast. Mitte mingit tähtsust ei oma, kas sul on all täiesti tuttuued laagrid või juba a'la 20k sõitnud. Mitte mingit tähtsust ei oma, kas rõhk on 2.1 või 2.3 jne jne.

minul näiteks kulub hoopis nii, ehk ära kulub ainult täiesti servast kuni esimese "mustri" alguseni. sõit on 30% tänav, 70% (kardi)rada
kulumine_taga
kulumine_taga

Re: Cruiseri rehvi astmeline kulumine

Postitatud: 09 Aug 2024, 09:31
Postitas Piipz
Kunagi ammu-ammu, kui mul oli veel GSX-F, oli sellel tagumine rehv väidetavalt kolmest erinevast segust. Ja isegi normaalse sõitmisega kulus astmeliselt, sest erinev segu kulus erinevat moodi. Mul ei tule meelde, mis rehv see oli, vist oli migni Battlax? Võib-olla ajan ma siin korralikku kägu nüüd ja võite seda ignoreerida.

Re: Cruiseri rehvi astmeline kulumine

Postitatud: 09 Aug 2024, 10:47
Postitas kulibin
Ma olen praeguseks 2 esirehvi samamoodi külje pealt siledaks sõitnud, tagarehve 3, aga need on kulunud täpselt keskelt, kangani välja. Kui oleks tegu teekatte kumerusega, siis peaks ju mõlemad rehvid samalaadselt kuluma. Praegu peal olev (Bridgestone) käitub kõigi ootuste vastaselt teisiti ja kulub keskosast. 20k hakkama saada esirehviga oleks väga teretulnud, tagarehv peab vaevalt 10k vastu. Sõidustiil on kõikide puhul sama, teekate samuti. Kui tagarehv ette panna ja esirehv taha sokutada, kas kuluvad siis samalaadselt?

Re: Cruiseri rehvi astmeline kulumine

Postitatud: 09 Aug 2024, 13:21
Postitas morse
Piipz kirjutas: 09 Aug 2024, 09:31
Kunagi ammu-ammu, kui mul oli veel GSX-F, oli sellel tagumine rehv väidetavalt kolmest erinevast segust. Ja isegi normaalse sõitmisega kulus astmeliselt, sest erinev segu kulus erinevat moodi. Mul ei tule meelde, mis rehv see oli, vist oli migni Battlax? Võib-olla ajan ma siin korralikku kägu nüüd ja võite seda ignoreerida.
Sõitsin Battlaxiga. Keskel oli kõvem segu ja seeläbi kestis rehv maanteel kaua.

Re: Cruiseri rehvi astmeline kulumine

Postitatud: 09 Aug 2024, 14:17
Postitas will111
pea kõigil rehvidel tänapäeval on kaks erinevat segu...mõnel võib jah ka lausa 3 erinevat olla, kuigi minumeelest seda tootjad enam väga ei harrasta. michelin näiteks nimetab seda 2CT, bridgestonel oli ka vist mingi omaette nimetus asjale jne.