Cruiseri rehvi astmeline kulumine

Kogu tõde mootorratta rehvidest, nende rõhust, tootjatest ja kulumisest. Kui mootorrattur tunneb huvi mootorratta rehvide vastu siis vastus tuleb siit. Ja küsimused samal teemal elik mootorratta rehvide kohta ka ikka siia.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
Fxz
Postitusi: 27
Liitunud: 15 Veebr 2023, 21:44
Tsikkel: Honda Shadow ACE VT 750 C2
Asukoht: Söörömöö
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Cruiseri rehvi astmeline kulumine

Lugemata postitus Postitas Fxz »

Ei oska seda kohe õigesti fraseerida, aga rehv kulub ebaühtlaselt ehk siis üle ühe mustrinurga on kõrgem. Tegu cruiseriga. Millest selline asi tekib?
Ma ei tea veel mitte midagi, palun ärge näkku lööge! :wack:
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6616
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 651 korda
Tänatud: 400 korda

Re: Cruiseri rehvi astmeline kulumine

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Ehk- rehv on treppis!

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Kasutaja avatar

Teema algataja
Fxz
Postitusi: 27
Liitunud: 15 Veebr 2023, 21:44
Tsikkel: Honda Shadow ACE VT 750 C2
Asukoht: Söörömöö
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Re: Cruiseri rehvi astmeline kulumine

Lugemata postitus Postitas Fxz »

yeekim kirjutas: 18 Veebr 2023, 12:01
Ehk- rehv on treppis!
Järelikult :D Liiga lihtne, et selle peale tulla :D
Ma ei tea veel mitte midagi, palun ärge näkku lööge! :wack:
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6616
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 651 korda
Tänatud: 400 korda

Re: Cruiseri rehvi astmeline kulumine

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Põhjuseid(ja arvamusi) on erinevaid: rehvi vanus, amordid, pidurdusharjumused...

Saadetud kettaga lauatelefonist!


Assamait
Postitusi: 197
Liitunud: 28 Apr 2017, 16:05
Tsikkel: Eff Zett Quus
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 26 korda

Re: Cruiseri rehvi astmeline kulumine

Lugemata postitus Postitas Assamait »

yeekim kirjutas: 18 Veebr 2023, 12:07
pidurdusharjumused
Tahad sa sellest täpsemalt rääkida? Loha pidurdamine?

Endal olid ka rehvid treppis... Aga põhjus ilmselt amortides... Rehve kulutasin veel ühe hooaja peale amortide remonti, siis olid piisavalt kulukad, et välja vahetada.
Tuntuim Läti rallisõitja - Kurvis Kraavis; tuntuim Läti mootorrattur - Kurvis Kallutas
Kasutaja avatar

Vint
Toetajaliige
Postitusi: 1940
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome- Riihimäki
Tänanud: 137 korda
Tänatud: 180 korda
Kontakt:

Re: Cruiseri rehvi astmeline kulumine

Lugemata postitus Postitas Vint »

Põhjuseid võib jah, erinevaid olla. liigub lausa müstilisi legende, laagritest amortideni.
Ma võtaks võrdluseks autod. Kui esi silla reguleeringud on metsas või mingi varras järgi andnud, näeb samasugust ilmingut.
Tsikli puhul võib isegi sõidu stiil mõjutada, kus antakse kurvides minna ja tehakse kiireid pidurdusi, st rehvi koormatakse külg suunas ja võib vabalt olla et rehvi valik pole sõidustiilile vastav.

Järgnev on muidugi puhas spekulatsioon aga isiklikult kaldun arvama, et asi on kokkujooksus, mida mootorrataste puhul harva isegi mõteldakse.
Ilmselt teatud rehvid annavad rohkem möödapanekut andeks, kui teised. Ka võivad tolerantside kõikuvused olla laiemas skaalas kui autodel.
Plus oma tehtud tuuning või kõrgema profiiliga rehv.

Oma kogemustest, Domikal läks üks esimene treppi, vahetasin tootjat ja teine pidas ilusti vastu. Rehvi kõrgust, mustrit jms muidugi toona ei vaatanud. Lihtsalt järelmõte, seoses teemaga.
Kasutaja avatar

Forumist
Postitusi: 136
Liitunud: 16 Apr 2015, 18:28
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 12 korda

Re: Cruiseri rehvi astmeline kulumine

Lugemata postitus Postitas Forumist »

Kokkujooks võib vist probleemiks olla küll, kui tegu on nt trike või ATV vms-ga.
Kasutaja avatar

villy
Postitusi: 1064
Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
Tsikkel: KTM690, TM300
Asukoht: Tallinn, Pääsküla
Tänanud: 186 korda
Tänatud: 116 korda

Re: Cruiseri rehvi astmeline kulumine

Lugemata postitus Postitas villy »

Fxz kirjutas: 18 Veebr 2023, 11:04
Ei oska seda kohe õigesti fraseerida, aga rehv kulub ebaühtlaselt ehk siis üle ühe mustrinurga on kõrgem. Tegu cruiseriga. Millest selline asi tekib?
Mõni rehv kulubki nii agressiivse pidurdamise tulemusega. Olen eri rehve kasutanud sama ratta alla ja osadega nii juhtub ja teistega mitte. St ei ajaks tingimata amordi jms süüks. VAheta esiteks mõne muu rehvi vastu kui muud asjad tunduvad ok.
Kasutaja avatar

cossie
Postitusi: 809
Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
Tsikkel: B-12T
Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
Tänanud: 123 korda
Tänatud: 70 korda
Kontakt:

Re: Cruiseri rehvi astmeline kulumine

Lugemata postitus Postitas cossie »

Iga kord kui näen treppi kulunud (esi)rehvi, on ka amordid alati hooldamata olnud. Enda rattal olen regulaarselt õli neis vahetanud ja pole kordagi ebaühtlaselt kulunud...
Kasutaja avatar

Vint
Toetajaliige
Postitusi: 1940
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome- Riihimäki
Tänanud: 137 korda
Tänatud: 180 korda
Kontakt:

Re: Cruiseri rehvi astmeline kulumine

Lugemata postitus Postitas Vint »

Forumist kirjutas: 18 Veebr 2023, 22:29
Kokkujooks võib vist probleemiks olla küll, kui tegu on nt trike või ATV vms-ga.
Võib olla ka kaherattalisega.


Tagumine ratas on põhiline, mida näpitakse ketipingutuse tõttu. Sõltuvalt masinast on lihtne mööda panna, näiteks ainult keti asendit vaadates.
Möödapanekud tulevad nähtaval esimese ratta rehvis, sest seda peab sõidu ajal vastu vastu hoides hakkama kompenseerima. Efekt on sama kui auto kokku jooksus, kus rehvi muster kulub ebaühtlaseks.
Nii võib puhtalt juhuste kokku langevus olla, et mõne ketipingutusega joppab ja teisega mitte.
Kasutaja avatar

Snowhite
Mode
Postitusi: 882
Liitunud: 10 Apr 2009, 15:13
Tsikkel: 1260MS-e, 500EXC
Asukoht: Tallinn, Harku
Tänanud: 20 korda
Tänatud: 34 korda
Kontakt:

Re: Cruiseri rehvi astmeline kulumine

Lugemata postitus Postitas Snowhite »

Fxz kirjutas: 18 Veebr 2023, 11:04
Ei oska seda kohe õigesti fraseerida, aga rehv kulub ebaühtlaselt ehk siis üle ühe mustrinurga on kõrgem. Tegu cruiseriga. Millest selline asi tekib?
Sõltuvalt rattast ja rehvitüübist võib muidugi minna veel äärmustesse aga põhiliselt on see ...
rehvirõhk,
sõidustiil,
amordi hooldus,
vedrustuse seadistus,
ratta geomeetria,
laagrite seisund,
rataste tasakaalust,
velje sirguses (kodarad jms),
JA - väga vahel harva on tegemist ka rehvitootja käkiga. Aga seda viimast umbes 1 /100000

Pilt

Reisirataste ettevalmistus, vedrustuse seadistus ja ümberehitus, hooldus ja tehniline tugi/koolitus.
http://www.vugtec.com
Porganditele tehnilist abi ja hooldust saab ka!

Kasutaja avatar

Teema algataja
Fxz
Postitusi: 27
Liitunud: 15 Veebr 2023, 21:44
Tsikkel: Honda Shadow ACE VT 750 C2
Asukoht: Söörömöö
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Re: Cruiseri rehvi astmeline kulumine

Lugemata postitus Postitas Fxz »

Jah, jätsin täpsustamata, et tegemist tagumise rehviga, esimene on ok.
Siinkohal ei oska kommenteerida, et mis võik olla valesti, sest selle ratta soetasin sügisel ja pole ise jõudnud õieti sõitagi ca 200+km. Aga eks siis panen esialgu uue rehvi ja siis saab hakata jälgima, et kas on ikka treppi kulumine või mitte..
Millist tootjat võiks vaadata, kelle hinna ja kvaliteedi suhe oleks paigas. Hetkel all 170/80-15M/C ja Transpordiameti lehelt vaadates on ka 77S ette nähtud..
Ma ei tea veel mitte midagi, palun ärge näkku lööge! :wack:
Kasutaja avatar

Vint
Toetajaliige
Postitusi: 1940
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome- Riihimäki
Tänanud: 137 korda
Tänatud: 180 korda
Kontakt:

Re: Cruiseri rehvi astmeline kulumine

Lugemata postitus Postitas Vint »

Aga alusta põhilistest asjadest, et- igasugused lõtkud ja laagrid oleks ok. Ei ole muid kulumise ilminguid jne.
Selle järel rehv vahetusse ja katsetama.
Ütlen ausalt, et variante võib olla mitmeid ja tegelik põhjus jääb ikkagi sulle leidmiseks. Me ennustame siin kohvi paksu pealt, sügame kõhtu oma tunde järgi.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Fxz
Postitusi: 27
Liitunud: 15 Veebr 2023, 21:44
Tsikkel: Honda Shadow ACE VT 750 C2
Asukoht: Söörömöö
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Re: Cruiseri rehvi astmeline kulumine

Lugemata postitus Postitas Fxz »

Vint kirjutas: 19 Veebr 2023, 11:58
Aga alusta põhilistest asjadest, et- igasugused lõtkud ja laagrid oleks ok. Ei ole muid kulumise ilminguid jne.
Selle järel rehv vahetusse ja katsetama.
Ütlen ausalt, et variante võib olla mitmeid ja tegelik põhjus jääb ikkagi sulle leidmiseks. Me ennustame siin kohvi paksu pealt, sügame kõhtu oma tunde järgi.
Lõtkud asjad kõik kontrollitud ja masin tuli just hooldusest, kus hooldemees tagarehvile osutaski.
Ma ei tea veel mitte midagi, palun ärge näkku lööge! :wack:

will111
Postitusi: 5263
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 382 korda

Re: Cruiseri rehvi astmeline kulumine

Lugemata postitus Postitas will111 »

Kui tegu on tagarehviga siis on kaks peamist võimalikku põhjust. Muidugi kui pildi ka lisaksid oleks ehk lihtsam.

Üks põhjus on vedrustus. Teine on see, et teatud rehvid, teatud kasutustingimuste juures võivadki kuluda niimoodi ebaühtlaselt. Muidugi võivad need põhjused ka mingis osas "koosmõjuda", ja ilmselt nii ongi. Võimalik, et eelmine omanik on sõitnud üsna vale rõhuga rehvi peal olnud kogumassi kohta...see muide on ka osa vedrustusest (rehv=vedru, rehvirõhk= vedru jäikus). eriti kruiseri puhul :D Lisaks sellele muidugi on tagumine vedrustus praktiliselt 100% kindlalt AMMU hoopis teistsuguste omadustega kui ta uuena oli (teisisõnu, õli amordis on väga vana ning amort ise, ehk selle sisu on samuti päris vana ja palju tööd teinud).
Kasutaja avatar

Teema algataja
Fxz
Postitusi: 27
Liitunud: 15 Veebr 2023, 21:44
Tsikkel: Honda Shadow ACE VT 750 C2
Asukoht: Söörömöö
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Re: Cruiseri rehvi astmeline kulumine

Lugemata postitus Postitas Fxz »

will111 kirjutas: 19 Veebr 2023, 13:22
Kui tegu on tagarehviga siis on kaks peamist võimalikku põhjust. Muidugi kui pildi ka lisaksid oleks ehk lihtsam.

Üks põhjus on vedrustus. Teine on see, et teatud rehvid, teatud kasutustingimuste juures võivadki kuluda niimoodi ebaühtlaselt. Muidugi võivad need põhjused ka mingis osas "koosmõjuda", ja ilmselt nii ongi. Võimalik, et eelmine omanik on sõitnud üsna vale rõhuga rehvi peal olnud kogumassi kohta...see muide on ka osa vedrustusest (rehv=vedru, rehvirõhk= vedru jäikus). eriti kruiseri puhul :D Lisaks sellele muidugi on tagumine vedrustus praktiliselt 100% kindlalt AMMU hoopis teistsuguste omadustega kui ta uuena oli (teisisõnu, õli amordis on väga vana ning amort ise, ehk selle sisu on samuti päris vana ja palju tööd teinud).
Kui masina ligi taas pääsen, teen ka rehvist pildi... hetkel jah sõnutsi raske seletada, kui üks pilt ütleb rohkem kui tuhat sõna!
Ma ei tea veel mitte midagi, palun ärge näkku lööge! :wack:

lauri.j??rgen
Postitusi: 50
Liitunud: 12 Juul 2016, 17:54
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 5 korda

Re: Cruiseri rehvi astmeline kulumine

Lugemata postitus Postitas lauri.j??rgen »

Googledamine andis tulemuseks tasakaalustamata rehvi, liigendite lõtkude, kulunud vedrustuse koosmõju. Kiigelaagrite, amordi kinnitusteste lõtke kontrolli nii et ratas on maast lahti.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Fxz
Postitusi: 27
Liitunud: 15 Veebr 2023, 21:44
Tsikkel: Honda Shadow ACE VT 750 C2
Asukoht: Söörömöö
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Re: Cruiseri rehvi astmeline kulumine

Lugemata postitus Postitas Fxz »

lauri.j??rgen kirjutas: 22 Veebr 2023, 21:36
Googledamine andis tulemuseks tasakaalustamata rehvi, liigendite lõtkude, kulunud vedrustuse koosmõju. Kiigelaagrite, amordi kinnitusteste lõtke kontrolli nii et ratas on maast lahti.
Ratas tuligi hooldusest, kus (loodetavasti ikka) kontrolliti kõik üle ja sealt mehhaanik ütleski, et tagarehv on ebaühtlaselt kulunud.
Ma ei tea veel mitte midagi, palun ärge näkku lööge! :wack:
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Rehvid, rehvid, rehvid”