Kuhu on kadunud noored sõitjad?
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 240
- Liitunud: 26 Nov 2020, 18:55
- Tsikkel: Honda CB500X 2019, 48000km ls
- Tänanud: 138 korda
- Tänatud: 47 korda
-
- Postitusi: 1467
- Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 82 korda
- Tänatud: 218 korda
Re: Kuhu on kadunud noored sõitjad?
► Näita Spoilerit
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
-
Teema algataja - Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7344
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1075 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
Re: Kuhu on kadunud noored sõitjad?
► Näita Spoilerit
Ma ei näe, kuskohalt algaja sõitja, peaks adekvaatse info õigupoolest hankima.
Tõenäoliselt saab ta info kas sõprade käest, kes ütlevad, et ainuke õige viis on uus+uus või siis peavoolumeediast, kus kõlab sama leitmotiiv. Varustuse-tsiklite müüjatel on alati oma agenda isegi, kui nad püüavad objektiivsed olla. Olgem ausad, algajana on ikka päris hirmus minna mõnda kohta, kus spetsiaalvarustust müüakse ja lolle küsimusi esitada ning oma vajadusi põhjendada, kui sa isegi päris hästi ei tea.
Facebook pole üldse mingi koht sellise info hankimiseks ja lõpuks pole ka väga hea koht foorum, sest iga soovitaja lähtub oma isiklikest eelistustest ja veendunud, et tema valikud on just kõige õigemad. Mäletate neid soovitusi siinsamas foorumis algajale, et alla 1000cc tsiki pole mõtet üldse osta ja lollid on need, kes mingi 500cc otsa end istutavad ning ainuke õigse sõiduvarustus on Goretexiga?
Ääremärkus: ma olen mõelnud korduvalt, et äkki kirjutaks mingi ulatusliku artikli teemal: "kuidas motosõiduga alustada". Mis kätkeks endas nii esimse tsikli valikut, kui ka varustuse ostu. Aga mu tuhin vaibub kiirelt, sest lõpptulemusena saab maailm oma päästmisega ise ka suurepäraselt hakkama ja iga kord, kui mõni algaja nõu küsib siis mitte nõu saamise huvides vaid juba kujunenud veendumuse kinnituseks: "Ma sõidan päikeseloojangusse narmastega, mustas nahktagis. Kruiser podisemas reite vahel." või siis "Bike on nii äge, see on see, millelga ma sõita tahan."
Mõlemad juhtumid päris elust ja minu sõnastuses. Kumbagil puhul ei suutnud ma nõuküsijat ümber veenda. Bike ostjale ütlesin, et see on viimane asi, mida ta tegelikult osta soovib. Ostis endale tsikli, sõitis ühe hooaja ja arvas, et tsiklisõt pole talle, sest see on nii kuradima ebamugav sadulas küürutada ja asju seljakotiga kaasa vedada. Neid massimeediast ja klantspiltidel omandatud ja endale meeldivaks lihvitud seisukohti on praktiliselt võimatu kõigutada.
-
- Postitusi: 427
- Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
- Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 108 korda
Re: Kuhu on kadunud noored sõitjad?
See polegi probleem, sest miks ma pean õppima teiste vigadest, sest ma ei ole ju see teine.. ma tahan ise oma vead teha, siis on need minu vead. Minu vead muudavad mind selles suunas mida mina tahan.
Sellised vestlused paigutuvad suunda "kinnita mu valikut, sest sa ju ekspert" ja kui ei kinnita, siis võetakse lihtsalt teadmiseks, et keegi on ka eriarvamusel aga ma olen ju otsustanud.
Nüüd kui teema juurde tagasi tulla, siis ega noored sõitjad kuhugi kadunud pole, vaid paljudel neil pole praegu aega muude huvide kõrvalt sõitmistega tegeleda.
Kohati on noored kärsitud, sest kõike peab ju oskama kohe ja hästi. Kui kohe osataksegi aga ei osata hästi, siis tuhin vaibub. Kõigil on päevas 24h nüüd mis materjali peale ta selle põletab oleneb noore tahte täitmisest.
Sisuliselt on see sama nagu lõkke süütamine külmal talvel. Materjal ja hapnik on olemas, kuid kuumust napib...
Tuli ju teadupärast tahab saada kolme komponenti - põlevat materjali, hapniku ja kuumust - võtad ühe ära tuld pole.
Põlev materjal - mootorratas, sõidukohad
Hapnik - tegelemise aeg
Kuumus - huvi/tahe.
Seega keerake hapnik lahti ja andke kuuma, küll materjali leiab.
5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Re: Kuhu on kadunud noored sõitjad?
Mina ausalt öeldes olen suht vastupidisel seisukohal selle "õige" esimese mootorratta osas, kui värskete lubadega inimene ikka siiralt tunneb, et tema südant põksutab see Monster, GS, mingi CBR-ZZX-RR-veelmõnederrid või minupoolest Hayabusa, siis Jumala eest, ostku see ja tundku parklas üle õla tagasi vaadates rõõmu. Mingit erilist lisaohtu need aparaadid ei kujuta ning alguseotsas on just silmad ja süda see, mis "leeki" käimas hoiavad. Selle paratamatu tõdemuseni, et tegelikult viib mingi uuemapoolne 35kW klassik sind kiiremini, mugavamalt ja väiksema draamaga kõikidesse samadesse kohtadesse, võib vabalt ka hiljem jõuda, kui esimene vasikavaimustus juba möödas on. Samas mingit endale mitte nii väga meeldivat "algaja" tsiklit ostes võib teoorias õppeprotsess küll kiirem olla, aga kui vaimustus on kraadi võrra lahjem, siis tihti jääb see tsikkel üsna kiirelt seina äärde konutama, kuna ratsanikul on juba uued huvid. Inimesed on kärsitud, eriti noored, ma ise olin (ja olen) ka
Re: Kuhu on kadunud noored sõitjad?
Noo...ma ei tea, endal oli nö. "esimene" tsikkel näiteks yamaha ttr600 (tegelikult muidugi faktuaalselt esimene olnud, sest esimesed kärakad tulid juba algselt millalgi 13-14 aastaselt ja siis tuli vääga pikk paus vahele). See oligi vist nimelt midagi 35kw, kuid tol hetkel see mind küll kuidagi ei morjendanud sest ma ikkagi teadsin ka väga hästi, misasi on massi/võimsuse suhe ja teadsin ka seda, et ega mul tegelikult ei ole mingit vajadust ega isegi hirmus suurt tahtmist kuskil 200+ sõita. Tagantjärele võib aga küll öelda, et kui esimene tsikkel selle 35kw'se asemel oleks olnud hoopis näiteks üks hilisem järgi aidatud K4 gsxr1000 siis...no mine tea elavate kirjas vast oleksin ikka, kuid tsiklisõidu oleksin võibolla juba väga ammu maha jätnud (kas just tahtmise tõttu, aga võibolla lihtsalt paramatusest)
Aga anyway, minu point ei olnudki selles, et uue/kallima/parema tsikli ostmisele peaks viltu vaatama. Point oli selles, et päris paljud inimesed ilmselt kipuvad üle või valesti hindama oma (finants)võimalusi. Kui me räägime siin ikkagi NOORTEST sõitjatest siis no kui paljudel noortel seda vaba raha või ülejääki nüüd nii palju ikka on, et osta omale 1) laenuga korter 2) liisingusse uus auto 3) käia iga nv klubis joomas ja kõigile (naistele) välja tegemas 4) tellida iga päev kuskilt poldi või voldi käest süüa....ja siis veel osta omale liisingusse ka üks uus tsikkel
Aga anyway, minu point ei olnudki selles, et uue/kallima/parema tsikli ostmisele peaks viltu vaatama. Point oli selles, et päris paljud inimesed ilmselt kipuvad üle või valesti hindama oma (finants)võimalusi. Kui me räägime siin ikkagi NOORTEST sõitjatest siis no kui paljudel noortel seda vaba raha või ülejääki nüüd nii palju ikka on, et osta omale 1) laenuga korter 2) liisingusse uus auto 3) käia iga nv klubis joomas ja kõigile (naistele) välja tegemas 4) tellida iga päev kuskilt poldi või voldi käest süüa....ja siis veel osta omale liisingusse ka üks uus tsikkel
Re: Kuhu on kadunud noored sõitjad?
Kasvulava on väike. Vaadake üle lahe Soome poole. Rollundus ja mopimajandus on noorte rahvussport ja sealt kasvab välja ka suure rattaga sõitjaid. Seal pv50 on olnud 40a järjest tiinekatele must be asi nagu maasikas kaelal. Neid on saada ja nendega tegeletakse. Meil pole midagi võtta- vene kaup on lagunenud ja uued maksavad liiga palju. Oli ca kahetuhandetate keskel veel aeg kus rolleritega ringi käristati aga reeglid ja piirangud on karmid ning rattad kallimaks läinud ning see panebki algusele põntsu.
-
- Postitusi: 1061
- Liitunud: 01 Apr 2008, 09:23
- Tsikkel: Yamaha MT-10, 2017
- Asukoht: Tallinn / Imavere
- Tänanud: 22 korda
- Tänatud: 41 korda
- Kontakt:
Re: Kuhu on kadunud noored sõitjad?
Kõik ilusad mõtted on juba kirjutatud ja peab tõdema, et ega noored foorumisse tõesti pigem ei jõua, 35+vanused sõberid on samas lube teinud mitmed ja paljud mõlgutavad mõtteid veel praegugi, reaalsuses load on, aga ratast ikka pole
Trend et naised vaatavad rohkem rataste suunas on samuti tõusuteel, jällegi puhtalt enda ringkonna põhjal.
Kui spekuleerida miks noored ei jõua ratasteni: Hinnad aina tõusevad igas valdkonnas, elamine on prioriteet, mootorratas on pigem hobi väga suurele osale.
10 korda risu pandud ja 15 kordavärvitud 20+a vana bike eest küsitakse endiselt 3000€ ja arvestada võib tihti "hästi hoitud" masina puhul suurema hoolduse või remondiga, siis algajana ei ahvatle tõesti, lisame siia et põlvkonnad on vahetunud, teenindav ühiskond kihab nii mis mühiseb. Paljud tänapäeva isad oskavad oma võsukestele tehnilist poolt üldse õpetada? Rääkimata, et selleks siis huvi tekib.
Pean tunnistama et mutrivõti isiklikult seisab käes küll, aga mitte tsiklite puhul miskipärast.
Nii see lumepall veereb kahtlustan
Trend et naised vaatavad rohkem rataste suunas on samuti tõusuteel, jällegi puhtalt enda ringkonna põhjal.
Kui spekuleerida miks noored ei jõua ratasteni: Hinnad aina tõusevad igas valdkonnas, elamine on prioriteet, mootorratas on pigem hobi väga suurele osale.
10 korda risu pandud ja 15 kordavärvitud 20+a vana bike eest küsitakse endiselt 3000€ ja arvestada võib tihti "hästi hoitud" masina puhul suurema hoolduse või remondiga, siis algajana ei ahvatle tõesti, lisame siia et põlvkonnad on vahetunud, teenindav ühiskond kihab nii mis mühiseb. Paljud tänapäeva isad oskavad oma võsukestele tehnilist poolt üldse õpetada? Rääkimata, et selleks siis huvi tekib.
Pean tunnistama et mutrivõti isiklikult seisab käes küll, aga mitte tsiklite puhul miskipärast.
Nii see lumepall veereb kahtlustan
98% of the teenage population does or has tried smoking pot. If you're one of the 2% put this in your signature
kontakt nr. +372 52 58 244
kontakt nr. +372 52 58 244
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2504
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 181 korda
- Tänatud: 341 korda
Re: Kuhu on kadunud noored sõitjad?
Stardipaketi hinnataset uutele/ noortele sõitjatele aitaks natuke allapoole tuua, kui Eestis müüdaks 250...300cc maanteerattaid. 125c on 16aastasele küll ok, aga järgmine aste täisealisele täna vist ~500cc. Kitsasse eelarvesse mahuks viimane aga ainult (palju) kasutatuna.
Sellega koos tuleks muidugi lahti saada ka sellest "mehel peab olema vähemalt tonnine" mõttemaailmast.
Sellega koos tuleks muidugi lahti saada ka sellest "mehel peab olema vähemalt tonnine" mõttemaailmast.
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Re: Kuhu on kadunud noored sõitjad?
Kõigil põhitootjatel peale Suzuki on ju see ~6k maksev kolmesajane mudelirivis. Ok, kohalik putka Kadaka teel ei tunnista Kawasaki Versys 300 olemasolu, a see on suht mõttetu asutus anyway.
Hind muidugi pole pool kuuesajase omast, a samas odavam ikka kui "õigest kohast välja kasvavas käes mutrivõtit hoides" mingeid maani maha sõidetud ronte üles ehitada, nagu mõnedel kombeks.
Hind muidugi pole pool kuuesajase omast, a samas odavam ikka kui "õigest kohast välja kasvavas käes mutrivõtit hoides" mingeid maani maha sõidetud ronte üles ehitada, nagu mõnedel kombeks.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2504
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 181 korda
- Tänatud: 341 korda
Re: Kuhu on kadunud noored sõitjad?
Uups, ma pole ammu uusi rattaid piilunud
Nüüd vaatasin jah, et Yamahal on MT-03 täitsa olemas =6200€ (vs 7600€ MT-07 ei tundu eriti soodne, aga vahe on enam-vähem võrdne 1-e sõitja varustuse maksumusega) ja isegi R3 =6600€
Honda 300-ne (CRF) mumeelest ei kvalifitseeru tänavarattaks, aga kesse endale ikka Hondat tahaks kui saab Yamahat osta
Kawasaki müüb mujal ka Z400 (5500$), aga meil mitte. Hondal on olemas CBR300R, aga jälle mitte meil.
Seega - jah, on olemas. Nüüd 2-3 aastat oodata ja tekivad ka esimesed vähekasutatud rattad ...
EDIT: Internet arvab et Suzukil on mudelivalikus GSX250R hinnaga ca 5000$
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
-
- Postitusi: 683
- Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
- Tsikkel: Husqvarna 701 "Endu"
- Asukoht: Tartto
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 67 korda
Re: Kuhu on kadunud noored sõitjad?
Internet arvab, et globaalselt on neil kõigil vahemikus 150-500 veel päris mitu mudelit. KTM 200, 390, Hondal 250, 300, 500, väiksematest rääkimata ja nii edasi.
Re: Kuhu on kadunud noored sõitjad?
neid "vähekasutatud" rattaid on juba ammu tekkinud ja turul saada küll ja küll (noh, eesti turg ikkagi, seega küll ja küll tähendust tuleb ka mõista kohalikus kontekstis). point on selles, et kui sul müüakse neid niinimet vähekasutatud ja entry-level rattaid järelturul umbes nii poehind/uue hind miinus 10-15% siis naxxui keegi peaks sellist asja ja sellise hinnaga tahtma omale osta?
lisaks tuleb mõista ka seda, et sellised entry-level rattad tõepoolest ongi entry-level...ja seda mitte ainult mootorimahu mõistes! odavad asjad, odavalt toodetud, odav tootearendus ja odavad/s*tad komponendid. maksta mingi ~4k sellise asja eest sest ta on "vähe kasutatud" või siis 4-5k juba päris ratta eest, mis on ehk 5a vanem ja läbisõit poole suurem aga samas liigub ka ning pole nii wuffel?
lisaks tuleb mõista ka seda, et sellised entry-level rattad tõepoolest ongi entry-level...ja seda mitte ainult mootorimahu mõistes! odavad asjad, odavalt toodetud, odav tootearendus ja odavad/s*tad komponendid. maksta mingi ~4k sellise asja eest sest ta on "vähe kasutatud" või siis 4-5k juba päris ratta eest, mis on ehk 5a vanem ja läbisõit poole suurem aga samas liigub ka ning pole nii wuffel?
Re: Kuhu on kadunud noored sõitjad?
CRF300L on vägagi tänavaratas, lihtsalt selle kunde niiöelda vaatab metsa poole. "Päris" endurokal oli mingi muu täht selle L-i asemel. Hind on jah suhteline, samas minuarust siiski mõistuse piirides.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6614
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: VT1300CX
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 649 korda
- Tänatud: 400 korda
Re: Kuhu on kadunud noored sõitjad?
► Näita Spoilerit
Saadetud kettaga lauatelefonist!
-
- Postitusi: 2021
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 166 korda
Re: Kuhu on kadunud noored sõitjad?
► Näita Spoilerit
Re: Kuhu on kadunud noored sõitjad?
just umbestäpselt sellised asju ma mõtlesin tõepoolest. muidugi ma ei imestaks absoluutselt ka selle üle kui näiteks mingid teatud materjalid on kehvema kvaliteediga, nõrgemad, väiksema vastupidavusega. juhtmestik ja igasugused klemmühendused odavamad. tootmisliin on odavam/kehvem, tööjõud tehases on odavam (ja quite possibly ka kehvem), kvaliteedikontroll kehvem jne.
suht ilmselge on see, et kui sa võtad arvatavasti ükskõik millise tootja mingi premium mudeli (loe sisuliselt siis kõige kallima/parema) ning sama tootja mingi odava otsa või odavaima mudeli siis neil on MÄEKÕRGUNE vahe, mitte lihtsalt töömahus või mingites numbrites vaid praktiliselt kõiges...ja seda on puhtalt silmaga näha juba isegi siis kui sa pole veel ratta selga istunud ega meetrit sõitnudki.
paljud inimesed samas muidugi ei teegi absoluutselt vahet näiteks sellel kui rattal on all sisuliselt ainult vedrud vs. teisel rattal on all mingi tõsine high.spec amort. vaatavad, et noh mõlemad teevad "baunts-baunts" kohapeal ning mõlemad on ümmarguste torudega. ju siis on sama asi minule igatahes pole seni veel ükski nendest "entry-level" ehk uutest ja odavatest 250/300 kuupi masinatest mitte mingisugust muljet avaldanud. ja ma ei mõtle mitte võimsuse osas...seda ma ju tean juba ette ja on ilmselge, et mingit võimsust need mootorid ei arenda. aga kõik muu on neil ka täiesti meh
suht ilmselge on see, et kui sa võtad arvatavasti ükskõik millise tootja mingi premium mudeli (loe sisuliselt siis kõige kallima/parema) ning sama tootja mingi odava otsa või odavaima mudeli siis neil on MÄEKÕRGUNE vahe, mitte lihtsalt töömahus või mingites numbrites vaid praktiliselt kõiges...ja seda on puhtalt silmaga näha juba isegi siis kui sa pole veel ratta selga istunud ega meetrit sõitnudki.
paljud inimesed samas muidugi ei teegi absoluutselt vahet näiteks sellel kui rattal on all sisuliselt ainult vedrud vs. teisel rattal on all mingi tõsine high.spec amort. vaatavad, et noh mõlemad teevad "baunts-baunts" kohapeal ning mõlemad on ümmarguste torudega. ju siis on sama asi minule igatahes pole seni veel ükski nendest "entry-level" ehk uutest ja odavatest 250/300 kuupi masinatest mitte mingisugust muljet avaldanud. ja ma ei mõtle mitte võimsuse osas...seda ma ju tean juba ette ja on ilmselge, et mingit võimsust need mootorid ei arenda. aga kõik muu on neil ka täiesti meh
-
- Postitusi: 3135
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 63 korda
- Tänatud: 328 korda
Re: Kuhu on kadunud noored sõitjad?
► Näita Spoilerit
Lihtsalt infoks, ka Eestis tehakse autotööstusele detaile.
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
-
- Mode
- Postitusi: 557
- Liitunud: 25 Mai 2014, 19:21
- Tsikkel: Honda CRF1000L
- Asukoht: EU
- Tänanud: 180 korda
- Tänatud: 120 korda
- Kontakt:
Re: Kuhu on kadunud noored sõitjad?
► Näita Spoilerit
Honda CB300R oli vägagi kättesaadav Eestis. Kogemata pidin sellega päris mitu päeva veetma
Nägemata Eesti orienteerumissari http://nägemataeesti.ee
TransEuroTrail Estonia https://transeurotrail.org/estonia
TransEuroTrail Estonia https://transeurotrail.org/estonia
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6614
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: VT1300CX
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 649 korda
- Tänatud: 400 korda
Re: Kuhu on kadunud noored sõitjad?
► Näita Spoilerit
Teie VAG raipel pole ju ka 8 kolviga suppordit ja carbon disc'i..
Sitem kvaliteet my ass
Saadetud kettaga lauatelefonist!
-
- Postitusi: 683
- Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
- Tsikkel: Husqvarna 701 "Endu"
- Asukoht: Tartto
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 67 korda
Re: Kuhu on kadunud noored sõitjad?
► Näita Spoilerit
Kawal on Aasias 250-ne screamer rinkapill, mis neljataktilisena annab 50 hobust 16k pöörde juures. Kui keegi julgeb väita, et selle kvaliteet on alla ühegi tava-Z masina oma... Ma tahaks talle näkku naerda.
Peamine jama on, et Eestis väikseid ei müüda. Isegi, kui Euroopasse tuuakse neid, siis miskipärast Eesti/Baltikumi maaletoojad leiavad, et meile pole neid vaja. Nii väikest V-Stromi kui Versys-X, nii KTM ADV200 kui ka Honda CB500X, mida pikalt meile ei toodud, kuna kardeti, et sööb NC müügid ära.
Natuke on nüüd lootust hiinlastega - Motokaubad müüb päris hästi Benellisid ja Motohobil ja Veltil lähevad ka CFMotod vist kaubaks. Hinnad ka neil mõistlikumad.
-
Teema algataja - Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7344
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1075 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
Re: Kuhu on kadunud noored sõitjad?
Meil müüdi küll Kawasaki Versus X-300-t mingi paar aastat aga niipalju kui mina tean siis selle jätkuvalt müügil hoidmise muutis otstarbetuks ostjate silmapaistvalt vähene huvi. Müüdi 3-4 aastat vist ja kokku registris neid vaid 7.
-
- Mode
- Postitusi: 942
- Liitunud: 13 Juul 2011, 17:27
- Tsikkel: SV1000s // TigerXRx
- Asukoht: TLN
- Tänanud: 25 korda
- Tänatud: 24 korda
Re: Kuhu on kadunud noored sõitjad?
kas nende lahjemate kasutust ei mõjuta ümber clock'imine madalama võimsuse peale ja samas piirajate maha võtmine?
Oman parempoolse lenksuga mootorratast.
O: Sinu katkise ratta. PSi.
O: Sinu katkise ratta. PSi.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 1938
- Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
- Asukoht: Soome- Riihimäki
- Tänanud: 137 korda
- Tänatud: 179 korda
- Kontakt:
Re: Kuhu on kadunud noored sõitjad?
Noorusest-
Meie kandi tuttaval oli 125 Honda, mis iganes. Oli meeletult sitke ratas, vene tehnikat sai järge mööda togitud, tema ainult sõitis.
Ega noorele ei ole vaja midagi erilist, põhiline et elaks mõned küljetamised ja muud lollused üle, st oleks töökindel.
Vaevalt nad TET'i lähevad sõitma või teise Eesti otsa, järve äärde telkima. Vanemad ratturid kipuvad liiga enda maitset ja eelistust peale suruma, noored põristavad niisama ajaviiteks, kuniks kasvavad sellest välja.
Meie kandi tuttaval oli 125 Honda, mis iganes. Oli meeletult sitke ratas, vene tehnikat sai järge mööda togitud, tema ainult sõitis.
Ega noorele ei ole vaja midagi erilist, põhiline et elaks mõned küljetamised ja muud lollused üle, st oleks töökindel.
Vaevalt nad TET'i lähevad sõitma või teise Eesti otsa, järve äärde telkima. Vanemad ratturid kipuvad liiga enda maitset ja eelistust peale suruma, noored põristavad niisama ajaviiteks, kuniks kasvavad sellest välja.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2504
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 181 korda
- Tänatud: 341 korda
Re: Kuhu on kadunud noored sõitjad?
Tsiklisõidu "idee" peab ikkagi kusagilt väljastpoolt tulema. Ilmselt seda seetõttu ka "pisikuks" kutsutakse. Vanemad, vanavanemad, sõbrad vms. Igasugustes bookides ja viterites valitseb tõenäoliselt arusaam, et see on väga ohtlik, tõenäoliselt lausa surmav
Ja päris kindlasti on motohobi asi, millega tegelemine on sisuliselt keskkonnavaenulik tegevus - noorem rahvas on selles suhtes paremini haritud kui meieealised.
Ja päris kindlasti on motohobi asi, millega tegelemine on sisuliselt keskkonnavaenulik tegevus - noorem rahvas on selles suhtes paremini haritud kui meieealised.
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
-
- Postitusi: 726
- Liitunud: 22 Aug 2006, 13:13
- Tsikkel: Neegrikaksik
- Asukoht: Faeht / Reval
- Tänanud: 111 korda
- Tänatud: 69 korda
Re: Kuhu on kadunud noored sõitjad?
Ennemuiste olid just keelatud, ohtlikud ja isegi surmavad asjad need, mis noorte meeli köitsid aga jah... nüüd liiguvad vist valed pisikud ringi ning iseseisev mõtlemisvõime jätab enamasti soovida.
Minu jaoks on see kõik siin üks sotsiaalne eksperiment
Suu võib käia, mootor peab käima!
'96 XRV750
'97 XL600V
'89 Jawa 638
Suu võib käia, mootor peab käima!
'96 XRV750
'97 XL600V
'89 Jawa 638
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2504
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 181 korda
- Tänatud: 341 korda
Re: Kuhu on kadunud noored sõitjad?
Iseseisev mõtlemine ja seoste loomise oskus kujuneb välja umbes-täpselt 25. eluaasta ümber. Need, kes selleks ajaks on ellu jäänud elavad suure tõenäosusega üle ka 50. eluaasta
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
-
Teema algataja - Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7344
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1075 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
Re: Kuhu on kadunud noored sõitjad?
Teemaväline
Ma selles numbris "50" küll nii kindel poleks - kaasegses elus pakutakse arutul hulgal turvatrosse,-patju ja -võrke ka kõige lollimatele. Iseseisva mõtlemise ja toimisvõimeta kodanikud suudavad tihtipeale kaugemale, kui 25 lõdvalt välja vedada ning alles tükimaad kaugemal jääb mõni turvaelement kusagil liiga ahtaks.
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2454
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 192 korda
- Kontakt:
Re: Kuhu on kadunud noored sõitjad?
Siinkohal olen täiesti nõus. Lisaks pealevaatamisele saab kvaliteedivahest aru mistahes sõlme tehniliselt näppides. Suvaline näide töökojast: kui "suurel" tsiklil võtad esiratta alt, siis on lahendus loogiline ja jäik. Võtad pisikesel Indias valmistatud tänava KTM-il esiratta alt ja veereb laiali mitu puksi, pidurisadul sobitub ainult seibide vahendusel, rattavõll on "nukumõõdus" ja käe vahel kõveraks painutatav jne... Kuskilt peab ju tulema entry-level ratta odavam maksumus. Toota 300-ne või 600-ne mootor on suht sama kulukas, järelikult peab omahinna erinevus tulema mujalt: insenertehnilised lahendused on lihtsamad ja odavamad, materjalid on odavamad, tööjõud on vastav tootmispiirkonnale, mille näeb igaüks ära VIN koodi algustähisest. Valdav osa pisikest kubatuuri valmistatakse kas Indias, Indoneesias, Malaisias jne... Tänu sellele on kahjuks vastupidavus ikka tublisti nigelam, seda enam et noored oskavad kohe neid eriti innukalt lõhkuda, sest vaja on kindlasti proovida nendega hüpata, esi-ja tagarattal sõita jne (räägin ka iseendast minevikus). Aga vastukaaluks - just sealt tulevad ka sõiduoskused ja tunnetus.will111 kirjutas: ↑16 Nov 2022, 23:29just umbestäpselt sellised asju ma mõtlesin tõepoolest. muidugi ma ei imestaks absoluutselt ka selle üle kui näiteks mingid teatud materjalid on kehvema kvaliteediga, nõrgemad, väiksema vastupidavusega...
suht ilmselge on see, et kui sa võtad arvatavasti ükskõik millise tootja mingi premium mudeli (loe sisuliselt siis kõige kallima/parema) ning sama tootja mingi odava otsa või odavaima mudeli siis neil on MÄEKÕRGUNE vahe, mitte lihtsalt töömahus või mingites numbrites vaid praktiliselt kõiges...ja seda on puhtalt silmaga näha juba isegi siis kui sa pole veel ratta selga istunud ega meetrit sõitnudki.
Aga teemasse ka - meil pole mõtet võrrelda Eesti ei lõunapoolsete riikidega, sest seal on kliima erinev, ega ka põhjapoolsematega, sest seal on selle valdkonna kultuur ja üldine elatustase miskit muud. Ütleks nii, et noort sõitjat ei peleta mitte sõiduki hind, vaid huvipuudus. Miks peaks sõitma mootorrattaga kui saab autoga, mis on kordades mugavam. Kellel tõsine huvi, see saab kätte ka sobiva tsikli ja olenevalt sellest kuidas vanemad või autokool talle asju selgitavad, siis alustatakse kas väiksest kubatuurist, kust jõud üle käib ja oskused paranevad või siis kohe suurega, mis mingil hetkel ära karistab või pärsib sõidukiga ümberkäimist päris pikalt. Mul ka üks lastest 100% autoinimene, teisel autodest suht savi - tahab tsikliga sõita, aga vanus ei luba veel tänavale.
Rääkides motopoe leti tagant nähtavast, siis noort sõitjat ikka väga ei kohta. Keskmine motopoe kliendi vanus silma järgi on ikka 30+ Ja kui nüüd selekteerida välja need üksikud noored, siis vabandage otsekohesust, aga teadmised ja arusaam sõitmisest ja tehnikast piirduvad enamasti internetitarkustega. Väga keeruline on selgitada teinekord elementaarseid asju, sest internet on asjad vääralt hallollusesse kinnistanud. Aga vaikselt hakkame harjuma, sest see vist ongi tulevik, kus inimene sõidab mootorrattaga ainult sel eesmärgil, et oma Youtube channelisse võimalikult palju tellijaid saada ning mida mahlakam sõnavara kiivrikaamerasse jõuab, seda suurem tellijate hulk Seejuures on ületamatuks probleemiks väikesest tõusust ülessaamine või paarikümne cm sügavusest poriloigust läbisõit
Viimati muutis StreetMoto, 18 Nov 2022, 13:48, muudetud 1 kord kokku.
StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
- Postitusi: 2021
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 166 korda
Re: Kuhu on kadunud noored sõitjad?
Ilmselt on oluline ka üldine huvi tehnika kui sellise vastu, sõitmiseni jõuab ilmselt üleüldse hiljem kui jõuab. Tänapäeva noored kasutavad asju, mis on olemas ja ei murra pead remondi ja modifitseerimise üle ja ma ei mõtle siin üldse tsikleid. Ja nii peakski olema. See sitast saia tegemine on mingi nõuka taak. Täna läheks rohkem re-use alla aga sellise jutuga saadetakse papid jalga puhkama.
Vanasti kombineeriti mingeid Radiotehnika dekke ja kõlareid ja vahetati kassettmakkidel ajameid jne. Täna paneb laps BT klapid pähe, mis jõuluvana tõi ja sellega asi lõppeb. Samuti kui tahtsid jalgrattaga liigelda või seda ägedamaks teha, a la desna-le saluudi kahvel ja kärukummid, siis pidid käed küljes olema. Tüüpilised isad-onud veetsid võimalusel terveid nädalavahetusi garaazis kardaaniristide seltsis, täna seda ÕNNEKS enam ei kohta eriti.
Seega sõiduhuvi kasvab (peale elementaarse vajaduse liikuda punktist a punkti b) tihti ikkagi üldise tehnikahuvi peale mingi loomuliku jätkuna. Täna seda tehnikahuvi puhtalt materiaalsete võimaluste rohkuse tõttu eriti tekkida vist ei saa.
Ajafaktor samuti. Ilmselt pole tänapäeva lastel võrreldes vanema generatsiooniga nii palju vaba aega käes, kui kõik trennid, koolid ja elementaarne online-aeg maha arvata.
Vanasti kombineeriti mingeid Radiotehnika dekke ja kõlareid ja vahetati kassettmakkidel ajameid jne. Täna paneb laps BT klapid pähe, mis jõuluvana tõi ja sellega asi lõppeb. Samuti kui tahtsid jalgrattaga liigelda või seda ägedamaks teha, a la desna-le saluudi kahvel ja kärukummid, siis pidid käed küljes olema. Tüüpilised isad-onud veetsid võimalusel terveid nädalavahetusi garaazis kardaaniristide seltsis, täna seda ÕNNEKS enam ei kohta eriti.
Seega sõiduhuvi kasvab (peale elementaarse vajaduse liikuda punktist a punkti b) tihti ikkagi üldise tehnikahuvi peale mingi loomuliku jätkuna. Täna seda tehnikahuvi puhtalt materiaalsete võimaluste rohkuse tõttu eriti tekkida vist ei saa.
Ajafaktor samuti. Ilmselt pole tänapäeva lastel võrreldes vanema generatsiooniga nii palju vaba aega käes, kui kõik trennid, koolid ja elementaarne online-aeg maha arvata.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.