Õli ventilatsiooni voolikust
Moderaator: Moded
Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
-
Teema algataja - Postitusi: 146
- Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
- Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 19 korda
-
- Postitusi: 1388
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 268 korda
- Tänatud: 216 korda
Re: Õli ventilatsiooni voolikust
Eeldan, et õige kolvi tellimiseks oleks vaja silinder enne ära mõõta.
Ma krossika mootorit olen ainult ühe korra teinud aga üldjuhul need A’d ja B’d on sama remontgrupi sisse jäävad suurema otsa ja väiksema otsa kolvid. Valid A või B olenevalt sellest, kumba otsa su silindri diameeter jääb.
Ma krossika mootorit olen ainult ühe korra teinud aga üldjuhul need A’d ja B’d on sama remontgrupi sisse jäävad suurema otsa ja väiksema otsa kolvid. Valid A või B olenevalt sellest, kumba otsa su silindri diameeter jääb.
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Õli ventilatsiooni voolikust
KTM-il vähemalt vanasti oli silindri jala peale löödud täht, mis mõõdugruppi silinder jäi. Sellele vastavalt tuli ka kolb tellida. Ei tea, kas jaapanlaste tootmistäpsus on parem, aga vähemalt Yamaha pakub originaalkolvina ainult ühte mõõtu.morse kirjutas: ↑11 Okt 2022, 10:50Eeldan, et õige kolvi tellimiseks oleks vaja silinder enne ära mõõta.
Ma krossika mootorit olen ainult ühe korra teinud aga üldjuhul need A’d ja B’d on sama remontgrupi sisse jäävad suurema otsa ja väiksema otsa kolvid. Valid A või B olenevalt sellest, kumba otsa su silindri diameeter jääb.
Re: Õli ventilatsiooni voolikust
Konkreetsele asjale on saada kolbe selliseid variante:
A=76,95
B=76,96
C=76,97
Lisaks erinevad surveastmed.
Kulumist saab kompenseerida seega paar sajandikku aga seda asja ei saa nii võtta et nüüd on säilinud see mõõt mis silindrile kantud.
Tüüpiliselt silindri kulumine ei tohi ületada 1 sajandikku silindri ükskõik millises kohas võetud mõõdust.
Suurim kulumine reeglina on silindri ülaosas kus kolb peatub ja allaminnes keerab end.
A=76,95
B=76,96
C=76,97
Lisaks erinevad surveastmed.
Kulumist saab kompenseerida seega paar sajandikku aga seda asja ei saa nii võtta et nüüd on säilinud see mõõt mis silindrile kantud.
Tüüpiliselt silindri kulumine ei tohi ületada 1 sajandikku silindri ükskõik millises kohas võetud mõõdust.
Suurim kulumine reeglina on silindri ülaosas kus kolb peatub ja allaminnes keerab end.
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Õli ventilatsiooni voolikust
Üldiselt need nikasiilkattega silindrid ei kulu, kui on kulumine juba, siis on silindril uue katte aeg käes.2715 kirjutas: ↑11 Okt 2022, 15:57Konkreetsele asjale on saada kolbe selliseid variante:
A=76,95
B=76,96
C=76,97
Lisaks erinevad surveastmed.
Kulumist saab kompenseerida seega paar sajandikku aga seda asja ei saa nii võtta et nüüd on säilinud see mõõt mis silindrile kantud.
Tüüpiliselt silindri kulumine ei tohi ületada 1 sajandikku silindri ükskõik millises kohas võetud mõõdust.
Suurim kulumine reeglina on silindri ülaosas kus kolb peatub ja allaminnes keerab end.
-
Teema algataja - Postitusi: 146
- Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
- Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 19 korda
Re: Õli ventilatsiooni voolikust
Niisiis… täna sain lõpuks mootoril klapivahed paika, uus õli sisse ja ilusti mootor kokku.
Käima masin ei läinud. Peale pikka vända löömist suutsin 3sekundiks käima saada ja siis suri välja, pärast seda rohkem ei suutnud käima saada.
Tegin kompressiooni mõõtmise, lõin kickstarti 5 korda ja survet näitas näidik 3,5bar-i. Manuaali järgi on 430-700kpa (4,3-7bar). Mina küll ei saanud mõõta sooja mootoriga aga siiski on see ju ilmselgelt madal?
Ilmselt siis võtan nüüd mootori maha ja vaatan silindri ja kolvi üle. Kolb läheb kindlalt koos rõngastega vahetusse aga silinder? On võimalik seda kuidagi teisiti kontrollida peale lihtsalt silmaga vaatamise?
Käima masin ei läinud. Peale pikka vända löömist suutsin 3sekundiks käima saada ja siis suri välja, pärast seda rohkem ei suutnud käima saada.
Tegin kompressiooni mõõtmise, lõin kickstarti 5 korda ja survet näitas näidik 3,5bar-i. Manuaali järgi on 430-700kpa (4,3-7bar). Mina küll ei saanud mõõta sooja mootoriga aga siiski on see ju ilmselgelt madal?
Ilmselt siis võtan nüüd mootori maha ja vaatan silindri ja kolvi üle. Kolb läheb kindlalt koos rõngastega vahetusse aga silinder? On võimalik seda kuidagi teisiti kontrollida peale lihtsalt silmaga vaatamise?
Re: Õli ventilatsiooni voolikust
Ma korra juba kirjutasin et dekompressioonile peab tiku vahele panema kui kompressiooni mõõta!!!Karl32 kirjutas: ↑13 Okt 2022, 23:01Niisiis… täna sain lõpuks mootoril klapivahed paika, uus õli sisse ja ilusti mootor kokku.
Käima masin ei läinud. Peale pikka vända löömist suutsin 3sekundiks käima saada ja siis suri välja, pärast seda rohkem ei suutnud käima saada.
Tegin kompressiooni mõõtmise, lõin kickstarti 5 korda ja survet näitas näidik 3,5bar-i. Manuaali järgi on 430-700kpa (4,3-7bar). Mina küll ei saanud mõõta sooja mootoriga aga siiski on see ju ilmselgelt madal?
Ilmselt siis võtan nüüd mootori maha ja vaatan silindri ja kolvi üle. Kolb läheb kindlalt koos rõngastega vahetusse aga silinder? On võimalik seda kuidagi teisiti kontrollida peale lihtsalt silmaga vaatamise?
Ei maksa jalgratast päris ise leiutada vaid tutvuda juhenditega.
Klapikambrikaane võtad maha ja väljalaske nuka küljes olevale raskusele paned tiku vahele et mingi näit saada.
-
Teema algataja - Postitusi: 146
- Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
- Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 19 korda
Re: Õli ventilatsiooni voolikust
Tegingi täpselt üks-ühele juhendi järgi, seal oli kirjas lihtsalt et lase mootor soojaks ja siis gaasi põhjas hoides löö 5 korda ja vaata mida mõõdik näitab. Ainus mida mina ei saanud oli sooja mootoriga mõõtmine. Dekompressiooni sellest jubinast ei olnud seal juttu. Ma arvan, et siis järelikult ei häiri see?2715 kirjutas: ↑14 Okt 2022, 00:19Ma korra juba kirjutasin et dekompressioonile peab tiku vahele panema kui kompressiooni mõõta!!!Karl32 kirjutas: ↑13 Okt 2022, 23:01Niisiis… täna sain lõpuks mootoril klapivahed paika, uus õli sisse ja ilusti mootor kokku.
Käima masin ei läinud. Peale pikka vända löömist suutsin 3sekundiks käima saada ja siis suri välja, pärast seda rohkem ei suutnud käima saada.
Tegin kompressiooni mõõtmise, lõin kickstarti 5 korda ja survet näitas näidik 3,5bar-i. Manuaali järgi on 430-700kpa (4,3-7bar). Mina küll ei saanud mõõta sooja mootoriga aga siiski on see ju ilmselgelt madal?
Ilmselt siis võtan nüüd mootori maha ja vaatan silindri ja kolvi üle. Kolb läheb kindlalt koos rõngastega vahetusse aga silinder? On võimalik seda kuidagi teisiti kontrollida peale lihtsalt silmaga vaatamise?
Ei maksa jalgratast päris ise leiutada vaid tutvuda juhenditega.
Klapikambrikaane võtad maha ja väljalaske nuka küljes olevale raskusele paned tiku vahele et mingi näit saada.
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Õli ventilatsiooni voolikust
MIllise juhendi järgi?Karl32 kirjutas: ↑14 Okt 2022, 00:26
Tegingi täpselt üks-ühele juhendi järgi, seal oli kirjas lihtsalt et lase mootor soojaks ja siis gaasi põhjas hoides löö 5 korda ja vaata mida mõõdik näitab. Ainus mida mina ei saanud oli sooja mootoriga mõõtmine. Dekompressiooni sellest jubinast ei olnud seal juttu. Ma arvan, et siis järelikult ei häiri see?
-
Teema algataja - Postitusi: 146
- Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
- Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 19 korda
Re: Õli ventilatsiooni voolikust
See manual mille saatsid (kx250f), seal oli kompressiooni mõõtmise teema olemas ja seal ei olnud sellest dekompressiooni teemast midagi. Ainult mootor soojaks, siis paak maha, küünal maha ja mõõda.mx77 kirjutas: ↑14 Okt 2022, 08:50MIllise juhendi järgi?Karl32 kirjutas: ↑14 Okt 2022, 00:26
Tegingi täpselt üks-ühele juhendi järgi, seal oli kirjas lihtsalt et lase mootor soojaks ja siis gaasi põhjas hoides löö 5 korda ja vaata mida mõõdik näitab. Ainus mida mina ei saanud oli sooja mootoriga mõõtmine. Dekompressiooni sellest jubinast ei olnud seal juttu. Ma arvan, et siis järelikult ei häiri see?
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Õli ventilatsiooni voolikust
ok, eks nii mingi näidu saab, aga neljataktilisel üldiselt saab nii suht suvalise näidu.
-
Teema algataja - Postitusi: 146
- Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
- Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 19 korda
Re: Õli ventilatsiooni voolikust
No enne mootori lahti võtmist saan ta veel üle proovida nii, et võtan ka selle dekompressiooni maha. Aga kui endiselt samasugune mõõt siis ju madal ja ilmselt ikka tuleb ju lahti võtta või mis?
-
- Postitusi: 250
- Liitunud: 11 Okt 2010, 19:37
- Tsikkel: vändast käima
- Tänanud: 18 korda
- Tänatud: 39 korda
Re: Õli ventilatsiooni voolikust
Ära mässa selle röhu mõõtmisega - võta silinder maha ja mõõda kolb üle ning kontrolli klappide seisukord. Üsna tõenäoliselt on emba-kumba või mõlemat vaja vahetada (kui sel titaanklapid, siis neid ei saa lihvida kah).
Edu, L
Edu, L
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Õli ventilatsiooni voolikust
Ilmselgelt tuleb võtta kui 8 bar välja ei puhu ilma dekompressioonita.
Kui puhub välja 10-12 on juba enamvähem.
Klappidega on muidu enim probleeme neil väikestel suure pöördega mootoritel.
See dekompressiooniga mõõtmise on väga tundlik klapivahede ja mehhanismi kulumise suhtes kuna klapp sulgub hiljem ja silindrisse jääb kokkusurutavat õhku vähem.
Mingisugusegi näidu saamisel kasvõi 2 bar peab ta siiski suutma käivituda ja kui ta korra läks või lubas siis pole see takistuseks.
Neljataktisel on käivitumisel suur probleem karburaatori seadete paigast ajamine ja isegi mässad teinekord paar tunnikest enne kui käima saab ja aru mis on valesti.
Inimesed on ka leidlikud ja kui unustatakse süüteanduri pistik näiteks külge panna siis vänta lüües on korra säde ja siis arvatakse kohe et karburaator uputab üle et küünal märjaks läheb ja ühe paugu paneb summutisse.
Lõpuks krutitakse kõiki kruvisid ja enam ei saadagi käima kui juhe tagasi pannakse...
Paljud annavad käivitamisel gaasi ja siis ei lähegi käima sest pole vaakumit mis õhuklapist lisakütust imeb.
Saab aga seda kütust palju ei lähe ka gaasi andmata jälle käima.
Pakun välja sellise tegevuskava:
Esiteks mõõta kompressioon laiali lükatud vastukaaluga dekompressiooniga ja kui näit on üle 8 bar ja vänt jala all kohe läbi ei vaju võiks käivitada.
Teiseks võtta karburaator silindri otsast lahti ja kas gaasi keerates kiirenduspump pritsib?
Kui ei tuleb karbuss laiali võtta ja puhastada.
Kui pritsib proovida 10 matsu lüüa gaas maas ja õhuklapp välja tõmmatuna.
Kordagi ei luba siis keerata 2-3 korda gaasi põhja et kiirenduspump pritsiks lisakütust ja kui nüüd lubab või läheb on õhuklapi süsteemis viga.
Kui aga ei jää käima gaasi maha lastes ei anna tühikäigusüsteem kütust.
-
Teema algataja - Postitusi: 146
- Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
- Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 19 korda
Re: Õli ventilatsiooni voolikust
Suur tänu sellise asjaliku info eest!2715 kirjutas: ↑14 Okt 2022, 14:04Ilmselgelt tuleb võtta kui 8 bar välja ei puhu ilma dekompressioonita.
Kui puhub välja 10-12 on juba enamvähem.
Klappidega on muidu enim probleeme neil väikestel suure pöördega mootoritel.
See dekompressiooniga mõõtmise on väga tundlik klapivahede ja mehhanismi kulumise suhtes kuna klapp sulgub hiljem ja silindrisse jääb kokkusurutavat õhku vähem.
Mingisugusegi näidu saamisel kasvõi 2 bar peab ta siiski suutma käivituda ja kui ta korra läks või lubas siis pole see takistuseks.
Neljataktisel on käivitumisel suur probleem karburaatori seadete paigast ajamine ja isegi mässad teinekord paar tunnikest enne kui käima saab ja aru mis on valesti.
Inimesed on ka leidlikud ja kui unustatakse süüteanduri pistik näiteks külge panna siis vänta lüües on korra säde ja siis arvatakse kohe et karburaator uputab üle et küünal märjaks läheb ja ühe paugu paneb summutisse.
Lõpuks krutitakse kõiki kruvisid ja enam ei saadagi käima kui juhe tagasi pannakse...
Paljud annavad käivitamisel gaasi ja siis ei lähegi käima sest pole vaakumit mis õhuklapist lisakütust imeb.
Saab aga seda kütust palju ei lähe ka gaasi andmata jälle käima.
Pakun välja sellise tegevuskava:
Esiteks mõõta kompressioon laiali lükatud vastukaaluga dekompressiooniga ja kui näit on üle 8 bar ja vänt jala all kohe läbi ei vaju võiks käivitada.
Teiseks võtta karburaator silindri otsast lahti ja kas gaasi keerates kiirenduspump pritsib?
Kui ei tuleb karbuss laiali võtta ja puhastada.
Kui pritsib proovida 10 matsu lüüa gaas maas ja õhuklapp välja tõmmatuna.
Kordagi ei luba siis keerata 2-3 korda gaasi põhja et kiirenduspump pritsiks lisakütust ja kui nüüd lubab või läheb on õhuklapi süsteemis viga.
Kui aga ei jää käima gaasi maha lastes ei anna tühikäigusüsteem kütust.
Karburaator on mul lahti käinud ja puhtaks tehtud, kiirenduspump pritsis ka ilusti.
Eile proovisin karburaatoril ka seda kütusekruvi keerata igatpidi aga ei midagi. Pigem oli sedasi, et bensiini haisu viskas üles kõvasti, kui peale pikka väntamist siis gaasi põhja vajutasid ja lõid siis korra sutsatas aga rohkemat mitte. Järelikult nagu ujutab üle vms?
Küünla säde oli ilus. Proovisime korra ka lükates, selle käima lükkamine pole just väga lihtne, mootori sai korra ikkagi ringi aga ei midagi. Ja just peale seda käima lükkamise proovi ma veel proovisin vändaga lüüa ühe korraliku löögi, vot siis korraks ta läks käima aga suri ka siis välja, sest ma ei jõudnud nii kiirel kohe gaasiga mängima hakata, et elus hoida.
Olen juba leppinud sellega, et tegemist seal on ja raha sinna samuti läheb, võibolla oleks pidanud ostma siis ikka korras masina aga noh, nii ta mul tehtud sai, lohutan end sellega, et niipea ma seda müüma ei hakka, suuruselt on paras ja kui nüüd masina korda saan siis vähemalt endal ka hea ja rahulik tunne kui ikka enda korda tehtud ja uued jupid peal (mootorijupid, kiige/lingi laagrid ja puksid, ratta laagrid, amortide hooldused (esimesed lekivad) jnejne.). Lisaks oled oma silmaga mootori üle näinud ja tead mis olukord seal sees on.
-
- Postitusi: 1388
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 268 korda
- Tänatud: 216 korda
Re: Õli ventilatsiooni voolikust
Kui sa jube korras ratta oleks ostnud, kuidas sa siis remontimise selgeks saaksid?
Mulle teeb meelehärmi see, et varasemalt läks ju masin käima ja sõitis okeilt. Et miks ta siis enam käima ei lähe?
Algselt oli vist mulje, et nukad on vales asenendis? Ja kas sa siis panid nad õigesse asendisse ja enam ei käivitu? Tee mis tahad?
Tekib õigustatud küsimus, et kas nukad NÜÜD on õiges asendis?
Mulle teeb meelehärmi see, et varasemalt läks ju masin käima ja sõitis okeilt. Et miks ta siis enam käima ei lähe?
Algselt oli vist mulje, et nukad on vales asenendis? Ja kas sa siis panid nad õigesse asendisse ja enam ei käivitu? Tee mis tahad?
Tekib õigustatud küsimus, et kas nukad NÜÜD on õiges asendis?
-
Teema algataja - Postitusi: 146
- Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
- Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 19 korda
Re: Õli ventilatsiooni voolikust
Nukad on nüüd kõik õiges asendis ja klapivahed korras. Imelik ongi, et enne olid klapivahed palju suuremad (väike vahe nuka ja klapi vahel) ja siis sai ta ikkagi käima kuidagi, ja pöörded kõikusid. Soojalt samuti oli raskusi käima saamisega.morse kirjutas: ↑16 Okt 2022, 01:30Kui sa jube korras ratta oleks ostnud, kuidas sa siis remontimise selgeks saaksid?
Mulle teeb meelehärmi see, et varasemalt läks ju masin käima ja sõitis okeilt. Et miks ta siis enam käima ei lähe?
Algselt oli vist mulje, et nukad on vales asenendis? Ja kas sa siis panid nad õigesse asendisse ja enam ei käivitu? Tee mis tahad?
Tekib õigustatud küsimus, et kas nukad NÜÜD on õiges asendis?
Re: Õli ventilatsiooni voolikust
Mul oli tänavu suvel Condoril (Ducati 4-taktilise mootoriga iidvana tsikkel) mingi sarnane müsteerium. Eluaeg matsust käima läinud. Tegin ühe sõidu, ükskord suretsin tee peal kogemata ise välja, pärast tankisin ja kolmandal korral garaazi ees enam käima ei läinud. Sõimasin juba mõttes tanklahingesid et nagunii mingit solki müünud.
Samamoodi et säde on ja bensiini järgi kõik haiseb ja pika väntamise peale saab korraks käima aga väga suurte pööretega ning kohe sureb välja. Lükates ei olnud sugugi parem . Sülitasin ja panin garaazi ära. Paari päeva pärast proovisin külma mootoriga aga ikka mitte midagi. Mingi nädal hiljem vaatasin juba selgema pilguga ja kondensaatori kinnituse kruvi oli vibratsiooniga lahti tulnud , ära kadunud ja see julkar rippus lihtsalt juhtme otsas.
Kui kondensaatori raami külge uuesti kinni keerasin oli jälle matsupill.
Mitte et nüüd sellel rattal kuskil selline kondensaator oleks aga vast tasuks ka süütemängu teemal mõtiskleda.
Samamoodi et säde on ja bensiini järgi kõik haiseb ja pika väntamise peale saab korraks käima aga väga suurte pööretega ning kohe sureb välja. Lükates ei olnud sugugi parem . Sülitasin ja panin garaazi ära. Paari päeva pärast proovisin külma mootoriga aga ikka mitte midagi. Mingi nädal hiljem vaatasin juba selgema pilguga ja kondensaatori kinnituse kruvi oli vibratsiooniga lahti tulnud , ära kadunud ja see julkar rippus lihtsalt juhtme otsas.
Kui kondensaatori raami külge uuesti kinni keerasin oli jälle matsupill.
Mitte et nüüd sellel rattal kuskil selline kondensaator oleks aga vast tasuks ka süütemängu teemal mõtiskleda.
Re: Õli ventilatsiooni voolikust
kui enne oli väike vahe klapi ja nuka vahel siis olid klapivahed vast ikka palju väiksemad, mitte suuremad? klapi avanemine oli sel juhul vast ikka see, mis oli suurem (pikem, pikemalt lahti).
järelikult siis oli see vajalik mootori normaalselt töötamiseks, jõudis piisavalt küttesegu silindrisse tõmmata ning töö ära teinud segu jõudis silkust venkat teha. kui nüüd on vahed suuremad siis järelikult klapp avaneb vähem/lühemalt ning see võib tekitada olukorra, kus piisavalt segu ei jõua silindrisse taktiga. või ka näiteks väljalaskeklapi puhul see, et töötanud segu ei saa kõik seest välja väljalaske takti ajal. igatahes kui enne klappide regullimist justkui töötas ja käivitus normaalselt, aga kohe peale klappide näppimist (juhul kui midagi muud ei teinud) on probleemid siis täiesti ilmselge, et midagi seal selle regullimisega metsa läks.
järelikult siis oli see vajalik mootori normaalselt töötamiseks, jõudis piisavalt küttesegu silindrisse tõmmata ning töö ära teinud segu jõudis silkust venkat teha. kui nüüd on vahed suuremad siis järelikult klapp avaneb vähem/lühemalt ning see võib tekitada olukorra, kus piisavalt segu ei jõua silindrisse taktiga. või ka näiteks väljalaskeklapi puhul see, et töötanud segu ei saa kõik seest välja väljalaske takti ajal. igatahes kui enne klappide regullimist justkui töötas ja käivitus normaalselt, aga kohe peale klappide näppimist (juhul kui midagi muud ei teinud) on probleemid siis täiesti ilmselge, et midagi seal selle regullimisega metsa läks.
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Õli ventilatsiooni voolikust
Mis mõttes olid enne suuremad??? Sul sisuliselt polnudki klapivahesid enne. Sa tahad rääkida klapitõusust, mitte klapivahest? Terminid on kah vahest tähtsad.
Täitsa võialik, et kui sul nüüd õigeks reguleeritud klapivahedega läks klapitõus nii väikeseks, et see hõre kolb ei jõua enam piisavalt segu silindrisse imeda.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2505
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 181 korda
- Tänatud: 341 korda
Re: Õli ventilatsiooni voolikust
Ei ole kursis selle mootoriga, aga kas "hea tahtmisega" saavad sisse- ja väljalaske nukad vahetusse minna?
See ei ole võimalik, siis peaks klapivahed juba cm kandis olema
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Õli ventilatsiooni voolikust
Jah, minu viga. Üritasin aru saada, mis muutus, aga klapitõus on ju millimeetrites, kuid klapivahe muutus sajandikke.
-
- Postitusi: 1388
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 268 korda
- Tänatud: 216 korda
Re: Õli ventilatsiooni voolikust
Ota! Aga mis seis on siis? On see loogiline, et enne sai sõita ja nüüd kui klapiajastus eeldatavalt õigeks sai, ei lähe enam käimagi?
Ma saan 4T tööpõhimõttest aru küll aga ei suuda seda loogikat praegu jälgida. Talumehe mõistus ütleb, et tuleks veelkord kontrollida, ega midagi valesti läind!?
Ma saan 4T tööpõhimõttest aru küll aga ei suuda seda loogikat praegu jälgida. Talumehe mõistus ütleb, et tuleks veelkord kontrollida, ega midagi valesti läind!?
Re: Õli ventilatsiooni voolikust
eks see klapindus/selle nö. paigas olek ja karbuss ning selle paigasolek on ka omavahel mingil määral ikkagi seotud...kuid minumeelest on samuti üsnagi imelik, et peale "speci" panekut muutus mootor riiulikaunistuseks muidugi huvitav on see, et miks üldse soovitatakse VANA ja KULUNUD mootorit niiväga kangesti mingi tehase manuali ja hirmsate specide järgi paika panna. kulunud asi ei vasta ju tavaliselt ammu enam kuskilt otsast mingitele specidele. okei, kui mõõdad kõik asjad ära ning veendud, et kuidagi veel jääb lubatud kulumisruumi sisse siis ehk küll aga mumeelest siin pole seda tehtud.
mootor võis varem ollagi "paika pandud" võttes arvesse selle suht äärmuslikku kulumisastet ja eks ta siis nii kuidagi ka töötas. nüüd on osad asjad justkui ülimalt täpselt specis, aga teised ja kolmandad asjad (mis mõjutavad esimesi) on specist räigelt väljas ja tulemus on aimatav
mootor võis varem ollagi "paika pandud" võttes arvesse selle suht äärmuslikku kulumisastet ja eks ta siis nii kuidagi ka töötas. nüüd on osad asjad justkui ülimalt täpselt specis, aga teised ja kolmandad asjad (mis mõjutavad esimesi) on specist räigelt väljas ja tulemus on aimatav
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Õli ventilatsiooni voolikust
Sa ei ole vist seni aru saanud, milleks klapivahed on ja miks nad just sellised on?will111 kirjutas: ↑17 Okt 2022, 19:26eks see klapindus/selle nö. paigas olek ja karbuss ning selle paigasolek on ka omavahel mingil määral ikkagi seotud...kuid minumeelest on samuti üsnagi imelik, et peale "speci" panekut muutus mootor riiulikaunistuseks muidugi huvitav on see, et miks üldse soovitatakse VANA ja KULUNUD mootorit niiväga kangesti mingi tehase manuali ja hirmsate specide järgi paika panna. kulunud asi ei vasta ju tavaliselt ammu enam kuskilt otsast mingitele specidele. okei, kui mõõdad kõik asjad ära ning veendud, et kuidagi veel jääb lubatud kulumisruumi sisse siis ehk küll aga mumeelest siin pole seda tehtud.
mootor võis varem ollagi "paika pandud" võttes arvesse selle suht äärmuslikku kulumisastet ja eks ta siis nii kuidagi ka töötas. nüüd on osad asjad justkui ülimalt täpselt specis, aga teised ja kolmandad asjad (mis mõjutavad esimesi) on specist räigelt väljas ja tulemus on aimatav
-
- Postitusi: 250
- Liitunud: 11 Okt 2010, 19:37
- Tsikkel: vändast käima
- Tänanud: 18 korda
- Tänatud: 39 korda
Re: Õli ventilatsiooni voolikust
Pakun, et nuka kett on rämedalt veninud ja seda kompenseeriti ühe hamba võrra nihutamisega. Nüüd kui märgid paigas, on ajastus tegelikult vale.
Edu, L
Edu, L
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Õli ventilatsiooni voolikust
Veider loogika. Märgid peavad ikka paigas olema. Kuidas sa seda keti venimise kompenseerid nukkide valeks panemisega?
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.