Õli ventilatsiooni voolikust

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Õli ventilatsiooni voolikust

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Jajah, võrr tuleb ööseks maandusteki alla panna, siis laulab hommikul heaste!

Üldiselt teemasse, mina ei viitsiks üldse enne igasugu peenhäälestusega pead vaevata, kui kolb-silinder ja klapid on üle kontrollitud/vahetatud ja raudselt tihedad. Fakt on, et need on krossika puhul kuluosad ja kui korras pole, siis ta töötabki iga Jumala päev isemoodi, kruti asju sinna-tänna-kolmandasse suunda palju tahad. Lõpuks on sul mingi meeletu 3D pusle peas igasugu nippidest, nõidumistest ja rituaalidest, mida käima saamiseks rakendada tuleb, aga siis kui sõites välja suretad ja masinal mingi järjekordne tuju peale tuleb, on ikka piixus.

Jah, leidub igasugu talupoegi, kes oma jutu järgi on targemad kui tehas, nuusutavad muudkui tuult, keeravad düüsi ja veeuputuseaegne võrr laulab nagu antsu viiul, aga no tihtipeale näeb neid samu tegelasi ka raja esimeses pasaaugus hasartselt vänta tagumas, niiet noh, äkki need nõmedad kontorirottidest insenerid seal tehases ikka natuke teavad ka midagi.


Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Õli ventilatsiooni voolikust

Lugemata postitus Postitas mx77 »

will111 kirjutas: 17 Okt 2022, 21:50
:lol: sa ei ole vist seni aru saanud, mismoodi töötavad hammasülekanded :wack:
WTF???

Mida tarka sa nüüd tahtsid öelda?
Kasutaja avatar

Teema algataja
Karl32
Postitusi: 146
Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Õli ventilatsiooni voolikust

Lugemata postitus Postitas Karl32 »

Tegelikult jah, kui märgid paigas siis ei saa ju keti kulumine asja puudutada. Näiteks kui veokett on kulunud ja on väga lõdva, et lausa viskab üle, siis kui sa ta ikkagi ära pingutad õigeks siis on ta ju vedamiseks ikkagi õige, olenemata sellest, et tegelikult on välja veninud. Muidugi pean tõdema et päris mm pealt need märgid täppis polnud, aga kõige ligidasem õige mida sai panna. Võimalus on ju, et kett on nö poole hamba jagu pikemaks kulunud, pane üks hammas edasi või tagasi ikka sa päris õigeks ei saa.

Minu plaan on hetkel selline:
Hetkel hakkasin tegutsema natuke teiste asjadega, plastikud, kodarad pingule, amortide hooldus. Sellised odavamad asjad.

Järgmine nädal loodetavasti tekib mul sellist vabaraha, et mootor siis laua peal ja tellib alustuseks uue kolvi koos rõngastega ja siis ka nukaketi, pluss veel ettejuhtuvaid jubinaid mis vajavad vahetust. Kui klapid on lihvitavad, siis lihvin ära. Ühesõnaga teen kõik korda, veendun, et klapid peavad, kolb on uus, klapivahed nii õigeks kui saab, uus nukakett peale, märgid täpselt paika. Ja siis ta ju peaks ometigi minema käima. Juhul kui ei lähe, siis tean edasi liikuda elektroonika ja karburaatori peale.

Kas keegi on proovinud seda nippi plastikutega, et šileti teraga tõmbad plastiku üle, kriipsud ja kraapsud ja mustuse maha, ja siis liivapaberiga siledaks ilusti? Proovisin ühe teise plastiku peal, muidu tuleb jah ilus ja värki aga läiget mina küll kuidagi tagasi ei saa, netis tegid nad akutrelli osta käiva poleerimise otsikuga ja siis tuli läige tagasi, kas mõne plastiku lakiga üle käia oleks jama mõte? tuleb kergelt maha?
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Õli ventilatsiooni voolikust

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Neid klappe ei lihvita, kui eelmine omanik ei ole pannud terasklappe (väheusutav)

701
Toetajaliige
Postitusi: 436
Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
Tänanud: 118 korda
Tänatud: 76 korda
Kontakt:

Re: Õli ventilatsiooni voolikust

Lugemata postitus Postitas 701 »

Ma kusagil netis nägin, et lasti fööniga kergelt soojaks plast ja võttis ilusti läikima. Ise proovinud ei ole eraldi läigestamist. Aga kui midagi painutada on vaja olnud, siis mingi hetk võtab läikima küll plasti soojendades.
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Õli ventilatsiooni voolikust

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Kui need plastikud just katki ei ole, siis need ma jätaks küll kõige viimaseks.
See plastiku lihvimine ja poleerimine on tegelikult täiesti mõttetu tegevus, sest kui sa seda krossikat vähegi eesmärgipäraselt kasutad on need plastikud isegi ilma kukkumata varsti samasugused nagu enne. Lihtsam on kleepsud peale panna.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Karl32
Postitusi: 146
Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Õli ventilatsiooni voolikust

Lugemata postitus Postitas Karl32 »

mx77 kirjutas: 18 Okt 2022, 11:22
Neid klappe ei lihvita, kui eelmine omanik ei ole pannud terasklappe (väheusutav)
Seda ma ise mõtlesingi, et kui on juhuslikult terasklapid. Kui ei ole siis lekkimise korral võin proovida lihtsalt mõne kange ainega puhastamist, klapipesad igaljuhul lihvin kergelt peenikese liivapaberiga ära, et istuks ikka ilusti sisse. Juhul kui endiselt ei pea vms siis olen jah sunnitud ka uued klapid ostma. Enne uute ostmist prooviks ikka, ega tükki küljest ju ei võta :D

hmm
Postitusi: 424
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 106 korda

Re: Õli ventilatsiooni voolikust

Lugemata postitus Postitas hmm »

Karl32 kirjutas: 18 Okt 2022, 11:35
... klapipesad igaljuhul lihvin kergelt peenikese liivapaberiga ära, et istuks ikka ilusti sisse...
:?
ära näe vaeva, nõks teiste vahenditega toimeta.
5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913

Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Õli ventilatsiooni voolikust

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Karl32 kirjutas: 18 Okt 2022, 11:35
mx77 kirjutas: 18 Okt 2022, 11:22
Neid klappe ei lihvita, kui eelmine omanik ei ole pannud terasklappe (väheusutav)
Seda ma ise mõtlesingi, et kui on juhuslikult terasklapid. Kui ei ole siis lekkimise korral võin proovida lihtsalt mõne kange ainega puhastamist, klapipesad igaljuhul lihvin kergelt peenikese liivapaberiga ära, et istuks ikka ilusti sisse. Juhul kui endiselt ei pea vms siis olen jah sunnitud ka uued klapid ostma. Enne uute ostmist prooviks ikka, ega tükki küljest ju ei võta :D
jäte need klapipesad heaga parem rahule, kui asja hullemaks ei taha teha. Max mis võid teha on karukeelega puhtaks teha.
Ja ega sellest liivapaberiga lihvimisest niikuinii kasu pole, kui sul titaanklapid seeneks on muutunud. Seda on väga kerge vastu valgust vaadates näha.

hmm
Postitusi: 424
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 106 korda

Re: Õli ventilatsiooni voolikust

Lugemata postitus Postitas hmm »

Ole hea ja leia viga üles, kui see üldse olemas on ning lähene asjale süsteemselt:
1. enne, kui klappide kallale lähed, tee lekketest - sellega saad aru, kas mootor on piisavalt tihe (rõngad, klapid, tihendid)
2. no ajastuse osas oled vaeva näinud, kuid kontrolli ka süüteajastus üle
3. kas kütus üldse jõuab õiges õhuvahekorras silindrisse. (Mainisid 9okt, et oled keeranud seda segukruvi ja sellele ei reageeri ja nüüd tahad mootorit tööle saada....)

Soovitan ikkagi alustada vähem kulukamatest asjadest - mis on kohustuslikud vahetada hoolduste käigus, tee need kindlasti ära (nt üli lihtne asi süüteküünal).
Kui endal jõud üle ei käi aga aega ja raha tahaks veel õppimisele kulutada - kutsu mõni oskaja külla. Tee mõni grill ja leia talle sobiv komp meetod ning putitage masin sõidukorda (kui enam seda teha saab...).
Teisest küljest on hea teema foorumi elavdamiseks.
5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913

Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Õli ventilatsiooni voolikust

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Ma ei ole ise kunagi aru saanud, millest tuleb see termin "seeneks kulunud", sest klapid on ju juba kilekotist tulles seenekujulised? Aga igaks juhuks illustreeriv pilt, milline näeb välja kulunud klapp:
image.png
Lekketest oleks muidugi super, aga siis on vaja ju lekketestrit (50€) ja kompressorit (mingi 200 näiteks?) - pmst juba pool eelarvet huugama pandud tõdemaks, et on jah kulunud. Meil siin oma tööriistamägede otsast hea targutada, aga ise sarnases olukorras ilmselt ikka võtaks kaane maha, kontrolliks klapid vedelikuga, vaataks milline kolb küljelt välja näeb ja siis mõtleks edasi. Küünal muidugi jah uus, aga mul isiklikult pole veel ette tulnud, et küünal korras mootoris otsad annaks, see on pigem ikka sümptom ja kui algpõhjusega mitte tegeleda, saab seda varsti uuesti vahetada.

Noh ja igaks juhuks mainin selle ka ära, et kui ma 350le sedasama hooldusremonti tegin, siis näpud hirmsasti sügelesid lekkivaid klappe lahti võtma ja uurima, et "mis seal siis ikka täpselt viga on", kuigi kaugelt oli näha, et Windorfi sõit. Pärast sain noomida, stiilis "keegi barbar on siin juba kallal käinud, klapisäärt kriimustanud ning vedrud valetpidi tagasi pannud." Piuksusin siis häbelikult, et jah, paraku see jobu seisab siinsamas :wack: Ja mul olid kõik õiged tööriistad olemas, klapivedru press näiteks. Et noh, äkki ikka see absoluutselt kõigega ise jäuramine pole tingimata kõige mõistlikum tee...
Kasutaja avatar

Teema algataja
Karl32
Postitusi: 146
Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Õli ventilatsiooni voolikust

Lugemata postitus Postitas Karl32 »

Mina ise arvan, et kui mootori maha võtan siis saaks selle ajastuse kõige paremaks panna, lekketesti jah saan mina ainult klappidele teha bensiiniga. Ma arvan, et tasub ikka see kaan maha võtta ja näha neid klappe.
Ma ei tea mis imemoodi aga üks kord mul hiina atv-l oli klapp kõver, samamoodi kui palju vaeva näha siis kuidagi ta sai isegi tööle aga väga halvasti töötas. Kas titaanklapp saab kõveraks kiskuda kuidagi? ei? Mul endal pole aimugi titaan materiali kohta, kas ta painuv või milliseks kuumaga muutub jne. Teine asi on see, et kas magneetot ei tohi siis tõmmitsaga välja võtta? Tavalist kolme ja/või kahe jalaga tõmmitsat ma leian ikka oma tööriistade hulgast. Kui magneeto maha saaks siis saaksin ma mugavalt uue keti peale panna.

Rääkides karburaatori seadetest siis jah, ei reageeri eriti üldse sellele kruvile. Kui teen käivitustesti siis üldiselt alustan tehase seadega (2 täisringi väljas). Kui ei luba midagi siis proovin ring välja poole ja ring sisse poole jne. Üldiselt peaks ta ikkagi mingit häält tegema ka natuke vale seadistusega ju?
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Õli ventilatsiooni voolikust

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Unusta ära need universiaalsed tõmmitsad, õige asi maksab mingi 20€ äkki? Kui mul kunagi Suzuki krossikas oli, siis sain selle mingist stiilis automototilulilu24 tüüpi poest sellise, kus sai juppe kombineerides seda eri keermete jaoks kohandada, vaatan mingi nädala jooksul, äkki on alles.
Viimati muutis Jesper, 18 Okt 2022, 13:16, muudetud 1 kord kokku.

2715
Postitusi: 143
Liitunud: 19 Aug 2012, 21:37
Tänatud: 35 korda

Re: Õli ventilatsiooni voolikust

Lugemata postitus Postitas 2715 »

Karl32 kirjutas: 18 Okt 2022, 11:06
Tegelikult jah, kui märgid paigas siis ei saa ju keti kulumine asja puudutada. Näiteks kui veokett on kulunud ja on väga lõdva, et lausa viskab üle, siis kui sa ta ikkagi ära pingutad õigeks siis on ta ju vedamiseks ikkagi õige, olenemata sellest, et tegelikult on välja veninud. Muidugi pean tõdema et päris mm pealt need märgid täppis polnud, aga kõige ligidasem õige mida sai panna. Võimalus on ju, et kett on nö poole hamba jagu pikemaks kulunud, pane üks hammas edasi või tagasi ikka sa päris õigeks ei saa.

Minu plaan on hetkel selline:
Hetkel hakkasin tegutsema natuke teiste asjadega, plastikud, kodarad pingule, amortide hooldus. Sellised odavamad asjad.

Järgmine nädal loodetavasti tekib mul sellist vabaraha, et mootor siis laua peal ja tellib alustuseks uue kolvi koos rõngastega ja siis ka nukaketi, pluss veel ettejuhtuvaid jubinaid mis vajavad vahetust. Kui klapid on lihvitavad, siis lihvin ära. Ühesõnaga teen kõik korda, veendun, et klapid peavad, kolb on uus, klapivahed nii õigeks kui saab, uus nukakett peale, märgid täpselt paika. Ja siis ta ju peaks ometigi minema käima. Juhul kui ei lähe, siis tean edasi liikuda elektroonika ja karburaatori peale.

Kas keegi on proovinud seda nippi plastikutega, et šileti teraga tõmbad plastiku üle, kriipsud ja kraapsud ja mustuse maha, ja siis liivapaberiga siledaks ilusti? Proovisin ühe teise plastiku peal, muidu tuleb jah ilus ja värki aga läiget mina küll kuidagi tagasi ei saa, netis tegid nad akutrelli osta käiva poleerimise otsikuga ja siis tuli läige tagasi, kas mõne plastiku lakiga üle käia oleks jama mõte? tuleb kergelt maha?
On mingi hea põhjus ka miks sa ei taha võtta klapikambrikaant maha, pista tikku dekompressori vahele ja kompressiooni ära mõõta enne lammutamist?
See selgitaks ometi hetkega välja kas klapid on tihedad ja kolb tuult peab ning kui peab, siis ei käivitu ega tööta ta millimeetritki rohkem peale kolvi ja klappide vahetust.
Mitte et neid asju vahetada ei võiks aga seda saab ka töötaval mootoril teha.
Klapipesasid ka pigem ei soovitaks torkida ja eriti liivapaberitega.
Äärmise vajaduse korral tuleb kõnealla liimida 240 liivapaberitükid klapi tööpinnale kiirliimiga ja seda klappi pesas paar ringi keerutada.

Ja ikkagi ma näen, et enne on vaja mootori seisund ja töövõime välja selgitada kui välimust lakkuma hakata.
Kogemata peaks selguma et karteripooled nässus on ja veel paar kallist asja siis on kuidagi kahju ehk pärast?
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6608
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 399 korda

Re: Õli ventilatsiooni voolikust

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Kas soveldamispasta on Au hinnaga, et seda mingi kiirliimi ja liivapaberiga asendada?
Tiheduse kontrolliks on bens liiga lenduv, ise kasutasin diislit, jätab jälje!

Et PAUK lahti läheks, on vaja 3'e asja: õiget segu, süüdet ja nende mõlema õiget ajastust!

edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Õli ventilatsiooni voolikust

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Karl32 kirjutas: 18 Okt 2022, 13:00
Teine asi on see, et kas magneetot ei tohi siis tõmmitsaga välja võtta? Tavalist kolme ja/või kahe jalaga tõmmitsat ma leian ikka oma tööriistade hulgast. Kui magneeto maha saaks siis saaksin ma mugavalt uue keti peale panna.
Eks sa võid ju proovida, aga umbes 90% tõenäosusega lõhud sa seal midagi ära ja nende juppide asendamine on kallis.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Õli ventilatsiooni voolikust

Lugemata postitus Postitas mx77 »

yeekim kirjutas: 18 Okt 2022, 13:50
Kas soveldamispasta on Au hinnaga, et seda mingi kiirliimi ja liivapaberiga asendada?
Tiheduse kontrolliks on bens liiga lenduv, ise kasutasin diislit, jätab jälje!
Ma kasutan klappide kiireks seisukorra kontolliks kiiremat lahendust, kui see diisliga jändamine. Pea maha, keerad tagurpidi ja Brake Cleaner klapile ning siis lased sisse- või väljalaskekanali poolt suruõhupüstoliga vastavale klapile. kui põlemiskambri pool mullitab, siis igal juhul vajavad klapid tööd. Tihedad klapid ei lase õhku läbi.
Viimati muutis mx77, 18 Okt 2022, 14:15, muudetud 1 kord kokku.

Tort
Postitusi: 2017
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 165 korda

Re: Õli ventilatsiooni voolikust

Lugemata postitus Postitas Tort »

Karl32 kirjutas: 18 Okt 2022, 11:06
Võimalus on ju, et kett on nö poole hamba jagu pikemaks kulunud, pane üks hammas edasi või tagasi ikka sa päris õigeks ei saa.
Vastasid ise ära.

2715
Postitusi: 143
Liitunud: 19 Aug 2012, 21:37
Tänatud: 35 korda

Re: Õli ventilatsiooni voolikust

Lugemata postitus Postitas 2715 »

yeekim kirjutas: 18 Okt 2022, 13:50
Kas soveldamispasta on Au hinnaga, et seda mingi kiirliimi ja liivapaberiga asendada?
Tiheduse kontrolliks on bens liiga lenduv, ise kasutasin diislit, jätab jälje!

Et PAUK lahti läheks, on vaja 3'e asja: õiget segu, süüdet ja nende mõlema õiget ajastust!

edu
On vaja nii pahatahtlik olla et kellelegi soovitada pinnakattega klappe pastaga lihvida?
See ei ole traktorimootor et muudkui määri ja hõõru!
Veel korra hästi aeglaselt: Tehas on kasutanud titaanklappe millel on spetsiaalne pinnakate mis annab klapile kulumiskindluse ja kui see pastaga maha nühkida ei saa klappi isegi üheks trenniks ning avaneb pilt mis ülal.
Seega krossiratta klappe soveldatakse spetsiaalse soveldiga mis on klapi tööpinna nurgaga ja mille kulumine treitakse välja kui vaja.
Tehakse kas pronksist, alumiiniumist jne.
Kui seda pole siis saab kasutada vana klappi nagu eespool kirjeldatud.
Klapp aga pannakse pessa ja seda ei tohiks isegi keerata vastu pesa, kuna sinna võib olla jäänud abrasiiv kinni.
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6608
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 399 korda

Re: Õli ventilatsiooni voolikust

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Ja liivapaber ei tee midagi?

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Õli ventilatsiooni voolikust

Lugemata postitus Postitas mx77 »

2715 kirjutas: 18 Okt 2022, 18:20

On vaja nii pahatahtlik olla et kellelegi soovitada pinnakattega klappe pastaga lihvida?
See ei ole traktorimootor et muudkui määri ja hõõru!
Veel korra hästi aeglaselt: Tehas on kasutanud titaanklappe millel on spetsiaalne pinnakate mis annab klapile kulumiskindluse ja kui see pastaga maha nühkida ei saa klappi isegi üheks trenniks ning avaneb pilt mis ülal.
Seega krossiratta klappe soveldatakse spetsiaalse soveldiga mis on klapi tööpinna nurgaga ja mille kulumine treitakse välja kui vaja.
Tehakse kas pronksist, alumiiniumist jne.
Kui seda pole siis saab kasutada vana klappi nagu eespool kirjeldatud.
Klapp aga pannakse pessa ja seda ei tohiks isegi keerata vastu pesa, kuna sinna võib olla jäänud abrasiiv kinni.
Sa vist mõtlesid klapipesasid?

Tegelikult ei sovelda neid täna keegi, lõigatakse spetstööriistaga täpse teemantlõiketeraga õiged nurgad üle ja peab ilma pastaga nühkimata.
Midagi sellist
image.png
Kasutaja avatar

Teema algataja
Karl32
Postitusi: 146
Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Õli ventilatsiooni voolikust

Lugemata postitus Postitas Karl32 »

Rõhk ilma dekompressioonita oli 2-3bar vahel.
Lisaks vaatasin, et ajastul mil klapid kinni, siis kolvi üles tulles sutsatab sisselaskest õhku välja.
Märkasin seda nii, et karburaatorist õhufiltri pool oli bensiiniga koos. Võtsin karburaatori maha ja panin käe sisselaske juurde, täitsa tunda kuidas kolvi üles tulles lükkab sisselaskest õhku välja.

Mõtlesin teha nii, et võtan tervelt krossikalt jupid küljest ja teen ilusti puhtaks, hiljem on ilusam vaadata ka :D.
Samas siis ka hea mootorit kätte saada.

Viskan siia pildi ka.
IMG_6221.JPG

Plastikud sain ka paremaks täitsa, panen siia pildi kah kus võrdlus vana ja siis tehtud plastik, päris uus ei ole aga parem kui enne ikka.
IMG_6226.JPG

Eeldatavasti järgmise nädala alguses saan mootori lahti lammutada ja siis olukorra kõik üle vaadata. Siis on ka asjade tellimiseks eeldatavasti raha olemas ja saab vaadata, mis vahetust vajab ja mis mitte.

2715
Postitusi: 143
Liitunud: 19 Aug 2012, 21:37
Tänatud: 35 korda

Re: Õli ventilatsiooni voolikust

Lugemata postitus Postitas 2715 »

mx77 kirjutas: 18 Okt 2022, 18:40

Sa vist mõtlesid klapipesasid?

Tegelikult ei sovelda neid täna keegi, lõigatakse spetstööriistaga täpse teemantlõiketeraga õiged nurgad üle ja peab ilma pastaga nühkimata.
Midagi sellist
image.png
Täpses ja lõtkudeta pingis hea teraga pole tõesti vaja soveldada aga kui käsifreesidega läheneda ma ikka käin soveldiga üle tööpinna ja klapp peab 100% kindlusega.
Ma tõesti ei osanud arvata, et keegi võib nii aru saada et seda paberit pesale kleepida tuleks ja klappi nühkida.
Klapile ikka mõtlesin et pesa pinnalt mikrokonarused ja tahmaosakesed maha enne uue klapi panekut ja see on paar ringi keerata mitte päris käsitööd tegema hakata.
Photo0166.jpg
Mul vanakooli riistad ja siin mõni elementaarne asi nagu reguleeritav klapipuksi sissepressimise asi et sügavus õige jääks, väljaloomise torn ja sabad erinevate klapi läbimõõtude jaoks ning soveldi.
Lisaks mitu sahtlitäit freese, torne ja soveldeid, kuna igal kaanel on midagi erinevat ja tuleb teha uusi asju juurde.
Vanasti ma ikka remontisin naid kaasi kus klapp sisse kukkunud ja uut pesa või pukse vaja või keevitada.
Nüüd enam ei viitsi eriti, kuna need asjad on kättesaadavaks muutunud.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Karl32
Postitusi: 146
Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Õli ventilatsiooni voolikust

Lugemata postitus Postitas Karl32 »

Üle pika aja sättisin end nüüd taas foorumisse.

Mootor sai maha võetud ja lahti lammutatud. Kuna kicki lüües kuulsin karburaatoris sutsatamist, siis eeldasin juba lahti võttes, et sisselaske klapp laseb läbi.
Sai siis mootor lahti võetud.


Esimeseks üllatuseks osutus plokikaane tihendi lekkimine, põlemiskambris leidus jahutusvedelikku, kolvi õlirõnga sees oli sellist õli ja jahutusvedeliku segu.

Lasin sisselaske torusse väikse koguse roostesurma, see oli põlev aine ja kohe laua peal olemas ja arvasin, et sellega hea näha leket.
Väljalaske klapid pidasid ilusti, sisselaske klapid lasid kohe läbi ja hakkas imbuma klappide vahelt. Klapid on päris kenasti kulunud kujuga.
Lisaks oli ühe sisselaske selle klapivedru peal oleva seibi moodi asja sees nähtav mõra.

Kolb ja silinder tundusid enam-vähem okeid, kindlasti nii palju okeid ikka, et mootor ilusti töötaks. Mõtlesin ikkagi kolvirõngad tellida uued, kui juba lahti sai võetud.


Niisiis läheb uute juppide tellimiseks... Kuna sisselaske ja väljalaske klapid on mõlemad terasest, siis tekkis minul küsimus. Enamasti on müügil uued klapid titaanist. Kui ma nüüd tellin uued sisselaske klapid titaanist, kas siis see kuidagi ei tekita probleeme, et sisselase titaan ja väljalase teras?


Viskan siia mõned pildid ka.
IMG_6291.JPG
IMG_6286.JPG
IMG_6285.JPG
IMG_6283.JPG
Manused
IMG_6281.JPG
Viimati muutis Karl32, 30 Okt 2022, 22:16, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 2011
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 104 korda
Tänatud: 96 korda
Kontakt:

Re: Õli ventilatsiooni voolikust

Lugemata postitus Postitas bitter »

Mootor lahti, saad ju kolvi ja silindri üle mõõta. See on täpsem kui tundumine :). ENG titanium; EE titaan. Aga teema on huvitav. Edu ja jòudu!

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Õli ventilatsiooni voolikust

Lugemata postitus Postitas will111 »

titaanklapp on tunduvalt kergem kui teras, ja ka pehmem. kuid ma ei näe et see otseselt mingeid probleeme peaks tekitama. lihtsalt on tundlikum hoolduse ja regullimise suhtes ehk siis natuke õrnem kui nii võib öelda. inerts on väiksem ehk suurtel pööretel vast mingi juuksekarva jagu kiiremini tuleb algasendisse (kinni) tagasi aga ega muud suurt vahet ei tohiks küll olla.
et noh all other things being equal siis kestab ilmselt lihtsalt vähem ja muus osas ei usu, et on väga vahet kas see klapp on sul terasest või titaanist. aga ma pole kindlasti mingi mootorimeister, nii et see siin pole kuskilt otsast asjatundja arvamus...lihtsalt loogiline järeldus

https://www.cyclepedia.com/titanium-stainless-steel/

2715
Postitusi: 143
Liitunud: 19 Aug 2012, 21:37
Tänatud: 35 korda

Re: Õli ventilatsiooni voolikust

Lugemata postitus Postitas 2715 »

Kunagi olid titaanklapid roppkallid ja Prox hakkas tegema rauast klappe.
Nendega olid kaasas ka vedrud mis olid oluliselt jäigemad.
Kui nüüd on pandud need vedrud koos klappidega siis nende tugevus võib, kuid ei pruugi titaanklapi ära lõhkuda.
Ise ei oska hinnata aga väidetavalt olla mootor nendega tuimem olnud.
Mis kaliiber siis kolvi ja silindri vahele läheb ja kas vahe on ühtlane üleval ja all?
Kui lõtk lubatud vahemikus siis algul niisama harjutamiseks võib ka vahetamata jätta aga kepsu soovitaks küll ära vahetada.
Kolbi saab ka hiljem vahetada mootorit rattalt maha võtmata kui ikka meeldib ja soov seda pikemalt pidada.
Kasutaja avatar

Irual
Postitusi: 249
Liitunud: 11 Okt 2010, 19:37
Tsikkel: vändast käima
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 39 korda

Re: Õli ventilatsiooni voolikust

Lugemata postitus Postitas Irual »

Kui terasest klappide tööpind pole väga ära kulunud, saab neid ka üle lihvida. Näita mõnele tegijale - klapi pesad tuleb niikuinii üle lõigata ka uutel klappidel. Silindr tahab ülepuurimist, kui kolvi üss kohas on silindril näpuga tuntav aste. Kui astet pole, aga tööpind on peegel (hoonimise jälgi pole), saad vana kolbi kasutada, aga tööpind tuleb normaalse õlituse tagamiseks hoonida. Kepsu lõtk ja mõõtmine peaks manualis kirjas olema.
Üldiselt soovitan klappe, pead ja silindrit mõnele tegijale näidata.

Edu, L

morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Õli ventilatsiooni voolikust

Lugemata postitus Postitas morse »

@Irual Tal peaks olema nikasil silinder? Selle kohta kehtivad teised jutud.
Kasutaja avatar

Irual
Postitusi: 249
Liitunud: 11 Okt 2010, 19:37
Tsikkel: vändast käima
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 39 korda

Re: Õli ventilatsiooni voolikust

Lugemata postitus Postitas Irual »

Heh, muidugi hülsiga silindri kohta. Ise sõidan retro ratastega ja by default tuli loll jutt. :cry:
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”