Milline kett on hea?

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
Karl32
Postitusi: 146
Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 19 korda

Milline kett on hea?

Lugemata postitus Postitas Karl32 »

Täna sõitsin krossikaga ja kiirendamise ajal jooksis kett kokku (lülid olid arvatavasti kinni kiilunud ja sellest ka see alguse sai). Kett lendas kõva pauguga mootori ja esimese ketihammasratta vahele kinni. Jumal tänatud, et mootori korpus terveks jäi, väiksed jäljed on sees, aga õnneks mõra ja katkist kohta pole.

Väga imelik oli see, et see kett on ainult 2kuud vana (Irise kett 428H) ja koos ketiga läksid siis ka vahetusse hammasrattad (eesmine - Jt, Tagumine - Moose. Ketti olen ikka koguaeg õlitanud, kui ketiõli otsas siis olen teinud tavalise kasutatud mootoriõliga. Ei ostnud just kõige odavamat ketti, mida starmoto lehelt leida võib.

Kas oskab keegi omast kogemusest öelda, et milline kett oleks hea hinna ja kvaliteediga?
Mida arvate D.I.D kettidest?



Hondaxrv750
Postitusi: 4
Liitunud: 18 Juul 2022, 12:29
Tsikkel: XRV 750 RD04

Re: Milline kett on hea?

Lugemata postitus Postitas Hondaxrv750 »

Vanamootori õli küll õige asi pole millega ketti määrida,kogub tolmu ja lendab kiirelt minema et kasu pole tast midagi . )

Ainus hea kett ehk mis end heast küljest suudab näidata on kummi rõngaid omav toode , mustus ja tolm ei pääse nii lihtsalt sisse
Kasutaja avatar

Teema algataja
Karl32
Postitusi: 146
Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Milline kett on hea?

Lugemata postitus Postitas Karl32 »

Okei, olen neist kuulnud jah.
On keegi Jt ketti omanud? Oskab öelda kuidas vastu peab?
Sellel firmal on nagu seda kummirõngastega ketti ka.

Irise firma nagu räägitakse et ei ole just kõige jamam aga mina seda firmat enam osta ei taha :D

morse
Postitusi: 1383
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 215 korda

Re: Milline kett on hea?

Lugemata postitus Postitas morse »

Ei ole selle vana õliga määrimisel ka midagi häda, parem ikka kui päris kuivalt lasta.

Kui kett kahe kuuga laiali lendas, siis oli pigem lukuga midagi viga. Presslukk hoiab ikka palju paremini kui klõpsuga lukk…

DIDi kette olen ostnud ikka rohkem kui 10tk ja kõik on head olnud (viimasel ajal 690le olen ostnud DID VX3) JT hammakad on ka head olnud.

Võibolla krossikatel on mingi ona spetsiifika, sellest ei tea.

Kui presslukku paigaldad, siis laena kusagilt (näiteks Bikeri laenamise teema kaudu) neetimistööriist - on palju lihtsam lukku kokku panna.

will111
Postitusi: 5260
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Milline kett on hea?

Lugemata postitus Postitas will111 »

did, rk, ek on kolm peamist

eks neid teisi tegijaid on ka ilgelt palju, jt on korralik. vist üks maailma suurimaid ketikate tootjaid.

ise olen kasutanud alati ja ainult klõpslukuga kette, igal erineval rattal. pole ühelgi kunagi seda tüüpi lukuga probleemi olnud ja ei kasutaks mitte kunagi needitavat kui vähegi valida on.
vastupidavuse poole pealt, ma pole mingeid erilisi suuri erinevuse tajunud ausalt öeldes mitte ühegi kvaliteetsema tootja kettide vahel
Kasutaja avatar

Teema algataja
Karl32
Postitusi: 146
Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Milline kett on hea?

Lugemata postitus Postitas Karl32 »

Hmm, okei.
Imelik, et mul niimoodi need lülid kinni jooksid, võtsin maha ja vaatasin neid ka, täitsa kinni kohe.

Ma arvan, et esialgu ostan mingi odava keti ja hiljem ostan selle korraliku, vaatasin neid kummirõngastega ehk tihendatud kette. Kui just kõige odavamat tihenditega ketti ei taha siis kuskil alates 60eurot hakkavad sellised keskmise hinnaga. Vast see odav kett siin ühe kuu ikka peab vastu. Hetkel nii palju ka raha pole, et kohe see uus korralik osta.

Alles sai tsikkel korda ja kõik vead likvideeritud aga nagu näha siis ei lõppe nad kunagi, kui tunned, et asjad kõik tehtud, siis võid rahuliku südamega paar sõitu ära teha ja leiad jälle midagi mis vahetamist vajab.
Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3190
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 195 korda

Re: Milline kett on hea?

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Kui pappi pritsida pole et DID osta siis käib Cz kah küll ja veel.vanasti müüs seda meetriga teletorni motopood aga see nüüd vist kinni.Mingi koht pärnu mnt.-l oli ka aga seal pole käinud.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

Teema algataja
Karl32
Postitusi: 146
Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Milline kett on hea?

Lugemata postitus Postitas Karl32 »

Netist uurin siin nendel kettidel on nagu mingid vahed ka, et kas mootorrattale või krossirattale.
Oskab keegi öelda kas seal mingit erinevust ka siis? Kestab kauem?
Kasutaja avatar

isakene
Postitusi: 1273
Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 43 korda

Re: Milline kett on hea?

Lugemata postitus Postitas isakene »

Karl32 kirjutas: 23 Juul 2022, 00:24
Netist uurin siin nendel kettidel on nagu mingid vahed ka, et kas mootorrattale või krossirattale.
Oskab keegi öelda kas seal mingit erinevust ka siis? Kestab kauem?
Et krossikas polegi mootorratas? :D

Üldiselt, krossikale pannakse ilma kummitihenditeta kett. Kuna kummitihendid neelavad liikumisel oluliselt energiat, siis krossis viimase kättesaamiseks sõidetakse rõngasteta. Puuduseks tihe õlitusvajadus ja kordades lühem eluiga. Mida veidi kompenseerib odavam hind.

Rõngastega kettidest ainult DID. Kõik muud on minu käes vähem kestnud.
Kasutaja avatar

isakene
Postitusi: 1273
Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 43 korda

Re: Milline kett on hea?

Lugemata postitus Postitas isakene »

morse kirjutas: 22 Juul 2022, 22:22
Ei ole selle vana õliga määrimisel ka midagi häda, parem ikka kui päris kuivalt lasta.

Kui kett kahe kuuga laiali lendas, siis oli pigem lukuga midagi viga. Presslukk hoiab ikka palju paremini kui klõpsuga lukk…
Iga õli on parem kui mitteõli, aga taevas halasta, see pask ei tule ju maha ja tsikkel näeb sigaropp välja juba peale väikest kasutamist... :cry:

Lukul pole häda midagi. Pressliide läheb kohustuslikuks alates kiirustest 160 ja rohkem, siis lukud hakkavad laiali lendama.

will111
Postitusi: 5260
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Milline kett on hea?

Lugemata postitus Postitas will111 »

krossikale ma ei paneks kunagi tihendiga ketti. tundub natuke mõttetu raiskamine + jah, see tihendiga kett käib ikka üsna märkimisväärselt raskemalt! eluea vahe on neil kettidel vast umbes selline ~3x, aga eks oleneb palju ka kus ja kuidas sõidad ning mille küljes see kett üldse on. hinnavahe on ka peaaegu 3 kordne samas.

kui sõidad selle krossikaga vahemaid a'la mitusada kilomeetrit per sõidukord ja mingites väga roppudes tingimustes koguaeg, no siis ehk jah on teine teema ja tihend õigustab end.

mingi aeg vaatasin siis krossi kette (520) sai ikka umbes nii alates 30'st juba, 50ga sai täitsa mõistliku asja kvaliteetselt tootjalt. loomulikult siis tihendita. aga no see oli vähemalt poolteist aastat tagasi. nõrgemad ketid ehk miski 428 ja mis nad seal on, sellised peaksid veel odavamad olema. 80sele ilmselt 520 ei lähe ka
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7197
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1859 korda
Tänatud: 517 korda

Re: Milline kett on hea?

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Kunagi ammusel ajal ,kui olid ainult nõuka rattad ja ketid , ei teadnud keegi midagi tihendiga ketist ja ketiõlist ning pressitavast lukust. Kõik sõitsid ja ketid kulusid ribadeks. Isegi kuuriall kokku roostetanud kett sai uuesti lahti leotataud ja sai sellega sõita kuni kulus ära. Ehk see, et sul on tihendita kett ei tähenda, et see kohe jama oleks. Ilmslet oli ikkagi õlitamine vale või vale õliga või ebapiisav. Ja ka morse pakutud luku teema pole välistataud. Lukk võis ka looduses sõites lihtsalt viga saada, aga sa ei pannud seda tähele vmi.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Hendel
Postitusi: 30
Liitunud: 08 Apr 2021, 20:38
Tsikkel: Beta RR430
Tänanud: 46 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Milline kett on hea?

Lugemata postitus Postitas Hendel »

https://youtu.be/VnPYdcbcAe0
meenus 1 õlitamise test.

2715
Postitusi: 143
Liitunud: 19 Aug 2012, 21:37
Tänatud: 35 korda

Re: Milline kett on hea?

Lugemata postitus Postitas 2715 »

Silmaringi laiendamiseks, et 85 cm3 krossirattal on väiksem kett ja nendega on probleeme ennegi olnud.
Nimelt kui teda sihipäraselt tarbida ja kurvides siduriga rapsida saab kaalukam sõitja üsna hästi ketist jagu.
Kergematel sõitjatel muidugi pole probleemi, kuna nad ei koorma tagaratast nii hästi ära ja seal tõmbab ratta ringi mitte keti pooleks.
Antud juhul ma ei usu grammigi ketilülide kinnijooksmist vaid pulgad paindusid labaselt ära ja teevad keti liikumise raskeks.
Kõverad sõrmed tulevad aga keti plaatidest välja ja nii ta läheb.
Parim lahendus probleemile on kurve kiiremini sõita et poleks vaja siduriga niipalju lammutada.
Järgmiseks lahenduseks on võtta mõõteriist kaasa ja valida saadaolevatest kettidest jämedaimate sõrmedega kett välja.
Viimane lahendus on teha ringi suuremale ketile ja osadele ratastele on ka olemas sellised komplektid kus ketirattad ja tallad.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Karl32
Postitusi: 146
Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Milline kett on hea?

Lugemata postitus Postitas Karl32 »

Ma siis proovin vast seda kuulsat D.I.D ketti.
Ostan motokrossile mõeldud premium keti, aga ilma tihenditeta, kui ütlete, et see ei ole mõtekas?

Minul on jah 428 kett, aga olen ostnud alati seda 428H ketti. See on natuke suurem ehk tugevam, aga klapib ilusti 428 hammakatele.

Üpris alguses juba avastasin, et üks lüli käib jube raskelt. Siis lasin õli ja kuidagi sain ikka ta liikuma tagasi. Peale seda polnud nagu märganud sellist asja. Välja veninud ta pole, sest hammaka peale sättides läheb ta täpselt hammaka põhja ilusti hammaste vahele.
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 1467
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 218 korda

Re: Milline kett on hea?

Lugemata postitus Postitas Ain »

:D Mina arvan, et kui räägitakse keti määrimisest vana õliga pole mõtet isegi arutleda milline kett on hea...
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.

Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis

will111
Postitusi: 5260
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Milline kett on hea?

Lugemata postitus Postitas will111 »

mis meeletut suurt tähtsust see määrde värvitoon siis täpsemalt omab? nagu siin juba mitmeid kordi on öeldud siis parem vana õli ja regulaarselt peale kui ülsde mitte mingisugust õli või ka vähe õli ja harva.

ERITI kehtib see kõik aga justnimelt tihendita kettide kohta. nende puhul on küll ikka üsna pohh, mis õli see täpselt on mida sa sinna peale valad...peaasi, et kett kuival ei oleks ning saaks piisavalt tihti määrimist. nii ehk naa mingit meeletult pikka kasutusiga lahtisel ketil ei ole, küll aga suurendab seda võimalikult hea määritus. eks muidugi oleks parem kui ketile panna mingit paksemat õli, mis niiväga lihtsalt ja kiirelt sealt vahelt minema ei lenda. aga teisest küljest kui tegu on krossikaga, mida tõenäoliselt ka suht tihti survekaga puhastatakse (k.a kett) siis on see vana õli sinna keti peale vaat, et ideaalne. peale igat pesu ja kuivamist
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7197
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1859 korda
Tänatud: 517 korda

Re: Milline kett on hea?

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Nõukaaegsete kettidega oli teemaks paksema määriva aine vedeldamine ja siis ketiga koos selle nõ paksendamine, et määre jääks keti rullikute sisse pidama. Lihtsalt pealt õlitamine, ükskõik mis tavalise vedela õliga, suht mõttetu tegevus. See õli kestab seal vast mõned hetked. Vanasti sai mingi paksem laagrimäärde ja õli segu kuumaks aetud ja kett sinna sisse. Kui maha oli jahtunud,siis võtsid keti välja ja tõmbasid pealt kaltsuga enam vähem puhtaks. Nii kestis määritus üsna tublisti. Täna on selleks olemas keti määrded, mis aerosoolist välja lastes on vedelead ja lähevad igale poole vahele ning siis tahkuvad. Tänased sünt mootoriõlid, isegi vana õlina, on suht mõttetu määre keti määrimiseks. Kui leiad mõne veoka 10W40 mineraal õli, siis veel mingi laagri määrdega segades kuidagi käib, aga muidu ma seda ei kasutaks. Mingi suvaline 5W30(sõidukates täna vist enam levinud) on ketile sama mis WD40 peale lasta. Vahe on mugavses, sest WD40 on aerosoolis, aga tulemus suht sama ehk ei määri midagi.
Me tegime ka omal ajal "vesijahtust" ehk kui oli vaja kiirelt jahutada(hakkas kinni jääma),siis tühjendasime põie silku peale :D sünteetilise vanaõli efekt on mu meelest ketile sama

Würthi HHS5000 on mu meelest igati hea ja kestev määre sellisele tihendita ketile ja odavam kui tsikli ketiõli.
https://puhastusmasinad.ee/toode/hhs-50 ... stega-oli/
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Karl32
Postitusi: 146
Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Milline kett on hea?

Lugemata postitus Postitas Karl32 »

Olen otsustanud ikka D.I.D keti võtta. Ja siis ikka see ekstra tugev (Heavy duty).

Kui e-poest lapata siis on neid valikuid aga palju…
Okei sellest saan aru kas kuldne või tavaline, tavalisele hakkab rooste juba peale pesu kergelt külge, kuldne on pigem rooste vastane ja ei lase roostel sinna peale tulla.
Samas kui peale pesu ikka teed keti kuivaks ja lased uue õli peale, kas siis üldse saab seda roostet tekkida?

Aga mis vahe on mootorratta ja krossiratta ketil? On seal mingi tugevuse vahe? Kas kannatab liiva ja pori paremini? On seal üldse mingi vahe või lihtsalt pigem müügijutt, et rohkem raha küsida?


Minul oli kuldne mootorratta kett, kas tõesti on neil vahe? Et kui võtaksin nüüd jälle selle mootorratta keti siis olen varsti sama probleemiga?

will111
Postitusi: 5260
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Milline kett on hea?

Lugemata postitus Postitas will111 »

õlitatud ketil ei teki kunagi mingit roostet. eriti kui sa selle vana õliga asja ikka kenasti "märjana" hoiad. urmase ülevalolev jutt ei ole tõsiseltvõetav. loomulikult päris 0w-20 diiselmootoris 40k sõitnud vanaõli pole mõistlik ketile panna. aga näiteks kuskilt tänavatsiklist tulnud ja ehk 4k sõitnud 10w või 15w täissündid ja igasugused muudki asjad...anna minna. mootoriõli on piisavalt vedel, et valguda rullikute peale ja vahele ning ka neetide pesadesse. muidugi eriti hea on seda paigaldada kui nii kett/õli on soojad.

üldiselt need igasugused kullad ja muud marketingijutud kettide juures on suht BS. see ketilüli välimine külg ei tee mingit tööd antud protsessi juures. ja kui ta teeks siis oleks see kuld sealt kadunud veerand tunniga.
krossikas on samuti mootorratas. suurim vahe on tihendid vs. no tihendid. suurte krossirataste mootorid on nii võimsa väändega, et neil on jõudu ketti rebida samapalju kui mitte rohkem kui enamus tänavaratastel. seega mingit otsest tugevuse vahet seal olla ei saakski. enda sisetunne ütleb, et eks need krossiketid siiski vast natuke nõrgemast terasest tehakse...aga nad kuluvadki nii ehk naa kiiremini läbi ka tänu keskkonnale, kus neid kasutatakse ja kuidas neid kasutatakse. samuti on nad odavamad osta, seega üsna loogiline. kõvasti odavamad toota ka.
kui tahad pikemaealist ketti oma krossikale siis võta mingi kummirõngastega kett (pole väga vahet mis tootjalt) ja anna kuuma. kui ketid vastu ei pea siis pead tegema conversioni suuremale ketile, 428st järgmine ongi vist juba 520.
kui tahad, et kett vastu peaks ning mingeid jamasid ei oleks siis 1) ära pese seda krdi survepesuriga! :D 2) õlita oma ketti peale igat sõitu - täiesti pohhui mis õliga, peaasi, et mingi määriv kraam on 3) vahel oleks mõistlik kasvõi näiteks suruõhuga ilmselt suurem kõnts ja liiv ning muda pealt ära ka lasta
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 1467
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 218 korda

Re: Milline kett on hea?

Lugemata postitus Postitas Ain »

See kasutatud õli jutt on ikka naljakas.. Kasutatud õli on ju metalli osakesi täis. See on must. Ma muidugi pole insener ja ei tea neid asju täpselt..
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.

Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Kasutaja avatar

Teema algataja
Karl32
Postitusi: 146
Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Milline kett on hea?

Lugemata postitus Postitas Karl32 »

No õli mida mina ketile olen vahepeal peale pannud kui ei ole ketiõli olnud on ainult 10tundi mootoris sõitnud 10w40. Kuna vahetan iga 10h tagant mootoris õli, siis ma arvan, et see õli on endiselt veel päris heade määrimis omadustega.

2715
Postitusi: 143
Liitunud: 19 Aug 2012, 21:37
Tänatud: 35 korda

Re: Milline kett on hea?

Lugemata postitus Postitas 2715 »

Ärge nüüd sellist lihtsat asja nagu kett nii mütoloogiliselt keeruliseks ka mõelge.
Vanal õlil metalliosakesed sees...
Mis vahet seal on kui tegemist mootorratta ketiga mis lahtiselt käib tagarattast 15mm kauguselt mööda mis sinna liiva ja tolmu tassib?
Mootoriõliga keti määrimise kasuteguri üle võiks veel arutleda, kuna tegu vedela asjaga, mis ei talu kuigi suuri erisurveid ja lendab labaselt minema.
Määrida millegi kättesaadavaga, siis miinimum on saeketiõli millele võiks juurde lisada plastset veekindlat määret et tekib selline hapukoore moodi ollus.
Et seda ketile kanda tuleb teha bensiiniga vedelaks et voolab ja siis on võimalik see paigutada ketilülide sisse, kust bensiin aurustub ja määre jääb.
Kas seda on aga mõtet teha kui on saadaval analoogne pihustatav toode valmiskujul, mis enam miljonit ei maksa.
Muidugi neil on kvaliteedivahe ka meeletu ja soovitaks järjest katsetada kuni leitud see kõige kleepuvam millest näha, et kett võtab tolmu külge ja see peaaegu kivistub sinna ning uus pealekantav õli seda vedelaks ei võta.
Esiteks see nakkuv tolm katab kinni osa lõtkusid ja vähendab sellega abrasiivi sattumist lülide sisemusse.
Samas ei tohi värske õli seda vedelaks teha vaid peab tolmu kaasa võtmata imbuma lülide sisemusse.
Tähtis on ka kuidas ketti õlitada ja paljud teevad seda täiesti valesti.
Mingit mõtet pole õli lasta rullide peale vaid õli tuleks lasta keti küljelt, kus ta imbub plaatide vahelt sisemiste sõrmede vahele kui tegu on tihendita ketiga.

Võimalikult pikaajalist ketti tahta siis tuleks vaadata selline, millel on väiksemad lõtkud.
Miski Twenty kett on uuena juba selliste loksudega kokku pandud et sisemised sõrmed paistavad aga Taloni vastav toode on jälle ilma tuntava lõtkuta.
Eks siis arvake kummale tolm ja liiv kiiremalt kahju teeb...
Muide kui sellesama Twenty keti koputad lülihaaval kokku et lõtkud kaovad kestab ka see pea poole kauem.
Sellised vaese krossimehe nipid.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Karl32
Postitusi: 146
Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Milline kett on hea?

Lugemata postitus Postitas Karl32 »

Kuidas näiteks siis tavoti määre ketile oleks? Kui juba õlidest juttu tuli, tundub ju päris hea paks ja hoiab end asja küljes korralikult.
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 1467
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 218 korda

Re: Milline kett on hea?

Lugemata postitus Postitas Ain »

Karl32 kirjutas: 24 Juul 2022, 11:22
No õli mida mina ketile olen vahepeal peale pannud kui ei ole ketiõli olnud on ainult 10tundi mootoris sõitnud 10w40. Kuna vahetan iga 10h tagant mootoris õli, siis ma arvan, et see õli on endiselt veel päris heade määrimis omadustega.
Miks Sa seda õli siis üldse vahetad kui on veel päris heade määrimis omadustega? Milleks üldse mingeid w-si taga ajada? Kõige odavam õli poest ja õli on õli jah? Olen näinud aastaid ratastel seda ketiteemat ja neid suvalise õliga määrijaid.. kõvemad härrad lasevad suvalise õliga uue keti paari nädalaga täiesti läbi. ja rattal e ole sellised kiirused jne.. aga üldloogika on sama. Suvalise jamaga olgu see siis saeketiõli, õmblusmasinaõli vms lastakse kett kiirelt õhtale..
Durexi lbesti on suurte firmade rikastumiseks ainult.. Naiselt fritüürist läbikäinud õli on oluliselt parem! Seda ju sööme sisse endale.. Ja suvel kehale panna ka hea!

Siinkohal tuleb meelde üks geenjus kes kuskilt sai mingit toiduõli vms. ja sellega oma uue palkmaja üle võõpas.. mõne ajapärast oli see ikka nii rõve ja hallituselaadse asjaga kaetud.. Aga odavalt sai!

Aga teema on hea!
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.

Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis

will111
Postitusi: 5260
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Milline kett on hea?

Lugemata postitus Postitas will111 »

wow, mis fantast jutt Ain...ma tõesti ei oodanud, et nii absurdset jura siit lendama hakkab :D Ja samas ütled, et aga sa pole insener?! ühes lõigus siis ei ole, järgmises aga nagu oleks maailma suurim õlispetsialist ja laborant.

aga noh, kui nii siis nii. ei ole pointi sellise teema peal ilmselt vaidlema hakata. tundub, et sul on kõik teaduslikud tõestused ja hard factid olemas...mingid "kõvemad härrad" kuskil, kes on uusi kette paari nädalaga läbi lasknud. ise seisid stopperiga kõrval, mõõtsid ja võrdlesid ka? metalliosakesed vana õli sees lugesid samuti kokku?
ses suhtes, et eks arvamusi on erinevaid jah, aga kui arvamust juba avaldama hakata siis peaks ikkagi natuke mõtlema ka kas see jutt, mida sa räägid on kokkuvõttes ka kuskilt otsast loogiline. keegi pole siin kunagi väitnud, et suvalise vanaõliga keti määrimine on TÄPSELT sama hea ketile kui mingi huippuvägeva, roosade kirjadega superspets ketimääre hinnaga 3 eurot surakas. aga see, mida sina räägid ja mida (ekslikult) eelduseks võtad on ikka täiesti lauslollus. nii padufanaatiliselt ei ole tarvis ega ole mõtet oma huippuvägevate määrete ostmist/kasutamist siin suvalises teemas kaitsta. osta ja kasuta edasi neid "väga spetsiaalseid" aerosoole, keegi sind sellepärast hukka ei mõista ja endal on kindlasti rahulik uni selle võrra. aga ole mõistlik ja ära mõtle välja mingeid muinasjutte, et oma valikuid iga hinna eest õigustada ja kõike muud maani maha teha.
kasuta natuke ajusid ja saad aru, et ~30e keti jaoks ~15e määrdepotskat osta on ilmselt natuke overkill kui see annab selle 30e keti elueale heal juhul juurde ehk 25%. sinul võib pappi pritsida igast mulgust ja võib olla pohh, kui palju mingi asi maksab. kogu ülejäänud maailm ei pruugi olla sama heal järjel. ürita selliste asjadega ka arvestada kui kuskil kellegile nö. nõu annad
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 1467
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 218 korda

Re: Milline kett on hea?

Lugemata postitus Postitas Ain »

Kui lugeda esimest posti siis jutt käib 2 kuu vanusest ketist mis laiali lendas. Muuhulgas kirjeldati et määriti seda ka kasutatud õliga ja esitati küsimus lõpuks mis kett oleks hea... Jah ma ironiseerisin veidi kuna see kasutatud õliga möllamine ei ole minuarust tõsiseltvõetav.
Mul eelmine ratas sõitis ühe ketiga üle 30 tuhande. Peal oli scottoiler. Ostsin suure pudeli õli mis ei maksnud väga palju ja jagus pikalt. Ma isegi ei mõelnud, et otsiks mingit alternatiivi. Jaa igaüks võib oma ketile määrida midaiganes aga seda ei peaks kuulutama, ja põhjendama, et spetsmäärde tootjad tahavad ainult rikastuda ja seda pole vaja... See meenutab täpselt hanerasva lugu.
Selleks et saada aru, et jalgrattal on kett kulunud ja tänu sellele ei lülitu käigud ei pea tõesti olema insener. Ma ei naeruväärista neid kes hooldavad oma masinaid kallite spetsiaalsete hooldusvahenditega. Nad ilmselgelt hoolivad oma asjadest.
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.

Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis

morse
Postitusi: 1383
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 215 korda

Re: Milline kett on hea?

Lugemata postitus Postitas morse »

Ma küll ennist ütlesin, et ei tea krossika kettidest. Aga noh, mul vähemalt on olnud krossikas. Matkaratast ja tihendita ketiga mudavurri on hoolduse osas täiesti mõtetu võrrelda.

Ma arvan, et siin läheb arutelu kohati ikka täitsa puusse, kui stiilis X-ringidega keti scottoilerid eetriaega saavad…

Mul on tunne, et noor Karl saab võrdlemisi hästi aru, mida ta teeb ja kui palju ta teab/ei tea. Küsib nõu juurde, sõidab ja seega ka remondib võrdlemisi palju. Ideaalne viis õppimiseks.

Edu ja jõudu olulise ja ebaolulise jutu filtreerimises! :D

will111
Postitusi: 5260
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Milline kett on hea?

Lugemata postitus Postitas will111 »

Ain, ole nüüd aus ja tunnista sulaselget fakti. See täpne põhjus miks konkreetne 2 kuud vana kett laiali lendas on täiesti (loe: 100%) teadmata nii sulle, keti laiali lennutajale endale kui kõigile teistele siin. selliseid asju reegline ei juhtu. ükskõik millega sa ketti õlitad või kas üldse õlitad!
ausalt öeldes on selle üle üldse täiesti mõttetu spekuleerida sest ainuke asi, mis vähemalt teoreetiliseltki võiks sinna natuke insighti anda oleks see kui seda laiali lennanud ketti nüüd pudinateks laiali võtta ning väga täpselt ja piltlikult öeldes mikroskoobi all uurima hakata. ja seegi ei pruugi anda mitte mingit tõsiselt võetavat infot
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 1467
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 218 korda

Re: Milline kett on hea?

Lugemata postitus Postitas Ain »

will111 kirjutas: 24 Juul 2022, 17:03
Ain, ole nüüd aus ja tunnista sulaselget fakti. See täpne põhjus miks konkreetne 2 kuud vana kett laiali lendas on täiesti (loe: 100%) teadmata nii sulle, keti laiali lennutajale endale kui kõigile teistele siin. selliseid asju reegline ei juhtu. ükskõik millega sa ketti õlitad või kas üldse õlitad!
ausalt öeldes on selle üle üldse täiesti mõttetu spekuleerida sest ainuke asi, mis vähemalt teoreetiliseltki võiks sinna natuke insighti anda oleks see kui seda laiali lennanud ketti nüüd pudinateks laiali võtta ning väga täpselt ja piltlikult öeldes mikroskoobi all uurima hakata. ja seegi ei pruugi anda mitte mingit tõsiselt võetavat infot
Täiesti nõus! Sellistel juhtudel oleks alati äge saada näiteks tehnikaülikooli laborist vastus mis sellise asja põhjustas.
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.

Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”