Honda CB500X 2019 motoreis

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded


Teema algataja
motoreis
Postitusi: 238
Liitunud: 26 Nov 2020, 18:55
Tsikkel: Honda CB500X 2019, 48000km ls
Tänanud: 135 korda
Tänatud: 47 korda

Honda CB500X 2019 motoreis

Lugemata postitus Postitas motoreis »

Tere

Kuna rattal täitus 3,5 suvega 40 000km, ehk ring ümber maakera sai täis, siis oli soov kogemusi jagada vastupidavuse osas. (Räägin lõpu ära - remonti pole vajanud)

Ostsin 2019 aastal uhiuue ratta Honda CB500X, 35kW, LED tuled, ees 19" ratas, taga 17", kätesoojendused, sõiduulatus kuni 500km, kaal 200kg. Kuna tegu oli mu esimese isikliku rattaga, varasemalt olin ühe suve sõitnud Kawasaki KLE500ga, siis tahtsin ratast, mis oleks KLE500st grammike parem, minu silmis, ehk millel oleks pritsung, ABS, suurem paak, käigunäidik ja mõned mugavusvidinad veel, siis sai selline ratas valitud. Otsisin muidugi 1,5 aastat kasutatult rataste turult midagi, aga hinnad olid 3/4 uute rataste hinnast tookord ja läbisõidud suured.

Ratas on 40 000km hästi vastu pidanud, tee äärde pole kordagi jätnud. Remonti pole vajanud, kõigest regulaarseid hooldusi - iga 12 000km järel.

Garantii ajal lekkis jahutusvedeliku pump, sõitsin selle lekkega veel 1000km enne esindusse jõudmist, seal leket uurima või kõrvaldama ei hakatud, vahetati kogu pump.
Hetkel teine kett kasutusel, originaal pidas napilt 24 000km vastu.
Neljas tagarehv kasutusel.

Sõitnud olen suviti motoreisidel või nädalavahetusteti kodumaal. Lühemaks sõiduks ei viitsi varustust selga ajada. Pool Eesti TETi läbi sõidetud. Lisaks TETi Soomes, Rootsis, Norras. Käidud veel Lätit, Leedut, Poolat avastamas.

Facebookis üks tüüp sellega juba 200 000km läbi sõitnud, ma tegin oma postituse natuke varem ära. Ökonoomne on ratas ka 3,2-3,5 liitrit kütust võtab sajale. Õlikulu null.

Lisad
RallyRaid esiamordid (2022 kevadest)
SW Motech sakilised jalarauad.
Kukkumisrauad
Käesoojendusede
Metallist käekaitsemed
Lenksukõrgendus
12V pistik Garminile
GPS jälgimisseade

___________________
Kui ma saaks homme uue ratta valida, mis oleks parem ratas kui see. Siis uus ratas võiks olla veelgi kõrgem, nii kliirens kui istumisasend. Gramm võimsam, ökonoomsen, kaalult 20-40kg kergem (160-180kg), võib olla kardaaniga. Muus osas on praegune ratas minu kasutuse juures ideaalne.

Sai selline kiidulaul, aga ratas tubli, iga ilmaga ja igast mülkast mind ilusti koju toonud.



Prets
Postitusi: 681
Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
Tsikkel: Husqvarna 701 "Endu"
Asukoht: Tartto
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 67 korda

Re: Honda CB500X 2019 motoreis

Lugemata postitus Postitas Prets »

Palju endal mõõte on? Väikseks ei jää? Suht väikse raamiga see ratas.
Võimsamat ja samas ökomat ratast hetkel vist ei leidu.
(togi)

Teema algataja
motoreis
Postitusi: 238
Liitunud: 26 Nov 2020, 18:55
Tsikkel: Honda CB500X 2019, 48000km ls
Tänanud: 135 korda
Tänatud: 47 korda

Re: Honda CB500X 2019 motoreis

Lugemata postitus Postitas motoreis »

Prets kirjutas: 14 Juul 2022, 10:46
Palju endal mõõte on? Väikseks ei jää? Suht väikse raamiga see ratas.
Võimsamat ja samas ökomat ratast hetkel vist ei leidu.
Pikkust mul 184-186cm oleneb mõõdulindist. Lenksu tõstin 1,5 tolli. Rehvid on kõrgemad all ja lisasid umbes 2cm kõrgust ees ja taga. Jalarauad on 1-2cm langetatud.
Raami suurust ei oska hinnata. BMW GS'id millega vahel sõitnud on natuke muidugi suuremad, aga neil istumine madalamal.

Siin pilt minust ja rattast
https://photos.app.goo.gl/UsFgk46bFB5Tav8P6
Kasutaja avatar

Stinger
Postitusi: 205
Liitunud: 12 Juul 2010, 23:38
Tsikkel: Yamaha T7
Tänanud: 21 korda
Tänatud: 63 korda

Re: Honda CB500X 2019 motoreis

Lugemata postitus Postitas Stinger »

Alates 2019 on nad vist ökomaks läinud, minul pikaaegne keskmine 4,2 ja seda madalamaks niisama lihtsalt ei saa tavasõiduga. Aga selles osas sekundeerin et ka mul pole 40k-st palju puudu ja null riket, ainult tavahooldused. Pisut võimsust juurde ja oleks ideaalne ratas.
Yamaha Tenere 700 2021; Honda Dominator NX650 1994 - poolik projekt
Ajalugu:
Honda Transalp XL650V 2001 - 7a; Bmw GS1150A 2002 - 2a; Honda CB500X Rally-Raid L3 2018 - 5a; Honda CB650R 2020 - 3a; BMW R1100GS 1995 - 1a.
Kasutaja avatar

Margit
Postitusi: 350
Liitunud: 16 Apr 2011, 12:28
Tsikkel: Honda CB500XA
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 23 korda

Re: Honda CB500X 2019 motoreis

Lugemata postitus Postitas Margit »

Stinger kirjutas: 15 Juul 2022, 10:25
Alates 2019 on nad vist ökomaks läinud, minul pikaaegne keskmine 4,2 ja seda madalamaks niisama lihtsalt ei saa tavasõiduga. Aga selles osas sekundeerin et ka mul pole 40k-st palju puudu ja null riket, ainult tavahooldused. Pisut võimsust juurde ja oleks ideaalne ratas.
Mu oma võtab ka 3,5 kanti. Vb sul liiga palju lisasid, et rohkem võtab? Või keskmine kiirus on suurem?

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Honda CB500X 2019 motoreis

Lugemata postitus Postitas will111 »

Mootorrattale ei anna väga paigaldada nii palju/nii võimsaid lisasid, et kütusekulu selle tõttu, sellisel määral tõusta saaks. Selleks peaks paigaldada subwoofri, konditsioneeri ja a'la 500w jagu lisavalgust, mis siis ka igal ajal põleb :D Mingi moblalaadija ja käesoojendus põhjustab halvimal juhul ehk 0,1l/100

Ka samad tsiklid (ehk suht identse, või päris identse mootoriga) võivad võtta mõnevõrra erinevalt kütet. Ühel veereb rehv natuke paremini ja rehvis on suurem rõhk. Vb piduril on veeredes tsipake väiksem parasiittakistus (ehk ühel jääb pidur pisut peale), Keti veeretakistus võib olla suht suurel määral erinev. Sõiduolud mõjutavad päris palju jne. Mootor ise võib samuti olla natuke teistsuguse "lippamisega" sõltuvalt selle hetkeseisukorrast, kulumise astmest ja muudest teguritest. Ja lisaks, mõni vaatab oma kulu lihtsalt kompuutri pealt, teine mõõdab ja võrdleb reaalset kulu - kütusekogus paaki vs. mitu (reaalset) kilomeetrit sõita sai :)
Kasutaja avatar

Henn
Postitusi: 370
Liitunud: 23 Dets 2006, 13:07
Tsikkel: Honda
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 58 korda

Re: Honda CB500X 2019 motoreis

Lugemata postitus Postitas Henn »

Kandilised kohvrid vs voolujoonelised, küljerauad koos lisatulede ja kottidega - need lisad tõstavad kütusekulu.

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Honda CB500X 2019 motoreis

Lugemata postitus Postitas will111 »

nojah, sellised asjad tõesti, mis väga oluliselt mõjutavad tuuletakistust. ma ei osanud arvata, et selliseid lisadeks nimetatakse. rohkem nagu "storage space" minu arusaamise järgi. aga ju siis on lisad :D

Teema algataja
motoreis
Postitusi: 238
Liitunud: 26 Nov 2020, 18:55
Tsikkel: Honda CB500X 2019, 48000km ls
Tänanud: 135 korda
Tänatud: 47 korda

Re: Honda CB500X 2019 motoreis

Lugemata postitus Postitas motoreis »

Norras üks youtuber saab keskmiseks kuluks 2,7-2,9 liitrit sajale sama rattaga. Aga seal kandis kus tema sõidab on ülisiledad asfalteed ja lubatud max kiirus 80km/h. Lisaks sõidab ta asfaltil võimalikult siledate rehvidega. Minul kruusarehv ja maanteel kiirused 90 ja 100 vahel.
Kasutaja avatar

Stinger
Postitusi: 205
Liitunud: 12 Juul 2010, 23:38
Tsikkel: Yamaha T7
Tänanud: 21 korda
Tänatud: 63 korda

Re: Honda CB500X 2019 motoreis

Lugemata postitus Postitas Stinger »

Eks sõitja kaal on ka argument, 110kg +riided ja kaasa võetav kola.
Yamaha Tenere 700 2021; Honda Dominator NX650 1994 - poolik projekt
Ajalugu:
Honda Transalp XL650V 2001 - 7a; Bmw GS1150A 2002 - 2a; Honda CB500X Rally-Raid L3 2018 - 5a; Honda CB650R 2020 - 3a; BMW R1100GS 1995 - 1a.

Teema algataja
motoreis
Postitusi: 238
Liitunud: 26 Nov 2020, 18:55
Tsikkel: Honda CB500X 2019, 48000km ls
Tänanud: 135 korda
Tänatud: 47 korda

Re: Honda CB500X 2019 motoreis

Lugemata postitus Postitas motoreis »

Üks positiivne lugu ratta kohta, mis võistlustel võitis palju võimsamaid rattaid:

https://www.rideapart.com/news/600127/r ... 0oacz7QNhg

Teema algataja
motoreis
Postitusi: 238
Liitunud: 26 Nov 2020, 18:55
Tsikkel: Honda CB500X 2019, 48000km ls
Tänanud: 135 korda
Tänatud: 47 korda

Re: Honda CB500X 2019 motoreis

Lugemata postitus Postitas motoreis »

Kuna mind see lõputu sidestandardi jutt ei huvita, mõtlesin, et täiendan oma ratta teemat. :)

Rattaga sai sügiseks 48000km läbi sõidetud, nagu kord ja kohus lisandus ühe hooldusvälba jagu kilomeetreid 12000.

Kaks motoreisi - Skandinaavia ja Balkan, mõni orienteerumine, seal kogunes kilomeetreid.

Kett ja hammakad sai vahetatud, õli, õlifilter ja õhufilter.
Tellisin YSS tagaamordi, sain selle hea hinnaga, 300€. Kui kohale jõuab, panen alla. NGK küünlad ka tellitud.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”